Saako pahuus aina palkkansa? Chatissakin?

Anonyymi-ap

Olen elämäni aikana syyllistynyt suoranaiseen pahuuteen, mutta myös tuottanut myös pienempää pahaa laiminlyömällä, olemalla ymmärtämätön, jättämällä huomioimatta ym. Käsittääkseni minua on teoistani ja tietysti myös tekemättä jättämisistäkin rangaistu useilla vaivoilla, niin fyysisillä (esim. tautiluokituksen M-koodit) kuin henkisilläkin (esim. mieleni murtuminen).
Olen ottanut rankkuni vastaan tyyneydellä, ajatellen että sitä saa mitä tilaa.

Nyttemmin eräs kanssaihmisistä laajasti huolta kantava chattari on saattanut tietoisuuteeni, että olen myös chatissa syyllistynyt useamman laatuiseen rikkomukseen ihmisyyttä vastaan, ja edelleen myös osoittanut toisaalta mielistelevää käytöstä tiettyjä tahoja kohtaan kuin myös suunnannut nöyristeleviä suosioonsulkeutumisyrityksiä tiettyjä toisia tahoja kohtaan.

Kysymykseni kuuluvatkin:
Onko kukaan saanut palkkaansa nimenomaan chatissa tehdyistä pahuuden töistään?
Onko kenestäkään tuntunut siltä kuin chat-tekemisistään olisi päällensä langetettu vähintäänkin jonkinasteinen kirous?

Myönnän etten voinut kuvitellakaan joutuvani tilille esimerkiksi chatissa harjoittamastani kevyestä kenttäkettuilusta mutta nyttemmin ovat chatpöksyni alkaneet sanalla sanoen tutisemaan.

12

177

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Herää kysymys, miksi sun chat-pöksyt tutisee? Miksi annat kirouksille mitään arvoa, edes ohimenevänä ajatuksena? Eiks chat olekaan viihtymisen ja leikinlaskun tyyssija? Sellainen mukava olohuone missä voi jutella kaikenlaista ja kaikesta kaikkien kanssa?

Mitä väliä sillä on mitä kukin siellä langettaa? niin hyvässä tai pahassa, vasta- tai myötävirrassa? Jokainen kuitenkin puhelee mitä lystää, minne lystää, osuu keneen tahansa, kuuleeko kukaan oikeasti mitään?

• Anonyymi

Chatmielistely koetaan usein negatiivisena huomion kerjäämisenä, lirkutteluna, hyväksymisenä, samaa mieltä olemisena, turhan kehumisena.
      Chatnöyristely saatetaan kokea myös negatiivisena hyväksynnän hakemisena, "anteeks että olen olemassa" - tyyppinä, myötäilynä, hiljaisuutena.

• Anonyymi

Kärsi,kärsi, kirkkaimman chat-VIP-kruunun 👑👑👑👑 saat!

• Anonyymi

Huomioni kiinnittyi ylempänä olevan kommentin yksittäiseen ajatukseen: "mukava olohuone missä voi jutella kaikenlaista ja kaikesta kaikkien kanssa".
      Tuohan on oudon, jopa epäilyttävän avarakatseista.

Niinkuin rilirili aidossa maailmassakaan ei ikinä tulisi mieleeni hakeutua jokaiseen seuraan, niin en missään tapauksessa alkaisi chatissa jututtamaan jokaikistä hiihtäjää. Jo muutaman lauseen jälkeen tiedän olevani niin kaukana eräistä, etten usko mahdollisuuteen löytää minkäänlaista yhteistä ajatusta tai aihetta. Luulen että sama toimii tuollaisissa tilanteissa molempiin suuntiin.
      Eihän edes minkäänlaisen utopian kuvauksessa toiveajatella, että kaikki olisivat kaikkien kavereita. Joku lahko tosin markkinoi leijonan ja lampaan laiduntavan rinnakkain, mutta siinä on kyse täysin erilaisen suhteen dynamiikasta.

Ja silti, en tunne maailmassa enkä chatissa ylimielisyyttä, halveksuntaa tai suoranaista negatiivisuutta ketään kohtaan. Toimin periaatteella "annetaan kaikkien kukkien kukkia", jätän vain poimimatta minulle mitäänsanomattomat ajatukset. Edelliseen muutama poikkeus: misogyynit, silmittömän raivon sokaisemat sekä valkoisen miehen ylivaltaan uskovat aiheuttavat minussa joskus ylitsekiehahtavaa angstia, mutta kukaanhan ei ole täydellinen :)

• Anonyymi

Hyvin poimittuna minulle kaikista tärkein lause! Annetaan kaikkien kukkien kukkia!

Myös heidän jotka keskustelevat jokaisen ylellä nähdyn rivin kanssa, vastailevat kommentoivat, kertovat mielipiteensä lukemaansa, osallistuvat. Se on kaikkien kanssa kaikesta mahdollisesta keskustelemista: ottaa osaa kaikkeen mitä ylellä näkee. "kaikenlaista ja kaikesta kaikkien kanssa", negatiivisesti tai mukavasti. Vaikkei välttämättä edes tietäisi, mistä on kyse, niin on pakko lausua jotain, vain lausumisen ilosta.

• Anonyymi

Aina kun kirjoitetaan Chat huoneen -yleiseen, se on kaikille, yksilöimättä.
        Vaikka siinä lukis jonkun nikkikin,
        se on silti kaikkien luettavissa, kommentoitavissa, vastattavissa.
        Jokainen tekee itse päätöksen, mihin ottaa osaa, kenelle juttelee, mutta
        yle on jo kauan sitten luokiteltu "Vapaaksi riistaksi"
        Vain rohkeat sinne uskaltautuvat!

Sitten kohdistamalla tai kutsumalla yksityiskeskusteluun, voit keskustella yksityisesti.
        You know?

• Anonyymi

Nimenomaisesti mainituista kuten myös useista muistakin syistä olen kehittänyt sokea piste -tekniikaksi kutsumani taidon. Pystyn luomaan useitakin samanaikaisia totaaliblokkaavia sokeita pisteitä. Niiden taakse jäävät niin laaduttomat, lahot, laimeat, latteat, lihattomat, luisevat kuin kertakaikkisen löperötkin lillukanvartiset lausahdukset. Tekniikkaani olen täydentänyt värisokeus-laajennuksella, jonka avulla karsin minulle tarpeettomat punaiset ja siniset kohdennukset pois näkökentästäni.
      Tästä voi vetää sellaisen johtopäätöksen, että pidän chattia omana temmellyskenttänäni, puuhamaanani missä ensisijaisesti ja jopa ekslusiivisesti vain minulla ja omilla sanoillani on minulle merkitystä, ja se tulkinta on täysin oikea. Tällä menettelyllä olen voinut vuosien varrella keskittyä olennaiseen, ts. sanoihin, jotka ansaitsevat huomioni.

Edellisistä kommenteista teesittäen: Unohdetaan siis höpötys "kaikkien kanssa kaikesta mahdollisesta keskustelemista" ja alleviivataan yksilökeskeisyyttä ja omaa valinnanvapautta - "jokainen tekee itse päätöksen, mihin ottaa osaa, kenelle juttelee"!

• Anonyymi

Tästä viisastuneena luulis, ettei sun Chat-pöksyt tutise mistään epäolennaisista sanoista, puheista eikä kenestäkään, eikä minkään värisestä chat-viestinnästä?
        Eikä kenenkään kiroukset pääty sun silmillesi tai tärykalvoillesi, eihän toisten sanoilla ole Sinulle merkitystä, ellet nimenomaisesti anna niille arvoa.

vaan sä osaat rajata näkyvät kulmat.
        So What's the problem?

• Anonyymi

Voi tätä ymmärtämättömyyttä! 😂
      Tulikohan sokea piste laitetuksi jonkun toisen chat pöksyihin? Mikä kaikkea sinne tungetaankaan, mitä kaikkea siellä jo onkaan 🤔

• Anonyymi

Sinäpä sen sanoitkin selkeästi: minne tungetaan, mitä tungetaan, milloin tungetaan,
        kenen nappuloilla, millä silmillä 👀 Kenen luvalla 😂 millä rivillä 🙈
        jos kukaan ei kommentoisi, chathousut saattaisivat pudota tyhjyyttään ilman oljenkortta 🌿🌱

• Anonyymi

Paha saa aina palkkansa, muodossa jos toisessa, sätissä tai sätin ulkopuolella. Hyvät ei koskaan pääse palkoille, ne joutuu tekee vapaaehtoistyötä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      28
      2673
    2. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      91
      1034
    3. Koetko sä mitään

Syyllisyyden tunteita siitä mitä teit mulle?
      Ikävä
      58
      891
    4. Mies muistatko kun näit

Mut ensimmäisen kerran? Missä se oli? Hyvää yötä.
      Ikävä
      66
      865
    5. olet kaiken rakkauden arvoinen

Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy
      Ikävä
      26
      837
    6. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      6
      817
    7. Olisi kiva

Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä
      Ikävä
      37
      800
    8. Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?

Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.
      Ikävä
      64
      777
    9. Oot mun koko maailma

Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹
      Ikävä
      75
      714
    10. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      135
      708
    Aihe