Koska? Miten? Miksi?

:o)

Ihan mielenkiinnosta kyselen..
Missä vaiheessa olette kysyneet ystäviltä/sukulaisilta halukkuutta ryhtyä lapsenne kummeiksi? Jo varhain raskausaikana vai lapsen synnyttä tai vähän ennen ristiäisiä..?
Entäpä miten olette homman hoitaneet? Ihan kysyä pläjäyttäneet vai jotenkin "erikoisesti"? Olisi hauska kuulla erilaisia tarinoita kummiksi kysymisistä! :o)

4

849

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äitee +4

aina vasta vauvan kanssa on kysytty ja ristiäisetkin on pidetty takarajalla..
      etukäteen vähän asiaa mietitty.

menty kylään kummilleni ja hän kysyy miksi liikkeellä ollaan vai muutenko vaan poikettiin (kysyy niin aina..). vastasimme että tultiin katsomaan josko täältä löytyisi hyviä kummeja kun yhtä on jo testattu äiteellä? tovi meni tuijottaessa ja sitten riemu repesi, hetken kuluttua hän sitten kysyy kuka tulee toiseksi ja katsoimme hänen nykyiseen puolisoonsa ja silloin oivalsivat että molempiahan oli kysytty!

yhdelle kummille soitettiin ja kysyttiin olisko kotona kun tullaan kummiksi kysymään (vähän hössöttävä nainen..), sanoi olevansa. istuttiin siinä sitten kahvipöydässä ja yht äkkiä hän hiljenee ja kysyy miksi sanoimme tulevamme? toistimme asian ja kummi nappasi vauvan sylistäni ja sanoi että annas tänne niin katson vähän tarkemmin sitä kummityttöäni!

yhtä kummia kysyttiin niin että mies ilmoitti varpajaisillasta sanomalla "tuleekos se kummisetä varpajaisiin?" vastaus hetken mietinnän jälkeen oli että jos vaan kelpaa...

yksi kummi kysyi ktiin sairaalasta tullessamme mitä vauva tarvitsisi kun hän menisi jo nyt ostamaan ristiäislahjaa. sanoin että kummilusikka olisi kiva. senhän tuo kummi... oli vastaus ja siihen sitten "niinpä".

meillä siis ollut onnea siinä että kaikki kummit ovat olleet asiasta innoissaan! ja kaikki ovat vauvan tavallaan omineet sillä hetkellä. joku on sanonut ettei ole sitten mikään rikas ja siihen on todettu ettei tarvitsekkaan. lahjat ovat lapselle tärkeitä, mutta kummi tärkeämpi. meillä kaikki lapset sanovat kummiaan etunimi kummiksi jostain syystä.

• itsekin kummi

Itsellä eka raskaus aivan loppumetreillä ja kummiehdokkaat on jo miehen kanssa mietitty, mutta kysytään asianomaisilta sitten vasta kun lapsi on syntynyt ja sopiva tilaisuus tulee. Enkä loukkaannu vaikka saisimme kieltävänkin vastauksen - itsekin kummina toivoisin, että tiedusteltaessa halukkuutta annettaisiin mahdollisuus myös kieltäytymiseen eikä siitä sitten syntyisi sen kummempaa haloota. Kyseessä on toki kunniatehtävä, mutta jos jollain on jo vino pino kummilapsia tms. niin mielestäni saa myös kieltäytyä.
        Itseltämme on kysytty ystävällisesti&suoraan kasvotusten sekä sähköpostitse/kirjeitse. Kerran olen kieltäytynyt (johtuen pitkästä välimatkasta ja koska tiesin, että yhteydenpito/vierailut olisivat pääosin kummin harteilla).

• äitee +4
        itsekin kummi kirjoitti:

Itsellä eka raskaus aivan loppumetreillä ja kummiehdokkaat on jo miehen kanssa mietitty, mutta kysytään asianomaisilta sitten vasta kun lapsi on syntynyt ja sopiva tilaisuus tulee. Enkä loukkaannu vaikka saisimme kieltävänkin vastauksen - itsekin kummina toivoisin, että tiedusteltaessa halukkuutta annettaisiin mahdollisuus myös kieltäytymiseen eikä siitä sitten syntyisi sen kummempaa haloota. Kyseessä on toki kunniatehtävä, mutta jos jollain on jo vino pino kummilapsia tms. niin mielestäni saa myös kieltäytyä.
        Itseltämme on kysytty ystävällisesti&suoraan kasvotusten sekä sähköpostitse/kirjeitse. Kerran olen kieltäytynyt (johtuen pitkästä välimatkasta ja koska tiesin, että yhteydenpito/vierailut olisivat pääosin kummin harteilla).

meillä onkin ollut etukäteen itsellä se periaate ettei kummilla ole montaa kummilasta eikä itsellä ihan vauvaa tai juuri tulossa. näin sekä lapsi että kummi saa suhteesta jotakin eikä ole paineita ja kilpailua...

niin ja kummilasten määrä on tiedetty koska kummeiksi on pyydetty ihmisiä jotka elämässämme mukana jatkuvasti

• Meillä on molemmille kysytty kummiksi vasta kun vauva on jo syntynyt. On tehty niin että isäntä on tavallaan ehdottanu toista kummia ja mä toista ja kummatkin on hyväksyneet toisen ehdotuksen. Ja kummit ovat tulleet mielellään tehtäväänsä. Kaikilta on muistaakseni kysytty puhelimitse. Vai oisko esikoisen kummeilta kysytty henkilökohtasesti. Ihan vaan suoraan, että tulisitko kummiksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1766
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1252
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1123
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      71
      954
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      105
      901
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      828
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      741
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      732
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      681
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      663
    Aihe