METALLIGRAFIIKKA

Mikko Mäkelä

Arvoisat taiteilijat

Olen itsekin opiskellut klassisia taiteita Imatran Piirustuskoulussa ja Turun Taideakatemiassa.
Pidin ennen kaikkea metzotintasta, koska sillä syntyi "rahnuttelun" jälkeen erittäin pehmeä ja tunnelmallinen viiva. Litografia oli myös mieleen.
Uudemmista menetelmistä suosikiksi nousivat fotogravyyri ja fotoetsaus. Seripaino oli kiva.

Nyt olen yksityisyrittäjä ja jos silloin joskus olisin valmistunut AMK:sta, niin työkkäriin olisi matka jatkunut. Mistä sen tiedän? Ville Pirinen on lähestulkoon ainut joka pääsi näyttämään taitonsa meidän luokalta. Muut joutivat kortistoon, ovat kaiketi vieläkin siellä. Onnea heille valitsemallaan tiellä.
Ei ollut vaikeata nähdä minne "juna kulki".

Mitä siis tilalle?
Uusmedia, täytyy pysyä kehityksen mukana vaikka olisi kuinka vannoutunut ja konservatistinen taiteilija. Luovuutta oli pakko päästä jotenkin tuomaan esille ja lähdin opiskelemaan ATK:n ihanan kirottuja saloja. Tätä ennen en olisi vähempää voinut kiinnostua koko masiinasta -olin niin perinteisen kannalla.

Nyt sitten olen yksityisyrittäjä ja saattaisin voida auttaa teitä pääsemään esille myös interneyissä, jos kiinnostaa.
http://www.miken72.com

3

1975

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • printmaker

Tervehdys!

Itse valmistuin reilu vuosi sitten taidegraafikoksi ja nyt olen vielä ainakin pystynyt elämään tämän kanssa ihan hyvin. Mutten ilman opetustyötä.

Jos leveämpää leipää haluaisin, tekisin varmaan samoja ratkaisuja kuin sinäkin...

Olen myöskin mezzotintoa tekevä enkä paljoa muita menetelmiä käytäkään. Jos haluat nähdä niitä klikkaa tuota nimimerkkiäni.

Mitä tarkoitat tuolla esille nostamisella. Totta kai se kiinnostaa..

terveisin, Pekka

• VICO

Moikka Pekka!

Onneksi olkoon valinnastasi ja etenkin metalligrafikan osalta. Mezzotintaa vai?
        hmm. rahnutteletko vai syövytätkö.
        Mielestäni ainut oikea tapa on rouhinta, jos tehdään mezzotintaa.

Niin sillä esille nostamisella tarkoitan, että jos vaikka kiinnostaa myydä niitä töitä, niin minä voisin yritykseni nimissä suunnitella ja toteuttaa websivut sinulle.

Tässä on muuten yhteistyökumppaneiden kanssa vireillä eräs hanke, josta en voi vielä puhua enempää, mutta jos laitat sähköpostiosoitteesi minulle: [email protected], niin ilmoitan kun sivut on julkaistu...Ehdottomasti kannattaa pysyä kuulolla, etenkin taiteilijoiden.
        Tarkoitus olisi olla netissä ensikuun alussa, ja sponsorit ovat raskaan luokan organisaatioita.

Mutta todellakin voimme vaihtaa kuulumisia siihen asti tuossa edellämainitussa e-postiosoitteessa.

Ystävällisin terveisin:
        Mikko Mäkelä
        Visual Concept
        http://www.miken72.com

• Kiinnostunut_

Yritin katsoa kotisivujasi mutta linkki ei toiminut, oletko vaihtanut osoitetta?

Olisin katsonut taidetuloksiasi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      73
      4966
    2. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      11
      3369
    3. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      21
      2669
    4. Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet

🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.
      Ikävä
      57
      1727
    5. Miksi pitäisit enemmän

Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      47
      1566
    6. Tämmönen höpsö

Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1336
    7. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan vai tuleeko mitään?
      Ikävä
      94
      1332
    8. Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa

Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.
      Maailman menoa
      220
      1129
    9. Hiljaisuus

Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.
      Ikävä
      71
      1005
    10. IS Viikonloppu 29.-30.11.2025

Antti Skytältä 3-tasoinen ristikko. Pääkuvassa on harhauttava elementti, mikä saattaa hidastaa myös muiden kuin minun ra
      Sanaristikot
      51
      889
    Aihe