Mulla ikävä on
mikä neuvoksi
kuolen ikävään !
IKÄVÄ !
42
353
Vastaukset
- Anonyymi
mulla on kauheen ikävä,
aivan kauheeta kun päivä tolkulla ei ole minkäänlaista puhekaveria missää, ja kun on huonossa kunnossa eikä pääse lähtemään itse minnekää, enenkuin paranee vähän parempaan kuntoon,- Anonyymi
Soita Seniori helppiin.
- Anonyymi
Se on sitten soitettava auttavaan puhelimeen.
- Anonyymi
Millä paikkakunnalla asut ? Soita vaikka terveyskeskukseen ja kysy
auttavien puhelimien numeroita. Niitä on valtakunnallisiakin, joihin voi
soittaa mistä suunnasta vain.- Anonyymi
kohta soitani
pakko soittaa
ei tämmönen yksin oleminen voi olla terveellinen muoto edes vanhukselle elää loppelämäänsä,
jokin yhteisöllisyys ON keksittävä meidän vanhusten selviytymisen kannalataki
jotta pysyisimme omatoimisena mahdollisimman pitkään ja sitten kun aika on niin kuolla kupsahtaismme noin vain hetkessä pois,
eikä meistä olisi yhteikunnalle sen enemmän enään huolta kun olisimme olleet porukoissa toinen toistemme tunena ja sitten vaan kuolla potkähettäs pois.
se olisi mun ihanne loppuelämästä. - Anonyymi
Kun todella tänne kirjoittelee, niin kyllä voi googlata : auttavat puhelimet tai apua yksinäisyyteen. Vain mielikuvitus on rajana , siell on pilvin pimein puhelinnumeroita ,missä voi milloinkin keskustella.
- Anonyymi
Kyllä hän varmasti löytää puhelinumeron kun kerran tännekkin
pystyy kirjoittamaan ja apua pyytämään. Ollaan me ihmiset erilaisia, minulle on ylellisyyttä kun saan olla yksin.
Tätä olen toivonut ruuhkavuosista lähtien.
Kaveri käy viikonloppuisin joten se vaikuttaa asiaan, en tiedä miten suhtautuisin jos kukaan ei kävisi.
Ei me mitään juuri keskustella, hän on kiinni puhelimessaan lähes koko ajan, vaan ei se minua haittaa.
Kyllä hän auttaa puiden teossa ym..töissä jotka ovat raskaita minulle.
Kokeilin joskus jotain kerhoja, eivät ole minun juttuni. Pitkästyn ja toivon pääseväni pois.
Onkohan juttukaverin puute syynä että kaupassa käydessäni joskus jaksisin puhua vaikka kuinka kauan jos tapaa tuttuja. Sekin on vähän mielialasta kiinni, joskus taas kartan tuttuja että ei tarvitse puhua.
Kyläilemään minua ei saa millään, jos tärkeää asiaa mikä vaatii käymistä niin voin pistäytyä.
Iän myötä on erkkomaisuus vain lisääntynyt.
Ymmärrän silti kuin vaikeaa on jos ei ole vapaaehtoisesti yksin. Jaksamista aloittajalle ja muille yksinäisille.- Anonyymi
Olen huomannut, että jos pihalla alan jutella jonkun tutun naapurin kanssa, niin alan lörpötellä asioitani vaikka kuinka. Sitten jälkeenpäin nolottaa. Mutta tajuan, että yksinäisyys tekee puheliaaksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen huomannut, että jos pihalla alan jutella jonkun tutun naapurin kanssa, niin alan lörpötellä asioitani vaikka kuinka. Sitten jälkeenpäin nolottaa. Mutta tajuan, että yksinäisyys tekee puheliaaksi.
Sman olen huomannu itsessäniki,
joskus tuntuu että olen liian puhelias, höh, - Anonyymi
On se vaan kumma,
vaikka joskus tuntee polttavaa ikävää ja puhekaveria, niin toisaaltaan taas ei haluakkaa kaikkia ihmisiä edes nähdä,
tai ainaki välttelee ettei tarvi tavata,
me ihmist olemme yksilöitä
minäki viihdyn parhaiten kuitenkin yksin vaikka välillä saan ikävän puuskia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sman olen huomannu itsessäniki,
joskus tuntuu että olen liian puhelias, höh,Ollaan vuoroon tuppisuita erakkoja ja vuoroon lörppöjä. Höh. 😏
Anonyymi kirjoitti:
Ollaan vuoroon tuppisuita erakkoja ja vuoroon lörppöjä. Höh. 😏
Näin se menee :)
Ei aina ole puheliaalla tuulella.
Erakko olen jos vertaan itseäni vaikkapa kolmekymppisenä.
Silloin olisin ahdistunut jos eläisin samoin kun nyt.
Kirjoittelepa vaihteeksi jotain ystävällistä ja kannustavaa .- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on totta. Ihmisen täytyy saada puhua ja tulla kuulluksi, että mielenterveys
säilyy. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On se vaan kumma,
vaikka joskus tuntee polttavaa ikävää ja puhekaveria, niin toisaaltaan taas ei haluakkaa kaikkia ihmisiä edes nähdä,
tai ainaki välttelee ettei tarvi tavata,
me ihmist olemme yksilöitä
minäki viihdyn parhaiten kuitenkin yksin vaikka välillä saan ikävän puuskia.Jokainen ihminen on valikoiva. Eivät kaikki täytä puhekaverin "vaatimuksia".
Pitäisi löytää hengenheimolainen. - Anonyymi
Jep, olen samanlainen. Ei tulisi kuuloonkaan ,että lähtisin mihinkään mummokerhoihin , vaikka olen ollut mummo jo 30 vuotta😂. Kuntosalille ja jumppaan ym lenkil menen , siellä ei tarvi puhella ,jos ei kiinnosta. Sitten taas voin lenkillä avata suuni ja alkaa juttelemaan ventovieraiden kanssa. Kävellään eteenpäin ja kerrotaan ummet ja lammet ns.
Introvertti erakkoluonne olen onnellisena.
- Anonyymi
Helsinki Missio, Senioreille:
https://www.helsinkimissio.fi/hae-apua/senioreille/
Juttelevat ihan tavallisista asioista ja antavat neuvoa muuallakin Suomessa asuville.
Juttelin kerran pitkät jutut erään naisen kanssa, joka itse asiassa soitti minulle. Oli saanut numeroni, kun olin tehnyt heille jonkin pienen tekstiviesti-lahjoituksen. - Anonyymi
Älä turhaan murehdi ikävääsi, mene puuliiteriisi köusi mukanasi, tai jos ei ole liiteriä niin mene köytesi kanssa lähimpään metsään!
T. Arska Mansesta.- Anonyymi
älä horise sekavia, mene itte,
jos siltä tuntu,
mä en menis , enkä ikinä mene.
aina voi keksiä jotain kivaa kun oikein jurppppiiii, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
älä horise sekavia, mene itte,
jos siltä tuntu,
mä en menis , enkä ikinä mene.
aina voi keksiä jotain kivaa kun oikein jurppppiiii,Teinkin tuosta itsemurha-yllytyksestä ilmoituksen ylläpidolle, mutta jota selvästi ei näytä kiinnostavan.
- Anonyymi
Meillä on oikes tuntea ikävää,
olemmehan jääneet yksin ,
kun puoliso on kuollu ja jälkeläiset maailmalla elää omaa elämäänsä,
vanhalla ihmisellä ei uudet ihmisshteet oikein onnistu missä modossa,
se vanhuus, mahdolliset sairaudet ja dementoituminen on pysyvä este,- Anonyymi
just , niin on,
mtt kaikesta huolimatta sinnitellään ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
just , niin on,
mtt kaikesta huolimatta sinnitellään !Kunpa vain löytäisi jotain mieltä olemassaoloonsa !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kunpa vain löytäisi jotain mieltä olemassaoloonsa !
pakko sinuki on löytää jotain mieltä elämääsi,
sitäpaitsi kyllä me kuollaan sitten aikanaan
mä ainaki oon niin vanha että voin kuolla milloin tahansa,
mutt luulen ett mun on elettävä sata vuotiaaksi
vaikka en haluaisi,
mutt pakko ku ei kuolekaa,
kirjotelaan ajankuluksi,
minusta tämä on ihan hauskaa ajankulua kun ihan yksin on.
- Anonyymi
Suomalainen on erakko luonne,
suomalainen viihtyy yksikseen parhaiten,
ihmetyttää vaan
mistä se ikävä ilmestyy erakonki elämään,
narraako joku ?- Anonyymi
Ei kaikki ole erakkoja.
- Anonyymi
Epäsosiaaliset ihmiset selittävät eristäytymistään niin, että olemme erakkoluonteita.
- Anonyymi
IHANA PÄIVÄ TÄNÄÄN
ikävästä vanhuudesta huolimatta,
nautitaan nyt tästä ihanuudesta kun vielä olemme elossa ja on kesä,
enivuoden kesästä ei ole vielä mitään havaintoa,
jää nähtäväksi,
mielenkiinolla seuraan olenko itse vielä elossa ensi kesänäki,
toivottavasti te kamut olette myös mukana elämässä silloin,
jokatapuksessa kirjoitelaan toisillemme ikävästämme,
mullaki ikävä on toista puhekaveria siis ihmistä,- Anonyymi
Kiva jos tunsit, että päiväsi oli hyvä. Toivottavasti se ihana tunne jatkuu huomenna !
Täällä ollaan niinkauan kuin Luoja suo ja kirjotellaan !
Hyvää yötä nyt !
- Anonyymi
No jokaisenhan se on lähdettävä kuka mitenkin.
Jos valitset ikävän niin se on omakohtainen valintasi
ja kaikkein hölmöin tauti mitä tiedän kun se on itsestäsi
kiinni.Se siitä sitten.- Anonyymi
Tunteet ei ole valinta.
- Anonyymi
Tunteet ovat juuri nimenomainen valinta.
- Anonyymi
Järkesi ei taida toimia.
- Anonyymi
Tunteet rikkovat juuri järjen toiminnan
- Anonyymi
Mitä ikävöidä, menetettyä nuoruutta, vai nuoruuden rakkautta?
Kuolleita moni ikävöi, mutta ei huomaa, että voisi itse elää, koska hän on elossa ja saa jatkaa vaikka ihan uuden rakkauden rinnalla. Kaikki on ihan omaa valintaa, itkee ja suree sitä, mitä ei varmasti saa takaisin, mutta ei tee mitään sen hyväksi, että löytäisi uusia tuttavuuksia, ja mikä tärkeintä, näkisi itsensä, eikä katsoisi kuolleisiin ja eilisiin.
Minusta on ikävää, kun en ole hankkinut suurta omaisuutta, enkä ole netissä alastonkuvilla osannut hankkia rahaa, siellä siitä alstonkuvasta maksetaan suuria summia.
Eläkeläisen elämä olisi rahakasta ja rikasta.
Mutta ikäväkseni minä tunnustan en kehtaa!
Ja olen köyhä, mutta en ikävöi kuolleita jotka ei herää auttamaan.- Anonyymi
"Ja olen köyhä, mutta en ikävöi kuolleita jotka ei herää auttamaan."
Rahanko takia luulet ihmisten ikävöivän läheisiään ?!? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ja olen köyhä, mutta en ikävöi kuolleita jotka ei herää auttamaan."
Rahanko takia luulet ihmisten ikävöivän läheisiään ?!?Piru luki Raamattua! Väännetäänkö Rautalangasta?
- Anonyymi
Mitä kuuluu aloittajalle, kyselee kamu.
- Anonyymi
Haloo aloittaja ! Täällä kaivataan sinua. Mitä sinulle kuuluu ?
- Anonyymi
Se on kuolemaksi se.
- AnonyymiUUSI
Mitä kuuluu aloittajalle ?
- AnonyymiUUSI
22:30:57
Kohtalaisen hyvää kuuluu,
olen elossa,
tänään oli parempi päivä pitkiin aikoihin,
jospa elämä jatkuu,
vaikka ikävä surun muodossa vaivaaki,
se kai kuuluu vanhan ihmisen loppuelämään,
sori kun en ole ollu palstalla, siihenki on ollu syysnä.
Ketjusta on poistettu 19 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1722101
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo371465Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall1321154Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe56912- 55846
Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol250814Kääminsä polttanut taksi suomussalmella
Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen20792Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."
Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S18735Aina ku nään sun kuvan
Tekis mieli kirjoittaa viesti: Moi kulta, on ikävä❣️🤗 ihan noin vain, lyhyt ja ytimekäs 😁🤭58713Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis198654