Onko muilla kokemusta tästä?
Itselläni tämä on uusiutunut vuosien ajan. Aina samat oireet: kellertävä vuoto, järkyttävä kutina emättimen ulkopuolella ja sisällä. Nyt tilanne on mennyt aivan sietämättömäksi. Tulehdus on uusinut viiden kuukauden sisällä jo kolmesti (aiemmin saattoi olla jopa vuosi tulehdusten välillä).
Aiemmin lääkärit ovat määränneet vain antibiootit tutkimatta syytä. Nyt lääkäri totesi, että limakalvoni ovat kuivat (vaikka olen vasta 30v, enkä ole e-pillereiden käyttäjä) ja siksi tulehtuvat jatkuvasti. Kuitenkaan niiden ahkerasta kosteuttamisesta ei ole ollut hyötyä. Estolääkityksenä kuulemma voisi käyttää Dalacin-voidetta kerran viikossa, mutta tämä huolestuttaa. Antibioottivoide kuitenkin tappaa kaikki hyvätkin bakteerit emättimestä ja aiheuttaa sitten hiivaa ja bakteerivaginoosia.... Onko kukaan käyttänyt Dalacinia estolääkkeenä?
Lääkärit tuntevat tämän vaivan todella huonosti. Aina ovat ihmeissään, kun ei olekaan perus hiiva tai bakteerivaginoosi. Joskus yrittävät väittää jopa, ettei mikään ole vialla (kellertävä vuoto ja järkyttävä kutina yhdessä onkin tosiaan normaalia)...
Tällä hetkellä olen käyttänyt "estona" maitohappobakteereita alapäähän joka toinen viikko, mikä ei näköjään toimi.
Aerobinen emätintulehdus
Anonyymi-ap
2
281
Vastaukset
- Anonyymi
Oletko saanut apua tähän ongelmaan jo?
- Anonyymi
Nyt olen käyttänyt elokuusta asti Vagifemiä (lääkäri määräsi), jos sillä saisi limakalvot kuntoon ja tulehdukset loppumaan. Vielä en osaa sanoa kuitenkaan, onko näistä apua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 372340
- 551337
- 841313
Mies mä oon ihan helppo
Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...361276- 631191
Mies olen aika erakko nykyään
Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä39914Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?
Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.122798- 31751
Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas
Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi23606Skenaario
Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan57582