Olen ollut ulosotossa vuodesta 2019, mutta vasta tänä vuonna olen vapautettu taulukkomaksuista. Olen kuullut, että niitä otetaan yleensä vain kaksi vuotta eli liikaa olen viisi vuotta maksanut. Johtuuko tämä käytäntö velallisen pärstäkertoimesta? Kuten vapaakuukausien myöntämättömyyskin.
taulukkomaksut
5
458
Vastaukset
- Anonyymi
Pärstäkeroin voidaan helposti eliminoida ottamalla käyttöön AI Ulosottolaitoksen toimintaan. Valtio säästää suuret summat niin palkkakuluissa kuin virastovuokrissakin. Järkevä suunta!
- Anonyymi
Onko sinulla ollut taukoja ulosotoissa välillä? Ensimmäisen kahden vuoden aikana pitää olla vähintään 18 kuukautena toistuvaistulon ulosottoa ja sen jälkeen saa olla vain alle vuoden pituisia taukoja.
Vapaakuukausiin eivät kaikki välttämättä ole oikeutettuja. Se riippuu omien tulojen suuruudesta. Asiaa tutkittu ja todettu, että pärstäkerroin ja asiakkaan tilanne ja olosuhteet eivät vaikuta ollenkaan ylimääräisten vapaakuukausien myöntöön. Jotkut ulosottomiehet sanovat vapaakuukausipyntöihin aina ”ei”, jotkut taas ”kyllä”, eli harkintaa ja asiakkaan todelliseen tilanteeseen tutustumista eivät viitsi tehdä.
Vapaakuukausien määrä riippuu tuloista.
Jos tienaa yli neljä kertaa suojaosuuden määrän, ei saa automaattisesti yhtään vapaakuukautta, mutta kolme pyynnöstä. Siis yhteensä 0–3 kpl vuodessa.
Jos tienaa 2–4 kertaa suojaosuuden määrän, saa vain yhden automaattisesti plus kaksi pyynnöstä. Siis yhteensä 1–3 kpl vuodessa.
Alle kaksi kertaa suojaosuuden tienaavat saavat automaattisesti kolme vapaakuukautta plus yhden pyynnöstä. Siis yhteensä 3–4 kpl vuodessa. - Anonyymi
Vapaakuukausia voi saada vain jos palkan tai eläkkeen ulosmittaus jatkunut yhtäjaksoisesti tai lähes yhtäjaksoisesti vuoden.
- Anonyymi
Olin vuoden varattomuustodistuksella tässä välissä, mutta muuten olen maksanut normaalisti. Pienillä summilla tosin, mutta kuitenkin ja veronpalautuksilla. Ulosottajat ovat vaihtuneet useasti ja en tunne heitä ollenkaan. Vaihdoin myös muuton vuoksi aluetta. Viime vuonna sain kaksi vapaakuukautta, tänä vuonna vain yhden, joka sekin tuli siis pyytämättä.
- Anonyymi
Siis tarkennan vielä, että itse en ole varattomuuttani määritellyt, vaan sen teki eräs jo poistunut uo-henkilö. Seuraava sitten perui edellisen päätöksen ja sen jälkeen olen maksanut säännöllisesti kolmisen vuotta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nasima löi Jussille luun kurkkuun
Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse4728466Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"
jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r1195820Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?
Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos2554762Siviilipalvelusmies Halla-aho normalisoi rasismin perussuomalaisissa
SMP:n tuhkille perustettu puolue ei ollut ihmisiä vastaan, vaan instituutiokriittinen. "Missä EU - siellä ongelma", oli584615Suomalaisilta vaaditaan valtavasti suvaitsevaisuutta - miksi sitä ei vaadita muslimeilta
Suomalaisilta vaaditaan kaikkea, pitää olla suvaitsevainen ja hyväksyä vieraiden tavat, rasisti ei saa olla jne. Miksi s644111Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun
ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta1603930SDP:n kansanedustaja Marko Asell: Suomen myönnettävä maahanmuuton ongelmat
Hänen mielestään Suomen pitää pyrkiä rajoittamaan jyrkästi turvapaikanhakijoiden pääsyä maahan ja hän arvioi, että maaha1713749- 901698
- 951212
- 42857