Ihmetyttää ihmiset, jokapaikassa kännyköillä ihmiset kuvaa jotain, just tuossa meidänki kotikadulla rätisi monta kännykkää
joku kuvasi ympäristöä joku itseään
mitä ihmettä ihmiset nykyisin touhuaa,
meni minne tahansa niin aina joukko ihmisiä räpsii kuvia milloin linnuista milloin maisemasta milloin ihmisistä kertoaa mikä ihme ihmisiä nykyään vaivaa,
tuon kuvaamisen paljouden kanssa,
meilläki suomen suuripia kaupunkeja, eikä missä ole paikka jossa ei kännykkä kamerat rätise kuvia
pientä kameran napsimista kuluu kokoajan meni minne tahansa ,
pikkusen jo tuntuu omituiselta touhulta,
onko kaikki älykännykän omistavat ihmiset tulleet hulluiksi ,
vai mistä on kysymys,
osaako joku selittää asian järkevästi ?
KUMMASTUTTAA ! ?
35
349
Vastaukset
- Anonyymi
Samaa minä ihmettelen. Sitten niitä kuvia lähetetään joka feispuukkin, instaan jajopatänne pakstalle. Niissä näkyy myös ruuat ja juomat, koti, jopa oma perhe ja muutakin sukua. Ihan tavallista vaatimatonta elämää, ei mitään hohtoa. Sitten vingutaan kun muut pilkkaa.
- Anonyymi
Minä oon täällä, minä syön, minä syön tällaista ruokaa, minä oon kaupassa,minä ulkoilutan koira, minä oon uimassa, minä minä minä minä.
Se kun on nykyisin niin paljon halvempaa harrastusta kuin ennen vanhaan, kun piti ensin ostaa filmirulla, viedä kehitettäväksi ja sitten maksaa kuvista. Jos halusi useamman kuvan samasta kohteesta, niin vei negatiivit kehitettäviksi.
Silloin ei paljon kuvia otettu ja mistä vain. Japanilaiset turistit ne kulkivat kamera kaulassa ja varmaan matkalaukullisen veivät räpsittyjä filmirullia tuliaisina kotimaahansa kehitettäviksi.
Ihan kiva minusta on ketsella toisten ottamia luontokuvia facella. Itse en ole innokas ottamaan kuvia, kaikkein vähiten selfieitä. Pitää olla jotain erikoista, minkä haluan ikuistaa.
Olisihan se tietysti ihan aiheellista ottaa ateriastaan kuva ennen syöntiä, kun usein saa miettiä, että mitäs minä tänään tai eilen söinkään.Minäkin olin alkuun innoissani kun pystyin kuvaamaan kännykällä.
Nyt on into vähentynyt, vähän kukkia kuvailin ja enimmäkseen kissaa.- Anonyymi
En huomaa täällä, jos joku on vaihtanut kuvansa. En ehkä huomaa muutenkaan.
Onko noissa profiilikuvissa huulet törröllään ja rauhanmerkki etu- ja keskisormilla tehtynä.
Nuorehkot naiset ottavat semmoisia selfieitä.
Ihan automaattisilta näyttävät ne asennot. Vissiin hyväksi todettu.
😙✌️ - Anonyymi
Oon joskus miettinyt sitä, et ne kuvaa kaikkea ja ajattelee sit myöhemmin rauhassa katselevansa kaikkea. Mut kyllä elämä on nyt, eikä myöhemmin, kaikkea voi sattua, ja voi olla ettei tule mitään tilaisuutta myöhemmin.
- Anonyymi
Nojoo
Olen ollut innokas kuvauksen harrastaja, pikkupojasta. Pimiöt ja erilaiset filmikanerat tuttuja. Lisäks töitten puolesta kuvannut ja tehnyt reprohommia.
Mutta sitten tuli digi. Noh, kuvaaus ja kuvankäsittely muuttui jokamiehen oikeudeksi. Se oli joskus vuostuhannen taitteessa, näin steissillä vlokuvanäyttelyn. Millä lie digipokkarilla kuvattu ja tehty isot vedokset. Resoluutiot oli mitä oli, mutta kuvat oli hienoja.
Tulin tulokseen, olen ehkä innokas kuvaaja ja hallitsen tekniikat sun kuvankäsittelyt hyvin. Mutta noin kuvaajana olen susipaska. On mulla joku digipokkari ja toki kännykamera. Mutta en kuvaa oikein mitään. Hö, kerran vuodessa pöndellä vesimittari lukemat, mittarikun hankalassa paikassa katsoa.
Niin siis aloitukseen. Koska kuvaaminen nykyisin helppoa ja etenkin halpaa, toki ihmiset kuvaa paljon. Yhdellä kuvalla voi kertoa paljon ja kuvien levittäminen helppoa ja nopeeta. Kun siis vertaa aikoihin, kun oli filmikanerat, eikä netistätietookaan.
Toki kuvalla voi myös valehdella paljon. Lisäks maapallo hukkuu kuviin. Niitä otetaan älyttömästi, eikä niitä vedostella, diginä ovat jossain pilvipalveluissa. Vaikka kuvataan hurjasti, oletettavasti suurin osa tuhoutuu ja näistä ajoista ei niin hirveesti materiaalia säilykkään tuleville historian tutkijoille.
Mutta ihmiset siis kuvaa, koska se on mahdollista ja helppoa.
Sitäpaitsi näin entisenä semipro-kuvaajana pakko todeta, tekniikka hiton hyvää ja ihmiset ottaa pirun hyviä kuvia. Ihan kännykameroillakin. Väkiselläkin seassa paljon huippukuvaa. Ei meitsi enää pysty kilpailemaan valokuvaksessa, olen niin huono kuvaaja. Eikä mun kuvat ole mitenkään luovia, saati taiteellisia.
Antaa ihmisten kuvata. Sopii nykyaikaan mmonistakin syistä. Lisäks hokannut, paljon informatiivista kuvaa, tietoa kätevä siirtää. Itellä lähinnä toi vesimittarin kuvaaminen....
Jepjep. Ajatellut joskus hävittää paperikuva-arkustoni. Ei niistä ole mitään iloa, historiaa, taidetta tms yhtään kenellekkään. Ei edes itselle. Samoin tulee käymään suurimmalle osalle dugikuvista. Paitsi ne tuhoutuvat kyllä itsestäänkin.
Kyllä maailmaa kuvia mahtuu....
=DW= - Anonyymi
Aikoinaan kun lomilla matkailtiin
alussa otin meistä aina ulkomaan reissuillamme kuvia muistoksi ,
valokuvia kertyi suuret kasat
eri maista eri lomareissuilta,
--- lopulta niitä kotona tullu edes kateltua,
hyvä jos sai ne albumiin talteen, , kauhee kasa vanhoja albumeita, huh,
myöhemmin vuosien myötä filmaaminen alkoi kyllästyttämään, monet ulkomaanreissut jäi melkein kokonaan kuvaamatta,
kotimassa en ole harrastanu valokuvausta juurikaan ollenkaan,
joskus hyvin harvoin olen kännykällä ottanu jonkun kuvan
mutt ku kännykkään kertyy liikaa kuvia,
olen poistanu suuret määrät sieltäki,
kännykässä on
vain jotain terveyden kannalata tärkeitä kuvia
-- kuten kuvia ihosta, tai mustelmista,
itse en harrasta valokuvausta
niin kai se sen takia mua ihmetyttää muitten ihmisten intoa kuvata joka paikassa
ihan jokapaikassa
menin minne tahansa rannalle tai lenkille
tai autolla vaan ajelee
joka paikssa on ihmisiä kännykkä kädessä,
joskus alkaa jo naurratamaan
mitä ihmettä ne näkee ympäristössä ja itsessään kuvaamisen arvoista jatkuvasti,
noooooh mun ei tarvikkaa niitä ymmärtää , enkä ymmärrä,
mua ei kuvaaminen kiinosta pätkääkää,
ja se siitä ,,,, ja piste. - Anonyymi
Itse kyllä kuvaan ja teen niistä Ifolorilla vuosikirjan.
- Anonyymi
noooooh se on sinun ilosi,
- Anonyymi
niin muuten mitä sinä kuvaat,
mikä on sinun aiheesi
ja mielenkiintosi kohde
voitko kertoa ???
vai onko salaisuus ??? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
mikä on sinun aiheesi
ja mielenkiintosi kohde
voitko kertoa ???
vai onko salaisuus ???Naapurin Lauraa ja Lassea.
Niillä ei verhoja makkarissa, eikä saunassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
mikä on sinun aiheesi
ja mielenkiintosi kohde
voitko kertoa ???
vai onko salaisuus ???Luontoa ja kaikenlaisia elämän pikku tapahtumia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luontoa ja kaikenlaisia elämän pikku tapahtumia.
mikä niissä kiinostaa,
niitähän näkee TV:ssä vaikka kuinka paljon,
minä seuraan TV:ssä eniten kaikkia luontofilmejä ja eränkäviöitä ja luonnossa ruuan laittoa luonnon antimista,
itte en filmaa oikeestaan mitään, joskus laitan kännykällä jonkun kuvan sukulaisilleni, mutta sitten poistan sen kännykästä, säilytän vain iho-sairuksista ja mustelmista kuvia, Minä kuvasin äitini hautajaisia ja tein kuvista Ifolorin kuvakirjan itselle ja pienemmät sisaruksille en muistoksi. Surutyötä sekin.
- Anonyymi
Kyllä mä jotenkuten ymmärrän valokuvaamisen. Muuten olen kyllä menettänyt ymmärrykseni maailman menoon.
Luin uutisen Onlyfansin tilin avanneen 3 tunnissa miljoonia takoneen. Hyvä hänelle, mutta mikä saa ihmiset niin kiinnostumaan hänestä.
Ylipäätään Suomessakin nämä somevaikuttajat, mikä niissä kiinnostaa, pelkkää uteliaisuuttako niitä tilataan.
Päivälehdet alkavat olla "uutisia" täynnä minulle vieraista "vaikuttajista".
Vähän syrjähti aloituksesta, mutta jonkinlaista kuvaamistahan nuo Instat ja Tiktokit myös ovat. - Anonyymi
Autoa ajaessakin....!
- Anonyymi
kyllä vain näkee kameroita auton ikkunoissaki kun on liikenteessä,
jotkut kuvaa kokoajan liikennettä kun ovat autolla likkeellä,
niistähän on jokapäivä videoita lehdissäki, - Anonyymi
kyllä vain näkee kameroita auton ikkunoissaki kun on liikenteessä,
jotkut kuvaa kokoajan liikennettä kun ovat autolla likkeellä,
niistähän on jokapäivä videoita lehdissäki,
- Anonyymi
Minua ei haittaa vaikka kuvaavat kuinka mutta siirryn aina etten itse joudu kuvaan. Joskus kuvaavat joukkoa, se ei ole minusta hyväksyttävää. Ehkä tarkoittavat joukossa olevaa tuttua mutta ei saisi koko joukkoa kuvata.
- Anonyymi
Just äskenki yksi noin viisikymppinen mies nousi autoataan parkissa ja heti oli älykännykkä kädessä ja nokka kiinni siinä käveli jonnekki, katteliko osotetta kännykällä vai mitä ihmettä se käveli ja tuijottis kännykkää,
voi vain ihmetellä nyky liikennettä kaduillaki, - Anonyymi
Olisko syytä alkaa sakottamaan jos liikenteessä tuijottaa vain puhelinta ja räpsii kuvia eikä seuraa mitä liikenteessä tapahtuu, autoki voi ajaa päälle kun ei yhtää katso kun suojatietäki ylittää ja tuijottaa vain kännykkä, hullujako on nyky ihmiset, mikä niitä ikein vaivaa kun ei eletä tässä ja nyt hetkeä,
ollaan jossaki omituisessa maailmassa , - Anonyymi
Äänettömiähän ne kännykkä kamerat ovat. Moni todella ikuistaa esim lomallaan. Paikkoja joissa käy, niinhän sitä on tehty sen vanhan ajan Kameruniin kanssa.
Laittavat sitten kuvat tietsikan albumiinsa muistoksi .Minua ei häiritse kunhan itse saan olla kuivien ulkopuolella.- Anonyymi
jooooo mutta siihenki kyllästyy, liika on likkaa kuvaamisessaki, älytöntä touhua, EI kiinosta meikäläistä,
me puolison kanssa jo kyllästyttiin viimesinä aikoina ulkomaan matkoillaki
melkein kokonaan kuvaamisen,
EI niitä jaksa enään kotona katella,
mullaki kymmenien vosien takisia reissu kuvia ulkomaan reissuita
tuolla ne makaa eikä niitä kukaan kattele,
kun kuolen ne varmasti joutuu poltto uuniin,
hullua touhua tommonen överiksi menny kännykän kuvaaminen ja tuijottaminen, pyh, kaikille pöhköille, ajattelemattomille, eikö niillä ole muuta elämää kuin VAIN se kännykkä maailma ?? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
jooooo mutta siihenki kyllästyy, liika on likkaa kuvaamisessaki, älytöntä touhua, EI kiinosta meikäläistä,
me puolison kanssa jo kyllästyttiin viimesinä aikoina ulkomaan matkoillaki
melkein kokonaan kuvaamisen,
EI niitä jaksa enään kotona katella,
mullaki kymmenien vosien takisia reissu kuvia ulkomaan reissuita
tuolla ne makaa eikä niitä kukaan kattele,
kun kuolen ne varmasti joutuu poltto uuniin,
hullua touhua tommonen överiksi menny kännykän kuvaaminen ja tuijottaminen, pyh, kaikille pöhköille, ajattelemattomille, eikö niillä ole muuta elämää kuin VAIN se kännykkä maailma ??Älypuhelin on tehnyt ihmisistä aika älyttömiä, kyllä. Kouluissakin Pisa-pisteet on romahtanut, kuin luokissa on tehty kaikki muuta kuin opiskeltu. Hallitus ihan oikein teki nyt voimaan tulleen kännykänkieltolain, kouluissa on tarkoitus opiskella, ei somettaa ja peukutella tms.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älypuhelin on tehnyt ihmisistä aika älyttömiä, kyllä. Kouluissakin Pisa-pisteet on romahtanut, kuin luokissa on tehty kaikki muuta kuin opiskeltu. Hallitus ihan oikein teki nyt voimaan tulleen kännykänkieltolain, kouluissa on tarkoitus opiskella, ei somettaa ja peukutella tms.
Kuinkahan moni on jääny ikuisiksi ajoiksi työttömäksi kun ovat keskittyneet vain älykännykän peleihin ja muuhun töllöttämiseen
normaali kehitys aikuisuuteen ja valmiukset työelämään on jääny nuorolta
täysin saamatta,
suorastaan j ä r k y t t ä v ä ä että on annettu suomen nuorten pilata elämänsä älykännyköillä,
- Anonyymi
Törkeää on se, että onnettomuuspaikoilta otetaan kuvia. Onneksi joskus paikalla olijat tekevät suojamuurin, että esim. elvytystilanteita ei kuvata.
Meidän paikallislehti ei ainakaan sellaiseen syyllisty.
Oli tässä yhtenä päivänä paikallislehdessä juttu, että joku bemari oli liikenneympyrässä vetänyt suoraan ja pusikkoon.
Otsikon yläpuolella oli kyseisestä liikenneympyrästä hyvin talvinen kuva, lunta maassa.
Kun facella ihmiset ihmettelivät, että oliko täällä kenties satanut edellisenä yönä lunta, niin toimittaja siihen vastasi, että pitäisi se ymmärtää, ettei meillä arkistossa voi olla kaikista paikoista joka vuodenajalta kuvaa.
Eipä olisi ollut pitkä matka ajella ottaa räpsäyttämään ajankohtainen kuva, jos välttämättä kuvan tarvitsivat laittaa.
- Anonyymi
sosdemsuomessa ei haastemies löydä kunnanjohtajaa parin vuoden aikana
työpaikaltaan kunnantalosta jättääkseen haasteen
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/50896a65-3d6c-4fea-925e-89cceb5fa1ef
sosdemiassa johtavat henkilöt eivät löydä kenkää jalastaan ellei ole ohjekirjaa Juuri äsken otin älykännyllä kuvan taivaalta. Tumma ja valkoinen pilvi komeasti vastakkain,m keskellä sinistä taivasta. Täysin kuvia milloin mistäkin ja jaan kamuille watsup-ryhmään kuten hekin. Monesti kuva kertoo enemmän kuin sanat.
- Anonyymi
Onkin hyödyllistä lähettää kuva "taivaasta" kaikille. Muuthan eivät sitä näe.
- Anonyymi
Kuvaamisriippuvaisuus on huvittavaa. Jokainen muille merkityksetön kuva
pitää lisäksi lähettää monille. Jokainen askel mitä päivän aikana ottaa.
pitää kuvata.
Istun nyt kahvilassa ja kuva kahvikupista jne.
Luulevatko ihmiset, että muita kiinnostaa seurata heidän elämäänsä koko ajan ?- Anonyymi
Jotain narsismia siinä on.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen VigeIius noIasi taas itsensä
Kun uhriutui vuonna 2024 (siis persujen "vahtivuorolla") Tampereella aloittaneen perheryhmäkodin toiminnasta. ”Leviää k422469Persut ei kestä heidän johtajistaan tehtyä huumoria
Laajalti tiedostettu tosiasia on, että autoritaariset johtajat ja erinäiset diktaattorit eivät kestä heidän kustannuksel482040Kuka omistaa entisen Veljeskodin?
Kenellä on varaa pitää hiljattain remontoitua rakennusta tyhjillään? Tehdäänkö siitä Suomen kallein kirpputori vai mikä91976Vasemmistoliitto peruisi sosiaaliturvan heikennykset
He palauttaisivat työttömyysturvan ja asumstuen suojaosat, eli saisi jälleen tienata 300 euroa kuukaudessa ilman tukien501712Jos voisit kysyä
Kaivatultasi vielä yhden kysymyksen, mikä se olisi? Aloitan: Mitä sinä halusit minusta?1391438Oli kiva nähdä sut
vaikkakin kaukaa ja nopeasti. Tiedän kyllä tasan tarkkaan missä mennään, joten anteeksi jos pilasin päiväsi, ei ollut mi241126Lamppu syttyi
Tiedätkö mitä mies, olen aivan yhtä rakastunut suhun. Kyllä. Koita jaksaa eiköhän me kohta nähdä ❤️68925Välillä kyllä naurattaakin tämä kahden aikuisen meininki
Se nyt on aivan selvä asia että kumpikin on päälakeensa myöten rakastunut, ja sinä se olet koko ajan ollutkin. 😘62903Talk Show isäntä Jimmy Kimmel sai kenkää
Vasurina heitti sopimatonta läppää murhatusta Charlie Kirkistä tai oikeammin murhaajan poliittisesta taustasta ja kuinka119898- 67886