Neuvostoliitto oli tuotekehityksen huippua
Neuvostoliitossa mm. kehitettiin autot puuliiterissä ei sen hienompia interiöörejä ja hygieenisiä suihkeita tarvittu :D
This Tiny Lada Was Meant to Save the USSR
https://youtu.be/iV9yX_QIsOg?si=uPqBaEfokOL-rA6o&t=232
Neuvostoliitto oli tuotekehityksen huippua
39
392
Vastaukset
- Anonyymi
Olin aikanaan telakalla töissä. Neuvostoliittolaisten tilaamiin laivoihin oli sovittu asennettavaksi siellä tehtyjä apparaatteja vastaostoina. Kun niitä laitteita yritettiin tilata neukuilta, telexinä tuli usein vastauksena (suomeksi käännettynä) "emme voi sanoa, koska voimme sanoa, koska voimme toimittaa". Ja osto-organisaatiossa tuskailtiin että laitteita pitäisi tilata, mutta kun niitä ei sieltä saa eikä venäläiset itsekään halua niitä laivohinsa.
- Anonyymi
Juu ja Suomessa on melkein puoli miljoonaa pöljää ulosotossa...DDD
- Anonyymi
Ei Persuja taida kuitenkaan ihan kaikki olla?
- Anonyymi
Miten liittyy aiheeseen?
- Anonyymi
Myöskin DDR:n ylpeys Trabant ja sen edeltäjä Zwickau on kehitelty puuliiterissä ei päältä päin uskoisi :D
- Anonyymi
Mitäs autoja Suomessa tuolloin tehtiin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitäs autoja Suomessa tuolloin tehtiin?
Suomessa oltiin niin viisaita että ymmärrettiin ettei tuollaista osata niin parempi ostaa niitä Volkkareita sieltä missä niitä osataan valmistaa.
Ladojahan Suomessa oli vain siksi ettei Neukuilla ollut mitään parempaa millä maksaa. Anonyymi kirjoitti:
Suomessa oltiin niin viisaita että ymmärrettiin ettei tuollaista osata niin parempi ostaa niitä Volkkareita sieltä missä niitä osataan valmistaa.
Ladojahan Suomessa oli vain siksi ettei Neukuilla ollut mitään parempaa millä maksaa.Ladoja myytiin elinkaarensa aikana hurjia määriä, olisiko ollut rapiat 20 miljoonaa?
Myyntiä oli etenkin kehitysmaihin ja siten myös Suomeen.- Anonyymi
ViktorAtaman kirjoitti:
Ladoja myytiin elinkaarensa aikana hurjia määriä, olisiko ollut rapiat 20 miljoonaa?
Myyntiä oli etenkin kehitysmaihin ja siten myös Suomeen.Aatun kansanautoja myytiin ylitten satamiljoona. Siinä taas saamme huomata kuinka persuaate on parempaa kuin on kommariaate.
Neuvostoliitto oli myös maailman suurin mustavalkotelevisioiden valmistaja. 5,5 miljoonaa joka vuosi. Luin tämän aikoinaan Tekniikan Maailman valintaoppaasta. - Anonyymi
ViktorAtaman kirjoitti:
Ladoja myytiin elinkaarensa aikana hurjia määriä, olisiko ollut rapiat 20 miljoonaa?
Myyntiä oli etenkin kehitysmaihin ja siten myös Suomeen.Muistelen että Moskvitshiä valmistettiin abouttia 70-80 000 vuodessa joka vaikuttaa suht pieneltä luultavasti Volvokin teki enemmän autoja
- Anonyymi
Eikös Lada ole silleen aika hyvä auto, jos pitää päästä paikasta A paikkaan B, täysin perustekniikkaa ilman hienouksia ja auton pystyy korjaamaan helposti.
Itseä alkanut kyrsimään nämä nykyajan "tietokone autot", jos polttimo palaa, pitää koko etuosa purkaa pillun päreiksi ja osat suunniteltu hajoaviksi, koska muuten ei myy.- Anonyymi
Se on totta että tarvittaisiin ihan perus-perus auto henkilöytymille siirtymiseen paikasta A pisteeseen B
- Anonyymi
Täytyy muistaa, että se Lada oli Fiat 124, italialaiset sen tehtaan rakensivat sinne Togliattiin, tosin sitä oli hieman paranneltu ja korjattu italialaiskorin heikot kohdat.
Myöskin se ensimmäinen "piikkinokkaMosse" oli saksalainen Opel Kadett, venäläiset siirsivät koko tehtaan Saksasta sodan jälkeen.
Nämä KGBn mustat autot, joita kovin pelättiin, olivat amerikkalaisen Fordin kopioita, kuten Popedassakin näkyi yhtymäkohtia jenkkien suunnitteluun.
Myöskin GATS kuorma -autot olivat ainakin alustaltaan täysin Fordin kopioita.
Myöskin Fordson trektoreita valmistetiin Neuvostoliitossa, menestys ei tosin ollut kummoinenkaan.
Neuvostoliittolainen autosuunnittelu kukoisti, kunhan kopioitiin lännestä, onneksi eivät omia keksintöjään tuotantoon päästäneet. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täytyy muistaa, että se Lada oli Fiat 124, italialaiset sen tehtaan rakensivat sinne Togliattiin, tosin sitä oli hieman paranneltu ja korjattu italialaiskorin heikot kohdat.
Myöskin se ensimmäinen "piikkinokkaMosse" oli saksalainen Opel Kadett, venäläiset siirsivät koko tehtaan Saksasta sodan jälkeen.
Nämä KGBn mustat autot, joita kovin pelättiin, olivat amerikkalaisen Fordin kopioita, kuten Popedassakin näkyi yhtymäkohtia jenkkien suunnitteluun.
Myöskin GATS kuorma -autot olivat ainakin alustaltaan täysin Fordin kopioita.
Myöskin Fordson trektoreita valmistetiin Neuvostoliitossa, menestys ei tosin ollut kummoinenkaan.
Neuvostoliittolainen autosuunnittelu kukoisti, kunhan kopioitiin lännestä, onneksi eivät omia keksintöjään tuotantoon päästäneet.Hyvä huomio.
Venäläiset kopioi ilman omaa innovaatiota. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täytyy muistaa, että se Lada oli Fiat 124, italialaiset sen tehtaan rakensivat sinne Togliattiin, tosin sitä oli hieman paranneltu ja korjattu italialaiskorin heikot kohdat.
Myöskin se ensimmäinen "piikkinokkaMosse" oli saksalainen Opel Kadett, venäläiset siirsivät koko tehtaan Saksasta sodan jälkeen.
Nämä KGBn mustat autot, joita kovin pelättiin, olivat amerikkalaisen Fordin kopioita, kuten Popedassakin näkyi yhtymäkohtia jenkkien suunnitteluun.
Myöskin GATS kuorma -autot olivat ainakin alustaltaan täysin Fordin kopioita.
Myöskin Fordson trektoreita valmistetiin Neuvostoliitossa, menestys ei tosin ollut kummoinenkaan.
Neuvostoliittolainen autosuunnittelu kukoisti, kunhan kopioitiin lännestä, onneksi eivät omia keksintöjään tuotantoon päästäneet.GAZ kuorma-autotehdas oli kai ihan laillisesti Fordilta ostetukin ja siitä sitten kehiteltiin muita tekniikkoja
- Anonyymi
Juu. Perustyökaluilla Lada- hommat hoitui.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä huomio.
Venäläiset kopioi ilman omaa innovaatiota.Tämä oli ihan ostettu palvelu johon kuului automalli ja autotehdas, mutta kyllähän venäläiset mielellään kopioivat kaikenlaista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä oli ihan ostettu palvelu johon kuului automalli ja autotehdas, mutta kyllähän venäläiset mielellään kopioivat kaikenlaista.
Kommunistimaissa kuten N-liitossa ja DDR:ssä ei kunnioitettu mitään tekijänoikeuksia eikä patentteja koska ne olivat "luokkavihollisen keksintöä"
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kommunistimaissa kuten N-liitossa ja DDR:ssä ei kunnioitettu mitään tekijänoikeuksia eikä patentteja koska ne olivat "luokkavihollisen keksintöä"
Kyllähän ne tekivät paljonkin yhteistyötä esim. Fordin kanssa ja tuossa Ladan (Zigulin) kanssa italialaisten kanssa, tietääkseni italialaiset jopa rakensivat koko tehtaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu. Perustyökaluilla Lada- hommat hoitui.
Ihan ne perustyökalut löytyivät sieltä Zikulin takapaksista, esim, tuo avainkotelo oli 1;1 Fiatin vastaavaan verrattuna, mutta sitten siellä Ladan takapalsissa oli se reppu, josta löytyi työkaluja ilmapumpusta rengasrautoihin muunmuassa ilmanpainemittari, työvalo ja huippuna käynnistyskampi, liekkö kuulunut Fiatin varustukseen, kertkoot jotka tietävät.
Muutoin , olen ajanut Ladalla satojatuhansia kilometrejä, kyllä silla todellakin pääsi paikasta A paikkaan B ja käymättä korjaamon kautta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllähän ne tekivät paljonkin yhteistyötä esim. Fordin kanssa ja tuossa Ladan (Zigulin) kanssa italialaisten kanssa, tietääkseni italialaiset jopa rakensivat koko tehtaan.
Mutta esim. lähes kaikki konttorikoneet tietotekniikat ym. oli kylmästi kopsasttu sen enempiä lupia kyselemättä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta esim. lähes kaikki konttorikoneet tietotekniikat ym. oli kylmästi kopsasttu sen enempiä lupia kyselemättä
Mm. Ashton-Tate tykkäsi kyttyrää heidän ohjelmistojensa laittomasta kopioinnista ja käytöstä Stasin hämärätarkoituksiin
- Anonyymi
Taitaa ainoa aidosti venäläinen tuotekehitys olla se kuuluisa "Perseensuristin" jossa vain ne pari pientä vikaa. Ei surissut, eikä mahtunut...
- Anonyymi
Itse nuorempana ajoin paljon volkkaria. Oli hyvä auto.
- Anonyymi
Se olikin Saksassa tehty.
- Anonyymi
Hyvä että käytit tuota menneen ajan aikamuotoa.
Saksalaisetkaan autot ei enää ole entisenlaisia. - Anonyymi
Tämä nyt kuuluisi tälle palstalle, mutta ei se Kuplavolkkari niin hyvä auto ollut, olihan siinä hyviä puolia mutta oli puutteitakin, näistä myöhemmistä malleista ei ole kokemusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä nyt kuuluisi tälle palstalle, mutta ei se Kuplavolkkari niin hyvä auto ollut, olihan siinä hyviä puolia mutta oli puutteitakin, näistä myöhemmistä malleista ei ole kokemusta.
Pensa-automies ajelee joko Lamborginillä taikka sitten Teslan supertrack homoautoilla. Pensamies ei ajele natsikansanautolla vaikka on itse natsi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä nyt kuuluisi tälle palstalle, mutta ei se Kuplavolkkari niin hyvä auto ollut, olihan siinä hyviä puolia mutta oli puutteitakin, näistä myöhemmistä malleista ei ole kokemusta.
Kupla oli tietysti hyvä sodanjälkeiseen Saksaan halpa valmistaa ja vähäiset huollot mutta siihen jäätiin liikaa kiinni ja kehitys meni ohitse...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä että käytit tuota menneen ajan aikamuotoa.
Saksalaisetkaan autot ei enää ole entisenlaisia.Juuri näin!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kupla oli tietysti hyvä sodanjälkeiseen Saksaan halpa valmistaa ja vähäiset huollot mutta siihen jäätiin liikaa kiinni ja kehitys meni ohitse...
Kuplan myyjile tuli shokkina että nyt pitäisi alkaa myydä kaikkein uudenaikaisinta autoa Nusu K70:ä se teki takamoottorikuplista heti dinosauruksen aikaisia :D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuplan myyjile tuli shokkina että nyt pitäisi alkaa myydä kaikkein uudenaikaisinta autoa Nusu K70:ä se teki takamoottorikuplista heti dinosauruksen aikaisia :D
Eipä se NSU ollut minkäänlainen myyntimenestys saksalaisautoille, kyllä ne Kuplat olivat miljjoonoilla myynneillään saksalaisten ykkös juttuja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pensa-automies ajelee joko Lamborginillä taikka sitten Teslan supertrack homoautoilla. Pensamies ei ajele natsikansanautolla vaikka on itse natsi.
Miten Pensa-automies voi ajella Teslalla?
Kyllä niitä Lamborkhinejä on Suomessa ihan vain muutamia, valla laskettaisii nuo saman merkkiset traktorit mukaan. (Traktorit eivät enää kuulu samaan firmaan, vaikka niissä se härkälogo onkin.) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pensa-automies ajelee joko Lamborginillä taikka sitten Teslan supertrack homoautoilla. Pensamies ei ajele natsikansanautolla vaikka on itse natsi.
"homoautolla"? Miksi se typerä homoilu pitää tuoda joka paikkaan? Oletko ihan ite, siis natsi tai homo tai molempia?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä se NSU ollut minkäänlainen myyntimenestys saksalaisautoille, kyllä ne Kuplat olivat miljjoonoilla myynneillään saksalaisten ykkös juttuja.
Nusu myös hinnoiteltiin hinnaltaan n. kaksinkertaiseksi alkeellisiin kupliin nähden
- Anonyymi
NL valmisti kaksi hyvää asiaa; votkan ja sikäläisen naisen.
- Anonyymi
Jos noita väität hyviksi, et sitten paljoa ole maailmalla liikkunut!
- Anonyymi
Parasta vodkaa kyllä saa Puolasta.
Ei ole Belvedereä tai Chopinia parempaa.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei143050Jännitän sinua J mies
Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.1221342- 891222
Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa
"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli2571086Kuinka kauan kesti että ihastuit
Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi511055Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti
Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk63975Tunneälyä testaamaan!
Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/1253871- 41842
- 84821
Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?
En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?48778