Olen 50-v ja pikkuhiljaa kuukautiset alkaneet epäsäännöllistymään eli kohti vaihdevuosia mennään. Nyt kesällä oli 2 kk tauko kokonaan kuukautisista, kunnes noin 10 pv sitten alkoi vuoto. Aluksi pari kolme päivää oli niukkaa vuotoa, kunnes alkoi runsas vuoto, joka jatkuu edelleen, nyt noin 8.-10. runsaan vuodon päivä menossa ja yhteensä vuoroa ollut jo melkein pari viikkoa. Onko kokemuksia, normaalia vaihdevuosiin liittyvää?
Runsas ja pitkittynyt vuoto
8
183
Vastaukset
- Anonyymi
Vaikka kuukautisten muuttuminen runsaiksi vaihdevuosia edeltävästi on useimmiten vaaratonta, on se syy hakeutua lääkärin vastaanotolle, sillä myös jotkin vuodon runsastumista aiheuttavat sairaustilat yleistyvät vaihdevuosien lähestyessä. Lisäksi runsaat kuukautiset aiheuttavat usein raudanpuuteanemiaa, mikä voidaan todeta verikokein. Runsaiden kuukautisten taustalta voi löytyä esimerkiksi myoma eli kohdun lihaskasvain, kohdun polyyppi, kohdun limakalvon liikakasvu eli hyperplasia, kohdun endometrioosi eli adenomyoosi tai jopa kohdunrungon syöpä. Joskus vuodon runsastuminen liittyy verenvuotoa lisäävään lääkitykseen tai kilpirauhasen toimintahäiriöön.
- Anonyymi
Tämä kopioitu jostain netistä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä mutta noinhan asia on. kyllä mä naisena kuule tiedän . ajattelin kuitenkin kopioida kun ein jaksa aina alkaa tehdä omaa versiota
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
mulla on lähitulevaisuudessa vaihdevuodet edessä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
mulla on lähitulevaisuudessa vaihdevuodet edessä
Jokaisella naisella ne on
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokaisella naisella ne on
mutta kun joku epäilu kun kopioin vuotojen syyt netistä etten tiedä naisena mistä vuodot voi johtua.
- Anonyymi
Kannaattaa aloittajan käydä gynekologilla…
- Anonyymi
Aloittaja on siis viime vuonna täyttänyt 50 v koska on käynyt papakokeen joukkoseulonnassa ja ei ollut häikkää. vai onko seulontaaika tänä vuonna jos olet tänä vuonna täyttänyt 50.
Suosittelen gynekologille menoa. tai sitten voi testata itse onko vaihdevuodet alkaneet ,niitä testejä voi ostaa .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihanasti alkoi aamu: SDP:n kaula kokoomukseen jo 6,9 %-yks
Lindtmanin I hallitus on tukevasti jytkyttämässä laittamaan Suomi kuntoon Orvon täystuhohallituksen jäljiltä, jonka kann4483079Teidän persujen pitäisi välillä miettiä kuinka Suomen talous saataisiin kuntoon
Ja lopettaa tuo tyhjänpäiväinen maahanmuuttajista höpöttäminen. Teillä on sentään rahaministerin salkku tällä kierroksel1372265- 1332106
Persut ei kestä heidän johtajistaan tehtyä huumoria
Laajalti tiedostettu tosiasia on, että autoritaariset johtajat ja erinäiset diktaattorit eivät kestä heidän kustannuksel291504Kuka omistaa entisen Veljeskodin?
Kenellä on varaa pitää hiljattain remontoitua rakennusta tyhjillään? Tehdäänkö siitä Suomen kallein kirpputori vai mikä71425Kaninkolojen vaikutus?
Vinkki sinkkumiehille: jos haluatte kunnollisen täysijärkisen naisen, niin kaivautukaa ulos kaninkoloistanne ja parantak2081344Martina ei mennyt naimisiin
IS 17.9: Martinan häät peruuntui, tajusi, ettei ollut oikea aika. Rahat meni hevosiin. On edelleen parisuhteessa Yhdysva1521280- 81096
- 571066
- 37805