IS Viikonloppu 30.-31.8.2025

Anonyymi-ap

Koviksena on 2½-merkitty ristikko Teemu Palloselta. Teemu Pallonen teki, mitä joskus lupaili ts. että laatisi toisen kirjainteemaisen ristikon. Tällä ketaa ei idea mennyt överiksi. Teemu Pallonen itse myönsi, että idea meni överiksi B-kirjainteemassa 15.2.2025, mistå Pallonen itse kirjoittaa:

Laatiessa en tajunnut, että tämä teemasanojen runsaus saattaa jättää niin paljon tuplaratkaisujen mahdollisuuksia, yritin vaan innoissani laittaa niitä niin paljon kuin mahdollista. Idea voisi toimia paremmin, että käyttää teemasanoja harkitummin, vähän kuin lisämausteena ripoteltuna.Eli jatkossa saattaa kuitenkin tulla Koviksia samalla idealla, mutta parannetulla harkinnalla.

Itse asiassa C-kirjaimia olisi voinut olla hieman enemmänkin.

24

680

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mitähän toi alhaalla keskellä oleva vihje HEITÄ ALLE MILJOONA, ja siihen tuleva ATEENALAISET mahtaa tarkoittaa? Ateenassa on neljä miljoonaa asukasta, mutta eikö ne kaikki sitten ole ateenalaisia?

• Anonyymi

Minulla olikin siinä ensin pitkään ALASKALAISET, joka olisi kaikin puolin sopinut.

• Anonyymi

Väkiluku (2011)
        Ydinalue
        664 046[2
        Metropolialue
        3 737 550

Tuohon pienempään lukuun laatija viittaa.

• Anonyymi

Kaakon kulmalle apuja. Kuka on maalitykki ja mikä on tuo punainen esine.? Näillä tiedoilla saisi varmaan loputkin täyteen

• Anonyymi

Punainen esine on naisen korkokenkä.
        Maalitykki pitäisi olla tunnetumpi kuin Atik. Suomalainen.

• Anonyymi

Mikä mahtaa olla ratkaisusana "vedelle"?

• Anonyymi

Olisi kiva kertoa, missä vihje sijaitsee. Vaikka on ratkonut ristikon, ei voi muistaa, missä mikin vihje on, minkä vuoksi vihjeitä joutuu etsimään. En tiedä, mihin viitataan.

• Anonyymi

Silloin tällöin esiintyy veden kanssa tällaisessa ongelmia, Suomessa onneksi harvoin.

• Anonyymi

Vedelle: asia, jonka yhteiskunta pyrkii kaikissa oloissa turvaamaan.

• Anonyymi

Vasen alareuna. Heinämarjoja? Tiedän että ennen laitettiin heinänkorteen mansikoita, mutta jos Pertsan tuntema on Kilu, niin ei sovi
      Siihen kulmaan en ole saanut oikeastaan mitään.

• Anonyymi

Sama täällä! Paperi on ihan kuulunut,kun vähän väliä pyyhin kaiken pois ja aloitan alusta. Ne mansikat ei sovi heinämarjoihin, paitsi jos ottaa Kilun pois.Sitten juhlissa panin shaketit ja sekin on varmaan väärin. Ja mikä ihmeen pinta tuolla askartelevalla tytöllä?

• Anonyymi

Pertsa ei ole henkilö vaan käsite, ja heinämarjoja ei ole kasvi vaan rai- alkuun ja marjat perään

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pertsa ei ole henkilö vaan käsite, ja heinämarjoja ei ole kasvi vaan rai- alkuun ja marjat perään

Oikein paljon kiitoksia. Kyllä on ovela heinämarja! Tiesin,että olen ihan hakoteillä! Taitaa selvitä tämä nurkka, mutta on minulla vielä muualla mietittävää. Uskalla enää kysyäkään, kun toiset niin pahastuvat, kun neuvotaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oikein paljon kiitoksia. Kyllä on ovela heinämarja! Tiesin,että olen ihan hakoteillä! Taitaa selvitä tämä nurkka, mutta on minulla vielä muualla mietittävää. Uskalla enää kysyäkään, kun toiset niin pahastuvat, kun neuvotaan.

Vihje HEINÄMARJOJA muistuttaa ns. piilisten piilovihjettä ja sellaiseksi kelpaisi.

Hurjia heinämarjoja. (8) olisi kokonainen piilisvihje.

Aika paljon koviksissa on sitä, että vihjeen osat pitää lukea erikseen ja lopussa yhdistää. Lopputulos ei liity yleensä mitenkään yhteen liitettäviin sanoihin, kuten ei nytkään. Jotkut eivät tykkää piilosanatehtävistä, mutta niiden osaamisesta on koviksissakin hyötyä.

• Anonyymi

Miksi pilaat ratkontakokemuksen paljastuksillasi taas?

• Anonyymi

Ketäköhän tarkoitat?
        Itse annoin vain vinkin 2025-08-31 11:28:58.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ketäköhän tarkoitat?
        Itse annoin vain vinkin 2025-08-31 11:28:58.

Jos ehdottomasti haluaa puhtoisen ratkontakokemuksen, niin ei ole syytä tulla tänne kuikuilemaan apuja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos ehdottomasti haluaa puhtoisen ratkontakokemuksen, niin ei ole syytä tulla tänne kuikuilemaan apuja.

Eki oli oikeassa kuvaillessaan tätä paikkaa.

• Anonyymi

Olisiko kellään oikeaan alakulmaan antaa yhtään vihjettä lisää?

• Anonyymi

Korkokengän kuvaan joku vihje olisi paikallaan, mitä siinä haetaan?

• Anonyymi

Korkokengällä ei ole merkitystä tässä. Pitää keskittyä vain siihen, mikä on kengän alla.

• Anonyymi

Olen hahmotushäiriöinen, kun en saa ko kuvasta korkokenkää

• Anonyymi

On se takaa katsottuna. Tosi korkea korko on. Punainen kengän pohja.
      Yritin sovittaa siihen sanaa lesti, mutta mitään en saa siihen sitten noista muita sopimaan.

Siis mikä on kengän alla? Lattia kaiketi. Ei käy.
      Mikä tuo monitori oikein voisi olla?

• Anonyymi

Kengän alla on astin ja monitorissa näkyy aallot.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan

Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k
      Maailman menoa
      188
      10914
    2. Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta

Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia t
      Maailman menoa
      33
      7681
    3. Marinin tuhojen korjaaminen kestää kahdeksan vuotta

Nyt on vasta neljännes mennyt ja ensimmäiset korjausliikkeet saatu liikkeelle. Innokkaimmat olivat odottaneet että jo t
      Maailman menoa
      105
      7583
    4. Se oli Orpo joka rynni Eagle S -alukselle

Vastoin kaikkia kansainvälisen merenkäynnin sääntöjä. Kunpa olisi ollut purjehtija Harkimo Suomen johdossa silloin. ht
      Maailman menoa
      5
      7409
    5. Demarikultin uhri kertoo

Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa
      Maailman menoa
      89
      5779
    6. Miksi vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa?

Vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa joka työllistäisi ihmisiä. Miksi? No siksi, että jos vasemmistolainen perus
      Maailman menoa
      52
      5238
    7. Sanna valittiin Euroopan huonoimmaksi pääministeriksi

Sannan kaudella Suomi oli ainut maa missä bkt laski. Kannattaa huomata, että luvut valitsi Sannan huonoimmaksi. Ihmiset
      Maailman menoa
      38
      5032
    8. Giorgia Meloni vs Riikka Purra

Kyllä Italian pääministeri on kauniimpi ja seksikkäämpi, kuin Suomen valtiovarainministeri Riikka Purra. Mitä jotkut näk
      Maailman menoa
      15
      4939
    9. Suomen velka kasvoi ennätysvauhtia - Mäkynen repostelee

– Velka kasvoi eniten tilaston historiassa, Mäkynen kirjoittaa. – Vuoden 2025 toisella neljänneksellä selvästi eniten k
      Maailman menoa
      6
      2776
    10. Ei muuta kun kylärinkiä ajamaan!!!

Huomenta! Tuossa ku kylän pinnassa asunu koko iän, nii viime vuosina nii harmittanu ku viikonloppusin niin hiljasta, sil
      Hyrynsalmi
      45
      1830
    Aihe