Kirkonkyläntie 28, Ylistaro.

Anonyymi-ap

Mitä juurikaan näin kun ohi ajoin. Tuota taloa remontoidaan. Älkää hyvät ihmiset koskaan tuota ostako. Rakentaja teki se seitkyt luvulla, sen aikaisin määräyksin. Siinä ei edes salaojaa ollut, vesi valui seinääpitkin suoraan kivijalkaan. Katto, tasa-katto, joka vuoti kuulemani mukaan koko historian sisälle. Kivijalka ja pohjalaatta oli yli neljäkymmentävuotta märkä. Autotalli oli mustan ja valkoisen homeen peitossa! Tämä talo tontteineen myytiin purettavaksi. Jos tuossa tuvassa sädesientä ole, niin ihme on tapahtunut.

17

247

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

Samaa ihimetelly. Muistaakseni 10k pyysi myyjä talosta minkä kotijoukkue möi. Kävin myös kattomassa ja hirveässä kunnossa oli. Tämä olisi pitänyt purkaa ja maa ainekset vaihtaa. Joku astuu lantaa jos menee tämän ostamaan.

• Anonyymi
        UUSI

Tietäjät tietää, tuon että maa-ainekset pitää vaihtaa ties kuinka syvältä. Huh huh.

• Anonyymi
      UUSI

Kyllähän tuota on ihimetelty kyläläästen toimesta. T yksi Kivinen vaan

• Anonyymi
      UUSI

Yksikään ylistarolaanen ei tuota osta. Kukahan toimii valvojana? En usko että tuota olisi kannattanut remontoida. Syvälle saveen uponnut, tuo talo.

• Anonyymi
      UUSI

Tämän tyylisiä remontteja tehdään paljon Suomessa. Lähes ilman saadaan täysin laho talo, joka on tuomittu purkukuntoiseksi, ja sellaisena myyty. Remontoidaan hienoksi ja myydään kovalla voitolla. Sitten luemme lehdistä kun myyjä maksaa ostajalle koko kauppasumman takaisin ja oikeudenkäyntikulut. Tästä talosta historiaa en tiedä mutta, näitä remontoituja sädesienitaloja on paljon. En ymmärrä sitä että, kuka uskaltaa remontoida näitä taloja myyntiin. Mikä rakennusfirma tätä tekee? Uskaltaako kukaan kertoa.

• Anonyymi
        UUSI

Tiedän vaan en tohdi kertoa, ettei tule seuraamuksia. Mutta sen myös tiedän että maa aineet olisi ainakin pitänyt puhdistaa.

• Anonyymi
        UUSI

Näitä remontteja tekee sellaiset firmat jotka menee konkkaan kun rahat on saatu.

• Anonyymi
      UUSI

Tiedoitus. Suomen itäisen kissapuolustusalueen komentaja, eversti Suikkanen nappasi kiinni Putkireiska nimisen rötöshiirulaisen. Putkireiska esiintyi mukamas kodin tukkoon menneiden putkien avaajana, tietämättä kuitenkaan putkista hevonvit... hölkäsenpöläystä. Päinvastoin. Putkireiska oli esimerkiksi nakertanut Issakaisen Lyylin arvokkaat Myllyn paras makaronit ja Jorma Kovasen Vaasan korput. Turun Yliopiston putkitieteellinen tiedekunta on päättänyt palkita eversti Suikkasen tästä urhoollisuudesta putkitieteen kunniatohtorin arvolla. Matti&Teppo vaikuttui myös eversti Suikkasen rohkeudesta ja päätti että vastedes "Mä joka päivä töitä teen" piisi lauletaan näin ripaus mannermaisuutta sanoituksessa: "Mä joka päivä hiirestän, joka ainoa aamu väijyyn käppäilen, sen kaiken teen mä siksi vain, because hiirestys on niin hemmetin mukavaa". 😺🤚

• Anonyymi
      UUSI

Kyseisessä osoitteessa on kylläkin ollut jo vuosia komean näköinen harjakattoinen talo eikö mikään tasakatto,

• Anonyymi
        UUSI

Se että taloon tehdään uusi katto ei poista sitä totuutta että, tämä talo oli täysin märkä ja homeessa lattiasta kattoon. Mitä luulet onko rakentaja purkanut kaiken ja jättänyt vain ruman keltaisen tiiliseinän? . Aivan, no eikö se olisi sitten vain kannattanut purkaa koko tönö.

• Anonyymi
        UUSI

Neljä vuotta sitten ainakin tasakattoonen, jos osaat käyttää Google maps, kesäkuulta 2025 uudet kuvat. Talo myyty joskus2017 tai 2018, taisi olla hetken kylmillään ns varastona. Miettikää tarkkaan jos tulee myyntiin näitä 70 luvun tasakatto taloja. Ne talot on kaikiltaosin riskirakenteita. En myöskään usko että kaikki pinnat purettu ja uusittu. Varmasti pinnat aukaisu, kuivattu ja desinfioitu mutta riittääkö se, en ottaisi sitä riskiä. Google maps kuvista kun katsoin niin näyttäisi siltä että koneellista ilmanvaihtoa ei ole laitettu.

• Anonyymi
      UUSI

Peruspilareita on itsellä ollut että piha nousee tieltä talolle 1-2cm metrillä,sokkeli siitä väh.40cm ylemmäs,hälytyskellojen soitava myös elle talossa ole portaita,eli on valesokkeli.70-80- luku ollut rakentajan kulta-aikaa ns. Aravalainojen ja velkakoron vähentämisoikeuden ansiosta.Velkakoron vähennysoikeuden palauttaminen ensiasunnossa nostaisi takuulla rakentamisteollisuutta lamasta ja sitäkautta toisi uskallusta rakentaa ja taloja,ilmainen vinkki Purralle,aina ei leikkaamalla tuu pultut oikean mittaisiksi.

• Anonyymi
        UUSI

Tuo aloittaja talo on jus sellainen että pyörällä voi ajaa sisälle, ei juurikaan kynnystä ja vesi kaataa taloon päin.. . Täällä pienessä kylässä kaikki tietää kuka tuon talon aikoinaan rakensi ja valvoi. Kuka sen osti 90 luvulla ja kuka kelle myi 10 luvulla. Olin minäkin siellä katsomassa tätä kun kymppitonnilla oli myynnissä. Ainoa oikea ratkaisu olisi ollut purkaa, tehdä alusta asti uusiksi, eli perustukset, kaadot salaojat kuntoon siihen päälle talo. T Rakennusmestari, Ylistaro.

• Anonyymi
      UUSI

Käsittääkseni niin rakentaja kuin myyjät on jo haudattu.

• Anonyymi
      UUSI

Olin itse tälläästä 70 luvun taloa ostamassa hyllykalliolta~2010 ja jokin siinä jäi mietityttämään olin jo antamassa tarjousta kun päässä jokin sanoi että Ei. Jälkeenpäin sain tietää että vaikka kuntokartoitus oli tehty, asunto oli laajasti homevaurioiden peitossa ja vielä sädesieni.

• Anonyymi
      UUSI

Monet puhuu täällä että maat olisi pitänyt vaihtaa, siis mikä juttu? Onko tuossa ollut joku korjaamo? Onko siellä valutettu öljyt maahan??? Kertokaa nyt joku!

• Anonyymi
        UUSI

No ei varsinaista korjaamoa. Kaivinkoneita korjattu ja tankkailtu ja huollettu. Voisin veikata että aika häjyssä kunnossa on tontti. Voisin laittaa hattuni pantiksi että runsaasti on polttoöljyä mäessä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      157
      5710
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      114
      5465
    3. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      46
      5067
    4. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      31
      3021
    5. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      25
      2521
    6. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      51
      2498
    7. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      43
      2190
    8. Noloa että kaipasin sinua

Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      23
      1920
    9. On niin vaikea olla lähelläsi

En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      15
      1661
    10. Minne sä aina välillä joudut

Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      10
      1622
    Aihe