Vaikeaa puhua pojille...

auro_ra

Ongelmani on se, että en pysty mennä juttelemaan pojille. Se tuntuu vaan niin hirveältä. En tiedä mikä siinä on tuntuu pahalta ja odotan aina, että poika tulisi luokseni. Oisiko kenelläkään mitään neuvoja?

34

6320

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pelokas

      Itsekään en uskalla mennä jutteleen tytöille. Ikää tosin on jo reilu 21v.

      • Vielä pelokkaampi

        tosin ikää "vasta" 19 mutta eiköhän tilanne oo sama 21 vuotiaana.


      • Entistä pelokkaampi
        Vielä pelokkaampi kirjoitti:

        tosin ikää "vasta" 19 mutta eiköhän tilanne oo sama 21 vuotiaana.

        Ikää "vasta" 16 mutta sama tilanne varmasti vielä kakskymppisenä. Jännitys tiivistyy..


      • kyllä
        Vielä pelokkaampi kirjoitti:

        tosin ikää "vasta" 19 mutta eiköhän tilanne oo sama 21 vuotiaana.

        ...Katselkaa joku aivan tuntematon , ja menkää sille juttelemaan aivan tavallisista , jättäkää kaikki isku repliikit!... jos ei nnistu ettei suusta pääse mitään järkevää, se ei haittaa sanokaa vaan et joo pitää mennä ...ja etsitte seuraavan ... ^^


      • ^_^
        kyllä kirjoitti:

        ...Katselkaa joku aivan tuntematon , ja menkää sille juttelemaan aivan tavallisista , jättäkää kaikki isku repliikit!... jos ei nnistu ettei suusta pääse mitään järkevää, se ei haittaa sanokaa vaan et joo pitää mennä ...ja etsitte seuraavan ... ^^

        itse olen seurustellut 3vuotta täydellisen naisen kanssa ja ikää 19 ... ensimmäinen puhe oli kahviossa, istuin pöytään ja kerroin pikku huppelissa kuinka brasilialainen kahvi tehdään pelkällä sokerilla ja poroilla ^^


      • eresrsdsf
        Entistä pelokkaampi kirjoitti:

        Ikää "vasta" 16 mutta sama tilanne varmasti vielä kakskymppisenä. Jännitys tiivistyy..

        Mä nauran täällä kaikille ku ite oon ihan samanlainen, en uskalla mennä puhumaan jollekki randomipojalle, en oikeestaan tytöillekkään, mutta se johtuu siitä että tytöt eivät kiinnosta minua. Mut mitä helvetti* mä sanoisin jollekki jätkälle? "Moi sullon kiva paita." Sitte se sannois vaa jottain jonka jälkeen tulis vaivaantunu hiljaisuus ja se poika lähtis jonnekki.

        paskaa olla suomalainen epäsosiaalinen apina.


    • Vince Valentine

      Ensiksi nämä neuvot saattavat kuulostaa vanhoilta tai joltain muuta mutta huomaat että niistä on etua.

      1. Tuntemattomille on aina helpompi puhua
      2. Ole aina oma itsesi. Myöhemmin kadut jos näyttelet jotain muuta. Usko minua.
      3. Mukavuus on plussaa. Ole kohtelias.
      4. Älä hätiköi, anna ajan viedä mukanansa.
      5. Ole tarkaavainen mitä sinulle sanotaan.
      6. Ehkä kaikkein tärkein sääntö on se vaikein ja myös sen takia monet suhteet eivät edes pääse alkuunkaan. ÄLÄ KOSKAAN TUOMITSE ULKONÄÖN PERUSTEELLA!

    • niilo

      mulla oli sama juttu, että en uskaltanu mennä jutteleen kellekään tytölle, josta olin kiinnostunu...kunnes näin yhen niin söpön likan että mun oli ihan pakko ryhdistäytyy ja tehdä aloite. must tuntuu kyllä et monet pojat on myös sen verran ujoja ettei ne uskalla mennä jutteleen. ei sitä kannata pelätä, voit aloittaa ihan mistä vaan. kannattaa kokeilla! voit saada todella hyvän ystävän...mekin on nyt oltu yhessä jo pari kuukautta tuon em. tytön kanssa! rohkeutta hiukkasen vaan! :)

    • pelokas

      En uskalla puhuu pojille,kun olen niin ujo.Jos joku poika puhuu mulle mä en saa sanaa suustani ja muutun ihan punaiseksi.Sekun vasta onkin kiusallista.kaikki pojat pitää mua siksi ihan outona

      • häh?

        mulki o sillei etten uskalla puhuu pojille mut jeesus jos poika tulee puhuu mulle nii e mä ujostele :DDDD et tota e älyy okei jos et ite viiti ku pelkäät reaktiota mut jos se tulee sun luo nii ihan rohkeesti vaa


      • vieras123
        häh? kirjoitti:

        mulki o sillei etten uskalla puhuu pojille mut jeesus jos poika tulee puhuu mulle nii e mä ujostele :DDDD et tota e älyy okei jos et ite viiti ku pelkäät reaktiota mut jos se tulee sun luo nii ihan rohkeesti vaa

        Siis mul on ihan sama! Mut harvat tulee juttelee mulle, ku luulee et oon epäsosiaalinen, ku harvemmin meen juttelee kenenkään kaa :(


    • kurre

      älä yritä keksii mitään ihmeellisii repliikkejä siihen aluks...ihan jostain jokapäiväsestä tai hullusta aiheesta vaan sanot jotain...siit se lähtee, ja jatko onkin jo ihan helppoo, tuut huomaamaan.

    • Savye

      Mulla on ollut sama ongelma vuosikaudet, ja tässä koulujen loppupuolella sitten onnistuin kuin onnistuinkin juttelemaan yhden samassa koulussa olevan pojan kanssa. En siis mitään erikoista, samaa kuin tyttöjenkin kanssa ja pienessä porukassa, mutta se oli ihan oikea keskustelu ja kyseinen henkilö osoittautui jopa ihan kivaksi. Sai uskomaan, että mulla on ehkä vielä toivoa, jossain, jonkun kanssa. Että mykkyydestäkin voi kai parantua, kun ottaa iisisti. ;)

      • Ujo

        Mä oon ihastunu yhtee poikaan (vieras)en vaa uskalla mennä puhuu pelkään jos se nauraa.


      • poika -95
        Ujo kirjoitti:

        Mä oon ihastunu yhtee poikaan (vieras)en vaa uskalla mennä puhuu pelkään jos se nauraa.

        Aika mulkero jos nauraa sulle päun naamaa...


    • ...

      Oleellisinta on se mistä puhut. Kauppaostoksistahan ei ole vaikea puhua tuntemattomalle kaupankassallekaan. Keskustelun täytyy olla luonnollista, niin se onnistuu parhaiten. Mikä aihe tilanteeseen sopii; keli on yksi helppo (tokasu; saamari, että on kuuma, ohimennen, on hyvä alku) toinen ehdottomasti eläimet (onpa söpö koira...). Tuollaisilla yksinkertaisilla on hyvä harjoitella, niissä sitten tulee hyväksi. Kun näet tuntemattoman vastakkaisen sukupuolenedustajan vaikka linkkipysäkillä pyyhkivän otsaansa tai puistossa jonkun koiran ulkoiluttajan. Puhumaan kannattaa kyllä alkaa vain sellaisille ihmisille, jotka katsovat silmiin, jos toinen kääntää päätään alas kun vieras ihminen tulee vastaan, voit arvata, että hän ei ole halua noteerata sinua. Voit myös miettiä kuinka itse suhtaudut vieraisiin ihmisiin. Ei sinun tarvitse välttämättä uskaltautua puhumaan, kunhan uskallat katsoa ihmisiä silmiin (oppii harjoittelemalla, katso silmien väliin, vähemmän tuskaista kuin suoraan silmiin katsominen) ja näytät siltä, että olet kiinnostunut ihmisistä. Voihan olla, että joku rohkeampi, sellainen ihminen joka yleensäkin höpöttelee kelle vaan mitä vaan, sanookin jotain sinulle, kun vaikutat siltä, että sinua kiinnostaa ja sinulle voi jutella.

      Suurinosa suomalaisitakaan ei tahtoisi seisoa linkkipysäkillä hiljaa ihmisten keskellä, mutta juttua on vaikea kenenkään kanssa alkaa, kun kaikkia kiinnostaa vain omat varpaat tai tuijottavat tyhjyyteen.

      Silmiin katsomisen lisäksi hymy tietysti on sellainen, joka tekee sinusta houkuttelevamman satunnaisen juttu kumppanin.

      • auro_ra

        Tuo vaikuttaa helpolta, luulis multakin onnistuvan. Tänäänkin vastaani tuli söpö poika joka kattoi mua suoraan silmiin pitkältä matkalta hymyillen ja odotti selvästi, että sanoisin jotain. Mutta mä käännän pääni pois ja kattelen kenkiäni. Ärh, ois vaan pitäny avata suu ja sanoa ees jotain, mutta se on mulle näköjään liian vaikeeta.


      • tilanne.
        auro_ra kirjoitti:

        Tuo vaikuttaa helpolta, luulis multakin onnistuvan. Tänäänkin vastaani tuli söpö poika joka kattoi mua suoraan silmiin pitkältä matkalta hymyillen ja odotti selvästi, että sanoisin jotain. Mutta mä käännän pääni pois ja kattelen kenkiäni. Ärh, ois vaan pitäny avata suu ja sanoa ees jotain, mutta se on mulle näköjään liian vaikeeta.

        Mielummin omat kengät kuin vastaantulijan silmät.


      • ...
        auro_ra kirjoitti:

        Tuo vaikuttaa helpolta, luulis multakin onnistuvan. Tänäänkin vastaani tuli söpö poika joka kattoi mua suoraan silmiin pitkältä matkalta hymyillen ja odotti selvästi, että sanoisin jotain. Mutta mä käännän pääni pois ja kattelen kenkiäni. Ärh, ois vaan pitäny avata suu ja sanoa ees jotain, mutta se on mulle näköjään liian vaikeeta.

        Älä ota alkuun paineita siitä, että sinun täytyisi jotain sanoa, sillä se saa pelästymään ja suojautumaan. Vaan aloittele siitä, että et käännä katsettasi pois. Älä katso suoraan silmiin sillä se tuntuu alkuun ahdistavalta, vaan nenänpäätä, silmienväliä, otsan ryppyä, jotain sellaista joka on lähellä silmiä, ja pikkuhiljaa kun rohkeutesi kasvaa siirryt automaattisesti silmiin, sillä silmät kertovat ihmisestä eniten.

        Älä tuijota sellaisia ihmisiä silmiin, jotka kääntävät katseensa pois, sillä se on merkki siitä, että ihminen ahdistuu ystävällisestä elkeestäsi. Ja muista hymyilevät silmät, älä tuijottele vieraita vihaisen näköisenä. Helpoin varmasti olisi aloitella harjoittelu samansukupuolen edustajista, ihmisistä jotka kulkevat kaduilla vastaan, huomaat, että moni ihminen hymyilee takaisin kun kohtaavat hymyilevät silmät, ne joilla on taipumusta puhua jotain tuntemattomille, alkavat juttelemaan sinulle. Pikkuhiljaa huomaat että sinun ei tarvitse kääntää katsettasi pois, eikä toisten katse ole häiritsevää, ei sinun tarvitse peitellä mitään.

        Tuokin poika olisi varmaan itse sanonut sinulle, jotain, ellet olisi siirtynyt tutkimaan kenkiäsi. Joten sinun ei tarvitse huolehtia siitä mitä sinä sanoisit aloitukseksi. Jos toinen ei varsinaisesti kysy mitään, johon sinun pitäisi vastata, pelkkä hymy riittää vastaukseksi. Kolautat toisen omaatuntoa pahasti, mikäli jätät hänen sanomisensa huomiotta, siis että käännät silmäsi pois sen jälkeen kun on jo jotain sanonut ja et reagoi mitenkään.

        Harjoittelua, harjoittelua...


      • auro_ra
        ... kirjoitti:

        Älä ota alkuun paineita siitä, että sinun täytyisi jotain sanoa, sillä se saa pelästymään ja suojautumaan. Vaan aloittele siitä, että et käännä katsettasi pois. Älä katso suoraan silmiin sillä se tuntuu alkuun ahdistavalta, vaan nenänpäätä, silmienväliä, otsan ryppyä, jotain sellaista joka on lähellä silmiä, ja pikkuhiljaa kun rohkeutesi kasvaa siirryt automaattisesti silmiin, sillä silmät kertovat ihmisestä eniten.

        Älä tuijota sellaisia ihmisiä silmiin, jotka kääntävät katseensa pois, sillä se on merkki siitä, että ihminen ahdistuu ystävällisestä elkeestäsi. Ja muista hymyilevät silmät, älä tuijottele vieraita vihaisen näköisenä. Helpoin varmasti olisi aloitella harjoittelu samansukupuolen edustajista, ihmisistä jotka kulkevat kaduilla vastaan, huomaat, että moni ihminen hymyilee takaisin kun kohtaavat hymyilevät silmät, ne joilla on taipumusta puhua jotain tuntemattomille, alkavat juttelemaan sinulle. Pikkuhiljaa huomaat että sinun ei tarvitse kääntää katsettasi pois, eikä toisten katse ole häiritsevää, ei sinun tarvitse peitellä mitään.

        Tuokin poika olisi varmaan itse sanonut sinulle, jotain, ellet olisi siirtynyt tutkimaan kenkiäsi. Joten sinun ei tarvitse huolehtia siitä mitä sinä sanoisit aloitukseksi. Jos toinen ei varsinaisesti kysy mitään, johon sinun pitäisi vastata, pelkkä hymy riittää vastaukseksi. Kolautat toisen omaatuntoa pahasti, mikäli jätät hänen sanomisensa huomiotta, siis että käännät silmäsi pois sen jälkeen kun on jo jotain sanonut ja et reagoi mitenkään.

        Harjoittelua, harjoittelua...

        Tuo kuulostaa hyvältä vaihtoehdolta, ja ei luulisi siinä olevan mitään hävittävää jos pienen hymyn vilauttaa. Mutta sitten jos/kun uskallan katsoa ihmisiä silmiin ja hymyillä, eikä kukaan tule mun luokse juttelemaan, niin miten mä alotan keskustelun tuntemattoman pojan kanssa?


      • ...
        auro_ra kirjoitti:

        Tuo kuulostaa hyvältä vaihtoehdolta, ja ei luulisi siinä olevan mitään hävittävää jos pienen hymyn vilauttaa. Mutta sitten jos/kun uskallan katsoa ihmisiä silmiin ja hymyillä, eikä kukaan tule mun luokse juttelemaan, niin miten mä alotan keskustelun tuntemattoman pojan kanssa?

        Hmmmm... Et varmaankaan voi mitenkään aloittaa vakavaa keskustelua tuntemattoman ihmisen kanssa, ellei kyse ole jostain haastattelu tilanteesta. Ensin kai täytyy jotenkin tutustua ihmiseen, ennekuin voit keskustella jostain vakavammasta. Sellainen tyhjänpäiväinen hyväntuulinen jutustelu on se mitä tuntemattomien kanssa harrastetaan. Aloituksen on oltava tilanteeseen sopiva, ei etukäteen mietitty, ettei tule tönkkö. Varmoja aiheita siis on eläimet, ilma, autot jne. ei mitään liian henkilökohtaista, kuten omista sairauksista kertominen (vanhukset harrastavat paljon) tai toisen vaatteista huomauttaminen, vaikka vetoketju olisi auki. Voithan myös olla jotain vailla; tulta, kelloa, neuvoa... Anna itsestäsi avoin kuva; olisin sanonut tuon kelle tahansa nyt vastaan tulevalle sukupuolesta ja iästä riippumatta, en pelkää ihmisiä.

        Omasta yleissivistyksestä kannattaa pitää huolta, niin osaat keskustella lähes aiheesta kuin aiheesta ja seurata esimerkiksi maailman tapahtumia. Satunnaisen keskustelukumppanisi kiinnostuksen kohteet (ihmiset puhuvat mielellään kiinnostuksistaan) saattavat olla vaikka kalastuksessa. Kiinnostavamman keskustelukumppanin sinusta tekee se, että edes tiedät mikä viehe on ja edes esität, että sinua kiinnostaa ja osaat kysellä vaikka parhaita paikkoja. Ja katsoa kohden kun toinen puhuu!

        Itselläni ei ole ollut koskaan ongelmia rupatella tuntemattomien kanssa, paitsi teiniiässä. Olen aina ollut sosiaalinen, mutta silloin se jotenkin laantui, eli uskon vahvasti, että ongelma ei ole mikään persoonassi oleva vika, vaan vaikeuksia on kaikilla tietyssä iässä. Jos yhtään lohduttaa niin kyllä se siitä ohi menee. Tietysti sinusta nyt tuntuu, että tehokkaimmat "pelivuodet" valuvat nyt ohi. Mutta muista, että näitä ongelmia on kaikilla jossain määrin, joten myös kiinnostuksen kohteellasi saattaa olla samoja ongelmia, eikä varmasti pidä naurettavana sitä, että yrität tulla juttelemaan, vaan rohkeana. Ja hyväntuulisuus lisättynä siihen, että rohkeasti vaan jotain ohimennen huikkaset, eivät ainakaan vähennä pisteitäsi hänen silmissään.

        Tietysti sääntöja vastaan on aina poikkeuksiakin; vähän aikaa sitten puistonpenkillä istuessani viereeni tuleva mies sanoi heti toisessa lauseessaan olevansa menossa kuntoutukseen kun sai juuri vuoden ryypyn poikki. Eli jotkut kyllä ovat valmiita puhumaan vaikka kuinka henkilökohtaisista asioista tuntemattomien kanssa, mutta en lähtisi luottamaan siihen, sillä voi säikäyttää toisen perinpäiväisesti. No, minulle sattui tuo päihdeala olevan sen verran omiani (siis koulutuksen kautta, ei kokemuksen...), että me vietimme 45 minuutin opettavaisen keskustelun siinä, kaksi täysin tuntematonta, hyvä mieli jäi varmasti molemmille. Siis ei kannata pelätä mitään, ihmiset ei noin yleensä ole pahoja ja jopa laitapuolen kulkijoilta voi oppia, kun viitsii kiinnostua.

        Keskustelun aiheena voi olla siis ihan mikä tahansa... Tsemiä!


      • kiitos
        ... kirjoitti:

        Hmmmm... Et varmaankaan voi mitenkään aloittaa vakavaa keskustelua tuntemattoman ihmisen kanssa, ellei kyse ole jostain haastattelu tilanteesta. Ensin kai täytyy jotenkin tutustua ihmiseen, ennekuin voit keskustella jostain vakavammasta. Sellainen tyhjänpäiväinen hyväntuulinen jutustelu on se mitä tuntemattomien kanssa harrastetaan. Aloituksen on oltava tilanteeseen sopiva, ei etukäteen mietitty, ettei tule tönkkö. Varmoja aiheita siis on eläimet, ilma, autot jne. ei mitään liian henkilökohtaista, kuten omista sairauksista kertominen (vanhukset harrastavat paljon) tai toisen vaatteista huomauttaminen, vaikka vetoketju olisi auki. Voithan myös olla jotain vailla; tulta, kelloa, neuvoa... Anna itsestäsi avoin kuva; olisin sanonut tuon kelle tahansa nyt vastaan tulevalle sukupuolesta ja iästä riippumatta, en pelkää ihmisiä.

        Omasta yleissivistyksestä kannattaa pitää huolta, niin osaat keskustella lähes aiheesta kuin aiheesta ja seurata esimerkiksi maailman tapahtumia. Satunnaisen keskustelukumppanisi kiinnostuksen kohteet (ihmiset puhuvat mielellään kiinnostuksistaan) saattavat olla vaikka kalastuksessa. Kiinnostavamman keskustelukumppanin sinusta tekee se, että edes tiedät mikä viehe on ja edes esität, että sinua kiinnostaa ja osaat kysellä vaikka parhaita paikkoja. Ja katsoa kohden kun toinen puhuu!

        Itselläni ei ole ollut koskaan ongelmia rupatella tuntemattomien kanssa, paitsi teiniiässä. Olen aina ollut sosiaalinen, mutta silloin se jotenkin laantui, eli uskon vahvasti, että ongelma ei ole mikään persoonassi oleva vika, vaan vaikeuksia on kaikilla tietyssä iässä. Jos yhtään lohduttaa niin kyllä se siitä ohi menee. Tietysti sinusta nyt tuntuu, että tehokkaimmat "pelivuodet" valuvat nyt ohi. Mutta muista, että näitä ongelmia on kaikilla jossain määrin, joten myös kiinnostuksen kohteellasi saattaa olla samoja ongelmia, eikä varmasti pidä naurettavana sitä, että yrität tulla juttelemaan, vaan rohkeana. Ja hyväntuulisuus lisättynä siihen, että rohkeasti vaan jotain ohimennen huikkaset, eivät ainakaan vähennä pisteitäsi hänen silmissään.

        Tietysti sääntöja vastaan on aina poikkeuksiakin; vähän aikaa sitten puistonpenkillä istuessani viereeni tuleva mies sanoi heti toisessa lauseessaan olevansa menossa kuntoutukseen kun sai juuri vuoden ryypyn poikki. Eli jotkut kyllä ovat valmiita puhumaan vaikka kuinka henkilökohtaisista asioista tuntemattomien kanssa, mutta en lähtisi luottamaan siihen, sillä voi säikäyttää toisen perinpäiväisesti. No, minulle sattui tuo päihdeala olevan sen verran omiani (siis koulutuksen kautta, ei kokemuksen...), että me vietimme 45 minuutin opettavaisen keskustelun siinä, kaksi täysin tuntematonta, hyvä mieli jäi varmasti molemmille. Siis ei kannata pelätä mitään, ihmiset ei noin yleensä ole pahoja ja jopa laitapuolen kulkijoilta voi oppia, kun viitsii kiinnostua.

        Keskustelun aiheena voi olla siis ihan mikä tahansa... Tsemiä!

        Nuo viestisi sai tuntemaan, että voisin jopa joskus tutustua ihmisiin. Kiitos hirveästi. Tulen varmasti hyödyntämään neuvojasi.


      • auro_ra
        kiitos kirjoitti:

        Nuo viestisi sai tuntemaan, että voisin jopa joskus tutustua ihmisiin. Kiitos hirveästi. Tulen varmasti hyödyntämään neuvojasi.

        ...otsikko ja nimimerkki tossa sekasin.


    • legenda

      mä en uskalla mennä puhuu yhelle tyttölle jonka kannsa en ole jutellut vuoteen. käy samaa koulua mut kun en uskalla jutella tai mitään vastaavaa. ennen me me vaan pelaattiin kiikku polttista. silloin mä tunsin että tämä henkilö oli tärkeempi kun kaveri tai ystävä :D sekin tais tykätä musta, mut setten yhs homo kamu vei sen ( HOMO) mut nyt ne on eronnu ja musta tuntuu että minulla on vielä tunteita tätä henkilöä kohtaan henkilöön. Mitä Pitäs Tehä.

    • Pastori88

      Kuule...viina auttaa....se helpottaa.....se rentouttaa...se tuo mieleen sen ihanan kesäillal jonka olisit halunnut viettää....pöpelikössä.....kuksien sitä haahkaa..........se tappaa

    • moro

      oon ihan kuses yhtee mun luokan tyttöön,oltiin parit yhessä ryhmätyössä mihin opettaja määräs parit,enkä pystyny sanoo mitää,ei sekää kyl mut se tuntu ku se olis ollu mun vika

    • Moi auro_ra!

      Juttelemaan meneminen on jännää, mutta hyvät kokemukset rohkaisevat. Pojat varmasti tykkäävät tytöistä, jotka ovat avoimia ja kiinnostuksensa osoittavia. Uudet tilaneet voi ottaa avoimin mielin vastaan.

      Vuorovaikutustaitoja voi harjoitella kaikissa ihmissuhteissa: vanhempien, ystävien, naapureiden jne. kanssa. Kannattaa jutella monille ihmisille, muillekin kuin pojille, siinä saa rohkeutta uusien ihmisten kohtaamiseen. Onko sinulla esim. poikapuolisia serkkuja? Niistä keskusteluista voi havaita, mistä aiheista pojat yleensä keskustelevat. Eli mistä puhuminen on heille helppoa. Ja mitkä asiat teitä yhdistävät.

      Muista kuitenkin, että jos sinusta ei tunnu luontaiselta jutella mopoista, ei sitä ehkä kannata tehdä. Sellaiset keskustelujen aiheet, joista sinulla on jokin käsitys ja joista puhut mielellään, ovat niitä parhaimpia.

      On varmasti poikia, ketkä odottavat laillasi, että joku tyttö tulee juttelemaan heille. Tee sinä siis aloite, niin saat varmasti paljon uusia kavereita.

      Tsemppiä
      Heidi ja Rosa

    • UjoPoika432

      Tytöille neuvoja!

      1. Älkää esittäkö
      2. Kukaan ei halua kuunnella kun valitatte "kaveresita" koko ajan
      3. MELKEIN kuka tahansa tyttö voi ystävystyä kenen tahansa pojan kanssa
      4. Tehkää aloite jos pystytte ja poika ei ole tekemässä
      5. Maailma ei kaadu jos menee yliaktiiviseksi hermostuksesta (jotkut pitävät söpönä)

    • ujo4ever:(

      Mulla on aikalailla sama ongelma. Oon nyt 13v ja oon ollu samojen poikien kans samalla luokalla koko koulun ajan. Ekalla ja tokalla luokalla uskalsin puhua pojille normaalisti. Kun vanhenin vähän en enää uskaltanut sanoa paljon mitään.Oon ihan hirveän ujo, vaikka kavereille selittelen aina ihan kaikkea noloa ja kyselen kaikkea todella rohkeasti. Syksyllä meillä oli luokassa parijärjestys ja istuin ihastukseni vieressä. Ihastukseni laittoi pulpettinsa aina niin lähelle minua kuin mahdollista ja sen jalka kosketti kokoajan omaa jalkaani :3 Olin kuitenkin niin ujo että en uskaltanut sanoa mitään vaan olin aina ihan punanen kuin paloauto... Ja aina jos sanon jollekkin pojalle jotain, kattoo se mua ihan oudosti ihan kuin sanoakseen "osaatko sä puhuakkin?". Joillekkin pojille taas uskallan puhua paljonkin. Pelkään aina että sanon jotain todella noloa tai teen jotain väärin... Tykkään vieläkin siitä samasta pojasta, mutta kesä tulee kohta, tuskin olemme enää samalla luokalla seuraavana vuonna. :(

    • girlll_

      Mulla on sama ongelma ollut aina ja ikää jo 22 v joten eiköhän vanhemmillakin ihmisillä tuo sama juttu ole ei uskalla puhua miehille ym.. Paitsi tietysti mulla on miespuolisia ystäviä ja niiden kanssa kyllä voin jutella mutta en tuntemattomien.

    • sdfhjklkhugyfhjkljhg

      tuolla ylempänä jo mainittiinkin et silmä kontakti ja hymy oikeestaa muuta ei tarvita vaikeeta aluks mut kyl sen oppii ja joskus joku tulee puhuu

    • Tyty17vee

      Ompa klassine ongelma, ihanii viestei näist oli apua itellekki

    • pi3333

      Kannattaa viitata sille että olet ihastunut häneen niin että vilkaiset häntä ja sitten punastut.

      • pi3333v2

        Kyllä todellakin! Pikainen vilkaisu sivusilmällä jota mies ei koskaan tule huomaamaan punastuminen joka ei näy meikkien alta = varma onnistuminen. /sarcasm
        tai
        Menette vain miehen vierelle ja heitätte jonkun pienen kommentin vaikkappa kuinka kiva olisi saada lenkkikaveri kun viikonlopulle lupasivat niin kaunista säätä.

        Oletus oli siis, että pi3333 puhui naisen punastumisesta.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      127
      3187
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      108
      1292
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1275
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1076
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1051
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      13
      1033
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      966
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      52
      957
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      924
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      44
      826
    Aihe