Mitä olet löytänyt syksyn lukemisiksi ? Mitä on suunnitelmissasi lukea ?

Anonyymi-ap

Löysin itse aluksi melko uuden kirjan "Valehtelua, vakoilua ja valtiollista
vaikuttamista."
Se on sujuvaa ja kansantajuista tekstiä informaatiosodan muodoista
ja uskokaa pois, mielenkiintoista !
Monesti miettii mihin tietoon enää voi luottaa.
Disinformaatiota, misinformaatiota, malinformaatiota, maalittamista ym.
on niin paljon.

"Teos kertoo, miten modernin viestintäteknologian keinoin vieraat toimijat koettavat houkutella meidät käyttäytymään haluamallaan tavalla. Se selittää kansantajuisesti esimerkkejä apuna käyttäen, miten vääristeltyä ja valheellista informaatiota levitetään ja mihin sillä pyritään.

Eivätkä vanhatkaan ulkopuolisen vaikuttamisen tavat ole unohtuneet. Kirjassa tuodaan ensi kertaa julkisuuteen suomalaisen diplomaatin agenttitarina Madridista parin kymmenen vuoden takaa.

Olemme ajassa, jossa mikä tahansa näkemämme voi olla valheellista ja jossa kenen tahansa henkilö ja ääni voidaan kaapata palvelemaan vihamielistä toimintaa. Jo nykyiset tekoälytyövälineet riittävät tähän."

Toivon tämän kirjan auttavan minua erottamaan paremmin valeuutiset oikeista uutisista.
Ei sillä enää niin suurta väliä ole, mutta kuitenkin . . .

https://docendo.fi/kirjat/valehtelua-vakoilua-ja-valtiollista-vaikuttamista/

32

389

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mahtavaa ! Pitää ehkä lukea ko. kirja, koska en tiedä "alkeitakaan".
      Mitä on esimerlkiksi misinformaatio tai malinformaatio ?

• Anonyymi

Olen tippunut kärryiltä. En tiedä yhtään syksyn uutuuskirjaa, jota ahkerat
      lukijat odottavat.
      Kysyin kokeeksi tekoälyltä.
      Tässä on tekoälyn vastaus kysymykseen "Mitkä ovat syksyn odotetuimmat
      kirja-uutuudet ?"

Syksyn 2025 odotetuimpia kirjauutuuksia ovat esimerkiksi Lucinda Rileyn Särkynyt sävel, Helene Floodin Puoliso, Nita Prosen Mistelimysteeri ja Iman Gharagozlun ja Leena Ahokkaan Iman ja Leena – Arkisafkaa 2.
      Myös klassikoita, kuten Shakespearen Hamlet ja Dickensin Joululaulu, julkaistaan syksyllä.

Muita odotettuja kirjauutuuksia:
      Peter Mohlin & Peter Nyström: Oikea käsi
      Toshikazu Kawaguchi: Ennen kuin muisto haalistuu
      Sally Hepworth: Hyvä sisko
      Janet Skeslien Charlesin: Anne Morganin kirjaprikaati

• Anonyymi

Onko Satu Rämö hyvä kirjailija ?
      "Huikeaksi kirjailmiöksi kasvanut Satu Rämön Hildur-sarja saa jatkoa, kun viides osa Tinna ilmestyy lokakuussa. Hildur-sarjan kirjoja on myyty globaalisti jo yli miljoona kappaletta."

• Taisin jo sanoa oman mielipiteeni Rämöstä omassa kirja-aloituksessani. Koukuttavaa luettavaa toki, miljöö eksoottinen Islanti . Ei ehkä Finlandiapalkintoon yllä tyylillisesti, mutta eihän se ole tarkoituskaan. Olen lukenut kaikki tähän saakka ilmestyneet.

• Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

Taisin jo sanoa oman mielipiteeni Rämöstä omassa kirja-aloituksessani. Koukuttavaa luettavaa toki, miljöö eksoottinen Islanti . Ei ehkä Finlandiapalkintoon yllä tyylillisesti, mutta eihän se ole tarkoituskaan. Olen lukenut kaikki tähän saakka ilmestyneet.

Unelmoitko ehkä itse siitä palkinnosta?

• Anonyymi

Hyllyssä on vielä lukemattomia kirjoja ja tilauksessa on Satu Rämön Inna, joka tulee muutaman viikon kuluttua. Satu on hyvä!

• Anonyymi

Olen ihan alkutekijöissä. Yksi syksyn uutuus vasta on tilauksessa, Joan Didionin "Iltojen sinessä", se on jatkoa hänen kirjaansa "Maagisen ajattelun aika",
      joka kosketti syvästi.
      Kirjat ovat saattaneet ilmestyä alkukielellä jo vuosia sitten.
      Ainakin ensimmäinen, joka kertoo hänen miehensä yllättävän kuoleman
      jälkeisestä ajasta.

• Anonyymi

Kuuntelin plastiikkakirurgi Atte Miettisen kirjan. Valtavan avartava ja mielenkiintoinen,,, olen aina arvostanut kirurgeja todella korkealle, mutta tämän kuuntelu lisäsi vielä huimasti.
      Kuinka valtavan tärkeää työtä he tekevätkään korjaamalla palovammojen ja onnettomuuksien uhreja-huh huh!

• Anonyymi

Leif GW Perssonin Possujuhlat odottaa.

• Anonyymi

Vuoden kahden vanhoja kirjoja enimmäkseen luen. Uutuuksia joutuu jonottamaan
      vähintään puoli vuotta.

• Anonyymi

Itse luen lähinnä vanhoja kirjoja. Kotini onkin kuin divari. Seinät täynnä wanhaa maailmaa, jonne itsekin kuulun. En vaivaudu edes yrittämään lukea tämän päivän kirjallisuutta enkä välitä uudenlaisista ajatuksista. Minulla on ihan oma maailmani. Itseasiassa odotan jo poispääsyä täältä.

• Talven soturit ' Olivier Norek ' Ranskalainen kirjailija. Huomasin sattumoisin että Norek oli eilen vieraillut Mikkelissä, Kunhan luen kirjan voi sitten päätellä enemmän.
      Ilmesty juuri myyntiin Suomalaiseen kirjakauppaan, aion ostaa alkuviikosta.
      Ne harvat kirjat jotka luen vuodessa aion ostaa kotiin.

• Anonyymi

Ko. kirjasta on kirjoitettu paljon. Se on kiinnostava arvostelujen antaman tiedon
        perusteella.

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ko. kirjasta on kirjoitettu paljon. Se on kiinnostava arvostelujen antaman tiedon
        perusteella.

Kiinnostavaa on sekin, että ranskalaiselle tulee mieleen kirjoittaa aiheesta.

• Anonyymi

Alan juuri kuuntelemaan, Ransom-man: Vastaamon tapaus ja Aleksanteri Kivimäen hakkerihistoria.

• Anonyymi

Miksi sinua kiinnostaa se ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi sinua kiinnostaa se ?

On niin paljon kirjoiteltu siitä Vastaamon tapauksesta. Siksi haluan tietää tästä ym:sta hakkereista maailmalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On niin paljon kirjoiteltu siitä Vastaamon tapauksesta. Siksi haluan tietää tästä ym:sta hakkereista maailmalla.

Äärettömän vastenmielinen tyyppi tuo Kivimäki. Näkee kuinka hän ihailee itse itseään, on niin tyytyväinen itseensä, että ihan pullistuu. Täysin omatunnoton psykopaatti. Ei sen rikollinen ura tuohon Vastaamoon pääty. Kait se on pyrkimässä peräti joksikin Aleksanteri Suureksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Äärettömän vastenmielinen tyyppi tuo Kivimäki. Näkee kuinka hän ihailee itse itseään, on niin tyytyväinen itseensä, että ihan pullistuu. Täysin omatunnoton psykopaatti. Ei sen rikollinen ura tuohon Vastaamoon pääty. Kait se on pyrkimässä peräti joksikin Aleksanteri Suureksi.

Piilotteli maailmalla, oikea luihumainen roisto. Kiven sisään istumaan vuosiksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Piilotteli maailmalla, oikea luihumainen roisto. Kiven sisään istumaan vuosiksi.

Ja nyt on Ruotsissa iso tietomurto, sadantuhannen (?) ihmisen tiedot levitettyinä jonnekin.

• Anonyymi

Teen vähä niinku Hector laulussaan Syyskuu; 'mä kirjastoon iltaisin niin monta matkaa teen, ja lainaan samat kirjat uudelleen'....En tosin Tsehovia tai Leniniä lueskele, niinkuin Hector laulaa, vaan Jack Kerouacin 'Matkalla' opusta, se on aina yhtä hyvä, luin myös Linus Torvaldsin 'Just for fun', vaikken nörtti olekaan, mut mielenkiintoista kuinka Linus kehitti omaa avointa lähdekoodiaan, ja on nyt yksi kuuluisimpia suomalaisia.

• Anonyymi

Paljastan häpeällisen aukon sivistyksessäni. En ole koskaan lukenut
      Wirginia Woolfia. Nyt tilasin hänen kirjansa "Kiitäjän kuolema ja
      muita esseitä".
      En ole saanut selkoa syksyn uutuuksista. Ennen kustantajat mainostivat
      Hesarissa uutuuksia. Sai helposti vähän käsitystä ja tietoa.
      Kirjamainokset Hesarissa loistavat nyt poissaolollaan. Ehkä
      joulua lähestyttäessä niitä ilmaantuu ?
      En oikein jaksa enää etsiä netistä. Kustantajia on niin paljon.
      Haluaisin nähdä kootusti valikoiman uutuuksista.
      Minulla ei ole hajuakaan, mitkä ovat syksyn kiinnostavimmat kirjat.

• Anonyymi

Joitakin kirjoja voi lukea yhä uudestaan, ja yhtä hyviltä tuntuvat, yksi sellainen on Seitsemän Veljestä.

• Anonyymi

Muistan kun aloin lukea Seitsemää Veljestä. Luin sitä yhtä soittoa, kannesta kanteen. Ja kun suljin kirjan, olin hetken aivan hiljaa. Ja sitten aloin ääneen itkeä, niin etten muista koskaan muulloin niin itkeneeni. Makasin kauan sängyllä mahallani kasvot tyynyjä vasten, huusin, itkin ääneen, niin, ettei siitä ollut loppua tulla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Muistan kun aloin lukea Seitsemää Veljestä. Luin sitä yhtä soittoa, kannesta kanteen. Ja kun suljin kirjan, olin hetken aivan hiljaa. Ja sitten aloin ääneen itkeä, niin etten muista koskaan muulloin niin itkeneeni. Makasin kauan sängyllä mahallani kasvot tyynyjä vasten, huusin, itkin ääneen, niin, ettei siitä ollut loppua tulla.

Mikä sinua itketti siinä ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä sinua itketti siinä ?

Se kaunis, puhdas maailma, veljesten puhdas mieli.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se kaunis, puhdas maailma, veljesten puhdas mieli.

Ja Aleksis Kiven kaunis sielunmaailma. Sellainen maailma, jota ei enää ole.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja Aleksis Kiven kaunis sielunmaailma. Sellainen maailma, jota ei enää ole.

Mikä kaunis sielunmaailma ? Eikö sillä ollut kaksi naistakin yhtä aikaa. Sisarukset.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä kaunis sielunmaailma ? Eikö sillä ollut kaksi naistakin yhtä aikaa. Sisarukset.

Se taisi olla Juhani Aho ?

• Anonyymi

Lueskelen nyt syksyllä kaikenlaista helppoa, joka ei vaadi suurta ajattelua.

Suuret ajatukset olen hankkinut jo aikoja sitten: Raamatusta ja Lutherin saarnoista.

• Anonyymi

Kertoisiko joku asiaan perehtynyt muutaman syksyn hittikirjan nimen
      ja kirjoittajan ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!

"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti
      Maailman menoa
      247
      45349
    2. Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.

KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!
      Maailman menoa
      31
      11240
    3. Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %

Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy
      Maailman menoa
      207
      10873
    4. Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta

Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump
      Maailman menoa
      36
      9711
    5. Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.

IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla
      Maailman menoa
      85
      8528
    6. Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija

https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua
      Maailman menoa
      223
      6511
    7. Pirjo sanoi Esalle

Painu sinä Esa hevonvittuun... johon Esa? Laittakaapa ehdotuksia. # ==================== # APUFUNKTIO: satunnainen kok
      Maailman menoa
      0
      3210
    8. Jos mä joisin

Itteni känniin nyt, voi olla että mä tunnustaisin sulle kuinka ihastunut oon ollu suhun viimeiset 2 vuotta. Eikä mua pys
      Ikävä
      30
      2229
    9. Tänään torille

Tänään kuulema torilla tapahtuu klo.20. Tulkaaha paikalle kattoon.
      Hyrynsalmi
      37
      1629
    10. Koulu-uhkaus.

Meinaatteko päästää lapsenne kouluun, niin kauan kun tämä uhkaaja siellä myös on? Tekijä on kaikilla tiedossa.
      Hyrynsalmi
      26
      1510
    Aihe