KIIKKUSTUOLI

Huomenta aloitetaan uusi viikko ja uusi ketju, tuo edellinen meni jo aika sekavaksi, kun ei saanut selvää kuka kellekin vastasi.
Minäkin kuulemma sekoilin, ei voine olla totta, olenhan niin fiksu ja filmaattinen ??????
Leikkiä lasken , tiedän sotkevani pahemman kerran, nuo pääskysten lähdötkin sotkin monta kertaa, nyt luulen sen sanonnan päähän pinttyneen, kun oikein etsin nimipäivien mukaan.
Lauri 10 elokuuta ja Perttu 24 elokuuta.
Ruoka taisi loppua ennen aikojaan pääskysiltä, itikoitahan sanotaan olevan vähän.

Tuo viestin osuminen kohdalleen, eli sinne mihin on tarkoitettu menee joskus pipariksi, ainakin minulla hyppää tahtomattani väärään kohtaan, sitä entistä hyvää useasti kaipaan, eli oksapuuta.
Mdk.Mdk kyselit neuvoja ja saitkin, mutta ei vahinkoa satu vaikka viesti ei aina kohdalleen satu.
Joskus joku viesti jää huomiotta, kun jonnekin kauemmas vastataan, ei arvaa koko ketjua tarkastaa.

Tuo nappiasia olikin monelle tuttua ja Mira kertoili myös vetoketjujen mukaan talteen laittamisesta, niin meilläkin tehtiin.
Leikkeissä mukavia, kuten demeter kertoi lapsena tehneen ja minä jopa kivat helmet pienistä napeista väsäsin
Ompelu hommia en ole innostunut koskaan tekemää, kaikkea muuta olen yritellyt, joku ano kirjoitti käsien estävän neulomisen, se meinaa vaiva minullakin, sitkeästi yritän, hieroskelen ja lepään välillä.

Annan periksi minua moittineille ja sanon runon mukaisesti " minä kaiken tein minä konna ja varas, mutta toiste en tee vaikka menisi pää"
Demeter ymmärrät, en pysty enkeleitä matkimaan tässäkään asiassa.
Aloittaja kuitenkin aika monessa viestissä on se riidan kylväjä, vaikka kuinka toisin väittäisin, olkoon niin.

Silti uskallan toivoa sopuisia viestejä, ihmiset toistanne ymmärtäkää ja hyvän päivän toivotuksiin tällä kertaa ja tervetuloa viestittämään.

49

762

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Olen yrittänyt vastata tähän(kin) ketjuun, mutta viestit lentävät taivaan tuuliin.
      Täällä on anonyymi, jolla on valtuudet poistaa viestejä mielensä mukaan. Ainahan
      niistä voi keksiä jotakin sopimattomaksi luokiteltavaa. Mutta nyt on lopullinen viestini mennyt määränpäähän! - Kiitos, kun sain olla mukana!

/MdK

• Tulihan tämäkin viestisi perille?

• Anonyymi
        Siili25 kirjoitti:

Tulihan tämäkin viestisi perille?

Tuli kyllä, kun menin ylläpidon kautta, mutta jos se näin vaivalloista on, niin ei kannata aikaansa tuhlata, vanhan ihmisen.

/MdK

• Anonyymi

Kukaan palstalle kirjoittava ei voi viestejä poistaa. Sekä Anot (joista useilla on myös rekattu nimimerkki) ja rekatulla nimimerkillään kirjoittavat voivat tehdä ilmoituksen ylläpidolle sääntöjen vastaisesta viestistä, tai pyytää omaa viestiään poistettavaksi. Ylläpito sitten poistaa ko. viestin, jos katsoo sen aiheelliseksi.

Robotti- Hopotti poistaa joskus viestejä aivan sattumanvaraisesti.

kylmätotuus

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kukaan palstalle kirjoittava ei voi viestejä poistaa. Sekä Anot (joista useilla on myös rekattu nimimerkki) ja rekatulla nimimerkillään kirjoittavat voivat tehdä ilmoituksen ylläpidolle sääntöjen vastaisesta viestistä, tai pyytää omaa viestiään poistettavaksi. Ylläpito sitten poistaa ko. viestin, jos katsoo sen aiheelliseksi.

Robotti- Hopotti poistaa joskus viestejä aivan sattumanvaraisesti.

kylmätotuus

OK. Tänään oli jäänyt luu vetävän käteen. -

/MdK

• Anonyymi kirjoitti:

Tuli kyllä, kun menin ylläpidon kautta, mutta jos se näin vaivalloista on, niin ei kannata aikaansa tuhlata, vanhan ihmisen.

/MdK

mdk.mdk?
        Yrititkö tai kirjoititko tuolla rekatulla vai oletko sama henkilö?

• Anonyymi
        Siili25 kirjoitti:

mdk.mdk?
        Yrititkö tai kirjoititko tuolla rekatulla vai oletko sama henkilö?

Oletan, että nimimerkit /MdK ja mdk.mdk, ovat eri henkilöitä.

kylmätotuus

• Anonyymi kirjoitti:

Oletan, että nimimerkit /MdK ja mdk.mdk, ovat eri henkilöitä.

kylmätotuus

Huomenta, onpa löytynyt seikkailuun lähtenyt kiikkustuoli paikkansa, eipä ole aiemmin ketjut karkuun lähteneet, loppu hyvin, kaikki hyvin.
        Jospa jaksaisit yrittää vielä mdk.mdk, kiva olisi mukana olosi, niin pirteä olet, hauskasti kirjoitat, muistoissa kaikki aiemmat yhdessä kirjoittelut.
        Ylläpidolle minäkin etsintä pyynnön lähetin ja se kai tuotti tuloksen ja kiikkustuoli löysi paikansa palstalla..

Minä viime yönä taas tapani mukaan unissa elin, oli joulun aika ja myyjäisiä järjestettiin, minun kontolle jäi askartelu myynnin anti.
        Niinpä uusia ideoita etsin ja tuli mieleen männynkarahka, mistä näppärästi sai joulukortti telineen.
        Siihen ripustelin jouluvalot ja postin tuomia, ystäviltä tulleita kortteja, siitäpä tulikin myynti menestys.
        Herättyäni ajattelin, että tuota ideaa voisikin tulevaisuudessa käyttää.
        Aiemmin olen oksan valoilla parvekkeelle laittanut , voisi tuo karahkakin olla kiva korttiteline valoineen.
        Ihmettelyni ei lopu, kun hyppään joskus niin eläviin uniin, että voisi siltä seisomalta todeksi muuttaa.

Olen käynyt läpi sääntöjä ja en huomannut millään tapaa ohjeista poikkeavani, joten jatkan tyylilläni.
        Vastailen nimimerkeille aivan kuin tähänkin asti, jos viesti sitä vaatii, , mielestäni se ei mitenkään huono asia ole, tulee tarkoitus paremmin esille ja arvailut jää sikseen.
        En ymmärrä mitään kateuden aihetta tämän asian tuottavan, sillä aiheet ne keskustelua synnyttää, kysymykset ja vastaukset, ei salaperäisyys, mitä on saanut viestien takaa etsiä.
        Väärinkäsitykset on heti selviteltävä, jos joku asia sitä vaatii, en kyllä jaksa ymmärtää sitäkään, mistä kinaa voisi tuntemattomien kanssa tulla..
        Toisilla yhteys paremmin toimii, ymmärrys yltää kertojan toivomalla tavalla , silloin voi arjenkin asioista saada jotain kivaa aikaan.
        Olemme persoonia kukin laillaan, kaikilla ei riitä ymmärrystä toisen taitavuuteen eri tasoilla ja siitä sitten pahanmielen tuotteena tulee ikäviäkin asioita esiin.
        Hyväksymistä ja taas hyväksymistä, kaikkien kukkien on annettava laillaan loistaa.
        Sitäkään ei voi välttää, etteikö joistakin tule tutumpia toisilleen, onko se jotenkin pois ketjun voimasta, ei mielestäni, jokainen oman paikkansa löytää.
        Mikä tärkeintä, me yksinäiset saamme ajatuksille töitä, kun saamme kiinni toisten mietteistä ja asioista.
        Ei mitään vaativaa ketjumme vaadi, jotkut tykkää kulttuurimenoista, toiset käsitöistä, joku ruuanlaitosta, joku näistä yhdistää.
        Voihan olla, että kipinä uusiinkin asioihin näin saa kimmoketta, jatketaan hyvillä mielin.

Jospa nyt taas tuli toivomuksia, mutta ei vaatimuksia, ollaan omia itsenämme, ja kertoillaan omat juttumme toisillemme.
        Rupean katselemaan, josko jotain järkevämpää keksisin, vaikka tärkeä on tämäkin yhteyden otto, tulkaa terveisenne laittamaan ja ideoita antamaan.

• Anonyymi
        Hil-la kirjoitti:

Huomenta, onpa löytynyt seikkailuun lähtenyt kiikkustuoli paikkansa, eipä ole aiemmin ketjut karkuun lähteneet, loppu hyvin, kaikki hyvin.
        Jospa jaksaisit yrittää vielä mdk.mdk, kiva olisi mukana olosi, niin pirteä olet, hauskasti kirjoitat, muistoissa kaikki aiemmat yhdessä kirjoittelut.
        Ylläpidolle minäkin etsintä pyynnön lähetin ja se kai tuotti tuloksen ja kiikkustuoli löysi paikansa palstalla..

Minä viime yönä taas tapani mukaan unissa elin, oli joulun aika ja myyjäisiä järjestettiin, minun kontolle jäi askartelu myynnin anti.
        Niinpä uusia ideoita etsin ja tuli mieleen männynkarahka, mistä näppärästi sai joulukortti telineen.
        Siihen ripustelin jouluvalot ja postin tuomia, ystäviltä tulleita kortteja, siitäpä tulikin myynti menestys.
        Herättyäni ajattelin, että tuota ideaa voisikin tulevaisuudessa käyttää.
        Aiemmin olen oksan valoilla parvekkeelle laittanut , voisi tuo karahkakin olla kiva korttiteline valoineen.
        Ihmettelyni ei lopu, kun hyppään joskus niin eläviin uniin, että voisi siltä seisomalta todeksi muuttaa.

Olen käynyt läpi sääntöjä ja en huomannut millään tapaa ohjeista poikkeavani, joten jatkan tyylilläni.
        Vastailen nimimerkeille aivan kuin tähänkin asti, jos viesti sitä vaatii, , mielestäni se ei mitenkään huono asia ole, tulee tarkoitus paremmin esille ja arvailut jää sikseen.
        En ymmärrä mitään kateuden aihetta tämän asian tuottavan, sillä aiheet ne keskustelua synnyttää, kysymykset ja vastaukset, ei salaperäisyys, mitä on saanut viestien takaa etsiä.
        Väärinkäsitykset on heti selviteltävä, jos joku asia sitä vaatii, en kyllä jaksa ymmärtää sitäkään, mistä kinaa voisi tuntemattomien kanssa tulla..
        Toisilla yhteys paremmin toimii, ymmärrys yltää kertojan toivomalla tavalla , silloin voi arjenkin asioista saada jotain kivaa aikaan.
        Olemme persoonia kukin laillaan, kaikilla ei riitä ymmärrystä toisen taitavuuteen eri tasoilla ja siitä sitten pahanmielen tuotteena tulee ikäviäkin asioita esiin.
        Hyväksymistä ja taas hyväksymistä, kaikkien kukkien on annettava laillaan loistaa.
        Sitäkään ei voi välttää, etteikö joistakin tule tutumpia toisilleen, onko se jotenkin pois ketjun voimasta, ei mielestäni, jokainen oman paikkansa löytää.
        Mikä tärkeintä, me yksinäiset saamme ajatuksille töitä, kun saamme kiinni toisten mietteistä ja asioista.
        Ei mitään vaativaa ketjumme vaadi, jotkut tykkää kulttuurimenoista, toiset käsitöistä, joku ruuanlaitosta, joku näistä yhdistää.
        Voihan olla, että kipinä uusiinkin asioihin näin saa kimmoketta, jatketaan hyvillä mielin.

Jospa nyt taas tuli toivomuksia, mutta ei vaatimuksia, ollaan omia itsenämme, ja kertoillaan omat juttumme toisillemme.
        Rupean katselemaan, josko jotain järkevämpää keksisin, vaikka tärkeä on tämäkin yhteyden otto, tulkaa terveisenne laittamaan ja ideoita antamaan.

Odotin, että kirjoittaisit jotain noista nimimerkeistä, koska kommentoit kirjoitustani.
        Et niistä maininnut sanallakaan, joten taisit laittaa kirjoituksesi väärään paikkaan.

kylmätotuus

• Anonyymi kirjoitti:

Odotin, että kirjoittaisit jotain noista nimimerkeistä, koska kommentoit kirjoitustani.
        Et niistä maininnut sanallakaan, joten taisit laittaa kirjoituksesi väärään paikkaan.

kylmätotuus

Anteeksi, kommentoin useinkin alimaista, jos ei mitään henkilökohtaista ole sanottavana.

Mitähän ei ketään ole tapani häirinnyt, yleensä luen ja vastailen tarvittaissa kaikille samassa viestissä, tätäkään tapaa en ole ymmärtänyt vääräksi.
        Koetan varoa tulevina viesteinä, että en sinun viestiisi vastaa.

• Tervehdys puolipilviseltä etelärannikolta, miellyttävän vilpoisaa on mehumaijan pariin siirtyä ulkokeittiösopukkaan , jossa keitän sähkölevyllä. Parinkympin lämpötiloja ja aurinkoa sääkartta näyttää jatkossa. Vain yhden maijallisen keitän mustaherukkamehua, punaisista keitin vadelmien kera samanverran ja pakastin. Ei oikein marjamehuja meidän porukat arvosta, muuta kuin joulun aikaan glögin pohjana tai pahimpaan flunssa-aikaan . Pakastemarjat menee kyllä kuin kuumille kiville, samoin mehuasemalla puristettu menatuoremehu toistaiseksi tekee kauppansa. Kanttarelleja ei ole vielä silmiini osunut, mutta mökkimaisemista niiden kätköt tiedän, kuten mustikka- ja puolukka-apajatkin.

En ole erityisemmin kiinnittänyt huomiota tähän paljon puituun kiittelyyn ja nikkien mainintaan, en tuntenut itseäni se suhteen sen enempää syrjityksi kuin lellityksikään. Väliin on pidempiä kirjoitustaukoja, en niin tarkkaan tule seuranneeksi tilanteita. Siitä varmaan vallitsee yksimielisyys, että kaikilla pitäisi olla kirjoitusrauha, sekä saada se itselle että antaa se toisille. Jokaisen tulee saada olla oma itsensä , vaikka ei niin kaikkien kanssa omana persoonanaan synkkaisikaan. Tässö ketjussa kuitenkin pääasiassa kerrotaan omasta elämästä, arkipäivän tapahtumista, miten se niin joitakin muita voi niin ärsyttää, vaikka eri tyylillä itse asiat tekisikin. Jonkun kanssa löytyy enemmän yhtymäkohtia, eikö se ole luonnollista niistä silloin keskustella. Tarkoitukset ja tulkinnat törmäävät, niinkuin nokikkain keskusteluissakin, mutta täällä ei näe ilmeitä, huumorikin on vaikeammin tulkittavissa. Kasvokkain voi myös heti täydentää ja tarkentaa asiaa, täällä jälkikäteen selitys ei aina onnistu.

Antoisaa tiistaipäivää!

• Anonyymi

Meillä taloyhtiömme pihalla kasvaa joitain pieniä marjapensaita. Ei niitä kuulu kenenkään kerätä omiin mehutarpeisiinsa vaan ovat koko talonväelle, ohikulkiessaan laittaa niistä joitain marjoja suoraan suuhunsa.

• Anonyymi

Voisi pikkasen käyttää riviväliä. On niin tiheään kirjoitettu, että on vaikea lukea.

• Anonyymi

Minä luovuin mehujen keittämisestä 10 vuotta sitten.
        Sen jälkeen olen pakastanut marjat, joita kuluukin vuodessa melkoinen määrä, kun joka päivä syön kotimaisia marjoja.

Asun pienkerrostalossa, jossa on 8 huoneisoa.
        Pihassa on useita puna-, musta- ja valkoherukkapensaita, joista riittää marjoja kaikille asukkaille poimittavaksi. Lisäksi on muutama karviaispensas.
        En ole eläissäni nähnyt punaherukkapensaissa niin paljon marjoja kuin tänä kesänä.

Eräällä tuttavaperheellä on viherherukoita ja sieltä saan niitä poimia haluamani määrän. Maksua marjoista eivät suostu ottamaan.
        Mustikoita, mansikoita, puolukoita ja vadelmia myös pakastan. Tänä vuonna kuivuus tuhosi "metsävadelma" sadon, mutta löysin tutun viljelijän , joka myy puutarhavadelmia 14€/1,5kg.Tilasin häneltä muutaman kilon. Normaalihinta täällä on 18€/kg.

Olen huomannut, etteivät nuoret aikuiset, ainakaan tässä talossa, kerää enää marjoja, vaikka niitä ilmaiseksi saisivatkin. Harmi.

kylmätotuus

• Anonyymi kirjoitti:

Meillä taloyhtiömme pihalla kasvaa joitain pieniä marjapensaita. Ei niitä kuulu kenenkään kerätä omiin mehutarpeisiinsa vaan ovat koko talonväelle, ohikulkiessaan laittaa niistä joitain marjoja suoraan suuhunsa.

Huomenta, kaunis päivä taas tulossa, ei kuitenkaan enää helteessä tarvitse hikoilla, yöllä on jo melko viileää.
        Ramoonalla oman pihan tuotteet voi pakastaa ja lisää metsästä haalia mökkireissuillaan.
        Minä tykkään mehua veden jatkoksi laittaa ja ajattelen , että se sokeri määrä kuitenkin eri, mitä kaupan tarjouksista, limpparia en muista ostaneeni kuin syntymäpäivikseni, heille joille ei kuohuviini maistanut.
        Onhan mehun keitossa oma hommansa, tytär kävi juuri hakemassa mehumaijan, kun omansa on mökillä, osti mehumansikoita laatikollisen ja ne kotona keittää.
        Nauratti kun niin tarkkaan mittoja kyseli, minä kun vähän sellainen , että summamutikassa kaikkea lisään.
        Viinimarjat on vielä torilla, kummi-tyttöni vähän lupaili, että vanhan paikan marjat keräillään, mitä sieltä tulee, lisää sitten torilta.
        Elokuun viimeisenä lauantai on täällä maalaismarkkinat ja silloin ison kassin kanssa torille menen.
        Kukkakaaliakin pakastan, on niin mukava talvella syödä kaikkea kotimaista pakkasesta, yhdelle ihmiselle ei niin paljoa tarvitse lajiaan laittaa, mutta vähän kuitenkin.
        Kukkakaalitkin tuoreen veroisia samoin porkkana viipaleet ja muu mahdollinen pakkasessa onnistuva.
        Saahan kaupasta kaikkea talven aikaan, mutta ulkomailla kasvatettuja suurilta osin.
        Minulla on aikaa touhuta ja tykkään varustautua talvea varten, samaa mallia tytärkin pyrkii tekemään, tosin ehkä ei ihan kaikkea kelpuuta malliksi.
        Sehän se mukava onkin, kun itse saa elämänsä polun jossain määrin suunnitella, terveyttä jos riittää, voi onnesta kiittää.

Monissa vanhojen talojen paikoille on jäänyt vanhat pensaat ja omenapuutkin, siitä sitten voi napsia suuhunsa, ehkä säilöönkin, pieni hoito auttaa kunnon kestämisessä.

Onko todella kaikki säikähtäneet tuota riitaisaa ilmapiiriä, myönnän, että kyllästyminen väliin tulee minullekin, mutta katson oikeuteni kirjoitella olevan, kuten kaikilla toisillakin., kaipaan sananvaihtoa sopuisesti niin kirjoittavien kanssa.
        Jospa rauha pysyisi ja entistä meininkiä jatkaisimme.

Näin ajattelen, ei arvostellen vaan ymmärtäen erilaisten ihmisten elämää ja siitä omia arvoja rikastamalla mieli hyväksi tulee.
        Tulkaa mukaan, heippa.

• Hil-la kirjoitti:

Huomenta, kaunis päivä taas tulossa, ei kuitenkaan enää helteessä tarvitse hikoilla, yöllä on jo melko viileää.
        Ramoonalla oman pihan tuotteet voi pakastaa ja lisää metsästä haalia mökkireissuillaan.
        Minä tykkään mehua veden jatkoksi laittaa ja ajattelen , että se sokeri määrä kuitenkin eri, mitä kaupan tarjouksista, limpparia en muista ostaneeni kuin syntymäpäivikseni, heille joille ei kuohuviini maistanut.
        Onhan mehun keitossa oma hommansa, tytär kävi juuri hakemassa mehumaijan, kun omansa on mökillä, osti mehumansikoita laatikollisen ja ne kotona keittää.
        Nauratti kun niin tarkkaan mittoja kyseli, minä kun vähän sellainen , että summamutikassa kaikkea lisään.
        Viinimarjat on vielä torilla, kummi-tyttöni vähän lupaili, että vanhan paikan marjat keräillään, mitä sieltä tulee, lisää sitten torilta.
        Elokuun viimeisenä lauantai on täällä maalaismarkkinat ja silloin ison kassin kanssa torille menen.
        Kukkakaaliakin pakastan, on niin mukava talvella syödä kaikkea kotimaista pakkasesta, yhdelle ihmiselle ei niin paljoa tarvitse lajiaan laittaa, mutta vähän kuitenkin.
        Kukkakaalitkin tuoreen veroisia samoin porkkana viipaleet ja muu mahdollinen pakkasessa onnistuva.
        Saahan kaupasta kaikkea talven aikaan, mutta ulkomailla kasvatettuja suurilta osin.
        Minulla on aikaa touhuta ja tykkään varustautua talvea varten, samaa mallia tytärkin pyrkii tekemään, tosin ehkä ei ihan kaikkea kelpuuta malliksi.
        Sehän se mukava onkin, kun itse saa elämänsä polun jossain määrin suunnitella, terveyttä jos riittää, voi onnesta kiittää.

Monissa vanhojen talojen paikoille on jäänyt vanhat pensaat ja omenapuutkin, siitä sitten voi napsia suuhunsa, ehkä säilöönkin, pieni hoito auttaa kunnon kestämisessä.

Onko todella kaikki säikähtäneet tuota riitaisaa ilmapiiriä, myönnän, että kyllästyminen väliin tulee minullekin, mutta katson oikeuteni kirjoitella olevan, kuten kaikilla toisillakin., kaipaan sananvaihtoa sopuisesti niin kirjoittavien kanssa.
        Jospa rauha pysyisi ja entistä meininkiä jatkaisimme.

Näin ajattelen, ei arvostellen vaan ymmärtäen erilaisten ihmisten elämää ja siitä omia arvoja rikastamalla mieli hyväksi tulee.
        Tulkaa mukaan, heippa.

Kotimaiset kasvikset, juurekset, hedelmät ja marjat ovat tuoreina kesän herkkuja.

• Ei tänne mitääntungosta ole ollut tänä aamuna, Hil-la.
      Minäkin taiodan pysyttäytyä etupäässä omissa aloituksissani. Ainakin vähän aikaa. Mustikkamuffinsit uunissa,
      heippa.

• Anonyymi

Ilmeisesti osaat paremmin torjua häiriköt ketjuistasi kuin hilla. Toivottavasti saat oikein runsaan ja asuallisen osallistumisen niihin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ilmeisesti osaat paremmin torjua häiriköt ketjuistasi kuin hilla. Toivottavasti saat oikein runsaan ja asuallisen osallistumisen niihin.

Sepä jää nähtäväksi muissa ketjuissa miten häiriköt häädetään. Toivottavasti Hillan ketjuun aiemmin osallistuneet pitkin kirjoituksiin palaavat hetken happea ottamisen jälkeen. Mahtuuhan tänne ketjuja. Kukin pysykööt lestissään.

• Anonyymi kirjoitti:

parikymmentä asiallista vastausta onihanhyvä, koska riitelyt ja sanaharkka kuormittavat ketjuja turhaan. Minä toivon että myös Hil-lan ja kaikkien muidenkin ketjut saisivat paljon rakentavaa, eheyttävää ja yhteisöllistä kommentointia. Täällä on tilaa kaikille ja toivoisin vain että muutkin, rekatut ja anot tekisivät lisää mahdollisimman monia kiinnostavia asiaketjuja.

• Paloma.se01 kirjoitti:

parikymmentä asiallista vastausta onihanhyvä, koska riitelyt ja sanaharkka kuormittavat ketjuja turhaan. Minä toivon että myös Hil-lan ja kaikkien muidenkin ketjut saisivat paljon rakentavaa, eheyttävää ja yhteisöllistä kommentointia. Täällä on tilaa kaikille ja toivoisin vain että muutkin, rekatut ja anot tekisivät lisää mahdollisimman monia kiinnostavia asiaketjuja.

Oletpa sinä optimistinen kuten Hillakin. Vakionimimerkillä, galleriassa omalla naamalla kirjoittajat kuten minä on häädetty pois. Onhan täällä kivoja kavereita, he kirjoittavat kanssani nimimerkeillään.

Tiedän, että osa vakinimimerkeillä kirjoittavat osaavat anoilla. Minulla ei ole mitään peiteltävää, kirjoitan omana itsenäni ja annan myös kritiikkiä kun näen sen aiheelliseksi nimimerkilläni en anona.

• korpikirjailija kirjoitti:

Oletpa sinä optimistinen kuten Hillakin. Vakionimimerkillä, galleriassa omalla naamalla kirjoittajat kuten minä on häädetty pois. Onhan täällä kivoja kavereita, he kirjoittavat kanssani nimimerkeillään.

Tiedän, että osa vakinimimerkeillä kirjoittavat osaavat anoilla. Minulla ei ole mitään peiteltävää, kirjoitan omana itsenäni ja annan myös kritiikkiä kun näen sen aiheelliseksi nimimerkilläni en anona.

Sama täällä.
        Meni syteen tai saveen, olen mukana vain omalla naamalla ja omalla rekisteröidyllä nimimerkilläni.
        "Elämäni on avoin kirja".
        Ihan oikeestikin :))

• Anonyymi

Kuinkas muorien tuoli kiikkuu?
      Onko vauhti päällä?

• Anonyymi

Elisa ei ole toiminut Hrlsingissä, ainakaan minulla, koko päivänä. Ilmeisesti muuallakin Suomessa ongelmia.

Käsittämätöntä.

• Anonyymi

Ilm. telkkarin Elisa Viihde.

• Anonyymi

No johan nyt. Kummallista, ei kai taas ole kaapeleita katkottu?

• Anonyymi

Minulla toimii asun Hesassa

• Anonyymi

Voihan tramppi sentään!

• Anonyymi

Voi tramppi soikoon!

• 80-vuotiaista puheenollen....
      Katri-Helena täyttää ihan kohta 80v. Edeltävänä päivänä pitää viimeisen konserttinsa. Päättää upean uransa. Loistava ura takana.
      Arvostan suuresti. Suomalainen ikoni. Olen muutaman kerran käynyt livenäkin kuuntelemassa.

• Hil-la

Torstaiaamu jälleen käsillä, kyllä viikot vauhdilla vierii, ikä kertyy.
        Nyt kesä tuntuu sopivalta, lämpö ei liian korkealle nouse ja yön aikaa sää raikastuu, jaksaa jotain tehdäkin.
        Minäkin neljättä pientä villatakkia aloitin, teen vaan sinnikkäästi, vaikka kokoa epäilen käykö kellekään, en ole sitten kevään kaksosia, en sisaruksiaankaan nähnyt, kasvavat vauhdilla.
        Heillä on kodin vaihto käynnissä ja aika kuluu työn ohessa tarkkaan.
        Miniäni jäi eläkkeelle, ehkä hän hoitoapua antaa ja muutossa auttaa.
        Minusta ei enää avuksi ole mihinkään, hyvä kuitenkin, etten heitä itseni puuhiin tarvitse.

Onnitella voi Katri Helenaa pitkästä esiintyvänä taiteilijana olostaan, en ole hänen konserteissa käynyt, mutta paljonhan hän esiintyy telkkarissa ja muissa tilaisuuksissa, tutuksi on tullut.
        En kuitenkaan hänen faniksi lukeudu.

Joku ano kysyi miten muorien keinu keinuu, no vauhti ei ole päätä huimaava, pientä liikettä kumminkin, ihan riittävä vanhalle.

Noita häiriöitä mistä kertoilitte ei täällä meilläpäin näy, ei edes ukkosilmalla tarvitse sulkea telkkaria.

Tuota vastuuta häiriköiden karkottamisesta en ota, en ole palstapoliisi, kai heitäkin on asiaa kunnossa pitämään.
        Toivon todella minäkin, että kirjoittajia palaisi, mutta siihenkään ei minulla mahdollisuuksia vaikuttaa.
        Onhan noita poistoja jo muutama, kai ovat tarkemmin ruvenneet seurailemaan, hyvä olisikin.
        Minusta on itsestään selvää, että kirjoitan nimimerkilläni, kun sen kerran olen itselleni ottanut, puskista en huutele.

Huomenna menen torille mustikkaan, ostan muutaman litran, että talvella voin mustikkapiirakan tehdä, muuten mustikka on liian hapotin minun makuuni, puolukkaa sitten enemmän.
        Katseli Facessa kun näyttivät tatteja löytyvän, voi kun saisikin herkkutatteja hyvin pieninä ostaa, niissä ei silloin mato osilleen ole ehtinyt, sieniä en muuten osta, jos tytär ei kerää yli oman tarpeensa olen ilman.
        Mökilläni aikoinaan oli tatteja, joka aamu pieninä ne kävin keräämässä.
        Tytär aina tuokin minulle siivoamattomat sienet, koska haluan itse ne puhdistaa.
        Minä itse siinäkin asiassa;)

Mielen iloa mieleesi ja olemiseesi, näin toivon, aurinko ainakin paisteellaan ilahduttaa ja kiitosmielen antaa..

• Anonyymi
        Hil-la kirjoitti:

Torstaiaamu jälleen käsillä, kyllä viikot vauhdilla vierii, ikä kertyy.
        Nyt kesä tuntuu sopivalta, lämpö ei liian korkealle nouse ja yön aikaa sää raikastuu, jaksaa jotain tehdäkin.
        Minäkin neljättä pientä villatakkia aloitin, teen vaan sinnikkäästi, vaikka kokoa epäilen käykö kellekään, en ole sitten kevään kaksosia, en sisaruksiaankaan nähnyt, kasvavat vauhdilla.
        Heillä on kodin vaihto käynnissä ja aika kuluu työn ohessa tarkkaan.
        Miniäni jäi eläkkeelle, ehkä hän hoitoapua antaa ja muutossa auttaa.
        Minusta ei enää avuksi ole mihinkään, hyvä kuitenkin, etten heitä itseni puuhiin tarvitse.

Onnitella voi Katri Helenaa pitkästä esiintyvänä taiteilijana olostaan, en ole hänen konserteissa käynyt, mutta paljonhan hän esiintyy telkkarissa ja muissa tilaisuuksissa, tutuksi on tullut.
        En kuitenkaan hänen faniksi lukeudu.

Joku ano kysyi miten muorien keinu keinuu, no vauhti ei ole päätä huimaava, pientä liikettä kumminkin, ihan riittävä vanhalle.

Noita häiriöitä mistä kertoilitte ei täällä meilläpäin näy, ei edes ukkosilmalla tarvitse sulkea telkkaria.

Tuota vastuuta häiriköiden karkottamisesta en ota, en ole palstapoliisi, kai heitäkin on asiaa kunnossa pitämään.
        Toivon todella minäkin, että kirjoittajia palaisi, mutta siihenkään ei minulla mahdollisuuksia vaikuttaa.
        Onhan noita poistoja jo muutama, kai ovat tarkemmin ruvenneet seurailemaan, hyvä olisikin.
        Minusta on itsestään selvää, että kirjoitan nimimerkilläni, kun sen kerran olen itselleni ottanut, puskista en huutele.

Huomenna menen torille mustikkaan, ostan muutaman litran, että talvella voin mustikkapiirakan tehdä, muuten mustikka on liian hapotin minun makuuni, puolukkaa sitten enemmän.
        Katseli Facessa kun näyttivät tatteja löytyvän, voi kun saisikin herkkutatteja hyvin pieninä ostaa, niissä ei silloin mato osilleen ole ehtinyt, sieniä en muuten osta, jos tytär ei kerää yli oman tarpeensa olen ilman.
        Mökilläni aikoinaan oli tatteja, joka aamu pieninä ne kävin keräämässä.
        Tytär aina tuokin minulle siivoamattomat sienet, koska haluan itse ne puhdistaa.
        Minä itse siinäkin asiassa;)

Mielen iloa mieleesi ja olemiseesi, näin toivon, aurinko ainakin paisteellaan ilahduttaa ja kiitosmielen antaa..

Iltapäivää ! Häpeillen tunnustan, että minulle tämä on vasta aamupäivä. Selvästi nyt paikkaan tuota pitkäaikaista univajettani: 4-5 tuntia yöunta ei riitä minulle vaan aiheuttaa kaikenlaista oirehtimista päivään: aivosumua, voimattomuutta, hajamielisyyttä...

Tänään pidän vapaapäivän marjastamisesta, siksikin että pakastimiini ei enää mahdu marjoja. Pojille voin tietysti antaa, toinen jo niitä saikin, toisesta ei ole ollut havintoa vähään aikaan..)) Lapset ovat sairastelleet: angiina, kuumetauti - mikä sitten lieneekin ollut. Koronaa oli työterveyshoitaja epäillyt ja onhan ollut juttua, että sitä edelleen olisi tarjolla.

Yritän vähän hahmotella syyskauden ohjelmaani. Kyläkerho loppui, uuden eläkeläiskerhon ja kilpirauhasliiton jäsenyys tarjoaa osallistumismahdollisuusia, lukupiiriinkin on vielä mahdollista ilmoittautua.
        Toinen puoli minusta haikailee aikaa, milloin ei tarvitse mennä mihinkään - viipyä vain omassa olossani, metsiä samoillen ja kirjoja lukien.

Erakoitumaan ei aktiivisen elämän elänyt kuitenkaan oikein pääse: aina ei kehtaa sanoa ei, kun vielä perään kysytään. Tosin, kuten Hil-lakin totesi, ne omat mahdollisuudet osallistua ja auttaa hupenevat kaiken aikaa. Nyt on harkinnan alla osallistuminen ystävän polvileikkausoperaatioon kuntoutuksen aikana. Toinen, houkutteleva, tarjous tuli naapureilta: alkaa uintiharrastus avantouintia silmälläpitäen. Minulla ei ole terveydellistä estettä, ei sydänoireita eikä taipumusta suonenvetoon (ainakaan vielä) joskin kylmä vesi ei ole koskaan minua houkuttanut.

Kiva lukea Hil-lan seesteistä kuvausta arjestaan, omien läheisten ja muistojen keskellä - ja silti avoimena uudelle, kuten täällä Kiikkustuolin keinuntaa seuraten ja siihen maltillisesti kantaa ottaen.
        "Mielen vapaus" - taisi olla Vexi Salmen lanseerama sanapari. Iso tavoite, vai onko lahja niille
        jotka ovat elämän ihanuuden oikein oivaltaneet ?

Ja kyllä; aurinko paisteellaan ilahduttaa ja kiitosmieltä antaa - ei tarvitse kuin ottaa vastaan..))
        Mukavaa loppupäivää kaikille,
        demeter1

• Anonyymi kirjoitti:

Iltapäivää ! Häpeillen tunnustan, että minulle tämä on vasta aamupäivä. Selvästi nyt paikkaan tuota pitkäaikaista univajettani: 4-5 tuntia yöunta ei riitä minulle vaan aiheuttaa kaikenlaista oirehtimista päivään: aivosumua, voimattomuutta, hajamielisyyttä...

Tänään pidän vapaapäivän marjastamisesta, siksikin että pakastimiini ei enää mahdu marjoja. Pojille voin tietysti antaa, toinen jo niitä saikin, toisesta ei ole ollut havintoa vähään aikaan..)) Lapset ovat sairastelleet: angiina, kuumetauti - mikä sitten lieneekin ollut. Koronaa oli työterveyshoitaja epäillyt ja onhan ollut juttua, että sitä edelleen olisi tarjolla.

Yritän vähän hahmotella syyskauden ohjelmaani. Kyläkerho loppui, uuden eläkeläiskerhon ja kilpirauhasliiton jäsenyys tarjoaa osallistumismahdollisuusia, lukupiiriinkin on vielä mahdollista ilmoittautua.
        Toinen puoli minusta haikailee aikaa, milloin ei tarvitse mennä mihinkään - viipyä vain omassa olossani, metsiä samoillen ja kirjoja lukien.

Erakoitumaan ei aktiivisen elämän elänyt kuitenkaan oikein pääse: aina ei kehtaa sanoa ei, kun vielä perään kysytään. Tosin, kuten Hil-lakin totesi, ne omat mahdollisuudet osallistua ja auttaa hupenevat kaiken aikaa. Nyt on harkinnan alla osallistuminen ystävän polvileikkausoperaatioon kuntoutuksen aikana. Toinen, houkutteleva, tarjous tuli naapureilta: alkaa uintiharrastus avantouintia silmälläpitäen. Minulla ei ole terveydellistä estettä, ei sydänoireita eikä taipumusta suonenvetoon (ainakaan vielä) joskin kylmä vesi ei ole koskaan minua houkuttanut.

Kiva lukea Hil-lan seesteistä kuvausta arjestaan, omien läheisten ja muistojen keskellä - ja silti avoimena uudelle, kuten täällä Kiikkustuolin keinuntaa seuraten ja siihen maltillisesti kantaa ottaen.
        "Mielen vapaus" - taisi olla Vexi Salmen lanseerama sanapari. Iso tavoite, vai onko lahja niille
        jotka ovat elämän ihanuuden oikein oivaltaneet ?

Ja kyllä; aurinko paisteellaan ilahduttaa ja kiitosmieltä antaa - ei tarvitse kuin ottaa vastaan..))
        Mukavaa loppupäivää kaikille,
        demeter1

Vielä tuohon Kiikkustuolin nykytilaan liittyen: hiljaista on ollut. Kyllähän tuo virheiden osoittelu ja Hillan maalittaminen tympii ja karkottaa väkeä. Outo ei pääse mukaan, eivätkä tututkaan kirjoittajat kai koe olevansa oikeassa paikassa nykymenon keskellä.

Kuitenkin, mielestäni, näkyy merkkejä siitä, että Nojatuoli/kiikkustuoli-formaatti on lyönyt itsensä läpi - useita niiden kaltaisia ketjuja on tarjolla ja jos niistä kukin löytää mieleisensä niin luulisi Kiikkustuoliin kohdistuvien paineiden hellittävän.

Eli kyllä kirjoittajilla on selvästi tarve jakaa omaa arkeaan, saada vertaisseuraa. Ja parhaimilllaan tämän tyyppinen osallistuminen voi palvella meitä jo pelkästään osallistumisen vaivattomuuden vuoksi.

Eripuraa ja häiriköintiä on yritetty suitsia niin kauan kuin olen itse mukana ollut, mutta aina se vain sitkeästi nostaa päätään. Ja kuten Hil-la totesi sen poistamista on täysin epärealistista asettaa ketjun vetäjän tehtäväksi - siksikään siihen tehtävään ei ole tunkua, useimmat vetäjät väistyvät jo parin ketjun jälkeen tai kirjoittavat anonyymeinä ja vapauttavt itsensä läsnäolosta ja vastailusta. Sehän Hil-lan ketjuissa on ainutlaatuista: läsnäolo ja jatkuvuus.
        Niinpä ei voi taaskaan kuin kiittää Hil-laa mukanaolosta ja toivoa voimia jatkoon. Uskon että monilla meistä on sama toive.
        Ja, tätäkin Hil-la on painottanut: Nojatuoli/kiikkustuoli on meidän yhteinen yritys. Jokainen voi tykönään miettiä, mikä on se oma panos osallistumisessa: lisääkö se vai vähentääkö se yhteistä hyvää ?
        demeter1

• Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

Vielä tuohon Kiikkustuolin nykytilaan liittyen: hiljaista on ollut. Kyllähän tuo virheiden osoittelu ja Hillan maalittaminen tympii ja karkottaa väkeä. Outo ei pääse mukaan, eivätkä tututkaan kirjoittajat kai koe olevansa oikeassa paikassa nykymenon keskellä.

Kuitenkin, mielestäni, näkyy merkkejä siitä, että Nojatuoli/kiikkustuoli-formaatti on lyönyt itsensä läpi - useita niiden kaltaisia ketjuja on tarjolla ja jos niistä kukin löytää mieleisensä niin luulisi Kiikkustuoliin kohdistuvien paineiden hellittävän.

Eli kyllä kirjoittajilla on selvästi tarve jakaa omaa arkeaan, saada vertaisseuraa. Ja parhaimilllaan tämän tyyppinen osallistuminen voi palvella meitä jo pelkästään osallistumisen vaivattomuuden vuoksi.

Eripuraa ja häiriköintiä on yritetty suitsia niin kauan kuin olen itse mukana ollut, mutta aina se vain sitkeästi nostaa päätään. Ja kuten Hil-la totesi sen poistamista on täysin epärealistista asettaa ketjun vetäjän tehtäväksi - siksikään siihen tehtävään ei ole tunkua, useimmat vetäjät väistyvät jo parin ketjun jälkeen tai kirjoittavat anonyymeinä ja vapauttavt itsensä läsnäolosta ja vastailusta. Sehän Hil-lan ketjuissa on ainutlaatuista: läsnäolo ja jatkuvuus.
        Niinpä ei voi taaskaan kuin kiittää Hil-laa mukanaolosta ja toivoa voimia jatkoon. Uskon että monilla meistä on sama toive.
        Ja, tätäkin Hil-la on painottanut: Nojatuoli/kiikkustuoli on meidän yhteinen yritys. Jokainen voi tykönään miettiä, mikä on se oma panos osallistumisessa: lisääkö se vai vähentääkö se yhteistä hyvää ?
        demeter1

Onko sillä niin väliä mihin ketjuun kirjoittaa asioista? Eikö se asia ole tärkein, osallistuminen aiheen käsittelyyn nikillä tai ilman? Tässä korostat taas aloittaja keskeisyyttä. Tänään on ihana lämmin kesäpäivä, ehkä ne kaipaamasi nikit on ulkosalla nauttimassa auringosta.

• Anonyymi kirjoitti:

Onko sillä niin väliä mihin ketjuun kirjoittaa asioista? Eikö se asia ole tärkein, osallistuminen aiheen käsittelyyn nikillä tai ilman? Tässä korostat taas aloittaja keskeisyyttä. Tänään on ihana lämmin kesäpäivä, ehkä ne kaipaamasi nikit on ulkosalla nauttimassa auringosta.

Niinhän sanotaan, Ano 16.24, että asia on tärkein. Itse en vaan oikein osaa erottaa asiaa ja kirjoittajaa toisistaan - ei kai se asia täällä villinä lentele ?

Ja kyllä, sen verran monessa ryhmässä, osallistujana ja vetäjänä, olen itsekin ollut, etten voi olla huomaamatta vetäjän vahvaa vaikutusta keskustelun sisältöön ja kulkuun.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Minkä takia Hillaa yritetään niin sitkeästi ajaa aloituksineen täältä pois ilkeyksillä? Tehkää oma ketju ja kirjoittakaa siihen itsellenne mieluisia asioita. Hillan aloittamat eivät ole teiltä/ sinulta pois. Hilla ketjuilla on kannattajansa ja osallistuvansa. Minkä ihmeen takia täällä on vallalla että ketään ei saisi nimellä mainita. Hyvin erikoista ja outoakin.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Minkä takia Hillaa yritetään niin sitkeästi ajaa aloituksineen täältä pois ilkeyksillä? Tehkää oma ketju ja kirjoittakaa siihen itsellenne mieluisia asioita. Hillan aloittamat eivät ole teiltä/ sinulta pois. Hilla ketjuilla on kannattajansa ja osallistuvansa. Minkä ihmeen takia täällä on vallalla että ketään ei saisi nimellä mainita. Hyvin erikoista ja outoakin.

Eikös tuo nikkien mainitsematta jättäminen tullut pyyntönä hillalle parilta nikkiä itse käyttävältä? Kyllä he kuitenkin TOISIAAN huomioi ja kehuu ihan nikiltä mainiten.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Eikös tuo nikkien mainitsematta jättäminen tullut pyyntönä hillalle parilta nikkiä itse käyttävältä? Kyllä he kuitenkin TOISIAAN huomioi ja kehuu ihan nikiltä mainiten.

No mitä väliä sillä on mainittiin eli ei. Luulisi tässä ikäluokassa olevan sen verran kokemusta asioista ettei tehtäisi kärpäsestä härkästä.
        Ja yritettäisi sopeutua samaan ketjuun kaikki tyynni toiset rekattuina ja toiset anoina.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Alkaa oleen jo melko myterää tähän aikaa illasta kun vasta tullaan elokuun puoleen väliin.
        Joku tyttö sanoi pelkäävänsä marraskuun pimeyttä.
        Mut mitä sanoikaan laulun peikko: On pimeässä helppo taivaltaa.

• Anonyymi
        UUSI
        demeter1 kirjoitti:

Niinhän sanotaan, Ano 16.24, että asia on tärkein. Itse en vaan oikein osaa erottaa asiaa ja kirjoittajaa toisistaan - ei kai se asia täällä villinä lentele ?

Ja kyllä, sen verran monessa ryhmässä, osallistujana ja vetäjänä, olen itsekin ollut, etten voi olla huomaamatta vetäjän vahvaa vaikutusta keskustelun sisältöön ja kulkuun.

Minäkin olen sitä mieltä, että aloittajalla on suuri vaikutus keskustelun sisältöön ja kulkuun.

kylmätotuus

• Anonyymi

No voi hyvänenaika. Kaikki mikä itsestä tuntuu mukavalta ,eikä vaurioita muita on ihanaa. Ei siinä voi olla mitään hävettävää ,vaikka herään joskus yhdentoista aikaa. Ei sekään kuulu kenellekään ,jos sanon ei, kun ei joku asia minua huvita. Olen ollu jo iät ajat onnellinen oman tien kulkija. Valtavan hyvin viihdyn kirjojeni parissa ja välillä pyrähdän kuntoilemaan yksin tai miehen kanssa.

Olen todella kiitollinen tästä olotilasta, huomenna kenellä vaan kaikki voi olla toisin.
      Nyt olemme toistaiseksi vapaita kuin taivaan linnut. Kiitos Taivaan Isä.

• Kuulostaa siltä kuin olisit vastannut minulle, Ano 15.46. Onnittelen luonteenlaadustasi ja elämäntavastasi muutenkin.

Eiköhän me kaikki siihen "hyvään elämään" pyritä, luonne ja suojavarustukset ovat vain meillä erilaiset - näin uskon. "Eikä hirvi voi opettaa kyyhkyselle nopeutta"...

• UUSI

"minä kaiken tein minä konna ja varas, mutta toiste en tee vaikka menisi pää"
      Sait Hilla minut nauramaan oikein kunnolla.
      Minunkaan kädet eivät tahdo kestää virkkaamista, mutta sisukkaasti vain yritän lepuuttaen välillä.
      Kirjoitin tänne pitkän litanian mutta jotenkin söhläsin sen pois.

• Anonyymi
        UUSI

Oletko aivan täysipäinen?

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Hehh...
        Sinäpä sen sanoit.
        Näin vanhana saa olla vähän hullu.
        Miksi asia sinua kiinnostaa, pitäisikö laittaa liitteenä lääkäriltä todistus että en ole vaaraksi muille kirjoittajille.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Onko oma pääsi täysi? Lakkaa ryyppäämästä.

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Onko oma pääsi täysi? Lakkaa ryyppäämästä.

Huomenta, aurinko vielä tirkistelee naapuritalon katon yli, mutta sään muuttumista on ennustettu.
        Olemmehan kaikenlaiseen säätilaan tottuneita, aikamme murisemme sään kuumuudesta ja sitten murinaa kylmyydestä, kuitenkin elämä jatkuu satoi tai paistoi, hyvä niin.

Katselin taas aamukahvia hörppiessä miten pariskunta pyöräili peräkkäin, yhteinen määränpää tiedossa, mietin minnekä matkaavat, ehkä lapsenlapsiaan hoitamaan, tai marjametsäkin voi kohteena olla.
        Muistiini tuli ne lukuisat marjamatkat, mitä mekin mieheni kanssa teimme, moottoripyörällä ensin ja sitten myöhemmin omalla autolla, kun siihen rahat saatiin kasaan.
        Vanhemmilleni marjat keräiltiin, kun oma määrä oli täysi.
        Ehkä jos matkamme olisi saanut jatkua, ei enää metsään ainakaan yhdessä olisi kyetty, mieheni oli kyllä hyvin kuntonsa hoitanut kuolemaansa asti, 14 kilometriä joka aamu, eläkkeellä ollessa käveli.
        Näin ne muistot lämmittää katsellen toisten kulkemista, tyytyväinen on oloni muistoja muistellen.

Olipa kiva kuulla demeter sinusta, ajattelin jo vaikka mitä, mukava nähdä viestisi ja kirjoitellaan vaan sitä mikä mieleen tulee.
        Missään ei vaadita tietynlaista tekstiä, omia ajatuksia ja kokemuksia on saatu aina kirjoittaa, näin jatkossakin.
        Nimillä aion jatkossakin kutsua heitä joilla nimimerkki on ja anoja jotenkin muuten huomioin.
        Liekkokin sai huomautuksen, älä välitä ja ethän välitäkään, hyvin vastasit.
        Tuo täysipäisyys on hyvin kyseenalaista meillä kaikille, riippuu siitä ketä kuuntelee, lääkärin lausuntoa ei minullakaan ole täyspäiväisyyden olosta, mutta näillä mennään.
        Tuo oli runo jota kouluaikaan esitettiin, nimi on "Kovapää"

Ano mainitsit ilosta olla vapaa kuin taivaanlintu, se todella pitää paikkansa, jospa aina sen muistaisi ja kunpa terveys sen tekisi mahdolliseksi.
        Juurikin niin anot jotka mainitsitte tuon vapauden kirjoittaa mihin itsekukin haluaa, niin on minunkin ajatuksen juoksu todistanut, minä jatkan niin kauan kun henki pihisee tai muuten voimat riittää.
        Minusta ei tarvitse tykätä, omia viestejä jokainen esiin tuo ja antaa kuvan siitä, miten elämäänsä haluaa viettää.

Tytär soitti, vävy on lähtenyt saaresta ja tulee minua kuskaamaan torille ja tuo takaisinkin, nyt vaatetta niskaan.
        Ilolla ja lämmöllä
        teitä tervehdin, tulkaa sananne ja mielelipiteenne ilmaisemaan.

• UUSI
        Hil-la kirjoitti:

Huomenta, aurinko vielä tirkistelee naapuritalon katon yli, mutta sään muuttumista on ennustettu.
        Olemmehan kaikenlaiseen säätilaan tottuneita, aikamme murisemme sään kuumuudesta ja sitten murinaa kylmyydestä, kuitenkin elämä jatkuu satoi tai paistoi, hyvä niin.

Katselin taas aamukahvia hörppiessä miten pariskunta pyöräili peräkkäin, yhteinen määränpää tiedossa, mietin minnekä matkaavat, ehkä lapsenlapsiaan hoitamaan, tai marjametsäkin voi kohteena olla.
        Muistiini tuli ne lukuisat marjamatkat, mitä mekin mieheni kanssa teimme, moottoripyörällä ensin ja sitten myöhemmin omalla autolla, kun siihen rahat saatiin kasaan.
        Vanhemmilleni marjat keräiltiin, kun oma määrä oli täysi.
        Ehkä jos matkamme olisi saanut jatkua, ei enää metsään ainakaan yhdessä olisi kyetty, mieheni oli kyllä hyvin kuntonsa hoitanut kuolemaansa asti, 14 kilometriä joka aamu, eläkkeellä ollessa käveli.
        Näin ne muistot lämmittää katsellen toisten kulkemista, tyytyväinen on oloni muistoja muistellen.

Olipa kiva kuulla demeter sinusta, ajattelin jo vaikka mitä, mukava nähdä viestisi ja kirjoitellaan vaan sitä mikä mieleen tulee.
        Missään ei vaadita tietynlaista tekstiä, omia ajatuksia ja kokemuksia on saatu aina kirjoittaa, näin jatkossakin.
        Nimillä aion jatkossakin kutsua heitä joilla nimimerkki on ja anoja jotenkin muuten huomioin.
        Liekkokin sai huomautuksen, älä välitä ja ethän välitäkään, hyvin vastasit.
        Tuo täysipäisyys on hyvin kyseenalaista meillä kaikille, riippuu siitä ketä kuuntelee, lääkärin lausuntoa ei minullakaan ole täyspäiväisyyden olosta, mutta näillä mennään.
        Tuo oli runo jota kouluaikaan esitettiin, nimi on "Kovapää"

Ano mainitsit ilosta olla vapaa kuin taivaanlintu, se todella pitää paikkansa, jospa aina sen muistaisi ja kunpa terveys sen tekisi mahdolliseksi.
        Juurikin niin anot jotka mainitsitte tuon vapauden kirjoittaa mihin itsekukin haluaa, niin on minunkin ajatuksen juoksu todistanut, minä jatkan niin kauan kun henki pihisee tai muuten voimat riittää.
        Minusta ei tarvitse tykätä, omia viestejä jokainen esiin tuo ja antaa kuvan siitä, miten elämäänsä haluaa viettää.

Tytär soitti, vävy on lähtenyt saaresta ja tulee minua kuskaamaan torille ja tuo takaisinkin, nyt vaatetta niskaan.
        Ilolla ja lämmöllä
        teitä tervehdin, tulkaa sananne ja mielelipiteenne ilmaisemaan.

Iltapäivää Korvesta@

Olen surullinen alkuperäisen ketjun muuttumisesta teeman vastaiseksi, eli teema oli kirjoittelu itsestä ja omasta arjesta. Oli kiva kertoa jotain joka poikkesi toisten arjesta tai lukea toisten erilaisesta arjesta.

Tänäänkin on arjessani tapahtunut paljon. Jaan nyt kokemustietoa nopeasta terveyspalvelusta, se tosin on kunnallista terveydenhoitoa tehokkaampaa ja nopeampaa, mutta kalliimpaa.

Sain ajan tälle päivälle lääkäriin heti aamulla soitettuani yksityiselle. terveysasemalle.

Nyt huilailen, sain kolme kortisonipiikkiä, kaksi polviin ja yhden terveeseen, mutta rasittuneeseen lonkkaan.

Kaiken kukkuraksi lasku oli pienempi kuin ajokortin uusinta.

Olen lopettanut kipulääkkeet huomasin pärjääväni ilman.

Kivat fiilikset, toivon sinullekin.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      17
      2404
    2. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      207
      1812
    3. Pelottaa kohdata hänet

En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      102
      1471
    4. Olisin halunnu vaan tutustua

Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      49
      1396
    5. Naiseni on todellinen seksipeto

Vaikka pukeutuu ihan kasuaalisti julkisilla paikoilla. Mutta näin tämän läpi ensisilmäyksellä ja sain seksipedon kaivatu
      Ikävä
      57
      1347
    6. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      185
      1204
    7. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      94
      1140
    8. Totuus Sofian miljonääristä :miljoonien velkataakka painaa miestä.

Näin se totuus tulee jokaisesta ja seiskalehden uutiset kertoo totuuden vihdoinkin.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      151
      1015
    9. Nina Mikkonen avoimena "vapinataudistaan"- Demonstroi oireet yllättäen tv-kameroiden edessä: "Se..."

Nina Mikkonen oli Viiden jälkeen -ohjelmassa ti 12.8. ja kertoi perinnöllisestä sairaudestaan ja mm. sairauden vaikutuks
      Suomalaiset julkkikset
      14
      951
    10. Kaupunginjohtaja ja kehitysjohtaja erotettava !

Mokia tulee mokien perään. Nyt viimeksi tämä valtavaa mainehaittaa aiheuttanut päätös häätää Mikkeliläiset asukkaat pako
      Mikkeli
      134
      830
    Aihe