Vielä ei ole olemassa yleisesti hyväksyttyä määritelmää sille, milloin työ on "vastenmielistä" tai miten se pilaa elämän, mutta monilla ihmisillä on kokemuksia siitä, miten työn vaikutus voi ulottua negatiivisesti elämän eri osa-alueille. Työelämän asiantuntijat ja monet tavalliset ihmiset korostavat, että epämiellyttävä tai stressaava työympäristö, pitkät työpäivät ja puutteellinen työn ja vapaa-ajan tasapaino voivat johtaa terveysongelmiin, mielenterveyden ongelmiin ja yleiseen tyytymättömyyteen elämään.
Työ voi olla vastenmielistä monista syistä, kuten:
Työympäristö:
Epämiellyttävä tai turvaton työympäristö, kuten liian kuuma, kylmä tai meluisa tila, voi vaikuttaa työntekijän terveyteen ja hyvinvointiin. Lisäksi huonot työolosuhteet, kuten puutteelliset työvälineet tai ergonomiaongelmat, voivat aiheuttaa stressiä ja jopa vammoja.
Työn sisältö:
Työ, joka on liian yksitoikkoista, stressaavaa tai tuntuu merkityksettömältä, voi aiheuttaa tylsistymistä, uupumusta ja tyytymättömyyttä. Jos työntekijä ei koe työtään mielekkääksi tai pääse käyttämään omia kykyjään, se voi vaikuttaa negatiivisesti motivaatioon ja työtehoon.
Millainen työ mieluisaa
13
190
Vastaukset
- Anonyymi
No kunhan palkan saa ja vielä ajallaan.
- Anonyymi
Missä saa palkan tekemättä mitään.
- Anonyymi
Kivitalossa makaaminen käy työstä
- Anonyymi
Kyllä.
- Anonyymi
Valepetskoilu ja koronatarkastusten tekeminen on ihan mielekästä työtä. Välillä siinä tienaakin ihan hyvin
- Anonyymi
Tienaako paremmin kuin tangolaulajana?
- Anonyymi
Kevyt työ, lyhyt työaika ja hyvä liksa. Siinä minun toivetyöni. Ja varmaan monen muunkin.
- Anonyymi
Minun työni ei ollut mitenkään kevyttä mutta pisin kovasti työstäni. Raskasta toisinaan ja yllätyksiä tuli joita ei ollut odotettu, mutta ongelmat ratkaistiin aina , olen aina pitänyt työpaikoista joissa olin nuorempanakin ennen kun koulutin itseni omaan ammattiini.
Mutta jos töihin mennään vaan siksi että jossain on oltava niin kuka niillä ehdoilla viihtyy.
Työssä on myös tärkeää että työryhmässä viihtyy , ja osaa nähdä tilanteet sellaisina kun ne ovat, eikä haaveilla asioita joista tietää jo etukäteen ettei tule onnistumaan
Teami työ on mukavaa , siinä on jokaisella omat tehtävänsä ja jos jokuntarbitsee apua niin aina on jokuntoinen helpottamassa tilannetta .
On oltava avoin kaikkiin haasteisiin mitä työ antaa , ja opittava ratkaisemaan ongelmat . Teamintyössä on se hyvä,puoli että jos ei tiedä jotain asiaa niin aina on joku joka tietää ja selittää . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minun työni ei ollut mitenkään kevyttä mutta pisin kovasti työstäni. Raskasta toisinaan ja yllätyksiä tuli joita ei ollut odotettu, mutta ongelmat ratkaistiin aina , olen aina pitänyt työpaikoista joissa olin nuorempanakin ennen kun koulutin itseni omaan ammattiini.
Mutta jos töihin mennään vaan siksi että jossain on oltava niin kuka niillä ehdoilla viihtyy.
Työssä on myös tärkeää että työryhmässä viihtyy , ja osaa nähdä tilanteet sellaisina kun ne ovat, eikä haaveilla asioita joista tietää jo etukäteen ettei tule onnistumaan
Teami työ on mukavaa , siinä on jokaisella omat tehtävänsä ja jos jokuntarbitsee apua niin aina on jokuntoinen helpottamassa tilannetta .
On oltava avoin kaikkiin haasteisiin mitä työ antaa , ja opittava ratkaisemaan ongelmat . Teamintyössä on se hyvä,puoli että jos ei tiedä jotain asiaa niin aina on joku joka tietää ja selittää .Olitko perämoottorien kuskaaja?
- Anonyymi
Ajasaavo lupni huoltoaseman invavessassa. Siinä on joka jeenon haaveammatti.
- Anonyymi
Viis töistä?
- Anonyymi
Katalysaattorien ja perämoottorien irrotus on varmasti rankkaaaaa.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas2331541- 961306
Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle201287Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan61187Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?9968Minä täällä vaan
Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛86940Jos haluat jatkaa tutustumista
Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.66905- 32880
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest43861Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!
Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii62835