METALLIGRAFIIKKA

Mikko Mäkelä

Arvoisat taiteilijat

Olen itsekin opiskellut klassisia taiteita Imatran Piirustuskoulussa ja Turun Taideakatemiassa.
Pidin ennen kaikkea metzotintasta, koska sillä syntyi "rahnuttelun" jälkeen erittäin pehmeä ja tunnelmallinen viiva. Litografia oli myös mieleen.
Uudemmista menetelmistä suosikiksi nousivat fotogravyyri ja fotoetsaus. Seripaino oli kiva.

Nyt olen yksityisyrittäjä ja jos silloin joskus olisin valmistunut AMK:sta, niin työkkäriin olisi matka jatkunut. Mistä sen tiedän? Ville Pirinen on lähestulkoon ainut joka pääsi näyttämään taitonsa meidän luokalta. Muut joutivat kortistoon, ovat kaiketi vieläkin siellä. Onnea heille valitsemallaan tiellä.
Ei ollut vaikeata nähdä minne "juna kulki".

Mitä siis tilalle?
Uusmedia, täytyy pysyä kehityksen mukana vaikka olisi kuinka vannoutunut ja konservatistinen taiteilija. Luovuutta oli pakko päästä jotenkin tuomaan esille ja lähdin opiskelemaan ATK:n ihanan kirottuja saloja. Tätä ennen en olisi vähempää voinut kiinnostua koko masiinasta -olin niin perinteisen kannalla.

Nyt sitten olen yksityisyrittäjä ja saattaisin voida auttaa teitä pääsemään esille myös interneyissä, jos kiinnostaa.
http://www.miken72.com

3

2025

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • printmaker

      Tervehdys!

      Itse valmistuin reilu vuosi sitten taidegraafikoksi ja nyt olen vielä ainakin pystynyt elämään tämän kanssa ihan hyvin. Mutten ilman opetustyötä.

      Jos leveämpää leipää haluaisin, tekisin varmaan samoja ratkaisuja kuin sinäkin...

      Olen myöskin mezzotintoa tekevä enkä paljoa muita menetelmiä käytäkään. Jos haluat nähdä niitä klikkaa tuota nimimerkkiäni.

      Mitä tarkoitat tuolla esille nostamisella. Totta kai se kiinnostaa..

      terveisin, Pekka

      • VICO

        Moikka Pekka!

        Onneksi olkoon valinnastasi ja etenkin metalligrafikan osalta. Mezzotintaa vai?
        hmm. rahnutteletko vai syövytätkö.
        Mielestäni ainut oikea tapa on rouhinta, jos tehdään mezzotintaa.

        Niin sillä esille nostamisella tarkoitan, että jos vaikka kiinnostaa myydä niitä töitä, niin minä voisin yritykseni nimissä suunnitella ja toteuttaa websivut sinulle.

        Tässä on muuten yhteistyökumppaneiden kanssa vireillä eräs hanke, josta en voi vielä puhua enempää, mutta jos laitat sähköpostiosoitteesi minulle: [email protected], niin ilmoitan kun sivut on julkaistu...Ehdottomasti kannattaa pysyä kuulolla, etenkin taiteilijoiden.
        Tarkoitus olisi olla netissä ensikuun alussa, ja sponsorit ovat raskaan luokan organisaatioita.

        Mutta todellakin voimme vaihtaa kuulumisia siihen asti tuossa edellämainitussa e-postiosoitteessa.

        Ystävällisin terveisin:
        Mikko Mäkelä
        Visual Concept
        http://www.miken72.com


      • Kiinnostunut_

        Yritin katsoa kotisivujasi mutta linkki ei toiminut, oletko vaihtanut osoitetta?

        Olisin katsonut taidetuloksiasi


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      76
      969
    2. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      724
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      81
      715
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      62
      697
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      42
      681
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      90
      608
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      111
      563
    8. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      41
      525
    9. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      498
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      473
    Aihe