Mikä mättää kunnan hallinnossa?

Anonyymi-ap

Onkohan kunnan johdon osaaminen lainkaan riittävää ja ajan tasalla? Työntekijät ovat ilmeisen tyytymättömiä henkilöjohtamiseen. Keisarilla ei ole vaatteita, sanotaan…

7

1080

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Seuraava mielipidekirjoitus ei liity Askolaan, mutta siinä on hyviä tunnusmerkkejä organisaatioiden ongelmien yleisistä syistä. Näitä seikkoja kannattaa seurata omassa kunnassa, jos sen työyhteisö alkaa voida pahoin.
      ”Kunnallisen johtajan persoona vaikuttaa merkittävästi siihen, millainen ilmapiiri ja toimintakulttuuri kunnassa vallitsee. Erityisen ongelmallista on, jos johtajalla on narsistisia piirteitä.
      Tällainen johtaja korostaa helposti omaa agendaansa, ajaa näyttäviä mutta riskialttiita hankkeita ja suhtautuu kriittiseen palautteeseen torjuvasti. Päätöksentekoa voi alkaa ohjata enemmän julkisuuskuva kuin kuntalaisten todellinen etu.
      Organisaation sisällä tämä näkyy usein pelon ilmapiirinä, suosikkijärjestelminä ja luottamuksen rapautumisena. Työntekijöiden motivaatio kärsii, ja kuntalaiset kokevat, että heidän äänensä ei kuulu. Kunnan demokratia ja avoimuus joutuvat koetukselle, jos valvonta ja hallintosäännöt eivät toimi.
      Siksi on tärkeää, että luottamushenkilöt pysyvät valppaina ja pitävät kiinni asemastaan ylimpinä päättäjinä. Myös kuntalaisten ja median rooli avoimuuden vahtikoirana on ratkaiseva. Demokratia ei pysy elinvoimaisena itsestään, vaan se tarvitsee jatkuvaa huolenpitoa.
      Kunnissa ei voida rakentaa kestävää tulevaisuutta yksittäisen johtajan varaan. Tarvitaan rakenteita, joissa avoimuus, läpinäkyvyys ja yhteisöllisyys ovat tärkeämpiä kuin yhden ihmisen näkyvyys.”

      • Anonyymi

        Esihenkilöiden harrastama alaisten mikromanageraaminen ja työyhteisön sisäinen tylyttäminen on nykyinen maan tapa.
        Uuden polven naisjohtajat toimivat usein Sanna Marinin vetämien suuntaviivojen mukaan. Poseerataan ja keikistellään mittareina seuraajamäärät, tykkäykset ja idioottien varaukseton ihailu.
        Kuntien varsinainen toiminta tulee siinä sivussa, jos aikaa kaikelta tältä imagovouhotukselta jää.
        Toivottavasti Askolassa ei ole tätä demarityyliä käytössä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esihenkilöiden harrastama alaisten mikromanageraaminen ja työyhteisön sisäinen tylyttäminen on nykyinen maan tapa.
        Uuden polven naisjohtajat toimivat usein Sanna Marinin vetämien suuntaviivojen mukaan. Poseerataan ja keikistellään mittareina seuraajamäärät, tykkäykset ja idioottien varaukseton ihailu.
        Kuntien varsinainen toiminta tulee siinä sivussa, jos aikaa kaikelta tältä imagovouhotukselta jää.
        Toivottavasti Askolassa ei ole tätä demarityyliä käytössä.

        Miten siis mahtaa olla Askolassa? Pitävätkö kunnasta tihkuneet tiedot paikkaansa? Onko siellä paha johtamisongelma aiheuttanut tulehtuneen työilmapiirin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten siis mahtaa olla Askolassa? Pitävätkö kunnasta tihkuneet tiedot paikkaansa? Onko siellä paha johtamisongelma aiheuttanut tulehtuneen työilmapiirin?

        Sanonta ”tyhmästä päästä kärsii koko ruumis” on vanha suomalainen kansanviisaus, jonka oppien soisi kantavan tähänkin tilanteeseen. Jos ongelmia on , olisi korkea aika tuoda ne julki. Vain ongelmista puhumalla voidaan niitä ratkoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanonta ”tyhmästä päästä kärsii koko ruumis” on vanha suomalainen kansanviisaus, jonka oppien soisi kantavan tähänkin tilanteeseen. Jos ongelmia on , olisi korkea aika tuoda ne julki. Vain ongelmista puhumalla voidaan niitä ratkoa.

        Kunnan mukaan : ”Suurimpina kokonaisuuksina ohjelmaan kuuluu vuonna 2026 toteutettavat palveluverkkoselvitykset ja organisaatiorakenteen tarkastelu.”
        Pelon ilmapiiri pitää ihmiset hiljaisina mahdollisia yt-neuvotteluja odotellessa?


    • Anonyymi00007

      Ajelemme usein Askolassa ja nyt on ollut erikoista nähdä miten monet pellot ovat muokkaamati ja jätetty esim. puinnin jälkeen ihan sängelle eli ei ole syksyllä kynnetty tai edes kultivoitu maata rikkomalla sen pintaa, että routa uudistaisi mururakenteella pellon taas uuteen kylvökauteen. Onko syynä jokin erityinen syy? Syksyllä ei ollut vielä tiedossa polttoaineiden hintojen korotuksen esim. Hormusin salmen konfliktin takia.
      Siis mikä syynä?

      • Anonyymi00008

        Tuet varmaan kuitenkin saavat?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1412
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      109
      1150
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1013
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      964
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      861
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      813
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      712
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      634
    Aihe