Huomentaa aamupuurolta.
Sanotaan että proteiinin saanti aamupalalla pitää nälkää. Mitä proteiinia lisäätte esimerkiksi puuroon tai muuten vaan aamupalalla?
Itselleni ei raejuusto oikein sovi. Nyt kokeilussa kreikkalainen jogurtti puurolautaselle marjojen viereen. Jotkut jauhevalmisteet eivät nappaa. Tuntuvat jotenkin liian keinotekoista.
Mites teillä?
Proteiini aamupalalla
12
79
Vastaukset
Kaksivuotta aamupäivällä kaurapuuroa ja siihen mustikkasoppaa, joskus vielä rasvatonta raejuustoa sekaan, ei mitään herkkua, menettelee.
En ole laskenut kuinka paljon kulutan mustikoita vuodessa, survottua puolukkaa kuluu aika tavalla.Tuoreet marjat kesällä puuron,jogurtin tai viilin kera nam.
Talvella pakkasesta menettelee tai sitten soppana tai keittona.
Proteiinin voisi tieten syödä puurosta erilläänkin vaikka rahkanakin. Tai laillinen maitoa? Itse en ole koskaan juonut maitoa ruokajuomana. Vain kahviin sininen maito. Ei riittäne proteiinilisäksi.Siili25 kirjoitti:
Tuoreet marjat kesällä puuron,jogurtin tai viilin kera nam.
Talvella pakkasesta menettelee tai sitten soppana tai keittona.
Proteiinin voisi tieten syödä puurosta erilläänkin vaikka rahkanakin. Tai laillinen maitoa? Itse en ole koskaan juonut maitoa ruokajuomana. Vain kahviin sininen maito. Ei riittäne proteiinilisäksi.Sellasta se on kun joutunut valikoimaan mitä syö, maksa-arvot alkoi heittelemään psoriasis lääkkeen takia. Sitten ilmeni diabetes, Metforem 500 mg 4 tablettia päivässä ja vielä pyrkii sokeriarvot olee liian korkealla, nyt viime kuukausina tiukalla ruokavaliolla saanut joten kuten kuriin ettei tarvitse alkaa pistää insuliinia kehoon.
Se miten onnistut valmistamaan ruuan terveellisesti niin että se maistuu, siinä sen salaisuus.Pertikki kirjoitti:
Sellasta se on kun joutunut valikoimaan mitä syö, maksa-arvot alkoi heittelemään psoriasis lääkkeen takia. Sitten ilmeni diabetes, Metforem 500 mg 4 tablettia päivässä ja vielä pyrkii sokeriarvot olee liian korkealla, nyt viime kuukausina tiukalla ruokavaliolla saanut joten kuten kuriin ettei tarvitse alkaa pistää insuliinia kehoon.
Se miten onnistut valmistamaan ruuan terveellisesti niin että se maistuu, siinä sen salaisuus.Kyllä. Ruokailu on kuitenkin eläkeläisellekin se ilon hetkiä päivässä. Silloin on tärkeää että ruoka on hyvää. Terveellisyys ei tarkoittanee sitä että ruoan pitäisi maistua sahajauholta. Mutta toisaalta ei ruoasta tarvinne stressiäkään ottaa.
Minulla on perjantaina aina herkkupäivä. Ostan kauppareissulla aina jotain pientä hyvää. Viime perjantaina olin ostavinaan pienen sokerittomat toffeepussin kun diabeetikko olen myös. En ollenkaan ajatellut että sokerin tilalla siinä on keinomakeyutusainetta,l siis muuta kuin ksylitolia.
Tietenkin söin useamman kuin muutaman j avot,m vatsa turposi kuin rantapallo. Sitten vasta luin pussin kyljestä että runsaampi nauttiminen voi aiheuttaa laksatiivinen vaikutuksen.
Noh. Tyhmästä päästä kärsi koko kroppa 😄.
- AnonyymiUUSI
Ei mitään lisuketta. Vain rasvattomassa maidossa muhinutta hedelmämysliä.
Lauantaita lukuun ottamatta muina päivinä aamuisin salille eväänä 2,5dl juomaa jossa 80%:sta protskujauhetta noin 30g. - AnonyymiUUSI
Heraproteiinijauhetta sekoitan kypsän puuron sekaan, sekä puolukkaa, aroniaa ja vedessä liotettua chiaa. Raejuustoa, jugurtteja yms en pysty syömään
Minun tyttärenikin ehdotti minulle tuota heraproteiinijauhetta mutta toistaiseksi en ole siitä innostunut
- AnonyymiUUSI
Käytän SportLife Nutrition Whey100, siinä ei ole tietääkseni fosforia.
Olen noudattanut kotona syödessä kuusikymppisestä alkaen hieman verenpainetautisen, kihtitautisen, munuaistautisen, kolesteroli-tautisen ym. ruokavaliota, sen takia tuo valinta. Mukavasti on mennyt yli 20 vuotta.Munuaistautisen ruokavalio voi olla erityisen tarkka. Riippuu munuaisten vajaatoiminnan vakavuudesta.
- AnonyymiUUSI
Vaalea soijarouhe. Ihan kuivana vaan siihen päälle. Käy myös jugurttiin ja muroihin. Parhaiten mysliin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol5552175Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis4011776Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H221590Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe641418JM lukkoliike
Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran191166- 561112
- 1181097
Pankin avajaiset
Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti16888Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."
Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka13858Miten kesäsi meni?
Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?66823