Päälleajajan kaveri valehteli tapahtumista ja syyttäjä (joku kokematon aloittelija) piti sen takia päälleajon uhrin lausuntoa ja jopa hänen esittämiä todisteita väärinä.
Miten pitäisi toimia sen valehtelijan ja perättömän lausuman kanssa?
Voinko rikoksen uhri kertoa siitä valehtelijasta asinajaotoimistoihin ja katsoa, että vastaisiko joku ja kertoisi, miten hän hoitaisi asian? Ja sitten antaa asian sille toimistolle?
Tapaus on kyllä niin selvä, että tuomion pitäisi olla selvä ja silloin kai se valehtelija maksaisi kaikki kulut (vaikka ottaisin kalliinkin asianajajan). Minulla on myös oikeusturvavakuutus.
Jos ei ole mitään keinoa, niin pitäisikö kertoa siitä valehtelijasta netissä? En usko, että se olisi mikään kunnianloukkaustapaus, jos kerrotaan totuus.
Todistaja valehteli käräjäoikeudessa eli perätön lausuma - miten hoidetaan?
7
251
Vastaukset
- Anonyymi
Se hoidetaan näin. Tuomiosta voi valittaa hovioikeuteen. Aikaa on kuukausi, mutta viikon sisällä on ilmoitettava tyytymättömyyttä. Sen jälkeen, kun poliisi on siirtänyt asian syyttäjälle sitä oikeudessa ajaa syyttäjä. Jos syyttäjä ei ´valehteluun´ reagoi muuta keinoa ei ole, kuin valitus hoviin. Ellet sitä tee, niin tuomioon on tyydyttävä.
- Anonyymi
Ja huomioitava seikka... JOS esität syytöksen, että todistaja valehdellut niin Sinun pitää myös pystyä esittämään näyttöä syytöksesi tueksi
- Anonyymi
Virkanilkki valehteli hallinto-oikeudessa ja hävisi jutun. Miten virkanilkki hoidellaan?
- Anonyymi
Minä olen laittanut nettiin todisteet ja kirjoittanut siitä silloin alaikäisestä valehtelijasta. Kirjoitin myös hänen vanhemmistaan, koska eivät neuvoneet ja vaatineet puhumaan totta. Se kertoi kyllä tarkkaan tapahtumista, mutta se oli kaverin puolesta keksitty kaveria suosiva tarina. Mutta sitten se ei muistanut keskustelusta ja syyllisen tapahtumapaikalla vahingossa tekemästä tunnustuksesta mitään, vaikka oli vieressä.
Netti ei unohda ja aikanaan valehtelija kärsii työpaikkaa hakiessaan, jos ja kun rekrytoija googlaa. Valehtelijan vanhemmatkin saavat osansa, kun heillä on firma, jonka tietenkin mainitsen. Ihmiset googlaavat firman nimeä.
Minä en valehtele.- Anonyymi
Varaudu kuitenkin siihen, että voit joutua käräjille joukkotiedotusvälinettä käyttämällä tehdystä yksityiselämää loukkaavan tiedon levittämisestä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varaudu kuitenkin siihen, että voit joutua käräjille joukkotiedotusvälinettä käyttämällä tehdystä yksityiselämää loukkaavan tiedon levittämisestä.
Jos asiat ovat nähtävissä oikeuden (tai poliisi tai mikä se lienee) pöytäkirjoista, niin miten se on yksityiselämää loukkaavaa tietoa?
Nimimerkki utelias (en tiedä oikeasti) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos asiat ovat nähtävissä oikeuden (tai poliisi tai mikä se lienee) pöytäkirjoista, niin miten se on yksityiselämää loukkaavaa tietoa?
Nimimerkki utelias (en tiedä oikeasti)Jos asianomistaja tekee poliisille rikosilmoituksen, niin se selviää poliisin esitutkinnassa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihanasti alkoi aamu: SDP:n kaula kokoomukseen jo 6,9 %-yks
Lindtmanin I hallitus on tukevasti jytkyttämässä laittamaan Suomi kuntoon Orvon täystuhohallituksen jäljiltä, jonka kann2571868Olen niin kesken
Omien asioiden suhteen etkä voi odottaa loputtomiin. Mun on muutenkin niin vaikea suhun luottaa vaikka joku ihme syvyys151408Tietääkö joku ylläpidosta?
Miten näillä palstoilla tomii tuo ylläpito, onko sitä yli päätään olemassa vai ovatko huhut totta että on palstan kirjoi2101277Auttaja paikalla. Kerro huolesi. (Osa 2)
Voin auttaa sinua näkemään tilanteesi uudesta näkökulmasta. Voin antaa lohtua, toivoa ja rohkeutta. Olen elänyt maan pä1851125- 65943
Nainen olet ensimmäinen tarpeeksi vahva
joka kestää tämän kokonaisuuden, minut. Persoonani, tunteeni, kipuni, pelkoni. Olen aina pidätellyt itseäni ja antanut v60933TTK:sta tippunut Sara Siipola rehellisenä Jurza-open kanssa: "Että jaa, siinäkö..."
Tippuiko oikea TTK-pari ensimmäisenä? Joka tapauksessa iso kiitos tansseistanne Sara ja Jurza Tanssii Tähtien Kanssa -p18904- 51846
Martina ei mennyt naimisiin
IS 17.9: Martinan häät peruuntui, tajusi, ettei ollut oikea aika. Rahat meni hevosiin. On edelleen parisuhteessa Yhdysva126820Mä tuun aina rakastamaan sua J
Mutta en pysty kertomaan, että mikä mulla on hätänä. Mä en kertakaikkiaan pysty. Joskus naureskelit muiden ihmisten vai61803