Emolevyn vaihto win11 koneeksi

Anonyymi-ap

Mitään järkeä ole hankkia vastaavaa uutta win11 editointi/pelitietokonetta, jos on pari vuotta sitten hankkinut win10 tietokoneen, johon on rahaa laittanut 2000-3000€
Emolevyn ominaisuushan se vaikuttaa onko tietokone win 11 kelpoinen.
Eikö siitä tietokoneesta tule win11 kelpoinen, jos vaihtaa siihen emolevyn, jossa on TPM 2.0 moduuli ja siihen liittää tietokoneen komponentit.
Silloinhan se ei maksa, kuin sen emolevyn hinnan eli alle 500 euroa, kuin jos koko hankkisi uuden 2000-3000€ editointi/pelitietokoneen.

9

234

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jos emolevyltä löytyy paikka TPM 2.0 piirille niin piirejä kyllä myydään. Sitä en sitten tietä pitääkö prossakin olla windows 11 tukeva.

• Anonyymi

Parivuotta sitten olisi pitänyt tietää että hankkii koneen joka tulee W11 järjestelmää.
      Tyhmyyttä hankkia silloin W10 kone!

• Anonyymi

Siis 2 vuotta vanha kone joka oli ostettu uutena ja siinä ei ole TPM 2.0-piiriä? Tarkista nyt ensin tarkkaan onko vai ei ole. Joissain koneissa se voi olla disabloitu biosissa.

• Anonyymi

Duoda duoda... Pari vuotta sitten kaikissa uusissa oli jo w11, käytetyistä en sitten tiedä.

• Anonyymi

Youtubesta katsoin videon jossa laitettiin TMP 2.0 piiri sellaselle emolle joka ei virallisesti tue windows 11 ja sen jälkeen tuki tuli. Piirit kiinasta tilattuna maksaa kympin verran ja suomalaiset kaupatkin myö moisia, pitää vaan tietää minkälainen piiri sopii omalle emolevylle.

• Anonyymi

Niin ja se TMP-liitin löytynee emolevyn alareunasta usb-liittimien vierestä, pikkasen pidempi, siinä lukenee tmp, eli jos löytyy niin piiri siihen vaan ja menoksi. Tämä neuvo koskee pelle pelottomia, ei palstan vakitrolleja.

• Anonyymi

sairasta tämä peloittelu

• Anonyymi

Juu, Microsoft on pelotellut ihmiset pilalle ja saadakseen myytyä uusia tietokoneita, että tpaahtuu muka kauheita, jos on win10 vielä lokakuussa.
        Meillä on win7, win8 ja win10 ja ihan hyvin toimivat.
        Sitten on XPHome kannettavassa, mutta sitä ei ole käytetty pitkiin aikoihin, kun
        on senverran hidas.
        Ei windows käytöjärjestelmä ole edes mikään virustorjunta.
        Nyt on koko ajan luotu kuvaa, että windows olis joku virustentorjunta ohjelma, jos ei ole win11, niin haittaohjelmat pääsee tietokoneelle.
        Ei windows torju ainuttakaan virusta, eikä haittaohjelmaa, on oltava virustorjunta ohjelma.
        Jollei ole, niin äkkiä on kone täynnä viruksia olis sitten vaikka windows 11,12,13,14,15 jne.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juu, Microsoft on pelotellut ihmiset pilalle ja saadakseen myytyä uusia tietokoneita, että tpaahtuu muka kauheita, jos on win10 vielä lokakuussa.
        Meillä on win7, win8 ja win10 ja ihan hyvin toimivat.
        Sitten on XPHome kannettavassa, mutta sitä ei ole käytetty pitkiin aikoihin, kun
        on senverran hidas.
        Ei windows käytöjärjestelmä ole edes mikään virustorjunta.
        Nyt on koko ajan luotu kuvaa, että windows olis joku virustentorjunta ohjelma, jos ei ole win11, niin haittaohjelmat pääsee tietokoneelle.
        Ei windows torju ainuttakaan virusta, eikä haittaohjelmaa, on oltava virustorjunta ohjelma.
        Jollei ole, niin äkkiä on kone täynnä viruksia olis sitten vaikka windows 11,12,13,14,15 jne.

Paitsi että niillä "virustorjunta" ohjelmilla ei tee yhtään mitään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkäsin rakas

Tuottaa sulle nautintoa❤️🔥olet paras ja nautin itsekkin suunnattomasti
      Suhteet
      36
      2250
    2. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      84
      1303
    3. Arvaa mitä mies

Aion pilata elämäsi totaalisesti. Kyllä, totaalisesti.
      Ikävä
      56
      1298
    4. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      36
      1236
    5. Olet onnellinen sinkku

Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      63
      1171
    6. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      39
      894
    7. Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?

Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.
      Maailman menoa
      122
      779
    8. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      31
      731
    9. Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas

Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi
      Yle
      21
      582
    10. Skenaario

Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan
      Sinkut
      55
      565
    Aihe