Paavalia ei lähetetty kastamaan (1 Korint. 1:17), muut apostolit lähetettiin nimenomaan kastamaan (Matteus 28:19-20 ja Markus 16:15-18). Tämä on yksi todiste Raamatun luotettavuudesta. Jos kirkko olisi merkittävästi muokannut Raamattua, niin nuo Paavalin sanat olisi aikoja sitten poistettu Raamatusta harhaoppisina. Monissa kirkoissa vedellä kastamista pidetään edellytyksenä ihmisen osallisuudelle Jumalan armosta ja pelastuksesta. Eikö Paavalia lähetetty levittämään Jumalan armoa ja pelastavaa ilosanomaa? Lähetettiin, mutta harva ihminen haluaa lukea Raamattua ilman, että välissä on joku selittäjä joka selittää nämä niin, että kirkon opit voidaan säilyttää ja Jumalan Sana yliviivata.
Efesolaiskirje 1:13-14
'Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti, sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi — hänen kirkkautensa kiitokseksi. '
"Uskoviksi tultuanne" ei "kastetuiksi tultuanne". Mikä on pelastuksen evankeliumi Paavalin mukaan?
1. Korinttilaiskirje 15:1-4
' Veljet, minä johdatan teidät tuntemaan sen evankeliumin, jonka minä teille julistin, jonka te myöskin olette ottaneet vastaan ja jossa myös pysytte ja jonka kautta te myös pelastutte, jos pidätte siitä kiinni semmoisena, kuin minä sen teille julistin, ellette turhaan ole uskoneet. Sillä minä annoin teille ennen kaikkea tiedoksi sen, minkä itse olin saanut: että Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan, ja että hänet haudattiin ja että hän nousi kuolleista kolmantena päivänä, kirjoitusten mukaan, '
Roomalaiskirje 3:21-26
' Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia, se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta. Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen. '
1. Korinttilaiskirje 1:22-24
'koskapa juutalaiset vaativat tunnustekoja ja kreikkalaiset etsivät viisautta, me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus, mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus. '
Jeesus antoi 12 apostolille vallan tehdä tunnustekoja ja ne jotka heihin uskoivat, saivat saman vallan. Paavali ei kuitenkaan kerskaa tunnusteoista, vaan ristiinnaulitusta Kristuksesta, eikä hän kerskaa viisaudesta, vaan ristiinnaulitusta Kristuksesta. On ilmeistä että Paavalin kautta Jumala lähetti liikkeelle pelastavan sanoman, joka ei ollut täysin sama kuin mikä noille muille apostoleille uskottiin. Lukekaa itse:
Galatalaiskirje 2:2
'Mutta minä menin sinne ilmestyksen johdosta ja esitin heille sen evankeliumin, jota julistan pakanain keskuudessa; esitin sen yksityisesti arvokkaimmille heistä, etten ehkä juoksisi tai olisi juossut turhaan. '
Muut apostolitko eivät olleet kuulleet että Jeesus on noussut kuolleista? Tottakai olivat. Paavali esitti heille sen evankeliumin, jonka Jumala on antanut pelastukseksi tässä ajassa kaikille jotka siihen turvaavat: kuka Jeesus on (Herra) ja mitä hän on meidän hyväksemme tehnyt (kuollut ja ylösnoussut). Hän julisti pakanoille, että Jeesus on Jumala:
Apostolien teot 17:18
'Ja muutamat epikurolaiset ja stoalaiset filosofit väittelivät hänen kanssansa; ja toiset sanoivat: "Mitähän tuo lavertelija oikein tahtoo sanoa?" Toiset taas sanoivat: "Näkyy olevan vieraiden jumalien julistaja", koska hän julisti heille evankeliumia Jeesuksesta ja ylösnousemuksesta. '
Kristus ei lähettänyt Paavalia kastamaan
48
188
Vastaukset
- Anonyymi
Paavalin julistuksen ja kirjeiden ymmärtämisessä on suureksi avuksi se, että ymmärtää niiden olevan kirjeitä ensisijaisesti pakanakansoille. Hän julisti Jeesuksesta kansoille, joille juutalaisten Jumala oli vieras ja juutalaisten historia ja suhde Jumalaan myös. Jumala ei ole hylännyt kansaansa. Pakanat eivät ole ottaneet Israelin paikkaa, me olemme saaneet armon Israelin lankeemuksen kautta:
Roomalaiskirje 11:1-2
' Minä sanon siis: ei kaiketi Jumala ole hyljännyt kansaansa? Pois se! Sillä olenhan minäkin israelilainen, Aabrahamin siementä, Benjaminin sukukuntaa. Ei Jumala ole hyljännyt kansaansa, jonka hän on edeltätuntenut. '
Roomalaiskirje 11:11-20
' Minä siis sanon: eivät kaiketi he ole sitä varten kompastuneet, että lankeaisivat? Pois se! Vaan heidän lankeemuksensa kautta tuli pelastus pakanoille, että he itse syttyisivät kiivauteen. Mutta jos heidän lankeemuksensa on maailmalle rikkaudeksi ja heidän vajautensa pakanoille rikkaudeksi, kuinka paljoa enemmän heidän täyteytensä! Teille, pakanoille, minä sanon: Koska olen pakanain apostoli, pidän minä virkaani kunniassa, sytyttääkseni, jos mahdollista, kiivauteen niitä, jotka ovat minun heimolaisiani, ja pelastaakseni edes muutamia heistä. Sillä jos heidän hylkäämisensä on maailmalle sovitukseksi, mitä heidän armoihin-ottamisensa on muuta kuin elämä kuolleista? Mutta jos uutisleipä on pyhä, niin on myös koko taikina, ja jos juuri on pyhä, niin ovat myös oksat. Mutta jos muutamat oksista ovat taitetut pois ja sinä, joka olet metsäöljypuu, olet oksastettu oikeiden oksien joukkoon ja olet päässyt niiden kanssa osalliseksi öljypuun mehevästä juuresta, niin älä ylpeile oksien rinnalla; mutta jos ylpeilet, niin et sinä kuitenkaan kannata juurta, vaan juuri kannattaa sinua. Sinä kaiketi sanonet: "Ne oksat taitettiin pois, että minut oksastettaisiin". Oikein; epäuskonsa tähden ne taitettiin pois, mutta sinä pysyt uskosi kautta. Älä ole ylpeä, vaan pelkää. ' - Anonyymi
Olen huomannut että kaikki joita kutsun uudestisyntyneiksi ja todella uskoviksi, ovat sitä siksi, että he ovat ottaneet vastaan Paavalin julistaman evankeliumin Jeesuksesta. He julistavat Jeesuksen voittoa ristillä. Kaikki muut vaativat ihmisen omia tekoja ja suorittamista. Parannus tapahtuu evankeliumiin uskomalla. Mitä enemmän uskoa ja luottamusta Herraan ja mitä vähemmän luottoa omaan itseen, sitä enemmän parannusta ja sitä enemmän Jumalan voima meissä asuu ja vaikuttaa.
1. Korinttilaiskirje 1:18
'Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima. '
Tituskirje 2:11-15
' Sillä Jumalan armo on ilmestynyt pelastukseksi kaikille ihmisille ja kasvattaa meitä, että me, hyljäten jumalattomuuden ja maailmalliset himot, eläisimme siveästi ja vanhurskaasti ja jumalisesti nykyisessä maailmanajassa, odottaessamme autuaallisen toivon täyttymistä ja suuren Jumalan ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen kirkkauden ilmestymistä, hänen, joka antoi itsensä meidän edestämme lunastaakseen meidät kaikesta laittomuudesta ja puhdistaakseen itselleen omaisuudeksi kansan, joka hyviä tekoja ahkeroitsee. Puhu tätä ja kehoita ja nuhtele kaikella käskyvallalla. Älköön kukaan sinua halveksiko.'
Jumalan armo kasvattaa parannukseen. Siis luottamus Jeesuksen vereen, siihen että Herra sen meidän puolestamme vuodatti. - Anonyymi
Paavali, oikealta nimeltään Saulus Tarsolainen, Rooman hirmuvallan kansalainen oli vielä tappohommissa, kun Jeesus lähetti oikeat apostolinsa kastamaan kaikki kansat omikseen ja heille tuli kasteen jälkeen opettaa käskyt.
Matt.28
16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän mennä.
17 Ja kun he näkivät hänet, niin he kumartaen rukoilivat häntä, mutta muutamat epäilivät.
18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti." - Anonyymi
Paavali oli Rooman hirmuvallan kansalainen, jolla on Herodeksen antama lupa tappaa kaikki, jotka olivat uhka Rooman vallalle, niin Juutalaisia kuin Kristittyjä.
Paavalia ei saatu syytteeseen edes Stefanoksen murhasta. Ja mahdollisesti monesta muusta murhasta, joita hän murhakoplansa kanssa teki.
Ap. t. 22:29
Ne, joiden oli määrä kuulustella Paavalia, jättivät hänet heti rauhaan, ja komentaja pelästyi, kun havaitsi sidottaneensa Rooman kansalaisen. - Anonyymi
Paavali ei kuulu tähän valittujen joukkoon.
Ilm. 21:14
Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet. - Anonyymi
Kastetuista alettiin käyttää nimitystä kreikaksi "pistis" uskovainen, koska hän oli kasteessa saanut uskon Hengen lahjan.
"ottaa vaarin" eli totella kehotusta, kun käskettiin hoitamaan koko perheen kastamisen sisälle pelastukseen
14 Meitä kuuntelemassa oli myös muuan Lyydia, jumalaapelkäävä nainen, joka oli kotoisin Tyatirasta ja kävi kauppaa purppurakankailla. Herra avasi hänen sydämensä ottamaan vastaan sen mitä Paavali puhui,
15 ja hänet ja hänen perhekuntansa kastettiin. Hän sanoi sitten meille: "Jos kerran pidätte minua Herraan uskovana, tulkaa kotiini ja jääkää vieraikseni." Hän vaatimalla vaati meitä tulemaan. - Anonyymi
Kaste saadaan syntisen sydämen puhdistamiseksi synneistä ja vasta sitten sinne puhtaaseen ja tyhjään sydämeen voidaan vuodattaa Pyhä uskon Hengen lahja asuvaiseksi.
37 Kuullessaan tämän kaikki tunsivat piston sydämessään, ja he sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Veljet, mitä meidän pitää tehdä?" [Hepr. 4:12]
38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen. [Matt. 3:11+]
39 Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsianne, ja myös kaikkia niitä, jotka ovat etäällä -- keitä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu." [Jes. 57:19; Joh. 10:16; Ef. 2:13]
40 Pietari jatkoi vielä puhettaan. Hän vetosi heihin ja kehotti: "Antakaa pelastaa itsenne, ettette hukkuisi tämän kieroutuneen sukupolven mukana." [5. Moos. 32:20; Mark. 9:19; Fil. 2:15]
41 Ne, jotka ottivat hänen sanomansa vastaan, kastettiin, ja uskovien joukkoon tuli sinä päivänä lisää noin kolmetuhatta henkeä. - Anonyymi
Käännyttämällä tehdään lahkolaisia. (Jehovat,Hellarit,Mormonit, Advarit)
- Anonyymi
Kaikkien Jenkkilahkojen yhteinen kohderyhmä käännyttämiselle ovat kristityt.
Eivät edes yritä käännyttää toisiaan.
- Anonyymi
Mormonin Kirja, Moroni, luku-8
Pienten lapsien vanhempia uhataan kuolemalla ja helvetillä, jos he aikovat viedä lapsensa kastettavaksi kristityiksi.- AnonyymiUUSI
Mutta eihän Paavali ollutkaan luterilainen!
Paavali totteli Jeesuksen neuvoa. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mutta eihän Paavali ollutkaan luterilainen!
Paavali totteli Jeesuksen neuvoa.Paavali sai oman henkioppaan, joka miestä johti lopun elämän ajan aina pahaan äkkikuolemaan asti Roomassa.
2. Kor. 12:7
Ja ettei ilmoitusten ylönpalttisuus minua ylen paljon korottaisi, on pistin annettu minun lihaani, NIMITTÄIN SAATANAN ENKELIN, rusikoitsemaan minua, etten minä itsiäni ylen paljon korottaisi. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Paavali sai oman henkioppaan, joka miestä johti lopun elämän ajan aina pahaan äkkikuolemaan asti Roomassa.
2. Kor. 12:7
Ja ettei ilmoitusten ylönpalttisuus minua ylen paljon korottaisi, on pistin annettu minun lihaani, NIMITTÄIN SAATANAN ENKELIN, rusikoitsemaan minua, etten minä itsiäni ylen paljon korottaisi.Salamanisku ja sokeaksi meno Damaskontiellä viittaa Saatanan ilmestymiseen.
Saatana on tuhansien juonien mestari ja valheen isä. Kun hän puhuu valhetta, sillä totuutta hänessä ei ole.
Luuk. 10:18
Silloin hän sanoi heille: "Minä näin Saatanan lankeavan taivaasta niinkuin salaman."
- AnonyymiUUSI
Jeesus antoi kastekäskyn ja delegoi omaa voimaansa oikeille valitsemilleen apostoleille.
Ensin kaste syntien pois pesemiseksi, mukaan lukien perisynnin kadotustuomion poistaminen ja vasta sitten opetus, koska kasteen lahjan Pyhän uskon Hengen saamisen jälkeen ihminen ymmärtää opetuksen oikein.
Matt.28
18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni KASTAMALLA heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."- AnonyymiUUSI
1. Piet. 3:21
Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Lahkolaiset, jenkkilahkot mitätöivät kasteen pelastavan merkityksen ja yrittävät ensin käännyttää ihmisen omaan harhaoppiseen uskonlahkoonsa ja sitten ihmiseen pumpataan saatanallista hurmoshenkeä joka paikka täyteen. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
1. Piet. 3:21
Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Lahkolaiset, jenkkilahkot mitätöivät kasteen pelastavan merkityksen ja yrittävät ensin käännyttää ihmisen omaan harhaoppiseen uskonlahkoonsa ja sitten ihmiseen pumpataan saatanallista hurmoshenkeä joka paikka täyteen.Te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!
- AnonyymiUUSI
Muut apostolit lähetettiin nimenomaan julistamaan evankeliumia niinkuin Paavalikin. Matteuksen lähetyskäsky on myöhempi väärennös.
16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
16:17 Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,
16:18 nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi."
16:19 Kun nyt Herra Jeesus oli puhunut heille, otettiin hänet ylös taivaaseen, ja hän istui Jumalan oikealle puolelle.
16:20 Mutta he lähtivät ja saarnasivat kaikkialla, ja Herra vaikutti heidän kanssansa ja vahvisti sanan sitä seuraavien merkkien kautta.- AnonyymiUUSI
Tuo on Markuksen lähetyskäsky.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on Markuksen lähetyskäsky.
Markuksen evankeliumin loppu on paljastunut tuntemattoman kulkumiehen runoiluksi satojen vuosien perästä riitaisaa kirkolliskokousta varten. Ei ole Jeesuksen puhetta eikä Markuksen puhetta ollenkaan.
-92 käännös varoittaa asiasta
Jeesus ilmestyy lähimmilleen
9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. [16:9--20: Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8. Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]
Jeesus nousi heti taivaaseen annettuaan oikean kastekäskyn Galilean vuorella oikeille opetuslapsilleen. Ei hän sen jälkeen mitään toisenlaisia lähetyskäskyjä antanut.
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän." - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Markuksen evankeliumin loppu on paljastunut tuntemattoman kulkumiehen runoiluksi satojen vuosien perästä riitaisaa kirkolliskokousta varten. Ei ole Jeesuksen puhetta eikä Markuksen puhetta ollenkaan.
-92 käännös varoittaa asiasta
Jeesus ilmestyy lähimmilleen
9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. [16:9--20: Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8. Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]
Jeesus nousi heti taivaaseen annettuaan oikean kastekäskyn Galilean vuorella oikeille opetuslapsilleen. Ei hän sen jälkeen mitään toisenlaisia lähetyskäskyjä antanut.
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän.""Markuksen evankeliumin loppu on paljastunut tuntemattoman kulkumiehen runoiluksi satojen vuosien perästä"??
Olisikohan se jonkun vauvan kirjoittama? - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
"Markuksen evankeliumin loppu on paljastunut tuntemattoman kulkumiehen runoiluksi satojen vuosien perästä"??
Olisikohan se jonkun vauvan kirjoittama?Yritä pärjätä niiden vauvojen kanssa
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Yritä pärjätä niiden vauvojen kanssa
Jonglöörikö se taas innostui vauvoista?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
"Markuksen evankeliumin loppu on paljastunut tuntemattoman kulkumiehen runoiluksi satojen vuosien perästä"??
Olisikohan se jonkun vauvan kirjoittama?Tuo on luterilaisen vauvakastetun homon valehtelua.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jonglöörikö se taas innostui vauvoista?
Sinä tunnut onnistuvan vauvoista
- AnonyymiUUSI
"Jeesus ei lähettänyt Paavali kastamaan" tarkoittaa sitä, ettei Paavalilla ollut Johannes Kastajan tehtävää kastaa Messiasta. Paavali kuitenkin kastoi ja käski kastamaan.
"Millä kasteella teidät sitten on kastettu?" kysyi Paavali. He vastasivat: "Johanneksen kasteella." Silloin Paavali sanoi: "Johannes tosin kastoi vedellä parannukseen, mutta hän kehotti ihmisiä uskomaan toiseen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, Jeesukseen." Tämän kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen,"
- Ap. t. 19:3-5- AnonyymiUUSI
1. Korinttilaiskirje 1:14-17
'Minä kiitän Jumalaa, etten ole kastanut teistä ketään muita kuin Krispuksen ja Gaiuksen, niin ettei kukaan saata sanoa, että te olette minun nimeeni kastetut. Kastoinhan tosin Stefanaankin perhekunnan; sitten en tiedä, olenko ketään muuta kastanut. Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan — ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi. '
Miten Paavali voisi ikinä kiittää Jumalaa siitä että hän kastoi mahdollisimman vähän seurakunnan jäseniä, jos pelastuksella olisi vielä tässä ajassa jotain tekemistä vedellä suoritetun kasteen kanssa? Ja kuinka hän ei edes muistanut kasteita, vaikka nykykristityistä monet pitävät sitä jonain suurena asiana? Ja miten hän ei muistuta vesirituaaleista jokaisessa kirjeessään, jos sillä olisi jokin virka pelastuksessa? Kasteen armoon turvaavat hylkäävät ristin sanan.
- AnonyymiUUSI
Helluntailaisten uskonto onn paha eksytys ja heresia, mikä on tuotu Amerikasta tänne 100 v. sitten. Siitä kannattaa pysyä erossa.
- AnonyymiUUSI
Olikos tuo se 301. kerta kun kopioit tuon liturgian?
- AnonyymiUUSI
Jeesus ei tunnusta Paavalia omaksi apostolikseen Johannekselle antamassaan Ilmestyskirjassa.
Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet. - AnonyymiUUSI
Saulus Tarsolainen oli Rooman hirmuvallan kansalainen ja Herodeksen lähettämä palkamurhaaja.
- AnonyymiUUSI
Paavali soluttautui sekä apostoliksi että nasiiriksi.
Ap. t. 18:18
Paavali viipyi Korintissa vielä jonkin aikaa. Sitten hän hyvästeli veljet ja lähti purjehtimaan kohti Syyriaa yhdessä Priscillan ja Aquilan kanssa. Hän oli Kenkreassa leikkauttanut hiuksensa, koska oli antanut uhrilupauksen*. [Kysymys on Vanhan testamentin lupauskäytännöstä, ks. 4. Moos. 6.][4. Moos. 6:18; Ap. t. 21:24] - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Paavali soluttautui sekä apostoliksi että nasiiriksi.
Ap. t. 18:18
Paavali viipyi Korintissa vielä jonkin aikaa. Sitten hän hyvästeli veljet ja lähti purjehtimaan kohti Syyriaa yhdessä Priscillan ja Aquilan kanssa. Hän oli Kenkreassa leikkauttanut hiuksensa, koska oli antanut uhrilupauksen*. [Kysymys on Vanhan testamentin lupauskäytännöstä, ks. 4. Moos. 6.][4. Moos. 6:18; Ap. t. 21:24]Piilotteli väärällä nimellä ulkomailla monta vuotta, koska tiesi, että oikeat apostolit tunnistavat miehen soluttautujaksi.
Gal. 1:17
enkä heti lähtenyt Jerusalemiin tapaamaan niitä, joista oli tullut apostoleja jo ennen minua. Sen sijaan menin Arabiaan ja palasin sieltä takaisin Damaskokseen.
- AnonyymiUUSI
Paavali kastoi vain silloin, kun hän tiesi kastavansa uskovaisen.
- AnonyymiUUSI
Kristukseen kastettuja alettiin kutsua kreikan kielen sanalla "pistis" mikä tarkoittaa uskovaista ja kuuliaisuutta.
Kasteessa synti pestään pois, jotta sydämeen voidaan vuodattaa uskon Hengen lahja. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kristukseen kastettuja alettiin kutsua kreikan kielen sanalla "pistis" mikä tarkoittaa uskovaista ja kuuliaisuutta.
Kasteessa synti pestään pois, jotta sydämeen voidaan vuodattaa uskon Hengen lahja.Kaste on aina syntisten kaste.
Ei ole mitään uskovien ja vanhurskasten kasteita. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kaste on aina syntisten kaste.
Ei ole mitään uskovien ja vanhurskasten kasteita.Mark. 1:5
Hänen luokseen tuli paljon väkeä Jerusalemista ja joka puolelta Juudeaa. He tunnustivat syntinsä, ja Johannes kastoi heidät Jordanissa. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mark. 1:5
Hänen luokseen tuli paljon väkeä Jerusalemista ja joka puolelta Juudeaa. He tunnustivat syntinsä, ja Johannes kastoi heidät Jordanissa.38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
39 Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsianne. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
39 Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsianne.Pyhä Henki ei tule synnin sekaan.
Pyhä Henki ei ole mikään nokikolari, ei Hän muuten Pyhä olisikaan. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Pyhä Henki ei tule synnin sekaan.
Pyhä Henki ei ole mikään nokikolari, ei Hän muuten Pyhä olisikaan.Molemmilla Sauleilla oli sama kohtalo. Jumala ei katso henkilöön.
1. Sam. 16:14
Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.
- AnonyymiUUSI
Kaikki viittaa siihen, että Saulus Tarsolainen sai Jeesuksena esiintyvän Saatanan hengen sisälleen matkalla Damaskokseen.
Kukaan ei nähnyt mitään Jeesusta. Ei edes haamua. Paavali kuuli ääniä päästään, kukaan muu murharyhmän jäsenistä ei kuullut yhtään mitään.
Ulkopuoliset todistajat puuttuu kokonaan.
Kahden tai kolmen todistajan sanalla on jokainen asia vahvistettava.- AnonyymiUUSI
Salaman valon välähdys ja sokeutuminen Damaskon tiellä viittaa Saatanan paikalletuloon.
Hevoset säikähti ja rosvojoukko tipahti hevosen selästä.
Jeesus sanoi heille: "Minä näin, kuinka Saatana sinkoutui taivaasta kuin salama."
Samoin lahkkolaisten kokouksissa erilaiset lämmön ja sähkövirran läpimenon tuntemukset kehossa viittaa Saatanan toimintaan. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Salaman valon välähdys ja sokeutuminen Damaskon tiellä viittaa Saatanan paikalletuloon.
Jeesus sanoi heille: "Minä näin, kuinka Saatana sinkoutui taivaasta kuin salama."
Samoin lahkkolaisten kokouksissa erilaiset lämmön ja sähkövirran läpimenon tuntemukset kehossa viittaa Saatanan toimintaan.Puhut palturia.
Täällä salamoi usein, eikä saatanasta ole tietokan.
Teillä taitaa saatana toimia ilman salamaakin. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Samoin lahkkolaisten kokouksissa erilaiset lämmön ja sähkövirran läpimenon tuntemukset kehossa viittaa Saatanan toimintaan.Eräskin henkiparantaja kertoi sankaluuripuhelinten aikana, että kun hän paransi sairaita kaukoparantamisella, niin puhelimen luuri kuumeni, niin ettei sitä voinut kädessä pitää.
Älä mene hurmahenkisten lahkolaisten käsien alle saamaan mitään henkilahjoja ja voimia. Tai että hurmoshenkinen lahkolainen kaataa sinut maahan selälleen.
1. Tim. 5:22
Älä ole liian kerkeä panemaan käsiäsi kenenkään päälle, äläkä antaudu osalliseksi muiden synteihin. Pidä itsesi puhtaana. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Eräskin henkiparantaja kertoi sankaluuripuhelinten aikana, että kun hän paransi sairaita kaukoparantamisella, niin puhelimen luuri kuumeni, niin ettei sitä voinut kädessä pitää.
Älä mene hurmahenkisten lahkolaisten käsien alle saamaan mitään henkilahjoja ja voimia. Tai että hurmoshenkinen lahkolainen kaataa sinut maahan selälleen.
1. Tim. 5:22
Älä ole liian kerkeä panemaan käsiäsi kenenkään päälle, äläkä antaudu osalliseksi muiden synteihin. Pidä itsesi puhtaana.Ylivainio käytti reikivoimia ja kundaliinia, Hindujen vanhaa kaatotekniikkaa, nopea tönäisy kädellä otsaan ja kanttuvei lattialle selälleen.
googlaa: shaktipat -tekniikka - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ylivainio käytti reikivoimia ja kundaliinia, Hindujen vanhaa kaatotekniikkaa, nopea tönäisy kädellä otsaan ja kanttuvei lattialle selälleen.
googlaa: shaktipat -tekniikkaSekin on selvinnyt jälkikäteen, että Ylivainio sai kaatajanvoimansa käytyään Australian matkalla Aboriginaalien luona syventävissä opinnoissa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sekin on selvinnyt jälkikäteen, että Ylivainio sai kaatajanvoimansa käytyään Australian matkalla Aboriginaalien luona syventävissä opinnoissa.
Samassa paikassa nimittäin kävi Niilon hyvä ystävä, toinen Pohjanmaanpoika, kuuluisa lavahypnotisoija Oliver Hawk, alias Olavi Hakasalo.
- AnonyymiUUSI
Kristus ei lähettänyt Paavalia kastamaan..
No,ei kun paavali ei koskaan tavannut Kristusta ! - AnonyymiUUSI
Jeesus ei tunnusta Paavalia omaksi apostolikseen Johannekselle antamassaan ilmestyskirjassa.
Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2042368
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo401582Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall1351232Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol2881028Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe56972Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis296940Kääminsä polttanut taksi suomussalmella
Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen20912- 55906
Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."
Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S19774Aina ku nään sun kuvan
Tekis mieli kirjoittaa viesti: Moi kulta, on ikävä❣️🤗 ihan noin vain, lyhyt ja ytimekäs 😁🤭58763