Onko täällä ketään??

Kikka

Nyt täytyy sanoa niinkuin M-L Kirvesniemi; "minen jaksa, kertakaikkijjaan.." On siis NIIN kuuma.
Illalla pitäisi suunnistaa johonkin "ihmisten ilmoille", tanssimaan kenties. (olen ollut 3 viikkoa lomalla,enkä oo käyny missään). Ja olen nauttinut suunnattomasti olostani, eipä oo pahemmin stressi vaivannut.
Enkä edes loman alkaessa tehnyt mitään lomasuunnitelmia, sukulaisetkin ovat saaneet olla ihan rauhassa..he he. Nyt joku varmaan ajattelee, että tosi saamatonta ja tosi laiska; - no ihan yks lysti, minä elän tavallani. Viikko vielä LOMAA jäljellä. ja kesääkin ties kuinka paljon.

18

970

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ruskettunut

Tulin juuri lomareissulta. Mittariin tuli 1200 km.
      Oli hieman helteistä ajelua vanhalla autolla.
      Yksinäisen ihmisen lomanvietto on selvästi erilaista kuin ennen perhepiirissä vietetty loma. Voin itse päättää mitä teen, mihin meen...
      Juttuseura on kuitenkin aika-ajoin mukavaa, ellei ole ns. asiakastyössä, josta siitäkin kaipaa lepoa.
      Ymärrän hyvin sen tunteen, mikä tulee yksin vietetystä lomasta. Se on taitoa osata olla yksin ja jopa nauttia siitä.
      Vielä on viikko tallella, joten keksikäämme jotakin, jota muistella pimeinä talvi-iltoina. Hauskaa loman jatkoa!

• muu46

Kadehdin vapauttasi matkustaa lomallasi. Tekis mieli reissata samoin, vaikka yksin. En ole henkisesti vapaa päättämään vähäisten tulojeni käytöstä. Perheen auto on miehen työssä välttämätön, oma kesäauto pyörii haaveissa. Junan lomapassi sopii minulle Helsinkiin tyttären luona käyntiin. Hotellien ahneus rahastaa sinkkuja pistää vihaksi, ulkomailla olen aina ollut naispaikalla ja ei ole ollut ongelmia. Mieheni haluaa lämmintä, minä kärsin kuumasta. Erikseen matkustaminen onnistuu, olis vaan oma sukanvarsi.

• huh hellettä
        muu46 kirjoitti:

Kadehdin vapauttasi matkustaa lomallasi. Tekis mieli reissata samoin, vaikka yksin. En ole henkisesti vapaa päättämään vähäisten tulojeni käytöstä. Perheen auto on miehen työssä välttämätön, oma kesäauto pyörii haaveissa. Junan lomapassi sopii minulle Helsinkiin tyttären luona käyntiin. Hotellien ahneus rahastaa sinkkuja pistää vihaksi, ulkomailla olen aina ollut naispaikalla ja ei ole ollut ongelmia. Mieheni haluaa lämmintä, minä kärsin kuumasta. Erikseen matkustaminen onnistuu, olis vaan oma sukanvarsi.

Olen viettänyt ensimmäisen lomapäivän kotona.
        Nukahdin välillä sohvalle iltapäivällä. Viikko sitten sain omituisen flunssan eikä olo ole vieläkään täysin normaali.

"Junan lomapassi sopii minulle Helsinkiin tyttären luona käyntiin."
        Mistähän lomapassista on kyse. Pitänee kysäistä VR:ltä.
        Etkö voisi vuokrata autoa kesäaikaan. Helpompaa kuin oman auton pitäminen.
        Kyllä meitä yksinäisiä lomaviettäjiä on varmasti paljon. Ei vain pidetä itsestämmme meteliä.
        En kaipaa aikoja, jolloin oli pakko kiertää lasten kanssa huvipuistoissa ja ulkomailla rantalomalla. Välistä olin tosi lujilla. Mies jäi kotiin ja myöhempinä vuosina olinkin sitten yh-äiti.
        Ajattelin, että tämä 50 palsta sopii minulle paremmin. Ehkä täällä puhutaan asiaakin eikä aina vain seksistä.
        Viihdyn lomalla liiankin hyvin kotona. Ei tee oikein minnekään mieli. Kai akkuja voi ladata näinkin. Kirjasto oli tänään kiinni. Arkena sitten menen sinne. Toivottavasti en jää kirjakoukkuun. Vie vielä enemmän aikaa kuin netissä roikkuminen.
        Seura-lehdessä (Vihtoria kannessa) on hauska pakina loman viettämisestä.

• muu46
        huh hellettä kirjoitti:

Olen viettänyt ensimmäisen lomapäivän kotona.
        Nukahdin välillä sohvalle iltapäivällä. Viikko sitten sain omituisen flunssan eikä olo ole vieläkään täysin normaali.

"Junan lomapassi sopii minulle Helsinkiin tyttären luona käyntiin."
        Mistähän lomapassista on kyse. Pitänee kysäistä VR:ltä.
        Etkö voisi vuokrata autoa kesäaikaan. Helpompaa kuin oman auton pitäminen.
        Kyllä meitä yksinäisiä lomaviettäjiä on varmasti paljon. Ei vain pidetä itsestämmme meteliä.
        En kaipaa aikoja, jolloin oli pakko kiertää lasten kanssa huvipuistoissa ja ulkomailla rantalomalla. Välistä olin tosi lujilla. Mies jäi kotiin ja myöhempinä vuosina olinkin sitten yh-äiti.
        Ajattelin, että tämä 50 palsta sopii minulle paremmin. Ehkä täällä puhutaan asiaakin eikä aina vain seksistä.
        Viihdyn lomalla liiankin hyvin kotona. Ei tee oikein minnekään mieli. Kai akkuja voi ladata näinkin. Kirjasto oli tänään kiinni. Arkena sitten menen sinne. Toivottavasti en jää kirjakoukkuun. Vie vielä enemmän aikaa kuin netissä roikkuminen.
        Seura-lehdessä (Vihtoria kannessa) on hauska pakina loman viettämisestä.

Ei kai saisi mainostaa, vaan tosi on kolmen päivän aikana kuukauden sisällä saat reissata niin paljon kun ehdit ja "jotkut" vielä puoleen hintaan. Kannattaa ottaa selvää. Meikeläiselle juna on jokin vapauden symboli, nuorena tuli vapaapäivänsä vietettyä matkalla jonnekin...

• ketään ole

tämäkin vain kaiku....

• ettei ketään ole'kotona',jokin ontto tila kaikuu.Hyvä että "tunnistit"tilanteensi,niin tiedetään pitää varamme ja ottaa rennosti juttus.

Hyvää kesää sinne missä ei ketään ole.

Luulisin että se tunne menee helteiden myötä pois ja pian olet taas oma itsesi.

• hyvä ominaisuus,että osaa ladata lomalla akkuja.

Uskon että työssä ehtii sitten lopunvuotta heilua aivan riittävästi.

• muu46

Otahan lisää keppanaa ja oikaise välillä ketarat oikosex.

• muu46 kirjoitti:

Otahan lisää keppanaa ja oikaise välillä ketarat oikosex.

aloittaa keppanan otto,jos luulet sen auttavan.

En ole tähän ikään vielä keppanaa,viintä,tai tislettä tarvinnut.Syntymähumalahakuinen olen ollut,mutta en mieleltäni absolutisti.

Ketarat tulee kyllä oikaistua nykysin joka vuorokausi.Aiemmin ne 'oravanpyöräelämässä' jäi satunnaisemmaksi ja sairaseläkkeellä sitten nautitaan vapaa-aika taannehtivasti,lääkärin määräyksellä.

Siksi toivon,että toisien ei tarvitse samaa tietä kulkea.

Hyvää,nautinnollista kesää myös muu46:lle.

• muu46
        emw34 kirjoitti:

aloittaa keppanan otto,jos luulet sen auttavan.

En ole tähän ikään vielä keppanaa,viintä,tai tislettä tarvinnut.Syntymähumalahakuinen olen ollut,mutta en mieleltäni absolutisti.

Ketarat tulee kyllä oikaistua nykysin joka vuorokausi.Aiemmin ne 'oravanpyöräelämässä' jäi satunnaisemmaksi ja sairaseläkkeellä sitten nautitaan vapaa-aika taannehtivasti,lääkärin määräyksellä.

Siksi toivon,että toisien ei tarvitse samaa tietä kulkea.

Hyvää,nautinnollista kesää myös muu46:lle.

Keppana on väkeviä turvallisempi seurustelu-, sauna- ja "muutenvaan"juoma, mulla texti luontuu hieman paremmin lievassä nousuvireessä.
        Olen itsekin poissa työelämästä, kertarysäyksellä -98. Turhan hankala asia keskusteltavaksi. Pitää löytää vain positiivisia juttuja ja uutta sisältöä, jos vanha on käynyt ummehtuneeksi. Näin on!

• Kurjenkello

on vielä edessäpäin kahden viikon päästä. Töissä on kiireistä, kun olen 8 viikkoa paiskinut töitä kahden edestä, sijaiseni on ollut sairauslomalla. Helle on todella nyt rasittava, mutta toivon, ettei lomallani ole hellettä, mitä vanhemmaksi tulen, sitä enemmän kärsin helteestä. Yleensä olen virkeä touhuamaan, mutta kuumuus vie puhdin. Lomalle en ole tehnyt mitään erityissuunnitelmia, vietämme sitä mukavan mieheni kanssa kaksistaan ja varmaan pyöräilemme, ehkä käymme taidenäyttelyissä ja varmasti istuskellaan kahviloissa. Toivon, etteivät sukulaiset pyrähdä meille lomalla, jotta saisimme nauttia lomasta, eikä tarvitsisi passata vieraita.

• muu46

Laita kännykkään viesti, että olet matkoilla. Saat toivottavasti olla rauhassa.

• kaxinen

On se kumma, miksi helle uuvuttaa. Olen ns. terve, vaan en saata kuvitella lomamatkaa kuumiin maihin ja mieheni niin rakastaa lämmintä ja pystyy olemaan rakennuksilla töissä kesähelteellä. Nuorena en moittinut lämmintä.

• muu46 kirjoitti:

melko 'huomaavaista'ystäviä ,tuttuja ja sukulaisia kohtaan.

Todennäköisesti niin tehden saat ne kaikki pois häädetyksi ikuisesti.

On melko törkeeää valheella yrittää selvitä tilanteesta.
        Diplomatian keinoin voi myös asian hoitaa ja säilyttää ihmissuhteet myös tulevaan aikaan.

• Syyrakki
        muu46 kirjoitti:

Soilloin voi kuulostella kaiket yöt, tuleeko murtovarkaita vai ei. ;)

• Kurjenkello
        muu46 kirjoitti:

alle ehdotuksesi. Mieheni tosin toivoo sukulaistensa Oulusta päin tulevan meille Hesaan, joten hän saattaa tyrmätä matkaviestin. Tiedän, että hänen sisaruksensa saattavat pyrähtää meille yövieraiksi ja se tietää suursiivousta ennen vierailua ym. järjestelyjä. Vielä ei onneksi ole kukaan soittanut tulostaan.

• Ruskettunut

Kun rusketin nahkaani meren rannalla, huomasin, että yksinolo suuren ihmismassojen keskellä, hiekka rannalla ei olekaaan hassumpaa. Sain syventyä kirjaani tai ruskettuneisiin kesävartaloihin. Ajattelin tehdä samanlaisen retken talvella etelään. Sitten muistin yksinmatkustavan huonon puolen. Voit saada huonekaveriksi kenet tahansa. Olen kuullut juttuja ryöstelevästä huonekaverista jne. Siihen loppui sen matkan suunnittelu.

• kaxinen

Naisena minulla on vain hyviä kokemuksia, samoin mieheni matka Teneriffalla reilu vuosi sitten onnistui. Säästää paljon ja on mahdollisuus tutustua uusiin ihmisiin tai hyvällä onnella on paikan tunteva. Avointa mieltä ja vakuutukset kunnossa. Älä kuitenkaan jätä tavaroitasi levälleen tai retostele omillasi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      176
      2135
    2. Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä

Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo
      Sonkajärvi
      38
      1483
    3. Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa

On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall
      Sinkut
      132
      1164
    4. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      56
      932
    5. olisit voinut mies edes

Pyytää anteeksi 🙏🫶
      Ikävä
      55
      866
    6. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      252
      845
    7. Kääminsä polttanut taksi suomussalmella

Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen
      Suomussalmi
      20
      802
    8. Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."

Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S
      Tanssii tähtien kanssa
      18
      735
    9. Aina ku nään sun kuvan

Tekis mieli kirjoittaa viesti: Moi kulta, on ikävä❣️🤗 ihan noin vain, lyhyt ja ytimekäs 😁🤭
      Ikävä
      58
      723
    10. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      202
      679
    Aihe