Moi! Haluaisin hankkia koiran, mutta en ole ihan varma, mikä sopisi minulle, joten kertokaa omia kokemuksia alla olevista roduista, laitan kriteerit alemmas:
barbet
bedlingtoninterrieri
cairnterrieri
ceskyterrieri
chihuahua
cockerspanieli
coton de tulear
dalmatialainen
englanninkääpiöterrieri
englanninspringerspanieli
espanjanvesikoira
havannankoira
kleinspitz
kooikerhondje
kultainennoutaja
kääpiöpinseri
kääpiösnautseri
lagotto
lhasa apso
maltankoira
mittelspitz
norfolkin/norwichinterrieri
novascotiannoutaja
papillon
phalene
pomeranian
portugalinvesikoira
prahanrottakoira
punainen irlanninsetteri
schipperke
sealyhaminterrieri
sheltti
silkkiterrieri
skyenterrieri
tanskalais-ruotsalainen pihakoira
westie
vehnäterrieri
venäjänbolonka
venäjäntoy
villakoira
welsh corgi pembroke
walesinspringersspanieli
yorkki
Eli kriteerit: Sopii ensimmäiseksi koiraksi, ei tarvitse hoitaa turkkia enempää kuin 1-2 krt viikossa, esim. havannalaiselta leikattaisiin turkki lyhyeksi, suht helppo kouluttaa, ei itsepäinen tai ärhäkkä tai vihainen muita koiria kohtaan (esim. staffi), pysyy irti vähintään valvonnassa aitaamattomalla alueella, mitä helpompi pitää irti, sen parempi ja soveltuisi kotikoiraksi, voisi harrastaa kyllä 1-2 lajia sen kanssa ja tarvitsee liikuntaa ja aktivointia maksimissaan 2h arkena ja ei hirveän sairas, esim niin kuin cavalier on ja vielä ei hirveän iso
Ensimmäiseksi koiraksi?
Anonyymi-ap
1
<50
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Ota sovitettavaksi millä sopivimman kokoinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä292875- 1171170
- 58941
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu6907- 66895
olet kaiken rakkauden arvoinen
Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy26867Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?
Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.65824Olisi kiva
Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä37820Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu143770Oot mun koko maailma
Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹75754