Ruikuttajien yhteiskunta

Anonyymi-ap

Ruikuttajien yhteiskunta

Iltalehdessä Iita ruikuttaa menettävänsä opiskelijan asuntotukimuutoksen johdosta aikaisempaan verrattuna noin 200 euroa kuukaudessa. Koska hän asuu vanhempansa omistamassa asunnossa.

Uutisen sanoma on, että Iita menettää, ei se, että Iita sai aikaisemmin liikaa tukirahaa.

Media huutaa tulonmenetyksestä. Tuki ei ole tuloa. Tuloa ovat saadut ansiot työstä, yrittäjyydestä ja omaisuudesta. Tuki on tuki, jota nykyisin saadaan liikaa. Jos liikaa tukea vähennetään, ei kyse ole tulonmenetyksestä. Päinvastoin Iita saa edelleen vastikkeetonta tukea, uudessa tilanteessa hieman vähemmän.

Tuskinpa vanhempi vaatii omalta lapseltaan markkinaehtoista vuokraa. Jos vaatii, hän joutuu maksamaan 30 %:n pääomatuloveron vuokran ja vastikkeen erotuksesta. Erotus voi hyvinkin olla suurempi kuin Iitan menetys. Mutta mitä nyt vanhempien kohtalosta, koska minä minä minä.

Jos kyse on sijoitusasunnosta, jossa pääomavastike on korkea, saa sen vähentää vain mikäli yhtiökokous on päättänyt, että pääomavastikkeet tuloutetaan täysimääräisinä asuntoyhtiön kirjanpidossa. Jos tällaiseen asuntoon saa asumistukea, kyse on vääryydestä muita veronmaksajia kohtaan.

Ruikuttajille mikään ei riitä. Itse asuin opiskeluaikana toisen luokkatoverini kanssa yhdessä huoneessa omakotitalon yläkerrassa. Kun muutin töihin Helsinkiin, asuin pitkään alivuokralaisena kimppakämpässä kymmenientuhansien muiden nuorten tavoin. Silloin Suomi oli velaton yhteiskunta.

10

121

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tietenkään väärinkäytöksiä ei voi sallia tukia haettaessa, mutta onko järkeä pakottaa oma lapsi pois edullisesta ja turvallisesta kodista vain siksi, että tuki siirtyy mieluummin vieraalle vuokranantajalle korkeaan markkinavuokraan.

• Anonyymi

Minun aikaan hiihdettiin. Ei ollut mitään mopoja, saatikka miittejä.

• Anonyymi

Jurakaudella asuttiin luolissa ja liha syötiin raakana.

• Anonyymi

Suomi ei tienaa. Se on se ydinongelma.

• Anonyymi

Ikäluokkien pienentyessä asiatila vain pahenee. Meillä siirtyy hurja määrä tekijöitä eläkkeelle jo nyt vuosikymmenen loppuun mennessä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ikäluokkien pienentyessä asiatila vain pahenee. Meillä siirtyy hurja määrä tekijöitä eläkkeelle jo nyt vuosikymmenen loppuun mennessä.

Noin on sanottu jo 30 vuotta. En arvannutkaan että ne eläkkeelle jäävät joista aina puhutaan olinkin minä itse.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Noin on sanottu jo 30 vuotta. En arvannutkaan että ne eläkkeelle jäävät joista aina puhutaan olinkin minä itse.

Ihan aikuisten oikeasti ikäluokat pienenee ja työväesto, joka niitä eläkeläisiä elättää, hupenee samaa vauhtia. Ei näitä voi enää pakottaa valtiovelkaa vielä lisäksi kustantamaan.

• Anonyymi

Ennen oli vain rikkaiden lapsilla vara kouluttautua ja Orpo-Purran hallitus on viemässä suomalaiset samanlaiseen tilateeseen jälleen. Vain rikkaat ovat etuoikeutettuja,

• Anonyymi

Tällä porvaripolitiikalla saatetaan Suomi siihen asemaan kuin oli mielikuvamme itäeuroopan maista josku takavuosikymmeninä.

• Anonyymi

Meillä alkaa mennä konkurssitahti jo pahemmaksi kuin kuuluisalla 90-luvulla. Alkaa näyttää jo erittäin lohduttomalta. Ahdistaa tämä tilanne, vaikka hätä ei koske nyt henkilökohtaisesti. Meillä on aivan karmea hallitus nyt puikoissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?

Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin
      Maailman menoa
      165
      4622
    2. Haluaisitko enemmän ?

Haluaisitko enemmän kuin ystävyyden ? M-N
      Ikävä
      169
      1611
    3. Vihjeitä kaivatusta

Mitkä numerot liittyy sun kaivattuun? Osa puhelinnumeroa, kengännumero tai vaikka asuinpaikan koordinaatit (😊)
      Ikävä
      66
      1427
    4. Rakas mussukka

anna joku merkki itsestäsi. Pyydän.
      Ikävä
      61
      906
    5. Lieksa missä syy?

Kun viranhaltijat irtisanoutuu tehtävistä? Museonjohtaja irtisanoutunut. Sivistysjohtaja lähtökuopissa ja Lieksan Kiinte
      Lieksa
      124
      787
    6. Mira Luoti, Vain Elämää

kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?
      Maailman menoa
      6
      737
    7. Martina Jeopardyssa

Telkusta tulee mainos ohjelmasta, missä vilahtaa Martina. Ai vitsi odotan sitä jaksoa, missä Martina on. Pääsee taas näy
      Kotimaiset julkkisjuorut
      191
      731
    8. miehelle naiselta

Monen naisen kanssa olet lempinyt, mutta mua et saanutkaan 😉
      Ikävä
      75
      710
    9. En olisi uskonut et

Suhun tutustuminen toisi elämään näin synkän varjon. Surullista kun luulee löytävänsä rakkautta ja saa vain pahaa.
      Ikävä
      66
      709
    10. Niin pettynyt

Olen suhun ja siihen ettet koskaan kohdannut reilusti
      Ikävä
      40
      664
    Aihe