Oletko perinyt suvussasi olevia sairauksia, miellyttäviä perinnöksi saatuja ominaisuuksia, älykkyys periytyä, ulkonäkö periytyy, taiteellisuus, perintö voi voi voi.
Muistisairaus saattaa periytyä, enemmän syöpä periytyy, mielenterveys, päihteet , luetteloa voisi jatkaa.
Lähi suvussani tiedän vain yhden syöpätapauksen, yhden diabetes tapauksen.
https://www.hs.fi/elama/art-2000011387632.html
Saitko syntymä lahjana hyvät geenit
84
720
Vastaukset
- Anonyymi
Perinnölliseksi sanovat tätä meikäläisen liike- ja tuntohermoja rappeuttavaa. Mutta se on, mitä on. Vielähän täällä ollaan.
- Anonyymi
Keenit ja atomit ja vitaminit voivat olla vaarallisia just oli lehdessä niistä pitäisi päästä
- Anonyymi
Pertikki kirjoitti:
Ruuassa on vitamiineja, lopetanko syömisen terveyteni vuoksi.
Olen tullut omissa tutkimuksissani siihen että ruoka vaikuttaa kaikkein enemmän. Yksinkertainen köyhä kotiruoka parasta. Liikkuminen ei ehkä mitään.
Mummuni eli 97v, pää näköä myöten täysin kunnossa. Noin 90v lopetti kävelyn, ei valitellut mitään. JA se ruoka mitä söi. Lehmänmaito haettiin maalta ja siihen laitettiin kermaa ja muutama lusikallinen vehnäjauhoja. Ja sillä eli yli 10 vuotta. Kaikki muut kuulemma vaivasi vatsassa. Koskaan ei juonut kahvia, ei käyttänyt sokeria, .
Tunsin hitsarin joka pienessä kopissa hitsaili niin kauan kuin savu esti näkyvyyden. Sitten tuli savunimijöitä. Niiden puhdistus oli niin työlästä niitä ei käytetty. Mies eli noin 97v ja vaimo 99v.
Toinen, naapuri. Vaimon jalat ei kantaneet 75v. Siirtyi kotona tuolilta toiselle. Kävin nostelemassa usein kun putosi. Oli hoitokodissa 10v. Oli sängyssä, aina vain käänneltiin asentoa. Oli ehkä 120+ kg. Eli 95v ja mies 97v?
Samoin pomoni. Mies eli 99v ja liikkui vielä 98v tuplapotkulla, pitkiä matkoja, talvellakin. Vaimo oli myös hyvin ylipainoinen, eli noin 96v. - Anonyymi
Ihan niin , vitamiinit purkissa ovat turhia, koska ruuassa on tarvitsemat vitamiinit. Moni ostaa vitamiinesåja vaikka puutosta ei ole todettu . Itse muka tekevät siagnoosejaan ymmärtämättä ettei purkki vitamiineja edes tarvita, muuta kun silloin kun jostain on puutetta. Silloinkin lääkäri kirjoittaa niitä ajatuksen kanssa, eikä koskaan ohjaa luonnontuote kauppaa . Niitä ostelemaan . Siltikin on kovapäitä joille se ei mene jakeluun
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen tullut omissa tutkimuksissani siihen että ruoka vaikuttaa kaikkein enemmän. Yksinkertainen köyhä kotiruoka parasta. Liikkuminen ei ehkä mitään.
Mummuni eli 97v, pää näköä myöten täysin kunnossa. Noin 90v lopetti kävelyn, ei valitellut mitään. JA se ruoka mitä söi. Lehmänmaito haettiin maalta ja siihen laitettiin kermaa ja muutama lusikallinen vehnäjauhoja. Ja sillä eli yli 10 vuotta. Kaikki muut kuulemma vaivasi vatsassa. Koskaan ei juonut kahvia, ei käyttänyt sokeria, .
Tunsin hitsarin joka pienessä kopissa hitsaili niin kauan kuin savu esti näkyvyyden. Sitten tuli savunimijöitä. Niiden puhdistus oli niin työlästä niitä ei käytetty. Mies eli noin 97v ja vaimo 99v.
Toinen, naapuri. Vaimon jalat ei kantaneet 75v. Siirtyi kotona tuolilta toiselle. Kävin nostelemassa usein kun putosi. Oli hoitokodissa 10v. Oli sängyssä, aina vain käänneltiin asentoa. Oli ehkä 120 kg. Eli 95v ja mies 97v?
Samoin pomoni. Mies eli 99v ja liikkui vielä 98v tuplapotkulla, pitkiä matkoja, talvellakin. Vaimo oli myös hyvin ylipainoinen, eli noin 96v.Tuo on mielenkiintoinen asia juuri se että usein vanhemmat lopettavat melkein kokonaan syömisen. Tiedän yhden vanhan ihmisen joka eli viimeiset elinvuotensa ainoastaan perunaa syöden ja sen kanssa voi nokare. Ei suostunut syömään muuta, ihme kyllä ei tullut huonoon kuntoon edes aiitä kenystä. Eli 100 vuotiaaksi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan niin , vitamiinit purkissa ovat turhia, koska ruuassa on tarvitsemat vitamiinit. Moni ostaa vitamiinesåja vaikka puutosta ei ole todettu . Itse muka tekevät siagnoosejaan ymmärtämättä ettei purkki vitamiineja edes tarvita, muuta kun silloin kun jostain on puutetta. Silloinkin lääkäri kirjoittaa niitä ajatuksen kanssa, eikä koskaan ohjaa luonnontuote kauppaa . Niitä ostelemaan . Siltikin on kovapäitä joille se ei mene jakeluun
Milloin ikinä lääkäri edes tutkii vitamiinitasosi saatika määräilee vitamiineja. Eiväthän ne osaa ohjata ihmistä edes syömään terveellisesti oikeaa ravintoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Milloin ikinä lääkäri edes tutkii vitamiinitasosi saatika määräilee vitamiineja. Eiväthän ne osaa ohjata ihmistä edes syömään terveellisesti oikeaa ravintoa.
Kyllä, kyllä kääri määräsi verikokeita, joissa tukittiin Feritin = varastorauta veressä
D- ja B12 vitamiinit ja Folaatti.
Rauta arvoihin minulla 100 mg rautapillerit, taas mittaukset noista on tulossa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä, kyllä kääri määräsi verikokeita, joissa tukittiin Feritin = varastorauta veressä
D- ja B12 vitamiinit ja Folaatti.
Rauta arvoihin minulla 100 mg rautapillerit, taas mittaukset noista on tulossa.Erinomaisen hyvä, että tutkittiin. Osoitus, että jossain sentään on fiksuja(kin) lääkäreitä.
Tietääkseni suvussa esiintyy harvinaisen vähän syöpää ja mielen sairauksia.
Sitäkin enemmän sydän-ja verisuonisairauksia.
Alzheimeriä kylläkin, mutta äiti oli jo aika iäkäs, enne kuin sai diagnoosin.- Anonyymi
Yksi on todettu. Kyseinen sairaus on loikannut kahden sukupolven yli.
Kyse on äitini isän bipolaari häiriöstä.
Äitini ja minä olemme olleet täysin oireettomia mutta tauti puhkesi tyttäressämme varhaisessa aikuisiässä. Perinnöllisyys on todettu.
Aivan viime vuosiin saakka tauti pysyi kurissa lääkityksellä ja ajoittaisilla, lyhyillä sairaslomilla mutta nyt 5-kymppisen naisen tilanne alkaa olla vakavampi.
Lääkityksestä huolimatta maaniset jaksot ovat "tehokkaita". - Anonyymi
Äidin puolelta vain hyvää ja isänkin puolelta,jos ei oteta 2diabetestä lukuun.
- Anonyymi
Olen tasaisesti perinyt asioita molemmilta vanhemmiltani Ulkonäköä en ole edes ajatellut se roikkuu mukana vaikkei ajatteliskaan
Meidän suvussa on kilpirauhas sairaudet yleisiä . Kenellä liika toimintaa ja kellä päin vastoin. - Anonyymi
Kakkostyypin diabetes on elämäntapasairaus, ei perityvä sellainen ollenkaan eikä lainkaan. Yltäkylläisyys aiheuttaa monta muutakin sairautta kuin DM, jotta lisää herkkuja kitusiin vain, niin ei tartte terveenä tallustaa.
Anonyymi kirjoitti:
Kakkostyypin diabetes on elämäntapasairaus, ei perityvä sellainen ollenkaan eikä lainkaan. Yltäkylläisyys aiheuttaa monta muutakin sairautta kuin DM, jotta lisää herkkuja kitusiin vain, niin ei tartte terveenä tallustaa.
2 diabetes on vahvasti perinnöllinen, minkä lisäksi siihen vaikuttavat merkittävästi elintavat, kuten ylipaino ja liikunta.
- Anonyymi
Siili25 kirjoitti:
2 diabetes on vahvasti perinnöllinen, minkä lisäksi siihen vaikuttavat merkittävästi elintavat, kuten ylipaino ja liikunta.
Mutku se ei periydy, sitä ei tarvitse saada, kun huolehtii ravinnostaan - ei ylipainoa - ja liikunnastaan.
- Anonyymi
Minun suvussani on molemmilla,puolilla alschzheimefiä. Myöskin syöpää joten huonoja geenejä on. Usein pelkään jos unohdan jonkun asian että ” nytkö se muisti sairaus alkaa”
Samoin syövän kanssa moni serkku menehtynyt syöpään ja tätini viimeiseksi äidillä oli rinta syöpää ja isän ruumiin avauksessa oli todettu syövän alku keuhkoissa. Mutta ei siihen kuollut vaan ihan muuhun; sairauteen .
Myös diabetes sairautta on molemmissa suvuissa joten ei oikein kehumaan voi ruveta . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin , jos on helposti altistuva sairaudelle niin se on perinnöllistä .
Joten tämäkin asia ehkä on hieman laajempi , eikä aina voi syyttää mäasäilystökään - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutku se ei periydy, sitä ei tarvitse saada, kun huolehtii ravinnostaan - ei ylipainoa - ja liikunnastaan.
Monet eivät huolehdi ravinnostaan vaan vetävät roska tuokaa kioskeilta koko ajan. Sipsiä iltaisin kuppi täynnä ja pari suklaalevyä . Siltikin eivät ole saaneet diabetestä, joten aina ei voi yleistää asioita. . On olemassa ihmisiä joilla on diabetes kakkonen vaikka elävät ilman mässäilyä .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Monet eivät huolehdi ravinnostaan vaan vetävät roska tuokaa kioskeilta koko ajan. Sipsiä iltaisin kuppi täynnä ja pari suklaalevyä . Siltikin eivät ole saaneet diabetestä, joten aina ei voi yleistää asioita. . On olemassa ihmisiä joilla on diabetes kakkonen vaikka elävät ilman mässäilyä .
2. DM on elintasosairaus, ts. yltäkylläisyys tekee tepposet. Piste ja pamaus.
- Anonyymi
Olen poikkeus, suvussani vähän neroja.
- Anonyymi
Minä poikkeus, suvussani on kaikilla hyvä muisti. Minä en muista enkä tunne ketään, vaikka viikoittain, kuukausittain keskustelen.
En pysty edes serkkujen nimiä luettelemaan kuin kolmanneksen.
- Anonyymi
Sain huonot geenit. On monenlaista.
- Anonyymi
Huonoja geenejä kannattaa narrata ja valita viisaammin elämäntapansa kuin edelliset sukupolvet.
- Anonyymi
Aika hyvät perintötekijät sain, olen vankkumaton tasapuolisuuden ja tasa-arvon kannattaja, oikeudenmukainen, voi olla et kasvatus vaikuttaa myös, mut aika lailla samaa tahoahan saa kiittää joka tapauksessa.
En hauku rasisteiksi, tai natseiksi niitä suomalaisia, jotka arvioivat maahanmuuttoa kriittisesti, en hyväksy naisten pakottamista peittämään itseään uskonnon perusteella, Suomi on vapaa maa ja demokratia, ja siitä ei voi alkaa lipsua. Muistutan vielä lopuksi mitä pres. Sauli Niinistö eräässä puheessaan huomautti; 'maassa maan tavalla, tai sitten maasta pois'.- Anonyymi
En minäkään hauku, eikä meillä ole koskaan kiroiltu, sanottu v-sanaa tai mitään muutakaan. lapsenlapsen lapsetkin huomautti kerran kun joku sanoi SOVITTU.
En kuitenkaan pääse maahanmuutossa tasapainoon, olen ollut talousmies, kuten vanhempani ja isovanhempani.
Suomi on ihana maa, ihanaa myös se kun saa matkustella vapaasti minne haluaa,
- Anonyymi
Moraalisesti tasapainoinen ei tule geeneistä.
Jännä.
Minulla on parisen vuotta nuorempi sisar. Sairauksien suhteen olemme kuin kaksoset syöpää myöten. Mitä minulle ensin kohta hälle perässä. Omituista. Myös silmämme ovat samanlaiset myös taittovikojen suhteen eri parit vain.😄
Lähisuvussamme oli päihteiden käyttöä. Se ei kuitenkaan ole periytynyt. Ehkä äidin suvunpuolelta joitain sydän juttuja. Ne kuitenkin hyppäsivät äitini yli.
Isän puolelta astmaa ja keuhkoahtaumatautia. Pitkäikäisiä kuitenkin kaikki. Muutamalla muistisairautta myöhemmällä iällä.Ai niin. Ja ulkonäöltäni olen kuulemma äitini näköinen. Älykkyydestä en osaa sanoa mitään. Ihan tällä älyllä olen kuitenkin elämässä pärjännyt😀.
- Anonyymi
Ei sairaudet periydy, mutta riski sairastua voi periytyä.
- Anonyymi
Ja sen riskinkin voi eliminoida mahdollisimman pieneksi, jos osaa, tahtoo ja tietää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja sen riskinkin voi eliminoida mahdollisimman pieneksi, jos osaa, tahtoo ja tietää.
Ei se tahdovoimalla eliminoidu. Hautausmaat on täynnä terveellistä elämää
viettäneitäkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se tahdovoimalla eliminoidu. Hautausmaat on täynnä terveellistä elämää
viettäneitäkin.Yeap, kaikki kuolevat joskus johonkin ja joutuvat hautuumaalle. Tahdonvoimastakaan en kommentissani maininnut mitään. Jotta tutki tarkemmin, tiedät enemmän, luulet vähemmän.
- Anonyymi
No sehän on sama asia riski saada sairaus Ja kun saa miin on perinyt sen kuten isä ja isoisäkin
Geenit ei auta aina, joku sairaus voi altistaa sellaiseen sairauteen jota ei suvussa esiinny kuten minulle kävi.
- Anonyymi
Eiköhän tuo ole yleisintä?
Perimän vaikutus tartuntatauteihin sairastumiseen lienee melko vähäinen.
Samoin enemmistö tuki- ja liikuntaelimien vaivoista. Tosin niissä on myös perimätautaisiakin. Anonyymi kirjoitti:
Eiköhän tuo ole yleisintä?
Perimän vaikutus tartuntatauteihin sairastumiseen lienee melko vähäinen.
Samoin enemmistö tuki- ja liikuntaelimien vaivoista. Tosin niissä on myös perimätautaisiakin.Miettinyt usein mistä johtui kun sairastuin nuorena psoriasikseen eikä suvussani kellään esiinny, minulla tai hyvin monella se on geeneissä piilevänä tarvitsee jonkun ärsykkeen puhjetakseen. Oletan se pätee monessa muussakin tapauksessa, samoin diabetes ei meidän suvussa sitä esiinny, oletan muut sairaudet altisti siihen siis päättelen. Mitäpä tuosta kyllä näitten kanssa pärjää.
Pertikki kirjoitti:
Miettinyt usein mistä johtui kun sairastuin nuorena psoriasikseen eikä suvussani kellään esiinny, minulla tai hyvin monella se on geeneissä piilevänä tarvitsee jonkun ärsykkeen puhjetakseen. Oletan se pätee monessa muussakin tapauksessa, samoin diabetes ei meidän suvussa sitä esiinny, oletan muut sairaudet altisti siihen siis päättelen. Mitäpä tuosta kyllä näitten kanssa pärjää.
Eipä noista sairauksista tiedä mistä ne putkahtelee kun kaikki eivät ole perinnöllisiä.
Siili25 kirjoitti:
Eipä noista sairauksista tiedä mistä ne putkahtelee kun kaikki eivät ole perinnöllisiä.
Voisi olettaa hyvät geenit estää monilta sairauksilta.
Ulkonäkö näkö on periytyvää jo rodullisesti, sisarparvessa on samoja piirteitä yli sukupolven , saman näköisyys, toinen voi olla kiero savolainen, toinen kaikkea muuta. Kummasti vaan tulla toimeen keskenämme.Pertikki kirjoitti:
Voisi olettaa hyvät geenit estää monilta sairauksilta.
Ulkonäkö näkö on periytyvää jo rodullisesti, sisarparvessa on samoja piirteitä yli sukupolven , saman näköisyys, toinen voi olla kiero savolainen, toinen kaikkea muuta. Kummasti vaan tulla toimeen keskenämme.Jos googlettaa esim psoriasis perinnöllisyys saa esille karkeaa yleiskuvaa mutta oikeasti perinnöllisyys on monimutkainen tapahtumaketju. Onko olemassakaan ns. hyviä geenejä jotka suojaisivat kaikilta sairauksilta.
Juu. Saman haaran sukulaisiin voinee maakunta vaikuttaa😀.
- Anonyymi
Suolistosyöpäni oli taatusti geenipohjaista vaikka suvusta ei aikaisemmiltakaan sukupolvilta ole moisesta tietoa.
Joku saattaa ilkeyttään väittää, että 18 vuoden pontikan keitolla ja sen tuotoksen säännöllisellä nauttimisella olisi jotain yhteyttä, yhdessä ruokailutapojeni kanssa, paksusuolen syöpään.
Senkin vuoksi, että syöpä havaittiin vuosikausia myöhemmin lopetettuani keittelyn ja siirryttyäni ALKOn myymiin tuotteisiin. - Anonyymi
Olen luovuttaja.
Lapseni perivät minulta matemaattisen nerouden.
Molemmat, tyttö ja poika, kuittasivat lakkiaisissa matematiikka stipendin ja menivät jatko-opintoihin suunnittelemilleen aloille.
Tyttö täydensi metereologin opintojaan kauppakorkessa suorittamillaan kursseilla ja poika meni kertahaulla otikseen tekniselle fysiikalle pisteillä 47 / 50.
Tämä kaikki huolimatta vaimoni osuudesta.
Vaimonikaan ei jäänyt täysin osattomaksi. Peri sentään tiettyjä allergioita jotka siirtyivät lapsillemme erilaisina yliherkkyyksinä.
Tosin en voi täysin kieltää vanhan kansakoulun käyneen vaimoni taipumusta loogiseen ajatuskykyyn.- Anonyymi
Älykkyys periytyy äidin puolelta, aina. Tämän on tiede todennut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älykkyys periytyy äidin puolelta, aina. Tämän on tiede todennut.
Siis vain ja ainoastaan? Luotettavaksi todettu tutkimusyhteenveto?
Lukion pitkässä matikassa menestyneenä en ole ainakaan tuhonnut matematiikkanero vaimoni vaikutusta! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis vain ja ainoastaan? Luotettavaksi todettu tutkimusyhteenveto?
Lukion pitkässä matikassa menestyneenä en ole ainakaan tuhonnut matematiikkanero vaimoni vaikutusta!70-80 prossaa tulee äidin puolelta, loput on ympäristötekijöiden vaikutusta.
Matikka on toissijainen tässä tapauksessa, on vain yksi älykkyyden laji, joita on kymmeniä. Sitä paitsi matikkaa voi harjoitella niin, että tulee "älykkääksi". - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
70-80 prossaa tulee äidin puolelta, loput on ympäristötekijöiden vaikutusta.
Matikka on toissijainen tässä tapauksessa, on vain yksi älykkyyden laji, joita on kymmeniä. Sitä paitsi matikkaa voi harjoitella niin, että tulee "älykkääksi".Ei uskoisi, että edes ultrafeministi tohtisi julkistaa tuollaisen mielipiteen! Miesten geenit ovat nollia!
Matikkaa , siis numeerista aritematiikkaa voi harjoitella tiettyyn, kunkin henkilökohtaisen rajaan saakka, mutta varsinaisen matematiikan opiskelu vaatii jo tiettyä peruslahjakkuutta.
Jo ensimmäinen porras, derivoinnin ja integroinnin alkeet jakavat porukkaa.
Älykkyys käsitteenä on sisällöllisesti paljon laaja-alaisempi mutta tämähän on vain aivottoman miehen mielipide.
- Anonyymi
Olen pitkäikäistä sukua. Äitini on entinen missiehdokas ja olen perinyt hänen kauneutensa eli hyvät geenit siinäkin sihteessa
- Anonyymi
Että oikein missiehdokas ! Olet lisäksi niin vaatimaton. Upeaa !
- Anonyymi
Tekoäly vastaa kysymykseen mikä aiheuttaa psorin ?
Psoriasiksen aiheuttaa monimutkainen yhdistelmä perinnöllisiä tekijöitä ja ulkoisia laukaisijoita, kuten stressi, infektiot (esim. streptokokki), tupakointi ja ylipaino. Sairaudessa elimistön oma immuunijärjestelmä on yliaktiivinen, mikä johtaa ihosolujen liian nopeaan uusiutumiseen ja tulehduksellisten, hilseilevien läiskien muodostumiseen iholle ja joskus myös niveliin.
Tärkeimmät syyt ja laukaisijat:
-Perinnöllinen alttius:
Psoriasis on osittain perinnöllinen sairaus, ja siihen liittyy geneettinen alttius. Jos suvussa esiintyy psoriaasia, sairastumisriski on suurempi.
-Immuunijärjestelmän häiriö:
Psoriasis on krooninen immuunivälitteinen sairaus, jossa immuunijärjestelmä hyökkää virheellisesti omia kehon soluja vastaan, mikä aiheuttaa tulehdusta ja ihosolujen nopeaa kasvua.
-Laukaisutekijät:
Nämä tekijät voivat laukaista tai pahentaa psoriasista:
-Infektiot: Erityisesti streptokokki-bakteerin aiheuttamat infektiot, kuten nielutulehdus, voivat olla laukaiseva tekijä.
-Stressi: Psoriasiksen puhkeaminen voi liittyä stressiin, ja stressi voi myös pahentaa olemassa olevia oireita.
-Elintavat: Ylipaino, runsas alkoholin käyttö ja tupakointi ovat tunnettuja riskitekijöitä, jotka lisäävät psoriasiksen riskiä ja voivat pahentaa sen oireita.
-Muut tekijät: Myös ihon vauriot, tietyt lääkkeet ja huono suuhygienia voivat altistaa psoriasiksella.
-Yhteenveto:
Psoriasiksen syntyyn vaikuttavat siis perinnöllinen alttius ja ulkoiset tekijät, jotka yhdessä aktivoivat immuunijärjestelmän reaktion, joka kohdistuu ihoon ja niveliin.Tekoäly osaa yleistää, mun äly on omantakeista kehittynyt vuosien kuluessa että olen pärjännyt tässä elämän juoksussa, luonteen ominaisuus on yksilöllistä. En voi sanoa että siihen syy perintötekijät, kyky käsitellä elämän arvoja mikä on hyvää oikeiden mukaista, nauttia siitäkin vähästä mikä on saatavilla.
Pertikki kirjoitti:
Tekoäly osaa yleistää, mun äly on omantakeista kehittynyt vuosien kuluessa että olen pärjännyt tässä elämän juoksussa, luonteen ominaisuus on yksilöllistä. En voi sanoa että siihen syy perintötekijät, kyky käsitellä elämän arvoja mikä on hyvää oikeiden mukaista, nauttia siitäkin vähästä mikä on saatavilla.
"kyky käsitellä elämän arvoja mikä on hyvää oikeiden mukaista, nauttia siitäkin vähästä mikä on saatavilla."
Kasvatuksen kotona opittujen arvojen ja ympäristötekkijöidenkin tulos.- Anonyymi
Pertikki kirjoitti:
Tekoäly osaa yleistää, mun äly on omantakeista kehittynyt vuosien kuluessa että olen pärjännyt tässä elämän juoksussa, luonteen ominaisuus on yksilöllistä. En voi sanoa että siihen syy perintötekijät, kyky käsitellä elämän arvoja mikä on hyvää oikeiden mukaista, nauttia siitäkin vähästä mikä on saatavilla.
Samoilla linjoilla.
Jos ihminen on omillaan pärjännyt
ja tullut muiden ihmisten kanssa toimeen yli 80 vuotta,
saa olla tosi tyytyväinen omiin avuihinsa.
Jatketaan, tekoäly vain sekoittaa, mutta valitaan se tieto käyttöön, jonka jo tiedämme ja tunnistamme.
Tekoäly ottaa joku päivä haltuunsa koko yhteiskunnan., sekin on tulevaisuudessa uhka, enemmän kuin yksikään sota!
- Anonyymi
Minä sain perinnöksi nuo aloituksessa juuri mainitut päihteet. Isältä jäi kuoltuaan pari korillista kaljaa ja meistä sisaruksista ne päätyivät sitten jaossa minulle ja nostin ne auton takapaksiin!
- Anonyymi
Mitä teikäläinen huumehärhö tekee autolla millä rahoitat
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä teikäläinen huumehärhö tekee autolla millä rahoitat
Auton ja rahat perin äveriäältä sedältäni jonka testamentin väärensin vähän ennen kuin se potkaisi tyhjää ja kun se ei enää ollut enää oikein tolkuissaan. Mitä muita sairauksia teikäläinen on perinyt kateuden lisäksi?
- Anonyymi
Sain keenit katoamaan kun käytin pepantteenia enään en käytä
- Anonyymi
Huomasin, kävit täälläkin reitilläsi.
Kiva ettet käyttänyt muuta kuin huumoria.
Minun geenit katosivat lapsiveteen.
- Anonyymi
Muistisairautta ja syöpää on jonkin verran mutta itsessäni eivät vielä näy. Tietenkin hieman huolestuttaa. Olen varautunut asiaan käymällä muistiryhmissä, terveellisellä ruoalla ja liikunnalla. Muuta en voi. No sepä on sitten aiheuttanut ulkoiseen olemukseen että minustakin voisi runoilla kuten tuossa vieressäni radio-ohjelmassa Onnensävelessä: Jos syntymävuotesi hukkunut ois, ei kukaan ikääsi arvata vois.
- Anonyymi
Sairaudet eivät ole perintöinä seuraavia asioita sinällään vaan elintapoina opittuihin asioihin liittyviä seurauksia. 1950 luvulla diabetes tapauksia oli suomessa noin 5000 tapausta ja tänäpäivänä yli 500000 tapausta eli nämä 5000 tapausta ei voi olla matemaattisesti mahdollisia 500000 tapauksen aiheuttajina, koska 5000 edustaa prosentin kymmenystä suomen väestöstä.
Voisiko johtua siitäkin, että niitä verensokerin raja-arvoja on muuteltu, mikä on vain kohollaan olevaa verensokeria ja mikä diabetestä.
Tellukka kirjoitti:
Voisiko johtua siitäkin, että niitä verensokerin raja-arvoja on muuteltu, mikä on vain kohollaan olevaa verensokeria ja mikä diabetestä.
Voipu olla että tutkkimus- ja tilastointimenetelmätkin on muuttuneet sitten 50- luvun.
- Anonyymi
Minulla on jonkin verran perittyjä asioita. Kakkostyypin diabetes on, osin kyllä peritty isäni suvusta. Äidiltäni olen perinyt melankoliaan taipuvaisen mielen. On ahdistuneisuutta ja masennusta, mutta näin vanhana se on hiukan helpottanut. Lääkkeitä en siihen käytä.
Sydän-ja verisuonitautejakin poden, mutta lääkitys on pitänyt minut vielä elossa, luulisin. Kaikenlaista on karjalaisesta suvustani tullut, Laatokan rannalta sekä myös savolaisesta perimästä.
Ulkonäkö ei ole kovin hääppönen ollut, mutta pärjätty on ja lohduttaudun sillä, että olen saanut aika sieviä lapsia ja lastenlapsiakin. Ei ole elämäni mennyt hukkaan! - Anonyymi
Yli 75- vuotiaista yksi kolmesta sairastuu syöpään, näin oli tiedejulkaisussa.
Satuin olemaan se yksi.- Anonyymi
Mitä vanhemmaksi elää, sitä todennäköisemmin tulee syöpä. Suurin osa syövistä on nykyisin parannettavissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä vanhemmaksi elää, sitä todennäköisemmin tulee syöpä. Suurin osa syövistä on nykyisin parannettavissa.
Myös ihminen itse voi vaikuttaa syövän syntyyn. Kuten syntymättä jäämiseen(kin).
- Anonyymi
Kai voi mutta paljon on sattuman sanelemaa arpapeliä.
- Anonyymi
Valitettavasti tuollaisessa puheella moni perustelee huonot ja epäterveelliset elämäntapansa. Joen se kertoo enemmän tietämättömyydestä ja tyhmyydestä - anteeksi - kuin asioiden oikeanlaisesta hoksaamisesta.
Anonyymi kirjoitti:
Valitettavasti tuollaisessa puheella moni perustelee huonot ja epäterveelliset elämäntapansa. Joen se kertoo enemmän tietämättömyydestä ja tyhmyydestä - anteeksi - kuin asioiden oikeanlaisesta hoksaamisesta.
Eipä pitäisi ketään mennä syyllistämään epäterveellisistä elämäntavoista heidän sairastuessaan.
Se kun voi kolahtaa fanaattisen terveysintoilijan omallekin kohdalle.
Lähipiirissäni kolmekin tuollaista terveysapostolia, joitten saarnoja terveellisistä elämäntavoista saanut kuulla kyllästymiseen asti. No, kaksi heistä nyt jo kuollut tuossa kuuskymppisenä, vähän yli.
Kolmas on lopettanut saarnaamisensa terveistä elämäntavoista muuten vain sairastuttuaan itse ensin kilpirauhassyöpään ja jokunen vuosi sitten sai stroken.- Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
Eipä pitäisi ketään mennä syyllistämään epäterveellisistä elämäntavoista heidän sairastuessaan.
Lähipiirissäni kolmekin tuollaista terveysapostolia, joitten saarnoja terveellisistä elämäntavoista saanut kuulla kyllästymiseen asti. No, kaksi heistä nyt jo kuollut tuossa kuuskymppisenä, vähän yli.
Kolmas on lopettanut saarnaamisensa terveistä elämäntavoista muuten vain sairastuttuaan itse ensin kilpirauhassyöpään ja jokunen vuosi sitten sai stroken.Pitämällä itsestään huolta selviää terveempänä kuin se joka on välinpitämätön sen suhteen.
Tupakointi on tahallista välinpitämättömyyttä itsestään, vääränlainen ruoka tottumus, liikunnan puute vastakohtana päinvastaiset elintavat eivät estä sairastumasta syöpään. Hyvillä ja huonoilla perintötekijöillä on vaikutus terveyteen ja eliniän pituuteen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitämällä itsestään huolta selviää terveempänä kuin se joka on välinpitämätön sen suhteen.
Tupakointi on tahallista välinpitämättömyyttä itsestään, vääränlainen ruoka tottumus, liikunnan puute vastakohtana päinvastaiset elintavat eivät estä sairastumasta syöpään. Hyvillä ja huonoilla perintötekijöillä on vaikutus terveyteen ja eliniän pituuteen.Viittaan viimeiseen virkkeeseesi: ei ole. Perintötekijöitä voi - ja mieluusti saa - narrata eli elää ja tehdä toisin kuin menneet polvet. Paremmin.
- Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
Kolmas on lopettanut saarnaamisensa terveistä elämäntavoista muuten vain sairastuttuaan itse ensin kilpirauhassyöpään ja jokunen vuosi sitten sai stroken.Aivan vapaasti saa syyllistää, koska epäterveellinen elämäntapa on se, joka sairauksia aiheuttaa. Tutkitusti.
Terveistä tavoista huolimatta täältä lähtee jokainen omalla ajallaan, koska syitä on sysissä ja sepissä. Sekä ihminen, elämä että maailma ovat ihmeitä ja epäoikeudenmukaisuuksia täynnään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan vapaasti saa syyllistää, koska epäterveellinen elämäntapa on se, joka sairauksia aiheuttaa. Tutkitusti.
Terveistä tavoista huolimatta täältä lähtee jokainen omalla ajallaan, koska syitä on sysissä ja sepissä. Sekä ihminen, elämä että maailma ovat ihmeitä ja epäoikeudenmukaisuuksia täynnään.Aikomukseni on elää vielä 2050-luvulla
aminohappohjaisella dieetillä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aikomukseni on elää vielä 2050-luvulla
aminohappohjaisella dieetilläSehän on aivan mahdollista syntymävuotesi huomioon ottaen.
- Anonyymi
Vaimo peri isältään muistisairauden. Vaikka kuinka vilkas ja aktiivinen oli 81v niin 83v on jo vihannes. Olen odottanut jo nukkumista kun loppuelämä voi olla hyvin vaikeaa. Muisti ei minuuttiakaan, eikä puhu kuin sanan pari päivässä.
Ite sain äitini geenit. Käyn lääkärissä usein vaikka ei ole kipuja tai särkyjä. Pelkään vain monia tauteja, niin moni , lähes kaikki kaverit jo vajaakuntoisia tai sitäkin pahempaa.
Olen syönyt paljon kalaöljyä, vitamiineja ja kolesteroli- lääkettä, jo 30 vuotta. - Anonyymi
Kaksi muinaista työkaveriani oli ns. "läpipaskureita". Käsittämättömän energiapitoisista ruokailu- ja herkuutelutavoistaan huolimatta heput olivat laihoja kuin pinkypanter.
Toisistaan tietämättä sanoivat olevansa isänsä mallisia.
Tosin tuolla yksi kommentaattori väittää kaiken perinnöllisen tulevan naispuolisilta.
Superlaihuudesta huolimatta toisella pinkyllä oli vaikeuksia korkean kolestrolin kanssa mikä ei ole ihme niillä ruokailutavoilla.
Tapasin toista heppua varsin myöhään eläkevuosilla. Silloinkaan ei hän ollut saanut kehitetyksi edes "olutmahaa". Perimää vai aineenvaihdunnan häiriö?- Anonyymi
Ei kaiken, vaan älykkyyden - tulee äidiltä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kaiken, vaan älykkyyden - tulee äidiltä.
Kyllä vaan KAIKEN koska nainen kantaa ja synnyttää.
Jos äidin älykkyydessä ei ole kehumista niin siinä tapauksessa kyse on isoäidin älykkyyden perimisestä. Tai kauempaakin!
- Anonyymi
Kaikissa tehdyissä vertailutukimuksissa on toedettu monelta kantilta se seikka, että jos on perinyt vanhemmiltaan hyvin paljon rahaa, on elämä parempaa ja pysyy paremmin terveenä.
- Anonyymi
Siis minun 2011 leikattu suolistosyöpäni oli köyhän kotini seuraamusta.
Köyhä lapsuuteni koti on siis syöpäni aiheuttaja?
Olin kuitenkin perinyt 600mk! - Anonyymi
Terveys yms. ei kuitenkaan perustu rahaan, vaan tietoon ja taitoon. Ehkä sitä on sitten enemmän niillä tyypeillä, joilla on rahaa(kin) enemmän. Kuten myös esim. koulutusta yms. sivistyksen poikasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Terveys yms. ei kuitenkaan perustu rahaan, vaan tietoon ja taitoon. Ehkä sitä on sitten enemmän niillä tyypeillä, joilla on rahaa(kin) enemmän. Kuten myös esim. koulutusta yms. sivistyksen poikasta.
Rahalla saa tutkimuksia ja hoitoja yksityissairaaloissa ja klinikoissa. Rahalla saa kunnollista ravintoa. Rahalla voi harrastaa. Rahalla saa mielenrauhaa. Rahalla saa terapiaa.
Anonyymi kirjoitti:
Rahalla saa tutkimuksia ja hoitoja yksityissairaaloissa ja klinikoissa. Rahalla saa kunnollista ravintoa. Rahalla voi harrastaa. Rahalla saa mielenrauhaa. Rahalla saa terapiaa.
Saa tutkimuksia ja hoitoja mutta silti ei aina kuitenkaan terveyttä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rahalla saa kaikkea tuota ja vielä montaa muutakin. Mutta ei kuitenkaan kaikkea. Rahalla ei saa esim. onnea ja tuosta mielenrauhasta(kin) voisi olla montaa mieltä.
- Anonyymi
Joillain on kahdetkin lahjoineen. Ensmäinen ja viimeinen. Kuten sukupuoliakin.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra haluaa muuttaa
maahanmuuttopolitiikkaa. Me suomalaiset halutaan, että Riikka Purra muuttaa pois suomesta eikä tuu ikinä takas....1799520Maataloustuet pois
Jokainen maksakoon harrastuksensa itse. Eihän golfin peluutakaan maksa yhteiskunta.3617238Australia, Britannia ja Kanada tunnustivat Palestiinan
Aikooko Petteri Lapanen pysytellä persujen ja uskovaisten panttivankina ja jättää Suomen historian väärälle puolelle?1106086Onnea Riikka! Työttömyys aste on nyt täysi kymppi!
🎯 💪 Kiitoksia Riikalle ansiokkaasta työstä Suomen kansantalouden tuhoamisessa. V.Putin suljetun rajan tuolla puolen294294- 1744152
Hyvällä tuurilla Suomen väkiluku nousee 7 miljoonaan
Vuoteen 2050 mennessä, mikäli onnistumme maahanmuuttopolitiikassa hyvin. Näin analysoi väestötieteen tohori Hiilamo. ht983854Riikka jytkytti työttömyyden uuteen ennätykseen!
Erinomaista työtä jälleen kerran irvistelevältä saksiniekalta. ”Yhtä korkeaa työttömyysastetta ei löydy työvoimatutkimu953769Joulukinkku NYT
Sian kankuista tulee vielä pula. Nyt on oikea aika hankkia joulukinkku.373333- 1983187
Päivän Riikka: Valmet Automotive aloittaa jättimäiset muutosneuvottelut
😭😭😭😭😭😭😭 Tämäkin vielä, Brutukseni. Että ei olisi Suomen historian pahimmat työttömyysluvut riittäneet, niin Riik182775