Valmistajakohtaiset ensirekisteröinnit 2025: VW - 11.800 / Toyota 6.600

Anonyymi-ap

VW-konserni kasvattaa johtoaan Suomen tämän vuoden valmistajakohtaisessa ensirekisteröintitilastossa.
Tänä vuonna Suomessa on reisteröity 79% enemmän VW-konsernin valmistamia autoja kuin Toyota-konsernin.


VW-konserni yhteensä: 11.789
VW 5.133
Skoda 4.004
Audi 1.799
Cupra 310
Porsche 275
Seat 268
Toyota-konserni yhteensä: 6.584
Toyota 6.324
Lexus 260

Toyotan kyvyttömyys tuoda kilpailukykyisiä sähköautoja näkyy karusti myös merkkikohtaisessa tilastossa. Toyotan merkkimyynti on laskenut 24% viimevuotisesta kun taas VW:n merkkimyynti on noussut 43%.
Toyotan tulevaisuus Suomessa on karu ellei se saa nopeasti kattavaa ja kilpailukykyistä sähköautomallistoa.

https://aut.fi/markkinatilastot/kuukausitilastot/

39

338

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      VW Group jyrää upealla ylivoimaisella ja laajalla valikoimallaan Toyotan jälkeen jääneet autokkeet.

    • Anonyymi

      Vuoden lopulla Toyotan kyykky taitaa olla aika syvä, elleivät tee isosti suuria ale kamppiksia ja huonolla katteella kauppoja.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Aika monta kertaa jo vastasitkin itsellesi? Onko siellä k -vaarassa jo niin hiljaista että mietityttää jo Toyotan ylivoimaisuus ja kristallipallokin jo otettu käyttöön?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika monta kertaa jo vastasitkin itsellesi? Onko siellä k -vaarassa jo niin hiljaista että mietityttää jo Toyotan ylivoimaisuus ja kristallipallokin jo otettu käyttöön?

        Ei tarvitse kristallipalloa. Riittää kun klikkaa tuota linkkiä Toyotan sivuille. Iso mainos "auto vuodeksi, ei käsirahaa".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika monta kertaa jo vastasitkin itsellesi? Onko siellä k -vaarassa jo niin hiljaista että mietityttää jo Toyotan ylivoimaisuus ja kristallipallokin jo otettu käyttöön?

        5205 autoa VW etumatka, siinä sinulle ylivoimaa, eikä tarvita edes kristallipalloa, vaan raakaa faktaa.


    • Anonyymi

      Miksi minulle käy aina näin, häviän aina kaikessa ja nyt Corolla vituttaa ja haluan siitä eroon.

    • Anonyymi

      VW jyrää ja hyvä niin.

      • Anonyymi

        Aikamoisen monologisarjan jo ehditkin oksentaa! Sori siitä kun työkiireiltäni en ennen ehtinyt vastaamaan. Jos kaksi miljoonaa autoa on jo konserni takamatkalla niin ei ainakaan meilläpäin silloin puhua mistään jyräämisestä. VW ja hyvä sanat ei oikein sovi samaan lauseeseen kun tuo konsernimerkkien historia on tullut tutuksi omakohtaisella kokemuksella ja median uutisoinnilla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aikamoisen monologisarjan jo ehditkin oksentaa! Sori siitä kun työkiireiltäni en ennen ehtinyt vastaamaan. Jos kaksi miljoonaa autoa on jo konserni takamatkalla niin ei ainakaan meilläpäin silloin puhua mistään jyräämisestä. VW ja hyvä sanat ei oikein sovi samaan lauseeseen kun tuo konsernimerkkien historia on tullut tutuksi omakohtaisella kokemuksella ja median uutisoinnilla

        Menee aina ihon alle ja sitten alkaa selittely.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Menee aina ihon alle ja sitten alkaa selittely.

        Tojotistin kasetti ei ole koskaan kestänyt totuutta siitä mitä autoja Suomessa rekisteröidään uutena.


    • Anonyymi

      Vaikka tämä onkin valmistajakohtaisia tilastoja käsittelevä ketju niin onnittelee silti Toyotan merkkikohtaisen tilaston ykköspaikasta.

      Onnea paljon.

    • Anonyymi

      Iso on ero konsernien välillä.

    • Anonyymi

      Pakko nostaa pintaan.

    • Anonyymi

      Harmitaa et tojo voitaa tänäki vuona

      • Anonyymi

        Valmistajakohtaiset ensirekisteröinnit 2025: VW - 11.800 / Toyota 6.600


    • Anonyymi

      Taas on poistettu Toyotan omapojan kiukutteluja.
      VW Group on ymmärtänyt valikoimansa laajuuden edut ja yhteinen tekniikka on laadukasta ja kaikkialla hyväksi todettua ja siksi jokaisen on helppoa ja turvallista valita mieleinen merkki ja malli, koska silloin ei voi mennä pieleen.

      • Anonyymi

        Jep. Toyotan taktiikka on se että ne tekee mahdollisimman pitkiä sarjoja samanlaisia pullamössö-autoja.
        On corolla josta saa kolmea eri versioita.

        VW on kehittänyt samaan luokkaan Golfin ja se on antanut Golfin peruspalikat Audille, Skodalle ja Seatille. Siellä on kehitystiimit jotka tekevät oman versionsa eri lähtökohdista tuon peruskonseptin osista. Samoista palikoista kasataan autoja hyvin erilaisiin tarpeisiin. Ja kun mattimeikäläinen ostaa yhden variaation niin hän voi speksata autostaan juuri mieleisensä lisävarusteiden suhteen.

        Toyotan Corolla on bulkkitavaraa, VW-golf on kuin räätäliltä ostettu puku. Suomalaisilla uuden auton ostaville on tärkeää saada juuri sellainen auto kuin he haluavat. Siksi tänä vuonna Suomessa on rekisteröity 79% enemmän VW-konsernin valmistamia autoja kuin Toyota-konsernin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep. Toyotan taktiikka on se että ne tekee mahdollisimman pitkiä sarjoja samanlaisia pullamössö-autoja.
        On corolla josta saa kolmea eri versioita.

        VW on kehittänyt samaan luokkaan Golfin ja se on antanut Golfin peruspalikat Audille, Skodalle ja Seatille. Siellä on kehitystiimit jotka tekevät oman versionsa eri lähtökohdista tuon peruskonseptin osista. Samoista palikoista kasataan autoja hyvin erilaisiin tarpeisiin. Ja kun mattimeikäläinen ostaa yhden variaation niin hän voi speksata autostaan juuri mieleisensä lisävarusteiden suhteen.

        Toyotan Corolla on bulkkitavaraa, VW-golf on kuin räätäliltä ostettu puku. Suomalaisilla uuden auton ostaville on tärkeää saada juuri sellainen auto kuin he haluavat. Siksi tänä vuonna Suomessa on rekisteröity 79% enemmän VW-konsernin valmistamia autoja kuin Toyota-konsernin.

        Aikamoista "bulkkitavaraa" ne konsernimerkit ovat kun ne rupumerkit pitää laskea vielä yhteen eivätkä silti pärjää kovassa maailmassa jossa Toyota dominoi! Haittaakse?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aikamoista "bulkkitavaraa" ne konsernimerkit ovat kun ne rupumerkit pitää laskea vielä yhteen eivätkä silti pärjää kovassa maailmassa jossa Toyota dominoi! Haittaakse?

        "Haittaakse?"

        Ei haittaa pätkääkään. Onnea tojotalle tuosta menestyksestä bulkkiautojen myynnissä.

        Suomessa on rekisteröity 79% enemmän Volsun valmistamia autoja kuin Tojotan.


    • Anonyymi

      Alkaahan Toyotan omapoika lämpiämään, kuten jokaisen kuukauden vaihteena.

    • Anonyymi

      Nosto!

      • Anonyymi

        Valmistajakohtaiset ensirekisteröinnit 2025: VW - 11.800 / Toyota 6.600


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valmistajakohtaiset ensirekisteröinnit 2025: VW - 11.800 / Toyota 6.600

        Ei huono!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valmistajakohtaiset ensirekisteröinnit 2025: VW - 11.800 / Toyota 6.600

        VW ylivoimaa


    • Anonyymi

      Ja suurin autonvalmistaja on tietty Toyota!

      • Anonyymi

        Onneksi sivistyksessä myydään eniten VW Groupin merkkejä ylivoimaisesti verrattuna tuohon kehitysmaiden valtiaaseen.


      • Anonyymi

        Onnea vaan Toyotalle lukumääräisesti suurimman autonvalmistajan tittelistä. Se vaan että ne ovat pääasiassa halpoja pikku koira koppeja. VW tekee suuremman liikevaihdon pienemmästä määrästä autoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onnea vaan Toyotalle lukumääräisesti suurimman autonvalmistajan tittelistä. Se vaan että ne ovat pääasiassa halpoja pikku koira koppeja. VW tekee suuremman liikevaihdon pienemmästä määrästä autoja.

        Ei nyt heti avaudu, mitä iloa on auton ostajalle jonkun konsernin liikevaihdosta? Onhan se tietysti oljenkorsi sekin vikavagenröllille kun se konserni rämpii kahden miljoonan auton takamatkalla " katto tulessa", sulkemassa tehtaita ja potkimassa henkilöstöä kilometritehtaalle!


    • Anonyymi

      Toyota voittanee taas reilusti tänäkin vuonna.

      • Anonyymi

        Valmistajakohtaiset ensirekisteröinnit 2025: VW - 11.800 / Toyota 6.600


    • Anonyymi

      "Ei nyt heti avaudu, mitä iloa on auton ostajalle jonkun konsernin liikevaihdosta?"

      Miten sitten avautuu auton ostajalle se että toyota on saanut myytyä suuria määriä pikkuruisia koirankoppeja kehitysmaihin.

      Suomessa tilanne on edelleen tämä.

      Valmistajakohtaiset ensirekisteröinnit 2025: VW - 11.800 / Toyota 6.600

    • Anonyymi

      So what! Vaihdoin juuri saksalaisen premium auton riisikuppiin. Sakemanni oli matka ajossa ns kilometrinnielijä ja kyyti aivan upea. Tehoa ja tyyliä oli roppakaupalla. Minun persaus ei vaan kestä ajella noilla premiumeilla. Toisaalta aikakaan ei riitä korjaamolla kahvitteluun.

      Siksi valintani on tylsä, mutta jää aikaa muuhunkin elämään.....vaikka veneilyyn....

      Myyntimäärillä ei minulle ole merkitystä, ehkä joillekin on. En omista kyseisten autokonsernien osakkeita. Sijoitukset ovat aivan toisaalla.

      Näillä mennään ja kun palkka alkaa ykkösellä ja puhutaan siis kymppikerhosta siirryn takaisin saksalaisiin a ,b tai m. Noita kun pystyy vaihtaa takuuaikana aina uuteen niin autoilusta tulee juhlaa. Tosin edellämainituista tarvitaan isomman pään vehkeet....

      • Anonyymi

        "Myyntimäärillä ei minulle ole merkitystä, ehkä joillekin on"

        Mutta kuitenkin luet näitä myyntimääriiin keskittyviä ketjuja ja jopa kommentoit. Miksi kommentoit asiaan jolla ei ole sinulle merkitystä? Eikö kannattaisi panostaa aikansa asioihin joilla on sinulle merkitystä?


    • Anonyymi

      Miten esimerkiksi bZ4x myy Skodan malleihin verrattuna?
      Elroq ja Enyaq nostivat Skoda myynti yköseksi sähköautoissa.
      Kas kummaa uutta mallia esitellään taas syksyllä. Uusi Octavia tulee markkinoille sähköversiona.
      Ai niin Toyota Urban Cruiseri mutta ei se taida myyntimääriä paljon nostaa.
      Jostain syystä Toyotan laatu ei houkuttele enään niinkuin ennen.
      Ainakaan sähköautot ei mene kaupaksi Tojolla. Niitä nyt kuitenkin myydään eniten niin uusina kuin käytettyinä. Jos prosentteja katselee. Toyotan myynti vain laskee jatkuvasti.

      Toyotan ahdinko kasvaa
      Japanilaispankit alkoivat myymään osuuksiaan Toyotasta hieman sen jälkeen, kun valmistaja myönsi valehdelleensa turvallisuustesteissä.
      https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/3e811319-5d0d-4a61-802f-ac0b84ddd45e

    • Anonyymi

      Ainahan tämä on mennyt näin.

    • Anonyymi

      Tämä ketju onkin jäänyt tässä kuussa kovin pienelle huomiolle, onkohan Toyotan omapoika jo luovuttanut?

      • Anonyymi

        Tuskin on luovuttanut. Siirtynyt vain muille osastoille trollaamaan.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ei sua enään tunnista

      Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      136
      6238
    2. Huomenet naiselle

      Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      57
      4406
    3. Etsin vastaantulevista sua

      Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      28
      2918
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

      Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      59
      2871
    5. Kaikesta muusta

      Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1885
    6. Hyvää yötä.

      Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1554
    7. Tekis mieli lähestyä sua

      Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      27
      1476
    8. Ajatteletko koskaan

      Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      37
      1457
    9. Kyllä hävettää!

      Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      31
      1271
    10. T, miten mun pitäis toimia

      Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      1171
    Aihe