Millainen työ mieluisaa

Anonyymi-ap

Vielä ei ole olemassa yleisesti hyväksyttyä määritelmää sille, milloin työ on "vastenmielistä" tai miten se pilaa elämän, mutta monilla ihmisillä on kokemuksia siitä, miten työn vaikutus voi ulottua negatiivisesti elämän eri osa-alueille. Työelämän asiantuntijat ja monet tavalliset ihmiset korostavat, että epämiellyttävä tai stressaava työympäristö, pitkät työpäivät ja puutteellinen työn ja vapaa-ajan tasapaino voivat johtaa terveysongelmiin, mielenterveyden ongelmiin ja yleiseen tyytymättömyyteen elämään.
Työ voi olla vastenmielistä monista syistä, kuten:
Työympäristö:
Epämiellyttävä tai turvaton työympäristö, kuten liian kuuma, kylmä tai meluisa tila, voi vaikuttaa työntekijän terveyteen ja hyvinvointiin. Lisäksi huonot työolosuhteet, kuten puutteelliset työvälineet tai ergonomiaongelmat, voivat aiheuttaa stressiä ja jopa vammoja.
Työn sisältö:
Työ, joka on liian yksitoikkoista, stressaavaa tai tuntuu merkityksettömältä, voi aiheuttaa tylsistymistä, uupumusta ja tyytymättömyyttä. Jos työntekijä ei koe työtään mielekkääksi tai pääse käyttämään omia kykyjään, se voi vaikuttaa negatiivisesti motivaatioon ja työtehoon.

18

380

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No kunhan palkan saa ja vielä ajallaan.

    • Anonyymi

      Missä saa palkan tekemättä mitään.

    • Anonyymi

      Kivitalossa makaaminen käy työstä

      • Anonyymi

        Kyllä.


    • Anonyymi

      Valepetskoilu ja koronatarkastusten tekeminen on ihan mielekästä työtä. Välillä siinä tienaakin ihan hyvin

      • Anonyymi

        Tienaako paremmin kuin tangolaulajana?


    • Anonyymi

      Kevyt työ, lyhyt työaika ja hyvä liksa. Siinä minun toivetyöni. Ja varmaan monen muunkin.

      • Anonyymi

        Minun työni ei ollut mitenkään kevyttä mutta pisin kovasti työstäni. Raskasta toisinaan ja yllätyksiä tuli joita ei ollut odotettu, mutta ongelmat ratkaistiin aina , olen aina pitänyt työpaikoista joissa olin nuorempanakin ennen kun koulutin itseni omaan ammattiini.
        Mutta jos töihin mennään vaan siksi että jossain on oltava niin kuka niillä ehdoilla viihtyy.
        Työssä on myös tärkeää että työryhmässä viihtyy , ja osaa nähdä tilanteet sellaisina kun ne ovat, eikä haaveilla asioita joista tietää jo etukäteen ettei tule onnistumaan
        Teami työ on mukavaa , siinä on jokaisella omat tehtävänsä ja jos jokuntarbitsee apua niin aina on jokuntoinen helpottamassa tilannetta .
        On oltava avoin kaikkiin haasteisiin mitä työ antaa , ja opittava ratkaisemaan ongelmat . Teamintyössä on se hyvä,puoli että jos ei tiedä jotain asiaa niin aina on joku joka tietää ja selittää .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun työni ei ollut mitenkään kevyttä mutta pisin kovasti työstäni. Raskasta toisinaan ja yllätyksiä tuli joita ei ollut odotettu, mutta ongelmat ratkaistiin aina , olen aina pitänyt työpaikoista joissa olin nuorempanakin ennen kun koulutin itseni omaan ammattiini.
        Mutta jos töihin mennään vaan siksi että jossain on oltava niin kuka niillä ehdoilla viihtyy.
        Työssä on myös tärkeää että työryhmässä viihtyy , ja osaa nähdä tilanteet sellaisina kun ne ovat, eikä haaveilla asioita joista tietää jo etukäteen ettei tule onnistumaan
        Teami työ on mukavaa , siinä on jokaisella omat tehtävänsä ja jos jokuntarbitsee apua niin aina on jokuntoinen helpottamassa tilannetta .
        On oltava avoin kaikkiin haasteisiin mitä työ antaa , ja opittava ratkaisemaan ongelmat . Teamintyössä on se hyvä,puoli että jos ei tiedä jotain asiaa niin aina on joku joka tietää ja selittää .

        Olitko perämoottorien kuskaaja?


    • Anonyymi

      Ajasaavo lupni huoltoaseman invavessassa. Siinä on joka jeenon haaveammatti.

    • Anonyymi

      Viis töistä?

    • Anonyymi

      Katalysaattorien ja perämoottorien irrotus on varmasti rankkaaaaa.

      • Anonyymi

        Rankkaa on vanhuksista huolehtiminenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rankkaa on vanhuksista huolehtiminenkin.

        Onhan se, mutta me kaaleet olemme empaattisia ja auttavaisia. Minäkin autan vanhuksia asioimaan esimerkiksi pankkiautomaateilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se, mutta me kaaleet olemme empaattisia ja auttavaisia. Minäkin autan vanhuksia asioimaan esimerkiksi pankkiautomaateilla.

        Hienoa toimintaa sinulta! Toivottavasti vanhukset ymmärtävät palkita sinut "pienillä" rahasummilla vaikka tietysti pyytettömästi heitä avustatkin.


    • Anonyymi

      Kaajeet käy missikisoissa mutta myö kilpaillaan kuka on rumin! Yleensä meitin sakeissa joku voittaa. Nauraa!

      Rovaniemen ruma Roope vaan

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      670
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe