Hei, asun vuokra-asunnossa, jossa automaattinen lämmitys (pitäisi pitää asunto 21-asteisena), jota ei itse pysty säätämään. Ikkunan yläpuolella on pellillinen rako korvausilmaa varten, josta tulee kylmää ilmaa sisälle. Pellissä on merkit kesä- ja talviasennoille ja peltiä joko vedetään tai työnnetään näihin asentoihin ja ei ole mahdollista työntää kokonaan kiinni. Talvisin asuntoon tulee välillä niin kylmä, että monet villasukat jalassa, talvitakki ja viltti päällä ja vähintään yhdet hanskat käsissä saattaa vieläkin hieman palella. Verhokin saattaa ilmavirtauksen takia hieman lepattaa. Patteri kyllä tuntuu lämpimältä talvisin, muttei juurikaan auta. Erillisten patterien käyttö asunnossa on kielletty, ettei koko rakennuksen lämmönsäätely mene sekaisin. Etenkin sormet ja jalat alkaa tuntua kipeiltä kylmyyden takia. Ilmoitin ongelmasta ja tiivistykset ja ilmanvaihtoon liittyvät asiat käytiin tarkastamassa ja kuulemma kaikki ok.
Ilmeisesti huoneistokohtaista ilmastointia ei ole, koska liesikuvusta löytyy vain nappi valolle eikä muita säätimiä.
Onko ainoa vaihtoehto siis yrittää vaan olla ulkovaatteissa myös sisällä koko syksy ja talvi?
Miten pitää asunto lämpimänä syksyllä ja talvella?
Anonyymi-ap
3
157
Vastaukset
Tuu mun viereen niin on lämmin. Saa tyttö patukkaa
- Anonyymi
Paksummat verhot, tai kahdet verhot, tankoon. Sisälämpötila ei saa olla alle +18 talvella.
- Anonyymi
Jännittää miten kylmä on seuraavan tästä aiheesta aloituksen tekijän asunnossa ?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k713879- 1013495
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah783328Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia362638- 1241585
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta361506Meitä ei tule
Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌221114Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?421100Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi181096Itseään kannattaa tarkastella realistisesti ja
miettiä mihin ne rahkeet oikeesti riittää. Tyhmempikin ymmärtää että varakas ylemmän tason mies ei kelpuuta sellaista ku1181016