Kävin LASIK-laserleikkauksessa noin 5-vuotta sitten. Vahvuudet olivat -0.75, pärjäsin suurimman osan ajasta ilman laseja. Tämä olikin suurin syy leikkaukselle: tarvitsin laseja niin harvoin, ettei niitä koskaan ollut mukana, kun niitä tarvitsisi. Laserleikkauksen mainonnan uhrina koin, ettei laserleikkaus ollut leikkaus laisinkaan vaan nopea toimenpide, josta haittoja tulee vain pienelle osalle ihmisistä. En uskonut kuuluvani tähän pieneen joukkoon ihmisiä, kuten ei kukaan muukaan leikkaukseen menijöistä.
4 vuotta myöhemmin vahvuuteni on +0.75. Tarvitsen siis enemmän laseja kuin aiemmin, sillä valtaosa päivistäni kuluu läheltä lukiessa (tietokone, kirja, puhelin). Tämän lisäksi silmissäni ovat kaikki kuivasilmäisyyden oireet, mutta niitä ei voi helpottaa kuivasilmäisten hoidoilla. Silmäni kun eivät oikeasti ole kuivat, vain vaan tuntuvat siltä leikkauksen aiheuttaman hermovaurion vuoksi.
Kadun LASIK-laserleikkaustani
Anonyymi-ap
2
237
Vastaukset
- Anonyymi
Itse olen likinäköinen. ja kun korona alkoi niin vähensin silmälasien käyttöä koska oli vaikea pitää maskin kanssa. Sitten huomasin pärjääväni ihan hyvin ilman laseja. Mä voin käydä esim kaupassa ilman laseja ja kaupungilla. Toki jos pitää nähdä lukea jotain kaukaa niin silloin näkö ei ole niin terävä. Olen käyttänyt todella harvoin silmälaseja koronan jälkeen missään paikassa.
- Anonyymi
Minkä ikäinen olet, aloittaja?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa
(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys652572Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.
Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs2411585- 941380
6 vkoa kulunut ilman sua
…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo8901- 65882
Jotenkin se harmittaa
Etten voinut antaa itselleni mahdollisuutta tutustua. Tulit vain liian lähelle ja syvälle kemia oli alusta alkaen liian46700Olen yrittänyt tavoittaa sinut kolmesti
Elämän aikana. Kahdesti hakenut numeroa ja lähettänyt jollekkin nimisellesi viestin. Kerran aivan summassa keksimääni os2652Haluan kysyä vain yhden asian
Miksi et koskaan halunnut kohdata minua kasvotusten silloin, kun molemmilla oli tunteita? Kaiken muun olen jo hyväksymäs39579- 73562
- 22512