Kuinka pätevä on lääkäri joka lähentelee 150kg.. käskemään potilaan laiduttaa...potilas kolmekertaa pienempi verrattuna lääkäriin?
Sama pätee ensihoidon ihmisiä.. jättiläisiä..
Eikö terveyshuollonhenkilökunnan kuuluisi ensin pitää esimerkillisesti itsestään huoli?
Lihavat terveyshuollon ihmiset
36
1043
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllähän varmaan pitäsi olla esimerkkinä, eihän kukaan ota tosissaan hänen neuvoja. Ihan turha tulla puhumaan laihutuksesta.
- Anonyymi
Totta! Olen monta kertaa kaupassa katsonut näitä ensihoidon henkilöitä. Paljon on painoa, ja eipä näytä ruokavalinnat olevan ihan salaattilinjalla, eikä muutenkaan terveellistä. Hehän edustavat kuitenkin Hyvinvointialuetta.😅
Ei ole kyllä itsellänikään ruokavalio kunnossa.🤭- Anonyymi
Oikeinko kyttäät, mitä ne ostaa?
Minä olen tässä pidemmän aikaa ihmetellyt sitä, kun käyn erään etelä-suomalaisen pikkukaupungin ässässä, niin aina sinne tullaan oikein tuplasti ambulansseilla ostoksille. Ei ihme, kun ambulanssia ei millään meinaa saada apua tarvitseville. Ne on ostoksilla. Se on tärkeä toimenpide. Sairauskohtauksen saanut joutaa odottamaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikeinko kyttäät, mitä ne ostaa?
Minä olen tässä pidemmän aikaa ihmetellyt sitä, kun käyn erään etelä-suomalaisen pikkukaupungin ässässä, niin aina sinne tullaan oikein tuplasti ambulansseilla ostoksille. Ei ihme, kun ambulanssia ei millään meinaa saada apua tarvitseville. Ne on ostoksilla. Se on tärkeä toimenpide. Sairauskohtauksen saanut joutaa odottamaan.Ehän silloin tarvitse kytätä, jos kassajonossa on ostokset hihnalla tai ihminen sylissään kantaa tuotteet. Valitettavasti minulla on vielä näkö joskin huono.
Tulipahan tuokin kommentti kirjoitettua ja pilasin päiväsi. 😶
- Anonyymi
Ylipaino ja rupin muoto johtuu myös geneettisestä perimästä, ihan samoin kuin langanlaihuuskin. Ei kaikista tule bikinifitnesmallia vaikka olisi keskitysleirin ruokavaliolla.
Suosittelen kaikkia pysymään omissa nahkoissaan ja olemaan tyytyväinen siihen mitä on saanut elämältä!
t. 175cm/110kg, terve yli seitenkymppinen, suurta eläkettä nauttiva- Anonyymi
Voipi olla niinkin.
Aineenvaihdunnallisesti ajatellen ylipaino ja lihavuus syntyy siitä, kun syömme tai juomme enemmän kaloreita kuin kulutamme. Ajan kuluessa käyttämätön energia varastoituu ylimääräisenä rasvana kehomme rasvakudoksessa, ja ihmisen paino nousee.
T. Pienellä eläkkeellä kituva, silti ylipainoinen ja vaivainen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voipi olla niinkin.
Aineenvaihdunnallisesti ajatellen ylipaino ja lihavuus syntyy siitä, kun syömme tai juomme enemmän kaloreita kuin kulutamme. Ajan kuluessa käyttämätön energia varastoituu ylimääräisenä rasvana kehomme rasvakudoksessa, ja ihmisen paino nousee.
T. Pienellä eläkkeellä kituva, silti ylipainoinen ja vaivainen.Kyse ei aina ole siitä, että kuluttaa vähemmän kuin syö. Myös eri sairaudet ja lääkeaineet aiheuttavat painon nousua ja vaikeuttavat laihduttamista. Jollakin voi olla erittäin terveelliset elämäntavat ja ruokavalio ja hyvä kunto, mutta on siitä huolimatta ylipainoinen. Vastaavasti joku voi olla hoikka ja fyysisesti huonommassa kunnossa, vaikka syö mitä sattuu, eikä liiku juurikaan.
- Anonyymi
Tuo viimeinen kommentti taisi olla mielestäsi tärkein.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyse ei aina ole siitä, että kuluttaa vähemmän kuin syö. Myös eri sairaudet ja lääkeaineet aiheuttavat painon nousua ja vaikeuttavat laihduttamista. Jollakin voi olla erittäin terveelliset elämäntavat ja ruokavalio ja hyvä kunto, mutta on siitä huolimatta ylipainoinen. Vastaavasti joku voi olla hoikka ja fyysisesti huonommassa kunnossa, vaikka syö mitä sattuu, eikä liiku juurikaan.
Seli seli seli, et usko itekkään tuota satuiluasi.
- Anonyymi
Niin, nfhän on ihmeolentoja, ei tavallisia ihmisiä.
- Anonyymi
Se on niin, että jokainen ne kilonsa itse kantaa. Itsellä tuli vähän nolo tilanne, kun vaarille tuli uusi kotihoitaja. Hän oli ihan valtavan kokoinen. Vaari oli tapansa mukaan kohtelias, vähän myhäili itsekseen. Hoitaja oli eteisessä lähdössä ja ovi oli sinne raollaan. Vaari tokaisi: Olipa se lihava hoitaja! Vaarilla ikää 95 vuotta, joten se hänelle anteeksi annettakoon. Vähän minua nolotti, kun epäilin, että hoitaja taisi kuulla, mitä vaari sanoi.
- Anonyymi
Erään mummun kotona touhusi kodinhotija, joka oli kieltämättä aika tyskänoloinen tytteli. Mummu sitten loihe lausumaan:
-Tehhäänkö sitä nuinkin isoja farkkuja? - Anonyymi
Katsokaapa Huomenta Suomi mtv 3 nyt. Siellä tohtori Pippa Laukka vieraana. Aika kuiva ja kurttuinen mummo tulee hänestäkin Vanhannäköinen jo nyt, ja pyykkilauta otsassa, kai myös vatsassa.😆
Teällä mittään yhtään lihavaa oo. Ovat voan hyvinsyöneitä. Teällä kun on millä mällätä.
- Anonyymi
Samaa ihmetellyt. Terveyskeskuksessakin kaikki hoitajat ihan kauhean paksuja.
- Anonyymi
On niin somaa kun valaan traanikerroksen omaavat henkilöt selittelevät läskiensä syyksi aineenvaihduntaa, geneettistä erilaisuutta ja painavaa luustoa vaikka oikea syy on ylensyönti ja liikkumattomuus. 🤣
- Anonyymi
Järkevin kiinteyttäjän ja laihduttajan valinta on lähes aina liikunnan ja ruokavalion yhdistelmä.
Liikuntaguru Timo Haikarainen
"Kokonaisuudessa treenin vaikutukset painoon ovat 2-3 kiloa ensimmäisten 3-4 kuukauden aikana. Vaikutukset ovat siis hyvin heikot, kun tarkka ruokavalio pudottaa samassa ajassa keskimäärin 9-11 kiloa ja ruokavalion ja treenin yhdistelmä jopa 12–14 kiloa.
Herättävää on, että reilusti ylipainoinen voi tarkalla ruokavaliolla pudottaa painoa jopa kilon viikossa, ilman isompaa näläntunnetta." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Järkevin kiinteyttäjän ja laihduttajan valinta on lähes aina liikunnan ja ruokavalion yhdistelmä.
Liikuntaguru Timo Haikarainen
"Kokonaisuudessa treenin vaikutukset painoon ovat 2-3 kiloa ensimmäisten 3-4 kuukauden aikana. Vaikutukset ovat siis hyvin heikot, kun tarkka ruokavalio pudottaa samassa ajassa keskimäärin 9-11 kiloa ja ruokavalion ja treenin yhdistelmä jopa 12–14 kiloa.
Herättävää on, että reilusti ylipainoinen voi tarkalla ruokavaliolla pudottaa painoa jopa kilon viikossa, ilman isompaa näläntunnetta."Pitää vahtia, mitä ja miten syö, että ei pääse lihomaan. Kerran elämässäni jouduin olemaan neljä kuukautta laihdutuskuurilla. Kauhistuin yhtä valokuvaani ja siitä alkoi laihdutuskuuri. Tiukille se otti, mutta onnistuin. Sen jälkeen olen pitänyt huolen, että ei enää liikakiloja minulle.
- Anonyymi
Lihavat on lepposia koska ne ei tee kepposia
- Anonyymi
Ei ne pysty!
- Anonyymi
Herra isä sentään miten tuo Saarikko on paisunut, mahtaa olla hyvä lihautumisraha.
- Anonyymi
Mutta meijän Merja on sutjakka kun näin kesällä kylillä ja nuortunutkin näytti olevan!
- Anonyymi
Kun joutuu toisista pitämään huolta kolmessa vuorossa, niin pakostakin itse jää heitteille.
Nyt nukkumaan siitä että herräätte oamusella töehinne ja ootte Suomelle ilosie veronmaksajie. Hopihooi!
- Anonyymi
Vuorotyö voi aiheuttaa ylipainoa.
- Anonyymi
Vuorotyö aiheuttaa helposti stressiä Stressi lihottaa, aineenvaihdunta häiriintyy stressin takia. Lihominen stressaa lisää. Paha kierre.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vuorotyö aiheuttaa helposti stressiä Stressi lihottaa, aineenvaihdunta häiriintyy stressin takia. Lihominen stressaa lisää. Paha kierre.
Joopajoo
- Anonyymi
Voihan se olla pätevä. Ei vaan ymmärrä itse omaa parastaan.
- Anonyymi
Ei ole köyhällä koskaan hyvin; Jos ei ole näläkä, niin paskattaa.
- Anonyymi
Vaikka olen persejalkainen, mutta kuitenkin lyhtyselkäinen, on painoa silti päässyt kertymään jo toistasataa kiloa.
Ikääkin tuli yli 70 vuotta ennen kun pääsin tälle tasalle.
Hyvin kuitenkin vielä jakselen, salilla käyn ja kuntoilen.
Terveisiä vaan kaikille onnellisille (?) luuviuluille! - Anonyymi
Kaikki alle 100 kiloiset punnitaan neuvolassa
Vieläkö te teällä ootte? Töehin..töehin ja äkkie siitä!
- Anonyymi
ee oo seiskavitosella kiirettä töehin.
Anonyymi kirjoitti:
ee oo seiskavitosella kiirettä töehin.
Hyvä, ettet tee eläkeläesenä töetä. Nuoret tarvihtee työpaekkoja. Eläkeläeset vievät niiltä monasti työt.
- Anonyymi
Tämän jo moni tietää miksi.
- Anonyymi
Terveyskeskuksen hoitajilla on niin huonot palkat ettei ole rahaa ostaa terveellistä ravintoa. Se näkyy sitten kropassa ja naamassa. Eikä koneella läsöttäminen edistä liikkuvuutta.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jalankulkija kuoli. Poliisi etsii mustaa BMW Coupe -autoa, jossa on punertavat vanteet.
Jalankulkija kuoli jäätyään auton alle Joensuussa – kuljettaja pakeni, poliisi pyytää havaintoja https://www.mtvuutiset.1994671Mikä vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin sinne tyhjään tilaan, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki343224Ohjelma "Rikollisjengien Ruotsi" hyvin paljasti jakautuneen maan
eli ns. ruotsalaiset yhdellä puolella, muslimit ja muut kehitysmaalaiset toisella puolella. Siinäkin hyvin näki mitä ma342939PÄIVÄN PARAS: Nigerialainen haki turvapaikkaa Suomesta, lähti takas huilaamaan
kotimaahansa, koska turvapaikan saaminen kesti niin kauan. Ja tämän kertoo ihan Yle, eikä yhtään toimittaja kyseenalaist842903Vassarina hymyilyttää vaurastuminen persujen kustannuksella
Olen sijottanut määrätietoisesti osan Kelan tuista pörssiosakkeisiin, ja salkku on paisunut jo toiselle sadalle tuhanne602806Riikka runnoo: Elisalta potkut 400:lle
Erinomaisen hallitusohjelman tavoite 100 000 työllistä lisää yksityisellä sektorilla on kohta saavutettu. Toivotaan toiv902645Pidennetään viikko 8 päiväiseksi
Ja jätetään työpäivien määrä nykyiseen 5:een. Tuo olisi kompromissiratkaisu vellovaan keskusteluun työajan lyhentämisest142381Pääseekö kuka tahansa hoitaja katselemaan kenen tahansa ihmisen terveystietoja?
"Meeri selaili puhelinta uteliaisuuttaan ja katuu nyt – Moni hoitaja on tehnyt saman rikoksen Tuttujen ihmisten asiat k1002169- 1471492
- 631158