hei! olen kiinnostunut tulevaisuudessa perustamaan kotieläinpihan jossa olisi maksullista ohjelmaa ryhmille ja yksityisille, lisäksi viljelisin pienikokoiseen myyntiin mansikoita,perunoita,porkkanoita yms. pientä. Onko mahdollista saada näin tulot viisi henkiselle perheelle. Miten saisi lisätuloja tämäntyyppiseen talouteen? Auttaisiko maatila majoitus?
kotieläinpiha
6
883
Vastaukset
- Commentator2
Haaveilut eivät oikeasti elätä.
itsestäsihän se riippuu, kaikkihan kannattaa jos vaan keksii hyviä "pisneksiä".
Onnea jatkoon!- vanhus
Hyvästi vapaa aika!! Valitettavasti et kerkiä kaikkea tekemään... vaatii ulkopuolista työvoimaa!
- ja hyvää onnea.
Heippa!
Ei se helppoa ainakaan ole. Sijainnista tietysti riippuu, markkinoinnista ja tiloista. Kannattaa tutustua ensiksi vaikkapa 4H-yhdistysten kotieläinpihatoimintaan (löytyy ainaskin oulusta ja joensuusta). - ...........
että kannattaa. et ainakaan koko perhettäsi elättäisi yksin sillä. kotieläinpiha ei talvisin vedä ketään joten ajatteleppa saisitko muutamassa kuukaudessa koko vuoden tulot? empä usko.
- jaana
No olihan kyynisiä kommentteja. Mitään ei saa, jos mitään ei yritä ja varsinkin jos ei edes haaveile ja suunnittele! En osaa sanoa, kuinka hyvin kannattaa, mutta idea on hieno. Onhan näitä kotieläinpihoja jo ympäri Suomen, ja yrityksen perustamiseen taikka toiminnan aloittamiseen on saatavilla tukiakin. Kysäise esim. TE-keskuksesta. Kotieläimistä saa myös kotieläintukea, jos hallinnassa on peltoa vähintään 3 ha.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1341373
- 1021062
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede26963Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89954Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat308832- 99803
- 38692
- 109666
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.56648Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet141613