qingqi kuskit

timo

250cc kinkeillä kierretty tänään suomi. 4.7 ma tornio-alavus, tiistaina alavus-järvenpää, keskiviikona lyhyempi päivä; järvenpää-riihimäki (pää kipeänä), torstaina riihimäki-korpilahti-punkaharju; ja perjantaina Punkaharju-Kajaani. huomena lauantaina ajamme (ehkä iltapäivällä) Tornioon. Hyviä ajoteitä, matkanopeus 100 km/h suotuisissa oloissa; muut motoristit pysyivät jonossa.

Oletteko käyneet reissuja kinkillä? kokemuksia? Olisiko maahantuojan hyvä järjestää kokoontumisajo; siksi harvinainen kinkki näytti tiellä olevat; todennäköisesti yksi tuli vastaan nurmeksen ja kajaanin välillä.

87

34157

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lokomotiivi

      Kaveri myy noita, ei pöllömpi pyörä hintaansa nähden. Vähän meinaa mutterit löystyä ym. pientä säätelyä. Esittelypyörallä olen rutkutellut parisataa km ja kyllä vastaantulevat kuskit moikkailee.

      • Driver

        ittelläni on 125cc tommonen ja se tärisee nii helvetisti et mutterit lentelee muuten hyvä pyörä


    • pietu

      ostin qingqin (250cc)ja saas nähdä miten kestää.onko miten paljon kellään kokemusta kyseisestä pelistä.koeajoin sen ja vaihteisto kytkeytyi jäykästi,onko koneessa rajoitinta sisäänajoaikana kun se otti kierrokset alussa hyvin ja sitten se tuntui kuin se hyytyy.maahantuoja esitteessä sanoo että mittaristossa on vaihteen näyttö (missä).Halpa ja nätti peli,KOMMENTEJA

      • pietu

        Vajaa 300km mittarissa, ohjeiden mukainen sisäänajo menossa(rpm


      • timo
        pietu kirjoitti:

        Vajaa 300km mittarissa, ohjeiden mukainen sisäänajo menossa(rpm

        minulla pyörällä ajettu hieman vajaa 5000 km. vaihteet olivat aluksi hieman hakusassa, varsinkin alaspäin; kolmosesta alkaen ei selvää vaihtokohtaa ollut. nyt vaihteet toimivat täsmällisesti; tosin olen joutunut kytkinvaijeria useasti säätämään; tarkasta kytkimen irrotuskohta, että se irrottaa kokonaan. sisäänajon jälkeen pyörä on kulkenut selvästi notkeammin; käytännön matkanopeus on asettunut 90-100 km paikkeille. moottorin käynnissä saattaa olla ongelmia, ainakin minulla tulee käyntihäiriö lämpimällä moottorilla 2-4000 kierroksen tietämissä, vika lienee sytytyksessä tai kaasuttimessa; selvinnee 5000 huollossa. mistä sait pyörää tuulilasin? olen itsekin sellaista katsellut. tarkistuskohteiksi on minulla tullut:
        - moottorin kiinnityspultit takana alhaalla (toinen on jo kerran katkennut)
        - ketjujen kireys ja rasvaus
        - kytkinvaijeri, voitelu ja kiristys (kerran vaijeri katkesi kahvan päästä)
        - ruuvien ja pulttien kiristelyä


      • apj
        timo kirjoitti:

        minulla pyörällä ajettu hieman vajaa 5000 km. vaihteet olivat aluksi hieman hakusassa, varsinkin alaspäin; kolmosesta alkaen ei selvää vaihtokohtaa ollut. nyt vaihteet toimivat täsmällisesti; tosin olen joutunut kytkinvaijeria useasti säätämään; tarkasta kytkimen irrotuskohta, että se irrottaa kokonaan. sisäänajon jälkeen pyörä on kulkenut selvästi notkeammin; käytännön matkanopeus on asettunut 90-100 km paikkeille. moottorin käynnissä saattaa olla ongelmia, ainakin minulla tulee käyntihäiriö lämpimällä moottorilla 2-4000 kierroksen tietämissä, vika lienee sytytyksessä tai kaasuttimessa; selvinnee 5000 huollossa. mistä sait pyörää tuulilasin? olen itsekin sellaista katsellut. tarkistuskohteiksi on minulla tullut:
        - moottorin kiinnityspultit takana alhaalla (toinen on jo kerran katkennut)
        - ketjujen kireys ja rasvaus
        - kytkinvaijeri, voitelu ja kiristys (kerran vaijeri katkesi kahvan päästä)
        - ruuvien ja pulttien kiristelyä

        Plexin ostin jo ennenkuin oli pyörääkään(sain kaksi plexiä halvalla). Kyseinen pleksi oli ollut Kasawikassa, en muista mallia, customi kuitenkin.
        Voin kaivella sen pleksin mallin jos kiinnostaa millainen Qingiin sopii. Paljonko kone kiertää 90-100 kmh nopeuksissa. Pitikö sullakin säädättää venttiilit n.500 km kohdalla(liikkeen suositus).
        Mitä tekevät 5000km huollossa, paljonko veloittavat. Missä päin Suomea asustelet, itse olen Oulun seudulta.


      • pietu
        apj kirjoitti:

        Plexin ostin jo ennenkuin oli pyörääkään(sain kaksi plexiä halvalla). Kyseinen pleksi oli ollut Kasawikassa, en muista mallia, customi kuitenkin.
        Voin kaivella sen pleksin mallin jos kiinnostaa millainen Qingiin sopii. Paljonko kone kiertää 90-100 kmh nopeuksissa. Pitikö sullakin säädättää venttiilit n.500 km kohdalla(liikkeen suositus).
        Mitä tekevät 5000km huollossa, paljonko veloittavat. Missä päin Suomea asustelet, itse olen Oulun seudulta.

        joo loctaitilla kannattas varmistaa pultit jo uutena.tuo samainen plexi kiinnostas.kinnin myyjä lupas katsella sopivia plexejä (niin lupas).onko koneen kanssa ollut mitään ongelmia sehän on suzukin peruja,koeajossa kone myös täristi hieman miten muilla,oisko koneen kiinnityspultit löysällä vai onko harrikan peruja,miten se plexi vaikuttaa nopeuteen ja suojaako miten hyvin.myös huollot kiinnostas hinnat ym.


      • timo
        apj kirjoitti:

        Plexin ostin jo ennenkuin oli pyörääkään(sain kaksi plexiä halvalla). Kyseinen pleksi oli ollut Kasawikassa, en muista mallia, customi kuitenkin.
        Voin kaivella sen pleksin mallin jos kiinnostaa millainen Qingiin sopii. Paljonko kone kiertää 90-100 kmh nopeuksissa. Pitikö sullakin säädättää venttiilit n.500 km kohdalla(liikkeen suositus).
        Mitä tekevät 5000km huollossa, paljonko veloittavat. Missä päin Suomea asustelet, itse olen Oulun seudulta.

        plexi olisi ilmavirtausten kannalta hyvä, olen käyttänyt matkoilla tankkilaukkua; auttaa myös virtauksiin jonkin verran.kiitti jos löydät vielä mallin, todennäköisesti kawan ja suzukin plexeistä löytyy sopiva. Kierroksia kone ottaa 6000 = 90 km ja 7000-7500 = noin 100. Käytin pyörän 1000 km huollossa Ylikiimingissä Pöysköllä (on Myllymäen rautakaupan huoltopäällikkö). 1000 km huoltoon kuului venttiilien säätö, nyt vajaa 5000 km kohdalla venttiilit naputtavat alhaisilla kierroksilla kun kone on lämmin. 5000 huollossa oli ohjekirjan mukaan venttiilien säätö, paljon tarkistuskohteita, öljyn vaihto ja toisen suodattimen puhdistus. hinnasta ei ole aavistustakaan; 1000 km huolto maksoi jonkin verran alle 100 euroa. mielestäni tuo 5000 huolto on melko tärkeä, onhan takuuaika kohta päättymässä ja kaikki viat pitäisi löytää. asun Jäälissä (Kiimingissä), Hiirosen Nesteen kohdalla näin alkukesästä Qingqin, muuten en ole niitä varmuudella tavannut. ystävälläni Torniossa on samanlainen pyörä, olemme hänen kanssaan kesällä ajelleet.


      • reima
        pietu kirjoitti:

        Vajaa 300km mittarissa, ohjeiden mukainen sisäänajo menossa(rpm

        vaihteet alkaa pelata kytkimen säädön jälkeen
        5000km ajettu ja vaihteet pelaa kytkintä painettaessa pystyy viitiselta laskeen esim.
        ykköselle. ketju spaita ( vaseliinia sumutettava ) vaijeriin ja liikkuviin osiin.
        pyörään olen laittanut radion ja kypärään
        kaijuttimet haaparannalla tosi halpoja ja hyviä
        kaijuttimia sopivat kypärään 1,5€ kpl kätevä
        pitkillä matkoilla esim. kävin ajamassa Levillä
        mökillä.


      • apj
        timo kirjoitti:

        plexi olisi ilmavirtausten kannalta hyvä, olen käyttänyt matkoilla tankkilaukkua; auttaa myös virtauksiin jonkin verran.kiitti jos löydät vielä mallin, todennäköisesti kawan ja suzukin plexeistä löytyy sopiva. Kierroksia kone ottaa 6000 = 90 km ja 7000-7500 = noin 100. Käytin pyörän 1000 km huollossa Ylikiimingissä Pöysköllä (on Myllymäen rautakaupan huoltopäällikkö). 1000 km huoltoon kuului venttiilien säätö, nyt vajaa 5000 km kohdalla venttiilit naputtavat alhaisilla kierroksilla kun kone on lämmin. 5000 huollossa oli ohjekirjan mukaan venttiilien säätö, paljon tarkistuskohteita, öljyn vaihto ja toisen suodattimen puhdistus. hinnasta ei ole aavistustakaan; 1000 km huolto maksoi jonkin verran alle 100 euroa. mielestäni tuo 5000 huolto on melko tärkeä, onhan takuuaika kohta päättymässä ja kaikki viat pitäisi löytää. asun Jäälissä (Kiimingissä), Hiirosen Nesteen kohdalla näin alkukesästä Qingqin, muuten en ole niitä varmuudella tavannut. ystävälläni Torniossa on samanlainen pyörä, olemme hänen kanssaan kesällä ajelleet.

        Plexin merkki ja malli on National Cycle Street Shield (23077), kuva löytyy linkistä.Itse ostin tuon plexin yhdeltä Kasawika kaverilta, joka ei saanut passaamaan omaan pyöräänsä. Aika vähän yleensäkin pyörii käytettyjä myytävänä.
        http://www.mawonline.com/national.htm#Windshields
        Kysyin PT-Motorilta; tuo ensimmäinen huolto
        (1000km?) maksais 48euroa(venttiilien säätö, öljyn vaihto).Tosin Pöyskö kertoi että venttiilit pitäs säätää n.500km kohdalla(tarkoittaneeko tuo sitten 1000km huoltoa?)
        Mites suhtautuvat jos öljyt haluaa/osaa/viitsii vaihtaa itse, laskuttavatko silti koko summan, nurisevatko takuun katkeamisesta tms.
        Tuon plexin vaikutusta en ole kunnolla päässyt toteamaan, koska vasta sisäänajo menossa(max 5000rpm = 60km/h).
        Kävin aamulla tankilla ja sain kulutukseksi noin about 4l/100km.Tosin tuossa on aika paljonkin tyhjäkäyttelyä, ei varsinaista ajoa. Mites muilla?


      • timo
        apj kirjoitti:

        Plexin merkki ja malli on National Cycle Street Shield (23077), kuva löytyy linkistä.Itse ostin tuon plexin yhdeltä Kasawika kaverilta, joka ei saanut passaamaan omaan pyöräänsä. Aika vähän yleensäkin pyörii käytettyjä myytävänä.
        http://www.mawonline.com/national.htm#Windshields
        Kysyin PT-Motorilta; tuo ensimmäinen huolto
        (1000km?) maksais 48euroa(venttiilien säätö, öljyn vaihto).Tosin Pöyskö kertoi että venttiilit pitäs säätää n.500km kohdalla(tarkoittaneeko tuo sitten 1000km huoltoa?)
        Mites suhtautuvat jos öljyt haluaa/osaa/viitsii vaihtaa itse, laskuttavatko silti koko summan, nurisevatko takuun katkeamisesta tms.
        Tuon plexin vaikutusta en ole kunnolla päässyt toteamaan, koska vasta sisäänajo menossa(max 5000rpm = 60km/h).
        Kävin aamulla tankilla ja sain kulutukseksi noin about 4l/100km.Tosin tuossa on aika paljonkin tyhjäkäyttelyä, ei varsinaista ajoa. Mites muilla?

        kyllä kait öljyt kannattaa ainakin takuuajan vaihdattaa korjaamolla; on ainakin vastuukysymykset selvät. säästöä ei varmaankan paljoa tule. kyllä kait on sitä parempi mitä useammin venttiilit säätää, aion opetella venttiilien säätämisen jotta voin takuuajan päätyttyä tehdä sen itse.polttoaineen kulutus on vaihdellut pyörän kuormituksesta riippuen 3,5-4,5 ltr/sadalla. Olen ihmetellyt minkälaisella ajolla päästään mainosten lupaamaan 2,3 litran kulutukseen.


      • pägä
        apj kirjoitti:

        Plexin merkki ja malli on National Cycle Street Shield (23077), kuva löytyy linkistä.Itse ostin tuon plexin yhdeltä Kasawika kaverilta, joka ei saanut passaamaan omaan pyöräänsä. Aika vähän yleensäkin pyörii käytettyjä myytävänä.
        http://www.mawonline.com/national.htm#Windshields
        Kysyin PT-Motorilta; tuo ensimmäinen huolto
        (1000km?) maksais 48euroa(venttiilien säätö, öljyn vaihto).Tosin Pöyskö kertoi että venttiilit pitäs säätää n.500km kohdalla(tarkoittaneeko tuo sitten 1000km huoltoa?)
        Mites suhtautuvat jos öljyt haluaa/osaa/viitsii vaihtaa itse, laskuttavatko silti koko summan, nurisevatko takuun katkeamisesta tms.
        Tuon plexin vaikutusta en ole kunnolla päässyt toteamaan, koska vasta sisäänajo menossa(max 5000rpm = 60km/h).
        Kävin aamulla tankilla ja sain kulutukseksi noin about 4l/100km.Tosin tuossa on aika paljonkin tyhjäkäyttelyä, ei varsinaista ajoa. Mites muilla?

        jos tekisit vielä salapoliisityötä,ja etsisit kuka näitä myy ja mihin hintaan.katselin netistä mutta ei löytynyt kawan jälleenmyyjiltä, givin plexiä olis tarjolla(frank nyman),mutta mikä kävisi tähän peliin.hesan ginnikuskit asialle pliis.


      • apj
        pägä kirjoitti:

        jos tekisit vielä salapoliisityötä,ja etsisit kuka näitä myy ja mihin hintaan.katselin netistä mutta ei löytynyt kawan jälleenmyyjiltä, givin plexiä olis tarjolla(frank nyman),mutta mikä kävisi tähän peliin.hesan ginnikuskit asialle pliis.

        http://www.oitracon.fi


      • Joxa
        timo kirjoitti:

        minulla pyörällä ajettu hieman vajaa 5000 km. vaihteet olivat aluksi hieman hakusassa, varsinkin alaspäin; kolmosesta alkaen ei selvää vaihtokohtaa ollut. nyt vaihteet toimivat täsmällisesti; tosin olen joutunut kytkinvaijeria useasti säätämään; tarkasta kytkimen irrotuskohta, että se irrottaa kokonaan. sisäänajon jälkeen pyörä on kulkenut selvästi notkeammin; käytännön matkanopeus on asettunut 90-100 km paikkeille. moottorin käynnissä saattaa olla ongelmia, ainakin minulla tulee käyntihäiriö lämpimällä moottorilla 2-4000 kierroksen tietämissä, vika lienee sytytyksessä tai kaasuttimessa; selvinnee 5000 huollossa. mistä sait pyörää tuulilasin? olen itsekin sellaista katsellut. tarkistuskohteiksi on minulla tullut:
        - moottorin kiinnityspultit takana alhaalla (toinen on jo kerran katkennut)
        - ketjujen kireys ja rasvaus
        - kytkinvaijeri, voitelu ja kiristys (kerran vaijeri katkesi kahvan päästä)
        - ruuvien ja pulttien kiristelyä

        Tässä minun kokemuksia 250 cc kaunottaresta 1. käyttökuukauden ajalta:

        - Kulutus vaihtelevassa ajossa n. 4 l/100 km
        - Ajoasento 185 cm pituudelle ei paras mahdollinen. Säädin ohjaustangon ylemmäksi ja käänsin jalkatallat (porasin uudet reiät) vaakasuorempaan sekä korotin hieman satulaa laittamalla fylliä pehmusteen ja muovirungon väliin.
        - Kulkee tosiaan vain max 100 km/h ja hyytyy ylämäessä 90:iin. 100:ssa moottorin värinät tekevät ajamisesta jonkin verran epämiellyttävän. Käytännön ajonopeus 90-95 km/h. Rekkoja ei auta yrittää ohittaa. Maahantuojan lupaama n. 110 km/h on harhaanjohtava.
        - Säädin venttiilit itse 550 km kohdalla Pöyskön ohjeen mukaan. Kulku ei muuttunut miksikään.
        - Nopeusmittari muuttuu villiksi 80:n yläpuolella. Trippi ei ole toiminut koskaan.
        - Vaihteet pelaa suht hyvin molempiin suuntiin. Kytkinvaijeri on rasvattu. Vaihteen merkkivaloa ei ole vapaan merkkivaloa lukuunottamatta. Päällä olevan vaihteen oppii kuitenkin tietämään helposti vertaamalla nopeutta ja kierroslukua. Kolmosella kierrosluvun tuhannet = nopeuden kympit.
        - Öljyt vaihdoin itse ja kiristin ketjut 1000 km kohdalla. Öljynsuodatinta ei koneessa ole ohjekirjan väittämästä huolimatta.
        - Vilkku lakkasi toimimasta eka sateessa. Syynä rele, joka roikkui pois paikaltaan johtojen varassa. Avasin releen ja kuivasin sen sekä tiivistin ja asensin oikealle paikalleen, jonka jälkeen on toiminut hyvin.
        - Muttereita on saanut kiristellä.

        Kokonaisarvosanana kuitenkin yllättävän käyttökelpoinen peli, mutta vaatii jonkin verran omaa teknistä tietämystä, jotta ei tarvitse turvautua huoltoon, jota muuten ainakaan tääältä Kouvolan seudulta ei tunnu edes löytyvän maahantuojan tiedoista huolimatta.

        Olen ajellut myös aika paljon hiekkateitä ja jousitus pelaa pikkukuopissa oikein miellyttävästi. Hintaansa nähden järkevä hankinta.


      • Joxa kirjoitti:

        Tässä minun kokemuksia 250 cc kaunottaresta 1. käyttökuukauden ajalta:

        - Kulutus vaihtelevassa ajossa n. 4 l/100 km
        - Ajoasento 185 cm pituudelle ei paras mahdollinen. Säädin ohjaustangon ylemmäksi ja käänsin jalkatallat (porasin uudet reiät) vaakasuorempaan sekä korotin hieman satulaa laittamalla fylliä pehmusteen ja muovirungon väliin.
        - Kulkee tosiaan vain max 100 km/h ja hyytyy ylämäessä 90:iin. 100:ssa moottorin värinät tekevät ajamisesta jonkin verran epämiellyttävän. Käytännön ajonopeus 90-95 km/h. Rekkoja ei auta yrittää ohittaa. Maahantuojan lupaama n. 110 km/h on harhaanjohtava.
        - Säädin venttiilit itse 550 km kohdalla Pöyskön ohjeen mukaan. Kulku ei muuttunut miksikään.
        - Nopeusmittari muuttuu villiksi 80:n yläpuolella. Trippi ei ole toiminut koskaan.
        - Vaihteet pelaa suht hyvin molempiin suuntiin. Kytkinvaijeri on rasvattu. Vaihteen merkkivaloa ei ole vapaan merkkivaloa lukuunottamatta. Päällä olevan vaihteen oppii kuitenkin tietämään helposti vertaamalla nopeutta ja kierroslukua. Kolmosella kierrosluvun tuhannet = nopeuden kympit.
        - Öljyt vaihdoin itse ja kiristin ketjut 1000 km kohdalla. Öljynsuodatinta ei koneessa ole ohjekirjan väittämästä huolimatta.
        - Vilkku lakkasi toimimasta eka sateessa. Syynä rele, joka roikkui pois paikaltaan johtojen varassa. Avasin releen ja kuivasin sen sekä tiivistin ja asensin oikealle paikalleen, jonka jälkeen on toiminut hyvin.
        - Muttereita on saanut kiristellä.

        Kokonaisarvosanana kuitenkin yllättävän käyttökelpoinen peli, mutta vaatii jonkin verran omaa teknistä tietämystä, jotta ei tarvitse turvautua huoltoon, jota muuten ainakaan tääältä Kouvolan seudulta ei tunnu edes löytyvän maahantuojan tiedoista huolimatta.

        Olen ajellut myös aika paljon hiekkateitä ja jousitus pelaa pikkukuopissa oikein miellyttävästi. Hintaansa nähden järkevä hankinta.

        Olit saanut ohjeet venttiilien säätöön, voisitko laittaa ohjeet joko tänne tai lähettää ne sähköpostiini [email protected]

        Itselläni kilometrejä tällä hetkellä takana 800 ja ihan mukavasti kulkee kunhan etsii vähän pienemmät tiet.

        Kone ja kytkin hiukan temppuilevat kun kone on ajettu kuumaksi. Johtuisikohan siitä, että ensiasennuöljy ei ole mitään laatu tavaraa tai sitten tuosta venttiilien säädöstä.

        Jalkalaudat ottavat kyllä luvattoman helposti maahan, eli mutkissa saa olla varovainen.

        Se kännykän soinnista kertova valo vilkuttelee kyllä ihan omaa tahtiinsa, eli siihen ei paljon ole voinut luottaa.

        Kokonaisuutena olen ollut kyllä tyytyväinen, eli on tässä hinta/laatusuhde kohdallaan.


      • Joxa
        Kimgqi kirjoitti:

        Olit saanut ohjeet venttiilien säätöön, voisitko laittaa ohjeet joko tänne tai lähettää ne sähköpostiini [email protected]

        Itselläni kilometrejä tällä hetkellä takana 800 ja ihan mukavasti kulkee kunhan etsii vähän pienemmät tiet.

        Kone ja kytkin hiukan temppuilevat kun kone on ajettu kuumaksi. Johtuisikohan siitä, että ensiasennuöljy ei ole mitään laatu tavaraa tai sitten tuosta venttiilien säädöstä.

        Jalkalaudat ottavat kyllä luvattoman helposti maahan, eli mutkissa saa olla varovainen.

        Se kännykän soinnista kertova valo vilkuttelee kyllä ihan omaa tahtiinsa, eli siihen ei paljon ole voinut luottaa.

        Kokonaisuutena olen ollut kyllä tyytyväinen, eli on tässä hinta/laatusuhde kohdallaan.

        Pöysköltä sain säätöarvot: imu 0,10 ja pako 0,15 mm.

        Itse suoritin säädön seuraavasti:
        - pyörä keskijalalle
        - venttiilikopan yläpuolella oleva elektroniikkasäätöyksikkö irti ruuveistaan
        - venttiilikoppa auki
        - tulpat irti
        - vaihde viitoselle
        - takapyörästä moottoria pyörittämällä venttiilit kukin vuorollaan kiinniasentoon jolloin välys mitattavissa (rakotulkeilla)
        - kunkin venttiilin säätömutteri auki ja säätöruuvin kierto siten, että tulkki liikkuu nihkeästi raossa.

        Ja sitten paikat käänteisessä järjestyksessä kiinni.


      • apj
        reima kirjoitti:

        vaihteet alkaa pelata kytkimen säädön jälkeen
        5000km ajettu ja vaihteet pelaa kytkintä painettaessa pystyy viitiselta laskeen esim.
        ykköselle. ketju spaita ( vaseliinia sumutettava ) vaijeriin ja liikkuviin osiin.
        pyörään olen laittanut radion ja kypärään
        kaijuttimet haaparannalla tosi halpoja ja hyviä
        kaijuttimia sopivat kypärään 1,5€ kpl kätevä
        pitkillä matkoilla esim. kävin ajamassa Levillä
        mökillä.

        Onko muilla etupää "äänetön", kun ajellaan epätasaisilla teillä, minulla kolahtelee mm. mukulakivellä,ei nyt tasaisella kivetyksellä, montuissa kylläkin. Olen tarkistanut että kaikki tuntus olevan kiinni.


      • apj
        Joxa kirjoitti:

        Pöysköltä sain säätöarvot: imu 0,10 ja pako 0,15 mm.

        Itse suoritin säädön seuraavasti:
        - pyörä keskijalalle
        - venttiilikopan yläpuolella oleva elektroniikkasäätöyksikkö irti ruuveistaan
        - venttiilikoppa auki
        - tulpat irti
        - vaihde viitoselle
        - takapyörästä moottoria pyörittämällä venttiilit kukin vuorollaan kiinniasentoon jolloin välys mitattavissa (rakotulkeilla)
        - kunkin venttiilin säätömutteri auki ja säätöruuvin kierto siten, että tulkki liikkuu nihkeästi raossa.

        Ja sitten paikat käänteisessä järjestyksessä kiinni.

        Säädetäänkö lämpimänä vai kylmänä?


      • anhil
        apj kirjoitti:

        Plexin merkki ja malli on National Cycle Street Shield (23077), kuva löytyy linkistä.Itse ostin tuon plexin yhdeltä Kasawika kaverilta, joka ei saanut passaamaan omaan pyöräänsä. Aika vähän yleensäkin pyörii käytettyjä myytävänä.
        http://www.mawonline.com/national.htm#Windshields
        Kysyin PT-Motorilta; tuo ensimmäinen huolto
        (1000km?) maksais 48euroa(venttiilien säätö, öljyn vaihto).Tosin Pöyskö kertoi että venttiilit pitäs säätää n.500km kohdalla(tarkoittaneeko tuo sitten 1000km huoltoa?)
        Mites suhtautuvat jos öljyt haluaa/osaa/viitsii vaihtaa itse, laskuttavatko silti koko summan, nurisevatko takuun katkeamisesta tms.
        Tuon plexin vaikutusta en ole kunnolla päässyt toteamaan, koska vasta sisäänajo menossa(max 5000rpm = 60km/h).
        Kävin aamulla tankilla ja sain kulutukseksi noin about 4l/100km.Tosin tuossa on aika paljonkin tyhjäkäyttelyä, ei varsinaista ajoa. Mites muilla?

        Itse mittasin polttoaineen kulutukseksi juuri ennen 1000 km:n huoltoa 3.53l/100km. Huollossa säätivät pakoventtiiliä ja käynti tasaantui. Kohta taas tankkaamaan ja kerron uudet kulutuslukemat. Mittarissa tällä hetkellä vajaat 1400 km.

        Huiput tällä hetkellä GPS:llä mitattuna 111 km/h ja kone kiertää tuolloin 8000rpm.

        Tuttuja ongelmia on tänne raportoitu. Itsellänikin tuo kytkinvaijeri katkesi kahvan juuresta - tyyppivika kuulemma. Vaijerin päässä oleva klunssi ei pääse pyörimään kahvan sisällä kunnolla - olisiko karkeaa koneistusta vai vaan vaseliinin unohtaminen. Ruuveja olen kiristellyt säännöllisesti ja ihan syystäkin. Ketjut eivät oman kokemukseni mukaan veny, vaan ongelmana on takapyörän kiinnitys akseliin liian löyhästi, jolloin ketjut vetävät takapyörää pikkuhiljaa sisäänpäin ja siten ketjut löystyvät. Kunnon kiristys lopetti ketjujen 'venymisen' ainakin itselläni.

        Onko muita kinkki-klubilaisia pääkaupunkiseudulta - olisko kokoontumisajo paikallaan :)

        Voiko joku suositella hyvää rekisterilaatan kiinnitystelinettä/pohjalevyä ja ostopaikkaa tuolle?

        Hyviä pyöräilykelejä!


      • anhil
        apj kirjoitti:

        Onko muilla etupää "äänetön", kun ajellaan epätasaisilla teillä, minulla kolahtelee mm. mukulakivellä,ei nyt tasaisella kivetyksellä, montuissa kylläkin. Olen tarkistanut että kaikki tuntus olevan kiinni.

        Mullakin etupää pitää ihmeellistä räminää juuri nimenomaan mukulakivillä, vaikka omasta mielestäni olen kaiken mahdollisen edessä kiristänyt.

        Sivulaukkujen räminään auttoi, kun vaihdoin alkuperöisen tiivisteen (liian kovaja väärä muoto) Etolasta ostettuun 6 mm:n pyöreään sienikumitiivisteeseen (0,90 EUR/m). Ajattelin pistää vielä laukkujen ja kiinnitysrautojen väliin lisää kumitiivistettä ja myös rautojen ja rungon väliin. Itselläni näkyy tehtaan jäljiltä olevan toisella puolella rautojen ja rungon välissä epämääräinen sienikumitiiviste mutta toiselta puolelta se puuttuu.


      • Joxa
        apj kirjoitti:

        Säädetäänkö lämpimänä vai kylmänä?

        Yleensä säädetään kylmänä ja männän yläkuolokohdassa, jonka voi tarkastaa esim. tulpan reiästä.


      • pägä
        Joxa kirjoitti:

        Tässä minun kokemuksia 250 cc kaunottaresta 1. käyttökuukauden ajalta:

        - Kulutus vaihtelevassa ajossa n. 4 l/100 km
        - Ajoasento 185 cm pituudelle ei paras mahdollinen. Säädin ohjaustangon ylemmäksi ja käänsin jalkatallat (porasin uudet reiät) vaakasuorempaan sekä korotin hieman satulaa laittamalla fylliä pehmusteen ja muovirungon väliin.
        - Kulkee tosiaan vain max 100 km/h ja hyytyy ylämäessä 90:iin. 100:ssa moottorin värinät tekevät ajamisesta jonkin verran epämiellyttävän. Käytännön ajonopeus 90-95 km/h. Rekkoja ei auta yrittää ohittaa. Maahantuojan lupaama n. 110 km/h on harhaanjohtava.
        - Säädin venttiilit itse 550 km kohdalla Pöyskön ohjeen mukaan. Kulku ei muuttunut miksikään.
        - Nopeusmittari muuttuu villiksi 80:n yläpuolella. Trippi ei ole toiminut koskaan.
        - Vaihteet pelaa suht hyvin molempiin suuntiin. Kytkinvaijeri on rasvattu. Vaihteen merkkivaloa ei ole vapaan merkkivaloa lukuunottamatta. Päällä olevan vaihteen oppii kuitenkin tietämään helposti vertaamalla nopeutta ja kierroslukua. Kolmosella kierrosluvun tuhannet = nopeuden kympit.
        - Öljyt vaihdoin itse ja kiristin ketjut 1000 km kohdalla. Öljynsuodatinta ei koneessa ole ohjekirjan väittämästä huolimatta.
        - Vilkku lakkasi toimimasta eka sateessa. Syynä rele, joka roikkui pois paikaltaan johtojen varassa. Avasin releen ja kuivasin sen sekä tiivistin ja asensin oikealle paikalleen, jonka jälkeen on toiminut hyvin.
        - Muttereita on saanut kiristellä.

        Kokonaisarvosanana kuitenkin yllättävän käyttökelpoinen peli, mutta vaatii jonkin verran omaa teknistä tietämystä, jotta ei tarvitse turvautua huoltoon, jota muuten ainakaan tääältä Kouvolan seudulta ei tunnu edes löytyvän maahantuojan tiedoista huolimatta.

        Olen ajellut myös aika paljon hiekkateitä ja jousitus pelaa pikkukuopissa oikein miellyttävästi. Hintaansa nähden järkevä hankinta.

        Eiks ne öljyt kannattas vaihtaa alussa vaikka 500km kohdalla jos ei ole suodinta,onko oljyropussa mangneetti johon metallihiukkaset tarttuu,vai kiertääkö ne kuluttamassa konetta,tuskin kiinan pojan työstö niin tarkkaa on ettei sieltä mitään irtois.(eräissä uusissa autoissakin suositellaan öljynvaihtoa 1000km kohdalla.vaikka onkin suodattimet)Mitä öljylaatua käytät,paljon on koneen öljytilavuus.ps.kannattas kysellä huoltohintoja eri paikoista mulle tarjottiin 1000km huolto 70ekee sanottuani että jossain saa 48ekellä totesivat voi hekin tehdä samaan hintaan.että näin


      • timo
        anhil kirjoitti:

        Itse mittasin polttoaineen kulutukseksi juuri ennen 1000 km:n huoltoa 3.53l/100km. Huollossa säätivät pakoventtiiliä ja käynti tasaantui. Kohta taas tankkaamaan ja kerron uudet kulutuslukemat. Mittarissa tällä hetkellä vajaat 1400 km.

        Huiput tällä hetkellä GPS:llä mitattuna 111 km/h ja kone kiertää tuolloin 8000rpm.

        Tuttuja ongelmia on tänne raportoitu. Itsellänikin tuo kytkinvaijeri katkesi kahvan juuresta - tyyppivika kuulemma. Vaijerin päässä oleva klunssi ei pääse pyörimään kahvan sisällä kunnolla - olisiko karkeaa koneistusta vai vaan vaseliinin unohtaminen. Ruuveja olen kiristellyt säännöllisesti ja ihan syystäkin. Ketjut eivät oman kokemukseni mukaan veny, vaan ongelmana on takapyörän kiinnitys akseliin liian löyhästi, jolloin ketjut vetävät takapyörää pikkuhiljaa sisäänpäin ja siten ketjut löystyvät. Kunnon kiristys lopetti ketjujen 'venymisen' ainakin itselläni.

        Onko muita kinkki-klubilaisia pääkaupunkiseudulta - olisko kokoontumisajo paikallaan :)

        Voiko joku suositella hyvää rekisterilaatan kiinnitystelinettä/pohjalevyä ja ostopaikkaa tuolle?

        Hyviä pyöräilykelejä!

        minulla on vahvasta vanerista tehty ja harmaaksi maalattu kilven aluslevy. Se on kiinnitetty takavilkkujen välitangon korvakkeisiin. Ainakin tähän asti pysynyt hyvin paikallaan.

        Pitääpä kiristää takapyörä kunnolla; jos sillä toistuva ketjujen kiristely saataisiin loppumaan.

        Minulla on mittarissa 5600 km, joten takuuaika alkaa olemaan lopuillaan. Toivon vain että kaikki mahdolliset takuun kattamat viat tulisivat pyörässä nyt esille.

        Kävin vaimon kanssa viime viikonloppuna Oulusta Jyväskylässä, kulutus kaksi päällä oli noin 4,5 /100 km, yksinajaessa kulutus noin 3,5-4 /100km.


      • Joxa
        pägä kirjoitti:

        Eiks ne öljyt kannattas vaihtaa alussa vaikka 500km kohdalla jos ei ole suodinta,onko oljyropussa mangneetti johon metallihiukkaset tarttuu,vai kiertääkö ne kuluttamassa konetta,tuskin kiinan pojan työstö niin tarkkaa on ettei sieltä mitään irtois.(eräissä uusissa autoissakin suositellaan öljynvaihtoa 1000km kohdalla.vaikka onkin suodattimet)Mitä öljylaatua käytät,paljon on koneen öljytilavuus.ps.kannattas kysellä huoltohintoja eri paikoista mulle tarjottiin 1000km huolto 70ekee sanottuani että jossain saa 48ekellä totesivat voi hekin tehdä samaan hintaan.että näin

        Pyörän saatuani oli öljyä vain noin puolet tilavuudesta, jolloin lisäsin sen mittatikun ylärajaan. Öljynä olen käyttänyt ohjekirjan mukaisesti normaalia 4-tahtimoottoriöljyä, 5W-40. Öljytilavuus on parin litran luokkaa 250 cc koneessa. Tyhjennysproppu laskee öljyt suoraan pakoputken päälle. Kannattaa siis varata iso astia alle.

        Rekisterikilven kiinnitin asentamalla pyörän omien ruuvien väliin n. 40 mm korkean alumiinilatan, johon sitten porasin reiät suomalaiselle kilvelle.


      • anhil
        pägä kirjoitti:

        jos tekisit vielä salapoliisityötä,ja etsisit kuka näitä myy ja mihin hintaan.katselin netistä mutta ei löytynyt kawan jälleenmyyjiltä, givin plexiä olis tarjolla(frank nyman),mutta mikä kävisi tähän peliin.hesan ginnikuskit asialle pliis.

        Jemkkilän kinkkisivujen kautta löytyy ohje tuulilasin kiinnittämiseen, joten tohon täytyy löytyä joku alkuperäisplexi.

        http://www.pioneermotorsusa.com/downloads/Assembly-Instructions/Assembly-Instructions-Pioneer-XF150L-4B_XF250.pdf

        Itse en kyllä plexiä pöyrään laittaisi vaikka ilmaiseksi saisin - kauniimpi ja oikean henkinen se on ihan nakupyöränä :)


      • apj
        Joxa kirjoitti:

        Pyörän saatuani oli öljyä vain noin puolet tilavuudesta, jolloin lisäsin sen mittatikun ylärajaan. Öljynä olen käyttänyt ohjekirjan mukaisesti normaalia 4-tahtimoottoriöljyä, 5W-40. Öljytilavuus on parin litran luokkaa 250 cc koneessa. Tyhjennysproppu laskee öljyt suoraan pakoputken päälle. Kannattaa siis varata iso astia alle.

        Rekisterikilven kiinnitin asentamalla pyörän omien ruuvien väliin n. 40 mm korkean alumiinilatan, johon sitten porasin reiät suomalaiselle kilvelle.

        missäs ohjekirjassa mainitaan öljyviskositeetti 5w-40 ja öljymääräksi mainitaan saamassani ohjekirjassa 850-950ml riippuen onko/vaihdetaanko suodatin.
        Mikä öljyn viskositeetti on paras kun on kyse ilmajäähdytteisestä moottorista, öljyn yksi tehtävähän on myös jäähdyttää, eli siis 10w-40/15w-40/5w-40.


      • kojo
        pägä kirjoitti:

        jos tekisit vielä salapoliisityötä,ja etsisit kuka näitä myy ja mihin hintaan.katselin netistä mutta ei löytynyt kawan jälleenmyyjiltä, givin plexiä olis tarjolla(frank nyman),mutta mikä kävisi tähän peliin.hesan ginnikuskit asialle pliis.

        Plexihän on tietysti makuasia,mutta mulla on givin plexi(tummana)ostin sen netistä käytettynä
        malli on luultavasti A620 givin kuvista vertaillen,se ei ole kovin iso
        kokojaan,kyllä se suojaa aika hyvin ja säätöjä riittää(4piste kiinnitys).Mielestäni se käy kyseiseen pyörään kuin nenä päähän,musta qingqi tumma plexi.


      • kojo
        anhil kirjoitti:

        Itse mittasin polttoaineen kulutukseksi juuri ennen 1000 km:n huoltoa 3.53l/100km. Huollossa säätivät pakoventtiiliä ja käynti tasaantui. Kohta taas tankkaamaan ja kerron uudet kulutuslukemat. Mittarissa tällä hetkellä vajaat 1400 km.

        Huiput tällä hetkellä GPS:llä mitattuna 111 km/h ja kone kiertää tuolloin 8000rpm.

        Tuttuja ongelmia on tänne raportoitu. Itsellänikin tuo kytkinvaijeri katkesi kahvan juuresta - tyyppivika kuulemma. Vaijerin päässä oleva klunssi ei pääse pyörimään kahvan sisällä kunnolla - olisiko karkeaa koneistusta vai vaan vaseliinin unohtaminen. Ruuveja olen kiristellyt säännöllisesti ja ihan syystäkin. Ketjut eivät oman kokemukseni mukaan veny, vaan ongelmana on takapyörän kiinnitys akseliin liian löyhästi, jolloin ketjut vetävät takapyörää pikkuhiljaa sisäänpäin ja siten ketjut löystyvät. Kunnon kiristys lopetti ketjujen 'venymisen' ainakin itselläni.

        Onko muita kinkki-klubilaisia pääkaupunkiseudulta - olisko kokoontumisajo paikallaan :)

        Voiko joku suositella hyvää rekisterilaatan kiinnitystelinettä/pohjalevyä ja ostopaikkaa tuolle?

        Hyviä pyöräilykelejä!

        Laitoin kilvenalusen kiillotetusta rosteri levystä
        paks. 0,5mm, 25mm yläreunasta tehtiin kulma että saatiin lokasuojan mukaiseksi,aluslevy on leveämpi kuin kilpi.molempiin reunoihin taivutettiin 10mm reunasta pokkaus vahvistukseksi n.10astetta.aluslevyn mitat lev.200*kork.225.kiinnitys vilkkujen väliputkessa oleviin korvakkeisiin,tuttu peltiseppä teki edullisesti.ps.jos väpättää voi laittaa alareunasta lokasuojaan kiinni


      • anhil
        anhil kirjoitti:

        Itse mittasin polttoaineen kulutukseksi juuri ennen 1000 km:n huoltoa 3.53l/100km. Huollossa säätivät pakoventtiiliä ja käynti tasaantui. Kohta taas tankkaamaan ja kerron uudet kulutuslukemat. Mittarissa tällä hetkellä vajaat 1400 km.

        Huiput tällä hetkellä GPS:llä mitattuna 111 km/h ja kone kiertää tuolloin 8000rpm.

        Tuttuja ongelmia on tänne raportoitu. Itsellänikin tuo kytkinvaijeri katkesi kahvan juuresta - tyyppivika kuulemma. Vaijerin päässä oleva klunssi ei pääse pyörimään kahvan sisällä kunnolla - olisiko karkeaa koneistusta vai vaan vaseliinin unohtaminen. Ruuveja olen kiristellyt säännöllisesti ja ihan syystäkin. Ketjut eivät oman kokemukseni mukaan veny, vaan ongelmana on takapyörän kiinnitys akseliin liian löyhästi, jolloin ketjut vetävät takapyörää pikkuhiljaa sisäänpäin ja siten ketjut löystyvät. Kunnon kiristys lopetti ketjujen 'venymisen' ainakin itselläni.

        Onko muita kinkki-klubilaisia pääkaupunkiseudulta - olisko kokoontumisajo paikallaan :)

        Voiko joku suositella hyvää rekisterilaatan kiinnitystelinettä/pohjalevyä ja ostopaikkaa tuolle?

        Hyviä pyöräilykelejä!

        ...ton kilvenalusen.

        Nostin sivulaukkojen kiinnitysraudoissa olevia kilven kiinnityskorvakkeita(?) hiukan ylöspäin (ettei kilpi osu takalokasuojaan) tuuman korkuisilla mutteriholkeilla (0,5 €) ja kiiinnitin holkkeihin 210mmx120mm naulauslevyn (1,35 €) M4:n pulteilla, aluslevyillä ja muttereilla (0,13 €). Naulauslevyn uloimmat reiät osuivat juuri sopivasti noiden korvakkeiden kohdalle. Naulauslevyyn porasin 6 mm reiät kilven yläosan kiinnitysreikien kohdalle ja ruuvasin kilven naulauslevyyn M6:n pulteilla ja muttereilla (0,09 €). Pulttien kannat peitin asiallisesti valkoisilla myuovikapseleilla (2,5 € / 10 kpl - kallista ...) samaan tyyliin kuin Qingqin pyörien akselipulttien mutterit on peitety mustilla kapseleilla.

        Ainoa ongelmahan tuossa on, että alkuperäinen rekisterikilpivalo ei enää ylety kilpeä valaisemaan, mutta eipä tuo muutenkaan kilpeä juuri valaisisi, koska tuo laukkurautojen poikittaisrauta on juuri valon edessä.


      • anhil
        anhil kirjoitti:

        ...ton kilvenalusen.

        Nostin sivulaukkojen kiinnitysraudoissa olevia kilven kiinnityskorvakkeita(?) hiukan ylöspäin (ettei kilpi osu takalokasuojaan) tuuman korkuisilla mutteriholkeilla (0,5 €) ja kiiinnitin holkkeihin 210mmx120mm naulauslevyn (1,35 €) M4:n pulteilla, aluslevyillä ja muttereilla (0,13 €). Naulauslevyn uloimmat reiät osuivat juuri sopivasti noiden korvakkeiden kohdalle. Naulauslevyyn porasin 6 mm reiät kilven yläosan kiinnitysreikien kohdalle ja ruuvasin kilven naulauslevyyn M6:n pulteilla ja muttereilla (0,09 €). Pulttien kannat peitin asiallisesti valkoisilla myuovikapseleilla (2,5 € / 10 kpl - kallista ...) samaan tyyliin kuin Qingqin pyörien akselipulttien mutterit on peitety mustilla kapseleilla.

        Ainoa ongelmahan tuossa on, että alkuperäinen rekisterikilpivalo ei enää ylety kilpeä valaisemaan, mutta eipä tuo muutenkaan kilpeä juuri valaisisi, koska tuo laukkurautojen poikittaisrauta on juuri valon edessä.

        Kuva tosta aluslevyvirityksestä (IN-343) löytyy tässä:
        http://www.saunalahti.fi/~anhil/Kinkki/kinkit2.jpg

        Toinen kuva [jossa tuon toisen pyörän päällä muuten näkyy ainoa oikea kinkkikypärä: Kiinan kansanarmeijan ilmavoimien virallinen hävittäjälentäjäkypärä mallia TK-2A (originaaliväri valkoinen, mutta tehdas maalannut niitä mustiksi myydessään ylijäämävarastoaan prätkäkypäriksi)] pääkaupunkiseudun kinkkiklubin ex-tempore kokoontumisajoista (yleisurheilun MM-kisojen epävirallinen varjotapahtuma) - tässä:
        http://www.saunalahti.fi/~anhil/Kinkki/kinkit1.jpg


      • kojo
        Joxa kirjoitti:

        Tässä minun kokemuksia 250 cc kaunottaresta 1. käyttökuukauden ajalta:

        - Kulutus vaihtelevassa ajossa n. 4 l/100 km
        - Ajoasento 185 cm pituudelle ei paras mahdollinen. Säädin ohjaustangon ylemmäksi ja käänsin jalkatallat (porasin uudet reiät) vaakasuorempaan sekä korotin hieman satulaa laittamalla fylliä pehmusteen ja muovirungon väliin.
        - Kulkee tosiaan vain max 100 km/h ja hyytyy ylämäessä 90:iin. 100:ssa moottorin värinät tekevät ajamisesta jonkin verran epämiellyttävän. Käytännön ajonopeus 90-95 km/h. Rekkoja ei auta yrittää ohittaa. Maahantuojan lupaama n. 110 km/h on harhaanjohtava.
        - Säädin venttiilit itse 550 km kohdalla Pöyskön ohjeen mukaan. Kulku ei muuttunut miksikään.
        - Nopeusmittari muuttuu villiksi 80:n yläpuolella. Trippi ei ole toiminut koskaan.
        - Vaihteet pelaa suht hyvin molempiin suuntiin. Kytkinvaijeri on rasvattu. Vaihteen merkkivaloa ei ole vapaan merkkivaloa lukuunottamatta. Päällä olevan vaihteen oppii kuitenkin tietämään helposti vertaamalla nopeutta ja kierroslukua. Kolmosella kierrosluvun tuhannet = nopeuden kympit.
        - Öljyt vaihdoin itse ja kiristin ketjut 1000 km kohdalla. Öljynsuodatinta ei koneessa ole ohjekirjan väittämästä huolimatta.
        - Vilkku lakkasi toimimasta eka sateessa. Syynä rele, joka roikkui pois paikaltaan johtojen varassa. Avasin releen ja kuivasin sen sekä tiivistin ja asensin oikealle paikalleen, jonka jälkeen on toiminut hyvin.
        - Muttereita on saanut kiristellä.

        Kokonaisarvosanana kuitenkin yllättävän käyttökelpoinen peli, mutta vaatii jonkin verran omaa teknistä tietämystä, jotta ei tarvitse turvautua huoltoon, jota muuten ainakaan tääältä Kouvolan seudulta ei tunnu edes löytyvän maahantuojan tiedoista huolimatta.

        Olen ajellut myös aika paljon hiekkateitä ja jousitus pelaa pikkukuopissa oikein miellyttävästi. Hintaansa nähden järkevä hankinta.

        on päin peetä,täytyis vissiin laittaa lisää pehmustetta koska tuntuu että se painaa koko ajan eteenpäin,eli etupäätä pitäis saada ylemmäksi ja takapäätä vastaavasti alemmaksi,onko kukaan korjaillut satulaa onnistuuko entisellä päällisellä.puuttui takavalojen johtojen läpimenon reiistä kumitulpat 2*pyöree 2*neliö(ei johtoja).leikkasin sisuskumista palat ja silikoonilla kiinni


      • reima
        anhil kirjoitti:

        Kuva tosta aluslevyvirityksestä (IN-343) löytyy tässä:
        http://www.saunalahti.fi/~anhil/Kinkki/kinkit2.jpg

        Toinen kuva [jossa tuon toisen pyörän päällä muuten näkyy ainoa oikea kinkkikypärä: Kiinan kansanarmeijan ilmavoimien virallinen hävittäjälentäjäkypärä mallia TK-2A (originaaliväri valkoinen, mutta tehdas maalannut niitä mustiksi myydessään ylijäämävarastoaan prätkäkypäriksi)] pääkaupunkiseudun kinkkiklubin ex-tempore kokoontumisajoista (yleisurheilun MM-kisojen epävirallinen varjotapahtuma) - tässä:
        http://www.saunalahti.fi/~anhil/Kinkki/kinkit1.jpg

        onko kuvan in-343 125cc kromipeilistä
        päätellen
        pohjoisen kinkkiklubi suunnittelee kokoontumis
        ajoja joko Tampereelle tai Tuurin kyläkauppaan
        onko pääkaupungin kinkkiklubi kiinnostunut kyseisestä kokoontumisajosta


      • amhil
        reima kirjoitti:

        onko kuvan in-343 125cc kromipeilistä
        päätellen
        pohjoisen kinkkiklubi suunnittelee kokoontumis
        ajoja joko Tampereelle tai Tuurin kyläkauppaan
        onko pääkaupungin kinkkiklubi kiinnostunut kyseisestä kokoontumisajosta

        Kyllä pääkaupunkiseudun kinkkiklubi voisi hyvinkin lähteä Tampereelle mustaa makkaraa syömään vaikka jonain viikonloppuna elokuussa :)

        Kyllä kuvissa molemmat pyörät ovat varttilitraisia vaikka toisessa 'kromi'peilit ovatkin (muoviahan tuo peilin tausta on vaikka kiilteleekin kuin kromi...).

        Vaihdoin muuten kuvat vähän parempiin - aikaisemmat olivat turhruisia kamerakännykuvia.

        Todistettavasti täällä pääkaupunkiseudulla on nähty ainakin kaksi muuta kinkkiä noiden kuvissa esiintyvien lisäksi. Ainakin toinen noista oli piikki.


      • reima
        amhil kirjoitti:

        Kyllä pääkaupunkiseudun kinkkiklubi voisi hyvinkin lähteä Tampereelle mustaa makkaraa syömään vaikka jonain viikonloppuna elokuussa :)

        Kyllä kuvissa molemmat pyörät ovat varttilitraisia vaikka toisessa 'kromi'peilit ovatkin (muoviahan tuo peilin tausta on vaikka kiilteleekin kuin kromi...).

        Vaihdoin muuten kuvat vähän parempiin - aikaisemmat olivat turhruisia kamerakännykuvia.

        Todistettavasti täällä pääkaupunkiseudulla on nähty ainakin kaksi muuta kinkkiä noiden kuvissa esiintyvien lisäksi. Ainakin toinen noista oli piikki.

        kuvat tosi hyviä
        kinkki kypärä tosi siistin näkönen täytyy
        tilata samanlainen kiinasta
        onko pakoputkien liitoskohdasta putket sinistyneet varttilitran merkit sivumuoveista
        poissa vai onko muovit vaihdettu minulla
        meni sivumuovi vauhdissa rikki ja vaihdettiin uuteen joten ei ole koko merkkiä myöskään


      • anhil
        reima kirjoitti:

        kuvat tosi hyviä
        kinkki kypärä tosi siistin näkönen täytyy
        tilata samanlainen kiinasta
        onko pakoputkien liitoskohdasta putket sinistyneet varttilitran merkit sivumuoveista
        poissa vai onko muovit vaihdettu minulla
        meni sivumuovi vauhdissa rikki ja vaihdettiin uuteen joten ei ole koko merkkiä myöskään

        Kypärää saa käyttää vain kinkkikuskit :) Eikä tartte kiinasta saakka tilailla eli onnistuu suorakauppana tai huutokauppana:
        http://www.chinabay.de/catalog/index.php?cPath=22
        http://search-desc.ebay.de/tk-2a_W0QQfromZR41QQftsZ2QQsatitleZtkQ2d2a

        Aito tuote on kysesssä:
        http://images.google.com/images?q=tk-2a&hl=en&lr=&rls=GGLG,GGLG:2005-23,GGLG:en&sa=N&tab=gi

        Tarrat revitiin kyljistä heti uutena - siksi kai ihmiset tulevat kyselemään koneen kokoa - eivätkä meinaa uskoa vaan varttilitraiseksi :)

        Pakoputkien liitoskohtien sinistymiä ei pantu merkille - pitänee tutkia pyörää tarkemmin. Jos löytyy, niin kromikiillotusainetta kuluu taaas lisää ;)


      • reima
        anhil kirjoitti:

        Kypärää saa käyttää vain kinkkikuskit :) Eikä tartte kiinasta saakka tilailla eli onnistuu suorakauppana tai huutokauppana:
        http://www.chinabay.de/catalog/index.php?cPath=22
        http://search-desc.ebay.de/tk-2a_W0QQfromZR41QQftsZ2QQsatitleZtkQ2d2a

        Aito tuote on kysesssä:
        http://images.google.com/images?q=tk-2a&hl=en&lr=&rls=GGLG,GGLG:2005-23,GGLG:en&sa=N&tab=gi

        Tarrat revitiin kyljistä heti uutena - siksi kai ihmiset tulevat kyselemään koneen kokoa - eivätkä meinaa uskoa vaan varttilitraiseksi :)

        Pakoputkien liitoskohtien sinistymiä ei pantu merkille - pitänee tutkia pyörää tarkemmin. Jos löytyy, niin kromikiillotusainetta kuluu taaas lisää ;)

        suunniteltu kokoontumisajo 20.8
        tampereella shellin baarissa ikkunapöytä
        varattu onko kuinka monta lähtijää ilmoitelkaa
        oulunkinkit sekä kemin tornion ja rovaniemen
        sekä ympäristökunnat jos omistat kinkin
        olisi mukava ajaa letkassa.
        Kinkki kypärä tilattu toinen saksasta ja toinen
        kiinasta syömäpuikkojen kera saasnähdä kumpi tulee ensin ja mikä on hinta ero


      • anhil
        reima kirjoitti:

        suunniteltu kokoontumisajo 20.8
        tampereella shellin baarissa ikkunapöytä
        varattu onko kuinka monta lähtijää ilmoitelkaa
        oulunkinkit sekä kemin tornion ja rovaniemen
        sekä ympäristökunnat jos omistat kinkin
        olisi mukava ajaa letkassa.
        Kinkki kypärä tilattu toinen saksasta ja toinen
        kiinasta syömäpuikkojen kera saasnähdä kumpi tulee ensin ja mikä on hinta ero

        Hyvän kypärän tilasit. Mullakin on niitä kaksi - toinen autenttisen valkoinen ja toinen toi musta :)

        Mihin aikaan olisi tuolla Shellin baarissa tarkoitus tavata - että osaa pistää viestiä letkaajosta muille mahdollisille matkanvarren kinkeille. Olisiko kello 14 sopiva aika?

        Onko Tampereella muuten useampia Shellejä - ettei vaan tule mentyä väärän huoltiksen ikkunapöytään istumaan ;)


      • reima
        anhil kirjoitti:

        Hyvän kypärän tilasit. Mullakin on niitä kaksi - toinen autenttisen valkoinen ja toinen toi musta :)

        Mihin aikaan olisi tuolla Shellin baarissa tarkoitus tavata - että osaa pistää viestiä letkaajosta muille mahdollisille matkanvarren kinkeille. Olisiko kello 14 sopiva aika?

        Onko Tampereella muuten useampia Shellejä - ettei vaan tule mentyä väärän huoltiksen ikkunapöytään istumaan ;)

        kello 14.00 on hyvä aika
        lapista tarkoitus lähteä jo perjantaina iltapäivällä ja yöpyä tamperee tai jyväskylän
        kupeessa joten kello 14 olisi hyvin tampereella
        sellejä on ehkä tampereella enempi kuin Levillä
        joten maamerkkinä olisi rautatieasema tai vastaava jonne kaikki osaisivat.
        Tarkkaillaan säätiedotuksia että olisi
        ajokelit suotuisia.


      • reima
        reima kirjoitti:

        kello 14.00 on hyvä aika
        lapista tarkoitus lähteä jo perjantaina iltapäivällä ja yöpyä tamperee tai jyväskylän
        kupeessa joten kello 14 olisi hyvin tampereella
        sellejä on ehkä tampereella enempi kuin Levillä
        joten maamerkkinä olisi rautatieasema tai vastaava jonne kaikki osaisivat.
        Tarkkaillaan säätiedotuksia että olisi
        ajokelit suotuisia.

        tampereella oleva shelli osoitteessa
        lahdenperänkatu 7 jossa paljon ikkunapöytiä
        kinkki kuskit teltta mukaan että pystyy yöpymään
        leirintä alue vieressä sateen sattuessa on mokkejäkin. Vilkasta osanottoa odottaen.


      • timo
        anhil kirjoitti:

        Hyvän kypärän tilasit. Mullakin on niitä kaksi - toinen autenttisen valkoinen ja toinen toi musta :)

        Mihin aikaan olisi tuolla Shellin baarissa tarkoitus tavata - että osaa pistää viestiä letkaajosta muille mahdollisille matkanvarren kinkeille. Olisiko kello 14 sopiva aika?

        Onko Tampereella muuten useampia Shellejä - ettei vaan tule mentyä väärän huoltiksen ikkunapöytään istumaan ;)

        kiimingistä


      • anhil
        anhil kirjoitti:

        Hyvän kypärän tilasit. Mullakin on niitä kaksi - toinen autenttisen valkoinen ja toinen toi musta :)

        Mihin aikaan olisi tuolla Shellin baarissa tarkoitus tavata - että osaa pistää viestiä letkaajosta muille mahdollisille matkanvarren kinkeille. Olisiko kello 14 sopiva aika?

        Onko Tampereella muuten useampia Shellejä - ettei vaan tule mentyä väärän huoltiksen ikkunapöytään istumaan ;)

        Pääkaupunkiseudun kinkit kokoontuvat ravintola Pekingin (tietty) eteen Aleksis Kiven katu 16:een lauantaina 20.8. klo 10.00. Sieltä matka alkaa kohti Tamperetta.

        Aamukahvit hörppästään Keimolanportin Nesteellä (itäinen), josta jatketaan klo 10.40. Täältäkin voi liittyä letkaan.

        Seuraavana pysähdyspaikkana Hämeenlinnan Neste osoitteessa Hämeensaarentie 8. Täältä otetaan Hämeen mahdolliset kinkit mukaan ja jatketaan klo 12.15 kohti Pirkanmaata.

        Tampereen Koivistonkylän Shellille (Lahdenperänkatu 7) saavuttaneen noin klo 13.45.

        Reittinä siis Aleksis Kiven kadulta kolmostietä (E12) aina Keimolan Nesteelle, jonka jälkeen vaihdetaan Vanhalle Hämeenlinanantielle (130). Täältä jatketaan aina Hämeenlinnan Nesteelle saakka. Sieltä jatketaan Pälkäneentietä (57) Lahdentielle (12) ja sitä Teiskontieksi muuttuen aina Tampereelle.

        Kommentit aikataulusta ja reitistä tänne. Neste ei tiettävästi ole ainakaan vielä lupautunut sponsoroimaan kokoontumisajoa :)

        Ryhmäajon lyhyt oppimäärä kannattaa lukea osoitteesta
        http://www.bajahill.net/mpryhmaopas.html

        Kun kokoontumisajopäivä lähestyy ja säätiedotuksista ollaan selvillä, voidaan tarvittaessa muutella aikatauluja.


      • anhil
        reima kirjoitti:

        suunniteltu kokoontumisajo 20.8
        tampereella shellin baarissa ikkunapöytä
        varattu onko kuinka monta lähtijää ilmoitelkaa
        oulunkinkit sekä kemin tornion ja rovaniemen
        sekä ympäristökunnat jos omistat kinkin
        olisi mukava ajaa letkassa.
        Kinkki kypärä tilattu toinen saksasta ja toinen
        kiinasta syömäpuikkojen kera saasnähdä kumpi tulee ensin ja mikä on hinta ero

        Pääkaupunkiseudun kinkit kokoontuvat ravintola Pekingin (tietty) eteen Aleksis Kiven katu 16:een lauantaina 20.8. klo 10.00. Sieltä matka alkaa kohti Tamperetta.

        Aamukahvit hörppästään Keimolanportin Nesteellä (itäinen), josta jatketaan klo 10.40. Täältäkin voi liittyä letkaan.

        Seuraavana pysähdyspaikkana Hämeenlinnan Neste osoitteessa Hämeensaarentie 8. Täältä otetaan Hämeen mahdolliset kinkit mukaan ja jatketaan klo 12.15 kohti Pirkanmaata.

        Tampereen Koivistonkylän Shellille (Lahdenperänkatu 7) saavuttaneen noin klo 13.45.

        Reittinä siis Aleksis Kiven kadulta kolmostietä (E12) aina Keimolan Nesteelle, jonka jälkeen vaihdetaan Vanhalle Hämeenlinanantielle (130). Täältä jatketaan aina Hämeenlinnan Nesteelle saakka. Sieltä jatketaan Pälkäneentietä (57) Lahdentielle (12) ja sitä Teiskontieksi muuttuen aina Tampereelle.

        Kommentit aikataulusta ja reitistä tänne. Neste ei tiettävästi ole ainakaan vielä lupautunut sponsoroimaan kokoontumisajoa :)

        Ryhmäajon lyhyt oppimäärä kannattaa lukea osoitteesta
        http://www.bajahill.net/mpryhmaopas.html

        Kun kokoontumisajopäivä lähestyy ja säätiedotuksista ollaan selvillä, voidaan tarvittaessa muutella aikatauluja.


      • anhil kirjoitti:

        Pääkaupunkiseudun kinkit kokoontuvat ravintola Pekingin (tietty) eteen Aleksis Kiven katu 16:een lauantaina 20.8. klo 10.00. Sieltä matka alkaa kohti Tamperetta.

        Aamukahvit hörppästään Keimolanportin Nesteellä (itäinen), josta jatketaan klo 10.40. Täältäkin voi liittyä letkaan.

        Seuraavana pysähdyspaikkana Hämeenlinnan Neste osoitteessa Hämeensaarentie 8. Täältä otetaan Hämeen mahdolliset kinkit mukaan ja jatketaan klo 12.15 kohti Pirkanmaata.

        Tampereen Koivistonkylän Shellille (Lahdenperänkatu 7) saavuttaneen noin klo 13.45.

        Reittinä siis Aleksis Kiven kadulta kolmostietä (E12) aina Keimolan Nesteelle, jonka jälkeen vaihdetaan Vanhalle Hämeenlinanantielle (130). Täältä jatketaan aina Hämeenlinnan Nesteelle saakka. Sieltä jatketaan Pälkäneentietä (57) Lahdentielle (12) ja sitä Teiskontieksi muuttuen aina Tampereelle.

        Kommentit aikataulusta ja reitistä tänne. Neste ei tiettävästi ole ainakaan vielä lupautunut sponsoroimaan kokoontumisajoa :)

        Ryhmäajon lyhyt oppimäärä kannattaa lukea osoitteesta
        http://www.bajahill.net/mpryhmaopas.html

        Kun kokoontumisajopäivä lähestyy ja säätiedotuksista ollaan selvillä, voidaan tarvittaessa muutella aikatauluja.

        Eli lähden Helsingistä


      • timo
        reima kirjoitti:

        suunniteltu kokoontumisajo 20.8
        tampereella shellin baarissa ikkunapöytä
        varattu onko kuinka monta lähtijää ilmoitelkaa
        oulunkinkit sekä kemin tornion ja rovaniemen
        sekä ympäristökunnat jos omistat kinkin
        olisi mukava ajaa letkassa.
        Kinkki kypärä tilattu toinen saksasta ja toinen
        kiinasta syömäpuikkojen kera saasnähdä kumpi tulee ensin ja mikä on hinta ero

        Oulu      Neste Laanila    6:00
        Pulkkila   ABC huoltoasema    7:15
        Kärsämäki   Teboil       7:45
        Pyhäsalmi   Vaskikello    8:15
        Pihtipudas   Shell       9:00
        Viitasaari   ABC       9:45
        Hirvaskangas   Shell       10:45
        Jyväskylä   Messukeskus    11:30
        Jämsä      Neste       12:15
        Tampere             14:00      

        Ilmoitelkaa mistä tulette mukaan.


      • Kinkitön
        timo kirjoitti:

        Oulu      Neste Laanila    6:00
        Pulkkila   ABC huoltoasema    7:15
        Kärsämäki   Teboil       7:45
        Pyhäsalmi   Vaskikello    8:15
        Pihtipudas   Shell       9:00
        Viitasaari   ABC       9:45
        Hirvaskangas   Shell       10:45
        Jyväskylä   Messukeskus    11:30
        Jämsä      Neste       12:15
        Tampere             14:00      

        Ilmoitelkaa mistä tulette mukaan.

        Ottakaas pohjoisen kuskit huomioon tietyöt välillä Äänekoski-Jkl. Voi olla räjäytyksiä jotka pysäyttävät liikenteen välillä, tuskin tosin lauantaisin.

        ps. ensikesänä on mullakin toivottavasti...


      • timppavaa
        Joxa kirjoitti:

        Yleensä säädetään kylmänä ja männän yläkuolokohdassa, jonka voi tarkastaa esim. tulpan reiästä.

        Eli kiitos noista venttiilien säätö arvoista.
        ei täältä asti viitsi lähteä venttilliä säädättämään, tahi öljyjä vaihdattamahan. Jos takuu sen takia raukee, et ne on tehty itse, niin lauekkoon. Olis aika pilkun nussimista !
        Ylipäätänsäkkin noihin takuihin ja vakuutuksiin on meikäläiseltä menny luotto täysin. Kaikkia luvataha, muttei mistää pidetä kumminkaan kiinni.

        Kokoontumis ajot, hieno homma mut en jaksa lähtee, vaikkee matka mikään pitkä tampereelle asti oliskaa.

        Yllättävän paljon meitä kinky kuskeja tuolla tien päällä näkyy. Ei muutakuin "kinkkisiä" kilometrejä.


      • Joxa
        timppavaa kirjoitti:

        Eli kiitos noista venttiilien säätö arvoista.
        ei täältä asti viitsi lähteä venttilliä säädättämään, tahi öljyjä vaihdattamahan. Jos takuu sen takia raukee, et ne on tehty itse, niin lauekkoon. Olis aika pilkun nussimista !
        Ylipäätänsäkkin noihin takuihin ja vakuutuksiin on meikäläiseltä menny luotto täysin. Kaikkia luvataha, muttei mistää pidetä kumminkaan kiinni.

        Kokoontumis ajot, hieno homma mut en jaksa lähtee, vaikkee matka mikään pitkä tampereelle asti oliskaa.

        Yllättävän paljon meitä kinky kuskeja tuolla tien päällä näkyy. Ei muutakuin "kinkkisiä" kilometrejä.

        Vinkiksi kaikille Kinkki-miehille, että ainakin minulla vaihteensiirron kumisuojatut pallonivelet ja vaihdevivun nivel olivat täysin kuivat. Täytin pallonivelet vaseliinilla ja voitelin samoin vaihdevivun nivelen ja jalkajarrun nivelen. Samoin kannattaa kaikki vaijerit ja niiden päät voidella hyvin. Nekin lienevät täysin kuivia tehtaan jäljiltä. Sivujalan käynnistyseston johdot roikkuivat suojaamattomina lähes pakoputkessa kiinni, ihme, etteivät olleet palaneet puhki. Vedin johdot tiukemmalle ja paransin eristystä sähköteipillä. Tässä huomioita, kun 1700 km on ajettu.

        Harkinnassa on tulo Tampereelle ensi launantaina. Hesan porukkaan voisin liittyä Hämeenlinnassa.


      • jusu
        Joxa kirjoitti:

        Tässä minun kokemuksia 250 cc kaunottaresta 1. käyttökuukauden ajalta:

        - Kulutus vaihtelevassa ajossa n. 4 l/100 km
        - Ajoasento 185 cm pituudelle ei paras mahdollinen. Säädin ohjaustangon ylemmäksi ja käänsin jalkatallat (porasin uudet reiät) vaakasuorempaan sekä korotin hieman satulaa laittamalla fylliä pehmusteen ja muovirungon väliin.
        - Kulkee tosiaan vain max 100 km/h ja hyytyy ylämäessä 90:iin. 100:ssa moottorin värinät tekevät ajamisesta jonkin verran epämiellyttävän. Käytännön ajonopeus 90-95 km/h. Rekkoja ei auta yrittää ohittaa. Maahantuojan lupaama n. 110 km/h on harhaanjohtava.
        - Säädin venttiilit itse 550 km kohdalla Pöyskön ohjeen mukaan. Kulku ei muuttunut miksikään.
        - Nopeusmittari muuttuu villiksi 80:n yläpuolella. Trippi ei ole toiminut koskaan.
        - Vaihteet pelaa suht hyvin molempiin suuntiin. Kytkinvaijeri on rasvattu. Vaihteen merkkivaloa ei ole vapaan merkkivaloa lukuunottamatta. Päällä olevan vaihteen oppii kuitenkin tietämään helposti vertaamalla nopeutta ja kierroslukua. Kolmosella kierrosluvun tuhannet = nopeuden kympit.
        - Öljyt vaihdoin itse ja kiristin ketjut 1000 km kohdalla. Öljynsuodatinta ei koneessa ole ohjekirjan väittämästä huolimatta.
        - Vilkku lakkasi toimimasta eka sateessa. Syynä rele, joka roikkui pois paikaltaan johtojen varassa. Avasin releen ja kuivasin sen sekä tiivistin ja asensin oikealle paikalleen, jonka jälkeen on toiminut hyvin.
        - Muttereita on saanut kiristellä.

        Kokonaisarvosanana kuitenkin yllättävän käyttökelpoinen peli, mutta vaatii jonkin verran omaa teknistä tietämystä, jotta ei tarvitse turvautua huoltoon, jota muuten ainakaan tääältä Kouvolan seudulta ei tunnu edes löytyvän maahantuojan tiedoista huolimatta.

        Olen ajellut myös aika paljon hiekkateitä ja jousitus pelaa pikkukuopissa oikein miellyttävästi. Hintaansa nähden järkevä hankinta.

        pyörä 250cc ajettu 700km ongelmana on että kone ei ota ajaessa esim.4000kierr. ja käänttäessä kaasun pohjaan ei nosta kierroksia höllättäessä vähän kaasua rupee taas vetämään oiskohan kaasarissa jotain ongelmia.hanassa oleva siivilä puhdistettu,onko kellään ollut vastaavia ongelmia.muuten pelannut hyvin käyntiin lähtee hyvin kuumana ja kylmänä.


      • anhil
        timo kirjoitti:

        minulla pyörällä ajettu hieman vajaa 5000 km. vaihteet olivat aluksi hieman hakusassa, varsinkin alaspäin; kolmosesta alkaen ei selvää vaihtokohtaa ollut. nyt vaihteet toimivat täsmällisesti; tosin olen joutunut kytkinvaijeria useasti säätämään; tarkasta kytkimen irrotuskohta, että se irrottaa kokonaan. sisäänajon jälkeen pyörä on kulkenut selvästi notkeammin; käytännön matkanopeus on asettunut 90-100 km paikkeille. moottorin käynnissä saattaa olla ongelmia, ainakin minulla tulee käyntihäiriö lämpimällä moottorilla 2-4000 kierroksen tietämissä, vika lienee sytytyksessä tai kaasuttimessa; selvinnee 5000 huollossa. mistä sait pyörää tuulilasin? olen itsekin sellaista katsellut. tarkistuskohteiksi on minulla tullut:
        - moottorin kiinnityspultit takana alhaalla (toinen on jo kerran katkennut)
        - ketjujen kireys ja rasvaus
        - kytkinvaijeri, voitelu ja kiristys (kerran vaijeri katkesi kahvan päästä)
        - ruuvien ja pulttien kiristelyä

        Eilen takarenkaani tyhjeni ajossa ja syyksi paljastui renkaaseen kantaansa myöten uponnut kahden tuuman naula.

        Takarenagsta irrottaessani havaitsin sekä taka-akselin että akselin mutterin kierteiden olevan entiset. Asiaa tutkiessamme sama vika löytyi myös kaverin kinkkipyörästä. Takaakselin olimme kiristäneet momenttiavaimella ohjekirajan mukaiseen arvoon 50-60 Nm, joten kyseessä lienee tyyppivika.

        Kiikutettuani takarenkaan kinkkihuoltoon täällä Helsingissä mainitsin asiasta huoltofriman omistajalle, joka sanoi saman vian havaitun myös kolmannessa huollossa käyneessä kinkissä. Eli tarkastakaapa omien akseleidenne kunto!

        Pistin asista mailia Tapio Kankkoselle Myllymäen Rautaa ja toivoin taakuuosana uutta taka-akselia ennen Tampereen kokoontumisajoa. Saa nähdä kuis käy...


      • timo
        anhil kirjoitti:

        Kypärää saa käyttää vain kinkkikuskit :) Eikä tartte kiinasta saakka tilailla eli onnistuu suorakauppana tai huutokauppana:
        http://www.chinabay.de/catalog/index.php?cPath=22
        http://search-desc.ebay.de/tk-2a_W0QQfromZR41QQftsZ2QQsatitleZtkQ2d2a

        Aito tuote on kysesssä:
        http://images.google.com/images?q=tk-2a&hl=en&lr=&rls=GGLG,GGLG:2005-23,GGLG:en&sa=N&tab=gi

        Tarrat revitiin kyljistä heti uutena - siksi kai ihmiset tulevat kyselemään koneen kokoa - eivätkä meinaa uskoa vaan varttilitraiseksi :)

        Pakoputkien liitoskohtien sinistymiä ei pantu merkille - pitänee tutkia pyörää tarkemmin. Jos löytyy, niin kromikiillotusainetta kuluu taaas lisää ;)

        kypärä tuli tänään kiinasta; otan sen tampereelle mukaan (takapenkille)


      • anhil
        timo kirjoitti:

        kypärä tuli tänään kiinasta; otan sen tampereelle mukaan (takapenkille)

        ...olipas nopea toimitus!


      • reima
        anhil kirjoitti:

        Eilen takarenkaani tyhjeni ajossa ja syyksi paljastui renkaaseen kantaansa myöten uponnut kahden tuuman naula.

        Takarenagsta irrottaessani havaitsin sekä taka-akselin että akselin mutterin kierteiden olevan entiset. Asiaa tutkiessamme sama vika löytyi myös kaverin kinkkipyörästä. Takaakselin olimme kiristäneet momenttiavaimella ohjekirajan mukaiseen arvoon 50-60 Nm, joten kyseessä lienee tyyppivika.

        Kiikutettuani takarenkaan kinkkihuoltoon täällä Helsingissä mainitsin asiasta huoltofriman omistajalle, joka sanoi saman vian havaitun myös kolmannessa huollossa käyneessä kinkissä. Eli tarkastakaapa omien akseleidenne kunto!

        Pistin asista mailia Tapio Kankkoselle Myllymäen Rautaa ja toivoin taakuuosana uutta taka-akselia ennen Tampereen kokoontumisajoa. Saa nähdä kuis käy...

        pyörässäni ollut käyntihäiriö (tupsahtelu)
        kuului kaasuttimesta hakiessani vikaa huomasin
        kaasutin lemmarin olevan löysällä pelkästään
        kiristämällä lemmarin tyhjäkäynti nopeutui
        yli 500 kierrosta ja käyntihäiriö katosi
        aivan kuin eri pyörä ottaa eri lailla kierroksia
        ja kulkee tarkistakaapa kyseinen kohta ennen
        Tampereelle lähtöä


      • Kypärätön
        anhil kirjoitti:

        Kuva tosta aluslevyvirityksestä (IN-343) löytyy tässä:
        http://www.saunalahti.fi/~anhil/Kinkki/kinkit2.jpg

        Toinen kuva [jossa tuon toisen pyörän päällä muuten näkyy ainoa oikea kinkkikypärä: Kiinan kansanarmeijan ilmavoimien virallinen hävittäjälentäjäkypärä mallia TK-2A (originaaliväri valkoinen, mutta tehdas maalannut niitä mustiksi myydessään ylijäämävarastoaan prätkäkypäriksi)] pääkaupunkiseudun kinkkiklubin ex-tempore kokoontumisajoista (yleisurheilun MM-kisojen epävirallinen varjotapahtuma) - tässä:
        http://www.saunalahti.fi/~anhil/Kinkki/kinkit1.jpg

        Mistähän tuollaisen kypärän saisi hankittua?

        T Kypärätön


      • timo
        Kypärätön kirjoitti:

        Mistähän tuollaisen kypärän saisi hankittua?

        T Kypärätön

        tilasin kypärän kiinasta ebay:n sivuilta. tässä sähköposti toimittajalle [email protected]
        kypärä tuli sovitussa ajassa. (n. 5 työpäivää)


      • potaton
        timo kirjoitti:

        tilasin kypärän kiinasta ebay:n sivuilta. tässä sähköposti toimittajalle [email protected]
        kypärä tuli sovitussa ajassa. (n. 5 työpäivää)

        Paljonko jouduit kustantamaan?


      • timo
        potaton kirjoitti:

        Paljonko jouduit kustantamaan?

        hinta rahteineen oli 58 usd eli noin 45 euroa. paketti oli avattu tullissa ja merkitty "ei tullia". jos tulli olisi jotain perinyt olisi summa noussut 15-20 eurolla; ilmeisesti katsottiin näytteeksi tai lahjaksi. hankintahinnasta oli rahtia liki 90%.


      • Samuli
        Kypärätön kirjoitti:

        Mistähän tuollaisen kypärän saisi hankittua?

        T Kypärätön

        Mulla olisi myynnissä yksi kpl noita "Qingqi"-kypäriä... uusi & käyttämätön (tuli vahingossa tilattua 2kpl)

        - musta
        - mukaan säilytys-pussukka
        Omakustannushintaan: 65eur (sis.mahdolliset postit)

        sijainti: Helsinki / Herttoniemi

        kuvia saatavilla sähköpostilla...


      • Anonyymi
        timo kirjoitti:

        minulla pyörällä ajettu hieman vajaa 5000 km. vaihteet olivat aluksi hieman hakusassa, varsinkin alaspäin; kolmosesta alkaen ei selvää vaihtokohtaa ollut. nyt vaihteet toimivat täsmällisesti; tosin olen joutunut kytkinvaijeria useasti säätämään; tarkasta kytkimen irrotuskohta, että se irrottaa kokonaan. sisäänajon jälkeen pyörä on kulkenut selvästi notkeammin; käytännön matkanopeus on asettunut 90-100 km paikkeille. moottorin käynnissä saattaa olla ongelmia, ainakin minulla tulee käyntihäiriö lämpimällä moottorilla 2-4000 kierroksen tietämissä, vika lienee sytytyksessä tai kaasuttimessa; selvinnee 5000 huollossa. mistä sait pyörää tuulilasin? olen itsekin sellaista katsellut. tarkistuskohteiksi on minulla tullut:
        - moottorin kiinnityspultit takana alhaalla (toinen on jo kerran katkennut)
        - ketjujen kireys ja rasvaus
        - kytkinvaijeri, voitelu ja kiristys (kerran vaijeri katkesi kahvan päästä)
        - ruuvien ja pulttien kiristelyä

        Moro ,mulla on qingqi yuki Vista 250cc,missä siinä on tyhjäkäynti säätö


    • kinkin

      Jep. Kiinnostaa ko. prätkä hintansa vuoksi.

      Kuinkas tämän kinkin saisin kulkemaan hieman pirteämmin?
      140-150 km/h huiput riittäisi täysin, varmaan siten jo kiihtyvyyskin paranisi eikä tarvitsisi huudattaa konetta isoilla kierroksilla nopeuden ollessa lailliset 80-120 km/h...

      Eli helpoimmat, halvimmat ja varmimmat viritystavat? Ilman koneenvaihtoa tietenkin ;)

      • kojo

        jokin muu merkki,et oikein ymmärrä


    • mikke

      Morjes!

      Mä olisin kiinnostunut 250 cc Qingqi:stä. Ajattelin sellaisen ostaa tästä paikasta http://www.myllymaki.fi/product_info.php?products_id=191

      Saanko sen tieliikenna kelpoiseksi helposti?

      Mitä se kulkee, kun he ilmoittavat 80 km/h...
      Pitääkö se paikkaansa?

      Jengi on ollut ainakin keskusteluitten mukaan tyytyväisiä peliin.

      • reima

        kinkki on valmis tieliikenteeseen heti
        koska se on tyyppikatsastettu suomessa
        kilvet paikalleen ja ajamaan
        kulkee yli 100 km/h
        tyytyväisiä koska hinta laatusuhde kohdallaan
        kohta 6000km ajettu.
        osta pian että kerkiät kokoontumis ajoihin
        ensimmäiset 1000km ajettava sievästi
        niin sanottu hionta ajo.
        Sen jälkeen pysyt letkan mukana kun saa ajaa
        lujempaa, suomi kierretty kinkillä keskikulutus
        3.5l satasella ilman kyytiläistä


    • anhil

      Olin yhteydessä Myllymäen Rautaan ja kyselin jonkinlaista sponsorointia. Lupasivat olla yhteydessä tuohon kokoontumispaikaksi sovittuun Shelliin ja kyselivät tulijoiden lukumäärää. Eli nyt ilmoittautumisia vastaamalla tähän viestin, niin voin kertoa tiedon eteenpäin. Joisimmekohan siis ainakin pullakahvit maahantuojan piikkiin :)

      • anhil

        (ev)


      • timo

        pohjoisesta mahdollisesti 4 pyörää. sain sähköpostiviestin myllymäen raudasta / tapio kankkonen; pyysivät lukumäärää. Jos mahdollista, ole Sinä yhteydessä maahantuojaan; voi olla että ainakin pullakahvit saadaan.


      • Härmälä Campinq

        Leirintäkatu 8, 33900 Tampere
        Puh. (03) 265 1355,
        talvella puh. (09) 6138 3210,
        faksi (09) 713 713/Lomaliitto, myyntipalvelu.
        [email protected].
        Avoinna 16.5.-28.8.2005.
        Sijaitsee 5 km keskustasta etelään. Liikennelaitoksen linja 1, lähin pysäkki 150 m alueelta. Alue on läpi vuorokauden vartioitu. Kaksi rantasaunaa, uimaranta, kauppa, kahvila-pizzeria, kaksi leikkipaikkaa lapsille, soutuveneitä ja muita harrastusvälineitä.

        Matkailuperävaunuille sähkökytkentä, hinta 4 e. Telttapaikka 9-11 e.
        3 euron alennus Camping Card Scandinavia tai SF-Caravan -korteilla.
        Sähkö 4 e/vrk.
        Leirintämökkejä 29-66 e/vrk. varustetasosta ja ajankohdasta riippuen.
        Liinavaatteet lisämaksusta.

        Mökeistä: 3 hengen mökki

        29 € mökki ilman hellaa ja jääkaappia
        39 € hella jääkaappi

        Varasin tuolta 29€ mökin johonka tulee lisäkseni anhil. Eli vielä olisi yksi paikka mökistä vapaana jos kiinnostaa

        t. Kimqgi


    • Joxa

      Olen harrastanut jonkin verran nettisivustojen tekemistä ja kiusaus oli liian suuri perustaa uusi sivusto nimellä www.qingqi.fi. Käykäähän katsomassa pohjaa.

      Katsotaan, saadaanko sivustosta Qingqi-kuskeja palveleva linkki, se on nyt teistä muista pitkälti kiinni. Laitakaa ideoita ja vinkkejä, mitä sivuilta pitäisi löytyä. Mailiosoite on qingqi(at)qingqi.fi.

      Maahantuojalta yritän saada ainakin luettelon huoltopaikoista.

      • anhil

        Hieno homma! Ennen kuin tarkemmin tutustun sisältöön, piti heti kommentoida itse ajatusta tuoreeltaan!

        Mulla on kotikoneella Myllymäeltä saatu Excel-tiedosto huoltopaikoista. Voin pistää sen nettisivulleni linkin päähän niin saat sen sieltä imuroitua virallisille Kinkki-sivuille :)


      • kojo

        sehän olis oiva idea ja kun on vielä taitoa tehdä sivustot,vois laittaa ongelmakohdat 125/250cc,huoltovinkkejä,tarvikkeita,kuvia ym.Tässä eräs ongelma ainakin minulla tankin kiinnitys on vinossa,tankki ottaa kiinni pensahanan yläpuolelta runkoputkeen,vaatii pikaista korjausta.ps minulle ainakin tuli myllymäeltä koko suomen 2005 huoltoverkosto


      • anhil

      • Joxa

        http://www.qingqi.fi -sivustosta löytyy nyt oma Qingqi-foorumi. Siirrettäiskös keskustelu sinne?

        Siellä voi viestit kirjoittaa helposti omille aihealueilleen.


      • anhil
        Joxa kirjoitti:

        http://www.qingqi.fi -sivustosta löytyy nyt oma Qingqi-foorumi. Siirrettäiskös keskustelu sinne?

        Siellä voi viestit kirjoittaa helposti omille aihealueilleen.

        -ev-


    • 125cc kuski

      Terve!! itsellä on Qingqi tosiaan 125cc ja tarkoitus olisi kesällä vähän kirellä paikkoja minkä laisia kokemuksia teillä on?? omalla kevarilla on ajettu 3000km ilman ongelmia
      mitenkä olisi kesäälä tuurissa veljekset keskisellä kokoontumis ajot mitäs sanoisitte

      • ginggi

        Tervehdys! täällä näyttää olevan muitakin ginggin omistajia ja ihan joku "klubikin" olemassa. mistä siis saa yhteystietoja muiden kyseisten pyörien omistajista että voisi vaihdella sähköpostin kautta viestejä.. muiden kokemuksisra kyseisestä pyörästä. kun täällä keski-auomen suunnalla ja noin muutenkin porukka katsoo koko merkkiä ku halpaa makkaraa... =D


    • kinuskit

      gin saa kulkeen kunnolla kun ottaa molempien pakoputkien alkupäästä kuristimet pois ,lähtee kovasti vetämällä,voimalla,ja tehoja tulee huomattavasti lisää ja sitten kaasarista suuttimet isommiksi eli mul oli 88 ja nyt 95 set ja piikki kiihtyy ja kulkee tosi hyvin kone 4 tahti hondan kopio,eli mä painan 100kg ja nyt pyörä menee tasasella 135km ja ylämäkeenkin helpoti 110km/h ja ei jää jalkoihin.t.juuso

    • niks666

      mistä sait isommat suuttimet?

    • Thejii13

      Aivan hillitön kinkki kuume iski kun ensin katselin nettimotosta pyöriä ja huomasin et onpa kaunis pyörä ja sen jälkeen kun luin näitä käyttäjien kokemuksia niin olen aivan varma että pakko saada ensi kesäksi sellainen.

      moottoripyörä siis katu malli on ollut viimeksi 16v eli noin 25 vuotta sitten enkä nytkään halua muuta kuin kylilä ja kavereilla käväistä kauniina kesä iltana. Uskoisin et tuollainen on juuri omiaan siihen.

      Onko tietoa kellään onko noissa qingqi, jingcheng, regal raptor merkeissä mitään erityistä eroa keskenään?
      Regal taisi olla vesijäähdytteinen?
      Jotenkin tuohon qinkkiin ihastuin eniten, syytä en tiedä...

      • Kiinakuski

        Ei taida kinkkejä saada enää mistään. Regaleja on Motor powerissa ( ehkä ) ja Jinchengejä on Mopo sportissa . Oli vielä ainakin pari viikkoa sitten kun kyselin Mopo sportin pojilta. Toivotaan, että saat lääkitystä kuumeeseesi.


    • Qingqi250

      Osaisikohan joku kertoa mikä on hyvä öljy Qingqi Yuki Vista 250 pyörään?

      • kiinamopo

        Mulla on toiminut hyvin Puuilosta ostettu täyssynteetinen Motul 10W40 moottoripyöräöljy. Tarkempaa öljyn merkkiä en nyt justiinsa muista. Olisko ollut joku Tecnosyntese tai sinne päin.

        Öljyn laadussa älä säästä. Vaihda joka vuosi tai 2 tkm välein. Autoöljyä älä käytä.
        Noilla neuvoilla pitäs mennä hyvin.


      • Qingqi250
        kiinamopo kirjoitti:

        Mulla on toiminut hyvin Puuilosta ostettu täyssynteetinen Motul 10W40 moottoripyöräöljy. Tarkempaa öljyn merkkiä en nyt justiinsa muista. Olisko ollut joku Tecnosyntese tai sinne päin.

        Öljyn laadussa älä säästä. Vaihda joka vuosi tai 2 tkm välein. Autoöljyä älä käytä.
        Noilla neuvoilla pitäs mennä hyvin.

        Okei. Osaatko kertoa mistä johtuu ku vaihoin öljyt ja käytin tokmannista ostettua Eurol merkkistä öljyä Motorcycle 10W-40 ja sen jälkeen alkoi pitämään outoa ääntä moottorista omasta mielestä sellainen ujeltava ääni ja oletin et ehkä öljy oli huonoa no sitten tilasin storm-motorista Motorex Formula 4T 10W-40 öljyä ja vaihdoin mut sit piti kahta kauheampaa ääntä


      • Qingqi250
        kiinamopo kirjoitti:

        Mulla on toiminut hyvin Puuilosta ostettu täyssynteetinen Motul 10W40 moottoripyöräöljy. Tarkempaa öljyn merkkiä en nyt justiinsa muista. Olisko ollut joku Tecnosyntese tai sinne päin.

        Öljyn laadussa älä säästä. Vaihda joka vuosi tai 2 tkm välein. Autoöljyä älä käytä.
        Noilla neuvoilla pitäs mennä hyvin.

        Ja osaatko sen verran viel kertoo et mikä noissa pyörissä on öljyntilavuus?


    • Villikissa

      Olisko jollain laittaa sähköisenä Yuki vista 250 käyttöohjekirjaa? Tai tietoa mistä löytyis.
      Onko starttaus ongelmia kenelläkään? Mistä varaosia saa?
      Itsellä ollut nyt toista kuukautta ja tykkään sillä ajella. Ihan sopiva kun en kaipaa tukka putkella ajelua. :)

    • Anonyymi

      Muakin kiinnostaisi varaosat ! Hakusessa nopeusmittarin vaijeri !

    • Anonyymi

      Moi,kertokaa minulle mikä punainen Iso nappula on qingqi yuki Vistan kaasukahvassa

      • Anonyymi

        se on sammutus kytkin


    • Anonyymi

      Moi kaikki ,mulla on qingqi yuki Vista 250 CC,missä siinä on tyhjäkäynti säätö,

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2451
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1968
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1948
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      88
      1759
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1200
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe