Älykello vai aktiivisuusranneke

Anonyymi-ap

Älykello vanheni ja meni rikki. Sovelluskaan ei enää toiminut. Nyt ois uuden hankinta harkinnassa.

Mutta. Mikä olisi riittävä minulle! Riittäisi vaan että siinä olisi kello, askelmittari ja mahdollisuus sykkeen seurantaan. Nykyisissä on niin paljon ylimääräisiä toimintoja. Eli ei siis välttämättä älykello vaan aktiivisuusmittarikin riittäisi?

Onko kokemuksia?

19

151

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuo aloitus siis minun.

• Anonyymi

Miksi ihmeessä ollaan nykyään ollaan niin keskittyneitä omaan kroppaansa että askeleetkin mitataan . Jaa syke .
      Kun tekee lenkin niin askeleet otetaan ilman kelloja ja mittareita. Muutaman vuoden päästä nekin hommat julistetaan. Turhiksi, kuten usein käy kaikilla missä muka sana terveys on mukana myynnissä . Moni on tienannut suuret rahat. Sanalla ” terveys” ja tienaa nytkin . Ensin tuli 60 luvulla ” terveyskaupat” ja ihmiset alkoivat uskoa kaiken mailman vitamiineihin , sen jälkeen tuli treenaus ja salille kaikki tulemaan muka hyväkuntoiseksi sitten joka keksintö on voimassa oman aikansa ja sitten tulee uusi villitys taa jostain entisen tilalle , ja taas muka tullaan entistä terveemmäksi, vaikka jokaisen tulisi käsittää etä terve ihminen ei voi tull vielöki. Terveemmäksi .
      Itse suggessio on pohjana näille jutuille. Kun joku vöiytää että tee sitäpaitsi tätä niin kunto pysyy, niin siihen luotetaan. Siitä on kauan kun ihminen tunsi oman kehonsa ja sen tarpeet vaihtelevalla ruokavaliolla . Mutta ei ole minulta pois kukin treenaa kuten haluaa. Ihmettelen vaan että ihmiset uskoo kaikkeen miten kaupata sanalla terveys

• Minua esim askelmittari motivoi lähinnä liikkumaan se ei liene huono asia. Ja jos liikkuessa sykkeen kanssa ongelmaa välillä minusta sykkeen seuranta liikkuessa kuten asiantuntijat ohjeistavat ei sekään huono idea :).

Mutta kukin tavallaan.

• Anonyymi
        Siili25 kirjoitti:

Minua esim askelmittari motivoi lähinnä liikkumaan se ei liene huono asia. Ja jos liikkuessa sykkeen kanssa ongelmaa välillä minusta sykkeen seuranta liikkuessa kuten asiantuntijat ohjeistavat ei sekään huono idea :).

Mutta kukin tavallaan.

Oikeesti? Eikö sitä sykettä muutoin voi seurata, eikö sitä huomaa? Herran jestas sentään, näinkö me ollaan koneista ja laitteista riippuvaisia? Tuskin!

Mittari motivoi liikkumaan, ei oo todellista!

• Anonyymi kirjoitti:

Oikeesti? Eikö sitä sykettä muutoin voi seurata, eikö sitä huomaa? Herran jestas sentään, näinkö me ollaan koneista ja laitteista riippuvaisia? Tuskin!

Mittari motivoi liikkumaan, ei oo todellista!

Maailma on ihmeellinen 😄. Tuliko ihan uutta tietoa?

• Anonyymi

Voisin ostaa sen kelloksi, tullut toimeen monta vuotta ilman rannekelloa.

• Anonyymi

Näkee parhaiten ajankin.. Haman älykello ollut muutaman vuoden, maksoi alle 50,00€

• Anonyymi

Ei kummastakaan, eikä mistään moisesta ole kokemusta. Missä vaiheessa ihmisestä tuli noin typerä, että pitää askelia laskea?

• Ehkä siinä vaiheessa kun nuoruusiän jälkeen alkoi huomaamaan että omasta hyvinvoinnista pitää huolehtia ja riittävä liikunta on oleellinen osa sitä. Ja etenkin nyt eläkkeellä kun liikuntaa ei tule normisto samoin kuin töissä ollessa.

Ja ehkä siinä vaiheessa kun liikuntaa harrastaessa alkoi esiintyä rytmihäiriöitä joita on päivystyksessä käännetty normirytmiin niin sähköllä kuin lääkkeelläkin.

Ihanaa tämä typeryys:).

• Anonyymi

Siili se ostelee joka päivä jotain uutta.
      Ja neuvoa kysyy täältä.?

• Haittaaxe sua?
        Mitähän minä olen ostanut🤔?
        En tietääkseni viime aikoina juuri mitään. Haaveillut ja suunnitellut sen sijaan paljonkin. Nytkin tuohon olkkarin nurkkaan haaveilen uudesta jalka lampusta😀.

• Anonyymi

Minulla oli älyranneke. Siitä lohkesi muutaman millin pala. En tiedä kuvittelinko vain, mutta mun ranne välillä kipeytyi. Sainko sähköshokkeja? ;)

Mulla on älykännykässä sovellus, joka laskee askeleet, myös kilometrit pyöräillessä. Piirtää kuljetun reitinkin. Ja erilaisia liikuntalajeja.
      Sovellus mittaa myös unta? Siihen en ihan luota, mutta n. 1/2 tunnin tarkkuus on.
      On siinä rentoutumis- ja hengitysharjoituksiakin.
      Ja vaikka mitä.

Minusta on mukavaa ja mielekästä seurata askelia ja yleensäkin liikkumista

• Niin minustakin kiva seurata. Minulla oli aiemmin myös paritettuna älyranneke ja älypuhelin tietyssä sovelluksessa. Kaikilla mausteilla. Nyt mietin riittäisikö pelkkä aktiivisuusranneke. En ole vielä hinta-laatusuhteeltaan sopivaa löytänyt mut katselen.

• Anonyymi

Ei ole älykelloa, mutta voisin hankkia juoksuharrastusta varten sellaisen, mikä mittaa kilometrit ja tietysti ajanottoa varten kello olisi siinä myös oltava.
      En tiedä onko aktiivisuusrannekkeissa nämä ominaisuudet, jos löytyy, niin se aktiivisuusranneke kävisi mainiosti. Mitään unimittareita ym.
      en tarvitse.

• Minäkään en unimittareilla tee mitään enkä viidellä kymmenellä liikuntamuodon seurannalla. Perus kello, askelmittari ja sitä myötä matkan pituuden seurata sekä sykkeen näyttö riittäisi.

• Anonyymi

Kännykkä vain on minulla, siis mukana kävelyillä.
      Ei siinä mitään sovellustakaan ole ladattuna, äänikirja, radio, tai pelkkää musiikkia, ja voihan siinä jutellakin jonkun kans.
      Hyvä kuitenkin, askelmäärä tulee alareunaan. Yksi päivä kerrallaan, tulee katsottua, laskettua suunnilleen kilsoissa lenkin pituus.

• Oletko ottanut netistä jonkin sovelluksen kännyysi askeleita/ matkaa mittaamaan? Vai onko puhelimessa se jo valmiina?

• Anonyymi
        Siili25 kirjoitti:

Oletko ottanut netistä jonkin sovelluksen kännyysi askeleita/ matkaa mittaamaan? Vai onko puhelimessa se jo valmiina?

En ole askeliin sovellusta ladannut. Minusta askelmäärä automaatttisesti vas.alareunassa.
        Oonko sen jostain asetuksista joskus laittanut, en muista.
        Se askelmäärä kertaa 0,413 x oma pituus, antanee suunnilleen kuvan matkasta? :)

• Nytpä buolahtikin mieleeni. Omronilla on yksinkertainen askelmittari eikä maksa maltaita. Aikoinaan ennen älykelloa minulla oli niitä kaksikin. Kätevä taskussa niin vapailla kuin töissäkin.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sä olet epävakaa

tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all
      Ikävä
      23
      1850
    2. Mieti miten paljon yritin

Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔
      Ikävä
      53
      1691
    3. Kurkkiiko myyrä jo

Milloin tulee kolostaan?
      Ikävä
      30
      1423
    4. Kaikki on hyvin rakkaani

Ja tulee olemaan.
      Ikävä
      69
      1103
    5. En enää uskalla laittaa sulle viestiä

Naiselta miehelle ****
      Ikävä
      50
      1022
    6. En ikinä koskaan

En tule ikinä hyväksymään!
      Tunteet
      53
      880
    7. Sovitaanko ja halataanko?

Pyydetään toisiltamme anteeksi...❤️
      Ikävä
      49
      861
    8. Olen selvästi rikki

Narsistiset ihmiset jotenkin koukuttaa minut.
      Ikävä
      23
      860
    9. Keskisarjan puheet

Onko kansanedustajan sopivaa puhua tuollai vai pitäisikkö potkia pois eduskunnasta?
      Suomussalmi
      175
      832
    10. Yksi viesti häneltä ja ottaisin takaisin

Mutta ei sitä tule. Ja ehkä parempi niin, tein jo valintani. En saanut häneltä tarpeeksi, kaikki muu meni minun edelle j
      Ikävä
      21
      760
    Aihe