Argumentum ad hominem tai lyhyesti ad hominem (latinaa, suomeksi ’argumentointi henkilöä vastaan’) on argumentaation muoto, jossa kommentoija viittaa joihinkin vastapuolen piirteisiin, joilla ei ole mitään merkitystä keskusteltavan aiheen kannalta.
Kommentoijia mustamaalataan tällä palstalla muun muassa nimittelemällä
heitä seuraavasti:
-eläkepappa järki jumissa
-seniili
-dementikko
-seniili dementikko
-mielenterveysongelmainen
-kakkosasteen alzheimeria poteva jne.
joilla kirjoittaja viittaa joihinkin kommentoijien piirteisiin, joilla ei ole merkitystä keskusteltavan aiheen kannalta. Mikäli kommentoijista esitetyt väitteet ovat epätosia, kyseessä on mustamaalaus, minkä tavoitteena on viedä kohteelta uskottavuus tai arvostus.
Väärän tiedon levitys ei kuitenkaan tee mustamaalaamisesta ad hominem -virhettä, vaan se, että siinä esitetään keskustelun asiayhteyteen kuulumattomia seikkoja.
Tämän vuoksi myös todenperäisen mutta asiaankuulumattoman tiedon esittäminen on ad hominem -virhe.
Mustamaalaaminen, jossa esitetään tosiasioina epätosia seikkoja jotka olisivat relevantteja keskustelulle, jos ne olisivat tosia, on yksinkertaisesti valehtelemista.
Oleellista ad hominem -virheessä on siis vastapuoleen kohdistuvien, keskustelun aiheelle merkityksettömien väitteiden esittäminen, olivat ne tosia tai eivät.
Asiallisessa keskustelussa keskustellaan asioista, ei hyökätä henkilöä vastaan
mustamaalamisen ja loukkaamisen tarkoituksessa puhumattakaan, että
suorastaan jopa vainottaisiin muita kommentoijia.
Palstalla esiintyy ikävää kommentoijien henkilöön menevää asiatonta mustamaalausta - ad hominem
60
259
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Sivuntaso paranisi heti, kun sivulle tulisi rekkautumispakko..
Nyt täällä häärii kaikenikäiset ja muutenkin kaikenlaiset kirjoittelemassa mitä sielusta e kirjoittanutmilloinkin sattuu löyty.mään.
Nouremmat ikäluokat on hiipuneen, joten täällä kirjoittaa ne, jotka ikänsä puolesta kuuluisivat nuorempiin ikäluokkiin.
Itse oon juuri 70 täyttänyt,- AnonyymiUUSI
Jokainen arvioi ja arvostelee muita oman tasonsa mukaan kykenemättä ottamaan
huomioon, että monet kirjoittajat ovat vielä henkisesti nuoria, vireitä ja valistuneita,
he seuraavat asioita. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
huomioon, että monet kirjoittajat ovat vielä henkisesti nuoria, vireitä ja valistuneita,
he seuraavat asioita.On myös meitä, jotka ovat jossain määrin työelämässä, ja jotka ovat selvinneet tähän asti, oli hallitus mikä tahansa..
Niin pärjäämme nytkin, vaikka emme hallitusta ihannoikkaan.
Kansantahto oli tämä hallitus, mihinkään muuhun ei ollut mahdollisuutta..
Kyllä sitä voi seitenkymppisenä omaa olotilaansa parantaa.
Luuserit huutaa hallitusta apuun, oli hallitus mikä tahansa. - AnonyymiUUSI
Siis sinun mielestäsi pitäisi olla rekkautumis pakko . Niinhän se olis ehkä hyvä, mutta ne joiden kanssa olen puhunut sanovat etteivät uskalla edes , koska pelkäävät tulevansa panettelun kohteeksi .siis henkilökohtaiseen ilkeilyyn . Onneksi on niin monia sentään jotka ovat ihan vaan
Asiallisia kommenteissaan . Itse yritän kulkea sitä kultaista keskitietä , mitä tulee asia asioihin ,
Yrittää ymmärtää sen että että on ihmisiä jotka voivat huonosti ja siksi ovat ilkeitä mutta kaikilla on rajansa , myös sillä miten kohdellaan toisia ihmisiä,.
Itse olen lähempänä 80 ikää se kun70 ikää ja kuvittelin aikoinani miten
Kiva asia kun tälläisiä ikä palstoja on olemassa , mutta pettymys oli suuri kun huomasin että vielä näinkin korkeissa ikäluokissa ei ole sitä ikäihmisten yhteistä henkeä ja suvaitsevuutta toisen ihmisen kommentteihin . En usko että nuoremmat tänne kirjoittelevat kyllä ne ovat vaan ne oman ikäiset jotka sitä tekevät , kukin kykyjensä mukaan . Silloin huomasi; etten Voikkaan kirjoittaa asioista ja elämän tapahtumista ja saada siitä aikaan mieluisaa keskustelua . Mutta 70+ palstalla on sentään monta joiden kerrontaa on kiva lukea, esim ihmisiä jotka ovat mökeillään ja kuvailevat oloaan siellä , silloin ajattelen aina että miten hyväkuntoisia ovatkaan kun jaksavat vielä ikänsä puoleltakin tehdä asioita . Sitten on taiteellisia ihmisiä joiden. Kerrontaa on kiva lukea siitä mitä ovat saaneet aikaan kyvyillään .
Joten paljon on niitäkin ihmisiä,joiden kirjoituksia kaipaa jos ovat poissa hetkisen , kuka sairaana jotkut jopa sairaalassa. , joku tekee muuttoa pienempään asuntoon toiset kohtaavat livenä myös toisiaan .
Joten annetaan kaikille ihmisille lupa olla vaan sellaisiakin ovat, vaikka ei aina käy yksiin omien ajatukseen kanssa , pääasia kun ei ketään olla ajamassa pois palstalta siksi että hän kirjoittaa ajankohtaisista asioista joita ohjataan poliittisesti. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Siis sinun mielestäsi pitäisi olla rekkautumis pakko . Niinhän se olis ehkä hyvä, mutta ne joiden kanssa olen puhunut sanovat etteivät uskalla edes , koska pelkäävät tulevansa panettelun kohteeksi .siis henkilökohtaiseen ilkeilyyn . Onneksi on niin monia sentään jotka ovat ihan vaan
Asiallisia kommenteissaan . Itse yritän kulkea sitä kultaista keskitietä , mitä tulee asia asioihin ,
Yrittää ymmärtää sen että että on ihmisiä jotka voivat huonosti ja siksi ovat ilkeitä mutta kaikilla on rajansa , myös sillä miten kohdellaan toisia ihmisiä,.
Itse olen lähempänä 80 ikää se kun70 ikää ja kuvittelin aikoinani miten
Kiva asia kun tälläisiä ikä palstoja on olemassa , mutta pettymys oli suuri kun huomasin että vielä näinkin korkeissa ikäluokissa ei ole sitä ikäihmisten yhteistä henkeä ja suvaitsevuutta toisen ihmisen kommentteihin . En usko että nuoremmat tänne kirjoittelevat kyllä ne ovat vaan ne oman ikäiset jotka sitä tekevät , kukin kykyjensä mukaan . Silloin huomasi; etten Voikkaan kirjoittaa asioista ja elämän tapahtumista ja saada siitä aikaan mieluisaa keskustelua . Mutta 70 palstalla on sentään monta joiden kerrontaa on kiva lukea, esim ihmisiä jotka ovat mökeillään ja kuvailevat oloaan siellä , silloin ajattelen aina että miten hyväkuntoisia ovatkaan kun jaksavat vielä ikänsä puoleltakin tehdä asioita . Sitten on taiteellisia ihmisiä joiden. Kerrontaa on kiva lukea siitä mitä ovat saaneet aikaan kyvyillään .
Joten paljon on niitäkin ihmisiä,joiden kirjoituksia kaipaa jos ovat poissa hetkisen , kuka sairaana jotkut jopa sairaalassa. , joku tekee muuttoa pienempään asuntoon toiset kohtaavat livenä myös toisiaan .
Joten annetaan kaikille ihmisille lupa olla vaan sellaisiakin ovat, vaikka ei aina käy yksiin omien ajatukseen kanssa , pääasia kun ei ketään olla ajamassa pois palstalta siksi että hän kirjoittaa ajankohtaisista asioista joita ohjataan poliittisesti.Muutaman aloituksen olen tehnyt, parissa päivässä ne painuvat alemmille sivuille. Mikä on hyvä , ei normielämässä jauheta samaa asiaa päivätolkulla.
Täällä pyörii samat politiikka-aloitukset viikkoja, jopa kuukausia, se ei minun mielestä ole normaalia, eikä kohtelasta.
Oisko korjauksena rekkautumispakko, tai vähäisempänä, ettei vanha ketju nouse ensimmäiseksi, kun siihen vastataan.
Tässä muodossa palsta hiipuu pois.. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
he seuraavat asioita.Siis miten niin , arvostelee muita , asioistahan täällä on kyse ei henkilöistä , ei kenenkään tartte arvostella henkilöitä, silloin kun palsta on meinattu asioista keskusteluun. Siis kunåkaan e8 tunne arvostelun kohdettaan siksi hyvä jättää arvostelemata .
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
On myös meitä, jotka ovat jossain määrin työelämässä, ja jotka ovat selvinneet tähän asti, oli hallitus mikä tahansa..
Niin pärjäämme nytkin, vaikka emme hallitusta ihannoikkaan.
Kansantahto oli tämä hallitus, mihinkään muuhun ei ollut mahdollisuutta..
Kyllä sitä voi seitenkymppisenä omaa olotilaansa parantaa.
Luuserit huutaa hallitusta apuun, oli hallitus mikä tahansa.Millä,oikeudella joku on sinulle luuseri, minä en ainakaan tunne ketään sellaista
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Millä,oikeudella joku on sinulle luuseri, minä en ainakaan tunne ketään sellaista
En ole luuseriksi nimennyt ketään.
Kannattaa lukea , tarkemmin.
- AnonyymiUUSI
Voitaneen todeta, että kirjoittajia jopa vainotaan kieltämällä heiltä
sananvapaus kirjoittaa ajankohtaisista asioista. - AnonyymiUUSI
Tarkoittaako aloittaja et on muka asiallista tehdä kymmeniä ketjuja hallitusta ja puolueita arvostellen kaikin tavoin? Tarkoittaako aloittaja ettei hän ymmärrä, et poliittisille aiheille on ihan omat palstat? Aloittaja ei halua kirjoituksia poliittisille palstoille, vaan tänne 70+ palstalle? Miksei omat aihepalstat kelpaa? Kyllä täällä politiikastakin saa tottakai, keskustella, mutta liika on liikaa. Jos on niin orientoitunut politiikkaan, luulisi haluavan keskustella siellä missä kukaan ei moittisi vaikka tekisi sata (100) ketjua ja aloitusta politiikasta.
Mikä tässä on niin äärettömän vaikeaa ymmärtää?- AnonyymiUUSI
Jos aloittaja viitsis vastata?
- AnonyymiUUSI
Kuka sen määrää mikä on liikaa , siis kun ei vaa; lue tekstejä joista ei pidä vaan kelaa eteenpäin .
Eihän ruoka resepteistä, kirjoittajatkaan ole”: Ruoka ja juoma palstalla ”, jos nyt meinaat että joku on väärällä palstalla
Jos on ikänsä,puolesta palstalla ja kirjoittaa asioista mitkä ovat ajankohtaisia poliittisesti niin kai 70+ nyt saavat sentään kertoa asioista mielipiteensä .
Minua ei ainakaan häiritse yhtään jos joku kirjoittaa politiikasta 70+ tavalla ajateltuna..
Ikäpalstallahan saa kirjoittaa juuri miten ikä ihminen; näkee asioita.
Paljon on minunkin mielestäni asioita joista en pidä palstalla , mutta ymmärrän että moni muu pitää, enkä mene kritiseeraamaan heitä vaan siksi ettei joku asia ole minulle mieleen . Siis on ajateltava että kiinnostus alueet ovat jokaiselle erilaiset , ja niin ; sen pitäisi saada ollakin. Kuten ennen työmaalla , kaikkien mielipiteet eivät kahvihuoneessa ehkä olleet juuri minun; mieleeni
Niin silloin en ottanut osaa ajankohtaiseen aiheeseen .
Mutta aina kun joku ihminen saavuttaa jotain elämässään omllla kyvyillään. On asia johon annan kaiken tukeni hänelle. Ja osaan iloita siitä että joku on saanut omat toiveensa toteutetuksi . Siis tässä,iässä,osaa ihan vaan ilman mitään kateutta antaa kannustusta sille joka toteuttaa ikäihmisenä haaveensa .
Politiikka on kuuma perunaa monelle joilla ei elämässään ole ollut siitä kiinnostusta . Mutta meitä on monia joille sekin asia on mielenkiintoista seurata ja ihan kiva huomata että joku ikäihmisen on. Tietoinen niistä,myös., - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jos aloittaja viitsis vastata?
Minun koneellani en ole nähnyt kymmeniä, poliittisia kirjoituksia ,olisko vika koneessa koska ei edes ole joka päivä ollut aiheesta.,
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kuka sen määrää mikä on liikaa , siis kun ei vaa; lue tekstejä joista ei pidä vaan kelaa eteenpäin .
Eihän ruoka resepteistä, kirjoittajatkaan ole”: Ruoka ja juoma palstalla ”, jos nyt meinaat että joku on väärällä palstalla
Jos on ikänsä,puolesta palstalla ja kirjoittaa asioista mitkä ovat ajankohtaisia poliittisesti niin kai 70 nyt saavat sentään kertoa asioista mielipiteensä .
Minua ei ainakaan häiritse yhtään jos joku kirjoittaa politiikasta 70 tavalla ajateltuna..
Ikäpalstallahan saa kirjoittaa juuri miten ikä ihminen; näkee asioita.
Paljon on minunkin mielestäni asioita joista en pidä palstalla , mutta ymmärrän että moni muu pitää, enkä mene kritiseeraamaan heitä vaan siksi ettei joku asia ole minulle mieleen . Siis on ajateltava että kiinnostus alueet ovat jokaiselle erilaiset , ja niin ; sen pitäisi saada ollakin. Kuten ennen työmaalla , kaikkien mielipiteet eivät kahvihuoneessa ehkä olleet juuri minun; mieleeni
Niin silloin en ottanut osaa ajankohtaiseen aiheeseen .
Mutta aina kun joku ihminen saavuttaa jotain elämässään omllla kyvyillään. On asia johon annan kaiken tukeni hänelle. Ja osaan iloita siitä että joku on saanut omat toiveensa toteutetuksi . Siis tässä,iässä,osaa ihan vaan ilman mitään kateutta antaa kannustusta sille joka toteuttaa ikäihmisenä haaveensa .
Politiikka on kuuma perunaa monelle joilla ei elämässään ole ollut siitä kiinnostusta . Mutta meitä on monia joille sekin asia on mielenkiintoista seurata ja ihan kiva huomata että joku ikäihmisen on. Tietoinen niistä,myös.,Sanon vielä yhden kerran tämän; niistä ruoka-asioista yms. ei ole tehty kymmeniä aloituksia joka päivä, mutta politiikasta on. Etkö oikeasti huomaa tätä oleellista eroa?
Kiusantekoa joku/jotkut harrastaa tällä palstalla poliittisella massapostauksella. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Minun koneellani en ole nähnyt kymmeniä, poliittisia kirjoituksia ,olisko vika koneessa koska ei edes ole joka päivä ollut aiheesta.,
Selaa huvikses palstaa taaksepäin, ja katso; kymmeniä ja taas kymmeniä ketjuja pelkkää politiikkaa, hallitus sitä hallitus tätä, persut sitä persut tätä, Orpo sitä Purra tätä....jne. jne.
Lapsellista häiriköintiä jo vuosia... - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sanon vielä yhden kerran tämän; niistä ruoka-asioista yms. ei ole tehty kymmeniä aloituksia joka päivä, mutta politiikasta on. Etkö oikeasti huomaa tätä oleellista eroa?
Kiusantekoa joku/jotkut harrastaa tällä palstalla poliittisella massapostauksella.Älä laske , vaan kelaa eteenpäin. Niin tehtiin pari vuotta sitten myös kun sillosta pääministeriä haukuttiin, se ei siis ollut kritiikkiä ainoastaa henkilökohtaista vainoamista.
Jossa jokain hönenkehonsa osa käsiteltiin irvokkaalta tavalla . Ei siis unohdeta.
Ja silloin ei ollut kymmenistä teksteistä kyse vaan sadoista . Eikä koskenut edes politiikka vaan henkilöä.
Nyt in niin että kritiikki hallitusta kohtaa ei rajoitu. Ainoastaan70+ palstalle vaan sitä huomaa joka puolella livenä kun puhuu ihmisten kanssa.
Joten älä laske niin kovasti tekstien määrää , vaan kelaa eteenpäin , kuten monissakin kelata silloin kun eräät eivät muuta tehneetkään kun haukkuivat haukkumista päästyään. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Selaa huvikses palstaa taaksepäin, ja katso; kymmeniä ja taas kymmeniä ketjuja pelkkää politiikkaa, hallitus sitä hallitus tätä, persut sitä persut tätä, Orpo sitä Purra tätä....jne. jne.
Lapsellista häiriköintiä jo vuosia...Selaamista taaksepäin ja lue kaikki haukkumiset jota entinen pääministeri sai osakseen , ei politiikasta vaan hänen persoonastaan
Joten ne ei unohdu miten karkeita juttuja hänestä tehtiin mielikuvitustensa lentäessä.
Niinhän se on nykyään livenäkin. Että jokainen jonka kohtaa sanoo pettyneensä hallitukseen . Ei sen pitäisi sinulle henkilökohtaisesti ongelma koska ihmiset kannattaa kukin sitä puoluetta minkä näkee omakseen. Kaikki eivät pidä esim persuista , ihan kuten kaikki eivät kannata demokraattisia ideologioitakaan. , se kuuleman juurimsitä politiikkaa muodossa joka on eräiltä karannut käsistä jolloin ollaan kieltämässä mielipiteitä politiikasta, mutta yksistyöisitö ihmisistä entisessä hallituksessa pidettiin kovaa haloota , miesten se nyt on väärin jos yhteisistä asioista keskustellaan. Ja sanotaan miten heidän politiikka on koskettanut yhteiskuntaa - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Selaamista taaksepäin ja lue kaikki haukkumiset jota entinen pääministeri sai osakseen , ei politiikasta vaan hänen persoonastaan
Joten ne ei unohdu miten karkeita juttuja hänestä tehtiin mielikuvitustensa lentäessä.
Niinhän se on nykyään livenäkin. Että jokainen jonka kohtaa sanoo pettyneensä hallitukseen . Ei sen pitäisi sinulle henkilökohtaisesti ongelma koska ihmiset kannattaa kukin sitä puoluetta minkä näkee omakseen. Kaikki eivät pidä esim persuista , ihan kuten kaikki eivät kannata demokraattisia ideologioitakaan. , se kuuleman juurimsitä politiikkaa muodossa joka on eräiltä karannut käsistä jolloin ollaan kieltämässä mielipiteitä politiikasta, mutta yksistyöisitö ihmisistä entisessä hallituksessa pidettiin kovaa haloota , miesten se nyt on väärin jos yhteisistä asioista keskustellaan. Ja sanotaan miten heidän politiikka on koskettanut yhteiskuntaaHäivyn palstalta, saatte keskenänne täällä mellastaa ja mollata hallitusta, muuhun teistä ei taida ollakaan.
PS. ehkä palaan vielä joskus, jos järki ja kohtuus on saatu tänne. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sanon vielä yhden kerran tämän; niistä ruoka-asioista yms. ei ole tehty kymmeniä aloituksia joka päivä, mutta politiikasta on. Etkö oikeasti huomaa tätä oleellista eroa?
Kiusantekoa joku/jotkut harrastaa tällä palstalla poliittisella massapostauksella.En usko että on mitään kiusantekoa ainoastaan kiinnostus yhteiskunnallisiin;asioihin jotka ovat ajankohtaisia
Miten se voi mielestäsi olla kiusaamista. Minusta toisin päin , selittää asioita joita itse ei ole huomioinut uutislähetyksissä ja kritiikki mitä hallitus saa, onko siinä jotain ; valetta mielestäsi , ihan vaan kirjoittaa asiallisesti.
Keneltä,täällä on kysyttävä lupa jos haluaa kertoa ajatuksiaan. Oman ikänsä palstalla.
Annetaan kaikkien kukkien kukkia - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
En usko että on mitään kiusantekoa ainoastaan kiinnostus yhteiskunnallisiin;asioihin jotka ovat ajankohtaisia
Miten se voi mielestäsi olla kiusaamista. Minusta toisin päin , selittää asioita joita itse ei ole huomioinut uutislähetyksissä ja kritiikki mitä hallitus saa, onko siinä jotain ; valetta mielestäsi , ihan vaan kirjoittaa asiallisesti.
Keneltä,täällä on kysyttävä lupa jos haluaa kertoa ajatuksiaan. Oman ikänsä palstalla.
Annetaan kaikkien kukkien kukkia"Kaikkien kukkien kukkia" Politiikka-kukka on ainoa kukka jollekin....
- AnonyymiUUSI
Nimetkää joku 70 vuotiaan "oma aihe" !
Käsittääkseni 70 +palstalla on tarkoitus ja saa keskustella ikäistensä kanssa
ikäisiään kiinnostavista aiheista.
Jos joku aihe ei kiinnostaa sen voi ohittaa ja kun joku aihe ei kiinnosta
se häipyy "menneisyyteen".- AnonyymiUUSI
Yhteistä on 70+ ihmisille että kaikki ovat eläkeläisiä , siitä riittää paljon keskustelua miten kukakin käsittelee ikäänsä ne ovat niitä ikä asioita . Jotkut ovat kiinnostuneita yhteiskunnallisista asioita toiset eivät tiedä niistä mitään .siitä syntyy aina keskustelua ikä,palstalla
- AnonyymiUUSI
Kommentoijia mustamaalataan tällä palstalla muun muassa nimittelemällä
heitä seuraavasti:
-eläkepappa järki jumissa
-seniili
-dementikko
-seniili dementikko
-mielenterveysongelmainen
-kakkosasteen alzheimeria poteva jne.
Se on ala-arvoista.- AnonyymiUUSI
Sitä tekee persu.
- AnonyymiUUSI
Ensinmäkin sanaa seniili käytetään väärin . Se tarkoittaa ainoastaan sanaa vanha .
Sitten on seniil demens joka tarkoittaa vanhuuden muistisairauksia joita ilmenee jokaisella ei siis mitään Alzheimeriä, ainoastaan muist menee joskus viiveellä unohdetaan nimiä jotka sitten vähän päästä pulpahtaa esiin. Kuitenkin mutta vakavassa muistisairaudessa unohdetaan Asioita mitkä on tehtävä , kissatkaan lääkärin aikoja ja laskun maksu päivää , joten ei saa leikkiä vakavilla asioilla ja tehdä niistä jotain mikä ei väärin käytetyillä sanoilla mitenkään edistä keskustelua .
- AnonyymiUUSI
Sitä saa, mitä tilaa. Vittuuntuu sitä vähemmästäkin , jatkuvaan haukkumiseen ja nimittelyyn.
- AnonyymiUUSI
Vittuuntuikohan Sanna Marin ?
- AnonyymiUUSI
Miksi persu haukkuu ja nimittelee ? Miksi persu ei voi ottaa asiaa asiana,
vaan alkaa haukkua ja nimitellä kirjoittajia ? - AnonyymiUUSI
Siis kritiikki hallituksen leikkauksista on sinulle haukkumista. Minulle on taas kritiikki sitä että jos esim oppositio kritisoi asioita niin siihen on aina syy. Kritiikki ei ole haukkumista vaan sitä että huomioidaan ettei ihmiset ehkä ole tyytyväisiä esim kaikkiin leikkauksiin .
Esim työelämässä annetaan kritiikkiä siksi että se joka sitä saa korjaa asian josta saa kritiikkiä.. Työelämässä ei liioin haukuta jos huomioidaan asioita jotka vaativat korjausta
On eroiteltava sana kritiikki ja haukkuminen niillä on ihan eri tarkoitus - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Siis kritiikki hallituksen leikkauksista on sinulle haukkumista. Minulle on taas kritiikki sitä että jos esim oppositio kritisoi asioita niin siihen on aina syy. Kritiikki ei ole haukkumista vaan sitä että huomioidaan ettei ihmiset ehkä ole tyytyväisiä esim kaikkiin leikkauksiin .
Esim työelämässä annetaan kritiikkiä siksi että se joka sitä saa korjaa asian josta saa kritiikkiä.. Työelämässä ei liioin haukuta jos huomioidaan asioita jotka vaativat korjausta
On eroiteltava sana kritiikki ja haukkuminen niillä on ihan eri tarkoitusKritiikki on siis mielestäsi sitä, et tämä palsta täytetään sillä? Joka päivä? Nytkin etusivulla lähes joka ketju sitä 'kritiikkiä'.
Lapsellista kiusantekoa, ei muuta. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kritiikki on siis mielestäsi sitä, et tämä palsta täytetään sillä? Joka päivä? Nytkin etusivulla lähes joka ketju sitä 'kritiikkiä'.
Lapsellista kiusantekoa, ei muuta.Entäs sinäkö palstan omistat kun haluat laittaa aiheet josta et ymmärrä mitään pois päiväjärjestyksestä
Ei politiikasta puhuminen;ole lapsellista kiusantekoa , vaan ajankohtaista asiaa miten asiat menevät päin mäntyä ja leikkauksia tehdään koko ajan . Hyvähän se on että monen. Silmät ovat auenneet siihen että heitä on vedetty nenästä,vaalikautena.
Lehdistökin kertoo ihan vaan tälläisiä asioita , ja jota ei kiinnosta ei osta lehteä , yksinkertaista. Jokainen voi laittaa oman aloituksessa. Ja jos se miellyttää ihmisiä niin kommentoivat. . - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Entäs sinäkö palstan omistat kun haluat laittaa aiheet josta et ymmärrä mitään pois päiväjärjestyksestä
Ei politiikasta puhuminen;ole lapsellista kiusantekoa , vaan ajankohtaista asiaa miten asiat menevät päin mäntyä ja leikkauksia tehdään koko ajan . Hyvähän se on että monen. Silmät ovat auenneet siihen että heitä on vedetty nenästä,vaalikautena.
Lehdistökin kertoo ihan vaan tälläisiä asioita , ja jota ei kiinnosta ei osta lehteä , yksinkertaista. Jokainen voi laittaa oman aloituksessa. Ja jos se miellyttää ihmisiä niin kommentoivat. .Valitatko jos joku alkaa laittamaan yhtä monta kalastus, tms. ketjua joka päivä kymmenittäin palstalle? Siis joka päivä kymmeniä kala-aiheisia niin et muut ketjut jää unholaan ja häviää? Et vaan tunnu ymmärtävän mistä on kyse? Reppusi eväät hyväksyy häiriköinnin, kunhan häiriköinti on hyväksymääsi, ja mistä olet samaa mieltä, kuten paljastit tuossa hallituksen piikittelyssäsi.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Valitatko jos joku alkaa laittamaan yhtä monta kalastus, tms. ketjua joka päivä kymmenittäin palstalle? Siis joka päivä kymmeniä kala-aiheisia niin et muut ketjut jää unholaan ja häviää? Et vaan tunnu ymmärtävän mistä on kyse? Reppusi eväät hyväksyy häiriköinnin, kunhan häiriköinti on hyväksymääsi, ja mistä olet samaa mieltä, kuten paljastit tuossa hallituksen piikittelyssäsi.
Että kirjoittaa yhteiskunnallisista asioista mitkä vielä ovat totta ,siis en koe sitä häirikönniksi. Ainoastaan ihanaa että omassa ikäluokassa on ihmisiä jotka seuraavat politiikkaa ja jolla on realistinen tapa ilmaista se myös.
Ennemmin ihmettelisin jos jotain turhan päiväistä postattaisiin. Palstalle .
Minua ei häiritse hönen kirjoituksensa . Mutta se häiritsee että ikä ihmisillä on joku käsitys että joku häiriköi , siis vaikka on itse politiikasta pihalla , eikö tiedä siitä mitään niin se ei merkitse että ne jotka ovat vielä kärryillä,asioista pitäisi kieltää demokraattisessa maassa .
Ja kaikista oudointa on se että sanotaan että se on lapsellista . Koska yhteiskunnallisista asioista puhuminen on lapsellista , poliittiset asiat tulisi jokaisen tässä iässä hallita , sillä niistähän; se riippuu meidän eläminen ja oleminen miten esim opiskelumahdollisuuksien
Leikkaukset , siis meillä,on melkein kaikilla jälkipolvea, joiden tulevaa elämää myös ajatellaan miten ne vaikuttavat lastemme elämään. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Että kirjoittaa yhteiskunnallisista asioista mitkä vielä ovat totta ,siis en koe sitä häirikönniksi. Ainoastaan ihanaa että omassa ikäluokassa on ihmisiä jotka seuraavat politiikkaa ja jolla on realistinen tapa ilmaista se myös.
Ennemmin ihmettelisin jos jotain turhan päiväistä postattaisiin. Palstalle .
Minua ei häiritse hönen kirjoituksensa . Mutta se häiritsee että ikä ihmisillä on joku käsitys että joku häiriköi , siis vaikka on itse politiikasta pihalla , eikö tiedä siitä mitään niin se ei merkitse että ne jotka ovat vielä kärryillä,asioista pitäisi kieltää demokraattisessa maassa .
Ja kaikista oudointa on se että sanotaan että se on lapsellista . Koska yhteiskunnallisista asioista puhuminen on lapsellista , poliittiset asiat tulisi jokaisen tässä iässä hallita , sillä niistähän; se riippuu meidän eläminen ja oleminen miten esim opiskelumahdollisuuksien
Leikkaukset , siis meillä,on melkein kaikilla jälkipolvea, joiden tulevaa elämää myös ajatellaan miten ne vaikuttavat lastemme elämään.KYMMENIÄ KETJUA PELKKÄÄ POLITIIKKAA.
Tätä palstaa ei ole sellaiseksi, yhden asian palstaksi tarkoitettu. Kuinka monesti tästä pitää sanoa, että ymmärrät? Toivottavasti vain esität tyhmää, etkai oikeasti ole?
- AnonyymiUUSI
Pentti Juri Örtikki ja Lilli Hultmaani ovat palstan kuniaksi julkaseet kihlauksensa, Silli näyttää jääneen enään rannalle nytten? Mistä sille Sillillille löytyy?
- AnonyymiUUSI
Laitan tähän kommentin jossa ei ole mustamaalausta, on piirun verran politiikkaa, on ajantasainen eikä loukkaa ketään.
Ristikossa oli kaksi sanaa joissa selite: Julkisuuden henkilön lapsi joka menee tänä vuonna kouluun. Monelle helppo nakki.- AnonyymiUUSI
Kenenkään Lapista ei ole myöskään lupa kirjoitella, alaikäisen lapsen tekemiset ja olemiset ovat ainoastaan hänen perheelleen kuuluvia asioita .
Ei ihmisten jotka eivät edes tunne häntä tai hänen perhettään . - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kenenkään Lapista ei ole myöskään lupa kirjoitella, alaikäisen lapsen tekemiset ja olemiset ovat ainoastaan hänen perheelleen kuuluvia asioita .
Ei ihmisten jotka eivät edes tunne häntä tai hänen perhettään .Kyllä on jos julkisken kakara menee täysi ikäisenä koluun suoja työ paikalta palkkaa nattien
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei ihmisten jotka eivät edes tunne häntä tai hänen perhettään .Molemmat ovat olleet lehdistössä julkaistuna ihan viime päivinä. Ei ole nyt ollenkaan yksityisyydensuojajuttuja, sellaisiin en ryhdy.
- AnonyymiUUSI
Olen ilmoitellut usein seurantaan kohdalla ”loukkaava sisältö ” ,juuri näitä käytettäviä nimityksiä.
Jossa yritetään kieltää henkilön olemista netissä, koska kommentit ovat
Olleet hyvin alatasoisia hänestä .
Jos muutama ihminen ei pidä hänen kirjoituksistaan niin ei se ei tarkoita että kaikki ketjussa ovat samaa mieltä,
Politiikka on aina ajankohtaista ,niin siitä, keskustelee aikuiset ihmiset ihan vaan vaihtamalla mielipiteitä ihan vaan normaalisti .
Mutta eräät ovat ottaneet tämän ihmisen haukkumisen kohteekseen siksi että hänellä on mielipiteitä poliittisista päätöksistä . Ihan kun nämä haukkujat ottaisivat negatiivisen mielipiteen henkilökohtaisesti ,
Ollaan ajamassa toisille palstoille ihan kun joku omistaisi palstan. Ei ruokaresepteistä kirjoittajiikaan ajeta ” ruoka ja. Juoma ” palstalle.
Nämä palstat ovat kaikille ihmisille ,ja politiikasta puhuminen on myös osa , sanoin kuvata miten kokee nyky poliittisen ilmaston .
Monta kertaa on ollut paha mieli juuri tuosta ihmiseen kohdistuvasta panettelusta , koska kirjoittaja on vaan kertonut mielipiteensä ajankohtaisista asioista , ja leikkauksista joita tehdään kerta kerran jälkeen, eikö niistä saisi äänioikeutettu ihminen kirjoittaa,, koska ne koskettavat sentään kansaa.
Sitten on jokaisella mahdollisuus ottaa yhteyttä seurantaan kun nähdään että yhtä ihmistä panetellaan ja annetaan diagnooseja hänelle ilman lääkärin lisenssiä,. Mielestäni se on aika vakava asia . On olemassa toinenkin ihminen jota kohdellaan myös tällä ilkeilemisellä , niistäkin on annettu viestiä seurantaan .
Siis tämän asian on huomannut moni muukin , ja on ihmisiä jotka haluaisivat olla mukana keskusteluissa vaan pelkäävät joutuvansa parjauksen kohteeksi . Silloin on jossain suuresti vikaa kun muutama ihminen Saa aikaan epäsopua aikusten palstalla vaan siksi että jollain on halu kirjoittaa ihan vaan ajankohtaisista tapahtumista.
Palsta olisi niin kiva olemassa jos näitä ilkeitä nimittelystä ei olisi joissa diagnostiseerataan kirjoittaja joka on iästään huolimatta kiinnostunut yhteiskunnallisista asioista . Antaisivat olla lukemata jos ei asia josta hän kirjoittaa ei kiinnosta. Siis Palsta on tarkoitettu keskusteluun , ei panetteluun joka kohdistuu ihmiseen joka vaan kirjoittaa siitä miten näkee asiat yhteiskunnallisella sektorilla . - AnonyymiUUSI
Täältä poistuu kaikki tolkun ihmiset ja jäljelle jää vain äärivasemmiston jankuttajat.
- AnonyymiUUSI
Kukin päättä ihan itse onko mukana asioissa joissa olisi otettava huomioon muutkin ihmiset ja heidän intressialueensa
Pääasia kun ei haasta riitaa ja että osataan ero sanoilla haukkuminen ja kritisointi . - AnonyymiUUSI
Meillä on ilmeisesti eri käsitys sanasta tolkku
- AnonyymiUUSI
Kyllä, ja se on siinäkin mielessä turhaa, että täällähän voi kirjoitella vaikka 4-kymppinen nainen eläkepappana. Ja todennäköisesti näin onkin eli esiinnytään toisena mitä ollaan; aivan tavallinen ilmiö somessa
Riili - AnonyymiUUSI
Entä jos tämän kirjoittajan tarkoitus on manibuloida kuin yle,ja muut mätä vale mediat ja politikot suomen kansaa,eikö saa arvostella paska valhtelua🤫ei suomen kansa ole niin tyhmää ettei se älyä mistä näiden kirjoittelut johtuvat🤫
- AnonyymiUUSI
No ei siinä mitään manipulointia tarvita näkeehän sen ulkomaita myöten miten suomen asiat ovat , sen tunnustavat politiikotkin että huonosti ovat asiat mitä tulee suomen talouteen
Siis olisk jotenkin niin että päättäjät eivät osaa asioita mistä he päättävät.
Kaikkihan toivovat sentään että asiat alkaisivat hoituvan .ei Ylellä ole näiden asioiden kanssa mitään tekemistä. Suomen työttömyys on katastrofinen asia monelle , siis siitä puhe mistä puute, ilman mitään puoluepolitiikkaa.
Kaikki asiat ovat näkyvissä
- AnonyymiUUSI
Suomen uutiset ainoa oikea tiedoitusväline uutisointiin, kertoo totuuden persuista kuka uskoo. Täällä Suomen uutisten kannattajat yrittää isännöidä mustamaalaamalla Yleä ja Hesaria.
- AnonyymiUUSI
Palstan ilmapiirin ovat luoneet persut varmaan kymmenen vuotta sitten, saivat plus70 haltuunsa, vuosien mittaan ovat menettäneet otteensa, eivät kokonaan.
Palstan tila edelleen persut ja sitten ne muut, muut puolueet toisarvoisia. - AnonyymiUUSI
Ristikossa oli kaksi sanaa joissa selite: Julkisuuden henkilön lapsi joka menee tänä vuonna kouluun. Monelle helppo nakki.
olisiko kommunisiten aleksanteri-instituutissa suojatyöpaikassa loikoi leva Halosentytär joka menee koluun tämä syksynä- AnonyymiUUSI
Väärin, toinen on kokoomusta ja toinen sdp:tä. Molemmissa on neljä kirjainta.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Väärin, toinen on kokoomusta ja toinen sdp:tä. Molemmissa on neljä kirjainta.
Halo sen tytär anna siinä on neljä kirjainta anna halo
- AnonyymiUUSI
Kun aiemmissa ikäryhmissä joku kirjoitti räväkästi ja haastavasti, oli aina puolustajia, että moisella kirjoittajalla on paha olo ja parempi, kun purkaa sen täällä.
En kyllä tiedä, pitääkö sitten muiden kärsiä jatkuvasti, kun jollakin on paha olo.
Ei minulla ainakaan mitään terapeutintaitoja ole.
Aika pitkälle yritän ymmärtää, mutta jossain se raja kuitenkin on. - AnonyymiUUSI
Kommunistit yrittävät jyrsiä palstatilaa.
- AnonyymiUUSI
Tuo on jämerästi sanottu.
Olet varmaan miettinyt ja vakaasti pohtinut sanomaasi pitkään ja hartaasti.
Jatka samaan malliin iloksemme näitä syviä ja suuresti harkittuja mietteitäsi. - AnonyymiUUSI
En usko että yrittävät ovat vaan samoilla ehdoilla palstalla kun sinäkin
- AnonyymiUUSI
Vaara vaanii vasemmalla.
- AnonyymiUUSI
Holohölökö niin sanoi ?
- AnonyymiUUSI
Uusinatsittajan ja Lilli Hultmaanin lässytyksillä ei ole loppua eikä alkua
Ne ovat enään sairas kertomuksen kansi lehtiä
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2329706
- 1216662
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h486224- 794737
Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa324480- 353482
- 593170
On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na283045Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta253028Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue263013