taulukkomaksut

Anonyymi-ap

Olen ollut ulosotossa vuodesta 2019, mutta vasta tänä vuonna olen vapautettu taulukkomaksuista. Olen kuullut, että niitä otetaan yleensä vain kaksi vuotta eli liikaa olen viisi vuotta maksanut. Johtuuko tämä käytäntö velallisen pärstäkertoimesta? Kuten vapaakuukausien myöntämättömyyskin.

5

314

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Pärstäkeroin voidaan helposti eliminoida ottamalla käyttöön AI Ulosottolaitoksen toimintaan. Valtio säästää suuret summat niin palkkakuluissa kuin virastovuokrissakin. Järkevä suunta!

• Anonyymi

Onko sinulla ollut taukoja ulosotoissa välillä? Ensimmäisen kahden vuoden aikana pitää olla vähintään 18 kuukautena toistuvaistulon ulosottoa ja sen jälkeen saa olla vain alle vuoden pituisia taukoja.

Vapaakuukausiin eivät kaikki välttämättä ole oikeutettuja. Se riippuu omien tulojen suuruudesta. Asiaa tutkittu ja todettu, että pärstäkerroin ja asiakkaan tilanne ja olosuhteet eivät vaikuta ollenkaan ylimääräisten vapaakuukausien myöntöön. Jotkut ulosottomiehet sanovat vapaakuukausipyntöihin aina ”ei”, jotkut taas ”kyllä”, eli harkintaa ja asiakkaan todelliseen tilanteeseen tutustumista eivät viitsi tehdä.

Vapaakuukausien määrä riippuu tuloista.

Jos tienaa yli neljä kertaa suojaosuuden määrän, ei saa automaattisesti yhtään vapaakuukautta, mutta kolme pyynnöstä. Siis yhteensä 0–3 kpl vuodessa.

Jos tienaa 2–4 kertaa suojaosuuden määrän, saa vain yhden automaattisesti plus kaksi pyynnöstä. Siis yhteensä 1–3 kpl vuodessa.

Alle kaksi kertaa suojaosuuden tienaavat saavat automaattisesti kolme vapaakuukautta plus yhden pyynnöstä. Siis yhteensä 3–4 kpl vuodessa.

• Anonyymi

Vapaakuukausia voi saada vain jos palkan tai eläkkeen ulosmittaus jatkunut yhtäjaksoisesti tai lähes yhtäjaksoisesti vuoden.

• Anonyymi

Olin vuoden varattomuustodistuksella tässä välissä, mutta muuten olen maksanut normaalisti. Pienillä summilla tosin, mutta kuitenkin ja veronpalautuksilla. Ulosottajat ovat vaihtuneet useasti ja en tunne heitä ollenkaan. Vaihdoin myös muuton vuoksi aluetta. Viime vuonna sain kaksi vapaakuukautta, tänä vuonna vain yhden, joka sekin tuli siis pyytämättä.

• Anonyymi

Siis tarkennan vielä, että itse en ole varattomuuttani määritellyt, vaan sen teki eräs jo poistunut uo-henkilö. Seuraava sitten perui edellisen päätöksen ja sen jälkeen olen maksanut säännöllisesti kolmisen vuotta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      124
      5958
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      57
      4326
    3. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      58
      2751
    4. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      28
      2558
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1855
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1524
    7. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      34
      1382
    8. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      24
      1341
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      26
      1167
    10. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      1111
    Aihe