Yhdeksän menetelmää

Anonyymi-ap

Yhdeksän menetelmää.

Joku kysyi temppelin (alttarin) rakentamisesta kotiin, ja koska ilmeisesti hän haluaa palvoa Jumalaa (Krishnaa) eikä puolijumalia, tästä on syytä puhua.
Asia on niin, että monissa maailman uskonnoissa palvotaan puolijumalia, ja Jumalaa palvotaan hyvin harvoin. Ihmiset eivät tiedä, että he palvovat puolijumalia, he luulevat palvovansa Jumalaa. Toissijaisen maailman luojan palvominen on puolijumalan palvomista, hän ei ole jumala, vaan tavallinen kuolevainen, kuten me kaikki.

78

180

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

      Henkinen kehitys on tieteellinen prosessi, joka vaatii tietoa, kokemusta ja kärsivällisyyttä. Yhdeksän perusmenetelmää tässä muinaisessa käytännössä ovat tämän tieteen kulmakivi.

      1. Shravanam.

      Jumalasta kertovien tarinoiden kuunteleminen.

      • Anonyymi
        UUSI

        Shravanam.

        Tämä menetelmä on kaikista helpoin, vain Jumalasta kertomusten kuuleminen, ja se on todellista palvontaa. Esimerkiksi Maharaj Parikshit saavutti vapautuksen vain kuulemalla kertomuksia Krishnasta. Seitsenpäiväisen tauottoman jakson ajan.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Shravanam.

        Tämä menetelmä on kaikista helpoin, vain Jumalasta kertomusten kuuleminen, ja se on todellista palvontaa. Esimerkiksi Maharaj Parikshit saavutti vapautuksen vain kuulemalla kertomuksia Krishnasta. Seitsenpäiväisen tauottoman jakson ajan.

        Shravanam. Jumalasta kertovien kertomusten kuunteleminen.

        Tällainen kuunteleminen sisältää:



        kuunnella kertomuksia Korkeimman Herran teoista henkimaailmassa;
        kuunnella kertomuksia Korkeimman Herran teoista, kun Hän laskeutuu aineelliseen maailmaan alkuperäisessä muodossaan (Shri Krishna);
        kuunnella kertomuksia Herran ensisijaisten ekspansioiden teoista, jotka liittyvät aineellisten universumien luomiseen;
        kuunnella kertomuksia Herran eri inkarnaatioista, Hänen moninaisista ominaisuuksistaan ja energioistaan;
        kuunnella kertomuksia Herran ylistetyistä palvojista; e) kuunnella Herran Pyhää Nimeä.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Shravanam. Jumalasta kertovien kertomusten kuunteleminen.

        Tällainen kuunteleminen sisältää:



        kuunnella kertomuksia Korkeimman Herran teoista henkimaailmassa;
        kuunnella kertomuksia Korkeimman Herran teoista, kun Hän laskeutuu aineelliseen maailmaan alkuperäisessä muodossaan (Shri Krishna);
        kuunnella kertomuksia Herran ensisijaisten ekspansioiden teoista, jotka liittyvät aineellisten universumien luomiseen;
        kuunnella kertomuksia Herran eri inkarnaatioista, Hänen moninaisista ominaisuuksistaan ja energioistaan;
        kuunnella kertomuksia Herran ylistetyistä palvojista; e) kuunnella Herran Pyhää Nimeä.

        2. Kirtanam. Herran ylistys.

        Herran ylistys voi olla seuraavanlaista:


        kertomalla Herrasta, kuten se on kuultu henkisiltä opettajilta ja pyhiltä;
        laulamalla ääneen Herran Pyhää Nimeä;
        laulamalla yhdessä Herran Pyhää Nimeä;
        lausumalla hiljaa Herran Pyhää Nimeä ...


        Nykyään ihmisten elämä on täynnä huolia. Tämä vaikeuttaa monimutkaisten henkisten harjoitusten noudattamista. Siksi pyhissä kirjoituksissa sanotaan:


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        2. Kirtanam. Herran ylistys.

        Herran ylistys voi olla seuraavanlaista:


        kertomalla Herrasta, kuten se on kuultu henkisiltä opettajilta ja pyhiltä;
        laulamalla ääneen Herran Pyhää Nimeä;
        laulamalla yhdessä Herran Pyhää Nimeä;
        lausumalla hiljaa Herran Pyhää Nimeä ...


        Nykyään ihmisten elämä on täynnä huolia. Tämä vaikeuttaa monimutkaisten henkisten harjoitusten noudattamista. Siksi pyhissä kirjoituksissa sanotaan:

        harer nama harer nama. harer namaiva kevalam. kalau nasty eva nasty eva. nasty eva gatir anyatha.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        harer nama harer nama. harer namaiva kevalam. kalau nasty eva nasty eva. nasty eva gatir anyatha.

        harer nāma harer nāma
        harer nāmaiva kevalam
        kalau nāsty eva nāsty eva
        nāsty eva gatir anyathā


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        harer nāma harer nāma
        harer nāmaiva kevalam
        kalau nāsty eva nāsty eva
        nāsty eva gatir anyathā

        harer nāma harer nāma
        harer nāmaiva kevalam
        kalau nāsty eva nāsty eva
        nāsty eva gatir anyathā



        ”Nykyisessä vihamielisyyden ja tekopyhyyden aikakaudessa ainoa tie vapautukseen on pyhän Jumalan nimen toistaminen. Ei ole muuta tietä, ei ole muuta tietä, ei ole muuta tietä.”


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        harer nāma harer nāma
        harer nāmaiva kevalam
        kalau nāsty eva nāsty eva
        nāsty eva gatir anyathā



        ”Nykyisessä vihamielisyyden ja tekopyhyyden aikakaudessa ainoa tie vapautukseen on pyhän Jumalan nimen toistaminen. Ei ole muuta tietä, ei ole muuta tietä, ei ole muuta tietä.”

        https://vedabase.io/en/library/cc/madhya/6/242/

        “ ‘In this age of quarrel and hypocrisy, the only means of deliverance is the chanting of the holy names of the Lord. There is no other way. There is no other way. There is no other way.’ ”


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        https://vedabase.io/en/library/cc/madhya/6/242/

        “ ‘In this age of quarrel and hypocrisy, the only means of deliverance is the chanting of the holy names of the Lord. There is no other way. There is no other way. There is no other way.’ ”

        Puhun lisää vapautuksesta.


        Erittäin edistyneet ei väitä edes tästä..


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhun lisää vapautuksesta.


        Erittäin edistyneet ei väitä edes tästä..

        Sridhar Swami sanoo: ”Kaikki lähteet hylätään täysin, hylätään siinä määrin, että myös vapaus mayasta - mukti - hylätään.” Yleensä ihmiset ajattelevat, että totuus ilmestyksestä antaa meille pelastuksen, vapautuksen mayan kahleista. Tätä voimme odottaa vedalaiselta opilta - mukti: meidät vapautetaan kaikista vaikeuksista. Tämä on jumalallisesti ilmoitettujen kirjoitusten lahja. Mutta hän [Sridhar Swami] sanoo: jopa tämä ilmiö hylätään ehdoitta. Mukti ei ole mitään. Se on ”tyhjät kädet”. Jos käsissä on myrkkyä, myrkky voidaan heittää pois, silloin kädet pysyvät tyhjinä.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Sridhar Swami sanoo: ”Kaikki lähteet hylätään täysin, hylätään siinä määrin, että myös vapaus mayasta - mukti - hylätään.” Yleensä ihmiset ajattelevat, että totuus ilmestyksestä antaa meille pelastuksen, vapautuksen mayan kahleista. Tätä voimme odottaa vedalaiselta opilta - mukti: meidät vapautetaan kaikista vaikeuksista. Tämä on jumalallisesti ilmoitettujen kirjoitusten lahja. Mutta hän [Sridhar Swami] sanoo: jopa tämä ilmiö hylätään ehdoitta. Mukti ei ole mitään. Se on ”tyhjät kädet”. Jos käsissä on myrkkyä, myrkky voidaan heittää pois, silloin kädet pysyvät tyhjinä.

        Aidot vaishnavat haluavat vain palvella ja rakastaa.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Aidot vaishnavat haluavat vain palvella ja rakastaa.

        mukti liberation; liberation from material existence; liberation from ignorance of the self, the Lord, and their relationship; realisation of one’s true nature as an eternal servant of the Lord. The scriptures describe five types of liberation: salokya (residing in the Lord’s abode), sarupya (having a form like the Lord’s), sarsti (having opulence like the Lord’s), samipya (having the association of the Lord), and sayujya (absorption into the body or effulgence of the Lord). Vaisnavas may accept the first four of these for the sake of service to the Lord, but they never accept sayujya-mukti, in which knowledge, the object of knowledge, and the knower (jnan, jneya, and jnata) are all demolished. Such liberation is sought by jnanis and is often awarded to demons who have attacked the Supreme Lord or His devotees, but devotees shun it because it denies one the opportunity to serve the Lord eternally.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        mukti liberation; liberation from material existence; liberation from ignorance of the self, the Lord, and their relationship; realisation of one’s true nature as an eternal servant of the Lord. The scriptures describe five types of liberation: salokya (residing in the Lord’s abode), sarupya (having a form like the Lord’s), sarsti (having opulence like the Lord’s), samipya (having the association of the Lord), and sayujya (absorption into the body or effulgence of the Lord). Vaisnavas may accept the first four of these for the sake of service to the Lord, but they never accept sayujya-mukti, in which knowledge, the object of knowledge, and the knower (jnan, jneya, and jnata) are all demolished. Such liberation is sought by jnanis and is often awarded to demons who have attacked the Supreme Lord or His devotees, but devotees shun it because it denies one the opportunity to serve the Lord eternally.

        On olemassa viitta erilaisia vapautumisia, ja persoonaton vapautuminen on pahempaa kuin helvetti aidoille vaishnaveille.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        On olemassa viitta erilaisia vapautumisia, ja persoonaton vapautuminen on pahempaa kuin helvetti aidoille vaishnaveille.

        Vaishnavat ei pyri mihinkään taivaisiin tai paratiiseihin,

        Kaikki sellainen on infantilismia, materialismia, oman edun tavoittelua, tee näin ja pääset paratiisiin, taivaaseen? Mitä se sellainen on? Aikuiset eivät puhu noin,

        Itse asiassa se on uskontoa alimmalla tasollaan, suorastaan rikollisella tasolla. Kyse on vain oman edun tavoittelusta, paratiisin nautinnoista ja ikuisen helvetin pelosta. Ja sellaisesta puhuvat aikuiset ihmiset?


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaishnavat ei pyri mihinkään taivaisiin tai paratiiseihin,

        Kaikki sellainen on infantilismia, materialismia, oman edun tavoittelua, tee näin ja pääset paratiisiin, taivaaseen? Mitä se sellainen on? Aikuiset eivät puhu noin,

        Itse asiassa se on uskontoa alimmalla tasollaan, suorastaan rikollisella tasolla. Kyse on vain oman edun tavoittelusta, paratiisin nautinnoista ja ikuisen helvetin pelosta. Ja sellaisesta puhuvat aikuiset ihmiset?

        Vaishnavismi alkaa siitä, mihin neljä Vedaa loppuu, siis Rig, Yajur, Sama ja Atharva Veda.

        Tämä vaihe on jo ohitettu.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaishnavismi alkaa siitä, mihin neljä Vedaa loppuu, siis Rig, Yajur, Sama ja Atharva Veda.

        Tämä vaihe on jo ohitettu.

        Yli 90 prosenttia Veda-tiedosta on aineellista tietoa, vain loput, alle 10 prosenttia on henkistä.


        Nämä neljä Vedaa ovat pääasiassa ihmisille, jotka haluavat jatkaa nauttimista tässä maailmassa eivätkä lainkaan siirtyä henkimaailmaan.

        Viimeksi mainitut ovat harvinaisia, valittuja

        Kaikki muut ovat enimmäkseen materialisteja, jotka haluavat tietää, miten elää kunnolla tässä maailmassa ilman suurempia kärsimystä, miten nauttia, miten olla rikkomatta kosmisia lakeja ja silti nauttia.

        Tätä varten ihmisille on annettu käytävä, jota pitkin kulkea. Jos ette riko kosmisia lakeja, ette kärsi paljon, mutta voitte nauttia.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Yli 90 prosenttia Veda-tiedosta on aineellista tietoa, vain loput, alle 10 prosenttia on henkistä.


        Nämä neljä Vedaa ovat pääasiassa ihmisille, jotka haluavat jatkaa nauttimista tässä maailmassa eivätkä lainkaan siirtyä henkimaailmaan.

        Viimeksi mainitut ovat harvinaisia, valittuja

        Kaikki muut ovat enimmäkseen materialisteja, jotka haluavat tietää, miten elää kunnolla tässä maailmassa ilman suurempia kärsimystä, miten nauttia, miten olla rikkomatta kosmisia lakeja ja silti nauttia.

        Tätä varten ihmisille on annettu käytävä, jota pitkin kulkea. Jos ette riko kosmisia lakeja, ette kärsi paljon, mutta voitte nauttia.

        Vaisnavat eivät välitä edes vapautuksesta, muktista, joita on ainakin viittä erilaista, ja impersonalistinen vapautus on vaishnaveille pahempaa kuin mikään helvetti. Ei todellakaan mitään sellaista.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        https://vedabase.io/en/library/cc/madhya/6/242/

        “ ‘In this age of quarrel and hypocrisy, the only means of deliverance is the chanting of the holy names of the Lord. There is no other way. There is no other way. There is no other way.’ ”

        হরের্নাম হরের্নাম হরের্নামৈব কেবলম্ ।
        কলৌ নাস্ত্যেব নাস্ত্যেব নাস্ত্যেব গতিরন্যথা ॥ ২৪২ ॥


        harer nāma harer nāma
        harer nāmaiva kevalam
        kalau nāsty eva nāsty eva
        nāsty eva gatir anyathā

        https://vedabase.io/en/library/cc/madhya/6/242/


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        হরের্নাম হরের্নাম হরের্নামৈব কেবলম্ ।
        কলৌ নাস্ত্যেব নাস্ত্যেব নাস্ত্যেব গতিরন্যথা ॥ ২৪২ ॥


        harer nāma harer nāma
        harer nāmaiva kevalam
        kalau nāsty eva nāsty eva
        nāsty eva gatir anyathā

        https://vedabase.io/en/library/cc/madhya/6/242/

        Minulla on ollut jo vuosia kotona hiljaa taustalla soiva Mahamantra MP3-tiedostoja tukevalla radiolla. Latasin sen ja tallensin SD-kortille – mahamantra soi hiljaa taustalla keskeytyksettä. Mutta sen on oltava pyhä lausuma Mahamantra, jotta se olisi tehokas.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on ollut jo vuosia kotona hiljaa taustalla soiva Mahamantra MP3-tiedostoja tukevalla radiolla. Latasin sen ja tallensin SD-kortille – mahamantra soi hiljaa taustalla keskeytyksettä. Mutta sen on oltava pyhä lausuma Mahamantra, jotta se olisi tehokas.

        Kirtanam on toinen yhdeksästä vaishnavojen henkisen harjoituksen menetelmästä, joka seuraa shravanam (”kuuleminen”) -menetelmää


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirtanam on toinen yhdeksästä vaishnavojen henkisen harjoituksen menetelmästä, joka seuraa shravanam (”kuuleminen”) -menetelmää

        Kirtanin menetelmään kuuluvat myös keskustelut Jumalan teoista ja Hänen kunniastaan, filosofiasta, käytännöistä jne.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirtanin menetelmään kuuluvat myös keskustelut Jumalan teoista ja Hänen kunniastaan, filosofiasta, käytännöistä jne.

        Eli myös keskustelu tästä aiheesta on kirtan.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli myös keskustelu tästä aiheesta on kirtan.

        3. Vishnu Smaranam


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli myös keskustelu tästä aiheesta on kirtan.

        JO YKSI PROSESSI NÄISTÄ YHDEKSÄSTÄ ON SUUREKSI AVUKSI, MUTTA USEAMPI ON TOIVOTTAVAA.

        ELI JO PELKKÄÄ KUULEMIN KRISHNASTA ON KRISHNAN PALVONTAA.

        JO YKSI PROSESSI NÄISTÄ YHDEKSÄSTÄ ON SUUREKSI AVUKSI, MUTTA USEAMPI ON TOIVOTTAVAA.

        ELI JO PELKKÄÄ KUULEMIN KRISHNASTA ON KRISHNAN PALVONTAA.

        VAIKKA MP3 SOITTIMESTA.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        JO YKSI PROSESSI NÄISTÄ YHDEKSÄSTÄ ON SUUREKSI AVUKSI, MUTTA USEAMPI ON TOIVOTTAVAA.

        ELI JO PELKKÄÄ KUULEMIN KRISHNASTA ON KRISHNAN PALVONTAA.

        JO YKSI PROSESSI NÄISTÄ YHDEKSÄSTÄ ON SUUREKSI AVUKSI, MUTTA USEAMPI ON TOIVOTTAVAA.

        ELI JO PELKKÄÄ KUULEMIN KRISHNASTA ON KRISHNAN PALVONTAA.

        VAIKKA MP3 SOITTIMESTA.

        Bhagavad-Gitan kerrottiin viisi tuhatta vuotta sitten, ja se kirjoitettiin kirjaksi vasta muutama vuosisata sitten. Se on käännetty lukuisia kertoja, ja jokainen on kääntänyt sen omalla tavallaan. Jos tutkitte kirjastoa, näette monia erilaisia tulkintoja Bhagavad-gitasta ja kommentteja siitä. Jos otatte esimerkiksi kirjakaupan tai kirjaston hyllystä kaksi erilaista Bhagavad-gitaa, huomaatte, että ne ovat erilaisia, mutta samalla niissä on jotain samankaltaista.

        Totuuden etsijät ovat aina suosineet ja etsineet Bhagavad-gitaa, koska Kirja tallentaa sen, mitä he etsivät. Vaikka Gitasta on monia erilaisia tulkintoja, Gitan läpi kulkee tietty virtaus, joka antaa meille Bhagavad-gitan ytimen, jonka vuoksi se kerrottiin maailmalle.

        Tärkeintä tässä Shlokassa on Herran kutsu. Hän pyytää Arjunaa kuulemaan, mitä Hän aikoo kertoa: "Kuuntele minua!" Tällä kehotuksella Hän antaa ymmärtää, että tämä kuuleminen hälventää epäilykset, jotka ovat löytäneet paikkansa Arjunan sielusta.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Bhagavad-Gitan kerrottiin viisi tuhatta vuotta sitten, ja se kirjoitettiin kirjaksi vasta muutama vuosisata sitten. Se on käännetty lukuisia kertoja, ja jokainen on kääntänyt sen omalla tavallaan. Jos tutkitte kirjastoa, näette monia erilaisia tulkintoja Bhagavad-gitasta ja kommentteja siitä. Jos otatte esimerkiksi kirjakaupan tai kirjaston hyllystä kaksi erilaista Bhagavad-gitaa, huomaatte, että ne ovat erilaisia, mutta samalla niissä on jotain samankaltaista.

        Totuuden etsijät ovat aina suosineet ja etsineet Bhagavad-gitaa, koska Kirja tallentaa sen, mitä he etsivät. Vaikka Gitasta on monia erilaisia tulkintoja, Gitan läpi kulkee tietty virtaus, joka antaa meille Bhagavad-gitan ytimen, jonka vuoksi se kerrottiin maailmalle.

        Tärkeintä tässä Shlokassa on Herran kutsu. Hän pyytää Arjunaa kuulemaan, mitä Hän aikoo kertoa: "Kuuntele minua!" Tällä kehotuksella Hän antaa ymmärtää, että tämä kuuleminen hälventää epäilykset, jotka ovat löytäneet paikkansa Arjunan sielusta.

        Meidän tapauksessamme on siis tärkeää kuulla totuus Krishnalta Itseltään, jotta voimme tuntea Hänen luontonsa ja tekonsa. Gitasta on olemassa monia erilaisia kommentaareja. Siitä huolimatta käy niin, että ihmiset saavat Krishnasta käsityksiä, jotka ovat kaukana Bhagavad-gitan antamista käsityksistä.


        Kun ihmiset lukevat erilaisia Bhagavad-gitan kommentteja, he saavat jotenkin sen vaikutelman, että Krishna puhuu jostain filosofiasta, jostain ajatussuunnasta, jostain tavasta tarkastella asioita, mutta he eivät ymmärrä, että riippumatta siitä, mitä Gitan kommentteja on olemassa, Krishna puhuu vain yhdestä asiasta:


        Hän puhuu Itsestään. Siksi Bhagavad-gitaa huolellisesti lukemalla voi saada selviä käsityksiä...


        Gitasta on kuultava, että Krishna sanoo jatkuvasti: ”Kuule Minulta". Tällä Hän kiinnittää jatkuvasti huomiomme siihen, että Hän kuvaa olemustaan ja tekojaan.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Meidän tapauksessamme on siis tärkeää kuulla totuus Krishnalta Itseltään, jotta voimme tuntea Hänen luontonsa ja tekonsa. Gitasta on olemassa monia erilaisia kommentaareja. Siitä huolimatta käy niin, että ihmiset saavat Krishnasta käsityksiä, jotka ovat kaukana Bhagavad-gitan antamista käsityksistä.


        Kun ihmiset lukevat erilaisia Bhagavad-gitan kommentteja, he saavat jotenkin sen vaikutelman, että Krishna puhuu jostain filosofiasta, jostain ajatussuunnasta, jostain tavasta tarkastella asioita, mutta he eivät ymmärrä, että riippumatta siitä, mitä Gitan kommentteja on olemassa, Krishna puhuu vain yhdestä asiasta:


        Hän puhuu Itsestään. Siksi Bhagavad-gitaa huolellisesti lukemalla voi saada selviä käsityksiä...


        Gitasta on kuultava, että Krishna sanoo jatkuvasti: ”Kuule Minulta". Tällä Hän kiinnittää jatkuvasti huomiomme siihen, että Hän kuvaa olemustaan ja tekojaan.

        Nyt meillä on edessämme kaksi Gitaa (muun joukon lisäksi): "Suloisen Absoluutin kätketty Aarre" ja "Bhagavad-gita sellaisena kuin se on". Srila Prabhupada kutsui Gitan kommentaariaan "Bhagavad-gitaksi sellaisena kuin se on", koska Gita kuvaa suoraan Krishnaa Itseään, eli Prabhupada näyttää totuuden, jonka Krishna Itse haluaa antaa maailmalle.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt meillä on edessämme kaksi Gitaa (muun joukon lisäksi): "Suloisen Absoluutin kätketty Aarre" ja "Bhagavad-gita sellaisena kuin se on". Srila Prabhupada kutsui Gitan kommentaariaan "Bhagavad-gitaksi sellaisena kuin se on", koska Gita kuvaa suoraan Krishnaa Itseään, eli Prabhupada näyttää totuuden, jonka Krishna Itse haluaa antaa maailmalle.

        Srila Sridhar Maharajin kommentti on nimeltään "Suloisen Absoluutin kätketty Aarre". Tämä otsikko viittaa siihen, että tämä kommentti sisältää sen merkityksen, joka usein jää piiloon tavallisen lukijan henkiseltä katseelta. Ja mistä tämä kätketty Aarre koostuu? Se piilee siinä, mitä Krishna kertoo meille Itsestään.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Srila Sridhar Maharajin kommentti on nimeltään "Suloisen Absoluutin kätketty Aarre". Tämä otsikko viittaa siihen, että tämä kommentti sisältää sen merkityksen, joka usein jää piiloon tavallisen lukijan henkiseltä katseelta. Ja mistä tämä kätketty Aarre koostuu? Se piilee siinä, mitä Krishna kertoo meille Itsestään.

        Bhagavad gita 18.70

        "JA MINÄ SANON, ETTÄ SE, JOKA TUTKII TÄTÄ KÄYMÄÄMME PYHÄÄ KESKUSTELUA, PALVOO MINUA ÄLYLLÄÄN".


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Bhagavad gita 18.70

        "JA MINÄ SANON, ETTÄ SE, JOKA TUTKII TÄTÄ KÄYMÄÄMME PYHÄÄ KESKUSTELUA, PALVOO MINUA ÄLYLLÄÄN".

        Bhagavad gitan opiskelu on aitoaa Krishnan palvontaa.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Bhagavad gitan opiskelu on aitoaa Krishnan palvontaa.

        Bg. 9.2

        Tämä tieto on ylhäisintä viisautta, ja se on kaikista salaisuuksista salaisin. Se on puhtainta tietoa, ja koska se antaa meille suoran käsityksen itsestä oivalluksen kautta, se on uskonnon täydellistymä. Se on ikuista, ja sen harjoittaminen on täynnä iloa.
        _________________

        (Bhagavad-gītān tätä lukua kutsutaan sivistyksen kuninkaaksi, kaikkein korkeimmaksi tiedoksi, koska se on kaikkien aiemmin julistettujen oppien ja filosofioiden ydin).


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Bg. 9.2

        Tämä tieto on ylhäisintä viisautta, ja se on kaikista salaisuuksista salaisin. Se on puhtainta tietoa, ja koska se antaa meille suoran käsityksen itsestä oivalluksen kautta, se on uskonnon täydellistymä. Se on ikuista, ja sen harjoittaminen on täynnä iloa.
        _________________

        (Bhagavad-gītān tätä lukua kutsutaan sivistyksen kuninkaaksi, kaikkein korkeimmaksi tiedoksi, koska se on kaikkien aiemmin julistettujen oppien ja filosofioiden ydin).

        Bhagavad Gita 7.25

        Minä en milloinkaan ilmesty yksinkertaisille ja typerille. Sisäinen mahtini peittää Minut heiltä, eivätkä he siksi tiedä, että Minä olen syntymätön ja ehtymätön.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Bhagavad Gita 7.25

        Minä en milloinkaan ilmesty yksinkertaisille ja typerille. Sisäinen mahtini peittää Minut heiltä, eivätkä he siksi tiedä, että Minä olen syntymätön ja ehtymätön.

        Tässä ei ole kyse ollenkaan koulutuksesta, vaan pikemminkin dogmatismista jne.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä ei ole kyse ollenkaan koulutuksesta, vaan pikemminkin dogmatismista jne.

        Bhagavad Gita 7.25

        Minä en milloinkaan ilmesty yksinkertaisille ja typerille. Sisäinen mahtini peittää Minut heiltä, eivätkä he siksi tiedä, että Minä olen syntymätön ja ehtymätön.


        Sama teksti hieman toisella tavalla käännettynä eri lähteestä:


        Bhagavad Gita 7.25

        En koskaan paljasta Itseäni typerille ja tietämättömille ihmisille. Sisäinen energiani kätkee Minut heiltä, ja siksi he eivät tiedä, että olen syntymätön ja ehtymätön.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Bhagavad Gita 7.25

        Minä en milloinkaan ilmesty yksinkertaisille ja typerille. Sisäinen mahtini peittää Minut heiltä, eivätkä he siksi tiedä, että Minä olen syntymätön ja ehtymätön.


        Sama teksti hieman toisella tavalla käännettynä eri lähteestä:


        Bhagavad Gita 7.25

        En koskaan paljasta Itseäni typerille ja tietämättömille ihmisille. Sisäinen energiani kätkee Minut heiltä, ja siksi he eivät tiedä, että olen syntymätön ja ehtymätön.

        3. Smaranam (nama, rupa, guna, lila) – muistaminen, muisteleminen.

        Smaranam on luonnollinen tulos shravanam- ja kirtanam-menetelmistä.



        Henkilö, joka on saavuttanut täydellisyyden smaranam-menetelmän avulla – Prahlada Maharaj


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        3. Smaranam (nama, rupa, guna, lila) – muistaminen, muisteleminen.

        Smaranam on luonnollinen tulos shravanam- ja kirtanam-menetelmistä.



        Henkilö, joka on saavuttanut täydellisyyden smaranam-menetelmän avulla – Prahlada Maharaj

        Henkilö, joka on saavuttanut täydellisyyden smaranam-menetelmän avulla – Prahlada Maharaj


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Henkilö, joka on saavuttanut täydellisyyden smaranam-menetelmän avulla – Prahlada Maharaj

        Täydellisyys vain yhdellä prosessilla (yhdeksästä)


        Henkilö, joka on saavuttanut täydellisyyden smaranam-menetelmän avulla – Prahlada Maharaj


        Esimerkiksi Maharaj Parikshit saavutti vapautuksen vain kuulemalla kertomuksia Krishnasta.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Täydellisyys vain yhdellä prosessilla (yhdeksästä)


        Henkilö, joka on saavuttanut täydellisyyden smaranam-menetelmän avulla – Prahlada Maharaj


        Esimerkiksi Maharaj Parikshit saavutti vapautuksen vain kuulemalla kertomuksia Krishnasta.

        3. Smaranam eri lajit ovat:

        Herran Pyhän Nimen muistaminen (tämä on helpoin laji niille, jotka ovat vasta aloittaneet henkisen harjoituksen);


        muistaminen Herran muodosta (ulkonäöstä);

        muistaminen Herran ominaisuuksista;

        muistaminen Herran teoista.

        Muistamisen laatu riippuu tunteiden voimakkuudesta ja Herran ja Hänen uskollisen palvelijansa välisen suhteen syvyydestä.



        Herran Pyhän Nimen muistaminen (tämä on helpoin laji niille, jotka ovat vasta aloittaneet henkisen harjoituksen);

        Henkine harjoitus siis ei ole lainkaan vaikeaa:

        Kuule kertomuksia, muista Hänet jne.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        3. Smaranam eri lajit ovat:

        Herran Pyhän Nimen muistaminen (tämä on helpoin laji niille, jotka ovat vasta aloittaneet henkisen harjoituksen);


        muistaminen Herran muodosta (ulkonäöstä);

        muistaminen Herran ominaisuuksista;

        muistaminen Herran teoista.

        Muistamisen laatu riippuu tunteiden voimakkuudesta ja Herran ja Hänen uskollisen palvelijansa välisen suhteen syvyydestä.



        Herran Pyhän Nimen muistaminen (tämä on helpoin laji niille, jotka ovat vasta aloittaneet henkisen harjoituksen);

        Henkine harjoitus siis ei ole lainkaan vaikeaa:

        Kuule kertomuksia, muista Hänet jne.

        4. Archanam. Jumalan palvonta.

        Tähän sisältyy palvonta temppelissä jne.


        Bhagavad-gitan opiskelu ja muut.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        4. Archanam. Jumalan palvonta.

        Tähän sisältyy palvonta temppelissä jne.


        Bhagavad-gitan opiskelu ja muut.

        Bhagavad-gitan opiskelu on Krishnan palvontaa.

        Archanam


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Bhagavad-gitan opiskelu on Krishnan palvontaa.

        Archanam

        5. Vandhanam. Rukousten esittäminen.

        Rukouksia voidaan esittää seuraavasti:

        ne, jotka on mainittu Pyhissä kirjoituksissa

        itse kirjoitetut rukoukset.

        Rukousten esittäminen liittyy läheisesti muihin omistautuneen palvelun menetelmiin, vaikka erityistapauksissa sitä voidaan harjoittaa myös erikseen (esimerkiksi hädän hetkellä).


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        5. Vandhanam. Rukousten esittäminen.

        Rukouksia voidaan esittää seuraavasti:

        ne, jotka on mainittu Pyhissä kirjoituksissa

        itse kirjoitetut rukoukset.

        Rukousten esittäminen liittyy läheisesti muihin omistautuneen palvelun menetelmiin, vaikka erityistapauksissa sitä voidaan harjoittaa myös erikseen (esimerkiksi hädän hetkellä).

        Pada-sevanam.

        Se on erityinen omistautuneen palvelun muoto, joka antaa harjoittajalle mahdollisuuden olla vielä läheisemmässä yhteydessä Herraan ja saada suojaa vihollisilta ja kaikesta, mikä huolestuttaa sydäntä.

        jne.

        ...


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Pada-sevanam.

        Se on erityinen omistautuneen palvelun muoto, joka antaa harjoittajalle mahdollisuuden olla vielä läheisemmässä yhteydessä Herraan ja saada suojaa vihollisilta ja kaikesta, mikä huolestuttaa sydäntä.

        jne.

        ...

        6. Pada-sevanam


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        6. Pada-sevanam

        7. Dasyam. Tehtävien suorittaminen.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        7. Dasyam. Tehtävien suorittaminen.

        8. Sakhyam. Ystävyys tunteiden kehittyminen Herraa kohtaan.

        Tämä omistautuneen palvelun muoto voidaan toteuttaa korkealla henkisen kehityksen tasolla.


        Herra pysyy aina ystävämme, vaikka sielu kääntyisi pois Hänestä ja yrittäisi löytää onnen kuolleen materian maailmassa.

        Ystävyys tunteiden kehittyminen Herraa kohtaan on yksi henkisen kehityksen olennaisista osista.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        8. Sakhyam. Ystävyys tunteiden kehittyminen Herraa kohtaan.

        Tämä omistautuneen palvelun muoto voidaan toteuttaa korkealla henkisen kehityksen tasolla.


        Herra pysyy aina ystävämme, vaikka sielu kääntyisi pois Hänestä ja yrittäisi löytää onnen kuolleen materian maailmassa.

        Ystävyys tunteiden kehittyminen Herraa kohtaan on yksi henkisen kehityksen olennaisista osista.

        9. Atma-nivedanam


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        9. Atma-nivedanam

        9. Atma-nivedanam

        Tämä on vaikein muoto omistautuneesta palvelemisesta, jota, kuten edellistäkin (sakhyam), harjoitetaan korkeimmilla henkisen kehityksen tasoilla. Sitä ei tarvitse jäljitellä.


        ... ja lähteä perheestä ei myöskään ole tarpeen.


        Ensisijaisesti tarkoitetaan, että kaikki, mitä teemme, palvelee Hänen etujaan.


        Kun edellä mainittuja menetelmiä noudatetaan oikein ja asteittain, tällainen halu kehittyy itsestään.


        Samalla ulkoisesti elämässäsi ei välttämättä muutu mitään.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        9. Atma-nivedanam

        Tämä on vaikein muoto omistautuneesta palvelemisesta, jota, kuten edellistäkin (sakhyam), harjoitetaan korkeimmilla henkisen kehityksen tasoilla. Sitä ei tarvitse jäljitellä.


        ... ja lähteä perheestä ei myöskään ole tarpeen.


        Ensisijaisesti tarkoitetaan, että kaikki, mitä teemme, palvelee Hänen etujaan.


        Kun edellä mainittuja menetelmiä noudatetaan oikein ja asteittain, tällainen halu kehittyy itsestään.


        Samalla ulkoisesti elämässäsi ei välttämättä muutu mitään.

        JO YKSI PROSESSI NÄISTÄ YHDEKSÄSTÄ ON SUUREKSI AVUKSI.

        JO YKSI MENETELMÄ VOI RIITTÄÄ.


        Henkilö, joka on saavuttanut täydellisyyden smaranam-menetelmän avulla – Prahlada Maharaj


        Esimerkiksi Maharaj Parikshit saavutti vapautuksen vain kuulemalla kertomuksia Krishnasta.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        JO YKSI PROSESSI NÄISTÄ YHDEKSÄSTÄ ON SUUREKSI AVUKSI.

        JO YKSI MENETELMÄ VOI RIITTÄÄ.


        Henkilö, joka on saavuttanut täydellisyyden smaranam-menetelmän avulla – Prahlada Maharaj


        Esimerkiksi Maharaj Parikshit saavutti vapautuksen vain kuulemalla kertomuksia Krishnasta.

        Yhdeksän menetelmää omistautuneeseen palvelemiseen

        2 toimintamuotoa

        Mukhya (suoraan kasvoilla) – suora omistautuneen palvelemisen prosessi, joka on suunnattu suoraan Herralle.

        Toiminta, joka jopa ulkoisella tasolla yhdistää meidät Herraan. Suoriin omistautuneen palvelemisen prosesseihin kuuluu 9 menetelmää omistautuneeseen palvelemiseen.

        Gauna – epäsuora omistautuneen palvelun prosessi.

        Toiminta, joka edistää ja auttaa suoraa omistautunutta palvelua, mutta ei itsessään ole omistautunutta palvelua. Epäsuoriin omistautuneen palvelun prosesseihin kuuluvat varna-ashrama-dharman säännöt ja määräykset.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhdeksän menetelmää omistautuneeseen palvelemiseen

        2 toimintamuotoa

        Mukhya (suoraan kasvoilla) – suora omistautuneen palvelemisen prosessi, joka on suunnattu suoraan Herralle.

        Toiminta, joka jopa ulkoisella tasolla yhdistää meidät Herraan. Suoriin omistautuneen palvelemisen prosesseihin kuuluu 9 menetelmää omistautuneeseen palvelemiseen.

        Gauna – epäsuora omistautuneen palvelun prosessi.

        Toiminta, joka edistää ja auttaa suoraa omistautunutta palvelua, mutta ei itsessään ole omistautunutta palvelua. Epäsuoriin omistautuneen palvelun prosesseihin kuuluvat varna-ashrama-dharman säännöt ja määräykset.

        Se, joka palvelee Krishnaa näitä menetelmiä käyttäen ja omistaa koko elämänsä palvelulle, on kaikkein oppinein ihminen, sillä hän on saavuttanut täydellisen tiedon.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Se, joka palvelee Krishnaa näitä menetelmiä käyttäen ja omistaa koko elämänsä palvelulle, on kaikkein oppinein ihminen, sillä hän on saavuttanut täydellisen tiedon.

        https://vedabase.io/en/library/sb/7/5/23-24/

        ŚB 7.5.23-24

        ŚB 7.5.23-24
        श्रीप्रह्राद उवाच
        श्रवणं कीर्तनं विष्णो: स्मरणं पादसेवनम् ।
        अर्चनं वन्दनं दास्यं सख्यमात्मनिवेदनम् ॥ २३ ॥
        इति पुंसार्पिता विष्णौ भक्तिश्चेन्नवलक्षणा ।
        क्रियेत भगवत्यद्धा तन्मन्येऽधीतमुत्तमम् ॥ २४ ॥


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        https://vedabase.io/en/library/sb/7/5/23-24/

        ŚB 7.5.23-24

        ŚB 7.5.23-24
        श्रीप्रह्राद उवाच
        श्रवणं कीर्तनं विष्णो: स्मरणं पादसेवनम् ।
        अर्चनं वन्दनं दास्यं सख्यमात्मनिवेदनम् ॥ २३ ॥
        इति पुंसार्पिता विष्णौ भक्तिश्चेन्नवलक्षणा ।
        क्रियेत भगवत्यद्धा तन्मन्येऽधीतमुत्तमम् ॥ २४ ॥

        https://vedabase.io/en/library/sb/7/5/23-24/

        ŚB 7.5.23-24

        śrī-prahrāda uvāca
        śravaṇaṁ kīrtanaṁ viṣṇoḥ
        smaraṇaṁ pāda-sevanam
        arcanaṁ vandanaṁ dāsyaṁ
        sakhyam ātma-nivedanam
        iti puṁsārpitā viṣṇau
        bhaktiś cen nava-lakṣaṇā
        kriyeta bhagavaty addhā
        tan manye ’dhītam uttamam
        Prahlāda Mahārāja said: Hearing and chanting about the transcendental holy name, form, qualities, paraphernalia and pastimes of Lord Viṣṇu, remembering them, serving the lotus feet of the Lord, offering the Lord respectful worship with sixteen types of paraphernalia, offering prayers to the Lord, becoming His servant, considering the Lord one’s best friend, and surrendering everything unto Him (in other words, serving Him with the body, mind and words) — these nine processes are accepted as pure devotional service. One who has dedicated his life to the service of Kṛṣṇa through these nine methods should be understood to be the most learned person, for he has acquired complete knowledge.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        https://vedabase.io/en/library/sb/7/5/23-24/

        ŚB 7.5.23-24

        śrī-prahrāda uvāca
        śravaṇaṁ kīrtanaṁ viṣṇoḥ
        smaraṇaṁ pāda-sevanam
        arcanaṁ vandanaṁ dāsyaṁ
        sakhyam ātma-nivedanam
        iti puṁsārpitā viṣṇau
        bhaktiś cen nava-lakṣaṇā
        kriyeta bhagavaty addhā
        tan manye ’dhītam uttamam
        Prahlāda Mahārāja said: Hearing and chanting about the transcendental holy name, form, qualities, paraphernalia and pastimes of Lord Viṣṇu, remembering them, serving the lotus feet of the Lord, offering the Lord respectful worship with sixteen types of paraphernalia, offering prayers to the Lord, becoming His servant, considering the Lord one’s best friend, and surrendering everything unto Him (in other words, serving Him with the body, mind and words) — these nine processes are accepted as pure devotional service. One who has dedicated his life to the service of Kṛṣṇa through these nine methods should be understood to be the most learned person, for he has acquired complete knowledge.

        One who has dedicated his life to the service of Kṛṣṇa through these nine methods should be understood to be the most learned person, for he has acquired complete knowledge.


        Henkilö, joka on omistautunut Kṛṣṇan palvelemiseen näiden yhdeksän menetelmän avulla, on pidettävä kaikkein oppineimpana, sillä hän on saavuttanut täydellisen tiedon.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        One who has dedicated his life to the service of Kṛṣṇa through these nine methods should be understood to be the most learned person, for he has acquired complete knowledge.


        Henkilö, joka on omistautunut Kṛṣṇan palvelemiseen näiden yhdeksän menetelmän avulla, on pidettävä kaikkein oppineimpana, sillä hän on saavuttanut täydellisen tiedon.

        Henkilö, joka on omistautunut Kṛṣṇan palvelemiseen näiden yhdeksän menetelmän avulla, on pidettävä kaikkein oppineimpana, sillä hän on saavuttanut täydellisen tiedon.

        https://vedabase.io/en/library/sb/7/5/23-24/


      • Anonyymi
        UUSI

        Vapautus tulee meille ikään kuin itsestään, sivuvaikutuksena, vaikka emme sitä hae.

        Yhdeksän menetelmää.

        JO YKSI PROSESSI NÄISTÄ YHDEKSÄSTÄ ON SUUREKSI AVUKSI.

        JO YKSI MENETELMÄ VOI RIITTÄÄ.


        Henkilö, joka on saavuttanut täydellisyyden smaranam-menetelmän avulla – Prahlada Maharaj


        Esimerkiksi Maharaj Parikshit saavutti vapautuksen vain kuulemalla kertomuksia Krishnasta.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Vapautus tulee meille ikään kuin itsestään, sivuvaikutuksena, vaikka emme sitä hae.

        Yhdeksän menetelmää.

        JO YKSI PROSESSI NÄISTÄ YHDEKSÄSTÄ ON SUUREKSI AVUKSI.

        JO YKSI MENETELMÄ VOI RIITTÄÄ.


        Henkilö, joka on saavuttanut täydellisyyden smaranam-menetelmän avulla – Prahlada Maharaj


        Esimerkiksi Maharaj Parikshit saavutti vapautuksen vain kuulemalla kertomuksia Krishnasta.

        Vapautus tulee meille ikään kuin itsestään, sivuvaikutuksena, vaikka emme sitä hae.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Vapautus tulee meille ikään kuin itsestään, sivuvaikutuksena, vaikka emme sitä hae.

        Yhdeksän menetelmää omistautuneeseen palvelemiseen

        2 toimintamuotoa

        Mukhya (suoraan kasvoilla) – suora omistautuneen palvelemisen prosessi, joka on suunnattu suoraan Herralle.

        Toiminta, joka jopa ulkoisella tasolla yhdistää meidät Herraan. Suoriin omistautuneen palvelemisen prosesseihin kuuluu 9 menetelmää omistautuneeseen palvelemiseen.

        Gauna – epäsuora omistautuneen palvelun prosessi.

        Toiminta, joka edistää ja auttaa suoraa omistautunutta palvelua, mutta ei itsessään ole omistautunutta palvelua. Epäsuoriin omistautuneen palvelun prosesseihin kuuluvat varna-ashrama-dharman säännöt ja määräykset.

        1. Shravanam (nama, rupa, guna, lila) – kuunteleminen Herrasta

        Shravanam – ensimmäinen ... prosessi omistautuneessa palveluksessa, jota ei voi ohittaa.

        Kuuntelematta kuvauksia Herrasta ihminen ei voi selvästi ymmärtää muita omistautuneen palveluksen menetelmiä.

        Henkinen ihminen elää äänessä.

        ”Jos ihminen ei kuuntele tarkkaavaisesti tai tarpeeksi, mikään muu itsetuntemuksen menetelmä ei auta häntä.”

        A.C. Bhaktivedanta Swami Prabhupada

        Henkilö, joka on osoittanut, kuinka tämä prosessi toimii, on Maharaja Parikshit. Hän kuunteli seitsemän päivää Shrimad Bhagavatamia ja saavutti täydellisyyden shravanam-menetelmän avulla.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhdeksän menetelmää omistautuneeseen palvelemiseen

        2 toimintamuotoa

        Mukhya (suoraan kasvoilla) – suora omistautuneen palvelemisen prosessi, joka on suunnattu suoraan Herralle.

        Toiminta, joka jopa ulkoisella tasolla yhdistää meidät Herraan. Suoriin omistautuneen palvelemisen prosesseihin kuuluu 9 menetelmää omistautuneeseen palvelemiseen.

        Gauna – epäsuora omistautuneen palvelun prosessi.

        Toiminta, joka edistää ja auttaa suoraa omistautunutta palvelua, mutta ei itsessään ole omistautunutta palvelua. Epäsuoriin omistautuneen palvelun prosesseihin kuuluvat varna-ashrama-dharman säännöt ja määräykset.

        1. Shravanam (nama, rupa, guna, lila) – kuunteleminen Herrasta

        Shravanam – ensimmäinen ... prosessi omistautuneessa palveluksessa, jota ei voi ohittaa.

        Kuuntelematta kuvauksia Herrasta ihminen ei voi selvästi ymmärtää muita omistautuneen palveluksen menetelmiä.

        Henkinen ihminen elää äänessä.

        ”Jos ihminen ei kuuntele tarkkaavaisesti tai tarpeeksi, mikään muu itsetuntemuksen menetelmä ei auta häntä.”

        A.C. Bhaktivedanta Swami Prabhupada

        Henkilö, joka on osoittanut, kuinka tämä prosessi toimii, on Maharaja Parikshit. Hän kuunteli seitsemän päivää Shrimad Bhagavatamia ja saavutti täydellisyyden shravanam-menetelmän avulla.

        2. Kirtanam (nama, rupa, guna, lila) – ylistys, kuvaus, ylistäminen

        Kirtanam – pidetään tärkeimpänä prosessina Kali-yugassa.

        Kirtanamia ei voi suorittaa ilman shravanamia, nämä kaksi menetelmää ovat yhteydessä toisiinsa (shravanam – sisäänhengitys; kirtanam – uloshengitys).

        Henkilö, joka on osoittanut, miten tämä prosessi toimii, on Shukadeva Goswami. Hän kertoi Shrimad Bhagavatamista ja saavutti täydellisyyden kirtanam-menetelmän avulla.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        2. Kirtanam (nama, rupa, guna, lila) – ylistys, kuvaus, ylistäminen

        Kirtanam – pidetään tärkeimpänä prosessina Kali-yugassa.

        Kirtanamia ei voi suorittaa ilman shravanamia, nämä kaksi menetelmää ovat yhteydessä toisiinsa (shravanam – sisäänhengitys; kirtanam – uloshengitys).

        Henkilö, joka on osoittanut, miten tämä prosessi toimii, on Shukadeva Goswami. Hän kertoi Shrimad Bhagavatamista ja saavutti täydellisyyden kirtanam-menetelmän avulla.

        3. Smaranam (nama, rupa, guna, lila) – muistaminen

        Smaranam on luonnollinen tulos shravanam- ja kirtanam-menetelmistä.

        Nama smaranam on ainoa muistamisen muoto, joka on käytettävissä alkuvaiheessa. Rupa, guna, lila smaranam – vaaditaan pätevyys, alkaen ruchi-tasosta.

        Henkilö, joka on saavuttanut täydellisyyden smaranam-menetelmän avulla – Prahlada Maharaj


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        3. Smaranam (nama, rupa, guna, lila) – muistaminen

        Smaranam on luonnollinen tulos shravanam- ja kirtanam-menetelmistä.

        Nama smaranam on ainoa muistamisen muoto, joka on käytettävissä alkuvaiheessa. Rupa, guna, lila smaranam – vaaditaan pätevyys, alkaen ruchi-tasosta.

        Henkilö, joka on saavuttanut täydellisyyden smaranam-menetelmän avulla – Prahlada Maharaj

        4. Pada-sevanam – palveleminen Herran lootusjaloille



        Henkilö, joka on saavuttanut täydellisyyden pada-sevanam-menetelmän avulla - Lakshmi Devi


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        4. Pada-sevanam – palveleminen Herran lootusjaloille



        Henkilö, joka on saavuttanut täydellisyyden pada-sevanam-menetelmän avulla - Lakshmi Devi

        5. Archanam

        Henkilö, joka on saavuttanut täydellisyyden archanam-menetelmän avulla - Prithu Maharaj

        6. Vandhanam – rukousten esittäminen ja kumartaminen

        Esittää rukouksia omilla sanoilla (ilmaisee asenteemme)
        Esittää edellisten acharyaiden jättämät rukoukset (bhajanoiden laulaminen)

        Henkilö, joka on saavuttanut täydellisyyden vandhanam-menetelmän avulla - Akrura


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        5. Archanam

        Henkilö, joka on saavuttanut täydellisyyden archanam-menetelmän avulla - Prithu Maharaj

        6. Vandhanam – rukousten esittäminen ja kumartaminen

        Esittää rukouksia omilla sanoilla (ilmaisee asenteemme)
        Esittää edellisten acharyaiden jättämät rukoukset (bhajanoiden laulaminen)

        Henkilö, joka on saavuttanut täydellisyyden vandhanam-menetelmän avulla - Akrura

        7. Dasyam – palveleminen Hänen palvelijanaan

        8. Sakhyam – palveleminen Herralle ystävän asenteella

        Suhtautuminen Krishnoon korkeimpana hyväntekijänä.
        Ystävälliset suhteet tasavertaisina.

        Henkilö, joka on saavuttanut täydellisyyden sakhyam-menetelmän avulla - Arjuna

        TASAVERTAISET YSTÄVYYSSUHTEET.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        7. Dasyam – palveleminen Hänen palvelijanaan

        8. Sakhyam – palveleminen Herralle ystävän asenteella

        Suhtautuminen Krishnoon korkeimpana hyväntekijänä.
        Ystävälliset suhteet tasavertaisina.

        Henkilö, joka on saavuttanut täydellisyyden sakhyam-menetelmän avulla - Arjuna

        TASAVERTAISET YSTÄVYYSSUHTEET.

        8. Sakhyam – palveleminen Herralle ystävän asenteella

        TASAVERTAISET YSTÄVYYSSUHTEET.

        Suhtautuminen Krishnaan korkeimpana hyväntekijänä.
        Ystävälliset suhteet tasavertaisina.

        Henkilö, joka on saavuttanut täydellisyyden sakhyam-menetelmän avulla - Arjuna

        TASAVERTAISET YSTÄVYYSSUHTEET.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        8. Sakhyam – palveleminen Herralle ystävän asenteella

        TASAVERTAISET YSTÄVYYSSUHTEET.

        Suhtautuminen Krishnaan korkeimpana hyväntekijänä.
        Ystävälliset suhteet tasavertaisina.

        Henkilö, joka on saavuttanut täydellisyyden sakhyam-menetelmän avulla - Arjuna

        TASAVERTAISET YSTÄVYYSSUHTEET.

        9.Atma-nivedanam – itsensä täydellinen luovuttaminen Herralle

        Antaa itsensä täysin Herran käyttöön.

        Atma-nivedanam sharanagatin osana ja atma-nivedanam omistautuneen palvelun prosessina eivät ole sama asia. Sharanagati on mielentila. Atma-nivedanam on toiminta tässä mielentilassa.

        Henkilö, joka on saavuttanut täydellisyyden atma-nivedanam -menetelmän avulla – Bali Maharaj


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        9.Atma-nivedanam – itsensä täydellinen luovuttaminen Herralle

        Antaa itsensä täysin Herran käyttöön.

        Atma-nivedanam sharanagatin osana ja atma-nivedanam omistautuneen palvelun prosessina eivät ole sama asia. Sharanagati on mielentila. Atma-nivedanam on toiminta tässä mielentilassa.

        Henkilö, joka on saavuttanut täydellisyyden atma-nivedanam -menetelmän avulla – Bali Maharaj

        Esimerkki henkilöstä, joka noudatti kaikkia omistautuneen palvelun menetelmiä, on Ambarishi Maharaj.

        Jopa yksi omistautuneen palvelun menetelmä voi johtaa täydelliseen täydellisyyteen, edellyttäen että se suoritetaan täydellisesti.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Esimerkki henkilöstä, joka noudatti kaikkia omistautuneen palvelun menetelmiä, on Ambarishi Maharaj.

        Jopa yksi omistautuneen palvelun menetelmä voi johtaa täydelliseen täydellisyyteen, edellyttäen että se suoritetaan täydellisesti.

        Jopa yksi omistautuneen palvelun menetelmä voi johtaa täydelliseen täydellisyyteen, edellyttäen että se suoritetaan täydellisesti.

        JO YKSI MENETELMÄ VOI RIITTÄÄ.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Jopa yksi omistautuneen palvelun menetelmä voi johtaa täydelliseen täydellisyyteen, edellyttäen että se suoritetaan täydellisesti.

        JO YKSI MENETELMÄ VOI RIITTÄÄ.

        Laitijn tänne kaiken tämän, koska aiemmin joku kysyi minulta, kuinka palvoa Krishnaa, ja myös siksi, että eilen joku halusi rakentaa temppelin (alttarin) kotiinsa.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Laitijn tänne kaiken tämän, koska aiemmin joku kysyi minulta, kuinka palvoa Krishnaa, ja myös siksi, että eilen joku halusi rakentaa temppelin (alttarin) kotiinsa.

        Ihmisen vilpitön pyrkimys suorittaa nämä yhdeksän omistautuneen palvelun prosessia kutsutaan bhaktiksi.

        BHAKTI.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisen vilpitön pyrkimys suorittaa nämä yhdeksän omistautuneen palvelun prosessia kutsutaan bhaktiksi.

        BHAKTI.

        Vapautus tulee meille ikään kuin itsestään, sivuvaikutuksena, vaikka emme sitä hae.

        Yhdeksän menetelmää.

        JO YKSI PROSESSI NÄISTÄ YHDEKSÄSTÄ ON SUUREKSI AVUKSI.

        JO YKSI MENETELMÄ VOI RIITTÄÄ.

        Ihmisen vilpitön pyrkimys suorittaa nämä yhdeksän omistautuneen palvelun prosessia kutsutaan bhaktiksi.

        BHAKTI.

        Vaisnavat eivät välitä edes vapautuksesta, muktista, joita on ainakin viittä erilaista, ja impersonalistinen vapautus on vaishnaveille pahempaa kuin mikään helvetti. Ei todellakaan mitään sellaista.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Vapautus tulee meille ikään kuin itsestään, sivuvaikutuksena, vaikka emme sitä hae.

        Yhdeksän menetelmää.

        JO YKSI PROSESSI NÄISTÄ YHDEKSÄSTÄ ON SUUREKSI AVUKSI.

        JO YKSI MENETELMÄ VOI RIITTÄÄ.

        Ihmisen vilpitön pyrkimys suorittaa nämä yhdeksän omistautuneen palvelun prosessia kutsutaan bhaktiksi.

        BHAKTI.

        Vaisnavat eivät välitä edes vapautuksesta, muktista, joita on ainakin viittä erilaista, ja impersonalistinen vapautus on vaishnaveille pahempaa kuin mikään helvetti. Ei todellakaan mitään sellaista.

        Sridhar Swami sanoo: ”Kaikki lähteet hylätään täysin, hylätään siinä määrin, että myös vapaus mayasta - mukti - hylätään.” Yleensä ihmiset ajattelevat, että totuus ilmestyksestä antaa meille pelastuksen, vapautuksen mayan kahleista.


        Tätä voimme odottaa vedalaiselta opilta - mukti: meidät vapautetaan kaikista vaikeuksista. Tämä on jumalallisesti ilmoitettujen kirjoitusten lahja. Mutta hän [Sridhar Swami] sanoo: jopa tämä ilmiö hylätään ehdoitta.

        Mukti ei ole mitään.

        Se on ”tyhjät kädet”. Jos käsissä on myrkkyä, myrkky voidaan heittää pois, silloin kädet pysyvät tyhjinä.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Sridhar Swami sanoo: ”Kaikki lähteet hylätään täysin, hylätään siinä määrin, että myös vapaus mayasta - mukti - hylätään.” Yleensä ihmiset ajattelevat, että totuus ilmestyksestä antaa meille pelastuksen, vapautuksen mayan kahleista.


        Tätä voimme odottaa vedalaiselta opilta - mukti: meidät vapautetaan kaikista vaikeuksista. Tämä on jumalallisesti ilmoitettujen kirjoitusten lahja. Mutta hän [Sridhar Swami] sanoo: jopa tämä ilmiö hylätään ehdoitta.

        Mukti ei ole mitään.

        Se on ”tyhjät kädet”. Jos käsissä on myrkkyä, myrkky voidaan heittää pois, silloin kädet pysyvät tyhjinä.

        Vapautus tulee meille ikään kuin itsestään, sivuvaikutuksena, vaikka emme sitä hae.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Vapautus tulee meille ikään kuin itsestään, sivuvaikutuksena, vaikka emme sitä hae.

        OM TAT SAT


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Vapautus tulee meille ikään kuin itsestään, sivuvaikutuksena, vaikka emme sitä hae.

        Tämä tarkoittaa, että kun muut ihmiset jatkavat jälleensyntymistä loputtomiin, vapautuminen on bhaktin harjoittamisen sivuvaikutus. Joskus se saavutetaan jopa yhdessä elämässä.


      • Anonyymi
        UUSI

      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        https://mlehtmpsgpgy.i.optimole.com/w:1463/h:1080/q:mauto/f:best/ig:avif/https://www.drasahershoff.com/wp-content/uploads/2023/06/Reincarnation.jpg

        Kalpan (Brahman päivän) lopussa ja Maha-Kalpan (Brahman elämän) lopussa jivat upotetaan Narayanan Kehoon, jos he eivät ole saavuttaneet vapautumista.

        Heidän fyysisiä ja hienojakoisia kehojaan ei ole olemassa tämän ajanjakson aikana, mutta jäljelle jää heidän svabhava (ehdollistunut luontonsa), se mentaalinen tila, jossa he kohtasivat viimeisen kuoleman.



        Heidän fyysisiä ja hienojakoisia kehojaan ei ole olemassa tämän ajanjakson aikana, mutta jäljelle jää heidän svabhava (ehdollistunut luontonsa), se mentaalinen tila, jossa he kohtasivat viimeisen kuoleman.

        Vishnu muistaa kaikkien elävien olentojen svabhavan ja uudessa luomisvaiheessa ilmentää jälleen tuon svabhavan mukaiset hienojakoiset ja fyysiset kehot.

        Mitä tulee heidän tietoisuuteensa näiden ajanjaksojen aikana, niitä kutsutaan Pralayaksi (syvä uni) Brahman yön alkaessa ja Maha-pralayaksi (erittäin syvä uni) Universumin tuhoutuessa.

        Tätä tilaa voidaan verrata anabioosiin, täydelliseen itsensä unohtamiseen.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Kalpan (Brahman päivän) lopussa ja Maha-Kalpan (Brahman elämän) lopussa jivat upotetaan Narayanan Kehoon, jos he eivät ole saavuttaneet vapautumista.

        Heidän fyysisiä ja hienojakoisia kehojaan ei ole olemassa tämän ajanjakson aikana, mutta jäljelle jää heidän svabhava (ehdollistunut luontonsa), se mentaalinen tila, jossa he kohtasivat viimeisen kuoleman.



        Heidän fyysisiä ja hienojakoisia kehojaan ei ole olemassa tämän ajanjakson aikana, mutta jäljelle jää heidän svabhava (ehdollistunut luontonsa), se mentaalinen tila, jossa he kohtasivat viimeisen kuoleman.

        Vishnu muistaa kaikkien elävien olentojen svabhavan ja uudessa luomisvaiheessa ilmentää jälleen tuon svabhavan mukaiset hienojakoiset ja fyysiset kehot.

        Mitä tulee heidän tietoisuuteensa näiden ajanjaksojen aikana, niitä kutsutaan Pralayaksi (syvä uni) Brahman yön alkaessa ja Maha-pralayaksi (erittäin syvä uni) Universumin tuhoutuessa.

        Tätä tilaa voidaan verrata anabioosiin, täydelliseen itsensä unohtamiseen.

        A. Maharaj:

        Maailman osittainen ja täydellinen tuhoutuminen

        Tarkastellaan yksityiskohtaisesti Brahman päivää, joka koostuu neljästätoista manvantarasta - hallituskaudesta. Tämä tarkoittaa, että tämän päivän, kalpan, aikana neljätoista Manua - ihmiskunnan kantaisää - vaihdetaan. Me elämme heistä seitsemännen, jonka nimi on Vaivasvata-manu, aikakautta.

        Manvantaroiden välillä tapahtuu maailmankaikkeuden osittainen tuhoutuminen tulvien muodossa. Viittauksia tulvaan on monissa uskonnoissa ja muinaisissa tarinoissa. Usein hiekan seassa voi nähdä fossiilisia simpukankuoria. Geologit ovat luonnehtineet monia nykyajan vuoria muinaisiksi merimaisemiksi. Ilmastonmuutos aiheuttaa sen, että osa merenpohjasta muuttuu kuivaksi maaksi ja osa maa-alueista painuu veden alle. Näin ollen geologiset todisteet vedenpaisumuksesta ovat selvät.

        Kun Brahman elämä päättyy, universumi tuhoutuu kokonaan. Tätä kuvataan Srimad-Bhagavatamissa (11.3.9-15). Aurinko muuttuu vähitellen yhä aktiivisemmaksi. Näin tapahtuu useiden vuosituhansien kuluessa, mutta viimeisen sadan vuoden ajan aurinko tuhoaa kaiken elävän. Sitten liekit raivoavat sadan vuoden ajan ja muuttavat maan tuhkaksi. Valtavat jäätiköt ja meret haihtuvat, ja syntyy mustia, piirteettömiä pilviä, jotka peittävät koko planeetan. Sitten sata vuotta sataa loputtomasti sadetta, ja universaali vedenpaisumus syöksyy paistuneen Maan mustaan valtamereen, jonka yli ei näy auringonvaloa.



        (Srimad-Bhagavatam 11.3.9)


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Sridhar Swami sanoo: ”Kaikki lähteet hylätään täysin, hylätään siinä määrin, että myös vapaus mayasta - mukti - hylätään.” Yleensä ihmiset ajattelevat, että totuus ilmestyksestä antaa meille pelastuksen, vapautuksen mayan kahleista.


        Tätä voimme odottaa vedalaiselta opilta - mukti: meidät vapautetaan kaikista vaikeuksista. Tämä on jumalallisesti ilmoitettujen kirjoitusten lahja. Mutta hän [Sridhar Swami] sanoo: jopa tämä ilmiö hylätään ehdoitta.

        Mukti ei ole mitään.

        Se on ”tyhjät kädet”. Jos käsissä on myrkkyä, myrkky voidaan heittää pois, silloin kädet pysyvät tyhjinä.

        Jännää.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Shravanam.

        Tämä menetelmä on kaikista helpoin, vain Jumalasta kertomusten kuuleminen, ja se on todellista palvontaa. Esimerkiksi Maharaj Parikshit saavutti vapautuksen vain kuulemalla kertomuksia Krishnasta. Seitsenpäiväisen tauottoman jakson ajan.

        Mahtavaa.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

      "IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      417
      9191
    2. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

      Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      189
      3800
    3. Kuka pistetty kylmäksi

      Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      21
      2268
    4. Mietin että

      Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      87
      1403
    5. Kaipaatko sinä

      Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      116
      1198
    6. Postilaatikoista

      Tuntuu kaikki tietävän tekijän/tekijät, mutta miksi nimiä ei julkaista???
      Kihniö
      27
      1155
    7. Sylikkäin.

      Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta
      Ikävä
      66
      1132
    8. Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!

      "Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss
      Maailman menoa
      79
      1128
    9. Oletko samaa mieltä

      Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      75
      1110
    10. Nainen arvaa kuka

      En ikävä kyllä elä enää pitkään
      Ikävä
      55
      1063
    Aihe