Kuinka saada yhteys lapseeni Vantaan alueen lastensuojelun esteistä huolimatta?

Hei kaikille,
Olen tilanteessa, jossa 14-vuotias poikani asuu sijaisperheessä Keski-Suomessa. Olen Ranskasta kotoisin, puhun melko hyvin suomea ja asun Vantaalla. Minulla on yhteishuoltajuus hänen äitinsä kanssa, mutta minua estetään ottamasta yhteyttä lapseeni monin tavoin, erityisesti kirjeiden ja pakettien lähettämisessä. Kirjeeni ja lähetykseni palautetaan usein takaisin ilman selitystä, ja en saa tietoa, miksi näin tapahtuu. Puhuin asianomaisen henkilön kanssa Vantaan Tikkurilan alueen latsensuojelussa, mutta valitettavasti hän ei ole kuuntellut minua, eikä valitettavasti halua kuunnella minua. Hän ei ota neutraalisti huomioon argumenttejani. Hän sanoo aina, että puhun hölynpölyä, että sijaisperhe missä lapsi asuu ei koskaan tekisi niin, ja hän yrittää saada kaiken sanomani näyttämään hullulta. En tiedä, mitä tehdä ja ole sitä mieltä, että hän ei ajattele lapseni etua. Asianomaisesta henkilöstä on olemassa paljon artikkeleita, joissa mainitaan samankaltaisia asioita kuin mitä olen itse kertonut. Näiden perusteella hän on haitallinen lasten etujen kannalta ja aiheuttaa vakavaa haittaa lapsen ja vanhemman välisille tärkeille siteille. Hän ei ole neutraali eikä halua tehdä hyvää yhteistyötä kanssani, olen lapseni biologinen isä. Lapseni asui kanssani ennen hänen väärää huostaanottoa.

Koen, että lapsen etu ei aina oteta huomioon, ja että hänelle annetaan virheellistä tietoa minusta, mikä vaikeuttaa meidän välistä suhdetta ja luo manipulointia sekä mahdollisen vanhempien välistä alienaatiota. Tavoitteeni on ainoastaan palauttaa yhteys lapseeni kaikilla mahdollisilla laillisilla tavoilla ja saada lapsi kuulluksi ilman väärää painostusta.

Aion ryhtyä kaikkiin tarvittaviin toimiin, jotta Vantaan lastensuojelussa työskentelevä henkilö voidaan saattaa oikeuden eteen ja jotta kokemastani henkisestä kärsimyksestä 50 000 euron korvauksen kautta hän ymmärtäisi, että hänen toimintansa on vastoin kaikkia eettisiä periaatteita, estäisi lasten manipuloinnin, toimisi neutraalisti eikä voisi enää vahingoittaa yhtään lasta tai perhettä, ja ettei hän voisi enää työskennellä lastensuojelussa.

En aio lopettaa taistelua tämän epäoikeudenmukaisuuden vuoksi, ja kaikkien laillisten keinojen avulla teen niin, että asianomainen henkilö voidaan tuomita ankarasti tuomioistuimessa. Näin hän ei voi enää työskennellä llastensuojelussa, ja samalla tehdään selväksi, että VantaanTikkurilan alueen lastensuojelu ei voi jatkaa yhteistyötä vahingollisen henkilön kanssa. Me ei voida jatkaa näin, asia on selvä.

Haluaisin tietää :

Onko kenelläkään kokemuksia vastaavista tilanteista Vantaan Tikkurilan alueen lastensuojelussa ?

Miten voisin varmistaa, että kirjeeni ja lähetykseni saavuttavat lapseni ? Lapseni ei halua tavata eikä nähdä minua tällä hetkellä.

Onko olemassa hyviä perheoikeuteen erikoistuneita asianajajia, jotka tuntevat Vantaan/Helsingin alueen lastensuojelukäytännöt ja voisivat neuvoa tai edustaa minua? Olen henkilö, jolla ei ole varaa yksityiseen asianajajaan, ja tarvitsisin oikeusapua asian käsittelyyn.

Kaikki neuvot, vinkit ja kokemukset ovat erittäin tervetulleita. Haluan toimia laillisesti ja lapsen edun mukaisesti, mutta tunnen olevani voimaton, kun yhteydenpitoa estetään viranomaisten ohjeiden perusteella.

Kiitos etukäteen paljon avustanne ja tuestanne!
L.B

0

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
        Maailman menoa
        603
        2400
      2. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
        Maailman menoa
        413
        1915
      3. Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa

Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H
        Suomalaiset julkkikset
        23
        1740
      4. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
        Ikävä
        64
        1448
      5. JM lukkoliike

Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran
        Jämsä
        19
        1376
      6. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
        Ikävä
        65
        1291
      7. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
        Ikävä
        122
        1184
      8. Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."

Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka
        Eläke
        22
        950
      9. Pankin avajaiset

Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti
        Kuhmo
        16
        938
      10. Miten kesäsi meni?

Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?
        Ikävä
        66
        843
      Aihe