Tyttäreni aloitti lukion.
Koulusta tultuaan syö, hetken n 30min chillaa ja alkaa tekemään läksyjä.
Tekee 3-4h eikä pidä taukoja kun menis vieläkin myöhempään. Hyvä jos 22.30 nukkumassa (pyrkii 22.00) kun uni kaikista tärkein
Ei ehdi edes ulkoilemaan, näkemään kavereita tms
Onko muilla samanlaista.
Itse vanhempana huolissani, kun en itse noin jaksaisi. Kuinka kauan hän jaksaa?
Liikaa läksyjä?
9
298
Vastaukset
- Anonyymi
Onkohan lukio tyttärellesi vähän liikaa? Kun itse olin lukiossa, ei kukaan käyttänyt noin paljon aikaa koulutehtäviin kotona.
Vai huijaako tytär sinua? - Anonyymi
Mihin aikaan tytär tulee koulusta kotiin, jos ei pääse nukkumaan ennen klo 22.30, vaikka ei käy ulkona
- Anonyymi
onkohan tyttäresi opiskelutaidoissa isompia ongelmia. Nysväämistä siis. Ja jonkinlaista perfektionismia. Ei läksyihin noin pitkään pitäisi mennä. Läksyt tehdään noin tunnissa. Sen päälle omaehtoista uuden opiskelua plus kertailua 1 tunti. Osiin lohkottuina. Aikaa jää silloin muuhunkin. Kuten liikunta ja kaverit ja harrastuksetkin.
Teette sopimuksen 1 tunti läksyjä plus 1 tunti uuden kertailua. Lohkottuina osiin.
Ei se miten pitkään nysvää annettujen läksyjen kanssa vaan se miten hallitsee ajankäyttönsä ja on tehokas ja organisoitu. Sieltä se ratkaisu löytyy. - Anonyymi
Hän kirjoittaa kaikki kappaleet luku aineissa. Muistaa vain kun kirjoittaa.
Ja haluaa saada itse hyviä numeroita.
Eilen tuli koulusta 16.30 kotona. Läksyjen pariin 17 pintaan ja kerran välillä söi. 21 lopetti läksyjen tekemisen.
Sana kokeissa n25 sanaa, joista 4 muotoa.
Jokaista kirjoitti niin monta kertaa, että muistaa
Meneekö kenelläkään muulla noin monta tuntia?- Anonyymi
itselläni 10 minuuttia osapuillensa tuollainen sananippu.
Se riittää. - Anonyymi
Eihän tuo kerro mitään läksyjen määrästä vaan tyttäresi oppimiskyvystä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän tuo kerro mitään läksyjen määrästä vaan tyttäresi oppimiskyvystä.
tekemiselle tulee ymmärtää laittaa aikaraja ja takaraja. Sillä tavalla opiskelutaito kehittyy pakostakin. Kyllä päänuppi muistaa kun sitä päätänsä treenaa oppimiselle tehokkaammaksi myllyksi.
- Anonyymi
Tuollaista opiskelutapaa ei voi jatkaa kovin kauan. Vaihto ammattikouluun voisi olla paikallaan, siellä opitaan enemmän tekemällä kuin lukemalla ja kirjoittamalla.
- Anonyymi
Itse yritin pitkää matikkaa, mutta sitten kun huomasin, että hyviin arvosanoihin pitää käyttää enemmän aikaa kotona kuin muiden aineiden opiskeluun yhteensä, niin siirryin lyhyeen matikkaan. Kotiopiskelu tippui murto-osaan. Siitä kirjoitin E:n varsin minimaalisella pänttäämisellä.
Oma älli ei riittänyt pärjäämään pitkässä matikassa ihan vasemmalla kädellä joten valitsin vähän matalamman aidan ja sitten se olikin jo aika helppoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jalankulkija kuoli. Poliisi etsii mustaa BMW Coupe -autoa, jossa on punertavat vanteet.
Jalankulkija kuoli jäätyään auton alle Joensuussa – kuljettaja pakeni, poliisi pyytää havaintoja https://www.mtvuutiset.1773977Mikä vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin sinne tyhjään tilaan, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki243108Ohjelma "Rikollisjengien Ruotsi" hyvin paljasti jakautuneen maan
eli ns. ruotsalaiset yhdellä puolella, muslimit ja muut kehitysmaalaiset toisella puolella. Siinäkin hyvin näki mitä ma252801Vassarina hymyilyttää vaurastuminen persujen kustannuksella
Olen sijottanut määrätietoisesti osan Kelan tuista pörssiosakkeisiin, ja salkku on paisunut jo toiselle sadalle tuhanne562695PÄIVÄN PARAS: Nigerialainen haki turvapaikkaa Suomesta, lähti takas huilaamaan
kotimaahansa, koska turvapaikan saaminen kesti niin kauan. Ja tämän kertoo ihan Yle, eikä yhtään toimittaja kyseenalaist542602Riikka runnoo: Elisalta potkut 400:lle
Erinomaisen hallitusohjelman tavoite 100 000 työllistä lisää yksityisellä sektorilla on kohta saavutettu. Toivotaan toiv902565Pidennetään viikko 8 päiväiseksi
Ja jätetään työpäivien määrä nykyiseen 5:een. Tuo olisi kompromissiratkaisu vellovaan keskusteluun työajan lyhentämisest112320Pääseekö kuka tahansa hoitaja katselemaan kenen tahansa ihmisen terveystietoja?
"Meeri selaili puhelinta uteliaisuuttaan ja katuu nyt – Moni hoitaja on tehnyt saman rikoksen Tuttujen ihmisten asiat k862025- 1471919
Niinistö neliraajajarrutteli Natoon liittymistä vielä sodan alettua
Myöntää nyt itsekin, mikä jo aikaisemmin tiedettiin. Marin vei Suomen ja Ruotsin Natoon. "”Myönnän auliisti jarruttelle2021847