Hirveä mökä ja ajavat jalkakäytävillä ja kaasutetaan . Onkohan edes kaikkien kokoontuminen.
Onko Koivuhaassa joku mopomiitti?
16
267
Vastaukset
- Anonyymi
Onkohan edes laillinen kokoontuminen joku vois vinkata poliiseille. Minä en aina jaksa olla kortteli vahti
- Anonyymi
Tänne jaksat kuitenkin avautua?
- Anonyymi
Laittomia vehkeitä kaikki, alaikäisiä ja kortittomia janttereita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tänne jaksat kuitenkin avautua?
Mihin muualle? Aika vastuutonta vanhemmilta antaa periaatteessa vaarallinen väline , jota lapsi ei selkeästi hallitse . 15- vuotias on nimenomaan lapsi, vaikka hän itse tuntee varmasti olevansa jo melkein aikuinen.
Ei ole edes lasten syy, jos he pitävät hauskaa, mutta vanhempien vastuulla on tarkastaa mopon laillisuus ja jos epäilee, että oma lapsi ei ole tarpeeksi kypsä ajamaan mopoa, niin pitäisi ottaa se mopo pois.
Ei lapset tarvits mopoja yhtään mihinkään.
Kouluun pääsee Kokkolassa pyörällä, kävellen ja bussilla jos oikein laiskottaa.
Kuitenkin valitettavasti on niin, ettei tämä nuoret kossit osaa niitä virittää itse sen tekee vanhemmat tai isommat pojat.
Ei haittaa harrastus, mutta kävelykadun ja ihmisten asutuksen lähellä yöllä kaasuttelu ei ole soveliasta.
Kokkolaan pitäisi rakentaa joku paikka missä saa kokoontua , ajaa ja vaikka polttaa sitä kumpiakin ihan luvan kanssa.
Mutta liikenne ei ole temppurata, siellä tapahtuvat virheet voi tulla kalliiksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mihin muualle? Aika vastuutonta vanhemmilta antaa periaatteessa vaarallinen väline , jota lapsi ei selkeästi hallitse . 15- vuotias on nimenomaan lapsi, vaikka hän itse tuntee varmasti olevansa jo melkein aikuinen.
Ei ole edes lasten syy, jos he pitävät hauskaa, mutta vanhempien vastuulla on tarkastaa mopon laillisuus ja jos epäilee, että oma lapsi ei ole tarpeeksi kypsä ajamaan mopoa, niin pitäisi ottaa se mopo pois.
Kuitenkin valitettavasti on niin, ettei tämä nuoret kossit osaa niitä virittää itse sen tekee vanhemmat tai isommat pojat.
Ei haittaa harrastus, mutta kävelykadun ja ihmisten asutuksen lähellä yöllä kaasuttelu ei ole soveliasta.
Kokkolaan pitäisi rakentaa joku paikka missä saa kokoontua , ajaa ja vaikka polttaa sitä kumpiakin ihan luvan kanssa.
Mutta liikenne ei ole temppurata, siellä tapahtuvat virheet voi tulla kalliiksi.Mopojonneja ei pidä puolustella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta liikenne ei ole temppurata, siellä tapahtuvat virheet voi tulla kalliiksi."Mihin muualle?"
No meinaatko että ne lopettaa kaasuttelun jos tänne valitat?
- Anonyymi
15vuotiaat ovat itse vastuussa teoistaan, eikä vanhempien syyttäminen ratkaise ongelmaa. Olisi hyvä, että Kokkolaan tehtäisiin turvallinen paikka, jossa nuoret voisivat ajaa mopolla luvan kanssa ilman, että se häiritsee tai vaarantaa muita.
- Anonyymi
Lain mukaan ovat rikosoikeudellisessa vastuussa. Totuus on kuitenkin se, että 15- vuotiaan aivot eivät ole tarpeeksi kehittyneet ja varsinkin pojilla riskien hallinta kykyä ei ole.
Kokkolassa nuorisolla ei ole mitään paikkaa missä saisi olla ja hengata .
Jos nuoret istuvat kauppakeskuksessa, niin ne häädetään pois ja jos taas istuvat puistoissa tai koulun pihoilla sieltäkin häädetään pois ja mopollakaan ei saa ajaa.
Minusta olisi hyvä, jos nuorilla olisi joku mopo kerho aikuisen pitämä ja joku temppurata, missä voisi turvallisesti päästellä höyryjä ja tehdä temppuja .
Siellä voisi olla myös penkkejä ja paikka missä nuoret voisivat viettää aikaa.
Varmasti olisi hyvä juttu varsinkin jos nuoret olisivat itse suunnittelemassa mitä kaikkea sinne haluaisivat. - Anonyymi
Sellainen ei ole käytännössä mahdollista.
- Anonyymi
On!
- Anonyymi
Saattanan pissiäiset ja kakkiaiset, menkää KEMORALLE!
- Anonyymi
Meidän aikana oli viisi vuotiailla fillareissa räpättimet jugurttipurkeista. Piti saada huomioita, kun omistaa pyörän. Nykyään teini-ikäiset on samanlaisia moottoriversioilla.
- Anonyymi
Se mopo taitaa olla vähän niinkuin status symboli . Ei ole siistiä tehdas valmisteinen vakio mopo, jossa valmiit tarrat vaan pitää olla mahdollisimman itse ruuvattu ja tuunattu vekotin.
Ehkä myös joku tuunaus paja olisi nuorille varmasti kiva juttu.
Enemmän harrastuksia nuorille ja aikuisille se on sitä mitä tämä kaupunki oikeasti tarvitsee.
Ei tarvita enempää jalkapallo seuroja tai muuta vastaavaa. Tarvitaan harrastuksia, joista voi kiinnostuksen kipinä luoda jopa ammatteja ja yrityksiä.
Erilaisia harraste pajoja nuorille ja aikuisille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se mopo taitaa olla vähän niinkuin status symboli . Ei ole siistiä tehdas valmisteinen vakio mopo, jossa valmiit tarrat vaan pitää olla mahdollisimman itse ruuvattu ja tuunattu vekotin.
Ehkä myös joku tuunaus paja olisi nuorille varmasti kiva juttu.
Enemmän harrastuksia nuorille ja aikuisille se on sitä mitä tämä kaupunki oikeasti tarvitsee.
Ei tarvita enempää jalkapallo seuroja tai muuta vastaavaa. Tarvitaan harrastuksia, joista voi kiinnostuksen kipinä luoda jopa ammatteja ja yrityksiä.
Erilaisia harraste pajoja nuorille ja aikuisille.Kun moposta tehdään moottoripyörä niin seuraukset pitäisi olla tiedossa.
- Anonyymi
Laitonta touhua..soittakaa heti 112
- Anonyymi
Nivalassa oli…
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin1654622- 1691611
Vihjeitä kaivatusta
Mitkä numerot liittyy sun kaivattuun? Osa puhelinnumeroa, kengännumero tai vaikka asuinpaikan koordinaatit (😊)661427- 61906
Lieksa missä syy?
Kun viranhaltijat irtisanoutuu tehtävistä? Museonjohtaja irtisanoutunut. Sivistysjohtaja lähtökuopissa ja Lieksan Kiinte124787Mira Luoti, Vain Elämää
kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?6737Martina Jeopardyssa
Telkusta tulee mainos ohjelmasta, missä vilahtaa Martina. Ai vitsi odotan sitä jaksoa, missä Martina on. Pääsee taas näy191731- 75710
En olisi uskonut et
Suhun tutustuminen toisi elämään näin synkän varjon. Surullista kun luulee löytävänsä rakkautta ja saa vain pahaa.66709- 40664