Help pitääkö mennä terkalta kysyy? Oon siis 12vuotias👌ja jos teillä on alkanut mun ikäsenä menkat nii mitä ns oireita teil on ollu enne menkkoja? Itellä ekoina menkkoina oli alaselkäkipua ja loppuvaiheella itkin kivust
Mulla oli ekat menkat joskus noin vrm kesäloman lopussa. Ja ne ei oo vielkäalkanu nyt on31.8
9
138
Vastaukset
- Anonyymi
Ja mitä jos ne tulee koulussa??! Ja näkyy jos tullu läpi .. ainaki ekat menkat oli RUNSAAT!
- Anonyymi
Kuukautiset voi olla alussa epäsäännölliset. Kukaan ei kiellä suojien säilymistä esim repussa,koska ei ne pilaannu. ja aina voi pitää mustia päällyshousuja jolloin se veri ei näy. ja kyllä sinä tunnet kun alkaa jotain valua alapäästä. ja silloin sanot opettajalle että sun pitää käydä vessassa koska sulla saatoi alkaa kuukautisvuoto.Tai voit sanoa vaikka jos on naisopettaja että sulla on se aika kuukaudesta. Hänen pitäis hoksata mitä sillä tarkoitat.
Ennen menkkoja voi olla esim alavatsakipuja ja rintoja voi aristaa . Tämä voi alkaa jo viikko ennen kuukuatisvuotoa. Hermot voi olla kireellä ennen vuodon alkamista . Mieliala vaihtelee.
- Anonyymi
Kyllä ne taas alkavat omalla ajallaan. Monella vii kestääkin hieman pidemmän aikaa ennekö tulee toiset menkat mutta käytä pikkuhousun suojaa odotellessasi , niin voi olla että ehdit vaihtaa kunnon siteen ajossa ennekö menkat alkaa.
Sitten noista oireista joista monet puhuu. Kaikille ei tule mitään oireita menkkojen aikana , siis ovat vaan ihan kun tavallisesti . Vatsakipuja jotkut valittaa mutta ei monet. Sillä se on ihan vaan luonnollinen ilmiö että menkat tulevat joten se ei ole sairaus- Anonyymi
Kiitos🫶
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos🫶
jahas ei kelvannut mun vastaus
- Anonyymi
ei kaikki puhu jos on menkkoja ennen oireita. jos rintoja aristaa ennen menkkoja niin ei siihen kuole
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
jahas ei kelvannut mun vastaus
Kelpassss♥️
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ei kaikki puhu jos on menkkoja ennen oireita. jos rintoja aristaa ennen menkkoja niin ei siihen kuole
Juu
- Anonyymi
Kivut aiheutuvat siitä, että kohdun limakalvosta erittyvät prostaglandiinit saavat kohdun supistelemaan saadakseen ylimääräisen limakalvon poistumaan. Kipu voi sijoittua alavatsasta selkään, nivusiin ja jopa reisiin saakka.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Karhuryhmä
Kellään tarkempaa tietoa miksi ja missä karhuryhmä ollut? Perheväkivaltaa vai huumeperintää kenties taas?283436- 973206
- 763024
Raisionkaaren koira hyökkäys
Taas nähtiin että koiriin ei voi luottaa. Eilen illalla vapaana ollut koira hyökkäsi Raisionkaarella kolmen henkilön kim792991"Mielipide: Äärivasemmiston uhka on otettava vakavasti"
Demokratia näyttäisi olevan Halla-aholle enemmänkin välttämätön paha kuin tavoiteltava asia. Väkivallan ihannointi ja m532901Tapa jolla kohtelit minua viimeksi miellytti erityisesti
Osaat huomioida kauniisti ja katsot aina tilanteita yhteisen hyvän kannalta. Sitä arvostan erityisesti.862678- 352490
- 572351
Satuit vain olemaan
Ensimmäinen joka avasi minussa sen nähdyksi ja rakastetuksi tulemisen puolen. Pitäisi vain muistaa että et ole ainoa. Se432225- 882002