Proteiini aamupalalla

Huomentaa aamupuurolta.

Sanotaan että proteiinin saanti aamupalalla pitää nälkää. Mitä proteiinia lisäätte esimerkiksi puuroon tai muuten vaan aamupalalla?

Itselleni ei raejuusto oikein sovi. Nyt kokeilussa kreikkalainen jogurtti puurolautaselle marjojen viereen. Jotkut jauhevalmisteet eivät nappaa. Tuntuvat jotenkin liian keinotekoista.

Mites teillä?

33

370

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaksivuotta aamupäivällä kaurapuuroa ja siihen mustikkasoppaa, joskus vielä rasvatonta raejuustoa sekaan, ei mitään herkkua, menettelee.
      En ole laskenut kuinka paljon kulutan mustikoita vuodessa, survottua puolukkaa kuluu aika tavalla.

• Tuoreet marjat kesällä puuron,jogurtin tai viilin kera nam.
        Talvella pakkasesta menettelee tai sitten soppana tai keittona.

Proteiinin voisi tieten syödä puurosta erilläänkin vaikka rahkanakin. Tai laillinen maitoa? Itse en ole koskaan juonut maitoa ruokajuomana. Vain kahviin sininen maito. Ei riittäne proteiinilisäksi.

• Siili25 kirjoitti:

Tuoreet marjat kesällä puuron,jogurtin tai viilin kera nam.
        Talvella pakkasesta menettelee tai sitten soppana tai keittona.

Proteiinin voisi tieten syödä puurosta erilläänkin vaikka rahkanakin. Tai laillinen maitoa? Itse en ole koskaan juonut maitoa ruokajuomana. Vain kahviin sininen maito. Ei riittäne proteiinilisäksi.

Sellasta se on kun joutunut valikoimaan mitä syö, maksa-arvot alkoi heittelemään psoriasis lääkkeen takia. Sitten ilmeni diabetes, Metforem 500 mg 4 tablettia päivässä ja vielä pyrkii sokeriarvot olee liian korkealla, nyt viime kuukausina tiukalla ruokavaliolla saanut joten kuten kuriin ettei tarvitse alkaa pistää insuliinia kehoon.

Se miten onnistut valmistamaan ruuan terveellisesti niin että se maistuu, siinä sen salaisuus.

• Pertikki kirjoitti:

Sellasta se on kun joutunut valikoimaan mitä syö, maksa-arvot alkoi heittelemään psoriasis lääkkeen takia. Sitten ilmeni diabetes, Metforem 500 mg 4 tablettia päivässä ja vielä pyrkii sokeriarvot olee liian korkealla, nyt viime kuukausina tiukalla ruokavaliolla saanut joten kuten kuriin ettei tarvitse alkaa pistää insuliinia kehoon.

Se miten onnistut valmistamaan ruuan terveellisesti niin että se maistuu, siinä sen salaisuus.

Kyllä. Ruokailu on kuitenkin eläkeläisellekin se ilon hetkiä päivässä. Silloin on tärkeää että ruoka on hyvää. Terveellisyys ei tarkoittanee sitä että ruoan pitäisi maistua sahajauholta. Mutta toisaalta ei ruoasta tarvinne stressiäkään ottaa.

Minulla on perjantaina aina herkkupäivä. Ostan kauppareissulla aina jotain pientä hyvää. Viime perjantaina olin ostavinaan pienen sokerittomat toffeepussin kun diabeetikko olen myös. En ollenkaan ajatellut että sokerin tilalla siinä on keinomakeyutusainetta,l siis muuta kuin ksylitolia.

Tietenkin söin useamman kuin muutaman j avot,m vatsa turposi kuin rantapallo. Sitten vasta luin pussin kyljestä että runsaampi nauttiminen voi aiheuttaa laksatiivinen vaikutuksen.

Noh. Tyhmästä päästä kärsi koko kroppa 😄.

• Anonyymi

Ei mitään lisuketta. Vain rasvattomassa maidossa muhinutta hedelmämysliä.
      Lauantaita lukuun ottamatta muina päivinä aamuisin salille eväänä 2,5dl juomaa jossa 80%:sta protskujauhetta noin 30g.

• Teillä salilla kävijöillä onkin omat proteiinijutut.

• Anonyymi

Heraproteiinijauhetta sekoitan kypsän puuron sekaan, sekä puolukkaa, aroniaa ja vedessä liotettua chiaa. Raejuustoa, jugurtteja yms en pysty syömään

• Minun tyttärenikin ehdotti minulle tuota heraproteiinijauhetta mutta toistaiseksi en ole siitä innostunut

• Anonyymi

Käytän SportLife Nutrition Whey100, siinä ei ole tietääkseni fosforia.

Olen noudattanut kotona syödessä kuusikymppisestä alkaen hieman verenpainetautisen, kihtitautisen, munuaistautisen, kolesteroli-tautisen ym. ruokavaliota, sen takia tuo valinta. Mukavasti on mennyt yli 20 vuotta.

• Munuaistautisen ruokavalio voi olla erityisen tarkka. Riippuu munuaisten vajaatoiminnan vakavuudesta.

• Anonyymi

Vaalea soijarouhe. Ihan kuivana vaan siihen päälle. Käy myös jugurttiin ja muroihin. Parhaiten mysliin.

• Kiitti vinkistä. Itse olen käyttänyt vain ruskeaa versiota jauhelihan asemasta.

• Anonyymi

Aamukahvilla leipä kinkkusiivuilla ja keitetty muna
      Niistä jo hyvin proteiinia päivään.

• Minullakin vaihtelee leipä- ja puuroaamiaiset. Munahan käy molempien kanssa proteiinina. Joskaan en laita munaa puuroon enkä kinkkua😀.

• Anonyymi

Syön paljon juustoa, myös aamulla. 17% Oltermanni on lempijuustoni ja tosiaan syön sitä "leipänä" puuron ohessa ja "pullana" kahvin kanssa. Tulee hyvin proteiinia, jota tässä iässä pitää syödä yllättävän paljon

• Minun lemppari on Edam 17%
        Syön päivittäin ja yleensä leivän päällä.

• Anonyymi

Syön joko puuron voisilmän kanssa kylkiäisenä 3% maitolasillinen, tai maustamatonta piimää/jogurttia johon lisään müssliä pähkinöillä ja siemenillä, tai paahtoleipää juuston kera, tai omelettia missä kinkunsiivun paloja, tomaattia tai paprikaa.
      Joskus kun oikein juhlistan aamiaisen niin silloin on ruisleipää, lohta + keitettyä kananmunaa. Ihan mitä nyt vaan sattuu löytymään kaapista tai tekee mieli.

• Anonyymi

Paistan kerralla isomman määrän lihaa ja kalaa. Pakkaan siten ettädaan irti yhden viipaöeen lihaa tai palan kalaa. Syön ne aamupalalla yön yli sulaneena. Leivän päällä tai ilman. Tuorepuuron jossa usein rouhittua pähkinää. On pitkään kylläinen olo. On siitävähän vaivaa muyta olkoon.

• Anonyymi

Puuro on niin hiilihydraattipitoista, että sen syöminen kannattaisi ajoittaa aamun sijasta iltaan.

• Miksi illasta HH?

• Anonyymi

Tätä komppsaan. Hh pitoinen ruoka väsyttää ja varsinkin huonouniselle auttaa unen saamiseen. Olen nyt keittänyt muutamana iltana jonkin maitovellin manna tai kaurahiutaleisiin. Ei se nyt koko uneenpääsyonelmaa poista mutta apua on. Kasvisraasteet ja hedelmät sisältävät ilmeisesti niin hyvin vitamiineja että ne pisistävät.

• Anonyymi kirjoitti:

Tätä komppsaan. Hh pitoinen ruoka väsyttää ja varsinkin huonouniselle auttaa unen saamiseen. Olen nyt keittänyt muutamana iltana jonkin maitovellin manna tai kaurahiutaleisiin. Ei se nyt koko uneenpääsyonelmaa poista mutta apua on. Kasvisraasteet ja hedelmät sisältävät ilmeisesti niin hyvin vitamiineja että ne pisistävät.

Minä syön yleensä iltapalan leivän leikkeleillä ja jogurtin johon nyt kesäisin varsinkin laitan marjoja sekaan. Tosin minulla ei ole uniongelmia ainakaan toistaiseksi.

• Anonyymi

Just luin netin ihmemaasta, että joku julkku syö kaurapuuroa illalla ja se takaa hänelle hyvät yöunet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Just luin netin ihmemaasta, että joku julkku syö kaurapuuroa illalla ja se takaa hänelle hyvät yöunet.

Joku (miesoletettu)lääkärikin sitä haastattelussaan suositteli jo aikaa sitten. Itse syön kaurapuuroa joka aamu kotona ollessa

• Anonyymi

High protein drink 27,4 g protein purkissa. Lidl- myymälästä. Kustannus päivässä 1.70.

• Anonyymi

Ostan ko. Lidlin tuotetta joka viikko 7 purkkia.

• Anonyymi

Paras, vaikka aika hinnakas 30 prk/kk X 1.70

• Anonyymi

Minä ostan mieluummin lusikoitavia eli rahkaa tai jogurttia.

• Anonyymi kirjoitti:

Tuo minun

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tarkoitus kysyä lääkäriltä Testo reseptiä, kuulemma piristää kummasti jo muutaman päivän käytön jälkeen.

• Anonyymi

Kokeilkaa ruokavalionne ravintoarvot tältä THLn ylläpitämältä sivustolta.
      Todella kätevä käyttää.

Etusivu - Fineli https://share.google/2cvhZQ9adGwALd54t

Ei sitten tarvi arvuutella, että pitäisikö syödä ravintolisiä.

• Anonyymi

Ruokapäiväkirja on tuttua juttua jo sanoisinko vuosikymmenten takaa. Ihan mielenkiintoista j ohjaavaakin jonkun aikaa mutta vaatii viitseliäisyyttä. Ja kai sieltä jotain on jäänyt korvien väliinkin aikain saatossa.

Ravintolisiä en syö. Ei tarvitse mistään tarkistaa. D- vitamiini ainoa ympäri vuoden.

• Anonyymi

Aamupalaan kuuluu maustamaton ab-jogurtti, sekaan soijarouhetta ja pellavasiemenrouhetta, jotka on hyviä proteiinin ja niin tärkeän kuidun lähteitä. Lisäksi jogurtin sekaan kerrallaan kolmea laatua näistä marjoista omasta pakastimesta: mustikkaa, puolukkaa, mustaherukkaa, tyrnimarjaa, mansikkaa, hunajamarjaa.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ihanasti alkoi aamu: SDP:n kaula kokoomukseen jo 6,9 %-yks

Lindtmanin I hallitus on tukevasti jytkyttämässä laittamaan Suomi kuntoon Orvon täystuhohallituksen jäljiltä, jonka kann
      Maailman menoa
      546
      3700
    2. Teidän persujen pitäisi välillä miettiä kuinka Suomen talous saataisiin kuntoon

Ja lopettaa tuo tyhjänpäiväinen maahanmuuttajista höpöttäminen. Teillä on sentään rahaministerin salkku tällä kierroksel
      Maailman menoa
      188
      2747
    3. Minkä ikäinen

Minkä ikäinen on kaipauksesi kohde?
      Ikävä
      172
      2731
    4. Persujen VigeIius noIasi taas itsensä

Kun uhriutui vuonna 2024 (siis persujen "vahtivuorolla") Tampereella aloittaneen perheryhmäkodin toiminnasta. ”Leviää k
      Maailman menoa
      29
      2207
    5. Persut ei kestä heidän johtajistaan tehtyä huumoria

Laajalti tiedostettu tosiasia on, että autoritaariset johtajat ja erinäiset diktaattorit eivät kestä heidän kustannuksel
      Maailman menoa
      48
      2000
    6. Kuka omistaa entisen Veljeskodin?

Kenellä on varaa pitää hiljattain remontoitua rakennusta tyhjillään? Tehdäänkö siitä Suomen kallein kirpputori vai mikä
      Ähtäri
      8
      1912
    7. Vasemmistoliitto peruisi sosiaaliturvan heikennykset

He palauttaisivat työttömyysturvan ja asumstuen suojaosat, eli saisi jälleen tienata 300 euroa kuukaudessa ilman tukien
      Maailman menoa
      42
      1641
    8. Martina ei mennyt naimisiin

IS 17.9: Martinan häät peruuntui, tajusi, ettei ollut oikea aika. Rahat meni hevosiin. On edelleen parisuhteessa Yhdysva
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      1583
    9. Kaninkolojen vaikutus?

Vinkki sinkkumiehille: jos haluatte kunnollisen täysijärkisen naisen, niin kaivautukaa ulos kaninkoloistanne ja parantak
      Sinkut
      217
      1568
    10. Kuka opettaja, mikä koulu

Minkä koulun opettaja saanut potkut
      Nivala
      14
      1496
    Aihe