Voiko yksi automerkki olla ylivoimaisesti vähävikaisin?

Anonyymi-ap

59

766

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Lexus?

    • Anonyymi

      Noita Pärnäsiä joita on tuossa artikkelissa haastateltu käytetään vasta sitten kun auto on kovin vanha, eikä ole halua käyttää kunnon korjaamon palveluja pelosta ette silloin palaa rahaa. Eli helposti sanottuna, vanhat, paremmat ja aikanaan kalliit autot ovat kalliita korjata ja siksi niitä ei viedä merkkiliikkeen tai parempien pajojen hoitoon ja siksi asiasta muodostuu Pärnäsillä, että nämä merkit ovat useimmin korjaamolla.
      Toyota vaarit käyttävät lähes poikkeuksetta merkkiliikkeen korjaamoa, koska Toyota on heille kuin perheenjäsen ja kallisarvoinen ystävä.

      • Anonyymi

        asiantuntijat sanoi että toyotan moottorit on yksinkertaisemmin rakennettu-siksi kestävät pitkään


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Reilu 19 v. samalla Toyotalla ja ainut korjaus tuona aikana onkin ollut kun akku petti 7 vuotiaana bensa aseman pihaan ja auto meni hinausauton kyydissä korjaamolle jossa akku sitten vaihdettiin. Eli sekä aloitus että hinaustilasto pitävät minun kohdalla kutinsa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Reilu 19 v. samalla Toyotalla ja ainut korjaus tuona aikana onkin ollut kun akku petti 7 vuotiaana bensa aseman pihaan ja auto meni hinausauton kyydissä korjaamolle jossa akku sitten vaihdettiin. Eli sekä aloitus että hinaustilasto pitävät minun kohdalla kutinsa.

        Tuohon vielä pitää lisätä että rengasliike aikoinaan kiristi renkaanpultit sellaiseen kireyteen että seuraavassa renkaanvaihdossa ne vain suoraan katkesivat avatessa ja Toyota meni TAAS hinausauton kyydissä korjaamolle, mutta tuota vikaa en lue auton syyksi. Sanomattakin on selvää että tuo rengasliike menetti yhden asiakkaan ikuisiksi ajoiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Reilu 19 v. samalla Toyotalla ja ainut korjaus tuona aikana onkin ollut kun akku petti 7 vuotiaana bensa aseman pihaan ja auto meni hinausauton kyydissä korjaamolle jossa akku sitten vaihdettiin. Eli sekä aloitus että hinaustilasto pitävät minun kohdalla kutinsa.

        Minä ajoi aikanaan Toyotalla, mutta aina oli jotain vikaa ja ruostuivat nopeasti, että hävetti laittaa kiertoon. Enää ei minulle niitä tule.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Reilu 19 v. samalla Toyotalla ja ainut korjaus tuona aikana onkin ollut kun akku petti 7 vuotiaana bensa aseman pihaan ja auto meni hinausauton kyydissä korjaamolle jossa akku sitten vaihdettiin. Eli sekä aloitus että hinaustilasto pitävät minun kohdalla kutinsa.

        19 vuotta samalla Tojotalla ??? Otan osaa !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Reilu 19 v. samalla Toyotalla ja ainut korjaus tuona aikana onkin ollut kun akku petti 7 vuotiaana bensa aseman pihaan ja auto meni hinausauton kyydissä korjaamolle jossa akku sitten vaihdettiin. Eli sekä aloitus että hinaustilasto pitävät minun kohdalla kutinsa.

        Älä valehtele. Ajetaanko autolla vain kesällä muutama sata kilometriä kun aurinko paistaa. Luulisi jo jarrujenkin jumittuvan jopa tojossa jos auto enimmäkseen seisoo


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Reilu 19 v. samalla Toyotalla ja ainut korjaus tuona aikana onkin ollut kun akku petti 7 vuotiaana bensa aseman pihaan ja auto meni hinausauton kyydissä korjaamolle jossa akku sitten vaihdettiin. Eli sekä aloitus että hinaustilasto pitävät minun kohdalla kutinsa.

        Taatusti on muutama lamppukin jouduttu vaihtamaan. Onko se korjaamista vai ei, on makuasia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taatusti on muutama lamppukin jouduttu vaihtamaan. Onko se korjaamista vai ei, on makuasia

        Olet oikeassa. On vaihdettu halogeenivaloja, mitä ei välttämättä joudu tekemään enää ledivalojen aikaan? Rengaskertoja on myös kulunut loppuun loppuun useammat, talvirenkaat ovat kestäneet paremmin, niistä on vasta kolmas rengaskerta alla. Samoin pyyhkijän sulkia on joutunut vaihtamaan sekä polttimot kertaalleen takavaloihin ja myös akku on vaihdettu toistamiseen mutta ei kuitenkaan sen takia että edellinen olisi hajonnut. Sokerina pohjalla vielä etujarrupalat aikoinaan kilometrien ollessa muistaakseni 220000.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet oikeassa. On vaihdettu halogeenivaloja, mitä ei välttämättä joudu tekemään enää ledivalojen aikaan? Rengaskertoja on myös kulunut loppuun loppuun useammat, talvirenkaat ovat kestäneet paremmin, niistä on vasta kolmas rengaskerta alla. Samoin pyyhkijän sulkia on joutunut vaihtamaan sekä polttimot kertaalleen takavaloihin ja myös akku on vaihdettu toistamiseen mutta ei kuitenkaan sen takia että edellinen olisi hajonnut. Sokerina pohjalla vielä etujarrupalat aikoinaan kilometrien ollessa muistaakseni 220000.

        Paljonko on kilometrejä nyt?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljonko on kilometrejä nyt?

        Vasta 298000. Aiemmin niitä tuli normaaliin tahtiin, mutta nyt kun autoja on kolme mutta perheen koko on pienentynyt kahteen henkeen lasten kasvettua aikuisiksi, kilometrejä on tullut vuodessa hitaasti.


    • Anonyymi

      Tuosta ei nyt näy mikä auto mahtaa olla kyseessä. Aloitus on laitettu kenties vain vittuilun vuoksi Toyotapalstalle ja se ylivoimaisesti paras auto onkin Škoda?

    • Anonyymi

      Ei voi olla totta! Toyota ylivoimaisesti paras! Vaikka joka päivä suomi24:stä voi lukea että Toyota on ylivoimaisesti huonoin, särkyvin, huijaavin, ruostuvin, arvonsa tiputtavin, liian kallis jne automerkki.

      Älkää antako tuollaisten juttujen horjuttaa suomi24 uskontoa! Pysykää vahvoina!

      • Anonyymi

        Yritetään, vaikka välillä itkettää, mutta yritetään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yritetään, vaikka välillä itkettää, mutta yritetään.

        Miettikääs vähän, mikä on se maailman ja Suomenkin ylivoimainen ykkösmerkki? Minkäköhän tähden se voisi olla niin paljon suositumpi kuin muut? Minkäköhän takia ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miettikääs vähän, mikä on se maailman ja Suomenkin ylivoimainen ykkösmerkki? Minkäköhän tähden se voisi olla niin paljon suositumpi kuin muut? Minkäköhän takia ?

        Sitä pitää todella ihmetellä. Ehkä se on halpuus ja iso mainonta?

        https://www.is.fi/autot/art-2000010573482.html


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä pitää todella ihmetellä. Ehkä se on halpuus ja iso mainonta?

        https://www.is.fi/autot/art-2000010573482.html

        Mainonta on kaikille vapaata ja miten se kallis nyt on muuttunut halvaksi? Ei kukaan eikä mikään rajoita ottamasta oppia?


    • Anonyymi

      Voiko joku avata tuon jutun tietoja tänne. Maksullinen artikkeli.

      • Anonyymi

        Kuten arvata saattaa, niin Toyota on siellä nimetty ylivoimaisesti vähävikaisimmaksi.


    • Anonyymi

      Toyotassa on vain pikkukorjauksia kuten polttomoottorin vaihto, lämmönvaihdin tai takamoottorin kaapeli omistajan piikkiin.

      • Anonyymi

        Tällaistakin lässytystä Toyotan ylivoima aiheuttaa.


      • Anonyymi

        Jos Toyotasta et tykkää niin miksi kiusaat itseäsi tällä palstalla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällaistakin lässytystä Toyotan ylivoima aiheuttaa.

        Mikä tuossa ei ole totta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos Toyotasta et tykkää niin miksi kiusaat itseäsi tällä palstalla?

        Onko palsta tarkoitettu vain Tojouskovaisille?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko palsta tarkoitettu vain Tojouskovaisille?

        Ehkä kuitenkin enemmän niille kuin katkerankateelliselle konsernitrollille?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä kuitenkin enemmän niille kuin katkerankateelliselle konsernitrollille?

        Maailmassa on parempiakin autoja kuin Tojot ja konserniromut. Siis oikeita autoja, joista Corollapojat voivat vain uneksia.


    • Anonyymi

      Toyota kestää, koska sillä ei ajeta juurikaan, paaliin me menee hyvin pienillä kilometreillä, suurin osa alle 250tkm.

      • Anonyymi

        Sieltä se kade trolli taas ilmottautuikin?


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kymmenen pisimmälle jaksavan henkilöauton joukossa ei ollut muita kuin Hondia, Lexuksia ja Toyotia."

        Siitä vaan vaan hakemaan vanha "kippilava" -Tacoma Suomeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siitä vaan vaan hakemaan vanha "kippilava" -Tacoma Suomeen.

        Tacomasta ja Tundrasta ruostui runkokin poikki. Tosi kestäviä autoja?


    • Anonyymi

      Sinapin värinen Corolla kimposi hypyn jälkeen katolleen jorpakkoon katto meni aivan sisään onneksi olin silloin laiha pääsi just pois kun se räjähti tuleen se siitä turvallisuudesta vähistä vioista .Paremmalla autolla germany kesti ajaa 15 km kovempaa sama paikka alusta on todella hieno muutenkin koko auto ,eikä ole japanialaine

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Voi olla ja onkin sillä akun vaihdolla asia on poissa päiväjärjestyksestä niin kuin linkittämässäsi uutisessa sanotaan:

        "Toyota C-HR simahti useimmin, syynä yksinomaan heikkolaatuiset akut

        ADAC totesi muun muassa, että vaikka akku on niin sanottu kulutusosa, Saksassa Toyota on päättänyt korvata vikatapauksissa akkujen vaihdon parempiin jatkotakuun puitteissa. Vuoden 2022 alusta alkaen valmistaja on vaihtanut akkujen osahankkijan laadukkaampaan. Se ei ole vielä ehtinyt vaikuttaa tiepalveluraporttiin, jossa nuorin ikäryhmä on käyttöönottovuosi 2021. Toyotan akkujen osahankkija on tyrinyt pahasti, mikä muodostaa tiepalveluraportissa mainehaitan Toyotalle jo kolmantena vuotena peräkkäin."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi olla ja onkin sillä akun vaihdolla asia on poissa päiväjärjestyksestä niin kuin linkittämässäsi uutisessa sanotaan:

        "Toyota C-HR simahti useimmin, syynä yksinomaan heikkolaatuiset akut

        ADAC totesi muun muassa, että vaikka akku on niin sanottu kulutusosa, Saksassa Toyota on päättänyt korvata vikatapauksissa akkujen vaihdon parempiin jatkotakuun puitteissa. Vuoden 2022 alusta alkaen valmistaja on vaihtanut akkujen osahankkijan laadukkaampaan. Se ei ole vielä ehtinyt vaikuttaa tiepalveluraporttiin, jossa nuorin ikäryhmä on käyttöönottovuosi 2021. Toyotan akkujen osahankkija on tyrinyt pahasti, mikä muodostaa tiepalveluraportissa mainehaitan Toyotalle jo kolmantena vuotena peräkkäin."

        Väärin, akun vaihto on vain lyhyt ilo, koska itse ongelma ei ole siinä, vaan auton latausjärjestelmän tyhmyydestä. Auto ei lataa kun Toyota on päättänyt, että bensankulutus prioriteetti yksi ja siksi 12 voltin akku jää heikolle lataukselle ja tuhoaa sen nopeasti ja on usein niin heikoilla ette auto ei käynnisty tai hyytyy tielle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärin, akun vaihto on vain lyhyt ilo, koska itse ongelma ei ole siinä, vaan auton latausjärjestelmän tyhmyydestä. Auto ei lataa kun Toyota on päättänyt, että bensankulutus prioriteetti yksi ja siksi 12 voltin akku jää heikolle lataukselle ja tuhoaa sen nopeasti ja on usein niin heikoilla ette auto ei käynnisty tai hyytyy tielle.

        Höpön höpö! Korkeajänniteakku on bensansäästöä varten. 12 V akkua ladataan koko ajan kun auto on ready-tilassa - toisin kuin monessa nykyaikaisessa ei-hybridissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpön höpö! Korkeajänniteakku on bensansäästöä varten. 12 V akkua ladataan koko ajan kun auto on ready-tilassa - toisin kuin monessa nykyaikaisessa ei-hybridissä.

        Etenkin talvella autoa täytyy pitää ready-tilassa, kun ajon aikana akku ei ehdi latautua tarpeeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etenkin talvella autoa täytyy pitää ready-tilassa, kun ajon aikana akku ei ehdi latautua tarpeeksi.

        Ja höpön höpö taas. Ready tarkoittaa että auto on "käynnissä" ja sillä voi ajaa, eikä sitä tarvitse pitää käynnissä yhtään enempää kuin muitakaan autoja. Käynnistys ei kuluta 12 V akun virtaa niin kuin perinteisen auton käynnistys sillä polttomoottori pyöräytetään käyntiin korkeajänniteakulla.

        Toyotan uusimmissa malleissa vuoteen 2022 saakka on ollut akkuvikaa joka saa 12 V akun pettämään kerralla. Mutta onko myös Toyotassa ollut samaa oiretta kuin useissa uusissa autoissa, että sammutuksen jälkeen jokin tietokonejuttu on jäänyt jossain tilanteessa kuluttamaan ylimääräistä virtaa, sitä en tiedä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja höpön höpö taas. Ready tarkoittaa että auto on "käynnissä" ja sillä voi ajaa, eikä sitä tarvitse pitää käynnissä yhtään enempää kuin muitakaan autoja. Käynnistys ei kuluta 12 V akun virtaa niin kuin perinteisen auton käynnistys sillä polttomoottori pyöräytetään käyntiin korkeajänniteakulla.

        Toyotan uusimmissa malleissa vuoteen 2022 saakka on ollut akkuvikaa joka saa 12 V akun pettämään kerralla. Mutta onko myös Toyotassa ollut samaa oiretta kuin useissa uusissa autoissa, että sammutuksen jälkeen jokin tietokonejuttu on jäänyt jossain tilanteessa kuluttamaan ylimääräistä virtaa, sitä en tiedä?

        Vika ei ole akussa vaan latauksessa, se ei kykene lataamaan akkua riittävän tehokkaasti. Virtaa otetaan akusta enemmän kuin sitä latautuu akkuun. Siksi akku tyhjenee ajan mittaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vika ei ole akussa vaan latauksessa, se ei kykene lataamaan akkua riittävän tehokkaasti. Virtaa otetaan akusta enemmän kuin sitä latautuu akkuun. Siksi akku tyhjenee ajan mittaan.

        Ainakaan minun 2015 vuosimallin itselataavasta ei kumpikaan akku ole vielä päässyt koskaan tyhjenemään. Eli ainakin tuon ikäisessä lataus pelaa. Toisaalta minulla ei kyllä ole tapana juuri kulutella virtaa mihinkään auton ollessa sammuksissa, satunnaista radion kuuntelua lukuunottamatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakaan minun 2015 vuosimallin itselataavasta ei kumpikaan akku ole vielä päässyt koskaan tyhjenemään. Eli ainakin tuon ikäisessä lataus pelaa. Toisaalta minulla ei kyllä ole tapana juuri kulutella virtaa mihinkään auton ollessa sammuksissa, satunnaista radion kuuntelua lukuunottamatta.

        Ongelma onkin lähinnä ladattavissa versioissa.
        Jos ajat paljon, niin silloin tilanne on parempi ka toisaalta et oikein tiedä missä kunnossa sa korkeajännite akku oikeasti o .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakaan minun 2015 vuosimallin itselataavasta ei kumpikaan akku ole vielä päässyt koskaan tyhjenemään. Eli ainakin tuon ikäisessä lataus pelaa. Toisaalta minulla ei kyllä ole tapana juuri kulutella virtaa mihinkään auton ollessa sammuksissa, satunnaista radion kuuntelua lukuunottamatta.

        Kun akun jännite laskee, vaikka parkissa radiota kuunnellessa, moottori käynnistyy itsestään. Mistäkö tiedän? No olen sen joskus kokenut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun akun jännite laskee, vaikka parkissa radiota kuunnellessa, moottori käynnistyy itsestään. Mistäkö tiedän? No olen sen joskus kokenut.

        Nyt oli kyse 12 V akusta ja radion kuuntelusta auton ollessa sammutettuna.


    • Anonyymi

      Relax turvalla houkutellaan viemään auto huollettavaksi ja korjattavaksi merkkikorjaamolle ensimmäistä kertaa takuuajan jälkeen.

      • Anonyymi

        Relax turva on pelkkä mainoskikka. Helppo myöntää kun juuri yhtään vikaa ei tule alle 10 vuotiaana ja samalla saadaan omistajat käyttämään merkkihuoltoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Relax turva on pelkkä mainoskikka. Helppo myöntää kun juuri yhtään vikaa ei tule alle 10 vuotiaana ja samalla saadaan omistajat käyttämään merkkihuoltoa.

        Relax turva on kaikkien Toyotan omistajien kollektiivisesti maksama turva muutamalle siitä hyötyvälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Relax turva on kaikkien Toyotan omistajien kollektiivisesti maksama turva muutamalle siitä hyötyvälle.

        Toyotassa on Kian jälkeen toiseksi kalleimmat huollot. 1v tai 15tkm, tai mitään turvia ei ole voimassa. Huoltaminen maksaa sen verran paljon, että voi sillä sitten muutaman vian korjatakkin. Ja nykyäänhän turva ei siirry seuraavalle omistajalle suoraan. En maksaisi 3000€ huolloista 120tkm ja 6 vuotta ajalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Relax turva on kaikkien Toyotan omistajien kollektiivisesti maksama turva muutamalle siitä hyötyvälle.

        Tosin Relax ei korvaa oikeastaan mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Relax turva on pelkkä mainoskikka. Helppo myöntää kun juuri yhtään vikaa ei tule alle 10 vuotiaana ja samalla saadaan omistajat käyttämään merkkihuoltoa.

        Hihii, Toyotassa on paljon vikoja ja ongelmia, mutta Relaxin ehdot blokkaa kaikki kuluvat osat ja muutakin pois korvattavien listalta, eli sinne ei jää juuri mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotassa on Kian jälkeen toiseksi kalleimmat huollot. 1v tai 15tkm, tai mitään turvia ei ole voimassa. Huoltaminen maksaa sen verran paljon, että voi sillä sitten muutaman vian korjatakkin. Ja nykyäänhän turva ei siirry seuraavalle omistajalle suoraan. En maksaisi 3000€ huolloista 120tkm ja 6 vuotta ajalta.

        Minulla nuo 120tkm ja 6 vuoden merkkihuollot näyttää olevan alle 2000 € Corolla Versossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla nuo 120tkm ja 6 vuoden merkkihuollot näyttää olevan alle 2000 € Corolla Versossa.

        Anteeksi, kuitenkin vähän yli 2000 (Jäi yksi 148 €:n pikkuhuolto laskematta, kun katsoin aluksi vain 4 edellistä isoa huoltoa ja 3 välihuoltoa tiliotteilta. Molempia ehtii tulla 4 120 tkm matkalla.)


    • Anonyymi

      Ei tietenkään.

    • Anonyymi

      Yksi automerkki voi olla kuitenkin suurin huijari. Toyotan omistama pieni japanilainen autonvalmistaja Daihatsu lopetti vuoden 2023 lopulla kotimaisen tuotannon myönnettyään väärentäneensä turvallisuustestien tuloksia yli 30 vuoden ajan.

      • Anonyymi

        7 vuotta ja 30 miljardia on kyllä se veret seisauttava tuomio törkeästä huijauksesta! Pyhäkoulupoikia ovat kyllä kaikki muut siinä lajissa!


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Lada.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Päivi Räsänen vs. Abbas Bahmanpour

      (Bahmanpour on imaami Helsingissä) Syyttäjä siis jahtaa edelleen Räsästä tämän H-puheista, joissa hän on ilmeisesti vaa
      Maailman menoa
      131
      5355
    2. Demokratian uhka: Perussuomalaiset ja polarisoiva "me ja muut" -ajattelu

      Laurence Rees varoittaa, kuinka demokratian heikkeneminen ja autoritaaristen liikkeiden nousu voidaan liittää "me ja muu
      Maailman menoa
      197
      5041
    3. "Rauhanomainen" miekkari hesassa: "Eläköön aseellinen vastarinta" - lakana

      Kyseessä on Suomen Palestiinalaisten yhdistyksen viime perjantaina järjestämä ”Hiljainen kynttiläkulkue Palestiinalaiste
      Maailman menoa
      87
      3511
    4. SIELTÄ SE TULI: Kepu-Kurvinen: "Emme enää lähde punavihreään hallitukseen"

      Nyt muuten nauretaan loppuviikko, että tähänkö kaatui Lindtmanin pääministerihaaveet. "Antti Kurvisen mukaan puolue ei
      Maailman menoa
      37
      3082
    5. Palkansaajan oikeus nauttia työuransa hedelmistä

      Työeläkejärjestelmä on verrattavissa pyramidihuijaukseen, jossa alemmat tasot, eli nykyiset palkansaajat, toimivat maksa
      Maailman menoa
      109
      3028
    6. Monella äärivasemmistolaisella C-paperit armeijasta

      Kuinka kävisi sodan tullen noille? Puolustusvoimat huomauttaa, että C-luokituksen saaneiden sijoittumisesta sodan aikan
      Maailman menoa
      31
      2418
    7. Onko rajojen kiinnipitäminen ihmisoikeuksien vastaista?

      Maahanmuutosta puhutaan usein niin kuin kyse olisi vain numeroista ja rajoista. Kyse on kumminkin ihmisistä, jotka halua
      Maahanmuutto
      261
      1866
    8. Vanhat miehet eivät muista

      Niinistö muistaa vain Marinin hölmistyneen ilmeen, mutta ei miksi möllötti sen näköisenä. Vanhanen taas ei muuten vaan
      Maailman menoa
      12
      1501
    9. Toivottavasti odotat minua

      Koitan järjestellä asiani niin, että voin olla kanssasi. On valtava ikävä sinua.
      Ikävä
      89
      1409
    10. Muistatko vielä minä vuonna tavattiin ekan kerran?

      Sun katse sulatti mut...
      Ikävä
      109
      1398
    Aihe