Onko naisesta mieheksi transsukupuolisuudelle ominaista, että poikapuolinen identiteetti ilmenee jo ennen kouluikää?
Kysymys naisesta mieheksi -transsukupuolisuudesta
15
176
Vastaukset
- Anonyymi
Älä kysy täältä vaan mene terapiaan. Täältä ei saa herellistä vastausta, koska itsepetoksessa elävät vastaavat heille edullisesti.
T. Aikuinen - Anonyymi
Otsikossa on asiavirhe: naisesta ei ole mahdollista siirtyä mieheksi.
Siirtymä silvotuksi transsukupuoliseksi mt-potilaaksi voi ehkä onnistua.
Ehkä.- Anonyymi
Kaikkintransihmiset eivät tee mitään leikkauksia vaan haluavat olla sen näköisiä kun ovat syntyneet. Silti asia ilmenee monilla eri tavoilla.
Joku typerys jo ehdottaa terapiaa!koska ei ymmärrä asiaa , eikä ole edes maininnut minkä muotoista terapiaa ehdottaa. Sillä sana terapia tarkoittaa hoitoa , siis on olemassa monenlaisia terapioita .
- Anonyymi
Ei varmaankaan. On miehiä ja naisia joilla on piirteitä toiseen sukupuoleen mutta silti ovat sitä omaa sukupuoltaan. Ei mikään vaikuta mihinkään normaalilla ihmisellä.
Eriasia on jos ihminen alkaa luulemaan olevansa vaikka kissa ja maukuu joka kulmassa. Silloin kallonkutistaja napauttaa nuijalla yleensä 3 kertaa ja imee imukuppilaitteella otsaa 2 minuuttia.- Anonyymi
Nyt ei ole mistään luulosta kysymys , joten älä vetele kissakuttujasi tähän asiaa, lue tietoa ensin mistä taranseksualisuus on ennenkö möläyttelet siitä omasta pienestä maailmassasi. Asioita mistä et ymmärrä mitään. Näistä asioista on olemassa kirjallisuutta , muös ihisistä jotka ovat syntyneet tällä ominaisuudella on tehty dokumentteja, siismota selvää ensin mitä trans seksualisuus on, ja puhu vasta sitten .
- Anonyymi
En ole ammattilainen, ja valitettavasti tällä palstalla ei saa asiallista vastausta.
Kyseessä on hyvin yksilöllinen ilmiö.
Se voi alkaa ilmetä jo ennen kouluikää, mutta tuossa iässä sukupuoli identiteetti ei yleensä ole muutenkaan vahva. Esimerkiksi tytöt ja pojat leikkivät hyvin yhdessä sekalaisesti luonnostaan.
Murrosiässä on yleisempää alkaa hahmottamaan asiaa. Näin oli tilanne yhdellä tutullani. Tällöin alkaa muutenkin erottumaan tyttö/poika identiteetti monellakin osin ihan sosiaalisesti luonnostaan.
Ei ole harvinaista myös, että vasta aikuisena havahtuu asiaan. - Anonyymi
Itselläni ilmeni tietyin tavoin kyllä, tosin sitä ei tietenkään 80-luvulla osattu yhdistää transsukupuolisuuteen enkä itsekään osannut sanoittaa asiaa kuin vasta 7-vuotiaana. Alle kouluikäisenä se ei myöskään ollut samalla tavalla ongelma kuin siitä eteenpäin.
En ole ihan varma mitä hait tällä kysymyksellä, siis sitäkö, että onko nimenomaan ns.naisesta mieheksi transsukupuolisuudella taipumus näkyä jo ennen kouluikää verrattuna ns.miehestä naiseksi-henkilöihin vai jotain muuta? - Anonyymi
Yleensä se ilmenee jo hyvin aikaisin koska hän on perinyt geeninsä joissa tämä ominaisuus on ja kehittyy kasvaessa. Ihan samoin kun muissakin. Vähemmistö ryhmissä .
Sitten että jokaisella on oma tapansa käsitellä asiaa. .
Yhteiskunnan tietämättömyys on ollut monille vähemmistöryhmille haitaksi , sillä kaikkien pitäisi olla heidän mielestään kuten hekin ovat. Ämoni elämä on mennyt hukkaan ihmisten painostuksen vuoksi , koska eivät tiedä näistä asioista mitään, joskin ovat kovasti tuomitsemassa .
Enne nuorena oli työkaveri josta nyt vasta ymmärrän että hän oli erilainen , siihen aikaan näistä asioista ei oikein kukaan tiennyt mitään.
Siis kukaan ei itse päätä miksi syntyy . Ihan samoin kun heterotkaan ei itse ole päättänyt että hän on hetero .- Anonyymi
Oikeasti, tuo sinun jatkuva paasaamisesi asiasta, josta et tiedä mitään ja transihmisten korostaminen erilaiseksi ja heistä puhuminen heteroiden vastakohtana, kun et edes tiedä sanaa cis, alkaa ihan oikeasti kyllästyttää, vaikka sinänsä hyvää tarkoitatkin.
- Anonyymi
Miten se nyt sitten ilmenee. Tiedän useammankin 45-5-6-7-kymppisen naisena elävän afab-henkilön, jolla on ollut mies ja lapsia, ja koska olivat kiinnostuneita miehistä tai sitten kyse oli niin vahvasta samaistumisesta, että tulkitsivat sen ihastumiseksi, eivät koskaan heränneet ymmärtämään mistä oli kyse toisin kuin naisista kiinnostuneet transpojat/miehet, jotka viimeistään siinä vaiheessa heräsivät tarkastelemaan itseään ja elämäänsä ja ymmärsivät, etteivät ole ns.normeihin mahtuvia. Onkin suorastaan koomista, kuinka nykyisin on joitakin lgb-pellejä, jotka väittävät että on homofobista olla homo transmies - eli on homofobista ymmärtää, ettei miehen tarvitse olla kiinnostunut naisista ollakseen mies.
- Anonyymi
Itse tiedostin asian jo ala-asteen toisella luokalla, että minun olisi ehdottomasti pitänyt syntyä poikana. Ei päivääkään mene miettimättä sitä, että kuinka pienestä se on ollut mahdollisesti kiinni. Ei noilla hoidoilla koskaan tulisi saavuttamaan sellaista luonnollista lopputulosta minkä itse haluaisi. Terveys olisi vaan vaarantunut peruuttamattomasti. Miehenä olisin erittäin todennäköisesti homo tai bi. Lesbous laittaa vastaan kaikin mahdollisin tavoin. Jkl.
- AnonyymiUUSI
Eihän hoitoihin ole kenenkään pakko mennä, ja tietenkin se katkeroittaa, etten voi toimia rakkaani kanssa penikselläni siten kuin muut miehet, mutta niin en olisi voinut ilman hoitojakaan tehdä. Tuosta terveyden vaarantumisesta peruuttamattomasti... Sitä en ainakaan itse ole huomannut tässä yli 20 vuotta hormonihoitojen ja leikkauksien jälkeen.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Eihän hoitoihin ole kenenkään pakko mennä, ja tietenkin se katkeroittaa, etten voi toimia rakkaani kanssa penikselläni siten kuin muut miehet, mutta niin en olisi voinut ilman hoitojakaan tehdä. Tuosta terveyden vaarantumisesta peruuttamattomasti... Sitä en ainakaan itse ole huomannut tässä yli 20 vuotta hormonihoitojen ja leikkauksien jälkeen.
Olen perfektionisti. Näin ollen tähtäimessä olisi ollut myös virheetön miesvartalo.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Olen perfektionisti. Näin ollen tähtäimessä olisi ollut myös virheetön miesvartalo.
Se on sinun asiasi, tuntuu vaan oudolta, että mieheksi identifioituva kykenee elämään naisena ja naiseksi nähtynä. Se nyt on vielä vähemmän täydellinen miesvartalo, mitä perfektionismiin tulee.
- AnonyymiUUSI
Oikea trans kyllä näkyy hyvin varhaisessa vaiheessa.Huom.Trans sukupuolisuus ei tarkoita seksuaalisuutta ,se on erikseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol5582192Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis4071794Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H221610Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe641418JM lukkoliike
Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran191176- 561112
- 1191111
Pankin avajaiset
Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti16898Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."
Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka13858Miten kesäsi meni?
Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?66823