Jauheliha ja kurkku lopussa

Anonyymi-ap

Ihan totta. Mikä loppuu seuraavaksi?

43

352

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

- Elä tuu tänne -VALEHTELEMAAN - SDP:n -PERSEILIJÄ- !

- Kaupoissa on hyllyt -TÄYNNÄ- Jauhelihaa ja Kurkkuja - mee vain Hakemaan - !

• Anonyymi

Kurkkuhyllyt oli perjantaina kaupassa tyhjät. Mistähän johtunee? Luulisi että sesonkiaika kotimaisillakin kasvattajille vielä?

• Samoin meidän cittarissa. Ei ollut kurkkua myynnissä ja lapussa luki jotta pahoittelevat saanti- ongelmaa. Tosin en nyt ihan näinä päivinä käynyt kaupassa.

• Siili25 kirjoitti:

Samoin meidän cittarissa. Ei ollut kurkkua myynnissä ja lapussa luki jotta pahoittelevat saanti- ongelmaa. Tosin en nyt ihan näinä päivinä käynyt kaupassa.

Myös jauhelihan saatavuudessa ollut jonkin sortin ongelmaa. Tiettyjen tuotteiden osalta hyllyt tyhjänä

• Siili25 kirjoitti:

Samoin meidän cittarissa. Ei ollut kurkkua myynnissä ja lapussa luki jotta pahoittelevat saanti- ongelmaa. Tosin en nyt ihan näinä päivinä käynyt kaupassa.

Syitä kurkkupulalle on kaksi: heinä- ja elokuun vaihteessa ollut poikkeuksellisen pitkä hellejakso sekä viljelijöiden kasvustonvaihdokset.

• Anonyymi
        Siili25 kirjoitti:

Meidän cittarissa oli tiistaina reilusti sekä kurkkua että jauhelihaa. Naudan jauhelihaa ostinkin paketin kun tein munakoisopataa. Munakoisot oli 0.99 kappale, niin siitä se ajatus sitten lähti.

• Anonyymi kirjoitti:

Meidän cittarissa oli tiistaina reilusti sekä kurkkua että jauhelihaa. Naudan jauhelihaa ostinkin paketin kun tein munakoisopataa. Munakoisot oli 0.99 kappale, niin siitä se ajatus sitten lähti.

Ilmeisesti ja lehtitietojen mukaan tämä kurkun saantiongelma on ollut aluekohtaista.

• Anonyymi

Täällä ei ainakaan mitään pulaa kaupoissa ole havaittu, on kurkkuja ja jauhelihaa vaikka lampaat söis. Terv. Vaasasta.

• Anonyymi

Kaupassa on tuhat muuta tuotetta. Liha ei ole terveellistä ja
      kurkku on 97 % vettä.

• Anonyymi

Ihminen tarvitsee vettä, koska olemme enimmäkseen sitä.

• Ei ainakaan minun ruokakaupassani ole kumpikaan tuote loppunut.

• Anonyymi

Kävin paikallisdssa Prismassa, myyjä oli juuri täytämässä kurkkulaaria. Sanoin näyttää kurkkia riittävän, kyllä hän sanoi, varastosa on eikä lopu kesken. Hän jatkoi, ikävä kun ihmiset uskovat, että tuote loppuu he alkavat hamstrata. Silloin voi jossain loppuakin.

Korppis

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kävin paikallisdssa Prismassa, myyjä oli juuri täytämässä kurkkulaaria. Sanoin näyttää kurkkia riittävän, kyllä hän sanoi, varastosa on eikä lopu kesken. Hän jatkoi, ikävä kun ihmiset uskovat, että tuote loppuu he alkavat hamstrata. Silloin voi jossain loppuakin.

Korppis

kuka nyt kurkkua hamstraisi, eihän se säily kuin muutaman päivän. Vai pakastavatko ihmiset sitäkin kuten kaikkea muutakin typeryyksissään. Ruokakaupoissa ei muuten ole enää varastoja, kaikki puretaan jakeluautoista laareihin ja hyllyihin.

• Anonyymi kirjoitti:

kuka nyt kurkkua hamstraisi, eihän se säily kuin muutaman päivän. Vai pakastavatko ihmiset sitäkin kuten kaikkea muutakin typeryyksissään. Ruokakaupoissa ei muuten ole enää varastoja, kaikki puretaan jakeluautoista laareihin ja hyllyihin.

En tunne kauppojen logistiikkaa toistin vain myyjän kertoman.

• Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

En tunne kauppojen logistiikkaa toistin vain myyjän kertoman.

Ihme ettei se hyllyjen täyttäjäkään (tuskin myyjä) ei tiennyt ettei varastoja ole.

• Anonyymi kirjoitti:

Kyse ei ole hamstrauksesta.

• Anonyymi

Tämä on alkua vasta. Pahemmaksi menee, kun kaikki varat lähetetään Ukrainaan.

• Anonyymi

Meille tuli juuri ruokalaatikot prismasta ,,, on kurkkua ja naudan sekä kanan jauhelihaa yllin kyllin.

• Anonyymi

Kuka ikävöi kurkkua? Sama tomaattien kanssa, ylihintaista kasvishöttöä joiden ravintoarvo ja muut mitä ne pitävätkään sisällään. Täysin tarpeettomia ihmisen hyvinvoinnin kannalta.

• Anonyymi

Joka pvä syön maukasta kurkkua, tomaattia ja porkkanaa, kotimaisia, ja terveys on mainio.

• Anonyymi

Olen tutkinut asiaa ja olen täysin samaa mieltä. Kurkussa ja tomaatissa ei ole mitään
        ihmiselle välttämätöntä, ne ovat 97 % vettä eli hirvittävän kallista vettä,
        mutta onhan ne raikkaita leivän päällä tai salaatissa. Silti en osta niitä koskaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen tutkinut asiaa ja olen täysin samaa mieltä. Kurkussa ja tomaatissa ei ole mitään
        ihmiselle välttämätöntä, ne ovat 97 % vettä eli hirvittävän kallista vettä,
        mutta onhan ne raikkaita leivän päällä tai salaatissa. Silti en osta niitä koskaan.

Jotka OIKEASTI tietävät ravintoaineista suosittelevat syötäväksi näitä.

• Otapa selvää kurkun ja tomaatin ravintosisällöistä.
        Ei ne ihan turhaa evästä ole, ellei katso sitten halvemmaksi saada ravintoaineet keinotekoisten ravintolisien muodossa.

• Jos haluaa kasviksia lisätä tomaateista,n kurkusta ja jääsalaatista saa yksinkertaisen helposti sen tehtyä. Punaista ja vihreää joka päivä. Itse syön paljon

• Anonyymi

Jääsalaatissa ei ole myöskään oikeastaan mitään muuta kuin vettä.

• Anonyymi

Salaateista tummanvihreät salaatit on ravintorikkaimpia. Lehtikaali, pinaatti ja rucola ovat
        muuten hyvä valinta. Niiden ravintoarvot eroavat hurjasti perinteiseen lehtisalaattiin verrattuna.

• Anonyymi

Moni syö "tyhjää". Monet suositut lehtisalaatit ovat melko ravinneköyhiä.
        Kaali on niihin verrattuna huippu ravintorikas raaka-aine.
        Halkaisen kaalin ja raastan halkaistulta pinnalta juustohöylällä ohuita suikaleita salaatin
        osa-aineksiksi. Varhaiskaali ja kesäkaali on maukasta ja rapsakkaa salaatissa.

• Anonyymi

Suomalaiset syövät tosi köyhää salaattia ravintoarvojen kannalta.
      Moni jämähtää jääsalaatti-kurkku-tomaatti–linjalle.

Ne ovat huonoja valintoja lautaselle ravintoarvojen kannalta. Lehtisalaatti ei todellakaan keikistele esimerkiksi tärkeiden vitamiinien puolesta kärjessä.

Kurkkukaan ei ole paras vaihtoehto salaattiin, vaikka sen rapsakka rakenne sopiikin hyvin salaatteihin. Parempiakin vaihtoehtoja on, jos haluaa syödä salaattia sen terveellisyyden takia.

Kurkku-tomaatti- jääsalaatti on melkein "tyhjää" ravintoarvoiltaan eli sitä pitäisi syödä todella suuri määrä tähdellisten vitamiinien saantia varten,
      mutta on sekin tietysti parempi, että syö edes niitä.

• Söisivät edes sitä köyhää😀.

• Anonyymi

Otsikkoon voisi todeta et, ei haittaa jauhelihan loppuminen, se ei ole mitään terveysruokaa, kuten kurkku.

• Anonyymi

Lyödäänkö vetoa ja katsotaan kumpi pärjää paremmin ja pitempään, jos minä syön naudan jauhelihaa ja sinä kurkkua. Tehdään pari viikkoa fyysisesti raskasta työtä ja katsotaan kumpi on paremmassa kunnossa parin viikon jälkeen. Sinä kurkkuinesi tai minä naudan lihalla?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lyödäänkö vetoa ja katsotaan kumpi pärjää paremmin ja pitempään, jos minä syön naudan jauhelihaa ja sinä kurkkua. Tehdään pari viikkoa fyysisesti raskasta työtä ja katsotaan kumpi on paremmassa kunnossa parin viikon jälkeen. Sinä kurkkuinesi tai minä naudan lihalla?

Tyhmä veto . Ei kukaan yhtä ja samaa ruokaa syö jatkuvasti. Omat haittansa on yksipuolisella lihansyönnilläkin, jos sitä kauan jatkaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Punaisen lihan syöjä tukkii verisuonensa, kurkun syöjä ei.

• Anonyymi

Kyllä minä olen saanut jauhelihaa ja kurkkuja kaupasta ihan joka kerta kun olen niitä aikonut ostaa.

• Meidän cittarissa ei ollut tänäänkään lainkaan.

• Anonyymi

Kotimainen keräkaali, porkkana ja kotimaiset marjat hakkaa tomaatti kurkku hötön mennen tullen pesäpallonumeroin.

• Anonyymi

Olet oikeassa ! Vihanneksissa, juureksissa ja marjoissa ym. on ytyä.
        Ne ovat mitä hyödyllisempiä "ravintoainepommeja".

• Anonyymi

Kurkusta en välitä, mutta tomaatti on tosi monikäyttöinen, sopii lämpimiinkin ruokiin. Laitoin juuri tomaatti- sipulisalaattia, Pitsaan laitan tuoretta tomaattia. Viipaloin usein leivälle. Kastikkeen pohjana tomaatit on hyviä, ei tarvitse jauhoja tai rasvaa.

• Eihän ne sulje toisiaan pois.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kurkusta en välitä, mutta tomaatti on tosi monikäyttöinen, sopii lämpimiinkin ruokiin. Laitoin juuri tomaatti- sipulisalaattia, Pitsaan laitan tuoretta tomaattia. Viipaloin usein leivälle. Kastikkeen pohjana tomaatit on hyviä, ei tarvitse jauhoja tai rasvaa.

Minkä kanssa kastikkeita syödään nykyään ? En ole tehnyt kastikkeita
        pariinkymmeneen vuoteen. Jauho ja rasvamössö hiukan ällöttää.
        En edes perunoitten kanssa syö mitään kastiketta, peruna kuuluu joskus
        kasvisruokalautaselleni sellaisenaan.
        Tomaattikastike on hyvä juttu.

• Anonyymi

Mene ostamaan lisää.

• Anonyymi

Jauhelihaa on riittänyt, mutta koko vuonna ei ole saanut enää kotletteja, ne on kadonnu, silloin tällöin tuli paisteltua niitä, jos liian kuumalla pannulla, niin räiskyi kovasti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen VigeIius noIasi taas itsensä

Kun uhriutui vuonna 2024 (siis persujen "vahtivuorolla") Tampereella aloittaneen perheryhmäkodin toiminnasta. ”Leviää k
      Maailman menoa
      97
      2808
    2. Persut ei kestä heidän johtajistaan tehtyä huumoria

Laajalti tiedostettu tosiasia on, että autoritaariset johtajat ja erinäiset diktaattorit eivät kestä heidän kustannuksel
      Maailman menoa
      52
      2098
    3. Kuka omistaa entisen Veljeskodin?

Kenellä on varaa pitää hiljattain remontoitua rakennusta tyhjillään? Tehdäänkö siitä Suomen kallein kirpputori vai mikä
      Ähtäri
      10
      2067
    4. Vasemmistoliitto peruisi sosiaaliturvan heikennykset

He palauttaisivat työttömyysturvan ja asumstuen suojaosat, eli saisi jälleen tienata 300 euroa kuukaudessa ilman tukien
      Maailman menoa
      59
      1785
    5. Jos voisit kysyä

Kaivatultasi vielä yhden kysymyksen, mikä se olisi? Aloitan: Mitä sinä halusit minusta?
      Ikävä
      155
      1622
    6. Oli kiva nähdä sut

vaikkakin kaukaa ja nopeasti. Tiedän kyllä tasan tarkkaan missä mennään, joten anteeksi jos pilasin päiväsi, ei ollut mi
      Suhteet
      24
      1306
    7. Jos voisit palata yhteen risteykseen

..mikä se elämässäsi olisi?
      Ikävä
      80
      991
    8. Välillä kyllä naurattaakin tämä kahden aikuisen meininki

Se nyt on aivan selvä asia että kumpikin on päälakeensa myöten rakastunut, ja sinä se olet koko ajan ollutkin. 😘
      Ikävä
      67
      978
    9. Lamppu syttyi

Tiedätkö mitä mies, olen aivan yhtä rakastunut suhun. Kyllä. Koita jaksaa eiköhän me kohta nähdä ❤️
      Ikävä
      70
      972
    10. Talk Show isäntä Jimmy Kimmel sai kenkää

Vasurina heitti sopimatonta läppää murhatusta Charlie Kirkistä tai oikeammin murhaajan poliittisesta taustasta ja kuinka
      Maailman menoa
      131
      962
    Aihe