Julkisten menojen leikkaus

Yhteiskunnan perusrakenteet infrastruktuuri siinä leikkaaminen syö hyvinvointia, terveydenhoidosta leikkaaminen ei tuo säästöjä.
Vanhuksia ei voi unohtaa, valtava määrä vanhuksia joiden keski-ikä kasvaa, hoidon tarve kasvaa. Vanhaan hyvään aikaan perheyhteisöön kuului noin kolme jopa neljä sukupolvea, siinä eli isovanhemmat lapset ja lapsenlapset, se toimi. Joissain maissa se toimii vieläkin, siinä hoidettiin lapset ja vanhukset.
Nyt puhutaan lapsien olisi otettava enemmän vastuuta vanhempiensa hoidossa ja sen kustannuksissa, minä en haluaisi olla taakkana ainoalle lapselleni.

https://yle.fi/a/74-20175994

Yhteiskuntamme talouden ja tuottavuuden rapautuminen, työssä käyville ei ole tarpeeksi työtä.
Työttömistä kolmasosa on työkyvyttömiä, kolmasosalla on suuria vaikeuksia työn saannilla, lopuilla jonkinlaiset mahdollisuudet työllistyä, vai onko ?

Mikä on tilanne kun jossain vaiheessa tulee kiivas talouden kasvu, se tulee varmasti onko meillä resursseja talouden kasvuun ja vaurastua, nyky tilanteessa kun tuottavuus on kehno tarvittaisiin työllisiä satojatuhansia lisää. Ukrainan sodan päättyminen muu muassa vaikuttaisi talouden elpymiseen meilläkin.

Yhteiskuntamme perustarpeita ajatellen tarvitsemme muutosta, on mahdoton ajatella että aina vaan leikattaisiin, keneltä ja mistä.
Tulevaisuutta ei saa unohtaa, ei voida elää pelkästään tätä hetkeä varten, Itsekkäät poliittiset päämärät saisi unohtaa.

68

319

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Pääasia onkin valtion menojen karsiminen, jotta lainaa ei tarvittaisi ottaa. Jos siihen oikeasti päästäisi, mutta pelkään pahoin, että sen varjolla tavoitellaan myös muuta, eli ajetaan rikkaiden etuja.

• Anonyymi

Pääasia on talouskasvu.

• Anonyymi

Nyt on leikattu ihan joka paikasta, olisi leikattava uudelleen vähemmän tärkeistä. Lopulta jokaista uudelleen, jos ei tule tarpeeksi talouskasvua on leikattava kolmannen kerran jokaisesta paikasta ja sitä rataa.

• Anonyymi

Mikään ei välttämättä mene kuten on suunnitellut mutta olen siitä huolimatta rakentanut tavoitteet.
      Olen säästänyt koko elämäni järkevästi rahaa käyttäen. Ei ole luxusta muttei mitään puutukaan. Olen saanut säästöön. Avustuksia en ole koskaan hakenut enkä tarvinnut vaikka en ole ollut hyväpalkkainen kuin ehkä viimeiset vuodet sitkeän omaehtoisen, työn ohessa opiskelun turvin.
      Satsaan siihen että lapset hoitavat minua ja aion käyttää siihen omia rahojani. Toivon saavani asua mahdollisimman kauan kotona ja elää käyttäen palveluita ja kuluttaen rahaani edelleen järkevästi. Uskon että lapseni ja lapsenlapseni suostuvat lähtemään kanssani tilaisuuksiin, ulos syömään, ulkoiluun, liikuntaan siltä osin kuin pystyn. Maksan kuljetukset, tarjoan liput, ateriat. Pulitan siivouksesta. Voin käyttää myös ulkopuolisia palveluita tarvittaessa, lääkäreitäkin jos yhteiskunta ei hoida. Tässä toivossa on turvallista elää.
      Olen tottunut muutamaan raskaaseen pettymykseen elämän varrella, otan senkin mahdollisuuden huomioon. Sydämestäni toivon etten tarvitsisi yhteiskunnan apua, eikä minun eloni takia kenenkään toisen tarvitse luopua avustuksistaan. Tämä riittää minulle ja on yhden ihmisen ponnistus yhteiskunnan hyväksi.

• Minulta saattaisi hävitä yksityiseeni jos olisin lapseni valvonnan alaisena, onnistuisi joten kuten samassa rakennuksessa jo olisi oma sisäänkäynti asuntooni. Lapsuudessa mummoni asui samassa rakennuksessa jossa oma sisäänkäynti.

• Pertikki kirjoitti:

Minulta saattaisi hävitä yksityiseeni jos olisin lapseni valvonnan alaisena, onnistuisi joten kuten samassa rakennuksessa jo olisi oma sisäänkäynti asuntooni. Lapsuudessa mummoni asui samassa rakennuksessa jossa oma sisäänkäynti.

Minun kohdallani tarvittaisiin muutto noin viidensadan kilometrin päähän jotta asuisin lähellä tytärtäni. Ja ainakin nyt tuntuu että se ei ole vaihtoehto.
        Riittää kun tytär organisoi minulle inhimilliset olosuhteet tänne missä ikäni olen asunut.

• Siili25 kirjoitti:

Minun kohdallani tarvittaisiin muutto noin viidensadan kilometrin päähän jotta asuisin lähellä tytärtäni. Ja ainakin nyt tuntuu että se ei ole vaihtoehto.
        Riittää kun tytär organisoi minulle inhimilliset olosuhteet tänne missä ikäni olen asunut.

Sata kilometriä tai tuhat kilometriä mitä eroa siinä kun joutuisi muuttamaan.

• Pertikki kirjoitti:

Sata kilometriä tai tuhat kilometriä mitä eroa siinä kun joutuisi muuttamaan.

On siinä. Kukapa nyt kotiseutunsa murteineen vanhoilla päivillään haluaisi jättää :).

• Siili25 kirjoitti:

On siinä. Kukapa nyt kotiseutunsa murteineen vanhoilla päivillään haluaisi jättää :).

No en minäkään haluaisi muuttaa Hyvinkäälle. Tyttärellä suunnitelma ostaa isohko asunto Ristiinasta, 20 kilometrin päähän Mikkelistä. Minä muuttaisin sinne talon vahdiksi, hän muuttaisi sinne joskus milloin joskus ?

Aina miettiessä kuinka jatkossa, lopulta päädyn en muuta mihinkään.

• Pertikki kirjoitti:

No en minäkään haluaisi muuttaa Hyvinkäälle. Tyttärellä suunnitelma ostaa isohko asunto Ristiinasta, 20 kilometrin päähän Mikkelistä. Minä muuttaisin sinne talon vahdiksi, hän muuttaisi sinne joskus milloin joskus ?

Aina miettiessä kuinka jatkossa, lopulta päädyn en muuta mihinkään.

Sinähän saisit kuitenkin olla kotiseuduillasi. Joskin alkuun sitten vissiin yksin isossa talossa. Olisihan siinä myöhempiä aikoja aatellen vanhuuden turvaa.

Minunkin lapseni asuu Hyvinkäällä.

• Siili25 kirjoitti:

Sinähän saisit kuitenkin olla kotiseuduillasi. Joskin alkuun sitten vissiin yksin isossa talossa. Olisihan siinä myöhempiä aikoja aatellen vanhuuden turvaa.

Minunkin lapseni asuu Hyvinkäällä.

Asuu Hyvinkäällä, Mikkelistä on 500 km Ouluun.

Tytär on tosiaan etsinyt etsinyt asuntoa ehtoo päiviä varten Ristiinasta, tää viimeinen kohde olisi paras, melkein kesämökki.

https://www.etuovi.com/kohde/80428423?haku=M2299131506

• Pertikki kirjoitti:

Asuu Hyvinkäällä, Mikkelistä on 500 km Ouluun.

Tytär on tosiaan etsinyt etsinyt asuntoa ehtoo päiviä varten Ristiinasta, tää viimeinen kohde olisi paras, melkein kesämökki.

https://www.etuovi.com/kohde/80428423?haku=M2299131506

Komialla paikalla Saimaan rannalla oma laituri/ venepaikkakin.

• Siili25 kirjoitti:

Komialla paikalla Saimaan rannalla oma laituri/ venepaikkakin.

Joo, terveysasema, apteekki ja kaupat sadan metrin säteellä.

• Pertikki kirjoitti:

Joo, terveysasema, apteekki ja kaupat sadan metrin säteellä.

No voiko enempää toivoa. Ei muuta kuin kaupantekoon ennen kuin joku muu ennättää :). Kalleimmat rempatkin vissiin tehty.

• Siili25 kirjoitti:

No voiko enempää toivoa. Ei muuta kuin kaupantekoon ennen kuin joku muu ennättää :). Kalleimmat rempatkin vissiin tehty.

Tyttären avo-mies ihastu tuohon koska saisi oman veneensä kotirantaan, tuohon vois ajatella männä, ovat tehneet tarjouksen sit näkee.
        En ole enää elossa viiden vuoden kuluttua jos tytär muuttaisi sinne.

• Pertikki kirjoitti:

Tyttären avo-mies ihastu tuohon koska saisi oman veneensä kotirantaan, tuohon vois ajatella männä, ovat tehneet tarjouksen sit näkee.
        En ole enää elossa viiden vuoden kuluttua jos tytär muuttaisi sinne.

Mistä tiedät elämäsi keston?

• Anonyymi
        UUSI
        Pertikki kirjoitti:

Minulta saattaisi hävitä yksityiseeni jos olisin lapseni valvonnan alaisena, onnistuisi joten kuten samassa rakennuksessa jo olisi oma sisäänkäynti asuntooni. Lapsuudessa mummoni asui samassa rakennuksessa jossa oma sisäänkäynti.

Minkä valvonnan? Ei ne minua valvo vaan tulevat kotoaan kun on sovittu. Ei tänne kukaan tule asumaan.

• Anonyymi

Emme globalisaatiossa ole enää kansallisvaltio enkä aio maksaa mankujien ja söhläreiden kuluja veroilla

• Anonyymi

Maksat veroja pelkästään sen perusteella että oleskelet Suomessa, halusit tai et. Ostoksistasi maksat arvolisäveroja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Maksat veroja pelkästään sen perusteella että oleskelet Suomessa, halusit tai et. Ostoksistasi maksat arvolisäveroja.

Vilttuako siinä niuhotat
        Suomessa voi monella tavalla säännellä verotustaan

• Anonyymi

Ei tarvitsisi leikata yhtään jos ei hallituksen toimien seurauksena olisi
      suurtyöttömyyttä, konkurssiaaltoa jne, vaan talouskasvua.
      Valtiolla pitää olla myös tuloja. Tulopuoli on unohtunut hallitukselta
      kokonaan. Verokertymä pienenee pienenemistään.
      Varmaankin tarkoituksella, että hallitus voi taas leikata ja siirtää yhteisiä
      varoja omille etupiireille.
      Leikkaaminen on äärioikeistohallituksen poliittisen ideologian toteuttamista.
      Hallitus tekee Suomesta "yövartijavaltiota", USA:ta.

Jopa kriisiaikana Marinin hallituksen aikana talous kasvoi ja työllisyys oli korkealla.
      Olisi silloin ollut mikä hallitus hyvänsä velkaa olisi ollut pakko ottaa
      niinkuin muittenkin EU-maitten.

• Anonyymi

Pitää leikata näistä syömäkuluista ja siirtää rahaa tuottavaan ja yhteiskuntaa kehittävään toimintaa. Suomen maantiet tehtiin melkein työttömyystöinä velkarahalla. Ne velat on maksettu ja yhteiskunta kehitty. Nyt on 20 vuotta tehty syömävelkaa

• Anonyymi

Osaamaton ja ahne hallitus on syypää kaikkeen, ettei raha riitä oikeisiin paikkoihin.
        Halitus syytää leikkaamaansa rahaa omille eturyhmilleen.
        Velkaa ei voi siksi lyhentää yhtään.

• Onko meillä varaa vaurastua, onko meillä resursseja siitä on kysymys talouskasvusta. Investoinnit vaatii rahaa, ilman sitä ei yritykset kasva jos se puuttuu, investointien lisäksi tarvitaan työvoimaa.
      Näissä olosuhteissa satatuhatta uutta työllistä ei riitä, sen verran on mahdollista työttömistä löytyä mutta toinen satatuhatta vaatisi apua maahanmuutosta.

• Anonyymi

Tuodaan sinulle tuhansien kilometrien päästä uima-, luku- ja kirjoitustaidoton somppailija 🤡pitämään sinusta huolta ja maksetaan veronmaksajien kukkarosta sille 10 000 euroa/kk että pysyt kuivissa vaipoissa. 🤡🤡🤡

• Anonyymi kirjoitti:

Tuodaan sinulle tuhansien kilometrien päästä uima-, luku- ja kirjoitustaidoton somppailija 🤡pitämään sinusta huolta ja maksetaan veronmaksajien kukkarosta sille 10 000 euroa/kk että pysyt kuivissa vaipoissa. 🤡🤡🤡

Riippuu yrittäjästä minkälaista osaajaa on hakemassa, kerran Kajaanista yritys haki heille sopivaa työvoimaa mistä päin maailmaa tahansa kun ammattitaitoa on.

• Anonyymi
        Pertikki kirjoitti:

Riippuu yrittäjästä minkälaista osaajaa on hakemassa, kerran Kajaanista yritys haki heille sopivaa työvoimaa mistä päin maailmaa tahansa kun ammattitaitoa on.

Somppuilijat on varattu savolaislummeihin

• Anonyymi kirjoitti:

Somppuilijat on varattu savolaislummeihin

Mitä enemmän vuosikymmenet kuluu sitä enemmän suhde väestössämme kääntyy maahanmuuttajien hyväksi, lopulta me Suomalaiset olemme vähemmistönä omassa maassamme toteaa tilasto.
        Tämän pelastaisi Suomalaisten syntyvyyden kasvu oikein kunnolla, maahanmuuttovastaiset hankkikaa elämä ja vaimot joista tulee synnytys koneita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ahkerien maahanmuuttajien veroilla saada maksetuksi persupummienkin tuet.

• Anonyymi

Ihan niin minäkään en haluaisi olla taakkana omille lapsilleni, vaikka yksi heistä kyllä tekee pyytämättä. Asioita mitä talon hoito vaatii, esim leikkaa nurmikot ja muuta sellaista mihin ei meikäläisen jakso riitä.
      Yhteiskunta muotoiltiin aikanaan niin että molemmat vanhemmat perheessä kävisivät töissä ,ja lapset tarhaan jo vauvana.työläiset kasvattivat hyväsesti kansan taloutta ja kunnalliskodeista alkoi ilmestymään erilaisia muunnoksia palvelu talot ja dementia asumisen jne . Tarkoitus oli että me jotka teimme työtä. Ja maksoimme veroja saisimme yhteis kunnan puolesta hoidon ja avun tarpeisiin koska olimme maksaneet veroja vuosikausia. Niin tehtiin yhteiskunta. Joka paperilla oli loistavaa luettavaa. , käytäntö tänään näyttää ettei nämä asiat toimi esim vanhusten kohdalla . Moni vanhus on turvaton tänään
      Hoitoa saa se joka on iso ääninen ja pienet hetket esim kodin avustajan tarhoilta karsitaan pois. Joku huutaa että on aikuisten lasten velvollisuus hoitaa vanhukset . Miten niin velvollisuus, aikuiset lapset ovat palkkatyössä , heillä on omat perheet. Konservatiiviset päättäjät eivät tajua ettei ole lasten velvollisuus mitenkään ruveta hoitajaksi. , koska nämä lapset ovat oikeutettuja elämään omilla ehdoillaan koska tekevät pitkää päivää työssään ja maksavat veroja . Harva heistä on edes hoitoalalla. Työssä. Siis vanhusten hoitoonkin on käytävä koulutus. .
      Niin että konservatiiviset tavat jäivät unholaan; sillon; jo 50 luvulla kun työnteko oli se tärkein, tarha lapset hoidettiin kodin ulkopuolella. Ja nyt sitten muka yhtä äkkiä lasten pitäisi olla jotenkin vastuussa vanhemmistaan. Kyllä he tekevät parhaansa silti vahenmpiensa hyväksi käyvät katsomassa jos aikaa on .
      Niin että kummallista kun nämä asiat hoituivat ennen kuten asiat oli suunniteltu , vaan ei tänään , jossain on iso vika kun aletaan muuttelemaan ihmisten elämää pakko keinoilla jotka aiheuttavat surua niin vanhuksille kun heidän jälkeläisilleenkin
      Jos karsittaisiin pois asioita joilla ei ole kun muutamille. Hyötyä ja ne joilla on verovähennyksiä se 20% saisivat maksaa saman veron kun muutkin .siis tasarvo on asia mistä tulee taistella ja ihmisten hyvinvointi pitäisi olla se asia joka katsotaan tärkeäksi .jokainen vanhus jolta kielletää ihmismäiset oikeudet tulee kalliiksi kun hoito äa ei saa tarvittaessa , vaan jonkun vaivan takia odotellaan jonossa vuosikausia kunnes mitöön ei enää ole tehtävissä

• Anonyymi

Tänä itsekkyyden aikakautena lapsilla ei katsota olevan velvollisuutta auttaa vanhempiaan, mutta nämä samaiset lapset tuovat kyllä omat lapsensa vanhempiensa hoidettaviksi. Onhan itsestään selvää, että se on isovanhempien velvollsuus!!!

• Anonyymi

Hyvinvointia kinuaville ei tarvitse enää antaa globalisaatiossa verorahaa, hakekoon rahansa matuilta ja alv veroista

Emme ole kansallisvaltio joten kinuajiin suhtaudutaan kuten kerjäläisiin yleensä, maksa alvisi pidäturpasinisijän tasolla

• Anonyymi

Onneksi meillä on ahkeria maahanmuuttajia, joitten veroilla saadaan
      maksetuksi kelapersujen tuet ja joita ilman esimerkiksi vanhushoiva
      ei pärjäisi ollenkaan.

• Anonyymi

On turha puhua, etteikö Suomessa lapset ja läheiset auttaisi vanhempiaan.

Selvitysten mukaan yli miljoona suomalaista auttaa säännöllisesti läheistään.
      Suomessa arvioidaan olevan noin 350 000 omaishoitotilannetta, joista 60 000
      on sitovia ja vaativia.

• Anonyymi

Älä anna kerjääjille veroina rahojasi
      Omiasi

Pane matu töihin ja jos ei mene niin ulos

Nauti matun maksamista veroista

• Anonyymi

Tämän ei pitänyt olla matu aloitus, kuka aiheuttaa eripuraa tahallaan, Persuillua oma osio politiikka Suomi24.

• Anonyymi

Matu tekee töitä, että kelapersunkin tuet saadaan maksettua.

• Anonyymi

Älä anna periksi ja verojen riistää itseäsi
      Älä suostu rahoittamaan lorvien elämää
      Jos lorvi anoo pane sitä töihin
      Kyllä sen suu tukkeutuu kun työt uhkaavat

• Anonyymi

Odotan että lapset hoitavat minua. Niin olisin itsekin tehnyt omille jos olisi töitä ollut lähempänä heitä, ei ollut, jonka vuoksi jouduin perustamaan perheeni 450 km:n päähän. Siunausta oli mukana. Työllistävä kunta oli niin hyvä että lasteni perheet asuvat täällä.
      En tarkoita mitään yhdessä asumista vaan sitä että käydään usein tarkistamassa tilanne, hoidetaan asioita, kuskataan kauppaan, lääkäriin, siivotaan, jne.
      Sisarukseni kyllä hoitivat vanhempani. Myös isäni ja äitini molemmat vanhemmat tulivat hoidetuksi omien lasten voimin, ei tarvinnut mennä kunnalliskotiin. Myös lasteni puolisot hoitavat omia vanhempiaan. Hekin asuvat lähellä.
      Toivon ettei tämä ketju koskaan katkea suvussamme. Mitä se iso kirja sanookaan, vanhempien pahat teot kostautuvat lapsille. Kai ne hyvätkin siunaantuvat, niin vakaasti uskon.

• Anonyymi
        UUSI

Monissa tapauksissa vanhukset ovat tulleet paremmin hoidettuna vanhusten asumisessa hoito laitoksissa se kun joku lapsi olisi hoidellut
        Niin rakennettiin yhteiskunta . Minä en ainakaan vaadi enkä odota että minun lapseni pitäisi hoidella minua, vaan ajatuskin että jos saisin muistisairauden; ja lasten pitäisi olla minsta vastuussa.
        Heillä on omat lapset ja perheet , lastensa harrastuksiin kuskailevat
        Sitten kun heidän lapsensa muuttavat kodista pois niin pitäisikö heidän mittaa uusi pesti hoitajana johon kummallakaan ei ehkä ole koulutusta edes .
        Olen ollut koko ikäni hoito alalla ja nähnyt monenlaisia tapauksia juuri näiden asioiden tienoilta . Joten itse en haluaisi lasteni olevan mitään hoitajia minulle , ainoastaan sen että käyvät kylässä kun on aikaa missä sitten asunkin joko palvelutalossa tai demtiatalossa . Olen maksanut veroja ja siten luulisi senkin olevan päivät selvä asia että saan tarvittaessa hoidon jota en odota omilta lapsiltani , vaikka osalla kyllä on sairaanhoitokoulutus.

• Anonyymi

Säästöjä soterahoihin, joista monessa kunnissa on pulaa. Nyt on järjestetty eläkeläisille kaikenlaista virikettä. On pari palkattua ohjaajaa vetämässä ilmaista puistojumppaa, uimakoulua, tilaisuuksia joissa joku luento terveellisestä elämästä tai kulttuuriesityksiä. Osallistujia esim. liikunnassa on 3-8 henkeä isossa kunnassa. Kulttuuritapahtumissa vähän enemmän. Sinne osallistuvat ne jotka muutenkin pitävät kunnostaan huolta, eivät ne jotka ennalta ehkäisevää hoitoa tarvitsisivat, liikuntaa vaativat ylipainoiset/verenpaine ja kolesterolipotilaat tai yksinäisyyttä potevat. Silloin palvelu ei tavoita oikeaa kohderyhmää ja on turha rahankulu.
      Sellaiset pois tykkänään ja se raha sairauksien hoitoon. Yli 80 suksisauvojen varassa pihassa linkuttava rouva kertoi että lääkärin mukaan on kielletty lähettämässä jalkakipujen takia tutkimuksiin, magneettikuvaukseen ja johonkin verenkiertotutkimukseen (?). Särkylääkettä vaan. Se on ehdottomasti väärä säästökohde.

• Anonyymi

Kallein toimenpide terveyskeskuksessa on lähete tutkimuksiin.
      Sen todelliseksi hinnaksi tulee aina vähintään tonni (1000 euroa).

• Anonyymi

Pitkällä juoksulla tutkimatta jättäminen tulee usein kalleimmaksi.

• Anonyymi

Monet hallituksen leikkauksista tulevat monella tavalla kalliiksi myöhemmin,
      mutta hallitus hakeekin vain nopeita voittoja etupiireilleen
      välittämättä vähääkään pitkäaikaisista vahingollisista seurauksista
      ihmisille ja koko yhteiskunnalle.

• Anonyymi
        UUSI

Otetaan pieni faktatieto tähän tyhjän huutamisen väliin: Marinin hallituksen aikana valtionvelan määrä kasvoi 59 prosentilla. Kyllä vain, aivan oikein luettu, valtionvelan määrä kasvoi 59 prosentilla neljässä vuodessa. Tähän ei sentään aivan näytä nykyhallitus pystyvän...
        Kaiken muun välttämättömämmän velanoton lisäksi Marinin hallitus jakoi koronapandemian varjolla yrityksille vastikkeetonta tukea noin 20 miljardilla, niin kauan kuin ne saivat ko. tukea, ne eivät niin kehdanneet tehdä irtisanomisia ja lomautuksia tai hakeutua konkurssiin mutta kun tuo sinänsä suuruusluokaltaan käsittämätön työllistämistuki loppui, alkoivat lomautukset, irtisanomiset ja konkurssit. Kaikki on seurausta pitemmän ajan trendistä jota Suomi käy läpi ja jota moni muukin valtio Euroopassa käy läpi kun se eurooppalainen tuote ei enää olekaan maailmalla kilpailukykyinen. Kiina tekee jopa laadullisesti Saksalaisten kanssa kilpailevaa tavaraa (esim. autoja) mutta pystyy myymään lopputuotteen puolta halvemmalla. Ja näin tapahtuu vaikka hallituksemme kokoonpano olisi ihan mikä tahansa ja vaikka meillä ei olisi ainuttakaan maahanmuuttajaa.
        No niin, huutajien vuoro huutaa päät punaisina kun pää ei loogista ajattelua osaa, huutoa hei hep nyt...

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Otetaan pieni faktatieto tähän tyhjän huutamisen väliin: Marinin hallituksen aikana valtionvelan määrä kasvoi 59 prosentilla. Kyllä vain, aivan oikein luettu, valtionvelan määrä kasvoi 59 prosentilla neljässä vuodessa. Tähän ei sentään aivan näytä nykyhallitus pystyvän...
        Kaiken muun välttämättömämmän velanoton lisäksi Marinin hallitus jakoi koronapandemian varjolla yrityksille vastikkeetonta tukea noin 20 miljardilla, niin kauan kuin ne saivat ko. tukea, ne eivät niin kehdanneet tehdä irtisanomisia ja lomautuksia tai hakeutua konkurssiin mutta kun tuo sinänsä suuruusluokaltaan käsittämätön työllistämistuki loppui, alkoivat lomautukset, irtisanomiset ja konkurssit. Kaikki on seurausta pitemmän ajan trendistä jota Suomi käy läpi ja jota moni muukin valtio Euroopassa käy läpi kun se eurooppalainen tuote ei enää olekaan maailmalla kilpailukykyinen. Kiina tekee jopa laadullisesti Saksalaisten kanssa kilpailevaa tavaraa (esim. autoja) mutta pystyy myymään lopputuotteen puolta halvemmalla. Ja näin tapahtuu vaikka hallituksemme kokoonpano olisi ihan mikä tahansa ja vaikka meillä ei olisi ainuttakaan maahanmuuttajaa.
        No niin, huutajien vuoro huutaa päät punaisina kun pää ei loogista ajattelua osaa, huutoa hei hep nyt...

"Kaiken muun välttämättömämmän velanoton lisäksi Marinin hallitus jakoi koronapandemian varjolla yrityksille vastikkeetonta tukea noin 20 miljardilla,"

Kokoomuksen vaatimuksesta hallitus otti velkaa yritystukia varten,
        jota jakoi Business Finland - ei hallitus.
        Business Finland on rikkaitten sossu.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Olisitko siis halunnut, että korona olisi jätetty hoitamatta ja yritysten olisi
        annettu kaatua ?

Orpokin vaati miljardien elvytyspakettia yrityksille, vaikka alkoi ennen äänestystä
        raukkamaisesti venkoilemaan ja Orpokin vaati satoja miljoonia rahaa koronan hoitoon.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Olisitko siis halunnut, että korona olisi jätetty hoitamatta ja yritysten olisi
        annettu kaatua ?

Orpokin vaati miljardien elvytyspakettia yrityksille, vaikka alkoi ennen äänestystä
        raukkamaisesti venkoilemaan ja Orpokin vaati satoja miljoonia rahaa koronan hoitoon.

Ammäbiletti kuin nytkin ja teki sadetanssin noin korona katosi

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

"Kaiken muun välttämättömämmän velanoton lisäksi Marinin hallitus jakoi koronapandemian varjolla yrityksille vastikkeetonta tukea noin 20 miljardilla,"

Kokoomuksen vaatimuksesta hallitus otti velkaa yritystukia varten,
        jota jakoi Business Finland - ei hallitus.
        Business Finland on rikkaitten sossu.

Ja se Business Finland saa rahansa mistä, eihän vain valtion kassasta, kas muutakaan mahdollisuutta kun ei ole. Ja Kokoomus ei oppositiossa ollessaan ollut päättämässä Marinin hallituksen aikana eduskunnan/hallituksen asioista, niistä päätti SDP- vetoinen hallitus, se myös päätti siitä rahanjaosta. Vasemmistosuuntautunut hallitus ei tietenkään tehnyt mitään Kokoomuksen toiveiden mukaan, ei kiusallakaan...sehän jo ennenkuulumatonta olisikin että hallitus alkaisi juosta opposition pillin mukaan...

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ja se Business Finland saa rahansa mistä, eihän vain valtion kassasta, kas muutakaan mahdollisuutta kun ei ole. Ja Kokoomus ei oppositiossa ollessaan ollut päättämässä Marinin hallituksen aikana eduskunnan/hallituksen asioista, niistä päätti SDP- vetoinen hallitus, se myös päätti siitä rahanjaosta. Vasemmistosuuntautunut hallitus ei tietenkään tehnyt mitään Kokoomuksen toiveiden mukaan, ei kiusallakaan...sehän jo ennenkuulumatonta olisikin että hallitus alkaisi juosta opposition pillin mukaan...

Orpo oppositiossa vaati miljardien eurojen tukipaketteja yrityksille korona-aikana
        Marinin hallitukselta ja sai.
        https://www.hs.fi/politiikka/art-2000006446762.html

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Marinin hallitus täytti kiitettävästi Orpon toiveita ja vaatimuksia. Velkaa otettiin
        yrityksien tukemiseen miljardeja ja niin piti ottaakin. Vai olisiko yritysten pitänyt antaa kaatua ?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Marinin hallitus täytti kiitettävästi Orpon toiveita ja vaatimuksia. Velkaa otettiin
        yrityksien tukemiseen miljardeja ja niin piti ottaakin. Vai olisiko yritysten pitänyt antaa kaatua ?

Ei valtio ole yritys, terve yritys pärjää ilman valtion tukemista. Miten taloutemme voisikaan olla kunnossa kun iso osa veroista käytetään luonnottomaan yritystukeen, kannattamattomat yritykset joutavat pois. Ensin ne saavat hulvattomat valtiontuet ja silti ne puljaavat konttorinsa jonnekin Caymansaarille eivätkä maksa edes veroja Suomeen, niitäkö sitten pitää avustaa loputtomiin??

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Marinin hallitus otti lainaa 40 - 42 miljardia, laskentavasta riippuen.
        Puolet summasta ensimmäisen 18 kk aikana.
        Oli hieman menoja, pandemia, energiakriisi, ym. ym.

OrpoPurran velkasaldo tulee olemaan ainakin 50 miljardia, ehkä jopa 60 miljardia.

Marinin hallituksen lainat olivat enimmäkseen halpakorkoisia, osa jopa nollakorolla.
        Pieni osa jopa miinuskorolla. Suomi ansaitsi ottamalla lainaa:))
        Mutta sitten tapahtui kummallisia asioita.... Lukekaa, lukekaa huolellisesti, ajatuksella.

https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/tommiviinikka/valtiovarainministerion-tunarit/

Kuka on nykyisin valtiovarainministeri.....???

• Anonyymi
      UUSI

Maa täytetään matuilla jolloin köyhyys leviää kuinkurjassa Karjalassa

• UUSI

Asioitten huonot puolet voi tunnustaa faktana, maailman sivu tiedetty ettei valittaminen auta, saatikka haukkuminen. Hau hau.

• Anonyymi
      UUSI

Talouspoliittinen keskustelu säästöihin, velkaantumisen torjuntaan.
      Kuinkas ollakaan kansalaiset eivät kuluta, tällä hetkellä tileillä on säästössä enemmän rahaa kuin koskaan, syynä usko tulevaisuuteen.

Kun kuluttajat käyttävät rahaa, yritykset kasvavat työllisyys paranee ja verotulot lisääntyvät.
      Talouskasvu ei synny pelkästään budjettikirjan tasapainosta, vaan ihmisten luottamuksesta ja kyvystä kuluttaa.

Pääministeri ja valtiovarainministeri onnistuneet vakuuttamaan ihmiset " tämä ei vetele ' nyt loppui velaksi eläminen, tuhlaaminen on loputtava "

Pertikki

• Anonyymi
      UUSI

Ghettoutuminen Suomessa. Islamisaatio ei ole hyvä juttu yhteiskunnan kehityksen kannalta. Mikäli emme tekidi mitään maahanmuuton kiristämiseksi, niin se on varmaa, että tänne syntyy varjoyhteiskuntia, jossa on sharia laki. Islamistit eivät välitä Suomen laista ja he hyväksikäyttävät räikeästi hyväkseen vihervasemmiston ja sen kaltaisten naiivisuutta

• UUSI

Aina sanonut ettei haitta maahanmuuttoa saa laskea maahamme, Suomi on sitoutunut kansainvälisiin sopimuksiin, EU:a taakan jakoon pakolaiskysymyksessä. Jos emme ota heitä vastaan voimme sen korvata rahallisesti kehitysavussa. Hallituksessa yritetään päästä irti vastuusta, ei kehitysapua, ja nolla toleranssi humanitääriseen maahanmuuttoon miksei hallitus irtaudu kansainvälisistä sopimuksista ja ilmoita sinne ' nyt se on sitten loppu niin loppuu tämä turha jauhanta.

Kotoutusta ei haluta enää jatkaa, ymmärretäänkö keitä kaikkia se koskee, jokainen joka muuttaa Suomeen joutuu kotoutumaan.

• Anonyymi
        UUSI
        Pertikki kirjoitti:

Aina sanonut ettei haitta maahanmuuttoa saa laskea maahamme, Suomi on sitoutunut kansainvälisiin sopimuksiin, EU:a taakan jakoon pakolaiskysymyksessä. Jos emme ota heitä vastaan voimme sen korvata rahallisesti kehitysavussa. Hallituksessa yritetään päästä irti vastuusta, ei kehitysapua, ja nolla toleranssi humanitääriseen maahanmuuttoon miksei hallitus irtaudu kansainvälisistä sopimuksista ja ilmoita sinne ' nyt se on sitten loppu niin loppuu tämä turha jauhanta.

Kotoutusta ei haluta enää jatkaa, ymmärretäänkö keitä kaikkia se koskee, jokainen joka muuttaa Suomeen joutuu kotoutumaan.

Aina ei kirjoita täällä ja politiikstakin se työnnettin EU:hun pois tieltä sen sanomisista tuskin kukan välittää Väyrysen tapaista menneen ajan pöhinää

• Anonyymi
        UUSI

Perusjen rasismi on pahinta Suomelle. Se myrkyttää ilmapiirin.

• Anonyymi
      UUSI

Naisille on pantava Suomessa hunnut ja pelit jotta väkivalta vähenee

Tampereen keskustassa ei ole turvallista käydä. Viikon sisällä kaksi puukkoiskua. Toinen Ratinassa ja toinen Keskustorilla.

Jälkimmäinen oli jonkinlainen kunniamurha lähestymiskiellon perusteella. Poliisin tiedotteen perusteella isku oli kohdistettu tiettyyn henkilöön

Tosiasia on, jos naiset käyttäisivät burkaa tai niqabia, kunniamurhat kodin ulkopuolella voitaisiin välttää

Hunnut käyttöön ja äkkiä

• Anonyymi
        UUSI

Persiakoille burkat. Ne on niin pirun rumia.

• Anonyymi
      UUSI

Aloitus ei koskenut maahanmuuttoa.

• Anonyymi
      UUSI

värilliset ottivat puukoin yhteen keskellä Tamperetta
      Tampere pysyi muslimivapaana pitempään sisämaan kaupunkina
      nyt se on polttopisteessä väkivallalle

• Anonyymi
        UUSI

Ja miten tämä liittyy sivun aiheeseen????

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ja miten tämä liittyy sivun aiheeseen????

värilliset nostavat julkisten menojen tuotot ja ovat savolaisaloittajan mielessä kansanvaihdossa niin kuin monin munkinjuntin

• Anonyymi
      UUSI

Vakuutusyhtiöiden, perintäfirmojen, ulkomaisten kaivos yritysten, ulkomaisten vakojjaa yritysten/kiinalaisten/venäläisten verotukset tulis nostaa 200%
      Noi paskafirmat syö suomalaista ostokykyä ryösttämällä Suomen kansalaise ja raiskaamalla Suomen luonnon.
      Kusetteja vakuutusyhtiöt/perintäfirmat toimivt vielä vilpillisesti Suomen lain turvissa ja kansanedustajien siunaukselle.
      Stoppi kusetus feikki firmoille!
      Eurooppalaiset pankit/vakuutuyhiöt ryöstäneet jo miljardeja eu-mailta..rahahana on suljettu muulaa paitsi Suomessa..tänne vaa kaikki kusettajat..pääseehä tääl kusettamal pääminiisterix/presidentiks..ota kiinni jos saat!

• Anonyymi
        UUSI

Ei käy minulla on iso ylipaino finanssiteollisuudessa Nordea Sampo Mandatum
        ja ne tuottavat pääosan salkkuryhmäni osingoista

jos tulle dippaus miettikää, mihin sijoitatte

ulkomaalaiset vievät rahanne globalisaatiossa jos istutte kiroamassa hallituksia
        ja vaatimassa köhille tukea elintason nostoon, sehän on ihan hukkaan heitettyä passivoivaa
        rahaa istuvat sillä ja nyssyttelevät jossain Stadin lähiössä ja syövät hanhenmaksaa tarjouksesta

sellainen ei tuota mitään keksintöjä tekoälystä eikä kvanttitietokoneista eikä ...

ulkomaalaiset eivät lakkaa imemästä Suomesta rahaa itselleen kirositte ja äänestätte miten tahansa

teidän on imettävä itse, ainoa mahdollisuus globalisaatiossa

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      232
      9706
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      121
      6662
    3. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      48
      6224
    4. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      79
      4737
    5. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      32
      4480
    6. Noloa että kaipasin sinua

Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      35
      3482
    7. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      59
      3170
    8. On niin vaikea olla lähelläsi

En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      28
      3045
    9. Minne sä aina välillä joudut

Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      25
      3028
    10. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      26
      3013
    Aihe