Runsas ja pitkittynyt vuoto

Anonyymi-ap

Olen 50-v ja pikkuhiljaa kuukautiset alkaneet epäsäännöllistymään eli kohti vaihdevuosia mennään. Nyt kesällä oli 2 kk tauko kokonaan kuukautisista, kunnes noin 10 pv sitten alkoi vuoto. Aluksi pari kolme päivää oli niukkaa vuotoa, kunnes alkoi runsas vuoto, joka jatkuu edelleen, nyt noin 8.-10. runsaan vuodon päivä menossa ja yhteensä vuoroa ollut jo melkein pari viikkoa. Onko kokemuksia, normaalia vaihdevuosiin liittyvää?

8

513

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Vaikka kuukautisten muuttuminen runsaiksi vaihdevuosia edeltävästi on useimmiten vaaratonta, on se syy hakeutua lääkärin vastaanotolle, sillä myös jotkin vuodon runsastumista aiheuttavat sairaustilat yleistyvät vaihdevuosien lähestyessä. Lisäksi runsaat kuukautiset aiheuttavat usein raudanpuuteanemiaa, mikä voidaan todeta verikokein. Runsaiden kuukautisten taustalta voi löytyä esimerkiksi myoma eli kohdun lihaskasvain, kohdun polyyppi, kohdun limakalvon liikakasvu eli hyperplasia, kohdun endometrioosi eli adenomyoosi tai jopa kohdunrungon syöpä. Joskus vuodon runsastuminen liittyy verenvuotoa lisäävään lääkitykseen tai kilpirauhasen toimintahäiriöön.

• Anonyymi

Tämä kopioitu jostain netistä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä mutta noinhan asia on. kyllä mä naisena kuule tiedän . ajattelin kuitenkin kopioida kun ein jaksa aina alkaa tehdä omaa versiota

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

mulla on lähitulevaisuudessa vaihdevuodet edessä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

mulla on lähitulevaisuudessa vaihdevuodet edessä

Jokaisella naisella ne on

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jokaisella naisella ne on

mutta kun joku epäilu kun kopioin vuotojen syyt netistä etten tiedä naisena mistä vuodot voi johtua.

• Anonyymi

Kannaattaa aloittajan käydä gynekologilla…

• Anonyymi

Aloittaja on siis viime vuonna täyttänyt 50 v koska on käynyt papakokeen joukkoseulonnassa ja ei ollut häikkää. vai onko seulontaaika tänä vuonna jos olet tänä vuonna täyttänyt 50.

Suosittelen gynekologille menoa. tai sitten voi testata itse onko vaihdevuodet alkaneet ,niitä testejä voi ostaa .

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa

Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site
      Maailman menoa
      148
      6362
    2. Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia

SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto
      Maailman menoa
      73
      5274
    3. Miksei Korhonen (pers) vastaa Kokon (sd) esittämiin kysymyksiin?

Hyviin käytöstapoihin kuuluu kysymyksiin vastaaminen, eikä alkaa syyttelemään kysymyksen esittäjää. Mikä vaivaa Korhost
      Maailman menoa
      14
      3695
    4. Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi
      Maailman menoa
      121
      3300
    5. Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa

sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT
      Maailman menoa
      126
      2530
    6. Kähmijä puolueen kannatus romahtamassa

Erityisesti naiset ovat suuttuneet SDP:lle kertoo asiantuntijat
      Maailman menoa
      71
      2296
    7. Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla

Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku
      Maailman menoa
      1
      2058
    8. Persut pettävät ja valehtelevat aina

Petoksistahan jää kiinni kuten olemme persujen kannatusromahduksesta nähneet, mutta siitä huolimatta persut jatkavat val
      Maailman menoa
      27
      1628
    9. Sinä et halunnut sitoutua

Samalla tavalla kyin minä ja koen vihdoinkin että se on ihan ok. Sitoutuminen merkitsi meille erilaisia asioita, eikä ne
      Ikävä
      19
      1436
    10. Onko kaivattusi spesiaali?

Millä tavalla ja miten?
      Ikävä
      81
      1228
    Aihe