Hei!
Minä olen suunnittelemassa työelämään palaamista kolmen vuoden poissaolon jälkeen. Syynä työuupumus. Olen 41-vuotias pirkanmaalainen mies ja laatoitusalan entinen yrittäjä (lopetettu osakeyhtiö). Minulla on myös toiminimi, jolla en ole 15 vuoteen tehnyt yhtään mitään. Ajattelin sillä lähteä liikenteeseen.
Tekisin aliurakkaa yhdelle pesuhuonesaneerauksia tekevälle urakoitsijalle. Ostaisin pakettiauton henkilökohtaisiin nimiin ja parilla tonnilla työkaluja. Verotuksellisesti ja hallinnollisesti varmaan järkevin tuo toiminimi? Saisin kaikista työhön liittyvistä pakettiautolla ajoista kilometrikorvauksen vähennettyä verottajalle, enkö?
Mitä mieltä kukin? :)
Laatoitustyöt toiminimellä?
Anonyymi-ap
6
402
Vastaukset
- Anonyymi
Huolehdi että sulla on joku toinenkin asiakas, tai verottaja tulkitsee tuon äkkiä työsuhteeksi ja työttömyysmaksujen veronkierroksi.
- Anonyymi
Hyvä neuvo. Olen kuullut tuon ennenkin. Mitä mieltä olet kevytyrittäjä -mallista?
- Anonyymi
Voisinkohan saada myös starttirahaa vaikka olen kylläkin jo 15 vuotta toiminut yrittäjänä?
https://tem.fi/starttiraha
- Anonyymi
Kanataa alkka.minäki yritäjä ja kauppa tieten kanididaani
- Anonyymi
Mitä mieltä te olette Cocraftin akullisista sähkötyökaluista rakennustöissä? Onko akuissa riittävästi tehoa ja kestävätkö laitteet käyttöä?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle283557Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen
Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A142820Kuka? Riehui valtuuston kokouksessa tänään ?
Onko puolangan puolesta porukkaa. Vaikuttaa siltä. Sairasta.1212741Kuka oli töllöntyön tekijä?
Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt182444Huh, huh! Sofia Belorf ei ole itse pessyt hiuksiaan kolmeen vuoteen
Sofia Belorf elää ökyelämää Dubaissa. Sofian arjessa kulta, raha ja luksus ovat vahvasti läsnä. Luksuselämään tottuneell1162418Toivoisitko Rakas vielä?
Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.771762Ihan pieni näkeminen vaan
👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥501678Sointu Borg tilittää - Ei suostu enää tähän työhön: "Katastrofi"
Sointu Borg on mediapersoona, joka löi itsensä läpi Diili-realityssä. Borg on monipuolinen tekijä: mediapersoona, juonta261666Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja
Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.431421- 1441334