Miten rinkka pussitetaan koneeseen?

Tyttö78

Hei,
En ole aikaisemmin rinkan kanssa matkustanut lentokoneessa, eli miten rinkka laitetaan siihen lentokentän tarjoamaan siniseen pussiin: jätetäänkö joku osa rinkasta ulos jotta siihen saadaan tagi, vai kiinnitetäänkö tagi johonkin teipistä tehtyyn lenkkiin?

Olen käsittänyt, että rinkka kannattaa pakata muovisäkkiin likaantumisen estämiseksi ja jotta menee tavallisten matkatavaroiden joukossa, olenko oikeassa?

Kiitän jo etukäteen vastauksista! Myös muita rinkan pakkaamiseen koneeseen liittyviä vinkkejä ottaisin mielelläni vastaan.

9

9186

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minde

      Hei!
      Osta tai tee itse ns. rinkkapussi. Se ei paljoa tilaa rinkassa vie. Minä tein sellaisen itse. Omani on hieman isompi kuin rinkkani, yläosassa kaksi vetoketjua, jotka saa tarvittaessa lukolla keskenään kiinni. Kantohihnan laitoin pidemmälle sivulle - siihen saa kiinnitettyä nimi- ym. laput. Pussi tarvikkeineen tuli maksamaan noin 4 €. Pussista on ollut hyötyä myös bussissa ja junassa matkustaessani - ei ole rinkka likaantunut eikä tavaroita hävinnyt.

      • Ja jos et halua/viitsi ommella pussia itse, niitä myy mm. Partioaitta n. 10 eurolla. Pussiin voit pakata rinkan lisäksi esim. ylimääräiset kengät tai sadevarusteet.
        Jos käytät lentokentän sinistä "jätesäkkiä", se solmitaan kokonaan kiinni ja lenkkiin kiinnitetään lennon tiedot. Säkki kannattaa säästää paluulentoa varten (vähän ekologista ajattelua...).


      • Tyttö78
        reissaaja56 kirjoitti:

        Ja jos et halua/viitsi ommella pussia itse, niitä myy mm. Partioaitta n. 10 eurolla. Pussiin voit pakata rinkan lisäksi esim. ylimääräiset kengät tai sadevarusteet.
        Jos käytät lentokentän sinistä "jätesäkkiä", se solmitaan kokonaan kiinni ja lenkkiin kiinnitetään lennon tiedot. Säkki kannattaa säästää paluulentoa varten (vähän ekologista ajattelua...).

        Kiitos infosta molemmille avuliaille! Kun on siunattu kahdella vasemmalla kädellä joissa molemmissa peukalo keskellä kämmentä, taidan suosiolla käväistän retkeilyliikkeessä pussiostoksilla ennen reissua :)


      • pihipihi
        reissaaja56 kirjoitti:

        Ja jos et halua/viitsi ommella pussia itse, niitä myy mm. Partioaitta n. 10 eurolla. Pussiin voit pakata rinkan lisäksi esim. ylimääräiset kengät tai sadevarusteet.
        Jos käytät lentokentän sinistä "jätesäkkiä", se solmitaan kokonaan kiinni ja lenkkiin kiinnitetään lennon tiedot. Säkki kannattaa säästää paluulentoa varten (vähän ekologista ajattelua...).

        Kävin eilen vilkuilemassa rinkkapusseja, mutta olivat aika hinnoissaan (luokkaa 40-50e). Sattuisiko jollakin olemaan tuoreempaa tietoa edullisista pusseista?

        Vaatimukset eivät kuitenkaan ole kovin kummoisia, kunhan säkki pitää remmit ja muut nätisti sisällään eikä hajoa.


      • Anonyymi
        pihipihi kirjoitti:

        Kävin eilen vilkuilemassa rinkkapusseja, mutta olivat aika hinnoissaan (luokkaa 40-50e). Sattuisiko jollakin olemaan tuoreempaa tietoa edullisista pusseista?

        Vaatimukset eivät kuitenkaan ole kovin kummoisia, kunhan säkki pitää remmit ja muut nätisti sisällään eikä hajoa.

        Just katoin rinkka pusseja ja ainaki Clas Ohlsonilta löytyy 14,99e. Aion itse ostaa sen, kun en niin paljon rinkkaa lentokoneeseen ota.


    • Henkka25v

      moi minkä kokonen rinkka sulla on??. pakkaisitko mut rinkaas mukaan kun lähet reissuun olisin onnellinen jos sen tekisit.

    • harri

      osta max.50l rinkka/reppu, sen saat otettua koneeseen sisälle. eipähän jää ainakaan kentille pyörimään ja mukavampi kantaa.

    • Larna

      Meitä matkusti yhdentoista ihmisen rinkallinen porukka vasta kuukausi sitten finnairin koneelle. Rinkkojen pussittamisesta ei kukaan sanonut yhtään mitään. Sen sijaan ne käskivät kiinnittää kaikki remmit ja laittaa ns. irralliset hörpäkkeet (makuualustat, makuupussit) sinisiin säkkeihin. Rinkat olivat ihan kunnossa, enkä ainakaan omassani mitään suurempaa likaantumista huomannut. Olen taas lähdössä rinkan kanssa liikenteeseen ja samalla tavalla saa mennä.

      • Maku

        Mulla on savotan rinkka ja siinä on sellanen pussi jo valmiina sadetta varten ja se peittää hyvin kaikki roikkuvat hihnat sun muut jotenka sen olen vetänyt rinkan päälle..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4613
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2259
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1774
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1508
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      28
      1448
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1308
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe