Metsänkäyttöilmoitus on lähes pakollinen aina.
Metsäkeskukselle kaatoilmoitus,10 päivän sisällä saa alkaa hakkaamaan.
Naapurin tulee kartoja katsoen,sähköisesti onko käyttöilmoitus tehty.
Metsäkeskuksilla näytäisi olevan vastuu jota nämä pakoilee,siirtämällä vastuun näille, naapurimetsänomistajille sähköisesti,käyttämällä nettitiedoitetta. Metsänomistajia pieniä ,on maasamme paljon jotka ovat "Vanhoja" 60-90"vuotiaita,joillakin vain "Edunvalvonta"saattaa olla ainoa.
Nyt kun naapuri sitten tekee sen "avohakuunsa" myrsky tulee ja kaataa myös hehtaari tolkulla myös toisen naapurin metsää.IKuka on korvausvastuussa?
Minkälainen vastuu on Metsäkeskuksella joka myöntää sähköisesti kaatoluvat.ilmoitamatta naapureille antamastaan kaatoluvasta.?
Missä on Laki,naapurimetsien tuhomisesta. Kyllä näistä kaatoluvista pitää tulla paperillinen ilmoitus metsänaapureille.Kaikilla ei ole sähköisiä kanavia,harva kaupunkilainen metsänomistaja edes on tietoinen (sähköisestä laista)naapurin tekemästä kaatolupahakemuksesta.
Metsän Hakkuulupa.
8
149
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllä metsänomistajilla on varaa maksella sakkoja.!
Käräjille vaan koko sakki,metsiensä tuhomisestä ja Valtiolle /Kunnan verottajille
sakko eurot.Vakuutusyhtiöt tuskin tulee maksamaan tuulenkaatuneista,pilaantuneista. - Anonyymi
Mitä se kirjallinen ilmoittaminen tosin auttaa? Ne kaadetaan joka tapauksessa.
Mutta joo, sairas kulttuuri tämä kun asunnonkin vierestä saa hakata kilometrin palstan aukeaksi, jolla varmistetaan että naapuritontin kaikki pihapuut kaatuu — todennäköisesti rakennusten päälle.
Ja sitten vielä jätetään muutama puu pystyyn, muka luonto-arvoiksi. Tutkimusten mukaan näistä kaatuu 95% muutaman vuoden sisällä ensimmäisillä kovilla tuulilla. Täyttä silmänlumetta, että saa sanottua että ei sitä täysin paljaaksi ole hakattu. - Anonyymi
Rakennusluvissakin ,Rakennuttaja joutuu itse hankimaan naapurilta kirjallisen hyväksynnän,toimitamaan tämän rakenuslupa viranomaiselle.Tämä sitten selvitää
tapauskohtaisesti annetaanko lupa vai ei.Metsäsnkäyttöilmoitus vääristelee,vie vastuun omalta toiminnaltaan,siirtää sitä sähköisille käyttäjille,samalla jättä nämä metsänomistajat pimentoon joilla ei ole sähköistä toimintoja,joista edes näkisi kaatoluvat.Sitten on vielä nämä Vanhus-metsänomistajat joilla ei ole edes hajuakaan
sähköisistä toimijoista.Tuulenkaatuneet voivat vuosia maata,ja lisää kaatuu vuosittain.Nämä jää eko-puiksi ihan vanhuksesta /metsänomistajasta riipumattomasta syystä.Ei nämä Edunvalvojatkaan kaikkea valvo.Näille Kunnan/Valtion valvojille kyllä ilmoitukset pelaa. - Anonyymi
Metsää käytetään aika sopivasti Suomessa.
- Anonyymi
Käytettiin. Tänä vuonna ollut valtavat avohakkuut Vaasassa ja lähikunnissa, usean kilometrin pätkät hakattu täysin paljaaksi eikä mitään istutettu tilalle — kun hallitus päätti että vanhaakin metsää saa hakata, niin kaikki on lähteneet urakalla sitä hakkuuttamaan.
Tuulituhot tulee olemaan massiiviset ensi vuonna. Ja turha ihmetellä miksi lämmityskulut nousee... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käytettiin. Tänä vuonna ollut valtavat avohakkuut Vaasassa ja lähikunnissa, usean kilometrin pätkät hakattu täysin paljaaksi eikä mitään istutettu tilalle — kun hallitus päätti että vanhaakin metsää saa hakata, niin kaikki on lähteneet urakalla sitä hakkuuttamaan.
Tuulituhot tulee olemaan massiiviset ensi vuonna. Ja turha ihmetellä miksi lämmityskulut nousee...Metsiä riittää Suomessa, muutama hehtaari ei ole kuin hyttysen kusi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Metsiä riittää Suomessa, muutama hehtaari ei ole kuin hyttysen kusi.
Et tajua asian poittia. Näkynyt jo tänä kesänä paljon: viljatuhoja joka puolella. Kun metsää hakataan näin paljon, niin myrskytuhot alueella moninkertaistuu. Ei ole puhe mistään 'muutamasta hehtaarista', vaan tuhansista.
- Anonyymi
siivooja nousiainen on homovastainen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihanasti alkoi aamu: SDP:n kaula kokoomukseen jo 6,9 %-yks
Lindtmanin I hallitus on tukevasti jytkyttämässä laittamaan Suomi kuntoon Orvon täystuhohallituksen jäljiltä, jonka kann2571928Olen niin kesken
Omien asioiden suhteen etkä voi odottaa loputtomiin. Mun on muutenkin niin vaikea suhun luottaa vaikka joku ihme syvyys151438Tietääkö joku ylläpidosta?
Miten näillä palstoilla tomii tuo ylläpito, onko sitä yli päätään olemassa vai ovatko huhut totta että on palstan kirjoi2101287Auttaja paikalla. Kerro huolesi. (Osa 2)
Voin auttaa sinua näkemään tilanteesi uudesta näkökulmasta. Voin antaa lohtua, toivoa ja rohkeutta. Olen elänyt maan pä1851135- 69988
Nainen olet ensimmäinen tarpeeksi vahva
joka kestää tämän kokonaisuuden, minut. Persoonani, tunteeni, kipuni, pelkoni. Olen aina pidätellyt itseäni ja antanut v60933TTK:sta tippunut Sara Siipola rehellisenä Jurza-open kanssa: "Että jaa, siinäkö..."
Tippuiko oikea TTK-pari ensimmäisenä? Joka tapauksessa iso kiitos tansseistanne Sara ja Jurza Tanssii Tähtien Kanssa -p18904- 51856
Martina ei mennyt naimisiin
IS 17.9: Martinan häät peruuntui, tajusi, ettei ollut oikea aika. Rahat meni hevosiin. On edelleen parisuhteessa Yhdysva126820Mä tuun aina rakastamaan sua J
Mutta en pysty kertomaan, että mikä mulla on hätänä. Mä en kertakaikkiaan pysty. Joskus naureskelit muiden ihmisten vai61813