Tumpit ja nikotiinipussit

Anonyymi-ap

Pilaavat luontoa!

38

583

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      ”Nikotiinipussien käyttö kaduilla on kielletty oppilaitosten ulkotiloissa ja leikkikentillä 1.8.2025 alkaen, mutta itse nikotiinipusseja saa yhä ostaa kaupoista ja käyttää yleisillä paikoilla, jotka eivät kuulu kiellettyihin alueisiin. Tilaaminen ulkomailta on kielletty ja henkilökohtainen matkustajatuonti rajoitettu. ”

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Filtterit ovat nykyisin luontoon hajoavia, maassa on kaiken näköistä roskaa koska roskiksia on liian vähän.

      • Anonyymi

        Jos roskis on yli metrin päässä niin se on auttamatta liian kaukana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos roskis on yli metrin päässä niin se on auttamatta liian kaukana.

        Siltä vaikuttaa, kun ei saada roskikseen niitä!


      • Anonyymi

        ”Jopa yhden tai kahden pussin syöminen voi aiheuttaa pienelle koiralle tai kissalle vakavan myrkytystilan. Lisäksi nikotiinipussit voivat sisältää myös ksylitolia makeutusaineena, mikä itsessään voi aiheuttaa myrkytysoireita koirille.”


    • Anonyymi

      Porvoossa on juuri lisätty paljon tuhkiksia roskisten viereen, silti maassa paljon tumppeja siinä vieressä. Ihmeellistä!

    • Anonyymi

      Ne pitäs yhden kerran syöttää viskojille,niin oppisivat,että mihin ne kuuluu laittaa.

      • Anonyymi

        Just


      • Anonyymi

        Hölön pölön moinen vaahtoaminen.
        Tumppeja ja pusseja näkyy, muuhun roskaan verraten, niin vähän ettei normaali ihminen moisia edes huomaa puhumattakaan, että kiinnittäisi moiseen olemattomaan pikku seikkaan mitään huomiota.
        Foliohattujen hommaa moinen vouhotus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hölön pölön moinen vaahtoaminen.
        Tumppeja ja pusseja näkyy, muuhun roskaan verraten, niin vähän ettei normaali ihminen moisia edes huomaa puhumattakaan, että kiinnittäisi moiseen olemattomaan pikku seikkaan mitään huomiota.
        Foliohattujen hommaa moinen vouhotus.

        Sokea ei tietenkään näe roskia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sokea ei tietenkään näe roskia.

        Se mitä folio ja kukkahattutädin pään sisällä liikkuu(kun siellä ei se järki liiku eikä viihdy) on sitä oikeaa sokeutta, jota järjissään olevalla tavan tallaajalla ei esiinny.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se mitä folio ja kukkahattutädin pään sisällä liikkuu(kun siellä ei se järki liiku eikä viihdy) on sitä oikeaa sokeutta, jota järjissään olevalla tavan tallaajalla ei esiinny.

        Mitä tämä toisten haukkuminen liitty roskiin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tämä toisten haukkuminen liitty roskiin?

        Ketäänhän ei vastaamassasi viestissä haukuttu. Todettiin vai se tosiasia, ettei noista tupakan tumpeista ja pusseista vouhottamista ei tervejärkisillä ihmisillä esiinny.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ketäänhän ei vastaamassasi viestissä haukuttu. Todettiin vai se tosiasia, ettei noista tupakan tumpeista ja pusseista vouhottamista ei tervejärkisillä ihmisillä esiinny.

        Kukaan ei vouhota vaan kertoo faktoja vaarallisista aineista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan ei vouhota vaan kertoo faktoja vaarallisista aineista.

        Hengenvaara:
        Vauvoille ja pikkulapsille nikotiinipussit voivat aiheuttaa hengenvaaran, jos ne pääsevät vahingossa heidän suuhunsa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan ei vouhota vaan kertoo faktoja vaarallisista aineista.

        Kyllä tupakan tumppien ja pussien haitallisuuden vähän väliä esiin ottaminen on yksiselitteisesti pelkkää vihreiden foliohattujen vouhottamista, jolla ei ole mitään tekemistä minkään faktan kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hengenvaara:
        Vauvoille ja pikkulapsille nikotiinipussit voivat aiheuttaa hengenvaaran, jos ne pääsevät vahingossa heidän suuhunsa

        Eikös vanhempien kuulu vahtia sitä mitä ne mulkunkuulat suuhunsa hamuaa?
        Vai onko tuokin velvollisuus, kaiken muun ohella, ulkoistettu vanhemmilta muille ihmisille?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös vanhempien kuulu vahtia sitä mitä ne mulkunkuulat suuhunsa hamuaa?
        Vai onko tuokin velvollisuus, kaiken muun ohella, ulkoistettu vanhemmilta muille ihmisille?

        Eläinvanhemmat jättävät usein jälkikasvunsa aika pian ”oman onnensa nojaan”.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tupakan tumppien ja pussien haitallisuuden vähän väliä esiin ottaminen on yksiselitteisesti pelkkää vihreiden foliohattujen vouhottamista, jolla ei ole mitään tekemistä minkään faktan kanssa.

        Persuna en käytä foliohattua. 🇫🇮


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eläinvanhemmat jättävät usein jälkikasvunsa aika pian ”oman onnensa nojaan”.

        Eipä sitä eläinvanhempien jälkikasvua juurikaan näillä "tumppi ja pussi" keskittymien alueilla näy, joten huoli pois siltä kohtaa, ne "oman onnensa nojaan" jätetyt pärjää mainiosti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Persuna en käytä foliohattua. 🇫🇮

        Vihreiden foliohattujen vouhotustahan tuo tumpeista vaahtoaminen sanottiinkin olevan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä sitä eläinvanhempien jälkikasvua juurikaan näillä "tumppi ja pussi" keskittymien alueilla näy, joten huoli pois siltä kohtaa, ne "oman onnensa nojaan" jätetyt pärjää mainiosti.

        Lue linkin juttu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lue linkin juttu.

        Juu, ei linkissä ollut mainintaa, että niitä "oman onnensa nojaan" jätettyjä nuoria eläimiä parveilisi siellä missä tumppi ja pussi keskittymiä kerrotaan olevan.
        Muuten tiedätkö mitä ja miten se näitä kaltaisiasi vihervouhottajia auttaisi, jos vaikka jänisemo huolehtisi pidempään poikasestaan?


      • Anonyymi00038
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, ei linkissä ollut mainintaa, että niitä "oman onnensa nojaan" jätettyjä nuoria eläimiä parveilisi siellä missä tumppi ja pussi keskittymiä kerrotaan olevan.
        Muuten tiedätkö mitä ja miten se näitä kaltaisiasi vihervouhottajia auttaisi, jos vaikka jänisemo huolehtisi pidempään poikasestaan?

        Lapsia pyörii yksin kaupunkeja, kun vanhemmat ”viihteellä”.


      • Anonyymi00039
        Anonyymi kirjoitti:

        Vihreiden foliohattujen vouhotustahan tuo tumpeista vaahtoaminen sanottiinkin olevan.

        Kyllä se kiinnostaa myös minua persuna, kun vihervasemmusto-rkp niitä lähinnä viskoi!


    • Anonyymi

      Suomen Eläinlääkäriliitto korostaa nikotiinin myrkyllisyyttä kaikille eläimille. Vaikutusten laajuutta luonnonvaraisille eläimille on vaikea arvioida, mutta lemmikkieläinten osalta myrkytykset näkyvät eläinlääkäreiden vastaanotoilla.

    • Anonyymi

      Samanlaiset sakot Suomeen!
      https://www.iltalehti.fi/kanariaextra/a/6b564fb9-e43f-4e8e-b872-130481e7b884

      • Anonyymi

        Hyvä!
        ” Tupakantumpin heittämisestä maahan voi pahimmillaan saada 900 euron sakot Kanariansaarilla Móganin kunnassa, uutisoi Canariajournalen.”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä!
        ” Tupakantumpin heittämisestä maahan voi pahimmillaan saada 900 euron sakot Kanariansaarilla Móganin kunnassa, uutisoi Canariajournalen.”

        Onneksi ei ainakaan vielä, meillä vihreät vouhottajat ole saaneet saaneet ääntään niin paljon kuuluviin, että tuollaiseen älyttömyyteen olisi menty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi ei ainakaan vielä, meillä vihreät vouhottajat ole saaneet saaneet ääntään niin paljon kuuluviin, että tuollaiseen älyttömyyteen olisi menty.

        Kukaan järki-ihminen ei ole sottapytty!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan järki-ihminen ei ole sottapytty!

        Ei varmaan, eikä tupakan tumpeista ja nikotiini pusseista vouhottava vihreä.


      • Anonyymi00037
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei varmaan, eikä tupakan tumpeista ja nikotiini pusseista vouhottava vihreä.

        Viherkommarit kuriin!


    • Anonyymi

      Vauhdilla valuivat nyt kovan sateen mukana jokeen.

      • Anonyymi

        Hyvä. Nythän ne on poissa vihervouhottajien silmistä, joka näkyy pastan myrkynvihreiden rauhoittumisessa.


    • Anonyymi00036

      ”Suomessa myytävissä pusseissa nikotiinia on enimmillään 16,6 milligrammaa grammassa, mikä sekin voi nieltynä olla varsinkin pikkulapselle hengenvaarallinen annos. Ulkomailta laittomasti tilatuissa pusseissa nikotiinia voi olla moninkertainen määrä.”

      • Anonyymi00040

        Juu juu, mutta eihän ne nikotiinipussit, edes ulkomailta tilatut sellaiset, liene tilattu pikkulapsille nieltäväksi? Joten kuka niitä pikkulapsille antaa/antaisi?


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      150
      1479
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      911
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      733
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      573
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      504
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      462
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe