Tämä olisi mielestäni yksi harkinnan arvoinen idea. Kun paljon puhuttu mitä saisi halvalla ilman isoja ylläpitokustannuksia. Ja paikkahan olisi mitä mainioin, koska lähtökohtaisestikin näkee hyvin, mutta jospa sinne tekisi 10 metriä korkean näkötornin. Matalampikin riittäisi, koska jokainen metri ylös päin tuo näkemämatkaa lisää.
Näkötorni Saukkovaaran huipulle
27
600
Vastaukset
- Anonyymi
Ei oo rahaa
Ei tekijöitä
Eikä tarvetta
Muuten ihan hyvä idis- Anonyymi
Olisi edes sen verran rahaa, että ostettaisiin menolippu Puolangalle sinulle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisi edes sen verran rahaa, että ostettaisiin menolippu Puolangalle sinulle.
Menoolippu menoolippu minne kauas juna vie.....
- Anonyymi
Ei ole tarvetta.
- Anonyymi
Voisit varmaan luetella montakin asiaa, joita Sinä et tarvitse.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voisit varmaan luetella montakin asiaa, joita Sinä et tarvitse.
Turhaa eurojen tuhlausta .
- Anonyymi
Ihan turhaa. Mopoilevat räkänokat polttaa ja särkee senkin.
- Anonyymi
Eipä oo mopoilijat polttanu mitään niin pidähän sinä pääsi kiinni
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä oo mopoilijat polttanu mitään niin pidähän sinä pääsi kiinni
Itestäänhä ne saukon laavut palaa. Mopoja kun nään siellä ni painelen turpaan ilman eri kyselyjä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itestäänhä ne saukon laavut palaa. Mopoja kun nään siellä ni painelen turpaan ilman eri kyselyjä
Pidäppä sinä turpasi kiinni. Mopoilijat ei liity laavub palamiseen mitenkään. Ota asioista selvää ennen kuin valitat
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pidäppä sinä turpasi kiinni. Mopoilijat ei liity laavub palamiseen mitenkään. Ota asioista selvää ennen kuin valitat
Miksi kiihdyt? Jos joku sanoo, että lentopalloilijat teki sitä ja tätä, niin ei asia mua haittaa yhtään vaikka itsekin olen lentopalloilija.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei mopoja kannata lyödä nimittäin se tekee sinusta vielä tyhmemmän näköisen mitä nyt olet, toivottavasti tämä auttoi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi kiihdyt? Jos joku sanoo, että lentopalloilijat teki sitä ja tätä, niin ei asia mua haittaa yhtään vaikka itsekin olen lentopalloilija.
Miksi ihmeessä mopoilijoita pitää syyttää melkein joka asiasta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuten alhaisesta syntyvyydestä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koska varmaa ragebait
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mummutko siellä on tulia viritelly lankkujen väliin?! Nokkaan saatte ennenku lumi on maassa ja se on varma!
- Anonyymi
Ei näkötornin tarvi etes korkia olla; Aikoinaan kun kapakoissa oli portsarit estämässä asiakkaiden sisäänpääsyä, portimo sanoi minulle, että ei ole tilaa...
Nakkasin satasen lattialle ja sanoin, että nousepa tuon päälle kahtomaan josko sitä tilaa löytyisi. Ja löytyihän sitä! - Anonyymi
Löytyisi hyvä paikka vanhojen mökkien paikalta.
- Anonyymi
Hotelli siihen paikkaan.
- Anonyymi
Kun voitan lotossa teen korkeamman kuin Puijon torni. Näkyy naapurikuntiinkin.
- Anonyymi
Aloittajalta hyvä aloitusidea. Olisi mahtavat näkymät, varsinkin auringon-nousun ja laskun aikaan mieleenpainuvat maisemat. Saisiko tähän projektiin jostain rahaa. Kunta varmaan selvittää, eikö se ole kunnan maata. Suomessa paljon noita näköalatorneja, mutta veikkaan, että jos Saukkovaaralle tuollainen rakennetaan, voittaa muutamat tornit mennen tullen.
- Anonyymi
Tämä on kyllä hyvä ehdotus. Jospa tähän tartuttaisiin.
- Anonyymi
Saukkovaara olisi persoonallinen paikka siinä, että yleensä näkötornit on rakennettu, kun näkymät EI riitä esim. puuston takia. Tuolla on valmiiksi hienot näkymät, mutta saisihan tornilla vielä hienommat.
Tiedän noita rakennetun melko pienillä kustannuksilla, kun talkoilla on tehty ja saatu yhteistyökumppaneita.
Voisiko yksi vaihtoehto olla "sponssitorni". Eli maansiirtofirma ja lautatarhayritys sekä kuljetusliike, jotka suostuisi puoleen hintaan osallistumaan, saisi mainosplagaatin torniin. Ja työ koitettais tehdä talkoilla.
Tämän, kun joku yhdistys ottaisi tehtäväksi, niin voisi saada kehitysrahoitusta tai jopa EU-rahaa -näin on toimittu muuallakin Suomessa.
Rahoitusta voi hakea jopa yksityishenkilö, jolla kirjat kunnassa, jota kehitetään, mutta yhdistyksen on helpompi saada.- Anonyymi
Liityppä johonkin yhdistykseen ja ala puuhaamaan.
- Anonyymi
Hyvä idea!!! Näkee myllyt entistä paremmin!!
- Anonyymi
Silloin 80-luvulla, kun iso hissin yläosaa haluttiin korottaa ettei rinteiden loivaa alkuosaa tarvitsisi sauvoilla lykkiä, ajettiin usseempi kuorma-autollista maata siihen kummuksi. Samalla hissin yläasema nousi puuston yläpuolelle. Leikkisästi kyseinen kumpu sai nimen silloisen kunnanjohtajan mukaan: Heikin kalju. Tämä kumpu on siellä edelleen nähtävillä, joten Heikin kaljun päälle ei kovin kummoista tornia tarvitse rakentaa kun näköala vaaralta on puiden yli 200 astetta lounaasta itään Ristijärven yli.
- Anonyymi
Tuumasta toimeen!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tere Sammallahti: Sosiaaliturva pois vieraskielisiltä
Hän viittaa Iltalehden juttuun. IL kertoi maanantaina Kelalta saatuun tilastotietoon perustuen, että vieraskieliset muod3311896Nainen, tuskin muistan koska ollaan nähty
niin pitkä aika siitä on. Suurin ilonaihe elämässäni olit, ja tulevan onnen aamuaurinko. Tunnut niin minun omalta, tutul361765Voi minkä rikoksen teki
Kunnosti ihan pa..akuntoon päässeen tien ilman ELYn lupaa. Kyllähän se nyt viranhaltijaa kirpasee. Sellainen yritteliäis551207Torniolainen Tiiliä lukemaan
Torniosta kotoisin oleva Matti Heis. Kala ui nyt syvissä vesissä. Kolme vuotta tiilien lukua.21096- 761083
Mitä olen tehnyt
Mitä pahaa olen sinulle tehnyt? Rakastuin ja en pysty unohtamaan Miksi teet tämän minulle? Yritä ymmärtää, vaikka olet73987Tuon sinulle jännitystä
Siksi pidät minusta. Tiedämme molemmat, että meistä ei voi tulla mitään todellista.85856Kumpa kaikkeen vois palata
Askelia taaksepäin. Siihen hetkeen kun olit aitiopaikalla mielestäsi. Kaiken oli kuitenkin tarkoitus mennä näin7849Pitkään kestänyt ihastuminen
Oot niin kaunis🩷 Vaikutat tosi itsevarmalta, iloiselta ja puheliaalta. Voisi sanoa, että näen sinut jopa tietynlaisen73783Venäjän lennokkileikit ja provokaatiot tulee jatkumaan.
Yrittää härnätä Natoa vastaiskuun,koska sillä olisi halua ratkaista nopeasti sota käyttämällä taktista ydinasetta Ukrain146762