Onko muilla kokemusta tästä?
Itselläni tämä on uusiutunut vuosien ajan. Aina samat oireet: kellertävä vuoto, järkyttävä kutina emättimen ulkopuolella ja sisällä. Nyt tilanne on mennyt aivan sietämättömäksi. Tulehdus on uusinut viiden kuukauden sisällä jo kolmesti (aiemmin saattoi olla jopa vuosi tulehdusten välillä).
Aiemmin lääkärit ovat määränneet vain antibiootit tutkimatta syytä. Nyt lääkäri totesi, että limakalvoni ovat kuivat (vaikka olen vasta 30v, enkä ole e-pillereiden käyttäjä) ja siksi tulehtuvat jatkuvasti. Kuitenkaan niiden ahkerasta kosteuttamisesta ei ole ollut hyötyä. Estolääkityksenä kuulemma voisi käyttää Dalacin-voidetta kerran viikossa, mutta tämä huolestuttaa. Antibioottivoide kuitenkin tappaa kaikki hyvätkin bakteerit emättimestä ja aiheuttaa sitten hiivaa ja bakteerivaginoosia.... Onko kukaan käyttänyt Dalacinia estolääkkeenä?
Lääkärit tuntevat tämän vaivan todella huonosti. Aina ovat ihmeissään, kun ei olekaan perus hiiva tai bakteerivaginoosi. Joskus yrittävät väittää jopa, ettei mikään ole vialla (kellertävä vuoto ja järkyttävä kutina yhdessä onkin tosiaan normaalia)...
Tällä hetkellä olen käyttänyt "estona" maitohappobakteereita alapäähän joka toinen viikko, mikä ei näköjään toimi.
Aerobinen emätintulehdus
4
524
Vastaukset
- Anonyymi
Oletko saanut apua tähän ongelmaan jo?
- Anonyymi
Nyt olen käyttänyt elokuusta asti Vagifemiä (lääkäri määräsi), jos sillä saisi limakalvot kuntoon ja tulehdukset loppumaan. Vielä en osaa sanoa kuitenkaan, onko näistä apua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt olen käyttänyt elokuusta asti Vagifemiä (lääkäri määräsi), jos sillä saisi limakalvot kuntoon ja tulehdukset loppumaan. Vielä en osaa sanoa kuitenkaan, onko näistä apua.
Päivitys: Ei auta näköjään edes Vagifem.
Tulehdus pamahti taas päälle, neljännen kerran tänä vuonna. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Päivitys: Ei auta näköjään edes Vagifem.
Tulehdus pamahti taas päälle, neljännen kerran tänä vuonna.Itkettää... Vaikea istua tai tehdä ylipäätään mitään. Alapää on kuin tulessa.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2434203Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1182661Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit412412Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1161466Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?811462- 481189
- 781107
- 45976
- 59973
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En171941