Kaksin kummin kanssa

Tätsä

Minulla on 4 kummilasta, kaikki perheen keskimmäisiä tai kuopuksia. Haluaisin joskus viedä heitä jonnekin (esim. huvipuistoon, jätskille tms.), mutta "ongelmaksi" on aina tullut sisarukset. Tuntuu kurjalle viedä pikkusisko/veli jonnekin kivaan paikkaan ja jättää sisar kotiin.. Kun ei ole varaa kaikkiakaan mukaan ottaa (kaikilla siis vähintään yksi sisarus) ja vaikka olisikin rahaa(esim. jädelle), niin ajatukseni on ollut tehdä jotain kivaa kummin kanssa KAHDEN.
Miten te olette järjestäneet tälläiset jutut?

6

1052

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aina kahdestaan

kummilapsen kanssa, sisaruksista huolimatta. Etenkin perheessä missä on useampi lapsi on mielestäni tärkeää että kummi on olemassa juuri nimenomaan eniten tätä kummilasta varten. Silloin saa ihan spesiaali huomiota ja joku aikuinen on vain hänelle, se on tosi tärkeää. Kyllä sisarukset on ymmärtänyt. Onneksi kaikilla kummilasteni sisaruksilla on hyvät kummit. Jos jollain olisi kummi joka ei pidä yhteyttä niin olisi tietty kinkkisempi homma. Mutta minä olen ajatellut asian näin.

• ååi

mene kummilapsesi kanssa kun hänellä on synttärit. muiden sisarusten on pakko niellä asia,koska toisella on synttärit ja häntä juhlitaan :)

t.4kk ikäisen lapsen kummi :)

• kummipoikani

vienyt joka paikkaan ilman sisaruksiaan, koska niitä sisaruksia on niin monta, ettei mulla olisi varaa niitä kaikkia "ulkoiluttaa". =) Mutta toisen kummpipojan kanssa on homma hoidettu niin, että olen joko vienyt sekä kummipojan että veljensä (käymme muutenkin aika edullisissa paikoissa, kork. parin-kolmen euron sisäänpääsymaksu ja eväät mukana tms. koska kysehän on lapsen kanssa seurustelusta, ei siitä kuinka paljon joku maksaa) tai sitten usein lasten äiti (ystäväni) on lähtenyt mukaan ja kustantanut veljen ja olemme näin viettäneet hauskan päivän porukalla. Tämä kummipoika ei ole asiasta valittanut, vaan on tyytyväinen kummitustätin kanssa vietettyihin päiviin vaikka pikkuveli olisikin mukana.

Mutta fakta on, että sun pitää tehdä niin kuin susta tuntuu hyvältä. Jos haluat olla vain kummilapsesi kanssa, on vanhempien asia selittää se sisaruksille, ei sinun. Vanhemmat voivat esim. tällöin hemmotella jollain pikkujutulla sitä kotiin jäävää sisarusta.

• äitee +4

meillä lasten kummit aika erilaisia ja yhdellä toinen kummi jo kuollut..

me vanhemmat olemme sitten tavallaan paikanneet niiden kummien paikkaa jotka eivät toimi kuten muut aktiivisemmat kummit ja lapsille asia on ollut ok. eli juuri se jolla ei ole kuin yksi kummi on mummon kanssa enemmän, lahja-aikoina saa kotoa ekstraa koska se tuntuu lapsesta epäreiluimmalta jos toiset saa parilta kummilta reilut lahjat ja hän yhden.. eli tavallaan lopputulokseksi pyrimme saamaan tasavertaisuuden eri keinoilla lasten välillä. onhan se kurjaa ettei kaikki pidä yhteyttä samalla tavalla, mutta lasta on myös rohkaistu itse ottamaan yhteyttä kumminsa. yksi lapsista jolla on kummeina pariskunta on ominut yhden mieheni serkuista luottoaikuiseksi eli kun hän tulee käymään on lapsella aina asiaa milloin mistäkin - molemmat nauttivat tuosta suhteestaan ja alunperin olimme häntä kummiksi ajatelleetkin, mutta samaan aikaan hänelle ehti tulla jo toinen uusi kummilapsi ja kaksi pientä olisi ollut poikamiehelle liikaa...

älä siis kummina ajattele kuin omaa suhdettasi kummilapseen. vanhempien asia on selittää tilanne lapsille ja hoitaa se mieleisellään tavalla..

• Meillä on pojan kummitäti sellanen joka vie häntä kaikkeen "kivaan". Hän on välillä ottanut molemma yöksi kylään ja välillä hän sanoo, että vois ottaa vaan tän kummilapsensa. Eihän hänen tarvi toista ottaa, koska ei oo kummi. No meillä nyt ollaan vielä niin pieniä, ettei sillai "tajuta" että jää jostain kivasta paitsi. Nytkin keväällä kummitäti vei pojan laivalle ja tyttö jäi kotiin. Ei siinä mitään ongelmaa ollu. En tiä sitte mitä vanhempana. Täytyy vaan toisellekin järjestää ite jotain kivaa.

• Tätsä

Sain vastauksistanne "inspiraation" ja saman tein varasin laivaristeilyn vanhimmalle kummitytölleni ja minulle! :o) Eikä mitään purinaa tullut sisarusten taholta, ovatkin jo vähän isompia lapsia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      90
      1757
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1242
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1123
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      71
      954
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      102
      884
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      828
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      741
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      732
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      681
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      663
    Aihe