Miten rinkka pussitetaan koneeseen?

Tyttö78

Hei,
En ole aikaisemmin rinkan kanssa matkustanut lentokoneessa, eli miten rinkka laitetaan siihen lentokentän tarjoamaan siniseen pussiin: jätetäänkö joku osa rinkasta ulos jotta siihen saadaan tagi, vai kiinnitetäänkö tagi johonkin teipistä tehtyyn lenkkiin?

Olen käsittänyt, että rinkka kannattaa pakata muovisäkkiin likaantumisen estämiseksi ja jotta menee tavallisten matkatavaroiden joukossa, olenko oikeassa?

Kiitän jo etukäteen vastauksista! Myös muita rinkan pakkaamiseen koneeseen liittyviä vinkkejä ottaisin mielelläni vastaan.

9

10126

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minde

Hei!
      Osta tai tee itse ns. rinkkapussi. Se ei paljoa tilaa rinkassa vie. Minä tein sellaisen itse. Omani on hieman isompi kuin rinkkani, yläosassa kaksi vetoketjua, jotka saa tarvittaessa lukolla keskenään kiinni. Kantohihnan laitoin pidemmälle sivulle - siihen saa kiinnitettyä nimi- ym. laput. Pussi tarvikkeineen tuli maksamaan noin 4 €. Pussista on ollut hyötyä myös bussissa ja junassa matkustaessani - ei ole rinkka likaantunut eikä tavaroita hävinnyt.

• Ja jos et halua/viitsi ommella pussia itse, niitä myy mm. Partioaitta n. 10 eurolla. Pussiin voit pakata rinkan lisäksi esim. ylimääräiset kengät tai sadevarusteet.
        Jos käytät lentokentän sinistä "jätesäkkiä", se solmitaan kokonaan kiinni ja lenkkiin kiinnitetään lennon tiedot. Säkki kannattaa säästää paluulentoa varten (vähän ekologista ajattelua...).

• Tyttö78
        reissaaja56 kirjoitti:

Ja jos et halua/viitsi ommella pussia itse, niitä myy mm. Partioaitta n. 10 eurolla. Pussiin voit pakata rinkan lisäksi esim. ylimääräiset kengät tai sadevarusteet.
        Jos käytät lentokentän sinistä "jätesäkkiä", se solmitaan kokonaan kiinni ja lenkkiin kiinnitetään lennon tiedot. Säkki kannattaa säästää paluulentoa varten (vähän ekologista ajattelua...).

Kiitos infosta molemmille avuliaille! Kun on siunattu kahdella vasemmalla kädellä joissa molemmissa peukalo keskellä kämmentä, taidan suosiolla käväistän retkeilyliikkeessä pussiostoksilla ennen reissua :)

• pihipihi
        reissaaja56 kirjoitti:

Ja jos et halua/viitsi ommella pussia itse, niitä myy mm. Partioaitta n. 10 eurolla. Pussiin voit pakata rinkan lisäksi esim. ylimääräiset kengät tai sadevarusteet.

Kävin eilen vilkuilemassa rinkkapusseja, mutta olivat aika hinnoissaan (luokkaa 40-50e). Sattuisiko jollakin olemaan tuoreempaa tietoa edullisista pusseista?

Vaatimukset eivät kuitenkaan ole kovin kummoisia, kunhan säkki pitää remmit ja muut nätisti sisällään eikä hajoa.

• Anonyymi
        pihipihi kirjoitti:

Kävin eilen vilkuilemassa rinkkapusseja, mutta olivat aika hinnoissaan (luokkaa 40-50e). Sattuisiko jollakin olemaan tuoreempaa tietoa edullisista pusseista?

Vaatimukset eivät kuitenkaan ole kovin kummoisia, kunhan säkki pitää remmit ja muut nätisti sisällään eikä hajoa.

Just katoin rinkka pusseja ja ainaki Clas Ohlsonilta löytyy 14,99e. Aion itse ostaa sen, kun en niin paljon rinkkaa lentokoneeseen ota.

• Henkka25v

moi minkä kokonen rinkka sulla on??. pakkaisitko mut rinkaas mukaan kun lähet reissuun olisin onnellinen jos sen tekisit.

• harri

osta max.50l rinkka/reppu, sen saat otettua koneeseen sisälle. eipähän jää ainakaan kentille pyörimään ja mukavampi kantaa.

• Larna

Meitä matkusti yhdentoista ihmisen rinkallinen porukka vasta kuukausi sitten finnairin koneelle. Rinkkojen pussittamisesta ei kukaan sanonut yhtään mitään. Sen sijaan ne käskivät kiinnittää kaikki remmit ja laittaa ns. irralliset hörpäkkeet (makuualustat, makuupussit) sinisiin säkkeihin. Rinkat olivat ihan kunnossa, enkä ainakaan omassani mitään suurempaa likaantumista huomannut. Olen taas lähdössä rinkan kanssa liikenteeseen ja samalla tavalla saa mennä.

• Maku

Mulla on savotan rinkka ja siinä on sellanen pussi jo valmiina sadetta varten ja se peittää hyvin kaikki roikkuvat hihnat sun muut jotenka sen olen vetänyt rinkan päälle..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Purra sössi kaiken 2 vuodessa, itkee nyt Marinin perään

Nyt on taas sama vanha itkuvirsi, kun ei omat taidot riittänee. Kaikki on taas muiden syytä. No miten sen "Tunnin juna"
      Maailman menoa
      79
      9011
    2. Ikuiset kaipaajat

Miksette vaan mene sen kaipauksen kohteen luokse ja puhu sille suoraan? Mitä järkeä on kaipailla jotain puolituttua vuo
      Ikävä
      163
      5728
    3. Nyt se on selvitetty: Sanna Marinin hallitus lisäsi menoja 41 miljardilla

”vasemmistohallitus oli katastrofaalisen huono”, sanoo kokoomus. Sanna Marinin (sd.) hallituksen tekemät menolisäykset
      Maailman menoa
      137
      5118
    4. Orpon hallitus runnoi Tunnin junan ilman tarvetta

Näinkö valtiontaloutta hoidetaan? Siis asiantuntijoidenkin aikoja sitten kannattamattomaksi laskema Tunnin juna tehdään
      Maailman menoa
      25
      3939
    5. Riikka ottaa miljardi euroa EU:n yhteisvelkaa Suomelle

Niin kääntyi irvipersun takki taas, vaikka vaalilupauksissa oli ettei yhteisvelkaa Suomi enää koskaan ota. No nyt otti m
      Maailman menoa
      85
      3490
    6. Lindtman ylivoimainen suosikki pääministeriksi

Lindtmania kannattaa pääministeriksi peräti 50 prosenttia useampi kuin toiseksi suosituinta Kaikkosta. https://www.ilta
      Maailman menoa
      56
      3418
    7. Sanna Marin - Maailman paras talousasiantuntija?

PersKeKoa pukkaa? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011636623.html
      Maailman menoa
      103
      2781
    8. Veronmaksajat kustantavat yrittäjien eläkkeitä jo yli 500 miljoonalla

Suomalaista yrittäjää ei kommunistista erota. Aktiivisen "yrittämisen" maksattaa yritystukina yhteiskunnalla, ja vieläpä
      Yrittäjyys
      40
      2761
    9. En tiedä ymmärrätkö

Kuinka paljon merkitset mulle. Näet minut minuna etkä silti käännä selkääsi. Tökit jatkuvasti kepillä jäätä ja menit ehk
      Ikävä
      10
      2751
    10. Kenenkä halli se on tulessa nelostiellä

11 yksikköä paikalla
      Pyhäjärvi
      25
      1781
    Aihe