Koviksena on 2½-merkitty ristikko Teemu Palloselta. Teemu Pallonen teki, mitä joskus lupaili ts. että laatisi toisen kirjainteemaisen ristikon. Tällä ketaa ei idea mennyt överiksi. Teemu Pallonen itse myönsi, että idea meni överiksi B-kirjainteemassa 15.2.2025, mistå Pallonen itse kirjoittaa:
Laatiessa en tajunnut, että tämä teemasanojen runsaus saattaa jättää niin paljon tuplaratkaisujen mahdollisuuksia, yritin vaan innoissani laittaa niitä niin paljon kuin mahdollista. Idea voisi toimia paremmin, että käyttää teemasanoja harkitummin, vähän kuin lisämausteena ripoteltuna.Eli jatkossa saattaa kuitenkin tulla Koviksia samalla idealla, mutta parannetulla harkinnalla.
Itse asiassa C-kirjaimia olisi voinut olla hieman enemmänkin.
IS Viikonloppu 30.-31.8.2025
24
680
Vastaukset
- Anonyymi
Mitähän toi alhaalla keskellä oleva vihje HEITÄ ALLE MILJOONA, ja siihen tuleva ATEENALAISET mahtaa tarkoittaa? Ateenassa on neljä miljoonaa asukasta, mutta eikö ne kaikki sitten ole ateenalaisia?
- Anonyymi
Minulla olikin siinä ensin pitkään ALASKALAISET, joka olisi kaikin puolin sopinut.
- Anonyymi
Väkiluku (2011)
Ydinalue
664 046[2
Metropolialue
3 737 550
Tuohon pienempään lukuun laatija viittaa.
- Anonyymi
Kaakon kulmalle apuja. Kuka on maalitykki ja mikä on tuo punainen esine.? Näillä tiedoilla saisi varmaan loputkin täyteen
- Anonyymi
Punainen esine on naisen korkokenkä.
Maalitykki pitäisi olla tunnetumpi kuin Atik. Suomalainen.
- Anonyymi
Mikä mahtaa olla ratkaisusana "vedelle"?
- Anonyymi
Olisi kiva kertoa, missä vihje sijaitsee. Vaikka on ratkonut ristikon, ei voi muistaa, missä mikin vihje on, minkä vuoksi vihjeitä joutuu etsimään. En tiedä, mihin viitataan.
- Anonyymi
Silloin tällöin esiintyy veden kanssa tällaisessa ongelmia, Suomessa onneksi harvoin.
- Anonyymi
Vedelle: asia, jonka yhteiskunta pyrkii kaikissa oloissa turvaamaan.
- Anonyymi
Vasen alareuna. Heinämarjoja? Tiedän että ennen laitettiin heinänkorteen mansikoita, mutta jos Pertsan tuntema on Kilu, niin ei sovi
Siihen kulmaan en ole saanut oikeastaan mitään.- Anonyymi
Sama täällä! Paperi on ihan kuulunut,kun vähän väliä pyyhin kaiken pois ja aloitan alusta. Ne mansikat ei sovi heinämarjoihin, paitsi jos ottaa Kilun pois.Sitten juhlissa panin shaketit ja sekin on varmaan väärin. Ja mikä ihmeen pinta tuolla askartelevalla tytöllä?
- Anonyymi
Pertsa ei ole henkilö vaan käsite, ja heinämarjoja ei ole kasvi vaan rai- alkuun ja marjat perään
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pertsa ei ole henkilö vaan käsite, ja heinämarjoja ei ole kasvi vaan rai- alkuun ja marjat perään
Oikein paljon kiitoksia. Kyllä on ovela heinämarja! Tiesin,että olen ihan hakoteillä! Taitaa selvitä tämä nurkka, mutta on minulla vielä muualla mietittävää. Uskalla enää kysyäkään, kun toiset niin pahastuvat, kun neuvotaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikein paljon kiitoksia. Kyllä on ovela heinämarja! Tiesin,että olen ihan hakoteillä! Taitaa selvitä tämä nurkka, mutta on minulla vielä muualla mietittävää. Uskalla enää kysyäkään, kun toiset niin pahastuvat, kun neuvotaan.
Vihje HEINÄMARJOJA muistuttaa ns. piilisten piilovihjettä ja sellaiseksi kelpaisi.
Hurjia heinämarjoja. (8) olisi kokonainen piilisvihje.
Aika paljon koviksissa on sitä, että vihjeen osat pitää lukea erikseen ja lopussa yhdistää. Lopputulos ei liity yleensä mitenkään yhteen liitettäviin sanoihin, kuten ei nytkään. Jotkut eivät tykkää piilosanatehtävistä, mutta niiden osaamisesta on koviksissakin hyötyä.
- Anonyymi
Miksi pilaat ratkontakokemuksen paljastuksillasi taas?
- Anonyymi
Ketäköhän tarkoitat?
Itse annoin vain vinkin 2025-08-31 11:28:58. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ketäköhän tarkoitat?
Itse annoin vain vinkin 2025-08-31 11:28:58.Jos ehdottomasti haluaa puhtoisen ratkontakokemuksen, niin ei ole syytä tulla tänne kuikuilemaan apuja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ehdottomasti haluaa puhtoisen ratkontakokemuksen, niin ei ole syytä tulla tänne kuikuilemaan apuja.
Eki oli oikeassa kuvaillessaan tätä paikkaa.
- Anonyymi
Olisiko kellään oikeaan alakulmaan antaa yhtään vihjettä lisää?
- Anonyymi
Korkokengän kuvaan joku vihje olisi paikallaan, mitä siinä haetaan?
- Anonyymi
Korkokengällä ei ole merkitystä tässä. Pitää keskittyä vain siihen, mikä on kengän alla.
- Anonyymi
Olen hahmotushäiriöinen, kun en saa ko kuvasta korkokenkää
- Anonyymi
On se takaa katsottuna. Tosi korkea korko on. Punainen kengän pohja.
Yritin sovittaa siihen sanaa lesti, mutta mitään en saa siihen sitten noista muita sopimaan.
Siis mikä on kengän alla? Lattia kaiketi. Ei käy.
Mikä tuo monitori oikein voisi olla?- Anonyymi
Kengän alla on astin ja monitorissa näkyy aallot.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan
Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k18810914Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta
Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia t337681Marinin tuhojen korjaaminen kestää kahdeksan vuotta
Nyt on vasta neljännes mennyt ja ensimmäiset korjausliikkeet saatu liikkeelle. Innokkaimmat olivat odottaneet että jo t1057583Se oli Orpo joka rynni Eagle S -alukselle
Vastoin kaikkia kansainvälisen merenkäynnin sääntöjä. Kunpa olisi ollut purjehtija Harkimo Suomen johdossa silloin. ht57409Demarikultin uhri kertoo
Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa895779Miksi vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa?
Vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa joka työllistäisi ihmisiä. Miksi? No siksi, että jos vasemmistolainen perus525238Sanna valittiin Euroopan huonoimmaksi pääministeriksi
Sannan kaudella Suomi oli ainut maa missä bkt laski. Kannattaa huomata, että luvut valitsi Sannan huonoimmaksi. Ihmiset385032Giorgia Meloni vs Riikka Purra
Kyllä Italian pääministeri on kauniimpi ja seksikkäämpi, kuin Suomen valtiovarainministeri Riikka Purra. Mitä jotkut näk154939Suomen velka kasvoi ennätysvauhtia - Mäkynen repostelee
– Velka kasvoi eniten tilaston historiassa, Mäkynen kirjoittaa. – Vuoden 2025 toisella neljänneksellä selvästi eniten k62776Ei muuta kun kylärinkiä ajamaan!!!
Huomenta! Tuossa ku kylän pinnassa asunu koko iän, nii viime vuosina nii harmittanu ku viikonloppusin niin hiljasta, sil451830