Kävin LASIK-laserleikkauksessa noin 5-vuotta sitten. Vahvuudet olivat -0.75, pärjäsin suurimman osan ajasta ilman laseja. Tämä olikin suurin syy leikkaukselle: tarvitsin laseja niin harvoin, ettei niitä koskaan ollut mukana, kun niitä tarvitsisi. Laserleikkauksen mainonnan uhrina koin, ettei laserleikkaus ollut leikkaus laisinkaan vaan nopea toimenpide, josta haittoja tulee vain pienelle osalle ihmisistä. En uskonut kuuluvani tähän pieneen joukkoon ihmisiä, kuten ei kukaan muukaan leikkaukseen menijöistä.
4 vuotta myöhemmin vahvuuteni on +0.75. Tarvitsen siis enemmän laseja kuin aiemmin, sillä valtaosa päivistäni kuluu läheltä lukiessa (tietokone, kirja, puhelin). Tämän lisäksi silmissäni ovat kaikki kuivasilmäisyyden oireet, mutta niitä ei voi helpottaa kuivasilmäisten hoidoilla. Silmäni kun eivät oikeasti ole kuivat, vain vaan tuntuvat siltä leikkauksen aiheuttaman hermovaurion vuoksi.
Kadun LASIK-laserleikkaustani
Anonyymi-ap
2
247
Vastaukset
- Anonyymi
Itse olen likinäköinen. ja kun korona alkoi niin vähensin silmälasien käyttöä koska oli vaikea pitää maskin kanssa. Sitten huomasin pärjääväni ihan hyvin ilman laseja. Mä voin käydä esim kaupassa ilman laseja ja kaupungilla. Toki jos pitää nähdä lukea jotain kaukaa niin silloin näkö ei ole niin terävä. Olen käyttänyt todella harvoin silmälaseja koronan jälkeen missään paikassa.
- Anonyymi
Minkä ikäinen olet, aloittaja?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.905459Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.493625Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j612995Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin462201Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.611966Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa
Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.2961856- 471616
- 961501
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress451395Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.91353