Mukava palsta 80+, normaalia jutustelua eri asioista.

Anonyymi-ap

Palstani 70+ on poliittisella massapostauksella pilattu, sinne on turha mitään ketjua laittaa, koska se katoaa nopsasti, kun jotkut tehtailevat jokapäiväisiä poliittisia julistuksiaan.
Ikävä kun tuollaiselle ei mitään voi.

102

1445

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Eihän tämä ole normaali. Tämä on ylituomarin mielestä ad hominem.

• Anonyymi

Onko joku ylituomari palstalla? Kuka ja miten ilmenee?

• Anonyymi

YP ja aut.robo on ainoita jotka voi tuomaroida palstalla. Meillä muilla on sana suht. vapaa.

• Anonyymi

Persu tuli tännekin vinkumaan, ettei hallituksesta saa kirjoittaa,
      se ottaa persua pattiin, koska persujen kannatus on romahtanut :D

• Anonyymi

Onko kirjoittaminen tai arvostelu muka kielletty? Ei tietenkään ole, keksit omasta päästäsi tuon. Huomaatko edes sitä, et tällä 80+ palstalla ei ole kuin yksi politiikkaa sivuava ketju? Täällä ei riehukaan yhden asian apostoli tuputtamassa asiaansa, kuin vimmainen lahkosaarnaaja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko kirjoittaminen tai arvostelu muka kielletty? Ei tietenkään ole, keksit omasta päästäsi tuon. Huomaatko edes sitä, et tällä 80 palstalla ei ole kuin yksi politiikkaa sivuava ketju? Täällä ei riehukaan yhden asian apostoli tuputtamassa asiaansa, kuin vimmainen lahkosaarnaaja.

Ensinnäkin että nimittelet häntä rumasti , ei hän riehu mitenkään eikä ole mikään apostoli liioin , ja asian haaroja on todella monia nykyisen maassa olevan tilanteen vuoksi. Kullakin omat kiinnostus aiheensa ,,joten ei kai se ketään voi loukata jos kirjoittaa mitä maassa tapahtuu, ei siis keksi mitenkään ihan vaan asiaa kirjoittaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ensinnäkin että nimittelet häntä rumasti , ei hän riehu mitenkään eikä ole mikään apostoli liioin , ja asian haaroja on todella monia nykyisen maassa olevan tilanteen vuoksi. Kullakin omat kiinnostus aiheensa ,,joten ei kai se ketään voi loukata jos kirjoittaa mitä maassa tapahtuu, ei siis keksi mitenkään ihan vaan asiaa kirjoittaa

Joo, heti nimitellään persuksi, kun ei ole haukkumassa hallitusta.
        .....oppositio ilkeilee....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Haukkumassa ?.
        Hallitusta kritiseerataan heidän päätöksistään, se ei ole haukkumista vaan kritiikkiä joka on sentään luvallista ihmisille joilla on ääni oikeus..
        maailmalla sattuu ja tapahtuu ,normaalisti niihin otetaan kantaa .
        Pitäisikö olla hiljaa asioista joista on tullut vaan harmia niin monelle ihmiselle .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Haukkumassa ?.
        Hallitusta kritiseerataan heidän päätöksistään, se ei ole haukkumista vaan kritiikkiä joka on sentään luvallista ihmisille joilla on ääni oikeus..
        maailmalla sattuu ja tapahtuu ,normaalisti niihin otetaan kantaa .
        Pitäisikö olla hiljaa asioista joista on tullut vaan harmia niin monelle ihmiselle .

Koirat haukkuu, karavaani kulkee....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis missä haukuin hallitusta. ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis missä haukuin hallitusta. ?

?????

• Anonyymi

Sitä se tekee kun yrittää omia palstan omakseen ja on negatiivinen toisten kirjoituksia kohtaan. Katso peiliin, siellä se syy löytyy.

• Anonyymi

Politiikasta loputtomia ketjuja väsäävä, ei kunnioita muita tippaakaan!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mielestäni kunnioittaa hyvinkin kun kertoo sen mitä on tekeillä .ei tarvitse höntä moittia hön sopii kyllä ihan hyvin mukaan kirjoittelemaan , siinä kun muutkin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Politiikkaa; on loputonta , miten oikein ajattelit, koko ajan tapahtuu uusia poliittisia asioita .se ein seiso koskaan paikallaan vaan asioita käsitellään koko ajan

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Politiikkaa; on loputonta , miten oikein ajattelit, koko ajan tapahtuu uusia poliittisia asioita .se ein seiso koskaan paikallaan vaan asioita käsitellään koko ajan

Politiikalle on omat palstat, miksei kelpaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihan niin ja myös ruuan laitto asioille on ihan oma palstansa kuten harrastuksillekiin omansa,kuten terveyspalstakin on olemassa, kuten liikunnasta kiinnostuneille on omansa, kuten harrasuksillekkin . Niin että niitä omia paikkoja todella on joka asialle . Noudatetaanko niitä ?
        Vai saako ihan vaan kirjoittaa asiasta kun asiasta. .keskustelua ylläpitäen, jokamon mihan vaan se tavallisin muoto kun ihmiset kommuniseeraa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihan niin ja myös ruuan laitto asioille on ihan oma palstansa kuten harrastuksillekiin omansa,kuten terveyspalstakin on olemassa, kuten liikunnasta kiinnostuneille on omansa, kuten harrasuksillekkin . Niin että niitä omia paikkoja todella on joka asialle . Noudatetaanko niitä ?
        Vai saako ihan vaan kirjoittaa asiasta kun asiasta. .keskustelua ylläpitäen, jokamon mihan vaan se tavallisin muoto kun ihmiset kommuniseeraa.

Onko ruuanlaitosta tehty kymmeniä aloituksia 70 palstalle? Missä kohtaa ne on, kerro?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko ruuanlaitosta tehty kymmeniä aloituksia 70 palstalle? Missä kohtaa ne on, kerro?

Meni hiljaiseksi jostain syystä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olitko oikein mielestäsi nokkelaksi. Ihmiset kertovat usein mitä ovat syöneet, joku laittelee reseptejä , ja kolmas haukkuu + palstaa,
        Ja vääntää rautalankaa joka asiasta . Palstan omistajana esiintyy.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No kun siellä ei oma pomotus tule huomioiduksi. Paras tulla vanhusten palstalle,
        vaikka eivät näkisikään enää lukea ja viis veisaavat politiikasta,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No kun siellä ei oma pomotus tule huomioiduksi. Paras tulla vanhusten palstalle,
        vaikka eivät näkisikään enää lukea ja viis veisaavat politiikasta,

Kovapäistä touhua siellä.

• Anonyymi

Itsekin olen vasta 70+ mutta pidän tästä palstasta enemmän. Ihmisistä täällä.

• Anonyymi

Et saisi edes olla täällä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saa kirjoittaa ihan missä vaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis näin ne ns mukavat ihmiset palstalla sanoo. Taas kerran todistettu eräs asia .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis näin ne ns mukavat ihmiset palstalla sanoo. Taas kerran todistettu eräs asia .

No, ei täällä tuollaisia ole monta, yksi tai kaksi.

Monet kaveripiiristäni ovat olleet minua vanhempia, jopa yli 10 vuotta. Nyt jo haudassa, lähes kaikki.

Tällä foorumilla viihtyy myös monia alle 8-kymppisiä, en ole ainoa.

70+ -foorumin poliittiset häiriköt estävät monet muut, asialliset keskustelut siellä,

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä saa.

• Anonyymi

Niin luulin minäkin mutta tapahtui pari asiaa jolloin muutin mieleni

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Monet kaveripiiristäni ovat olleet minua vanhempia, jopa yli 10 vuotta. Nyt jo haudassa, lähes kaikki.

70 -foorumin poliittiset häiriköt estävät monet muut, asialliset keskustelut siellä,

Minulla on aina ollut ystäviä joista suurin osa on ollut minua 10-16;vuotta vanhempia todella hyvin olen pärjäillyt heidän kanssaan.
        Joten minulle oli pettymys tuo yhden ihmisen mölähtely , ja muutama päivä sitten kun ilmeisesti sama ihminen kyseli ihan kivalta kirjoittajalta onko hän ajatellut että 80 palstalaiset viihtyisivät hänen seurassaan . Silloin ajattelin ettei voi olla totta että vanhat ihmiset möläyttelee toiselle sillai. . Se ihminen vissiin omistaa 80 palstan .
        Niin että etsiydyn nuorempien seuraa; vaikka olen tietysti siellä siitä vanhimmasta päästä
        Hyvä niin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

70 -foorumin poliittiset häiriköt estävät monet muut, asialliset keskustelut siellä,

Tällä foorumilla olen totutellut "vanhuuteen". Kun olen itse monilla tavoin sairas, niin täällä olen voinut olla oma itseni ja kuulua samaan joukkoon myös muutamien muiden raihnaisten kanssa.

Aluksi tuntui kuin olisin täällä astunut jo haudan partaalle, mutta tässä vertaistuessa olenkin piristynyt.

Se oli jonkinlainen sopeutumiskysymys kun täytiin 70 vuotta, siinä niinku lapsuus jäi jo auttamatta taakse ja tulin samaan ikään kuin entiset isovanhempani. Suhtaudun tähän ikääni nyt tyyneydellä ja väliin pistäydyn 70+ -foorumillakin. Ovat siellä kylläkin paljon pirteämpiä kuin minä. Yritän muistutella itselleni, että itse asiassa olen vasta parisen vuotta sitten siirtynyt 60+ forkalta näille siitä iäkkäämpien foorumeille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla on aina ollut ystäviä joista suurin osa on ollut minua 10-16;vuotta vanhempia todella hyvin olen pärjäillyt heidän kanssaan.
        Joten minulle oli pettymys tuo yhden ihmisen mölähtely , ja muutama päivä sitten kun ilmeisesti sama ihminen kyseli ihan kivalta kirjoittajalta onko hän ajatellut että 80 palstalaiset viihtyisivät hänen seurassaan . Silloin ajattelin ettei voi olla totta että vanhat ihmiset möläyttelee toiselle sillai. . Se ihminen vissiin omistaa 80 palstan .
        Niin että etsiydyn nuorempien seuraa; vaikka olen tietysti siellä siitä vanhimmasta päästä
        Hyvä niin

Ei välitetä tuosta möly-tyypistä. Sillä on paha olla. Mutta meillä ei tarvitse olla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvä niin

Eihän se ikäero, vaan käytös vanhempaa ihmistä kohtaan.

Kyllähän totuus on (ei tietenkään ihan aina), että 15 vuotta nuorempi jaksaa enemmän fyysisesti eli pitää muista mitä vanhemmalle sanoo.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eihän se ikäero, vaan käytös vanhempaa ihmistä kohtaan.

Kyllähän totuus on (ei tietenkään ihan aina), että 15 vuotta nuorempi jaksaa enemmän fyysisesti eli pitää muista mitä vanhemmalle sanoo.

Minä en ajattele koskaan että silloin kun puhun vanheman kanssa minun pitäisi ajatella mitä sanon , eihän vanhemmatkaan näytä ajattelevan mitä sanovat nuoremmille sen kun
        Möläytellään ettei kuulu jollekkin palstalle , silloin ei enää ole kyseessä ikä vaan se ihmisen luonne jonka pitää kehdosta hautaan .
        Ikä ei ole koskaan se mikä välttämättä saa ihmiset kuulumaan johonkin ryhmään, vaan se millaisista ihmisistä pitää , niin siellä myös viihtyy.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä en ajattele koskaan että silloin kun puhun vanheman kanssa minun pitäisi ajatella mitä sanon , eihän vanhemmatkaan näytä ajattelevan mitä sanovat nuoremmille sen kun
        Möläytellään ettei kuulu jollekkin palstalle , silloin ei enää ole kyseessä ikä vaan se ihmisen luonne jonka pitää kehdosta hautaan .
        Ikä ei ole koskaan se mikä välttämättä saa ihmiset kuulumaan johonkin ryhmään, vaan se millaisista ihmisistä pitää , niin siellä myös viihtyy.

Elämässä on muutakin, kuin nämä netin palstat joten seison edelleen tuon kirjoitukseni takana (klo 8.42).

Nämä palstat on mitä on. Kukaan ei tiedä toisten ikää, ei sukupuolta ym.

• Anonyymi

Ihan totta muutaman kiva ihminen on todella palstalla . Mutta tahtoo olla niin että palstan ns omistaja. Määräilee mistä saa kirjoittaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minun tätini oli 99 vuotias ja hänen kanssaan sai puhua ihan mistä aiheesta tahansa , koskaan ei tullut ajatusta siitä miten vanha hän oli. Ja oli mahtavaa laskemaan leikkiä,.ja kaikkein parasta ei mitään dementian merkkejä huomattu. Oli terävä ja huomioi meidät kaikki ihanalla tavalla. Sellaisen vanhuuden kun saisi vaan luulenpa etten tule saamaan ,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin jos on lähempänä 80 ikää kun 70 niin ihan luonnollista se että katselee molempia palstoja ja valitsee ihan itse millä,palstalla haluaa olla

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin jos on lähempänä 80 ikää kun 70 niin ihan luonnollista se että katselee molempia palstoja ja valitsee ihan itse millä,palstalla haluaa olla

Ei riitä energiaa ihan joka asiaan kommentoimaan. Onneksi.

• Anonyymi

Samoin,71v olen, ja päässä on yhä muutakin kuin vain politiikkaa, siksi poistuin pilatulta 70+ palstalta tänne.

• Anonyymi

Ymmärtää eri näkökulmia, tarkoittaa kykyä pohtia omaa ja toisen näkökulmia. Hyvä mentalisaatiokyky auttaa säätelemään omia tunnetiloja, luo vakautta ihmissuhteisiin, vähentää omaa stressiä.

• Anonyymi

On totta et maltti on valttia, aina voisi yrittää laskea kymmeneen, ennenkuin sanoo. Tietysti on sitten kevyet jutustelut joissa nokkeluutta ja terävää kommentointia on kiva yrittää harrastaa.

• Aloittaja on ihan oikeassa, siksi minäkin sieltä lähdin aikaa sitten, tänne mukavampaan paikkaan.

• Anonyymi

Rauhoittava ilmapiiri, täällä koetaan ystävyyttä toistemme, eri uskoistenkin kanssa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Rauhoittava ilmapiiri, täällä koetaan ystävyyttä toistemme, eri uskoistenkin kanssa.

Sanoisin et täällä ei ole samaa jankutusta mistä 70+ kärsii.

• Anonyymi

Mistähän johtuu että ne postaukset mistä nyt mainitsit saavat eniten kommetteja. Olisiko mahdollista että aikaansa seuraavat ihmiset ovat osana vaikuttamassa asioiden kulkuun, joskin vaan ihan omilla mielipiteillään siitä miten kokevat poliittisen ilmaston vaikuttavan heidän ja heidän lastensa elämään .
      Kautta aikojen on käyty näitä keskusteluja ihmisten kesken , joskin ilman nettiä .

• Anonyymi

Noille jutuille on omat, poliittiset fooruminsa. Kullakin foorumilla on omat aiheensa. Tällä foorumilla 80+ ihmisten henk.koht. asiat. Poliittiset "keskustelijat", lähinnä vasemmiston / demarien marinistit, ovat jo "prinsessansa" neuvosta varastaneet tuon foorumin ikäihmisiltä, Marinin pilkkaamilta "boomereilta".

Tälle foorumille ei politiikka enää kuulu. Demareillakin on oma S24-fooruminsa. Piste.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Noille jutuille on omat, poliittiset fooruminsa. Kullakin foorumilla on omat aiheensa. Tällä foorumilla 80 ihmisten henk.koht. asiat. Poliittiset "keskustelijat", lähinnä vasemmiston / demarien marinistit, ovat jo "prinsessansa" neuvosta varastaneet tuon foorumin ikäihmisiltä, Marinin pilkkaamilta "boomereilta".

Tälle foorumille ei politiikka enää kuulu. Demareillakin on oma S24-fooruminsa. Piste.

Pelkään pahoin ettei politrukit ymmärrä et ihmisiä kiinnostaa muutkin asiat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Noille jutuille on omat, poliittiset fooruminsa. Kullakin foorumilla on omat aiheensa. Tällä foorumilla 80 ihmisten henk.koht. asiat. Poliittiset "keskustelijat", lähinnä vasemmiston / demarien marinistit, ovat jo "prinsessansa" neuvosta varastaneet tuon foorumin ikäihmisiltä, Marinin pilkkaamilta "boomereilta".

Mitä pilkkaa se nyt muka on. Meistä,enemmistö kuuluu boomeri sukupolveen , siis ollaan boomereita. Meidän lapset on sitten sukupolvi X kuuluvia.,heistä seuraava sukupolvi on Y sukupolvi, Siis milleniaalit .
        sitten heistä seuraavat ovat Z sukupolvi . Sen jälkeen Alfa - sukupolvi
        Heidän jälkeen tulee Beetta sukupolvi.
        Niin että miten sana boomeri - sukupolvi on sinua loukannut, sillä me täällä kuulutaan juuri Boomeri sukupolveen.

• Anonyymi kirjoitti:

Mitä pilkkaa se nyt muka on. Meistä,enemmistö kuuluu boomeri sukupolveen , siis ollaan boomereita. Meidän lapset on sitten sukupolvi X kuuluvia.,heistä seuraava sukupolvi on Y sukupolvi, Siis milleniaalit .
        sitten heistä seuraavat ovat Z sukupolvi . Sen jälkeen Alfa - sukupolvi
        Heidän jälkeen tulee Beetta sukupolvi.
        Niin että miten sana boomeri - sukupolvi on sinua loukannut, sillä me täällä kuulutaan juuri Boomeri sukupolveen.

Olet ymmärtänyt jotain väärin.
        Eihän se sana "boomeri" siinä pilkkaamista ollut, vaan se "jäitä hattuun".

Voisitko kuvitella nykyisen pääministerin sanovan "Jäitä hattuun vanhukset"?
        Olisiko nätisti sanottu?

• Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

Olet ymmärtänyt jotain väärin.
        Eihän se sana "boomeri" siinä pilkkaamista ollut, vaan se "jäitä hattuun".

Voisitko kuvitella nykyisen pääministerin sanovan "Jäitä hattuun vanhukset"?
        Olisiko nätisti sanottu?

Olen aikaisemmin. Nähnyt täällä että joku sanoi boomereista että kehtasi sellaisella sanalla heitä haukkua! Siis vielä lisäsi että boomeri hän ei ole . Joten moni on tarttunut ihan
        Vaan itse sanaan ymmärtämättä ettei se ole haukkuma nimi . Ja jäitä hattuun , tarkoittiettä otetaan iisisti ? Sen voi sanoa kuka vaan .mutta siitä väännetään omia versioita, kukin sen mukaan millainen on etekkin mihin puolueeseen kuuluu , jotainhan sitä on eräiden keksittävä. Pitääkseen negatiivisuutta yllä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen aikaisemmin. Nähnyt täällä että joku sanoi boomereista että kehtasi sellaisella sanalla heitä haukkua! Siis vielä lisäsi että boomeri hän ei ole . Joten moni on tarttunut ihan
        Vaan itse sanaan ymmärtämättä ettei se ole haukkuma nimi . Ja jäitä hattuun , tarkoittiettä otetaan iisisti ? Sen voi sanoa kuka vaan .mutta siitä väännetään omia versioita, kukin sen mukaan millainen on etekkin mihin puolueeseen kuuluu , jotainhan sitä on eräiden keksittävä. Pitääkseen negatiivisuutta yllä.

Mollaajat pitää sitä negatiivisyyttä yllä joo...

• Anonyymi

Ikäryhmissä on lupa keskustella kaikista aiheista ikäistensä kanssa.
      Persu ei määrittele mistä täällä saa keskustella. Sana on vapaa.

• Anonyymi

Täytä nyt rauhassa 70+ palstaa, älä tule tänne politikoimaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Täytä nyt rauhassa 70 palstaa, älä tule tänne politikoimaan.

Kato näinhän se alkaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kato näinhän se alkaa.

Ei ole alkanut, onneksi.

• Anonyymi

No nyt oli mukava lenkkeilysää, vajaa 20˚ ja tuuli. Hilipastiin n 3 km lenkki. Hyvä me, kun helteillä vaan lekoteltiin.

• Anonyymi

Eilen ulkoilin käymällä eri asioilla, tänään olen hoitanut lukuisia asioita kotosalta käsin.

Kyllä tietokone on ihmeellinen asia: tämän kautta voi hoitaa vaikka mitä. Raha-asiansa, terveyskeskuksen, asian isännöitsijälle jne.

Isovanhempamme olisivat aivan ihmeissään! Heihin nähden elämämme on todella helppoa.

• Anonyymi

Päivällä tuli vettä tavaan täydeltä, nyt paistaa taas. Tekee hyvää marja-, ja hedelmäsatoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eilen ulkoilin käymällä eri asioilla, tänään olen hoitanut lukuisia asioita kotosalta käsin.

Kyllä tietokone on ihmeellinen asia: tämän kautta voi hoitaa vaikka mitä. Raha-asiansa, terveyskeskuksen, asian isännöitsijälle jne.

Isovanhempamme olisivat aivan ihmeissään! Heihin nähden elämämme on todella helppoa.

110 %:sesti samaa mieltä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tietokoneella tulee aikaa vietettyä monta tuntia päivittäin, onhan se esim. telkkaria paljon hyödyllisempi. Ulkoillessa haluan sensijaan olla todellisuudessa, siksi omistan tavallisen kännykän, jolla ei nettiin pääse.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

110 %:sesti samaa mieltä.

Tuon näin säätiedoituksesta jo.

• Anonyymi

Tänään ajattelin ulkoilla. Ei ole kuuma. Voisin kävellä hiukan pidemmän lenkin.

• Anonyymi

Täällä on taiteiden yö, ja hellettä yhä, +25. Hienoa elokuuta mennään.

• Anonyymi

Tuli tuossa mieleen, kuka tietää ,onko Makariina vielä kirjoitellut täällä. Kuka tietää?

• Anonyymi

Mikäli tarkoitat Makriina niin hän on menehtynyt.

• Anonyymi

Kiitos tiedosta, rauha hänen sielulleen.

• Anonyymi

Aurinkoista ja yli +20 ollut yhä, nyt alkoi iltasadetta kovahkon tuulen kanssa, mut kesältä tuntuu ei yhtään syksyltä vielä. Pyöräilijät kastuu, ja muut ulkoilijat, mut ei vaaraa vilustumisesta näin lämpöisellä.

• Anonyymi

Trump ja Putin Alaskassa kohta, mit päättävät?

• Anonyymi

Suomessa ei ole kerrottu totuutta nk. itä-Ukrainasta.

Se on ukrainalaisen neuvostojohtaja Hrutshevin ilman sen ajan duuman päätöstä, omavaltaisesti neuvosto-Venäjästä irrottama alue, Luhanskista Krimille asti ja asukkaat ovat venäläisiä, eivät nk. ukrainalaisia.

Ukrainan irtautuessa NL:sta Ukrainan nationalistit aloittivat näiden venäläisten erilaiset vainot. Lopulta v. 2022 Venäjä sai noista oman kansansa kärsimyksistä tarpeekseen ja päätti ottaa omat alueensa takaisin. Noiden alueiden venäläinen kansa itse haluaa liittyä takaisin Venäjään.

Kyllä valhemediamme totuuden tietävät, mutta...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on ukrainalaisen neuvostojohtaja Hrutshevin ilman sen ajan duuman päätöstä, omavaltaisesti neuvosto-Venäjästä irrottama alue, Luhanskista Krimille asti ja asukkaat ovat venäläisiä, eivät nk. ukrainalaisia.

Ukrainan irtautuessa NL:sta Ukrainan nationalistit aloittivat näiden venäläisten erilaiset vainot. Lopulta v. 2022 Venäjä sai noista oman kansansa kärsimyksistä tarpeekseen ja päätti ottaa omat alueensa takaisin. Noiden alueiden venäläinen kansa itse haluaa liittyä takaisin Venäjään.

Kyllä duuma hyväksyi asian, Hrutshev ei sentään yksin asioita päättänyt. Vainopuheet on Kremlin propagandaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Venäjä on valtavan kokoinen maa, vain mielenvikainen aloittaa sodan saadakseen lisää maata.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Venäjä on valtavan kokoinen maa, vain mielenvikainen aloittaa sodan saadakseen lisää maata.

En nyt kutsuisi tuollaista mielenvikaisuudeksi.

Venäjä haluaa omat maansa takaisin. Ne eivät kuulu Ukrainalle vaan ovat vastoin venäläisten omaa tahtoa entisestä Venäjästä irroitettuja. Alueiden väestö on venäläistä ja venäjänkielistä.

Mediamme salaavat ja valehtelevat KAIKESTA, oli poliittisesti kysymys mistä tahansa, niin Venäjästä kuin Israelista jne.

Näin oli YLE-reporadiossa asia jo NL:n aikaan, silloin tosin NL:n hyväksi: pienten neuvostokansojen omia asioita ei kerrottu.

Juutalaisjohtoisten Erkkojen (E. Erkon vaimo oli alkujaan Britteihin karannut Venäjän juutalainen) HS taas on aina ollut ruotsalaisen / juutalaisen Kagaalin pää-äänenkannattaja, kaikessa itävastainen, oli kyseessä Venäjä tai NL. Viime sodistamme voimmekin kiittää suoraan tätä ministeripariskuntaa, vaimon sängystä käsin ohjaillessa Erkon poliittisia ratkaisuja. Tämä on historian fakta, joten turha aloittaa kiistaa tästä.

Tästä aiheesta "Erkon sota" on vuosien aikana ollut paljon kirjoituksia:
        https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/jukkanieminen11/talvisota-erkko-ja-jopa-stubb/

Kirjoitus "Erkon vaimon sota" on näköjään poistettu netistä kokonaan, siinä kun tuotiin parhaiten esiin rouvan, itsensä mamelen, oma osuus Suomen viimesotien taustalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En nyt kutsuisi tuollaista mielenvikaisuudeksi.

Venäjä haluaa omat maansa takaisin. Ne eivät kuulu Ukrainalle vaan ovat vastoin venäläisten omaa tahtoa entisestä Venäjästä irroitettuja. Alueiden väestö on venäläistä ja venäjänkielistä.

Mediamme salaavat ja valehtelevat KAIKESTA, oli poliittisesti kysymys mistä tahansa, niin Venäjästä kuin Israelista jne.

Näin oli YLE-reporadiossa asia jo NL:n aikaan, silloin tosin NL:n hyväksi: pienten neuvostokansojen omia asioita ei kerrottu.

Juutalaisjohtoisten Erkkojen (E. Erkon vaimo oli alkujaan Britteihin karannut Venäjän juutalainen) HS taas on aina ollut ruotsalaisen / juutalaisen Kagaalin pää-äänenkannattaja, kaikessa itävastainen, oli kyseessä Venäjä tai NL. Viime sodistamme voimmekin kiittää suoraan tätä ministeripariskuntaa, vaimon sängystä käsin ohjaillessa Erkon poliittisia ratkaisuja. Tämä on historian fakta, joten turha aloittaa kiistaa tästä.

Tästä aiheesta "Erkon sota" on vuosien aikana ollut paljon kirjoituksia:
        https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/jukkanieminen11/talvisota-erkko-ja-jopa-stubb/

Kirjoitus "Erkon vaimon sota" on näköjään poistettu netistä kokonaan, siinä kun tuotiin parhaiten esiin rouvan, itsensä mamelen, oma osuus Suomen viimesotien taustalla.

Kagaali: https://fi.wikipedia.org/wiki/Kagaali
        Ainoa suomalainen nimi alkup. Kagaalissa oli: E. Erkko.

Suur-Suomi - Uraliin!
        https://www.youtube.com/watch?v=axWchul23y8

Itse, vaikka olenkin nyt olevassa EU:n tilanteessa nk. Venäjä-mielinen, perustuu tämä omassa mielessäni oikeudenmukaisuuteen. En ole heitä vastaan vain "periaatteesta" kuten monien suomalaisten kohdalla, Kagaalin johdattelemana, vaikuttaa taas tänäkin päivänä olevan. Olen mielestäni totuuden- ja oikeudenmukainen ja mielestäni oikeus tässä tilanteessa, on Venäjän ja sen kansojen puolella.

Sodassa tulee ruumiita. Mutta: kaikki nämä kiistat alkoivat ukrainalaisten / juutalaisten (Soros, WEF) / jenkkien / Lännen omista sotatoimista niin nyk. "Itä-Ukrainan" venäläisväestöä kuin itse Venäjääkin vastaan. Mediamme kirjoittavat heistä muka "ukrainalaisina", jota he tietysti virallisesti ovatkin ja venäläisten Venäjälle pelastamista venäläislapsista "kaapattuina ukrainalaislapsina"...

Suomessa ei tammikuussa 2022 uutisoitu lainkaan Ukrainan ja jenkkien (Biden) yhteishyökkäyksestä ja ohjusiskuista lounais-Venäjän pikkukaupunkeja vastaan, vaan vasta kun helmikuussa (-22) Venäjä vastasi näiden hyökkäykseen, tullen tankeillaan yli Ukrainan rajan. Tämä kyllä uutisoitiin kagaali- (erkko-) valhemedioissamme "Venäjän hyökkäyksenä Ukrainaan".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kagaali: https://fi.wikipedia.org/wiki/Kagaali
        Ainoa suomalainen nimi alkup. Kagaalissa oli: E. Erkko.

Suur-Suomi - Uraliin!
        https://www.youtube.com/watch?v=axWchul23y8

Itse, vaikka olenkin nyt olevassa EU:n tilanteessa nk. Venäjä-mielinen, perustuu tämä omassa mielessäni oikeudenmukaisuuteen. En ole heitä vastaan vain "periaatteesta" kuten monien suomalaisten kohdalla, Kagaalin johdattelemana, vaikuttaa taas tänäkin päivänä olevan. Olen mielestäni totuuden- ja oikeudenmukainen ja mielestäni oikeus tässä tilanteessa, on Venäjän ja sen kansojen puolella.

Sodassa tulee ruumiita. Mutta: kaikki nämä kiistat alkoivat ukrainalaisten / juutalaisten (Soros, WEF) / jenkkien / Lännen omista sotatoimista niin nyk. "Itä-Ukrainan" venäläisväestöä kuin itse Venäjääkin vastaan. Mediamme kirjoittavat heistä muka "ukrainalaisina", jota he tietysti virallisesti ovatkin ja venäläisten Venäjälle pelastamista venäläislapsista "kaapattuina ukrainalaislapsina"...

Suomessa ei tammikuussa 2022 uutisoitu lainkaan Ukrainan ja jenkkien (Biden) yhteishyökkäyksestä ja ohjusiskuista lounais-Venäjän pikkukaupunkeja vastaan, vaan vasta kun helmikuussa (-22) Venäjä vastasi näiden hyökkäykseen, tullen tankeillaan yli Ukrainan rajan. Tämä kyllä uutisoitiin kagaali- (erkko-) valhemedioissamme "Venäjän hyökkäyksenä Ukrainaan".

Jutuillesi ei tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa. Eksyksissä olet joka tapauksessa, ja pahoin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jutuillesi ei tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa. Eksyksissä olet joka tapauksessa, ja pahoin.

Ok. Itke ja naura vaan. Sinullakin on oikeus mielipiteeseesi. 🙂

Itse nykyään harvemmin tuon julki näitä omiani. Maailma luo nyt uutta historiaansa ja meitä on eri tavoin näistä ajattelevia. Saa ollakin. En ole ainoa suomalainen näissä mietteissäni ja hyvin tiedostan myös mahdollisen vaaran. 80 vuotta sitten tällaisia ajattelevat ja etenkin puhuvat toimitettiin leireille.

Silti itse, tällä hetkellä, uskon näin kuin esitin. Suhtaudun itänaapurin ihmisiin ystävyydellä. Kun viime vuosikymmenellä kävin siellä turistimatkoilla, kohtasin siellä nimenomaan nk. tavallista kadun kansaa, myös kerjäläisiä. Kun annoin eräälle ikäiselleni naiselle pikakahvipussin, hän hymyili leveästi ja huuteli, kun ei muuta osannut: "Kiitos, Suomi, kiitos!" He eivät ole vihollisiani, enkä hyväksy Suomen = Niinistön / Stubbin - "Ukrainan" tekosyyllä - sotatoimia heitä vastaan. Sanon tämän, vaikka joutuisin tästä aamunkoitteessa pitkän kaivannon reunalle rivistöön seisomaan.

Enkä ole ainoa näin ajatteleva suomalainen, mutta meidät on eri valheilla leimattu mm. "Putinin trolleiksi", jota en ainakaan itse ole koskaan ollut. Olen minä. Ja ajattelen ja puhun itse.

Kannatan rauhaa, en sotaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ok. Itke ja naura vaan. Sinullakin on oikeus mielipiteeseesi. 🙂

Itse nykyään harvemmin tuon julki näitä omiani. Maailma luo nyt uutta historiaansa ja meitä on eri tavoin näistä ajattelevia. Saa ollakin. En ole ainoa suomalainen näissä mietteissäni ja hyvin tiedostan myös mahdollisen vaaran. 80 vuotta sitten tällaisia ajattelevat ja etenkin puhuvat toimitettiin leireille.

Silti itse, tällä hetkellä, uskon näin kuin esitin. Suhtaudun itänaapurin ihmisiin ystävyydellä. Kun viime vuosikymmenellä kävin siellä turistimatkoilla, kohtasin siellä nimenomaan nk. tavallista kadun kansaa, myös kerjäläisiä. Kun annoin eräälle ikäiselleni naiselle pikakahvipussin, hän hymyili leveästi ja huuteli, kun ei muuta osannut: "Kiitos, Suomi, kiitos!" He eivät ole vihollisiani, enkä hyväksy Suomen = Niinistön / Stubbin - "Ukrainan" tekosyyllä - sotatoimia heitä vastaan. Sanon tämän, vaikka joutuisin tästä aamunkoitteessa pitkän kaivannon reunalle rivistöön seisomaan.

Enkä ole ainoa näin ajatteleva suomalainen, mutta meidät on eri valheilla leimattu mm. "Putinin trolleiksi", jota en ainakaan itse ole koskaan ollut. Olen minä. Ja ajattelen ja puhun itse.

Kannatan rauhaa, en sotaa.

Jos kannatat rauhaa, älä liehittele Putinia...m.o.t.
        Kun Venäjä aloitti sodan Ukrainaa vastaan, pres. Niinistö, joka oli pelaillut jääkiekkoa Putinin kanssa, sanoi "silmät ovat nyt auenneet". Avaa sinäkin silmäsi, ja näe.

• Anonyymi

Trump ja Putin Alaskassa eikä mitään muuta kuin pelleilyä. Tyhjää puhetta taas kerran, ja sota vaan jatkuu....

• Anonyymi

Mukava palsta ja mukava kesä ollut, lapsuuden kuumat kesät tulee mieleen, aina paistoi ja oli lämmint, sateita ei ollut.

• Anonyymi

Eilen oli vielä kesä, +23, tänään on syksyn ensimmäinen päivä...+12.

• Anonyymi

Onko Katri-Helenan viimeinen konsertti Olympiastadionilla mahdollinen, vai myrskyileekö Helsingissä, kuten ennusteltiin?
      Ylen sivuilla oli kysely mistä K-Hn laulusta pidät eniten, ihmettelin kun ehdokkaista puuttui suosikkini "Ei kauniimpaa".

• Näyttää olevan juuri menossa. Harmi kun ei nähdä suorana lähetyksenä. Upea Katri-Helena. Upea 60-vuotinen ura. Harvalla on noin pitkä.

• Anonyymi
        Siili25 kirjoitti:

Näyttää olevan juuri menossa. Harmi kun ei nähdä suorana lähetyksenä. Upea Katri-Helena. Upea 60-vuotinen ura. Harvalla on noin pitkä.

Huomenn täyttää 80v, aika terveenä on säilynyt, vaikka ääni ei tietenkään ole enää nuori ja kirkas, mutta laulamaan pystyy yhä. Tohmajärveltä on kaksi tunnettua suomalaista, Katri ja Seppo Räty keihäsmies.

• Anonyymi kirjoitti:

Huomenn täyttää 80v, aika terveenä on säilynyt, vaikka ääni ei tietenkään ole enää nuori ja kirkas, mutta laulamaan pystyy yhä. Tohmajärveltä on kaksi tunnettua suomalaista, Katri ja Seppo Räty keihäsmies.

Leppoisia eläkepäiviä ja terveyttä Katri-Helenalle.

• Anonyymi

8-kymppiset alkaa ymmärtämään ehkä enemmän kuin yhtä asiaa, luultavasti siitä on kyse.

• Anonyymi

En pitänyt siitä, että eräs kirjoittaja leimasi Keinutuolin huonommaksi kuin aloitetun oman ketjunsa.
      Toiset ihmiset ovat taitavampia rakentamaan omaa keskustelupalstaansa kuin toiset.

Taimistaan hyvä puu tunnetaan.

• Anonyymi

Keinutuolit ovat vain erilaisia, ei huonompia; jotkut kitisevät ja toiset natisevat, mukavia kaikki.

• Anonyymi

Kävin pihalla istuskelemassa. Kesämarjojen aika alkaa jo olla ohi. Joitain mustaviinimarjoja vielä löytyy.

Pian tulee puolukoita. Niitä aion pakastaa pieniin rasioihin n. litran verran, en enempää.

Myös kanttarelleja on jo myynnissä.

• Anonyymi

Kanttarelleja pitääkin pakastaa, lähinnä joulua varten, muutoin kyllä pärjään talven ilman niitä.

• Anonyymi

Torilla on aika kalliita marjoja, hedelmiä, sieniä ym. ei ostajia näy olevan jonossa. Kyllä tavara liikkuis kun hieman hintaa ymmärtäisivät pudottaa.

• Anonyymi

Ihanaa kun,
      ei tee mitään,
      ja sitten huilaa...(espanj. sanonta)

• Anonyymi

No, onhan tälläkin palstalla hieman tullut esiin epämiellyttävää ilkeilyä, joitakin risoo kai aina jokin?

• Anonyymi

Tein ison lättytaikinan. Tuossa riittää paistamista pariksi päiväksi. Menee eri hillon lopukin pois, kiertoon.

• Anonyymi

Joko on lettusi syöty?
        Minä tein lettutaikinan ja laitoin osan tyhjään maitopurkkiin jääkaappiin.
        Taikinan väri muuttuu vähän harmaaksi, mutta maku paranee.
        Taas on taikinaa ja vieraille oli lättyjä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joko on lettusi syöty?
        Minä tein lettutaikinan ja laitoin osan tyhjään maitopurkkiin jääkaappiin.
        Taikinan väri muuttuu vähän harmaaksi, mutta maku paranee.
        Taas on taikinaa ja vieraille oli lättyjä.

Letut on syöty. Hyvää, pitkästä aikaa.

• Anonyymi

Räiskäleitä.. lättyjä ja pannaria.

Aina kaappiin jääneet piimä,
      maito ja kermatilkat taikinaan.
      Pannaria paistoin eilen ilman kananmunia,
      vieraat kehuivat ja mansikkahillokin kelpasi.

• Anonyymi

Maistuu lätyt mut hillo on aika sokerista, turhan makeaa.

• Anonyymi

Vilkaisin 70+, pelkkää yhtä ja samaa.....

• Anonyymi

Onneksi osuit tänne, tääll on sitä eilistä ja toissapäiväistä ja jatkuu kunnes aita on korjattu! Pässi on jo kuohittu., lampaat karanneet ja paimenet hukassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onneksi osuit tänne, tääll on sitä eilistä ja toissapäiväistä ja jatkuu kunnes aita on korjattu! Pässi on jo kuohittu., lampaat karanneet ja paimenet hukassa.

Joo, täällä ei jankata kokoajan samaa, nytkin on etusivulla hyvin erilaisia aloituksia.

• Anonyymi

Kuuntelin vanhoillislestadiolaisten jumalanpalvelusta Perhosta.

• Anonyymi

Muutama höyrähtänyt sekoittelee ihmissuhteita, muuten menettelee akkoin seassa.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Stubb jo paljon tunnetumpi kuin kaikki persut yhteensä

Nyt on aika ottaa mittaa tunnettavuudesta, herrat ja narrit! Joku tuolla toisessa ketjussa väitti, että "persujen rivimi
      Maailman menoa
      49
      9921
    2. Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015

Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit
      Maailman menoa
      12
      6705
    3. Persu Keskisarja on politiikan Uuno Turhapuro

Asiantuntija luonnehtii Keskisarjaa Trumpin ajan Turhapuroksi, joka ärsyttää kokoomusta. – Keskisarjan känni-imago j
      Maailman menoa
      73
      6025
    4. Miksi persuilla ei ole firmoja?

Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?
      Maailman menoa
      40
      5901
    5. Oikeistohallitusten aikaan saannokset.

Holkerin touhujen seurauksena lama. Aho jatkoi tuhoa osaamattomuudellaan. Katainen ja alkoi talouden alamäki. Sipilä ja
      Maailman menoa
      46
      4114
    6. Vasemmistolaiset paskat eivät nousseet seisomaan kun Akaan kaupunginvaltuusto

vietti hiljaisen hetken Charlie Kirkin muistoksi https://www.aamulehti.fi/uutiset/art-2000011523016.html
      Maailman menoa
      263
      3026
    7. Persujen kaksoisstandardit: Räsäsen uhkailu paha, Virran uhkailu hyvä

Tässä taas nähdään kuinka kaksinaamaista porukkaa persut ovat. Mitäs persut tähän?
      Maailman menoa
      42
      2338
    8. Mikä asia on jäänyt kaivatustasi parhaiten

mieleesi? 💬😀🙋🏼‍♂️😱
      Ikävä
      61
      1355
    9. Suomussalmen baarit

Mikä homma on Suomussalmen baareissa? Niin jumalattoman vittumainen portsari oli eräässä nimeltä mainitsemattomassa paik
      Suomussalmi
      19
      1156
    10. Millä paikkakunnalla kaivattusi asuu

Jäikö sydän jonnekin? Jos, niin minne tai mihin? Laita paikkakunta tai paikka ja kunta🤭 Esim. Helsinki tai Pubin vessa
      Ikävä
      48
      995
    Aihe