Onko muilla kokemusta tästä?
Itselläni tämä on uusiutunut vuosien ajan. Aina samat oireet: kellertävä vuoto, järkyttävä kutina emättimen ulkopuolella ja sisällä. Nyt tilanne on mennyt aivan sietämättömäksi. Tulehdus on uusinut viiden kuukauden sisällä jo kolmesti (aiemmin saattoi olla jopa vuosi tulehdusten välillä).
Aiemmin lääkärit ovat määränneet vain antibiootit tutkimatta syytä. Nyt lääkäri totesi, että limakalvoni ovat kuivat (vaikka olen vasta 30v, enkä ole e-pillereiden käyttäjä) ja siksi tulehtuvat jatkuvasti. Kuitenkaan niiden ahkerasta kosteuttamisesta ei ole ollut hyötyä. Estolääkityksenä kuulemma voisi käyttää Dalacin-voidetta kerran viikossa, mutta tämä huolestuttaa. Antibioottivoide kuitenkin tappaa kaikki hyvätkin bakteerit emättimestä ja aiheuttaa sitten hiivaa ja bakteerivaginoosia.... Onko kukaan käyttänyt Dalacinia estolääkkeenä?
Lääkärit tuntevat tämän vaivan todella huonosti. Aina ovat ihmeissään, kun ei olekaan perus hiiva tai bakteerivaginoosi. Joskus yrittävät väittää jopa, ettei mikään ole vialla (kellertävä vuoto ja järkyttävä kutina yhdessä onkin tosiaan normaalia)...
Tällä hetkellä olen käyttänyt "estona" maitohappobakteereita alapäähän joka toinen viikko, mikä ei näköjään toimi.
Aerobinen emätintulehdus
5
1015
Vastaukset
- Anonyymi
Oletko saanut apua tähän ongelmaan jo?
- Anonyymi
Nyt olen käyttänyt elokuusta asti Vagifemiä (lääkäri määräsi), jos sillä saisi limakalvot kuntoon ja tulehdukset loppumaan. Vielä en osaa sanoa kuitenkaan, onko näistä apua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt olen käyttänyt elokuusta asti Vagifemiä (lääkäri määräsi), jos sillä saisi limakalvot kuntoon ja tulehdukset loppumaan. Vielä en osaa sanoa kuitenkaan, onko näistä apua.
Päivitys: Ei auta näköjään edes Vagifem.
Tulehdus pamahti taas päälle, neljännen kerran tänä vuonna. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Päivitys: Ei auta näköjään edes Vagifem.
Tulehdus pamahti taas päälle, neljännen kerran tänä vuonna.Itkettää... Vaikea istua tai tehdä ylipäätään mitään. Alapää on kuin tulessa.
- Anonyymi00010
Itselläni ollut muutamia kertoja. En edes osannut epäillä kun ei ollut mitenkään erityisesti hajua, v-vuoto vain oli poikkeavaa. Tuntui, että tuli kuukautisten jälkeen. Tuosta löytyy tosi vähän tietoa ja ainakaan tk kautta ei hirveästi apua saanut. Joku dalac.. kuuri ja siinä se.
Käytätkö siteitä? Pesetkö vain vedellä? Ethän pese liikaa? Niin paljon vaihtoehtoja mistä voi johtua ja ei oikein löytynyt apuja netistäkään.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Missä kokoomuksen naiset?
Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa1674623Finland is now Petter place
Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.392532Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita
HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.1542206Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k72180Jorma Lind kuollut
Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet331348- 701204
Toivon että kuulut elämääni
Mutta aika näyttää miten läheisesti. Lupaan kertoa jossain sivulauseessa, kun muutan paikkaa.711122Mahdatko ymmärtää sitä
Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen751111En unohda sua
En vaan unohda sua. Eikä se näköjään ole tarkoituskaan. Rakastan sua sitten omalla tavalla kauempaa kun mikään muu ei on391023- 53953