Yhteiskunnan perusrakenteet infrastruktuuri siinä leikkaaminen syö hyvinvointia, terveydenhoidosta leikkaaminen ei tuo säästöjä.
Vanhuksia ei voi unohtaa, valtava määrä vanhuksia joiden keski-ikä kasvaa, hoidon tarve kasvaa. Vanhaan hyvään aikaan perheyhteisöön kuului noin kolme jopa neljä sukupolvea, siinä eli isovanhemmat lapset ja lapsenlapset, se toimi. Joissain maissa se toimii vieläkin, siinä hoidettiin lapset ja vanhukset.
Nyt puhutaan lapsien olisi otettava enemmän vastuuta vanhempiensa hoidossa ja sen kustannuksissa, minä en haluaisi olla taakkana ainoalle lapselleni.
https://yle.fi/a/74-20175994
Yhteiskuntamme talouden ja tuottavuuden rapautuminen, työssä käyville ei ole tarpeeksi työtä.
Työttömistä kolmasosa on työkyvyttömiä, kolmasosalla on suuria vaikeuksia työn saannilla, lopuilla jonkinlaiset mahdollisuudet työllistyä, vai onko ?
Mikä on tilanne kun jossain vaiheessa tulee kiivas talouden kasvu, se tulee varmasti onko meillä resursseja talouden kasvuun ja vaurastua, nyky tilanteessa kun tuottavuus on kehno tarvittaisiin työllisiä satojatuhansia lisää. Ukrainan sodan päättyminen muu muassa vaikuttaisi talouden elpymiseen meilläkin.
Yhteiskuntamme perustarpeita ajatellen tarvitsemme muutosta, on mahdoton ajatella että aina vaan leikattaisiin, keneltä ja mistä.
Tulevaisuutta ei saa unohtaa, ei voida elää pelkästään tätä hetkeä varten, Itsekkäät poliittiset päämärät saisi unohtaa.
Julkisten menojen leikkaus
133
763
Vastaukset
- Anonyymi
Pääasia onkin valtion menojen karsiminen, jotta lainaa ei tarvittaisi ottaa. Jos siihen oikeasti päästäisi, mutta pelkään pahoin, että sen varjolla tavoitellaan myös muuta, eli ajetaan rikkaiden etuja.
- Anonyymi
Pääasia on talouskasvu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pääasia on talouskasvu.
Hallitus, eli virkamiehet eivät talouskasvua tee, vaan sen tekevät yritykset. Hallitus voi toki hommassa sitten avustaa tai haitata.
- Anonyymi
Nyt on leikattu ihan joka paikasta, olisi leikattava uudelleen vähemmän tärkeistä. Lopulta jokaista uudelleen, jos ei tule tarpeeksi talouskasvua on leikattava kolmannen kerran jokaisesta paikasta ja sitä rataa.
- Anonyymi
Mikään ei välttämättä mene kuten on suunnitellut mutta olen siitä huolimatta rakentanut tavoitteet.
Olen säästänyt koko elämäni järkevästi rahaa käyttäen. Ei ole luxusta muttei mitään puutukaan. Olen saanut säästöön. Avustuksia en ole koskaan hakenut enkä tarvinnut vaikka en ole ollut hyväpalkkainen kuin ehkä viimeiset vuodet sitkeän omaehtoisen, työn ohessa opiskelun turvin.
Satsaan siihen että lapset hoitavat minua ja aion käyttää siihen omia rahojani. Toivon saavani asua mahdollisimman kauan kotona ja elää käyttäen palveluita ja kuluttaen rahaani edelleen järkevästi. Uskon että lapseni ja lapsenlapseni suostuvat lähtemään kanssani tilaisuuksiin, ulos syömään, ulkoiluun, liikuntaan siltä osin kuin pystyn. Maksan kuljetukset, tarjoan liput, ateriat. Pulitan siivouksesta. Voin käyttää myös ulkopuolisia palveluita tarvittaessa, lääkäreitäkin jos yhteiskunta ei hoida. Tässä toivossa on turvallista elää.
Olen tottunut muutamaan raskaaseen pettymykseen elämän varrella, otan senkin mahdollisuuden huomioon. Sydämestäni toivon etten tarvitsisi yhteiskunnan apua, eikä minun eloni takia kenenkään toisen tarvitse luopua avustuksistaan. Tämä riittää minulle ja on yhden ihmisen ponnistus yhteiskunnan hyväksi.Minulta saattaisi hävitä yksityiseeni jos olisin lapseni valvonnan alaisena, onnistuisi joten kuten samassa rakennuksessa jo olisi oma sisäänkäynti asuntooni. Lapsuudessa mummoni asui samassa rakennuksessa jossa oma sisäänkäynti.
Pertikki kirjoitti:
Minulta saattaisi hävitä yksityiseeni jos olisin lapseni valvonnan alaisena, onnistuisi joten kuten samassa rakennuksessa jo olisi oma sisäänkäynti asuntooni. Lapsuudessa mummoni asui samassa rakennuksessa jossa oma sisäänkäynti.
Minun kohdallani tarvittaisiin muutto noin viidensadan kilometrin päähän jotta asuisin lähellä tytärtäni. Ja ainakin nyt tuntuu että se ei ole vaihtoehto.
Riittää kun tytär organisoi minulle inhimilliset olosuhteet tänne missä ikäni olen asunut.Siili25 kirjoitti:
Minun kohdallani tarvittaisiin muutto noin viidensadan kilometrin päähän jotta asuisin lähellä tytärtäni. Ja ainakin nyt tuntuu että se ei ole vaihtoehto.
Riittää kun tytär organisoi minulle inhimilliset olosuhteet tänne missä ikäni olen asunut.Sata kilometriä tai tuhat kilometriä mitä eroa siinä kun joutuisi muuttamaan.
Pertikki kirjoitti:
Sata kilometriä tai tuhat kilometriä mitä eroa siinä kun joutuisi muuttamaan.
On siinä. Kukapa nyt kotiseutunsa murteineen vanhoilla päivillään haluaisi jättää :).
Siili25 kirjoitti:
On siinä. Kukapa nyt kotiseutunsa murteineen vanhoilla päivillään haluaisi jättää :).
No en minäkään haluaisi muuttaa Hyvinkäälle. Tyttärellä suunnitelma ostaa isohko asunto Ristiinasta, 20 kilometrin päähän Mikkelistä. Minä muuttaisin sinne talon vahdiksi, hän muuttaisi sinne joskus milloin joskus ?
Aina miettiessä kuinka jatkossa, lopulta päädyn en muuta mihinkään.Pertikki kirjoitti:
No en minäkään haluaisi muuttaa Hyvinkäälle. Tyttärellä suunnitelma ostaa isohko asunto Ristiinasta, 20 kilometrin päähän Mikkelistä. Minä muuttaisin sinne talon vahdiksi, hän muuttaisi sinne joskus milloin joskus ?
Aina miettiessä kuinka jatkossa, lopulta päädyn en muuta mihinkään.Sinähän saisit kuitenkin olla kotiseuduillasi. Joskin alkuun sitten vissiin yksin isossa talossa. Olisihan siinä myöhempiä aikoja aatellen vanhuuden turvaa.
Minunkin lapseni asuu Hyvinkäällä.Siili25 kirjoitti:
Sinähän saisit kuitenkin olla kotiseuduillasi. Joskin alkuun sitten vissiin yksin isossa talossa. Olisihan siinä myöhempiä aikoja aatellen vanhuuden turvaa.
Minunkin lapseni asuu Hyvinkäällä.Asuu Hyvinkäällä, Mikkelistä on 500 km Ouluun.
Tytär on tosiaan etsinyt etsinyt asuntoa ehtoo päiviä varten Ristiinasta, tää viimeinen kohde olisi paras, melkein kesämökki.
https://www.etuovi.com/kohde/80428423?haku=M2299131506Pertikki kirjoitti:
Asuu Hyvinkäällä, Mikkelistä on 500 km Ouluun.
Tytär on tosiaan etsinyt etsinyt asuntoa ehtoo päiviä varten Ristiinasta, tää viimeinen kohde olisi paras, melkein kesämökki.
https://www.etuovi.com/kohde/80428423?haku=M2299131506Komialla paikalla Saimaan rannalla oma laituri/ venepaikkakin.
Siili25 kirjoitti:
Komialla paikalla Saimaan rannalla oma laituri/ venepaikkakin.
Joo, terveysasema, apteekki ja kaupat sadan metrin säteellä.
Pertikki kirjoitti:
Joo, terveysasema, apteekki ja kaupat sadan metrin säteellä.
No voiko enempää toivoa. Ei muuta kuin kaupantekoon ennen kuin joku muu ennättää :). Kalleimmat rempatkin vissiin tehty.
Siili25 kirjoitti:
No voiko enempää toivoa. Ei muuta kuin kaupantekoon ennen kuin joku muu ennättää :). Kalleimmat rempatkin vissiin tehty.
Tyttären avo-mies ihastu tuohon koska saisi oman veneensä kotirantaan, tuohon vois ajatella männä, ovat tehneet tarjouksen sit näkee.
En ole enää elossa viiden vuoden kuluttua jos tytär muuttaisi sinne.Pertikki kirjoitti:
Tyttären avo-mies ihastu tuohon koska saisi oman veneensä kotirantaan, tuohon vois ajatella männä, ovat tehneet tarjouksen sit näkee.
En ole enää elossa viiden vuoden kuluttua jos tytär muuttaisi sinne.Mistä tiedät elämäsi keston?
- Anonyymi
Pertikki kirjoitti:
Minulta saattaisi hävitä yksityiseeni jos olisin lapseni valvonnan alaisena, onnistuisi joten kuten samassa rakennuksessa jo olisi oma sisäänkäynti asuntooni. Lapsuudessa mummoni asui samassa rakennuksessa jossa oma sisäänkäynti.
Minkä valvonnan? Ei ne minua valvo vaan tulevat kotoaan kun on sovittu. Ei tänne kukaan tule asumaan.
- Anonyymi
Emme globalisaatiossa ole enää kansallisvaltio enkä aio maksaa mankujien ja söhläreiden kuluja veroilla
- Anonyymi
Maksat veroja pelkästään sen perusteella että oleskelet Suomessa, halusit tai et. Ostoksistasi maksat arvolisäveroja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maksat veroja pelkästään sen perusteella että oleskelet Suomessa, halusit tai et. Ostoksistasi maksat arvolisäveroja.
Vilttuako siinä niuhotat
Suomessa voi monella tavalla säännellä verotustaan - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vilttuako siinä niuhotat
Suomessa voi monella tavalla säännellä verotustaanVoi toki. Verovaroilla yhteiskuntaa pääosin pyöritetään. Jos rahat eivät riitä, niin veroja pitää nostaa, ottaa lisää lainaa, tai karsia palveluja.
- Anonyymi
Ei tarvitsisi leikata yhtään jos ei hallituksen toimien seurauksena olisi
suurtyöttömyyttä, konkurssiaaltoa jne, vaan talouskasvua.
Valtiolla pitää olla myös tuloja. Tulopuoli on unohtunut hallitukselta
kokonaan. Verokertymä pienenee pienenemistään.
Varmaankin tarkoituksella, että hallitus voi taas leikata ja siirtää yhteisiä
varoja omille etupiireille.
Leikkaaminen on äärioikeistohallituksen poliittisen ideologian toteuttamista.
Hallitus tekee Suomesta "yövartijavaltiota", USA:ta.
Jopa kriisiaikana Marinin hallituksen aikana talous kasvoi ja työllisyys oli korkealla.
Olisi silloin ollut mikä hallitus hyvänsä velkaa olisi ollut pakko ottaa
niinkuin muittenkin EU-maitten. - Anonyymi
Pitää leikata näistä syömäkuluista ja siirtää rahaa tuottavaan ja yhteiskuntaa kehittävään toimintaa. Suomen maantiet tehtiin melkein työttömyystöinä velkarahalla. Ne velat on maksettu ja yhteiskunta kehitty. Nyt on 20 vuotta tehty syömävelkaa
- Anonyymi
Osaamaton ja ahne hallitus on syypää kaikkeen, ettei raha riitä oikeisiin paikkoihin.
Halitus syytää leikkaamaansa rahaa omille eturyhmilleen.
Velkaa ei voi siksi lyhentää yhtään.
Onko meillä varaa vaurastua, onko meillä resursseja siitä on kysymys talouskasvusta. Investoinnit vaatii rahaa, ilman sitä ei yritykset kasva jos se puuttuu, investointien lisäksi tarvitaan työvoimaa.
Näissä olosuhteissa satatuhatta uutta työllistä ei riitä, sen verran on mahdollista työttömistä löytyä mutta toinen satatuhatta vaatisi apua maahanmuutosta.Riippuu yrittäjästä minkälaista osaajaa on hakemassa, kerran Kajaanista yritys haki heille sopivaa työvoimaa mistä päin maailmaa tahansa kun ammattitaitoa on.
Mitä enemmän vuosikymmenet kuluu sitä enemmän suhde väestössämme kääntyy maahanmuuttajien hyväksi, lopulta me Suomalaiset olemme vähemmistönä omassa maassamme toteaa tilasto.
Tämän pelastaisi Suomalaisten syntyvyyden kasvu oikein kunnolla, maahanmuuttovastaiset hankkikaa elämä ja vaimot joista tulee synnytys koneita.- Anonyymi
Ahkerien maahanmuuttajien veroilla saada maksetuksi persupummienkin tuet.
- Anonyymi
Ihan niin minäkään en haluaisi olla taakkana omille lapsilleni, vaikka yksi heistä kyllä tekee pyytämättä. Asioita mitä talon hoito vaatii, esim leikkaa nurmikot ja muuta sellaista mihin ei meikäläisen jakso riitä.
Yhteiskunta muotoiltiin aikanaan niin että molemmat vanhemmat perheessä kävisivät töissä ,ja lapset tarhaan jo vauvana.työläiset kasvattivat hyväsesti kansan taloutta ja kunnalliskodeista alkoi ilmestymään erilaisia muunnoksia palvelu talot ja dementia asumisen jne . Tarkoitus oli että me jotka teimme työtä. Ja maksoimme veroja saisimme yhteis kunnan puolesta hoidon ja avun tarpeisiin koska olimme maksaneet veroja vuosikausia. Niin tehtiin yhteiskunta. Joka paperilla oli loistavaa luettavaa. , käytäntö tänään näyttää ettei nämä asiat toimi esim vanhusten kohdalla . Moni vanhus on turvaton tänään
Hoitoa saa se joka on iso ääninen ja pienet hetket esim kodin avustajan tarhoilta karsitaan pois. Joku huutaa että on aikuisten lasten velvollisuus hoitaa vanhukset . Miten niin velvollisuus, aikuiset lapset ovat palkkatyössä , heillä on omat perheet. Konservatiiviset päättäjät eivät tajua ettei ole lasten velvollisuus mitenkään ruveta hoitajaksi. , koska nämä lapset ovat oikeutettuja elämään omilla ehdoillaan koska tekevät pitkää päivää työssään ja maksavat veroja . Harva heistä on edes hoitoalalla. Työssä. Siis vanhusten hoitoonkin on käytävä koulutus. .
Niin että konservatiiviset tavat jäivät unholaan; sillon; jo 50 luvulla kun työnteko oli se tärkein, tarha lapset hoidettiin kodin ulkopuolella. Ja nyt sitten muka yhtä äkkiä lasten pitäisi olla jotenkin vastuussa vanhemmistaan. Kyllä he tekevät parhaansa silti vahenmpiensa hyväksi käyvät katsomassa jos aikaa on .
Niin että kummallista kun nämä asiat hoituivat ennen kuten asiat oli suunniteltu , vaan ei tänään , jossain on iso vika kun aletaan muuttelemaan ihmisten elämää pakko keinoilla jotka aiheuttavat surua niin vanhuksille kun heidän jälkeläisilleenkin
Jos karsittaisiin pois asioita joilla ei ole kun muutamille. Hyötyä ja ne joilla on verovähennyksiä se 20% saisivat maksaa saman veron kun muutkin .siis tasarvo on asia mistä tulee taistella ja ihmisten hyvinvointi pitäisi olla se asia joka katsotaan tärkeäksi .jokainen vanhus jolta kielletää ihmismäiset oikeudet tulee kalliiksi kun hoito äa ei saa tarvittaessa , vaan jonkun vaivan takia odotellaan jonossa vuosikausia kunnes mitöön ei enää ole tehtävissä- Anonyymi
Tänä itsekkyyden aikakautena lapsilla ei katsota olevan velvollisuutta auttaa vanhempiaan, mutta nämä samaiset lapset tuovat kyllä omat lapsensa vanhempiensa hoidettaviksi. Onhan itsestään selvää, että se on isovanhempien velvollsuus!!!
- Anonyymi
Hyvinvointia kinuaville ei tarvitse enää antaa globalisaatiossa verorahaa, hakekoon rahansa matuilta ja alv veroista
Emme ole kansallisvaltio joten kinuajiin suhtaudutaan kuten kerjäläisiin yleensä, maksa alvisi pidäturpasinisijän tasolla - Anonyymi
Onneksi meillä on ahkeria maahanmuuttajia, joitten veroilla saadaan
maksetuksi kelapersujen tuet ja joita ilman esimerkiksi vanhushoiva
ei pärjäisi ollenkaan. - Anonyymi
On turha puhua, etteikö Suomessa lapset ja läheiset auttaisi vanhempiaan.
Selvitysten mukaan yli miljoona suomalaista auttaa säännöllisesti läheistään.
Suomessa arvioidaan olevan noin 350 000 omaishoitotilannetta, joista 60 000
on sitovia ja vaativia. - Anonyymi
Älä anna kerjääjille veroina rahojasi
Omiasi
Pane matu töihin ja jos ei mene niin ulos
Nauti matun maksamista veroista- Anonyymi
Tämän ei pitänyt olla matu aloitus, kuka aiheuttaa eripuraa tahallaan, Persuillua oma osio politiikka Suomi24.
- Anonyymi
Matu tekee töitä, että kelapersunkin tuet saadaan maksettua.
- Anonyymi
Älä anna periksi ja verojen riistää itseäsi
Älä suostu rahoittamaan lorvien elämää
Jos lorvi anoo pane sitä töihin
Kyllä sen suu tukkeutuu kun työt uhkaavat - Anonyymi
Odotan että lapset hoitavat minua. Niin olisin itsekin tehnyt omille jos olisi töitä ollut lähempänä heitä, ei ollut, jonka vuoksi jouduin perustamaan perheeni 450 km:n päähän. Siunausta oli mukana. Työllistävä kunta oli niin hyvä että lasteni perheet asuvat täällä.
En tarkoita mitään yhdessä asumista vaan sitä että käydään usein tarkistamassa tilanne, hoidetaan asioita, kuskataan kauppaan, lääkäriin, siivotaan, jne.
Sisarukseni kyllä hoitivat vanhempani. Myös isäni ja äitini molemmat vanhemmat tulivat hoidetuksi omien lasten voimin, ei tarvinnut mennä kunnalliskotiin. Myös lasteni puolisot hoitavat omia vanhempiaan. Hekin asuvat lähellä.
Toivon ettei tämä ketju koskaan katkea suvussamme. Mitä se iso kirja sanookaan, vanhempien pahat teot kostautuvat lapsille. Kai ne hyvätkin siunaantuvat, niin vakaasti uskon.- Anonyymi
Monissa tapauksissa vanhukset ovat tulleet paremmin hoidettuna vanhusten asumisessa hoito laitoksissa se kun joku lapsi olisi hoidellut
Niin rakennettiin yhteiskunta . Minä en ainakaan vaadi enkä odota että minun lapseni pitäisi hoidella minua, vaan ajatuskin että jos saisin muistisairauden; ja lasten pitäisi olla minsta vastuussa.
Heillä on omat lapset ja perheet , lastensa harrastuksiin kuskailevat
Sitten kun heidän lapsensa muuttavat kodista pois niin pitäisikö heidän mittaa uusi pesti hoitajana johon kummallakaan ei ehkä ole koulutusta edes .
Olen ollut koko ikäni hoito alalla ja nähnyt monenlaisia tapauksia juuri näiden asioiden tienoilta . Joten itse en haluaisi lasteni olevan mitään hoitajia minulle , ainoastaan sen että käyvät kylässä kun on aikaa missä sitten asunkin joko palvelutalossa tai demtiatalossa . Olen maksanut veroja ja siten luulisi senkin olevan päivät selvä asia että saan tarvittaessa hoidon jota en odota omilta lapsiltani , vaikka osalla kyllä on sairaanhoitokoulutus.
- Anonyymi
Säästöjä soterahoihin, joista monessa kunnissa on pulaa. Nyt on järjestetty eläkeläisille kaikenlaista virikettä. On pari palkattua ohjaajaa vetämässä ilmaista puistojumppaa, uimakoulua, tilaisuuksia joissa joku luento terveellisestä elämästä tai kulttuuriesityksiä. Osallistujia esim. liikunnassa on 3-8 henkeä isossa kunnassa. Kulttuuritapahtumissa vähän enemmän. Sinne osallistuvat ne jotka muutenkin pitävät kunnostaan huolta, eivät ne jotka ennalta ehkäisevää hoitoa tarvitsisivat, liikuntaa vaativat ylipainoiset/verenpaine ja kolesterolipotilaat tai yksinäisyyttä potevat. Silloin palvelu ei tavoita oikeaa kohderyhmää ja on turha rahankulu.
Sellaiset pois tykkänään ja se raha sairauksien hoitoon. Yli 80 suksisauvojen varassa pihassa linkuttava rouva kertoi että lääkärin mukaan on kielletty lähettämässä jalkakipujen takia tutkimuksiin, magneettikuvaukseen ja johonkin verenkiertotutkimukseen (?). Särkylääkettä vaan. Se on ehdottomasti väärä säästökohde. - Anonyymi
Kallein toimenpide terveyskeskuksessa on lähete tutkimuksiin.
Sen todelliseksi hinnaksi tulee aina vähintään tonni (1000 euroa). - Anonyymi
Pitkällä juoksulla tutkimatta jättäminen tulee usein kalleimmaksi.
- Anonyymi
Monet hallituksen leikkauksista tulevat monella tavalla kalliiksi myöhemmin,
mutta hallitus hakeekin vain nopeita voittoja etupiireilleen
välittämättä vähääkään pitkäaikaisista vahingollisista seurauksista
ihmisille ja koko yhteiskunnalle.- Anonyymi
Otetaan pieni faktatieto tähän tyhjän huutamisen väliin: Marinin hallituksen aikana valtionvelan määrä kasvoi 59 prosentilla. Kyllä vain, aivan oikein luettu, valtionvelan määrä kasvoi 59 prosentilla neljässä vuodessa. Tähän ei sentään aivan näytä nykyhallitus pystyvän...
Kaiken muun välttämättömämmän velanoton lisäksi Marinin hallitus jakoi koronapandemian varjolla yrityksille vastikkeetonta tukea noin 20 miljardilla, niin kauan kuin ne saivat ko. tukea, ne eivät niin kehdanneet tehdä irtisanomisia ja lomautuksia tai hakeutua konkurssiin mutta kun tuo sinänsä suuruusluokaltaan käsittämätön työllistämistuki loppui, alkoivat lomautukset, irtisanomiset ja konkurssit. Kaikki on seurausta pitemmän ajan trendistä jota Suomi käy läpi ja jota moni muukin valtio Euroopassa käy läpi kun se eurooppalainen tuote ei enää olekaan maailmalla kilpailukykyinen. Kiina tekee jopa laadullisesti Saksalaisten kanssa kilpailevaa tavaraa (esim. autoja) mutta pystyy myymään lopputuotteen puolta halvemmalla. Ja näin tapahtuu vaikka hallituksemme kokoonpano olisi ihan mikä tahansa ja vaikka meillä ei olisi ainuttakaan maahanmuuttajaa.
No niin, huutajien vuoro huutaa päät punaisina kun pää ei loogista ajattelua osaa, huutoa hei hep nyt... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Otetaan pieni faktatieto tähän tyhjän huutamisen väliin: Marinin hallituksen aikana valtionvelan määrä kasvoi 59 prosentilla. Kyllä vain, aivan oikein luettu, valtionvelan määrä kasvoi 59 prosentilla neljässä vuodessa. Tähän ei sentään aivan näytä nykyhallitus pystyvän...
Kaiken muun välttämättömämmän velanoton lisäksi Marinin hallitus jakoi koronapandemian varjolla yrityksille vastikkeetonta tukea noin 20 miljardilla, niin kauan kuin ne saivat ko. tukea, ne eivät niin kehdanneet tehdä irtisanomisia ja lomautuksia tai hakeutua konkurssiin mutta kun tuo sinänsä suuruusluokaltaan käsittämätön työllistämistuki loppui, alkoivat lomautukset, irtisanomiset ja konkurssit. Kaikki on seurausta pitemmän ajan trendistä jota Suomi käy läpi ja jota moni muukin valtio Euroopassa käy läpi kun se eurooppalainen tuote ei enää olekaan maailmalla kilpailukykyinen. Kiina tekee jopa laadullisesti Saksalaisten kanssa kilpailevaa tavaraa (esim. autoja) mutta pystyy myymään lopputuotteen puolta halvemmalla. Ja näin tapahtuu vaikka hallituksemme kokoonpano olisi ihan mikä tahansa ja vaikka meillä ei olisi ainuttakaan maahanmuuttajaa.
No niin, huutajien vuoro huutaa päät punaisina kun pää ei loogista ajattelua osaa, huutoa hei hep nyt..."Kaiken muun välttämättömämmän velanoton lisäksi Marinin hallitus jakoi koronapandemian varjolla yrityksille vastikkeetonta tukea noin 20 miljardilla,"
Kokoomuksen vaatimuksesta hallitus otti velkaa yritystukia varten,
jota jakoi Business Finland - ei hallitus.
Business Finland on rikkaitten sossu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No niin, huutajien vuoro huutaa päät punaisina kun pää ei loogista ajattelua osaa, huutoa hei hep nyt...Olisitko siis halunnut, että korona olisi jätetty hoitamatta ja yritysten olisi
annettu kaatua ?
Orpokin vaati miljardien elvytyspakettia yrityksille, vaikka alkoi ennen äänestystä
raukkamaisesti venkoilemaan ja Orpokin vaati satoja miljoonia rahaa koronan hoitoon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisitko siis halunnut, että korona olisi jätetty hoitamatta ja yritysten olisi
annettu kaatua ?
Orpokin vaati miljardien elvytyspakettia yrityksille, vaikka alkoi ennen äänestystä
raukkamaisesti venkoilemaan ja Orpokin vaati satoja miljoonia rahaa koronan hoitoon.Ammäbiletti kuin nytkin ja teki sadetanssin noin korona katosi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kaiken muun välttämättömämmän velanoton lisäksi Marinin hallitus jakoi koronapandemian varjolla yrityksille vastikkeetonta tukea noin 20 miljardilla,"
Kokoomuksen vaatimuksesta hallitus otti velkaa yritystukia varten,
jota jakoi Business Finland - ei hallitus.
Business Finland on rikkaitten sossu.Ja se Business Finland saa rahansa mistä, eihän vain valtion kassasta, kas muutakaan mahdollisuutta kun ei ole. Ja Kokoomus ei oppositiossa ollessaan ollut päättämässä Marinin hallituksen aikana eduskunnan/hallituksen asioista, niistä päätti SDP- vetoinen hallitus, se myös päätti siitä rahanjaosta. Vasemmistosuuntautunut hallitus ei tietenkään tehnyt mitään Kokoomuksen toiveiden mukaan, ei kiusallakaan...sehän jo ennenkuulumatonta olisikin että hallitus alkaisi juosta opposition pillin mukaan...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja se Business Finland saa rahansa mistä, eihän vain valtion kassasta, kas muutakaan mahdollisuutta kun ei ole. Ja Kokoomus ei oppositiossa ollessaan ollut päättämässä Marinin hallituksen aikana eduskunnan/hallituksen asioista, niistä päätti SDP- vetoinen hallitus, se myös päätti siitä rahanjaosta. Vasemmistosuuntautunut hallitus ei tietenkään tehnyt mitään Kokoomuksen toiveiden mukaan, ei kiusallakaan...sehän jo ennenkuulumatonta olisikin että hallitus alkaisi juosta opposition pillin mukaan...
Orpo oppositiossa vaati miljardien eurojen tukipaketteja yrityksille korona-aikana
Marinin hallitukselta ja sai.
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000006446762.html - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja se Business Finland saa rahansa mistä, eihän vain valtion kassasta, kas muutakaan mahdollisuutta kun ei ole. Ja Kokoomus ei oppositiossa ollessaan ollut päättämässä Marinin hallituksen aikana eduskunnan/hallituksen asioista, niistä päätti SDP- vetoinen hallitus, se myös päätti siitä rahanjaosta. Vasemmistosuuntautunut hallitus ei tietenkään tehnyt mitään Kokoomuksen toiveiden mukaan, ei kiusallakaan...sehän jo ennenkuulumatonta olisikin että hallitus alkaisi juosta opposition pillin mukaan...
Marinin hallitus täytti kiitettävästi Orpon toiveita ja vaatimuksia. Velkaa otettiin
yrityksien tukemiseen miljardeja ja niin piti ottaakin. Vai olisiko yritysten pitänyt antaa kaatua ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Marinin hallitus täytti kiitettävästi Orpon toiveita ja vaatimuksia. Velkaa otettiin
yrityksien tukemiseen miljardeja ja niin piti ottaakin. Vai olisiko yritysten pitänyt antaa kaatua ?Ei valtio ole yritys, terve yritys pärjää ilman valtion tukemista. Miten taloutemme voisikaan olla kunnossa kun iso osa veroista käytetään luonnottomaan yritystukeen, kannattamattomat yritykset joutavat pois. Ensin ne saavat hulvattomat valtiontuet ja silti ne puljaavat konttorinsa jonnekin Caymansaarille eivätkä maksa edes veroja Suomeen, niitäkö sitten pitää avustaa loputtomiin??
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No niin, huutajien vuoro huutaa päät punaisina kun pää ei loogista ajattelua osaa, huutoa hei hep nyt...Marinin hallitus otti lainaa 40 - 42 miljardia, laskentavasta riippuen.
Puolet summasta ensimmäisen 18 kk aikana.
Oli hieman menoja, pandemia, energiakriisi, ym. ym.
OrpoPurran velkasaldo tulee olemaan ainakin 50 miljardia, ehkä jopa 60 miljardia.
Marinin hallituksen lainat olivat enimmäkseen halpakorkoisia, osa jopa nollakorolla.
Pieni osa jopa miinuskorolla. Suomi ansaitsi ottamalla lainaa:))
Mutta sitten tapahtui kummallisia asioita.... Lukekaa, lukekaa huolellisesti, ajatuksella.
https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/tommiviinikka/valtiovarainministerion-tunarit/
Kuka on nykyisin valtiovarainministeri.....??? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Marinin hallitus otti lainaa 40 - 42 miljardia, laskentavasta riippuen.
Puolet summasta ensimmäisen 18 kk aikana.
Oli hieman menoja, pandemia, energiakriisi, ym. ym.
OrpoPurran velkasaldo tulee olemaan ainakin 50 miljardia, ehkä jopa 60 miljardia.
Marinin hallituksen lainat olivat enimmäkseen halpakorkoisia, osa jopa nollakorolla.
Pieni osa jopa miinuskorolla. Suomi ansaitsi ottamalla lainaa:))
Mutta sitten tapahtui kummallisia asioita.... Lukekaa, lukekaa huolellisesti, ajatuksella.
https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/tommiviinikka/valtiovarainministerion-tunarit/
Kuka on nykyisin valtiovarainministeri.....???Myös valtionvelkojen korot elävät ja ne nollakorot ovat ehtineet nousta jo moneen kertaan. ja mitä enemmän on velkaa, sitä todennäköisimmin uusien lainojen korot ovat yhä korkeammat. Miksi siis Marininkin hallitus halusi tarpeettomasti lisätä valtion velkaa..? Se 20 miljardia oli päätön summa jotta sen turvin muutama työpaikka saatiin vuoden- pari pitempään pysymään, nythän ne ovat joka tapauksessa nimittäin entisiä työpaikkoja...
Ei se oikein valtiontaloutta pidä kunnossa jos valtio ryhtyy yritysten duunarien palkanmaksajaksi!
- Anonyymi
Maa täytetään matuilla jolloin köyhyys leviää kuinkurjassa Karjalassa
Asioitten huonot puolet voi tunnustaa faktana, maailman sivu tiedetty ettei valittaminen auta, saatikka haukkuminen. Hau hau.
- Anonyymi
Talouspoliittinen keskustelu säästöihin, velkaantumisen torjuntaan.
Kuinkas ollakaan kansalaiset eivät kuluta, tällä hetkellä tileillä on säästössä enemmän rahaa kuin koskaan, syynä usko tulevaisuuteen.
Kun kuluttajat käyttävät rahaa, yritykset kasvavat työllisyys paranee ja verotulot lisääntyvät.
Talouskasvu ei synny pelkästään budjettikirjan tasapainosta, vaan ihmisten luottamuksesta ja kyvystä kuluttaa.
Pääministeri ja valtiovarainministeri onnistuneet vakuuttamaan ihmiset " tämä ei vetele ' nyt loppui velaksi eläminen, tuhlaaminen on loputtava "
Pertikki - Anonyymi
Ghettoutuminen Suomessa. Islamisaatio ei ole hyvä juttu yhteiskunnan kehityksen kannalta. Mikäli emme tekidi mitään maahanmuuton kiristämiseksi, niin se on varmaa, että tänne syntyy varjoyhteiskuntia, jossa on sharia laki. Islamistit eivät välitä Suomen laista ja he hyväksikäyttävät räikeästi hyväkseen vihervasemmiston ja sen kaltaisten naiivisuutta
Aina sanonut ettei haitta maahanmuuttoa saa laskea maahamme, Suomi on sitoutunut kansainvälisiin sopimuksiin, EU:a taakan jakoon pakolaiskysymyksessä. Jos emme ota heitä vastaan voimme sen korvata rahallisesti kehitysavussa. Hallituksessa yritetään päästä irti vastuusta, ei kehitysapua, ja nolla toleranssi humanitääriseen maahanmuuttoon miksei hallitus irtaudu kansainvälisistä sopimuksista ja ilmoita sinne ' nyt se on sitten loppu niin loppuu tämä turha jauhanta.
Kotoutusta ei haluta enää jatkaa, ymmärretäänkö keitä kaikkia se koskee, jokainen joka muuttaa Suomeen joutuu kotoutumaan.- Anonyymi
Pertikki kirjoitti:
Aina sanonut ettei haitta maahanmuuttoa saa laskea maahamme, Suomi on sitoutunut kansainvälisiin sopimuksiin, EU:a taakan jakoon pakolaiskysymyksessä. Jos emme ota heitä vastaan voimme sen korvata rahallisesti kehitysavussa. Hallituksessa yritetään päästä irti vastuusta, ei kehitysapua, ja nolla toleranssi humanitääriseen maahanmuuttoon miksei hallitus irtaudu kansainvälisistä sopimuksista ja ilmoita sinne ' nyt se on sitten loppu niin loppuu tämä turha jauhanta.
Kotoutusta ei haluta enää jatkaa, ymmärretäänkö keitä kaikkia se koskee, jokainen joka muuttaa Suomeen joutuu kotoutumaan.Aina ei kirjoita täällä ja politiikstakin se työnnettin EU:hun pois tieltä sen sanomisista tuskin kukan välittää Väyrysen tapaista menneen ajan pöhinää
- Anonyymi
Perusjen rasismi on pahinta Suomelle. Se myrkyttää ilmapiirin.
- Anonyymi
Aloitus ei koskenut maahanmuuttoa.
- Anonyymi
värilliset ottivat puukoin yhteen keskellä Tamperetta
Tampere pysyi muslimivapaana pitempään sisämaan kaupunkina
nyt se on polttopisteessä väkivallalle- Anonyymi
Ja miten tämä liittyy sivun aiheeseen????
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja miten tämä liittyy sivun aiheeseen????
värilliset nostavat julkisten menojen tuotot ja ovat savolaisaloittajan mielessä kansanvaihdossa niin kuin monin munkinjuntin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
värilliset nostavat julkisten menojen tuotot ja ovat savolaisaloittajan mielessä kansanvaihdossa niin kuin monin munkinjuntin
...julkisten menojen tuotot...tuo on jo melkoinen havainto...menojen tuotot..??
- Anonyymi
Vakuutusyhtiöiden, perintäfirmojen, ulkomaisten kaivos yritysten, ulkomaisten vakojjaa yritysten/kiinalaisten/venäläisten verotukset tulis nostaa 200%
Noi paskafirmat syö suomalaista ostokykyä ryösttämällä Suomen kansalaise ja raiskaamalla Suomen luonnon.
Kusetteja vakuutusyhtiöt/perintäfirmat toimivt vielä vilpillisesti Suomen lain turvissa ja kansanedustajien siunaukselle.
Stoppi kusetus feikki firmoille!
Eurooppalaiset pankit/vakuutuyhiöt ryöstäneet jo miljardeja eu-mailta..rahahana on suljettu muulaa paitsi Suomessa..tänne vaa kaikki kusettajat..pääseehä tääl kusettamal pääminiisterix/presidentiks..ota kiinni jos saat!- Anonyymi
Ei käy minulla on iso ylipaino finanssiteollisuudessa Nordea Sampo Mandatum
ja ne tuottavat pääosan salkkuryhmäni osingoista
jos tulle dippaus miettikää, mihin sijoitatte
ulkomaalaiset vievät rahanne globalisaatiossa jos istutte kiroamassa hallituksia
ja vaatimassa köhille tukea elintason nostoon, sehän on ihan hukkaan heitettyä passivoivaa
rahaa istuvat sillä ja nyssyttelevät jossain Stadin lähiössä ja syövät hanhenmaksaa tarjouksesta
sellainen ei tuota mitään keksintöjä tekoälystä eikä kvanttitietokoneista eikä ...
ulkomaalaiset eivät lakkaa imemästä Suomesta rahaa itselleen kirositte ja äänestätte miten tahansa
teidän on imettävä itse, ainoa mahdollisuus globalisaatiossa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei käy minulla on iso ylipaino finanssiteollisuudessa Nordea Sampo Mandatum
ja ne tuottavat pääosan salkkuryhmäni osingoista
jos tulle dippaus miettikää, mihin sijoitatte
ulkomaalaiset vievät rahanne globalisaatiossa jos istutte kiroamassa hallituksia
ja vaatimassa köhille tukea elintason nostoon, sehän on ihan hukkaan heitettyä passivoivaa
rahaa istuvat sillä ja nyssyttelevät jossain Stadin lähiössä ja syövät hanhenmaksaa tarjouksesta
sellainen ei tuota mitään keksintöjä tekoälystä eikä kvanttitietokoneista eikä ...
ulkomaalaiset eivät lakkaa imemästä Suomesta rahaa itselleen kirositte ja äänestätte miten tahansa
teidän on imettävä itse, ainoa mahdollisuus globalisaatiossaMitä h***ttiä horiset joka ketjussa ???
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä h***ttiä horiset joka ketjussa ???
ekäleläinen, älässyä pskaa netissä vaan mene töihin ja tee tuottavaa
- Anonyymi
Lorvijoiden eläkkeistä on leikattava
Hallituksen pitäisi etsiä syksyn budjettiriihessä säästöjä myös eläkkeistä, katsoo Tampereen yliopiston taloustieteen professori Jarkko Harju
tämä on yksikäsitteisen selvä ja kannatatettava asia
Ei voida lähteä siitä että netissä pskaajauhava porukka lässyttää omiaan
ja valittaa ja kinuaa kun muut painavat riskillä töitä ja sijoittavat
tuottava työ tuottaa
osaava sijoitus tuottaa
eläkeläinen lässyää aikansa kuluksi pskaanetissä- Anonyymi
Kiitos persu näytteestäsi, mikä on henkinen tasosi !
- Anonyymi
Olisi valmis hiljentämään meidät, lisäksi haukut plus70:set, on siinä kans heppu päsmärinä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisi valmis hiljentämään meidät, lisäksi haukut plus70:set, on siinä kans heppu päsmärinä.
ei pskasakki pysty mihinkään pelkureina kuin panettelemaan tai kerjäämään ja haukkumaan
nyt on vain niin että globalisaatiossa pönttöjen on turha yrittää kerjätä joltain
Saksalta tai Ranskalta vetoapua
sen kuin vain inisevät kerjäläisinä ja valittavat
Aloitukseen ei tarvitse tulla haukkumaan palstalaisia yhtä hyvin voit kiertää aloitukset jotka ei miellytä.
- Anonyymi
ei tietysti osaamaton pskasakki osaa mitään eikä vaikuta mihinkään
ja jos se jotain lehtijuttuja tänne kopioi niin yksi hailee sen kopioista Ei tiedon saaminen ole kopiointia, emme saisi tietoa ilman uutisointia, eteemme tulee jatkuvalla syötöllä uusia asioita ilman hakematta, saatikka sitten hakemalla.
Aloitus voi olla ilman jotain lähdettä tai jostain lehtiotsikosta ja se kun ei sinun päähäsi sovi. Palstan aiheet aloituksiin tulee kirjoittajilta aihe vapaa, valitse mihin osallistut älä häiriköi, eriävät mielipiteet saa aikaan keskustelua.Olen keskustellut lähikuppilassa Afrikasta muuttaneen maahanmuuttajan kanssa, tämä muuttaja työskennellyt ainakin kymmenen vuotta Mikkelin Energiassa, eikä ainoa jonka tunnen.
Tapasi kertoa minusta on kuin olisit naapurini joka perillä minusta, taannoin levitit valheita tyttärestäni, et pääse sisälle mun yksityisyyteeni, silti kuvittelet mitä ihmeellisimpiä juttuja.
Edelleen sitä mieltä palstan henkilön yksityisyyttä pitää kunnioittaa, julkiset henkilöt kuten Halla-aho on vapaata riistaa, voi kertoa totuuksia, ei perättömiä.Miten nätin kauniisti voi keskustella kanssasi kun pidät jokaista palstalaista pashanpuhuja pönttönä, mutta ei pitää hyökätä henkilöitten päälle joka päivä.
Eikö täällä saa rauhassa esittää mielipiteitä.
- Anonyymi
Kapitalistihallitus on itse tuhonnut kapitalisminsa.
Se ei toimi.
Kapitalismissa tärkeintä on myynti ja kulutus,
asiakas, joka ostaa ja kuluttaa.
Kapitalistihallitus on vienyt ostovoimaan suurelta osalta kansaa.
Se ei enää kuluta kuin ennen ja tulevaisuus näyttää muutenkin niin epävarmalta ahneen kapitalistihallituksen aikana,
että on järkevämpää ajatella itseään ja säästää pahan päivän varalle
kuin lihottaa kapitalistia viimeisillä rahoillaan.- Anonyymi
Kieltääkö hallitus sinua kuluttamasta?
- Anonyymi
Marinin hallitus perusti valtionyhtiö Työkanavan, kannattaa tutustua siihen miten täydellisen perusteellisesti voi jotakin tehdä pieleen. Miljoonia Euroja kuin kankkulan kaivoon heitettyä rahaa paloi siinäkin leikissä...onneksi nykyhallitus ajoi toiminnan alas nopeasti kun oli valtaan päässyt mutta ne miljoonat tietenkään eivät takaisin tulleet.
- Anonyymi
Jonkun eduksi nekin rahat lopulta päätyivät, vaikka kansan kannalta katsottuna menivät "Kankkulan kaivoon".
- Anonyymi
Sosdemien työpaikat perustetaan
https://yle.fi/a/3-12468021 Uusi valtionyhtiö ryhtyy pian palkkaamaan osatyökykyisiä – näin valtio yrittää ehkäistä, ettei yhtiöstä muodostu markkinahäirikköä
Sosdemien työpaikat lopetetaan
https://valtioneuvosto.fi/-/1410877/tyokanava-oy-n-lakkauttaminen-etenee Työ- ja elinkeinoministeriö asetti Työkanava Oy:n selvitystilaan 28.6.2024. Yhtiö puretaan ylimääräisessä yhtiökokouksessa, kun laki Työkanava Oy -nimisestä osakeyhtiöstä on kumottu.- Anonyymi
sosdemien työpaikoista langennut lasku veronmaksajille
Marinin hallituksen floppiyhtiön karut luvut julki: Johdolle yli 840 000 euroa ja valtiolle miljoonien lasku
Pääministeri Marinin hallituksen heikosti suoriutunut työllistämisyhtiö aiheutti suuren laskun veronmaksajille https://www.talouselama.fi/uutiset/a/d030c303-7ffd-4925-9864-75db3ae3fd47
Yhtiön tavoite oli alunperin työllistää 400 henkeä vuoden 2023 loppuun mennessä. Sittemmin tavoite laskettiin 170 henkeen
Talouspoliittisen ministerivaliokunnan asiakirjan mukaan yhtiö oli työllistänyt vuoden 2023 loppuun mennessä yhteensä 17 henkilöä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
sosdemien työpaikoista langennut lasku veronmaksajille
Marinin hallituksen floppiyhtiön karut luvut julki: Johdolle yli 840 000 euroa ja valtiolle miljoonien lasku
Pääministeri Marinin hallituksen heikosti suoriutunut työllistämisyhtiö aiheutti suuren laskun veronmaksajille https://www.talouselama.fi/uutiset/a/d030c303-7ffd-4925-9864-75db3ae3fd47
Yhtiön tavoite oli alunperin työllistää 400 henkeä vuoden 2023 loppuun mennessä. Sittemmin tavoite laskettiin 170 henkeen
Talouspoliittisen ministerivaliokunnan asiakirjan mukaan yhtiö oli työllistänyt vuoden 2023 loppuun mennessä yhteensä 17 henkilöä.Yhtiön tavoite ei siis ollut työllistää itse yhtiönä muuta kuin kolme kovapalkkaista johtajaa, ajatus oli auttaa työttömiä osa- aikaiseen työhön kykeneviä löytämään työpaikan ja koko aikana siis kokonaista 17 löysi osa- aikaisen työpaikan. tarina ei kerro miten pitkiä aikoja ko. henkilöiden työsuhteet kestivät...
Jokaista osa- aikaista työllistynyttä kohti jyvitettynä valtion rahaa kului ainakin noin 230000 Euroa.
Se oli sitä Marinin hallituksen talousosaamista se. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yhtiön tavoite ei siis ollut työllistää itse yhtiönä muuta kuin kolme kovapalkkaista johtajaa, ajatus oli auttaa työttömiä osa- aikaiseen työhön kykeneviä löytämään työpaikan ja koko aikana siis kokonaista 17 löysi osa- aikaisen työpaikan. tarina ei kerro miten pitkiä aikoja ko. henkilöiden työsuhteet kestivät...
Jokaista osa- aikaista työllistynyttä kohti jyvitettynä valtion rahaa kului ainakin noin 230000 Euroa.
Se oli sitä Marinin hallituksen talousosaamista se.työkanavan tarkoituksena oli palkata johtajia
Työkanavan toimitusjohtajalle, muulle johdolle sekä yhtiön hallitukselle maksettiin vuosina 2022–2025 palkkaa ja palkkioita kaikkiaan yli 840 000 euroa. Yhtiön toimitusjohtaja Sari Nikkola kertoi vuonna 2024, että hänen kuukausipalkkansa on 10 000 euroa ja että yhtiön johtoon kuuluu toimitusjohtajan ja hallituksen lisäksi kaksi muuta johtotehtävissä toiminutta toimihenkilöä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
työkanavan tarkoituksena oli palkata johtajia
Työkanavan toimitusjohtajalle, muulle johdolle sekä yhtiön hallitukselle maksettiin vuosina 2022–2025 palkkaa ja palkkioita kaikkiaan yli 840 000 euroa. Yhtiön toimitusjohtaja Sari Nikkola kertoi vuonna 2024, että hänen kuukausipalkkansa on 10 000 euroa ja että yhtiön johtoon kuuluu toimitusjohtajan ja hallituksen lisäksi kaksi muuta johtotehtävissä toiminutta toimihenkilöä.Pelkästään tuon Työkanava- hullutuksen lopettamalla nykyhallitus (eli eduskunta) leikkasi vähintään 8- 10 miljoonaa Euroa täydellisen turhia julkisen talouden menoja tämän vaalikauden ajalta.
- Anonyymi
Nyt on 2025 ja persuhallitus on romuttanut Suomea yli kaksi vuotta.
Persuhallitukselle "kiitos", että Suomi on jättimäisten velkojen ja työttömyyden kourissa. Onko missään EU-valtiossa ei näin ahnetta ja huonoa hallitusta paitsi Unkarissa ?- Anonyymi
Otetaanpas pieni fakta kaiken päättömän huutamisen väliin: Marinin hallituksen aikana valtionvelka lisääntyi 59 prosentilla, tähän ei tule nykyhallituskaan kykenemään vaikka juuri Marinin hallituksen sotkujahan se joutuu siivoamaan, olkoot tuo Työkanava- firma niistä yhtenä esimerkkinä...Marinin hallitus jakoi noin 20 miljardia vastikkeetonta rahaa yrityksille, laskepa paljonko siinä tuli yhden työpaikan puolustaminen maksamaan..esim. em. Työkanava- firmassa osa- aikaisen työpaikan löytäminen edes joksikin aikaa tuli maksamaan yhtä työtä saanutta työntekijää kohti 120000- 140000 Euroa, että tehokasta oli rahanjakopeli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Otetaanpas pieni fakta kaiken päättömän huutamisen väliin: Marinin hallituksen aikana valtionvelka lisääntyi 59 prosentilla, tähän ei tule nykyhallituskaan kykenemään vaikka juuri Marinin hallituksen sotkujahan se joutuu siivoamaan, olkoot tuo Työkanava- firma niistä yhtenä esimerkkinä...Marinin hallitus jakoi noin 20 miljardia vastikkeetonta rahaa yrityksille, laskepa paljonko siinä tuli yhden työpaikan puolustaminen maksamaan..esim. em. Työkanava- firmassa osa- aikaisen työpaikan löytäminen edes joksikin aikaa tuli maksamaan yhtä työtä saanutta työntekijää kohti 120000- 140000 Euroa, että tehokasta oli rahanjakopeli.
Valtion velka lisääntyi suurelta osin kriisien takia, vastineeksi talous ja työllisyys kasvoi, kansalaisten hyvinvointi kasvoi.
Tämän hallituksen toimista ei tarvitse kertoa, sen verran ette ole saaneet taloutta ja työllisyyttä kuntoon.
Kun etsii syitä olisi tarkasteltava kokonaisuutta eikä yhdeltä näkökannalta vai mitä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valtion velka lisääntyi suurelta osin kriisien takia, vastineeksi talous ja työllisyys kasvoi, kansalaisten hyvinvointi kasvoi.
Tämän hallituksen toimista ei tarvitse kertoa, sen verran ette ole saaneet taloutta ja työllisyyttä kuntoon.
Kun etsii syitä olisi tarkasteltava kokonaisuutta eikä yhdeltä näkökannalta vai mitä.Miten sinun hyvinvointisi kasvoi koronapandemian aikana?
Kun tarkastelet käsitettä hyvinvointi, tulisi tarkastella sitä vähän laajemmin kuin vain SINUN tilanteesi pohjalta...
Tajunnetko että Marinin hallituksen aikana otettiin lisää valtionvelkaa noin 20 miljardia työnantajille vastikkeettomaksi tukirahaksi annettavaksi, jokainen sillä keinoin keinotekoisesti vuoden- puolitoista ylläpidetty työpaikka tuli maksamaan tukirahaa 130000- 150000 Euroa, nyt lähes kaikki ko. työpaikat ovat joka tapauksessa entisiä työpaikkoja mutta se 20 miljardin velkaosuus ei ole ollenkaan entistä velkaa...
Mutta tiedän, keskivertokansalainen ei näin osaa ajatella, hän pääosin osaa vain huutaa pää punaisena.
- Anonyymi
Aika käymässä vähiin tältä hallitukselta tavoitteet karkaavat, vuoden kuluttua alkaa taisto tuleviin vaaleihin, on oppositio niskan päällä kun faktoja esitellään.
Kokoomus ei voi vedota talousosaamiseen, edellisissä vaaleissa PS propaganda maahanmuutolla ei tule tule toistumaan, se on kuin vanha vaate joka ei kelpaa kansalaisille.- Anonyymi
Rasistit on ainoat, jotka persuja enää äänestää. Heistä saamme virallisen luvun
seuraavissa vaaleissa. Osa heistä ei vaaliuurnille lähde, koska he eivät osaa numeroita. - Anonyymi
PS:n kannatus tosin on nousussa, miten se niin voi mennä kun väität ihan muuta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
PS:n kannatus tosin on nousussa, miten se niin voi mennä kun väität ihan muuta?
''PS:n kannatus tosin on nousussa,....''
Missä tämä todettu ???
- Anonyymi
Orpolle ei kelvannut Purran budjettiehdotus edes neuvottelujen pohjaksi - roskakoriin vaan.
Nyt onkin Orpo perustanut työryhmän valmistelemaan uutta pohjaesitystä. Puhutaan jopa vanhusten palveluiden leikkauksista, joita Purra erityisesti vastustaa ja vastusti omssa budjettiehdotuksessaan. Nyt ollaan vierittämässä vastuuta vanhusten hoidosta enemmmän lasten vastuulle.
Silti vasemmisto täällä jatkuvasti vain jankuttaa kuinka maata hallitsee "persuhallitus".
Mitä tämä muuta on kuin vihervasemmiston propagandaa ja jopa vihan lietsontaa persuja kohtaan.- Anonyymi
Persut ovat oikealla asialla: Työmiehen markkinatalous.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Persut ovat oikealla asialla: Työmiehen markkinatalous.
Älä yhtään yritä persuja kehua - ei se paatuneeseen kommunistiin tehoa, ennenminkin äänestää vaikka isojen isäntien kepua.
- Anonyymi
''... jopa vihan lietsontaa persuja kohtaan.''
PS on hallituspuolue ja hyväksyy kaikki hallituksen toimet, mutisematta. - Anonyymi
Ei Purra mitään leikkauksia oikeasti vastusta. Kunhan sanoo.
Aloitus johon liitin linkin, kyse oli lähinnä vastuu vanhusten hoidosta, kuuluisiko vastuu enemmän lapsien vastuulle mikäli yhteiskunnan osuus hoidosta jää vajaaksi resurssien puutteen takia.
Kyllä hallitus ohjelmaa on viety alusta pitäen kokoomuksen esityksen mukaisesti, kokoomus joutuu myöntymään eri puolueitten vaatimuksiin. Lopulta Orpo ottaa ohjakset omiin käsiin jos tilanne vaatii.- Anonyymi
Orpo on enempi sellainen festarikävijänyssykkä, ei hevosmies joka kykenisi ohjiin tarttumaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Orpo on enempi sellainen festarikävijänyssykkä, ei hevosmies joka kykenisi ohjiin tarttumaan.
Vaimonsa hoitaa ratsastamisen.
- Anonyymi
Julkisen sektorin toimintaa pitää tehostaa sillä siellä on tyhjäkäyntiä aivan valtavasti.
Esim. meidän kaupungissamme varhaiskasvatus on oikea byrokratian himmeli, on johtajaa johtajan perään ja sitten on puute lastenhoitajista. Kesälomat ovat ällistyttävän pitkät ja lauantaita ei lasketa lomapäiviksi. Ylitöitä tehdään oikein kilpaillen, että saadaan sitten pitkiä vapaita.
Terveydenhuollossa kolme hoitajaa saattaa penslata yhtä varpaan syylää ja osa hoitajista istuskelee yhtäaikaa kahvilla, jotta sitten kun on töitä ne kasaantuvat tiettyyn aikaan ja kaikilla on sitten mahdoton kiire.
Kehitysjohtaja, järjestämisjohtaja, toimialajohtaja jne, näitä kaikkia löytyy meiltä, mitä he tekevät, ei kenelläkään ole tietoa ja ei heidän työnsä missään näyt. Jos ovat pois töistä, ei sekään heilauta asioita mihinkään suuntaanMulle sattui sama tilanne syylän kanssa, oli kolme hoitajaa paikalla mutta yksi hoitaja vain pystyi hoitamaan syylää.
- Anonyymi
Aivan, se on terveydenhuollon potilaiden tyyppivika että saavat tarpeen mennä saamaan hoitoa vähän ryppäinä, kuormittavat hoitajia ja lääkäreitä epätasaisesti. Esim. liukastumiskaatumisten aiheuttamia loukkaantumisia voitaisiin vähän enemmän jakaa muillekin vuodenajoille kuin talven liukkaille...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan, se on terveydenhuollon potilaiden tyyppivika että saavat tarpeen mennä saamaan hoitoa vähän ryppäinä, kuormittavat hoitajia ja lääkäreitä epätasaisesti. Esim. liukastumiskaatumisten aiheuttamia loukkaantumisia voitaisiin vähän enemmän jakaa muillekin vuodenajoille kuin talven liukkaille...
Käsitit tahallasi asian väärin , eikä heittosi ole edes vitsikäs
- Anonyymi
Tuhansia ihmisiä lempataan ulos valtionhallinnosta kortistoon.
Se ei ole säästöä, mutta ehkä on tarkoitus palkata tilalle niitä,
joilla on PS:n tai kokoomuksen jäsenkortti. Valittamisen paikka, ihmiselle luontainen tapa keskustella, ihminen sisäistää epäkohdat ilman että aina tuo sen esille, niitä sanotaan usein päivän selviksi jutuiksi.
Hallituksen päivän selvät joista ei päästä irti mistä löytäisin leikkaus kohteen, leikkaukset jatkuva keskustelun aihe. Aihe josta harvemmin keskustellaan on myönteisen talouskasvu, voi sitä unelmoida kuten oli Orpolla tapa sanoa Sipilän ajasta " silloin laitoimme taloutta kuntoon " Varmasti Orpo ite miettii miksi tää ei nyt onnistu, onnistuihan se Sipilän aikana, en mielellään syytä siitä itseäni ' mut jossain jokin mättää, täytys tehdä analyysi.
Kun taloutemme toimii normaalist- Anonyymi
Vasemmistohallitus vaan, silloin ei enää leikata, silloin panostetaan.
- Anonyymi
Marinin pötyätanssin kanavointi. Työkanava, kannattaa tutustua siihen miten täydellisen perusteellisesti voi jotakin tehdä pieleen. Miljoonia Euroja kuin pötyätanssiin heitettyä rahaa paloi siinäkin leikissä...onneksi nykyhallitus ajoi toiminnan alas nopeasti kun oli valtaan päässyt mutta ne miljoonat tietenkään eivät takaisin tulleet
Kysymys, kumman tekisit
sijoittaisit ja saisit vaurautta
kirjoittelisit täällä marininpöytätansseista ja saisit esiintymishimoasi tyydytettyä- Anonyymi
No, kumpaa sinä nyt teit?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, kumpaa sinä nyt teit?
En kirjoita tänne ideoita enkä lue näitä mutta vastaan lukematta sisältöä
Nii miten tekisit oikein.
Vapaa-aikana tanssittu on vain itseltään pois, ei ehkä sitäkään.
Marinin hallitus kausi oli poikkeuksellinen kolme vuotta, talous ja työllisyys kasvoi, puolet siitä ajasta oli kriisejä.
Orpon hallitus toiminut ihan päinvastoin, ei kriisejä paitsi itse aiheutetut.
Kyllä tälläkin hallitus kaudella on tanssittu, Multalaja ja Orpo. PS Vornanen ja Antikainen juhli aamu yöhön asti joka päättyi ampumiseen, joku on uhannut ampua jos olisi pyssy.
Nälviminen ei ole mukavaa, mut saa sitä esittää vastineensa.- Anonyymi
Velkaantumisen ongelma on se, että raha käytetään Suomen ansaintakykyyn nähden liian korkean elintason ylläpitämiseen.
Suomessa on tosiaan varaa leikata järjestötukia, kehitysapua, talouden näkökulmasta heikkolaatuista maahanmuuttoa sekä keventää hallintoa, sääntelyä ja tulonsiirtoja. Ja tehostaa muutenkin toimintaa.
Jos velkaantumisella rahoitettaisiin ansainnan verojen tuntuva lasku, sellainen joka muuttaa ihmisten päivittäistä käyttäytymistä, niin saisimme ihmisten potentiaalista enemmän irti ja kestävää kasvua maahan. Ja vaurautta. - Anonyymi
Velkaantuminen alkoi finanssi kriisistä, ei mikään uusi asia ole ollut koskaan entisaikaan noustiin lamasta ja saatiin velka kuriin.
Kun tuottavuutemme minkä menetimme finanssi kriisin aikoihin ei ole riittävän korkealla tasolla on työllisiä oltava suhteessa enemmän että verotulot riittäisi valtiolle.
Uskokaa tai älkää, työllisyyden kasvulla on Suomessa rajansa. On laskettu työttömistä kolmasosa ei tule koskaan työllistymään, yksi kolmasosa työllistyy hyvin nousukautena ja yksi kolmasosa työllistyy hyvissä olosuhteissa. Tuottavuuden kohentuminen Ruotsin Tanskan tasolle onnistuu jos onnistuu vasta tulevaisuudessa.
Tässä vaan odotellaan nousukautta joka tulee varmasti, jos meillä ei ole resursseja siinä vaiheessa muut valtiot saa hyödyn, meille jäärippeet.
Julkiset menot ei niissä ole enää hirveästi leikattavaa, infrastruktuurista ehkä jotain kuitenkin, ikävää kun leikattu ihan joka paikasta, aiotaan leikata jo kertaalleen leikatusta.
Talouskasvu on hätäseen plussan puolella kun pitäisi olla vähintään parin prosentin korvilla jatkuvasti.
Pärjäämmekö ilman maahanmuuttoa, kun jotkut väittää siinä syy kurjuuteemme, jotkut eri mieltä. Varmasti emme pärjää ilman sitä sadan vuoden kuluttua.
Samaa on tullut toistettua ja toistin nytkin ajankuluksi.- Anonyymi
"On laskettu työttömistä kolmasosa ei tule koskaan työllistymään, yksi kolmasosa työllistyy hyvin nousukautena ja yksi kolmasosa työllistyy hyvissä olosuhteissa."
Tämähän on ihan selvää pässinlihaa. Ainakin 90000 työttömistä oneinimmäkseen pitkäaikaistyöttömiä lähellä eläkeikää, joilla on heikko terveys ja/tai ammattitaito
vanhentunut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"On laskettu työttömistä kolmasosa ei tule koskaan työllistymään, yksi kolmasosa työllistyy hyvin nousukautena ja yksi kolmasosa työllistyy hyvissä olosuhteissa."
Tämähän on ihan selvää pässinlihaa. Ainakin 90000 työttömistä oneinimmäkseen pitkäaikaistyöttömiä lähellä eläkeikää, joilla on heikko terveys ja/tai ammattitaito
vanhentunut.Ko. noin 90000 (useimmat heistä) tulevat myös eläkkeelle jäätyään saamaan hyvin pientä työeläkettä kun ovat työurallaan ansainneet vähänlaisesti. Ts. he eivät kovin paljoa kuluta työeläkerahastojen varoja. Jos työeläkejärjestelmästä jotain hyvää haluaa löytää, yksi juttu onkin se, että työurillaan eniten sekä veroja että työeläkemaksuja maksaneet saavat eläkkeellä joten kuten kohtuullisen hyvää eläkettä.
Laskeskelin tuossa että yli 40 vuoden työurallani sekä nyt joitakin vuosia eläkkeellä oltuani olen tullut maksaneeksi pelkästään tuloveroja rahanarvon muutokset huomioiden vajaat 900000 Euron verran...eläkkeeni veroprosentti on aika tasan 30, maksan yhden tai ehkä liki kahdenkin henkilön KELA- tuet vielä eläkeläisenäkin... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ko. noin 90000 (useimmat heistä) tulevat myös eläkkeelle jäätyään saamaan hyvin pientä työeläkettä kun ovat työurallaan ansainneet vähänlaisesti. Ts. he eivät kovin paljoa kuluta työeläkerahastojen varoja. Jos työeläkejärjestelmästä jotain hyvää haluaa löytää, yksi juttu onkin se, että työurillaan eniten sekä veroja että työeläkemaksuja maksaneet saavat eläkkeellä joten kuten kohtuullisen hyvää eläkettä.
Laskeskelin tuossa että yli 40 vuoden työurallani sekä nyt joitakin vuosia eläkkeellä oltuani olen tullut maksaneeksi pelkästään tuloveroja rahanarvon muutokset huomioiden vajaat 900000 Euron verran...eläkkeeni veroprosentti on aika tasan 30, maksan yhden tai ehkä liki kahdenkin henkilön KELA- tuet vielä eläkeläisenäkin...Hyvinvaltiota ei ole ilman veroja.
Nyt ei ole, vaikka veroja maksetaankin.
- Anonyymi
Kaikki säästämis- ja leikkausjutut on perskokkareitten ideologista pskanjauhantaa.
Valtion yhteisen omaisuuden ne haluaavat itselleen ja eturyhmilleen.- Anonyymi
Sen tajuaa erkkikin.
- Anonyymi
Kykypuolue on miljonäärien "Toivotaan toivotaan"-puolue, joka on hyvin
toteuttanut miljonäärien toiveita. - Anonyymi
Ennen maksettiin veroja ja elettiin hyvinvointivaltiossa.
Nytkin maksetaan veroja, mutta hyvinvointivaltio on hävinnyt.
Veroille ei saa vastinetta enää.
Verorahat ohjautuvat Suomen gebardihattuisille.- Anonyymi
Tuo on sitä pää punaisena- huutamista, ei keskustelua!
- Anonyymi
Niin tosi. Suomi on saanut omat gebardihattunsa, joitten liiveihin verorahat menevät.
Velka vaan kasvaa. Velkalaiva ei käänny. Se menee pohjaan vieden Suomen
mennessään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Faktahan se on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hallitus on miljonäärien etujärjestö.
Hallitus on näyttänyt mallinsa ettei tämä enää kovin muutu, kitkutellaan tämä kausi loppuun. Seuraavan hallituksen on ensin saatava luottamus niin että positiivinen ilmapiiri saa ainakin kotimaisen kysynnän kasvuun, sitä myöten työllisyyskin kohenee.
Aiemmin arvioinut että työttömistä yksi kolmasosa ei työllistyisi oikein missään olosuhteissa.
Evan tuore kysely, yli puolet työttömistä on vaikeasti työllistettävissä, meillä on vaikea yhtälö. Työttömiä on yli kolmesataa tuhatta, hallituksen tavoite työllistää satatuhatta uutta työllistä, plus tämän hallituksen aikana on tullut ainakin 60 000 uutta työtöntä.
Mietin kuinka saada ehkä parisataatuhatta työtöntä työ kykyisiksi, toive unta todellisuudessa tuo määrä olisi saatava työllistettyä tuottavaan työhön että taloutemme kohentuisi siedettävälle tasolle.
Miten resurssimme kun alkaa nousukausi Euroopassa, alkaako meillä.- Anonyymi
Minkä kysynnän kasvuun? En minä ainakaan aio ryhtyä syömään enemmän tai kalliimpaa ruokaa seuraavien eduskuntavaalien jälkeen, en liioin suunnittele muutenkaan kuluttavani nykyistä enemmän...
Anonyymi kirjoitti:
Minkä kysynnän kasvuun? En minä ainakaan aio ryhtyä syömään enemmän tai kalliimpaa ruokaa seuraavien eduskuntavaalien jälkeen, en liioin suunnittele muutenkaan kuluttavani nykyistä enemmän...
Kansalaiset säästävät kulutuksen sijaan ihan hyvä juttu, niinhän tämä hallituskin pakottaa köyhät elämään puutteessa, on etsittävä halvempia asuntoja. Työttömiä patistetaan työhön vaikka avoimia työpaikkoja vähemmän kuin korona pandemian aikana.
Suomalaisilla tileillä rahaa enemmän kuin ikinä mutta ei Orpon hallituksella, kansalaiset odottavat ehkä parempia aikoja, elävät suu säkkiä myöten.
Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pitkään kestänyt ihastuminen
Oot niin kaunis🩷 Vaikutat tosi itsevarmalta, iloiselta ja puheliaalta. Voisi sanoa, että näen sinut jopa tietynlaisen1442312Torniolainen Tiiliä lukemaan
Torniosta kotoisin oleva Matti Heis. Kala ui nyt syvissä vesissä. Kolme vuotta tiilien lukua.51740Venäjän lennokkileikit ja provokaatiot tulee jatkumaan.
Yrittää härnätä Natoa vastaiskuun,koska sillä olisi halua ratkaista nopeasti sota käyttämällä taktista ydinasetta Ukrain2731495Kumpa kaikkeen vois palata
Askelia taaksepäin. Siihen hetkeen kun olit aitiopaikalla mielestäsi. Kaiken oli kuitenkin tarkoitus mennä näin281299- 621074
Yrittäjien ahdinko
Onko seuraava paikallinen yritys kaatumassa? Ensimmäinen protesti ja merkittäviä maksuviiveitä. Terveet firmat ei protes17978- 58940
- 294874
Huvittaa tää
Välillä mä olen aivan varma, et säkin mies oot muhun ihastunut. Välillä mä mietin, et mitäköhän mä oikein kuvittelin. 😅40792Koska me sitten tavattaisiin?
Kerrothan, koska me sitten tavattaisiin? Vai meneekö liian vaikeaksi?44758