Windowsversioiden loputon suo, johon pitää kätensä kyynärpäitä myöten. "Workstation" sana perässä vaikuttaakin ihmeitä. Ja sitä ei moni tiedä.
On syytä miettiä, miksi? Miksi Microsoft jakaa rajoitteisia versioita kansalle. Miksi se yleisin Windows 11 Pro on niin rajoitteinen?
Jänniä asioita joista ei puhuta mutta kevennyksenä vastaava: Yllättävä tutkimustulos: Kirurgit kuolevat yli kaksi kertaa useammin syöpään kuin muut lääkärit.
Win11 Pro Workstation vs Win11 Pro
12
140
Vastaukset
- Anonyymi
Windows 11 Pro työasemalle - hintansa arvoinen?
Olen uusi tietokoneen käyttäjä. Minulla on kustomoitu tietokoneeni, joka näyttää täyttävän Windows 11:n järjestelmävaatimukset, mutta olen nähnyt joitakin arvosteluja, joissa sanotaan, että siinä on ominaisuuksia, jotka mahdollisesti toimivat vain Microsofti kautta ostetuissa koneissa (ja joissa mahdollisesti on Co-Pilot?)?
Toiseksi, työskentelen freelancerina 3D-mallinnus-CAD-ohjelmistojen ja renderöinnin parissa. Peruskuvausten perusteella en käyttäisi mitään Pron ominaisuuksista, koska en jaa tiedostoja jne. Olen kuitenkin utelias Pron työasemaversiosta, jossa sanotaan olevan "Edistyneet prosessointiominaisuudet ja viiveetön moniajo vaativimmissakin sovelluksissa saumattomamman työnkulun takaamiseksi". Työskentelen tällaisissa ohjelmissa, mutta en tiedä, vaikuttaako tämä todella tietokoneeni ja ohjelmieni suorituskykyyn, erityisesti niin paljon, että se oikeuttaisi kustannukset (jälleen työskentelen yksin, ei tarvetta nopealle tiedostojen jakamiselle).- Anonyymi
Edes tuossa käytössä et hyödy Win11 Pro for Workstation versiosta. Suurin ero perus Pro -versioon on se, että tukee 4 fyysistä suoritinta ja jopa 6Tt RAM-muistia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Edes tuossa käytössä et hyödy Win11 Pro for Workstation versiosta. Suurin ero perus Pro -versioon on se, että tukee 4 fyysistä suoritinta ja jopa 6Tt RAM-muistia.
Miktkä on ne pienet erot?
- Anonyymi
Windows 11 Pro on suunniteltu hybridityöympäristöille, ja siinä on liiketoiminta- ja hallintaominaisuuksia, jotka tehostavat tiimityötä. Workstation Pro -versio puolestaan on suunniteltu henkilöille, joilla on edistyneitä työkuormia ja datatarpeita, kuten datatieteilijöille, CAD-ammattilaisille, animaattoreille, graafisille suunnittelijoille, tutkijoille ja mediatuotantotiimeille.
Windows 11 Pro for Workstations on suunniteltu ensisijaisesti tehokkaisiin tehtäviin, kuten data-analyysiin, 3D-renderöintiin ja muihin ammattimaisiin työkuormiin. Tässä on joitakin huomioitavia seikkoja sen käytöstä pelaamiseen:
Edut:
Suorituskyky : Se tukee edistyneitä laitteistoja, kuten Intel Xeon- ja AMD EPYC -prosessoreita, ja tarjoaa ominaisuuksia, kuten ReFS (Resilient File System), paremman tietojen eheyden ja suorituskyvyn takaamiseksi.
Enemmän resursseja : Se pystyy käsittelemään enemmän RAM-muistia (jopa 6 Tt) ja useita suorittimia, mikä voi olla hyödyllistä, jos käytät tietokonettasi myös vaativiin sovelluksiin pelaamisen lisäksi.
Haittoja:
Peliominaisuudet : Siitä puuttuu joitakin Windows 11 Home- ja Pro-versioissa olevia pelikohtaisia ominaisuuksia, kuten tietyt DirectStorage- ja pelitilan optimoinnit.
Hinta : Windows 11 Pro for Workstations on yleensä kalliimpi kuin vakioversiot, mikä ei välttämättä ole perusteltua, jos pelaaminen on ensisijainen käyttötarkoituksesi.
Johtopäätös:
Vaikka voit toki käyttää Windows 11 Pro for Workstationsia pelaamiseen, se ei välttämättä tarjoa merkittäviä etuja Windows 11 Prohon tai Homeen verrattuna kyseisessä tarkoituksessa. Jos pelaaminen on pääpainosi, Windows 11 Pro tai Home voi olla parempi vaihtoehto, koska ne on optimoitu pelikokemuksia varten ja niillä on laajempi tuki- ja vianmääritysyhteisö. - Anonyymi
MOLEMMAT TÄYSIÄ PASKOJA!
- Anonyymi
- ✀ – ✀ – ✀ – ✀ – ✀ – ✀ –
Nyt tuli Hubba eteiseen.
- ✀ – ✀ – ✀ – ✀ – ✀ – ✀ – - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miktkä on ne pienet erot?
Voisitko opetella lukemaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko se Pöljä vaiko Mäntti?
෴෴
🧿🧿
∖👅∕
- Anonyymi
Windows 11 Pro for Workstations is designed for high-end hardware and demanding workloads, offering features like support for more CPUs, RAM, and advanced file system and networking technologies like ReFS and RDMA. Windows 11 Pro is suitable for standard business needs and general use.
- Anonyymi
Pelaamiseen on Home paras, Alienware kertoo miksi sivuillaan.
- Anonyymi
Toimis Workstation versiossa Wifi paremmin eikä katkoisi kokoaikaa ja tahmaisi nopeudessa?
- Anonyymi
Windows 11 Pro on paskin versio tavikselle!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 632715
- 422389
Kela kelaa toimeentulotukia takaisin
Ylen sivulla juttu, kun vähäisen omaisuuden takia peritään tukia takaisin ja uhataan ulosotolla. Jutussa yksi mielenkii1812177Oletko koskaan stalkannut kaivattuasi?
Jos olet, miten olet stalkannut? Jäitkö kiinni? Onko hän stalkannut sinua? Jos on, miten suhtauduit?222083- 171146
Työnsin sut aikoinani pois nainen, koska en ollut varma hyväksikäyttäisinkö sinua
Olin varma, että hyväksikäyttäisin sinua, tai että et olisi tarpeeksi kaunis tai kiva minulle, sen takia työnsin sinut p601143Rakastan sua
Johonkin tämä piti saada purkautumaan, ehkä se jollain ihmeellä välittyy samalla sinun suuntaan ❤️111015Siksi meidän suhteesta
Ei koskaan tule mitään. Ei ikinä vaikka rakastettiin toisia. Olet uskomaton valehtelija. Säälin sua että olin niin pakko74933Arvostatko kotiäitiyttä
Vaimoni on ollut 12 vuotta kotona pyörittämässä perheen arkea. Siitä olen kantanut huonoa omaatuntoa. Hän ei ole voinut215932- 18903