Priusta oli jo paikkailtu aikaisemminkin mutta silti on ruostunut suurinpiirtein paalauskuntoon.
https://moottori.fi/testi/kayttotesti-kaytetylla-edellisen-sepan-ruostekorjaukset-alkavat-pettaa/
Toyota ruostuu käsiin käytetyn auton testissä
35
309
Vastaukset
- Anonyymi
Toyota on ruostuvin auto ollut jo pitkään, kaikkihan sen jo tietää.
- Anonyymi
Ei todellakaan ollut mikään yllätys,
Hyvä että arvostettu lehti kertoi asian niinkuin se on. - Anonyymi
Hyvä, että on maksumuurin takana, ettei Tojokansalle tule taas paha mieli. Sitä ruostumattomuutta jopa yli 20 vuotiaissa Tojoissa on täällä niin kehuttu päivittäin vaikka kaikki tilastot ja tosielämän kokemukset puhuvat ihan muuta.
- Anonyymi
Eikös 500000 km ole Toyotoille vasta sisäänajo?
- Anonyymi
Moottoriremontti, iskarit uusiksi, ruostevaurioiden korjaus. Kyllä käytetty Toyota on huoleton ja halpa ylläpitää. Siitä voi maksaa reilua ylihintaa!
- Anonyymi
Kun kärrää kottikärryllä rahaa marmoritskille ja osaa hitsata migillä niin Toyota on ikuinen peli.
- Anonyymi
Noin se Toyotan arvo vaan kasvaa. 3000 euron Toyotasta tulee helposti 6000 euron Toyota, kun laskee kaikki kuitit ja pimeät palkkiot kavereille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun kärrää kottikärryllä rahaa marmoritskille ja osaa hitsata migillä niin Toyota on ikuinen peli.
Älä unohda varaosa- ja työkaluvarastoa Corollan takakontissa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noin se Toyotan arvo vaan kasvaa. 3000 euron Toyotasta tulee helposti 6000 euron Toyota, kun laskee kaikki kuitit ja pimeät palkkiot kavereille.
Nettiautossa vanhasta 400 eur Toyotasta saa helposti 6-8 tonnia riihikuivaa rahaa.
- Anonyymi
Kuten otsikkokin sanoo: "edellisen sepän ruostekorjaukset alkavat pettää". Huonosti korjattu ja alunperin ei ilmeisesti massautettu lainkaan. Auto pitää massauttaa uutena, koska maahantuojat sitä eivät enää tee, muuten jokainen auto on kolmen vuoden päästä paalauskunnossa. Eikä ole riippuvainen merkistä. Säännöllinen pohjan tarkistus ja massauksien korjaus kahden vuoden välein pitää auton kuin auton ruostumattomana. Kannattaa kysellä noilta oikeilta automassaajilta millaisia ruostepesiä kaikki uudet kolme vuotta vanhat autot ovat. Yhtään ruostumatonta niissä ei vaan ole.
- Anonyymi
Mikään muu kuin Toyota ei ole 3 vuoden jälkeen paalauskunnossa. Alla 16v ikäinen kosla jolla taitettu matkaa 620tkm eikä tarvitse vieläkään hitsata. Ei ole muuten massautettu.
- Anonyymi
Prius onkin aito japanilainen, joka on suunniteltu 5 vuoden käyttöä varten. Pidempään sen ei ole ollut tarvekaan kestää.
- Anonyymi
Ei ole massattu lähes 20 vuotiasta Volkkaria. Eikä ole pohja pahemmin ruosteessa. VW:ssä ruostuu lähinnä pellit ja lokarit mutta pohjan ne suojaa jo tehtaalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikään muu kuin Toyota ei ole 3 vuoden jälkeen paalauskunnossa. Alla 16v ikäinen kosla jolla taitettu matkaa 620tkm eikä tarvitse vieläkään hitsata. Ei ole muuten massautettu.
Massautus on halpaa! Itse olen joka ikisen uutena ostetun Toyotan massannut ihan jäteöljyllä eli kerään öljynvaihdoista vanhat öljyt pänikkään. Ja kun uuden auton saan, vedän pensselillä heti pohjan ja lokasuojakolot sun muut jäteöljyllä kun on kuiva keli. Sen jälkeen ajoa kotipaikan soratiellä/hiekkatiellä 4-5 km ja kas, massa on kiinni pohjassa. Nuin teki jo edesmennyt isäni ja jatkan hyvää perinnettä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Massautus on halpaa! Itse olen joka ikisen uutena ostetun Toyotan massannut ihan jäteöljyllä eli kerään öljynvaihdoista vanhat öljyt pänikkään. Ja kun uuden auton saan, vedän pensselillä heti pohjan ja lokasuojakolot sun muut jäteöljyllä kun on kuiva keli. Sen jälkeen ajoa kotipaikan soratiellä/hiekkatiellä 4-5 km ja kas, massa on kiinni pohjassa. Nuin teki jo edesmennyt isäni ja jatkan hyvää perinnettä.
Kuulostaa vanhan kansan konstilta. Varmaan jo edesmennyt isäsi uskoi Toyotan laatuun etkä sen jölkeen ole käynyt edes vertailemassa muita autoja, saatikka lukenut testejä ja arvioita?
- Anonyymi
Minä olen jo kymmeniä vuosia ostanut vain sellaisia autoja, joita ei tarvitse erikseen ruostesuojata. Sitikka on ollut jo 80-luvulta auto, jonka voi 10-vuotiaana pistää vaihtoon kori vielä täysin ruosteettomana. Samaa plen todennut Bemarista ja Folkkarista. Japseista sain tarpeekseni jo aikoinaan, kun muuten toimivista autoista kori mätäni ensimmäisenä.
- Anonyymi
Toyota on ruostunut jo uudenkin auton kestotestien aikana ja vakavasti.
AutoBildin 100tkm testissä Yaris ruostui pohjastaan todella pahasti ja jopa jarrukilvet suostuivat puhki asti ja pari sähköliittimen metallikuorta suli kokonaan olemattomiin ja vain ihme piti pihat kiinni ilman oikareita. Ja tämä testi ajettiin Saksassa jossa suolaus on paljon pienempää mitä Suomessa.- Anonyymi
Ehei, Saksassa itse asiassa suolataan enemmän kuin meillä.
- Anonyymi
Uudempi Yaris pärjäsi paremmin. Mutta vaikka Toyotat kasataan huolella niin eihän ne esim trapin tilastojen valossa ole erityisen pitkäikäisiä autoja.
Joskus viimeksi 90-luvulla ne haastoivat silloisia euroautpja hinnalla ja laadulla mutta nyt ne ovat jääneet kauas taakse molemmissa suhteissa.
Jos olisi jostain syystä pakko tyytyä itäautoon niin mielummin korealainen kuin japanilainen.
- Anonyymi
Ruostesuojaus, huolto, takaisinkutsu, korjaus. Sitä se Toyotan kanssa eläminen.
- Anonyymi
Japskissa pelti on ohutta.
Kiinan "autossa" pelti on jotain muutakuin peltiä.
Pääasia on se, että naapuri ei vain pahoita mieltänsä uudesta autostani.
Siksi valitsen säälittävän auton.
Ja valittelen sairauksiani
myös ventovieraille ihmisille
loputtomasti.
Että hekin säälisivät minua.
Olen suomalainen lammas.
En osaa olla, ellei joku käskytä ja vahdi minua ( Ay & Sdp ). - Anonyymi
Olen sanonut asiakkaalle, joka tarjoaa 10-18 vuotiasta Toyotaa nelipyöräsuuntaukseen, että ei tehdä.
Toki jos asiakas vaatii ja on varautunut siihen, että taka-akselin säätöpultteja polttoleikataan auki...
On aika surkeita tapauksia tuon ikäiset Toyotat alustan ruostumisen suhteen.- Anonyymi
Ruostuminen riippuuu missä ajaa, jos suolatuilla teillä tai joissa on talvisin usein vettä niin voin olla iso ero miltä auton tietyt paikat näyttävät. Jos ajelee isojen kaupunkien ympäristöissä niin suolaa on niin paljon ja 80-100kmh nopeus roiskii vettä joka paikkaan alustassa. 1-2 vuodessa voi olla uuden auton apurunko pahemmassa kunnossa kuin 20 vuotiaassa ja siinä 20 vuotiaassa voi olla mittarissa yli 300 000km!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ruostuminen riippuuu missä ajaa, jos suolatuilla teillä tai joissa on talvisin usein vettä niin voin olla iso ero miltä auton tietyt paikat näyttävät. Jos ajelee isojen kaupunkien ympäristöissä niin suolaa on niin paljon ja 80-100kmh nopeus roiskii vettä joka paikkaan alustassa. 1-2 vuodessa voi olla uuden auton apurunko pahemmassa kunnossa kuin 20 vuotiaassa ja siinä 20 vuotiaassa voi olla mittarissa yli 300 000km!
Jos ajaa, niin Tojot ruostuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ajaa, niin Tojot ruostuu.
Toyota ruostuu myös pihassa seisoessaan. Niistä puuttuu ruostesuojaus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ruostuminen riippuuu missä ajaa, jos suolatuilla teillä tai joissa on talvisin usein vettä niin voin olla iso ero miltä auton tietyt paikat näyttävät. Jos ajelee isojen kaupunkien ympäristöissä niin suolaa on niin paljon ja 80-100kmh nopeus roiskii vettä joka paikkaan alustassa. 1-2 vuodessa voi olla uuden auton apurunko pahemmassa kunnossa kuin 20 vuotiaassa ja siinä 20 vuotiaassa voi olla mittarissa yli 300 000km!
Missäpäin Suomea voi pitää vapaapäivän, jos sataa tai tie on suolattu?
- Anonyymi
Toyota kori rakennetaan edelleen siten, että pelti maalataan ja sitten pelti poistetaan ja maali on korirakenteena.
- Anonyymi
Oi kauheaa, vanha auto on ruosteessa. Yhyy yhyy kyllä Mersu kestää miljoonan ilman remonttia eikä ruostu ikinä.
- Anonyymi
Onhan se kauheaa, että joutuu keräilemään vanhoja Tojon romuja nurkkiinsa.
- Anonyymi
Kuinka vanhan Toyotan ne onnoikein löytänyt tuohon koeajoon? Prius on ollut vielä luottopelin mainessa, mutta tuossahan on jo aika huolestuttavia vikoja ja yhtä aikaa alustassa, korissa ja moottorissa, niin tuntuu että auto kannattaa vähitellen myydä jollekin tojopapalle ja hankkia vaikka toisen merkkinen.
- Anonyymi
Romuja mitä romuja ruostepommeja.
- Anonyymi
Ei mun autot ruostu miehestä kiinni.
- Anonyymi
Ei munkaan autot. Olen kiertänyt tojotat kaukaa. Muuta ei tarvitse jos haluaa ajaa autolla joka ei ruostu.
- Anonyymi
Eli huudot pohjan lähdevedellä joka ajon jälkeen ja puhallat sen jölkeen föönillä kuivaksi ja viimeistelet öljyämällä?
- Anonyymi
Auton tunteminen osaaminen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat
Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude14913178Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta
Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia t729621Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat
Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h959113Suomen velka kasvoi ennätysvauhtia - Mäkynen repostelee
– Velka kasvoi eniten tilaston historiassa, Mäkynen kirjoittaa. – Vuoden 2025 toisella neljänneksellä selvästi eniten k207746Giorgia Meloni vs Riikka Purra
Kyllä Italian pääministeri on kauniimpi ja seksikkäämpi, kuin Suomen valtiovarainministeri Riikka Purra. Mitä jotkut näk386724Johtuuko vasemmistolaisten inho kristinuskoa kohtaan heidän islamin uskostaan?
Tätä jäin pohdiskelemaan.1486158Ohhoh. Kokoomusvirkamiehen mukaan Suomessa ei ole työttömyyskriisiä
Kun kokoomuksen johtama hallitus epäonnistuu täydellisesti talouspolitiikassaan, niin aikaisemmin erittäin pahaksi määri153124En lähde armeijaan enkä siviilipalvelukseen
Maanantaina telkan uutisissa toistamiseen kerrottiin tästä luuserista, joka kärsii muka "masennuksesta", mutta nauraa rä3911209Aikuisten säälittävä käytös
Mikä mahtaa aikuisia hiertää ja mistä näin kovaa että alaikäisen pahoinpitelyn jälkeen vielä kirjotellaan täällä. Sana v71154YLE: Stora Enso Imatra aloittaa yyteet
www.hs.fi/talous/art-2000011528377.html Yle: Stora Enso aloitti muutosneuvottelut Imatran-tehtailla Metsäteollisuus|Yl841000